Téma: emisni limity a mercedesy na chcanky
 
22.9.2014 v 18:04
tak uz jsou tu prvni vlastovky snizovani emisnich limitu,novy Veckovy mercedesy uz delaji jenom jako ctyrvalce a dolejvalj to chcankama (nadrz je vedle normalni palivovy nadrze) aby to vubec jelo,nechci ani pomyslet jak budou za par let vypadat masiny
takze sbohem naftovy sestivalce jedny z nejlepsich motoru

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) emisni limity a mercedesy na chcanky

23.9.2014 v 14:55 | Nahoru | #61

Franco82 píše: Octavia III 2.0 TDI DSG a sere mě to typicky na křižovatce, kde si zastavím, čekání tak 4s než projede auto, po dvou to chcípne a pak hned znovu startuje. Taky to zasahuje podle mě moc brzy po startu. Takže v blbý situaci je to třeba 5 startů během prvních pěti minut jízdy se studeným motorem. Vadí mi to spíš pocitově kvůli motoru, prodleva tam není nijak velká, takže to nezdržuje.
Kdyby to bylo v základu nastavené tak že po startu je systém vypnut a tlačítkem ho zapnu tak je to ideální. Dojedu k závorám, povolím start stop a on zhasne motor. Dojedu kolonu kde vidím že budu stát aspoň pár desítek vteřin, opět to samé.

Má to šetřit palivo, ale v mém případě to chcípne motor častěji když nechci (a za 2s se rozjíždím), než když se to hodí a motor je vypnutý aspoň půl minuty. Takže palivo to nešetří a motoru to minimálně za studena určitě životnost neprodlužuje.


Hele a seš si jistej, že to nemáš zblbnutý?
Ja Start/Stop v autě mam (rapid), vypnout se da okamžitě trvale tlačitkem v palubce, S/S funguje jen v připadě že je motor zahřatej na optimalni teplotu, zaroveň to reaguje na čidlo náklonu v případech kdy třeba jedu do kopce pomalu za kolonou a vyřazuju a stojim na brzdě.
Prodlevu to taky ma, sice tušim jen nějakych 10 vteřin, ale je tam. Celkově se to podle mě chova dost inteligentě a samo mě to i upozorni kdy je lepší ten start/stop vypnout, jestli nahodou nejedu v koloně

(reakce na) emisni limity a mercedesy na chcanky

23.9.2014 v 15:42 | Nahoru | #62
StrejdaMortymer> co mě vozil ve francii taxík, tak jak nové BMW tak audi se podle mě chovala strašně. Při popojíždění v koloně to chcípalo/startovalo každých 5sec... a to u obou aut... o křižovatce ani nemluvě, dával přednost z prava a motor chcípnul aby za 3sec zase startoval...

2 reakcí na tento příspěvek emisni limity a mercedesy na chcanky

23.9.2014 v 15:42 | Nahoru | #63
Hmm, když tak čtu, co ty dnešní auta mají - start/stop, el. ruční brzdy, parkovací senzory/kamery, čím dál víc elektronických asistentů a pomocníků - rozjezd do kopce, stabilita, prokluz atp., vlastně dneska umí už auto i samo zaparkovat - tak si tak říkám, že v budoucnu už nebude snad nikdo umět řídit. Ono už dneska to spousta lidí neumí ...

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) emisni limity a mercedesy na chcanky

23.9.2014 v 15:42 | Nahoru | #64
Piwell> jestli ono to nebude občas lepší :D , když vidíš co na cestách je za debily

(reakce na) emisni limity a mercedesy na chcanky

23.9.2014 v 15:43 | Nahoru | #65
Franco82> tak, jak to popisuješ, by se mi stop/start taky líbil. je škoda, že si nastavení nepamatuje poslední volbu vypnutí/zapnutí a nebo že se nedá nastavit čas po kterém to motor vypne.
btw: to vypínání studeného motoru se mi nezdá. opravdu to vypne motor i když nemá rafiku svisle? měl jsem teď tiguana 2.0tdi 170kobyl s dsg a ten chcípl až po zahřátí

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) emisni limity a mercedesy na chcanky

23.9.2014 v 15:50 | Nahoru | #66

Piwell píše: Hmm, když tak čtu, co ty dnešní auta mají - start/stop, el. ruční brzdy, parkovací senzory/kamery, čím dál víc elektronických asistentů a pomocníků - rozjezd do kopce, stabilita, prokluz atp., vlastně dneska umí už auto i samo zaparkovat - tak si tak říkám, že v budoucnu už nebude snad nikdo umět řídit. Ono už dneska to spousta lidí neumí ...


...tak pokud zůstane ta hlavní výhoda individuální přepravy odkudkoliv kamkoliv kdykoliv se ti zlíbí, tak proč ne, že?

emisni limity a mercedesy na chcanky

23.9.2014 v 15:52 | Nahoru | #67

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) emisni limity a mercedesy na chcanky

23.9.2014 v 15:53 | Nahoru | #68

S.h.I.t. píše: Piwell> jestli ono to nebude občas lepší :D , když vidíš co na cestách je za debily



No vono se to ale bude zhoršovat a kdyby stroje měly řídít samy sebe, tzn. nikdo by už nebyl řidičem, teoreticky by mělo ubýt dopravních nehod. Ale věř tomu, že by se hromada populace proti tomu vzbouřila, první by byli především motorkáři

Podle mě už teď strašná spousta lidí jezdí jak roboti, nehledě na okolní dopravní situaci. A to je právě špatně. V autoškolách by se mělo vyučovat něco jako selský rozum a psychologie řidiče. A pokud by to někdo nezvládal tak by měl prostě smůlu, nebyl by hoden kočírovat povoz.

(reakce na) emisni limity a mercedesy na chcanky

23.9.2014 v 15:56 | Nahoru | #69

karf píše: ...tak pokud zůstane ta hlavní výhoda individuální přepravy odkudkoliv kamkoliv kdykoliv se ti zlíbí, tak proč ne, že?



Nevim jestli bych oželel jízdu na motorce. Ale člověk by mohl jet kamkoliv s tím, že klidně může chlastat - pokud by to teda vedení zeměkoule nezakázalo

emisni limity a mercedesy na chcanky

23.9.2014 v 16:02 | Nahoru | #70
Karf: v passatu to taky maka az po zahrati. Zas nejak extra mi to nevadilo kdyz sem s tim jezdil.
U 911 me to docela prekvapilo kdyz mi na semaforech chcipla , to sem chvili netusil ktera bije :)
Taky jeste dobry vyrazeni na neutral pri "brzdeni motorem" u dvojspojkovejch automatu :)

Piwel: to ze auta delaj vsechno za tebe mi nevadi, naopak, kdyby to auto ridilo uplne samo bylo by to fajn :) vzdycky sem rikal ze jsou to systemy k nicemu ale kdyz sem zacal pracovne hodne jezdit, rychle sem si zvyknul - kazdy udelatko co ti trochu pomuze od unavy je super. Kdyz se chvi svezt mam jako soukromy stary auto kde je vse tak jak ma byt pro zabavu - rwd, vetsi NA motor, manual, zadne esp.... Ale byl sem rad ze do prace nedojizdim s nim, ale modernim krapem plnym kurvitek :)

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) emisni limity a mercedesy na chcanky

23.9.2014 v 16:02 | Nahoru | #71

StrejdaMortymer píše: Hele a seš si jistej, že to nemáš zblbnutý?
Ja Start/Stop v autě mam (rapid), vypnout se da okamžitě trvale tlačitkem v palubce, S/S funguje jen v připadě že je motor zahřatej na optimalni teplotu, zaroveň to reaguje na čidlo náklonu v případech kdy třeba jedu do kopce pomalu za kolonou a vyřazuju a stojim na brzdě.
Prodlevu to taky ma, sice tušim jen nějakych 10 vteřin, ale je tam. Celkově se to podle mě chova dost inteligentě a samo mě to i upozorni kdy je lepší ten start/stop vypnout, jestli nahodou nejedu v koloně



Vypnout to můžeš jen dočasně. Při příštím startu už je to zas zaplý ne? Takže startovací procedura je u mě obohacena o další krok-vypnutí S/S.

Ono to nenechá zastavit motor když bude deset pod nulou, ale je schopný mě to chcípnout když vyjedu v 15 stupních hned na první křižovatce a to podle mě není zahřátej motor. Teplota pro sepnutí S/S je podle mě nastavená dost nízko. Nějaká další chytristika tam určitě je, ale popravdě jsem neměl sílu to zkoušet dál.

2 reakcí na tento příspěvek emisni limity a mercedesy na chcanky

23.9.2014 v 16:06 | Nahoru | #72
Franco: no jeste je moznost najit nekoho sikovnyho s diag aby ti tam nakodoval ze defaultne je to vypnute...
To s tim chcipnutim na prvni krizovatce - bud ti to nefunguje jak ma, nebo mas naky drazsi auto - ktery vyhriva chladici okruh - vykonna elektro spirala, bufik .. A jeste nejsois v kombinaci s benzinakem? Tam by asi bylo mozne ze je po tak kratke dobe motor na provozni teplote...

(reakce na) emisni limity a mercedesy na chcanky

23.9.2014 v 16:09 | Nahoru | #73
assassin> Octavia III 2.0 TDI DSG???

nemusí být ani moc šikovnej... jde to i v autorizáku, akorát se o tom moc nemluví/nesmí dělat...

Naposledy editováno 23.09.2014 16:10:04

emisni limity a mercedesy na chcanky

23.9.2014 v 16:12 | Nahoru | #74
Lion: ja to myslel tak ze autorizak by to nemel delat a z tech ostatnich aby to nebyl nakej jouda co si koupil kabel z aukra, stahl vagcom z ulozto a zkousi proklikat vse co jde :)

(reakce na) emisni limity a mercedesy na chcanky

23.9.2014 v 16:13 | Nahoru | #75
Piwell> nejhorší selský rozum je, že dost řidičů středního věku bere třeba okruh náměstí jako takovej větší kruháč

(reakce na) emisni limity a mercedesy na chcanky

23.9.2014 v 16:17 | Nahoru | #76

Piwell píše:
Podle mě už teď strašná spousta lidí jezdí jak roboti, nehledě na okolní dopravní situaci. A to je právě špatně. V autoškolách by se mělo vyučovat něco jako selský rozum a psychologie řidiče. A pokud by to někdo nezvládal tak by měl prostě smůlu, nebyl by hoden kočírovat povoz.

já to právě myslel jako plné nahrazení řidiče automatikou.
Ono je to o tom že se fakt moc nemyslí no... jedou jako robot a co není přesně dle skriptu, tak jsou v prdeli.

(reakce na) emisni limity a mercedesy na chcanky

23.9.2014 v 16:19 | Nahoru | #77

assassin píše: Franco: no jeste je moznost najit nekoho sikovnyho s diag aby ti tam nakodoval ze defaultne je to vypnute...
To s tim chcipnutim na prvni krizovatce - bud ti to nefunguje jak ma, nebo mas naky drazsi auto - ktery vyhriva chladici okruh - vykonna elektro spirala, bufik .. A jeste nejsois v kombinaci s benzinakem? Tam by asi bylo mozne ze je po tak kratke dobe motor na provozni teplote...



Diagnostikou to podle všeho nejde, respektive ještě jsem se to nikde nedočetl. Řešení jedno je. Koupíš si bazmek (asi relé), který napojíš pod tlačítko a udělá to co dělám já, ale automaticky. Po startu to simuluje stisknutí tlačítka pro vypnutí S/S.
Vyhřívání nemám, je to nafta a ta teplota tam prostě není. A není to jen mým autem, protože se to chová stejně i v jiných oktávkách a navíc vcelku nekonzistentně. Někdy to nesepne a čeká to na zahřátí, ale občas to prostě zdechne i při "pokojové" teplotě motoru.
Schválně dneska domů to nechám zapnutý. Přetrpím to, ale zkusím vysledovat další vzorce chování .
Jinak překvapivě mi to míň vadilo v kombinaci s manuální převodovkou. Tam při 5s čekání v křižovatce nevyřazuju a tak S/S nemá šanci sepnout. DSGčku stačí že stojím na brzdě, auto stojí a okamžitě to chcípá. Stejně tak prodleva pro nastartování je s manuálem menší, protože to nastartuje při sešlápnutí spojky a než zařadím a spojku pustím, už to spolehlivě vrčí.U atomatu pustím brzdu a tu půlvteřinu si počkám.

Naposledy editováno 23.09.2014 16:20:29

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) emisni limity a mercedesy na chcanky

23.9.2014 v 16:20 | Nahoru | #78

Franco82 píše: Vypnout to můžeš jen dočasně. Při příštím startu už je to zas zaplý ne? Takže startovací procedura je u mě obohacena o další krok-vypnutí S/S.

Ono to nenechá zastavit motor když bude deset pod nulou, ale je schopný mě to chcípnout když vyjedu v 15 stupních hned na první křižovatce a to podle mě není zahřátej motor. Teplota pro sepnutí S/S je podle mě nastavená dost nízko. Nějaká další chytristika tam určitě je, ale popravdě jsem neměl sílu to zkoušet dál.



Necha mě to vypnout trvalo, i když tipnu motor, vytahnu kliček. Po novem nastartovani je to stale vypnute dokud ja nepovolim opět tlačítkem.
A teplota zahřátí se u toho řídí ta klasická provozní, tj 90 stupňů tuším, pokud neni motor dostatečně zahřátej svítí na pulbce znak přeškrtlyho "Áčka"

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) emisni limity a mercedesy na chcanky

23.9.2014 v 16:22 | Nahoru | #79

StrejdaMortymer píše: Necha mě to vypnout trvalo, i když tipnu motor, vytahnu kliček. Po novem nastartovani je to stale vypnute dokud ja nepovolim opět tlačítkem.
A teplota zahřátí se u toho řídí ta klasická provozní, tj 90 stupňů tuším, pokud neni motor dostatečně zahřátej svítí na pulbce znak přeškrtlyho "Áčka"



No tak to mám v autě asi novější vývojový stupeň, protože to vypnout trvale nejde a teplotu to až tak důsledně neřeší...

1 reakcí na tento příspěvek emisni limity a mercedesy na chcanky

23.9.2014 v 16:29 | Nahoru | #80
ja mam v aute milion kurvitek... zatim vsechny nastesti fungujou... 90 % z nich pouzivam... ovsem nenasel jsem ani jednu situaci zatim, ve ktere bych mel chtit vypnout parkovaci senzory... potrebuje to nekdo z vas?

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) emisni limity a mercedesy na chcanky

23.9.2014 v 16:30 | Nahoru | #81

Franco82 píše: No tak to mám v autě asi novější vývojový stupeň, protože to vypnout trvale nejde a teplotu to až tak důsledně neřeší...


hele s tím, jak si popisoval, že ti to chcípá, si spíš myslim, že máš nějakou starší verzi. U mě S/S má aspoň mírny druh adaptability, díky pár senzorům, které poznají kdy je lepší vůbec motor nevypinat a hlavně mám letošní ročník vozu

(reakce na) emisni limity a mercedesy na chcanky

23.9.2014 v 16:36 | Nahoru | #82

StrejdaMortymer píše: hele s tím, jak si popisoval, že ti to chcípá, si spíš myslim, že máš nějakou starší verzi. U mě S/S má aspoň mírny druh adaptability, díky pár senzorům, které poznají kdy je lepší vůbec motor nevypinat a hlavně mám letošní ročník vozu



Mám auto vyrobené před 3 měsíci, rozdíl bude spíš v tom že mám kombinaci s DSG. S manuálem v náhradním autě mi to fungovalo líp viz výše.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) emisni limity a mercedesy na chcanky

23.9.2014 v 17:38 | Nahoru | #83

Cuba_GSXR píše: ja mam v aute milion kurvitek... zatim vsechny nastesti fungujou... 90 % z nich pouzivam... ovsem nenasel jsem ani jednu situaci zatim, ve ktere bych mel chtit vypnout parkovaci senzory... potrebuje to nekdo z vas?



No o jedne vim - kdyz mas tazny tak u nekterejch aut pak vytrvale ten system jeci, tak si to vypnes abys nezesilel (jeste je reseni sundat tazny .... Ale vis jak :) )

strejda: jak tika franco, zas tak rychle vyvoj ve skodovce nejde :)
Franco: hele na diag jde nastavit z tehle veci temer cokoliv, pochybuju ze by zrovna tohle neslo - jde vyhodit signalizace nezapnutejch pasu atd ...

(reakce na) emisni limity a mercedesy na chcanky

23.9.2014 v 18:43 | Nahoru | #84

Franco82 píše: Octavia III 2.0 TDI DSG a sere mě to typicky na křižovatce, kde si zastavím, čekání tak 4s než projede auto, po dvou to chcípne a pak hned znovu startuje. Taky to zasahuje podle mě moc brzy po startu. Takže v blbý situaci je to třeba 5 startů během prvních pěti minut jízdy se studeným motorem. Vadí mi to spíš pocitově kvůli motoru, prodleva tam není nijak velká, takže to nezdržuje.
Kdyby to bylo v základu nastavené tak že po startu je systém vypnut a tlačítkem ho zapnu tak je to ideální. Dojedu k závorám, povolím start stop a on zhasne motor. Dojedu kolonu kde vidím že budu stát aspoň pár desítek vteřin, opět to samé.

Má to šetřit palivo, ale v mém případě to chcípne motor častěji když nechci (a za 2s se rozjíždím), než když se to hodí a motor je vypnutý aspoň půl minuty. Takže palivo to nešetří a motoru to minimálně za studena určitě životnost neprodlužuje.


No a když brzdový pedál moc nezadupneš, tak ti to taky chcípne? U Audi to tak fakčí, stojíš na tom zlehka a motor nezhasne.

3.0 tdi DSG...

Naposledy editováno 23.09.2014 18:44:16

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) emisni limity a mercedesy na chcanky

23.9.2014 v 18:44 | Nahoru | #85

hondabanán píše: RomanSS> 20x v koloně před semaforem popojedeš a zastavíš, 20x ti to chcípne a nastartuje. Tohle vymyslel retard a osobně bych to nechtěl a nebo měl furt odpojený.


Viz výše...

a čemu ti to vadí? Startuje to asi sekundu...

Jo a studený motor to samože nevypne...

Naposledy editováno 23.09.2014 18:46:27

(reakce na) emisni limity a mercedesy na chcanky

23.9.2014 v 18:45 | Nahoru | #86

seikos píše: to jsou kecy. Dnešní auta najedou běžně 300-500 tis.
Ukaž mi jakýkoliv třeba Peugeot 205, 405, Renault 19, 21, Fiat Croma, WV Passat II, Ford Sierra, Opel Kadet/Record/Omega nebo i BMW, které vydrží tolik co dnešní auta.
Jediná auta která tohle vydržela byly dobové Mercedesy a Volva



horsi priklady aut sis nemohl vybrat hlavne ta 405ka a dvojkovej pasat

2 reakcí na tento příspěvek emisni limity a mercedesy na chcanky

23.9.2014 v 18:53 | Nahoru | #87
Nejlepší byl systém start stop u Audi Q7, kluci ho žhavili v Mostě a pak hurá domů, motor rozhicovanej jak prase, první červená a Stop a najednou lup a turbo v řiti

(reakce na) emisni limity a mercedesy na chcanky

23.9.2014 v 18:59 | Nahoru | #88

dewwil píše: Nejlepší byl systém start stop u Audi Q7, kluci ho žhavili v Mostě a pak hurá domů, motor rozhicovanej jak prase, první červená a Stop a najednou lup a turbo v řiti



To je solidní cash-flow pro servis.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) emisni limity a mercedesy na chcanky

23.9.2014 v 20:05 | Nahoru | #89

dewwil píše: To chce klid, třeba nyní musí mít všechna nová auta TMPS (Tire Monitoring Pressure Systém) povinně... Takže pokud budeš chtít na toto auto druhou sadu kol léto/zima tak je musíš vybavit dodatečně TMPS ventily a ty nechat naprogramovat na tvou řídící jednotku při ceně od 800,-Kč do 2500,-Kč za ventil podle typu auta, tudíž na některé auta ten za 800,- nepůjde atd... Výdrž toho ventilu je 2-5 let dle využití vozu. Pokud se na to vybodneš a budeš na STK tak ji neprojdeš



To je fakt? (chcu důkaz) protože je to donebevolajícípíčovina

(reakce na) emisni limity a mercedesy na chcanky

23.9.2014 v 20:06 | Nahoru | #90

moucan píše:
Konktrétně na čem se šetří? Když neberu i takový kraviny jako třeba to že se začly dávat už od továrny na určitý značky aut co nejlevnější pneumatiky, lije se pro úsporu do motoru minimum oleje atd. tak hlavně na kvalitě použitejch materiálů a to jak na dílech motoru tak i vnitřku auta.


Dovolím si jednu otázku a položím jí rovnou na příkladu škůdky, páč je to tu všem celkem známý:
Ty by sis koupil Fobii v základu za 320, Octavii za 500 a Superba 700+?
Tohle totiž auta v devadesátejch letech běžně stály, a to nemluvím o platech...
Ano, šetří se, ale je to primárně kvůli neustále se snižující prodejní ceně aut!!!

Napsal bych víc, ale jsem pod přísahou
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.


TOPlist