Téma: Co neubrzdíš, to neukecáš - s ABS nebo bez ABS?
 
30.4.2013 v 11:41
Co si myslíte o této akci, kdo podle vás zastaví na kratší dráze? Sršeň na Speed Triple s vypnutým antiblokem nebo Michal na K1300R s ABS?

Co neubrzdíš, neokecáš
Anketa: Kdo zastaví dřív? Motorka s ABS nebo bez ABS?
Sršeň - bez ABS
71%
37
Michal - s ABS
29%
15

(reakce na) Co neubrzdíš, to neukecáš - s ABS nebo bez ABS?

30.4.2013 v 18:25 | Nahoru | #61

SpikeMT píše: Ozzy_> Rozdíl na videu dělá to, že Matěj používá obě dvě brzdy ... narozdíl od všech ostatních, kteří použili i v případě motorky s ABS pouze přední brzdu.



Me to psat nemusis, ja taky vzdycky zacnu zrychlovat (a mam pri naletu klidnejsi motorku) kdyz se na dromu krapet rozjezdim a zacnu pouzivat i zadek. Chce TO cit a koordinaci. Kdo postavi motorku na cumak, ztraci 2x.

1/ I tech 5-10% co mu muze pomoct zadni kolo
2/ riditelnost motorky pred zlomenim do zatacky ...

a i spousta brzdnejch manevru muze koncit radeji "odbrzdenej se vyhnu", nez " narazim uz jen v maly rychlosti.

A tak

ALe teorie je "tak snadna" a praxe proste ochcat nejde, musi se zkouset a zkouset.

(reakce na) Co neubrzdíš, to neukecáš - s ABS nebo bez ABS?

30.4.2013 v 18:46 | Nahoru | #62
xBaryk> Nedá mi to a musím také reagovat.Motorku jedině již s ABS a znovu to píšu jedině s ABS!!!!!!! Snažím se sice pochopit tvoje důvody a myšlenkové pochody,ale nejde mi to.Nechápu.
Přece v krizové situaci je potřeba "pořádně" šáhnout na brzdy????? Vždyť jde o život!!!!!!
Když mám motorku bez ABS,tak se při krizovce instinktivně leknu a zmáčknu co nejvíc brzdu.Kolo se samozřejmě zablokuje a dál již ani raději nebudu domýšlet.Velká finanční škoda na podřené motorce je to nejmenší!!!!!
Já konkrétně mám moto bez ABS a sakra si musím rozmyslet,jakou silou můžu brzdu zmáčknout,aby se nedej Bože něco nestalo a neležel jsem.
Bez ABS by mi to bylo srdečně jedno a hodně by se mi ulevilo.Tomu věř. A o to přece jde,aby si člověk jízdu na motorce co nejvíc a hlavně bezpečně užil.Nebo snad ne???

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Co neubrzdíš, to neukecáš - s ABS nebo bez ABS?

30.4.2013 v 19:39 | Nahoru | #63

xBaryk píše: Skalik>
Nezkoušel, na své motorce bych to nechtěl, a kdybych to tam měl, tak to odmontuju. Všem známým a blízkým doporučím to samé.

Uznávám, na cestovním stroji, který váží půl tuny to není až tak od řeči, avšak když už ABS tak vypínatelný.

Mám k tomu pár důvodů.
A to, že:
1) lidi, kteří maj první motorku s ABS se v životě nenaučej brzdit!!! A troufnu si říct, že je stále mnoho lidí co brzdit neumí. Moje prevence je snaha učit se na každé křižovatce.

/nejde o brždění na suchu, ale na mokru a sněhu! - krom toho na sněhu-ledu ti ani abs nepomůže/

2) i když se nebavíme o závodním použití, tak absence ABS při krizovce může zachránit život, když člověk umí brzdit, protože zabrzdí o hodně dřív!

3) Člověk na motorce bez ABS musí být daleko obezřetnější, protože nemůže spolíhat na to, že mu ABS zafunguje. A kdo ze začínajících jezdců, nebo jezdců s nezkušeností bez ABS říká, že ne, tak kecá a já mu nevěřím. Jízda s ABS vede ke zpohodlnění a ke zhoršení obezřetnosti na motorce.

4) Ř.P. není uzpůsobený tak aby učil brzdit, bez ABS, na všech druzích vozovky. A umění brzdit je základní, ten nejzákladnější předpoklad k tomu abych na motorku mohl vlézt!!
Kdybych byl autoškolák, nebo učil své dítě třeba jednou v budoucnu, tak bych ho 50x učil brzdit a pak 1 přidat plyn. Tudíž na motorku nemají právo, v zájmu jejich vlastního života, vlézt! Protože nikdo z nich neumí brzdit bez ABS.

Zákony o povinnosti ABS jsou naprosto absurdní, život ohrožující a nesmyslné.

V dnešním provozu, a vzájemném chování vozidel, je to tak strašně nebezpečný, že pokud neumím brzdit, opravdu na tom nemám co dělat.



Jinými slovy, víš HOVNO.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Co neubrzdíš, to neukecáš - s ABS nebo bez ABS?

30.4.2013 v 19:46 | Nahoru | #64

FishX3 píše: Jinými slovy, víš HOVNO.


Ale uznej, že ta profilovka je hustá, na tohle musí bejt člověk buď nadšenec nebo blbec..
Ta druhá možnost by vysvětlovala ty jeho názory na abs
xBaryk> bez urážky :)
Ale fakt jsi v tomhle mimo

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Co neubrzdíš, to neukecáš - s ABS nebo bez ABS?

30.4.2013 v 19:48 | Nahoru | #65

dva_hrnce píše: nebo blbec.. xBaryk> bez urážky :)


Pobavíš za každých okolností

Když tedy bez urážky - - baryku víc jezdi, míň čti a nebo si vybírej lepší literaturu.... to je má rada kterou se patrně nebudeš řídit

Naposledy editováno 30.04.2013 19:50:50

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Co neubrzdíš, to neukecáš - s ABS nebo bez ABS?

30.4.2013 v 19:51 | Nahoru | #66

FishX3 píše: Pobavíš za každých okolností

Když tedy bez urážky - - baryku víc jezdi, míň čti a nebo si vybírej lepší literaturu.... to je má rada kterou se patrně nebudeš řídit


Snažím se být jen diplomatický, to nemělo být k smíchu

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Co neubrzdíš, to neukecáš - s ABS nebo bez ABS?

30.4.2013 v 19:53 | Nahoru | #67
dva_hrnce> pozdě srry

(reakce na) Co neubrzdíš, to neukecáš - s ABS nebo bez ABS?

30.4.2013 v 19:55 | Nahoru | #68
FishX3> to je dobrý, pošli pravou ruku a bude Ti odpuštěno

Co neubrzdíš, to neukecáš - s ABS nebo bez ABS?

30.4.2013 v 20:00 | Nahoru | #69
Nebo levou? Ted kuva nevim, ale prostě tu správnou

(reakce na) Co neubrzdíš, to neukecáš - s ABS nebo bez ABS?

30.4.2013 v 20:42 | Nahoru | #70
xBaryk>

Co neubrzdíš, to neukecáš - s ABS nebo bez ABS?

1.5.2013 v 00:29 | Nahoru | #71
Už na to kašlete, někdo má rád vdolky, jiný holky. Abs mi neva ale nechtěl bych ho- sere mě ta hromada elektroniky která ti říká co máš dělat /omezení výkonu na 1,2,3, protikluz abs atd/. Myslím si že když si koupím motku, tak k ní musím mít RESPEKT abych si to užil a nespoléhal na nato že něco řídí jízdu za mě. Ne že dy se to někdy nehodilo

Co neubrzdíš, to neukecáš - s ABS nebo bez ABS?

1.5.2013 v 06:54 | Nahoru | #72
ABS má opodstatnění dle mého názoru u 70% lidí. Bohužel mé zkušenosti jsou, že skutečně lidi brzdění podceňují a brzdění netrénují. Potom je to bohužel jak na tom videu. Ten rozdíl je tam pak obrovský mezi začátečníkem a zkušeným jezdcem (Smržem, viz. video). A hned jako další důležitou věc bych dodal, že většina při brzdění na motorce špatně sedí, přenáší spousty váhy na přední kolo přes zapřené ruce atd..
ABS nemám a vybral jsem si motocykl schválně bez ABS. Jak už jsem psal ABS nijak nehaním přesto preferuji motocykl bez ABS.

PS: Dle mého názoru brzdění je základ a musí být na něj vypěstována instinktivní reakce (kterou se naučíš pouze drilem). Pokud v neočekávané situaci při brzdění musí někdo přemýšlet nad tím jak zmáčknout brzdy tak to není dobře.
Je to jako učit se cizí jazyk. Pokud něco tvořím poprvé poleze to ze mě jak z chlupaté deky div mozkovnu nezavařím. Pokud budu cvičit časem tu samou větu budu chrlit bez přemýšlení a o tom to je.






Naposledy editováno 01.05.2013 11:53:09

2 reakcí na tento příspěvek Co neubrzdíš, to neukecáš - s ABS nebo bez ABS?

1.5.2013 v 10:32 | Nahoru | #73
Pánové odmítači,můžete mi prosím říct,kolik máte najeto na motorkách bez a s ABS ? Já jenom,abych si to tady vytřídil na kecky,které žvaní o věcech o kterých nemají ani páru a na lidi ,kteří popisují reálné zkušenosti.
Dík.

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Co neubrzdíš, to neukecáš - s ABS nebo bez ABS?

1.5.2013 v 11:12 | Nahoru | #74
restore> (cca 45+42) ..jen doplním že vcelku často brzdím na prasáka a ABS mi seplo málokdy .... narozdíl od ABS v káře

Naposledy editováno 01.05.2013 11:14:42

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Co neubrzdíš, to neukecáš - s ABS nebo bez ABS?

1.5.2013 v 11:19 | Nahoru | #75

FishX3 píše: restore> (cca 45+42) ..jen doplním že vcelku často brzdím na prasáka a ABS mi seplo málokdy .... narozdíl od ABS v káře


Mě teda u plechofky stačí "aby to chytlo vzduch" a pak uz to jen kope a nebrzdí..
Sere mě to tam, asi budu muset najít tu správnou pojistku
Na moto jsem to driv nechtel, ale jak stárnu, měním názor..

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Co neubrzdíš, to neukecáš - s ABS nebo bez ABS?

1.5.2013 v 11:25 | Nahoru | #76
dva_hrnce> jj je tam propastnej rozdíl ...kdyby se mi to sralo do brzdeni , byl bych to uz obehl se stipackama.... zvlášť když ta opičárna váží tusim 15-20kg (se vším)

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Co neubrzdíš, to neukecáš - s ABS nebo bez ABS?

1.5.2013 v 11:32 | Nahoru | #77
FishX3> hm, tak to bych nevytlačil z garáže, už takhle si nemůžu dovolit parkovat ani s plnou nádrží..

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Co neubrzdíš, to neukecáš - s ABS nebo bez ABS?

1.5.2013 v 11:35 | Nahoru | #78

dva_hrnce píše: FishX3> hm, tak to bych nevytlačil z garáže, už takhle si nemůžu dovolit parkovat ani s plnou nádrží..


Motorka se netlačí, na motorce se jezdí...

(reakce na) Co neubrzdíš, to neukecáš - s ABS nebo bez ABS?

1.5.2013 v 11:40 | Nahoru | #79

FishX3 píše: Motorka se netlačí, na motorce se jezdí...



nemám zpátečku ani vrata z obou stran

(reakce na) Co neubrzdíš, to neukecáš - s ABS nebo bez ABS?

1.5.2013 v 11:40 | Nahoru | #80

xBaryk píše: Che> No já se začínal učit taky na číze s bubnem, o brždění se v tomto případě dá akorád snít Takže to znám, první motka ale byla až 350 už s kotoučem, to jsem věděl že potřebuju kotouč, bo s bubnem, je to jak s hraním na vojáčky
Jasně, někdy nepomůže nic..
Jen uvedu ještě příklad z facebooku od Sršně, cituju:

Mě se prostě furt zdá, že mu to s tím ABS prostě nebrzdí... Ale na hubu bez něj taky nepadá .. Čím to bude, že by uměl brzdit? A tohle chci po lidech, co to neuměj, po sobě to chci dvojnásob. Protože to brždění je fakt důelžitý...



Tak už vidím odkud vítr fouká:D zkus někdy i svou hlavu, ani Pepik neni bůh :D

(reakce na) Co neubrzdíš, to neukecáš - s ABS nebo bez ABS?

1.5.2013 v 11:43 | Nahoru | #81
FishX3> Rozdíl V-Strom ABS a bez ABS je 3 kg

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Co neubrzdíš, to neukecáš - s ABS nebo bez ABS?

1.5.2013 v 11:44 | Nahoru | #82

FishX3 píše: restore> (cca 45+42) ..jen doplním že vcelku často brzdím na prasáka a ABS mi seplo málokdy .... narozdíl od ABS v káře



...a vo tom to celý je. O normálně fungujícím ABS člověk ani neví.Ale pak ti na mokré cestě pošle před kola své SUV nějaká blonďatá kosočtverkyně a to je člověk rád za každý ušetřený centimetr z brzdné dráhy.

(reakce na) Co neubrzdíš, to neukecáš - s ABS nebo bez ABS?

1.5.2013 v 11:47 | Nahoru | #83
restore> S ABS 10 000km bez asi tak 2x vic. No odmitac nejsem.

(reakce na) Co neubrzdíš, to neukecáš - s ABS nebo bez ABS?

1.5.2013 v 11:47 | Nahoru | #84
restore> ano přesně to tvrdím, bohužel někteří chytří čerpají od sportovců z okruho do reálného života a to je mimo mísu (v tomto případě) - tím nesouhlasím aby to bylo uzákoněno

1 reakcí na tento příspěvek Co neubrzdíš, to neukecáš - s ABS nebo bez ABS?

1.5.2013 v 12:30 | Nahoru | #85
Ať si má na motorce každej co chce, třeba pomocný berličky jako je ABS atd... Já osobně jsem to zkoušel na VFR800 s ABS a na mým TL1000R, stejná nájezdová rychlost 150km/h, a na TL1000R jsem zastavil o 9,5m dříve než na VFR800 s ABS, zkoušeno 3x a nejmenší rozdíl byl 7,6m ve prospěch TL1000R na suchém povrchu, takže já mám jasno na suchu vyhraje Pepík Sršňů bez ABS, na mokru moto s ABS...uvidíme

(reakce na) Co neubrzdíš, to neukecáš - s ABS nebo bez ABS?

1.5.2013 v 15:53 | Nahoru | #86
dewwil> Souhlas. Moje volba je ABS, ale to právo volby by mělo každému zůstat.

(reakce na) Co neubrzdíš, to neukecáš - s ABS nebo bez ABS?

1.5.2013 v 17:27 | Nahoru | #87
xBaryk> Ty jsi trdlo, viď? Na motorce si ABS nikdy neměl, ale víš, že máš vvšedm doporučit, aby si ho tam nedávali
ABS ma sva pro a proti, ale chapu, ze s tvym omezenym zpusobem uvazovani, je nikdy nezjistis

(reakce na) Co neubrzdíš, to neukecáš - s ABS nebo bez ABS?

1.5.2013 v 17:42 | Nahoru | #88
xBaryk> Už to chápu "Velký Sršeň řekl..."

(reakce na) Co neubrzdíš, to neukecáš - s ABS nebo bez ABS?

1.5.2013 v 17:54 | Nahoru | #89
xBaryk> Ty jsi ale hrozná okurka

Co neubrzdíš, to neukecáš - s ABS nebo bez ABS?

1.5.2013 v 17:59 | Nahoru | #90
ale zase pobavil
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.


TOPlist