Nějaké tipy? (kromě výměny motorky, vyndání 3svíček, změna trasy apod )
Uzavřeno 10.07.2012 v 18:46 uživatelem mmks
Otevřeno 11.07.2012 v 19:23 uživatelem mmks
Naposledy editováno 10.07.2012 16:32:38
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jak na vracečky
dva_hrnce píše: Hele nevim jak to myslíš, ale Maty dal gymkhanu v kolíně na jeho sériovém hornetu za nějakých 56 vteřin a na moji guzzi kterou mel v ruce poprvé asi za 58.
Jo a horneta vlastně nemá v sérii, ma tam dvoje řídítka, což asi taky nepřidá..
O jiných úpravách nevim, ale je to o rukou, projede to víceméně stejne rychle na všem co mu kdo pujci..
tak to je spis tim, ze to ma najety tu trasu ne? a je jasny, ze se to lip nauci na upraveny motorce a pak mu to de lip na seriovy, to je stejny jako stuntriding, s omlacenou motorkou s ochranym ramem si clovek dovoli vic, a nauci se, a pak to umi i na seriovce, kdezto na seriovce se k tomu neodvazi a nikdy se to tak nenauci (a nebo se nauci ale taky se parkrat vyseka).
ale beru, ze se tam clovek nauci, to bezpochyby(!), nijak to nesnizuju, jen rikam, ze v Alpach je situace diametralne jina, i diky treba zrovna blbymu asfaltu, provozu, nalozeny motorce, jedu tam poprvy, atd atd,
i ta guzzi nebo hornet je v pomalych zatackach ovladatelnejsi 10x lip nez jakykoli SBK ci ZX12R
Bubrak ZX10R píše: Jak sem Ti psal, tak se v pravych vraceckach (o 180 stupnu, jak tu bylo spravne oznaceno) odrazim i nohou. Ono to totiz je na kazdy motorce jiny a kazda vracecka je jina. Nektery vracecky nejdou ani vytocit aniz by clovek nevyjel do protismeru (treba v Alpach, Glock, Julske) a jet naklopenej 10-20km/h, kdy sebemensi ubrani plynu zpusobi pad, je nesmysl.
Nekdo tu psal, ze ma 1ku a vysoky otacky, ale to je treba u moji motorky nemozny, kdyz se jede treba 20-30km/h, tak na 1ku mam 2tis otacek, ze 14tis celkem, to jsou tezko vysoky otacky. Ale na nejaky maly lehky lehce zprevodovany motorce to muze byt uplne jinak a uplne jinak se s ni jede takova zatacka. ZX12R neni motorka do horskych vracecek, to je jako chtit se tam vytocit se stihackou.
Takze psat, ze se nejdriv mas naucit na slabsi jezdit zatacky a pak presednout na velkou motorku je zcela mimo misu, protoze na velky motorce to bude porad uplne naprd.
Stejne tak je nesmysl, ze nekdo Ti napise (treba s endurem), ze to jezdi na 2, pritom u ZX12R by adekvatni rychlost byla treba 0.3
Mozna je dobra rada drzet porad plyn a prip zpomalit zadni brzdou, coz eliminuje moznost ubrani a nasledne cuknuti kvuli vuli na plynu.
ano,souhlas a navíc velmi jednoduše vysvětleno mě se nechtělo to moc rozepisovat
Franta. píše: Kitty> ten usek nahoru (smerem ze Stelvia) je sice rozbitej, ale neni tam kilometrova propast, takze pohoda. Ale dolu, po tom super asfaltu je to spravna horska draha :) Taky jsem premejslel nad tim vyhejbanim, asi by auto muselo zacouvat k nejblizsimu vyhybacimu chlivku.
Tak my jeli směrem na Bormio, a teda rozflákaný to bylo těsně pod vrcholem na obou stranách, do toho pršelo, takže lahoda. Pro mě to žádnej zážitek teda nebyl, trápit se na hnusným povrchu ve vracečkách, kde jsem si často i na vrcholu zatáčky při krajnici zastavila, kousek couvla a zas jela dál...to Stelvio bylo proti tomu krásný Měla mě varovat cedule zákaz vjezdu nákladním vozidlům
Jo, Passo Tonale, Passo Gardena...to bylo jiný kafe Nebo Passo Giau, to bylo moc pěkný
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jak na vracečky
Gymkhana se jede letos asi na 8 místech a vždy je trať jiná.
Nevim na čem se Maty učil jezdit, to nemůžu posoudit, ale motorku má v rukách tak jako málokdo koho znám osobně.
Nechci se hádat, jen si myslím že na stroji až tolik nezáleží, buď umíš nebo ne.
Jinak samo tvé názory respektuju, víš co píšeš
A možná že ty SBK jsou na vracáky fakt blbý, Bludevilákovi sem zdrhnul, já guzzi, on gsx-r750
Petrsson píše: Třeba v Jeseníkách, na Červenohorské sedlo .. jesenická část má novou, rožšířenou vozovku a provoz minimální proti alpám. Jsou tam zajímavé části, třeba kdy dlouho do vracečky vidíš a sleduješ jestli někdo jede do protivky. Takže dlouhá rovinka do kopce, klidně přes 200 a při tom jen sleduješ jak si do vracečky najedeš - pokud je protisměr volný, dá se to nádherně napálit.
na takové jako jsi ty tu všichni čekáme
nejlepší je jezdit furt dokola dole ve Filipovicích tu vracečku a když tam chce projet místní na moto berou ho policajti
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jak na vracečky
Aha - už se to tu řešilo
Naposledy editováno 13.07.2012 12:49:41
1 reakcí na tento příspěvek Jak na vracečky
mmks píše: díky za rady, hold musím trénovat. Jinak před chvílí jsem náhodou bohužel jen přes Google maps našel jednu pěknou tréninkovou silnici . Škoda že trošku z ruky, ale za týden moto dovča po ČR, tak se tam třeba mrknu.
Hlavně nejezdi po té modré silnici
1 reakcí na tento příspěvek Jak na vracečky
Hodně mi pomohly miniokruhy typu Sosna, Mýto, Písek.. A taky do pravých zatáček otáčím hlavou jako bych se chtěl ohlédnout přes rameno - koukám do zatáčky až skoro do škarpy.
Hlavně při těch vracečkách to mě osobně pomohlo o 100 %
Jinak doporučuju jak už tady zaznělo zajet do Alp a zkoušet si to tam, ideální je třeba Nockalmstrasse, kde máš víc jak 50 vraceček v rozumném poloměru a minimální provoz. Po projetí několika z nich už budeš vědět jak na to. Ostřejších 50 vraceček je pak na Vršiči (bacha severní strana má vracečky dlážděné) a nejůžasnější úsek mé letošní dovolené byl výjezd a sjezd na Mangartu, opravdových vraceček je tam pár, ale silnička je široká tak na jedno auto, má docela slušný sklon a v případě pádu by tam díky absenci svodidel člověk skončil v několikaset metrové strži - video třeba tady , jen tam není vidět ta hloubka.
Ohledně techniky jízdy, jestli při výjezdu pravé přejíždíš do protisměru, začni zatáčet o kousek později. Musíš víc klopit a náklon reguluj plynem (najdi si převodový stupeň, kdy ti to nebude cukat), když ti motorka bude pocitově padat, lehce přidej plyn, když naopak bude potřeba víc klopit, tak lehce uber (případně když najíždíš moc rychle lehce přibrzdi tou zadní brzdou, ale opatrně). Zaznělo tady něco o opření se o nohu, to platí u lehkých motorek (krosky, dvácy), u ostatních si tak akorát rozhodíš těžiště a nebudeš moc sevřít nádrž nohama, takže nebudeš dostatečně cítit, jak moc můžeš ještě klopit. Navíc vystrčit nohu je zbytečné, když ti těžká motorka bude padat, stejně jí neudržíš.
Abys dostal motorku do rukou v malých rychlostech, můžeš si zkoušet taky někde na parkovišti nebo letišti jezdit kruh a budeš postupně zvyšovat rychlost a nebo stálou rychlostí budeš zmenšovat poloměr kruhu.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jak na vracečky
dva_hrnce píše: Bubrak ZX10R> tak asfalt v alpách je většinou lepší než na tom na tom plácku v Kolíně.
Gymkhana se jede letos asi na 8 místech a vždy je trať jiná.
Nevim na čem se Maty učil jezdit, to nemůžu posoudit, ale motorku má v rukách tak jako málokdo koho znám osobně.
Nechci se hádat, jen si myslím že na stroji až tolik nezáleží, buď umíš nebo ne.
Jinak samo tvé názory respektuju, víš co píšeš
A možná že ty SBK jsou na vracáky fakt blbý, Bludevilákovi sem zdrhnul, já guzzi, on gsx-r750
...inspiraci pro zakladatele tematu at je treba jizda letos ve Zdare s BMW K1200S
...obecny recept je duvera v pneumatiky, plynulost a neztuhlost ridice, ruzny styly jak na to tu uz padly a nema je cenu opakovat.
1 reakcí na tento příspěvek Jak na vracečky
Naposledy editováno 16.07.2012 20:56:03
mag.: asi je to proto ze do levy vic vidim, sledoval sem to pred tydnem na Jadransky magistrale, proste do pravy mam vetsi nejistotu ze do ni nevidim tak jako do levy
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jak na vracečky
dva_hrnce píše: Bubrak ZX10R> tak asfalt v alpách je většinou lepší než na tom na tom plácku v Kolíně.
Gymkhana se jede letos asi na 8 místech a vždy je trať jiná.
Nevim na čem se Maty učil jezdit, to nemůžu posoudit, ale motorku má v rukách tak jako málokdo koho znám osobně.
Nechci se hádat, jen si myslím že na stroji až tolik nezáleží, buď umíš nebo ne.
Jinak samo tvé názory respektuju, víš co píšeš
A možná že ty SBK jsou na vracáky fakt blbý, Bludevilákovi sem zdrhnul, já guzzi, on gsx-r750
Cococo O tom nic nevím, důkaz místo slipů!!!
Ty jsi na tom taky starej dobytek
Jinak k ovladatelnosti SBK v malých rychlostech: u spousty z nich taky velmi "pomáhá" tlumič řízení.. Pokud ho moto má (a utaženej tak, aby měl aspoň nějaký smysl), tak je prostě v malých rychlostech ovladatelná jak průměrnej parník... Prostě z jednoho rejdu do druhého je to snad vteřina, což je např. na gymkhanu naprosto nepoužitelné.
Naposledy editováno 23.07.2012 07:22:09
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jak na vracečky
Ten samý den, co tvoje gixero odjíždělo na vozíku zpet k prodejci s nemocným motorem..
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jak na vracečky
dva_hrnce píše: Bludevil> kdysi cestou dolu do Šternberka si tuším dole cosi koktal o tom jak může bejt guzzi tak rychlá
Ten samý den, co tvoje gixero odjíždělo na vozíku zpet k prodejci s nemocným motorem..
To se nepočítá, jsem byl na gsx-r na vyjížďce vlastně poprvé A hned umřelo
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jak na vracečky
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jak na vracečky
dva_hrnce píše: Bludevil> no dobre, tak ja ti ujedu ještě jednou kdyz jinak nedáš
Jojojo, už nahřívej motor své cbr 125 rrrrrr
Bludevil píše: Cococo O tom nic nevím, důkaz místo slipů!!!
Ty jsi na tom taky starej dobytek
Jinak k ovladatelnosti SBK v malých rychlostech: u spousty z nich taky velmi "pomáhá" tlumič řízení.. Pokud ho moto má (a utaženej tak, aby měl aspoň nějaký smysl), tak je prostě v malých rychlostech ovladatelná jak průměrnej parník... Prostě z jednoho rejdu do druhého je to snad vteřina, což je např. na gymkhanu naprosto nepoužitelné.
Presne. Ja aby mi riditka neliskali ve 240 tak mam pritahlej tlumic tak ze na pomalejch zatackach to musim rvat silou abych to zatocil.
Nejake rychle preklapeni plneho rejdu nemyslitelne.
To stejny na tu gumykhanu motard uplne jine svezeni zataceni.