globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Aditiva do nafty
13.2.2012 v 12:47
Zdravím, poslední dobou se dost hovoří o aditivech do nafty. Mám na mysli taková, která pomáhají, aby netuhl parafín v naftě tak, že nenastartujeme nebo nastartujeme, ale nedojedeme daleko. Četl jsem testy na aditivum SDA (Super Diesel Aditiv) a měl vyhrát test z pěti zkoušených aditiv. Jsou lidé, kteří tvrdí, že do zimní nafty (-20 až -26) se další aditiva nemají přidávat, že další přidání pak spíše neprospívá motoru. Jak to vlastně je?

Aditiva do nafty

14.2.2012 v 10:33 | Nahoru | #61
Tady se to hádá a radí ve skutečnosti úplně zbytečně. Kdyby česká nafta byla kvalitní, tak třeba jako v Rakousku, jak bylo vidět v reportáži na Nově o zamrzlém kamiónu a vyčerpání české nafty, ( pro toho kdo to neviděl, to bylo asi takhle: česká-litr medu, litr né moc čisté tekutiny, Rakouská - jak dva litry 7x destilované vodky) výměna za rakouskou naftu a jelo se dál.
Kdyby norma nebyla z roku 65' tak by jsme se tu neměli vůbec o čem bavit, ale protože jsme tak blbej národ, že si necháme ve všem s.át na hlavu, tak je to tady tak, jak to je ...

O ekologických příměsích do benzínů a nafty ani nemluvě...

(reakce na) Aditiva do nafty

14.2.2012 v 11:43 | Nahoru | #62

assassin píše: uff jakoze si tam mel motor z MI16? T16 byla jen nejaka homologacni serie pro rally ne? to se dneska plati v milionech.... (motor uprostred a 4x4)
zaklad bylo GTIcko? jestli to bylo GTI s oturbenym motorem, tak fakt skoda to davat pryc.. nechat si to jako druhou karu:)

ja mel 205 s 1,8d a asi blbej kus, ale vzpominam na nej nejhur ze vsech aut co jsem mel



ty si to pleteš s T16 se samonosnou karoserií která byla stavěná na závody a opravdu se platí v milionech,to byla jenom nějaká maloserie


já měl motor ze 405ky,to bylo klasický 1,9gti osazený turbem,170koní +čip tak jsem byl kolem 190 koníků a 830kilo váhy
Jenže,poloosy nestíhaly,brzdy komlet předělat,předek zadek chlazenej 6ti pístky,převodovka jiná a stejně se to celý kroutilo jak had.To nemluvim o popraskanejch sloupkách u střechy.Ale zážitek famózní
Pak šla pryč,už měla svý zasebou
jinak i když byla v původnim stavu tak musim říct že elektrika peklo,ale jinak super svižný vozítko

Aditiva do nafty

14.2.2012 v 11:52 | Nahoru | #63
dokonce jsem měl i pozinkovanou karoserii,ty 1,8 byli starší ročníky a hnilo to jak sviň

Aditiva do nafty

14.2.2012 v 12:02 | Nahoru | #64
bimbo: jj jasne, ale tak 405 s timhle motorem byla prave znacena jako MI16 ... 405T16 je podobnej pripad jako ta 205T16. ale jinak jasny, ja sem driv sem tam jel s obyc GTI (1,9) a byl sem z toho celkem vyplesklej, na to jaka je to motokara mi i tech lehce pres 100koni prislo az dost:)

Aditiva do nafty

14.2.2012 v 12:13 | Nahoru | #65
aha,teď na to koukám že jsem kokod napsal T16 a ne Mi16,moje chyba

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Aditiva do nafty

14.2.2012 v 12:36 | Nahoru | #66
Mira-KT> Chlape, jaká fundovaná rada. Nechci tu pitvat kde dělám a v jakým oboru. Ale jedno ti doporučím: než začneš fundovaně radit, mrkni třeba na Petroleum.cz. Dostupné a srozumitelné informace z oboru pro všechny zájemce.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Aditiva do nafty

14.2.2012 v 16:08 | Nahoru | #67

Dawe02 píše: Ovsem. Ale to je pokud se nepletu primarne vec chyby designu ktera se driv nebo pozdeji projevi i s kvalitnim palivem. Pokud mas v aute treba Bosch CP1H tak se taky nevyplati ho drazdit vubec nicim. Nicmene to neni s tou naftou zase takova traga jak se traduje...ono drtiva vetsina lidi soudi podle pocitu a ne na zaklade cisel z realnych testu.



takhle "utesuj" majitele vyse zminovanych Fordu jak je mozne, ze tyhle problemy nebyly na zapade? at si lije kazdy co chce kam chce, ale tohle pausalizovat je proste nesmysl.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Aditiva do nafty

14.2.2012 v 16:10 | Nahoru | #68

maški píše: Mira-KT> Chlape, jaká fundovaná rada. Nechci tu pitvat kde dělám a v jakým oboru. Ale jedno ti doporučím: než začneš fundovaně radit, mrkni třeba na Petroleum.cz. Dostupné a srozumitelné informace z oboru pro všechny zájemce.


co konkrétně napsal špatně?

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Aditiva do nafty

14.2.2012 v 16:41 | Nahoru | #69
Eso_Rimmer> Utesovat nikoho neminim. Co si majitele Fordu koupili, to maji. Bez urazky.
Jinak tedy 'na zapade' jsou / byly u velkych OEM co do zarucnich oprav tykajicich se plneni motoru +/- stejna cisla jako u nas.

Naposledy editováno 14.02.2012 16:42:17

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Aditiva do nafty

14.2.2012 v 16:57 | Nahoru | #70
Dawe02> to je porad dokola tvrdis tady spolecne s par lidmi, ze benzin nemuze skodit. ja tvrdim, ze samozrejme ano a uvadim konkretni pripady. kdyz uz tady uvadis nesmysl v podobe toho, ze to proste vadit nemuze, mel by ses, coby clovek fundovany, minimalne tabulkami, vzorecky a normami, zminit tedy i o tom, ze NEKTERYM motorum to vadi a dost. ctou si to i lide, kteri do toho nevidi a takovehle vase pausalizujici nazory je mohou dostat do velkych problemu.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Aditiva do nafty

14.2.2012 v 16:59 | Nahoru | #71

Dawe02 píše: deny1234> jj, to potvrzuje to co si pamatuju. 30% benzinu by nemelo skodit.


Jen pár postřehů. Zažil jsem auto co mělo mix asi 15 litrů nafty a 30 litrů benzínu (common rail) a soustava to přežila. Auto s tímto poměrem najelo skoro 30 km než "zdechlo". Další dvě asi 80:20 pro benzín, ale od benzínky ujely cca 100 metrů do zastavení motoru. Obě také CR a bez následků. tedy nevím co to udělá po delší době. Ovšem pokud to "nevyjde" a soustava se poškodí mění se celá palivová instalace od nádrže až po vstřiky. Což je cca 60-70 tisíc. PD po záměně paliva i v tomto poměru zatím všechny co se u nás řešily také bez následků. Jenže většinou ty auta zažijí jen start a poté se zastaví.
Takže nevím jestli je moudré radit ředění benzínem. Já bych to nedělal. Případná výše škody jsi myslím za to nestojí.

(reakce na) Aditiva do nafty

14.2.2012 v 17:02 | Nahoru | #72

Poggy píše: Jen pár postřehů. Zažil jsem auto co mělo mix asi 15 litrů nafty a 30 litrů benzínu (common rail) a soustava to přežila. Auto s tímto poměrem najelo skoro 30 km než "zdechlo". Další dvě asi 80:20 pro benzín, ale od benzínky ujely cca 100 metrů do zastavení motoru. Obě také CR a bez následků. tedy nevím co to udělá po delší době. Ovšem pokud to "nevyjde" a soustava se poškodí mění se celá palivová instalace od nádrže až po vstřiky. Což je cca 60-70 tisíc. PD po záměně paliva i v tomto poměru zatím všechny co se u nás řešily také bez následků. Jenže většinou ty auta zažijí jen start a poté se zastaví.
Takže nevím jestli je moudré radit ředění benzínem. Já bych to nedělal. Případná výše škody jsi myslím za to nestojí.



presne tak... kdyz uz redit, tak se zminit o motorech, kterym to VYZKOUSENE nevadi. a ne jen psat ano, redit benzinem je v pohode...

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Aditiva do nafty

14.2.2012 v 17:03 | Nahoru | #73
Eso_Rimmer> nevim proc me napadas, ale nelibi se mi to. Narozdil od tebe mam k ruce par desitek lidi kteri mi objektivni analyzy na toto tema delaji v ramci PQR a PTA center vice nez desitky automobilek. Jestli jsi take odbornik, tak ti nemusim vysvetlovat oc jde. To je realna praxe spocivajici v rozborce desitek agregatu s jasnou a monitorovanou historii tydne. Navic jsem zminoval i informace takrikajic od pramene a to z test benche nejvetsiho R&D oddeleni zamereneho na testovani prave techto systemu v Evrope.

(reakce na) Aditiva do nafty

14.2.2012 v 17:24 | Nahoru | #74
Dawe02> muj nazor je ten, ze nema moc smysl se v neodbornych debatach zminovat o ruznych normach a pod. tim spis, kdyz nemaji s tematem nic spolecneho a v mnoha pripadech delaji casto jen "omacku" okolo a drtiva vetsina lidi jim proste nerozumi. muzes mit kolem sebe treba sovku lidi, to Ti nikdo neupira a samozrejme ani to, ze ty normy sedi, maji sve opodstatneni a evidentne vis o cem mluvis. ale nezlob se na me, napsat to, ze benzin v nafte nemuze vadit a ani uskodit je volovina.

Aditiva do nafty

14.2.2012 v 18:32 | Nahoru | #75
Já používám tohle.

1 reakcí na tento příspěvek Aditiva do nafty

14.2.2012 v 20:08 | Nahoru | #76
Je opravdu úsměvné domnívat se, že plně aditivované palivo zaditivuji ještě víc přidáním např. VIF. Jediné čeho můžu dosáhnout je poškození vstřikovací soustavy z dlouhodobého hlediska. Proto také všichni výrobci aut a např. stavebních strojů zakazují přidávání aditiv do paliva. Ztráta záruky v tomto případě je samozřejmost.

(reakce na) Aditiva do nafty

14.2.2012 v 20:41 | Nahoru | #77

Petrmoto píše: Je opravdu úsměvné domnívat se, že plně aditivované palivo zaditivuji ještě víc přidáním např. VIF. Jediné čeho můžu dosáhnout je poškození vstřikovací soustavy z dlouhodobého hlediska. Proto také všichni výrobci aut a např. stavebních strojů zakazují přidávání aditiv do paliva. Ztráta záruky v tomto případě je samozřejmost.



Částečně máš pravdu.
Když by jsi si přečetl test paliv. ,dozvěděl by jsi se,že na českých benzinkách se prodává méně kvalitní nafta.
V Německu není potřeba něco vylepšovat.Lepší palivo za méně peněz.
Proto tam tankuje kdo může.

2 reakcí na tento příspěvek Aditiva do nafty

14.2.2012 v 21:27 | Nahoru | #78
MB E classe piáno 1975 z a i zimní nafta i pod -20 po týdnu stání venku natočila po pár vteřinách po hnrkách po jednom pěkně to čerpadlo tam natlačí i led nová auta můžou jít do kelu zlatá klasika

(reakce na) Aditiva do nafty

14.2.2012 v 21:42 | Nahoru | #79

DR.Dirt píše: MB E classe piáno 1975 z a i zimní nafta i pod -20 po týdnu stání venku natočila po pár vteřinách po hnrkách po jednom pěkně to čerpadlo tam natlačí i led nová auta můžou jít do kelu zlatá klasika



Ále prd ! Mám CR, teď stojím venku a i při opakovaných -27° chytne jak prd a jede bez zakuckání. Naftu beru kdekoliv. Hlavně podle ceny. Čím levnější tím víc.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Aditiva do nafty

15.2.2012 v 09:14 | Nahoru | #80

DR.Dirt píše: MB E classe piáno 1975 z a i zimní nafta i pod -20 po týdnu stání venku natočila po pár vteřinách po hnrkách po jednom pěkně to čerpadlo tam natlačí i led nová auta můžou jít do kelu zlatá klasika



Prosim tě,proč do toho taháš piáno.Tohle auto bych do tohodle téma vůbec netahal.Tam dáš místo nafty slámu,kočkolit a prvosenku jarní a stejně to pojede.Nechápu vůbec tuhle káru.

3 reakcí na tento příspěvek Aditiva do nafty

15.2.2012 v 09:23 | Nahoru | #81
ad ten spor benzin do nafty... tzn kdyz poggy a momo rikaji ze benzin rozhodne ne, tak co tedy? pockat az bude teplo a nejezdit? podle me jediny cemu muze ten benzin vadit je to mazani, tzn benzin v kombinaci s necim co zajisti tu ztratu mazani by mohlo fungovat, pokud to dawe ma podlozene vysledky z testu tak proc ne? videl sem u stryce dost zadrenejch cerpadel CR i jen na naftu, tzn se pak nad tim spatne bada, kdyz nedostatecne maze i jen nafta, nebo je tam nakej problem v konstrukci toho cerpadla...

(reakce na) Aditiva do nafty

15.2.2012 v 09:24 | Nahoru | #82

Bimbo ze Žižkova píše: Prosim tě,proč do toho taháš piáno.Tohle auto bych do tohodle téma vůbec netahal.Tam dáš místo nafty slámu,kočkolit a prvosenku jarní a stejně to pojede.Nechápu vůbec tuhle káru.



no a co teprve takovej trabant/wartas

Aditiva do nafty

15.2.2012 v 09:29 | Nahoru | #83
Jak tady tak čtu ty výplody ještě z dob ČSSR, tak příští rok zkusím na zimu čistě OMV, a když zklame i ta, tak si zajedu do DE, stejně to mám blíž jak k nám a cena bude přinejhoším stejná, páč jsme národ podvnodníků hned za Polskem

(reakce na) Aditiva do nafty

15.2.2012 v 11:12 | Nahoru | #84

Creck píše: Dej tam podle stareho osvedceneho zpusobu trosku benzinu a mas klid



Přesně. Teda jestli nemáš novýho nafťáka, jestli jo, tak seš stejně v prdeli.
Já když tam nalit nějaký protimrznoucí aditivum, tak se mi vždycky ucpal filtr, takže kdyžtak přenechám ten zbytek ve flašce za odvoz.

Aditiva do nafty

15.2.2012 v 12:18 | Nahoru | #85
No, já si myslím, že na velké mrazy je dobré dát do auta kvalitní arktickou naftu, žádné aditiva natož benzín. Já mám Octavii v naftě 1.6 rv. 2010 a v návodu k obsluze výrobce napsal: " do paliva se nesmějí přidávat pro zlepšení tekutosti žádné aditiva nebo benzín" pouze se má natankovat zimní nafta... Zase na druhou stranu jak tu kvalitní naftu poznat, že? U benzínek vše ociganí, jako vše v česku a nafta nemá ty vlastnosti, které má mít, hlavně že za to zaplatíme a ne málo a myslíme si, že jsme nakoupili kvalitní naftu...
U nás na Busech jsme fasovali nějakou modrou sračku, ale to jsem neřešil a nalil to tam, pač bus není můj, takže ho nebudu muset opravovat

Naposledy editováno 15.02.2012 12:19:37

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Aditiva do nafty

15.2.2012 v 12:45 | Nahoru | #86
assassin>
A to vis ze v Rusku se pouziva ta nejhorsi nafta na svete? Velke spolecnosti vcetne pujcoven a dopravnich podniku pancuji naftu lihem a benzinem zcela bezne, protoze jinak by jim to v jejihc pomninkach vubec nejezdilo. Vim to, protoze karbonove usady ve vyfukovem systemu v Rusku provozovaneho vozu jsou o tolik vetsi nez u normalniho dieselu, ze se musi zvlast kvalifikovat.

Aditiva do nafty

15.2.2012 v 14:18 | Nahoru | #87
Než benzín tak dávám líh ten váže vodu. Ten kdo dá aditivum apod. až když mrzne tak je trošku pozdě, protože voda v nádrži kondenzuje celý rok. Používám VIF celý rok (dělají i letní). Je to dražší, ale nikdy nevím co kde natankuju.

(reakce na) Aditiva do nafty

15.2.2012 v 16:31 | Nahoru | #88

assassin píše: ad ten spor benzin do nafty... tzn kdyz poggy a momo rikaji ze benzin rozhodne ne, tak co tedy? pockat az bude teplo a nejezdit? podle me jediny cemu muze ten benzin vadit je to mazani, tzn benzin v kombinaci s necim co zajisti tu ztratu mazani by mohlo fungovat, pokud to dawe ma podlozene vysledky z testu tak proc ne? videl sem u stryce dost zadrenejch cerpadel CR i jen na naftu, tzn se pak nad tim spatne bada, kdyz nedostatecne maze i jen nafta, nebo je tam nakej problem v konstrukci toho cerpadla...


Spíš to myslím tak, že bych byl opatrnej s tím to doporučit. Dělá se, že se do plný nádrže nafty přidá 4-5 litrů benzínu. Pak to nezamrzne. I o takových autech vím a zatím na to žádné nedojelo. Jenže to ty s tím takhle jezdí třeba jen týden nebo dva v těch větších mrazech. Jenže z mé opatrnosti kdy u 50ti aut se nic nestane a u jednoho se stane a pak jsi za vola. Funguje to, ale netvrdím, že je to zcela bez rizika. Třeba se něco může pokazit v době ředěného paliva a nemusí to být zrovna tím benzínem. Prostě odejde něco za 10 tis. a jsem opět za blba. Nedejbože kdybych to měl garantovat jako bezpečné řešení. Dawe má průzkumy a asi opravdu s malým poměrem nebezpečí nehrozí.
Znova aditivovat již aditivivanou naftu se mi jeví taky jako blbost. Takže spíš doufat, že to "vyjde" a že pumpař v té nádrži nemá něco šizenýho. Tyhle extrémní mrazy jsou stejně maximálně jen pár dní za rok.

(reakce na) Aditiva do nafty

15.2.2012 v 16:35 | Nahoru | #89

assassin píše: ad ten spor benzin do nafty... tzn kdyz poggy a momo rikaji ze benzin rozhodne ne, tak co tedy? pockat az bude teplo a nejezdit? podle me jediny cemu muze ten benzin vadit je to mazani, tzn benzin v kombinaci s necim co zajisti tu ztratu mazani by mohlo fungovat, pokud to dawe ma podlozene vysledky z testu tak proc ne? videl sem u stryce dost zadrenejch cerpadel CR i jen na naftu, tzn se pak nad tim spatne bada, kdyz nedostatecne maze i jen nafta, nebo je tam nakej problem v konstrukci toho cerpadla...



jen pro upresneni... rozhodne jsem nerikal, ze nedoporucuji davat benzin do nafty ve vsech pripadech jen jsem poukazoval na to, ze to nekterym systemum muze fatalne uskodit. stejne tak u jinych aut s tim nebude nejmensi problem. proste pouzivat vse s rozumem a nebrat vse pausalne.

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Aditiva do nafty

15.2.2012 v 16:36 | Nahoru | #90

Dawe02 píše: assassin>
A to vis ze v Rusku se pouziva ta nejhorsi nafta na svete? Velke spolecnosti vcetne pujcoven a dopravnich podniku pancuji naftu lihem a benzinem zcela bezne, protoze jinak by jim to v jejihc pomninkach vubec nejezdilo. Vim to, protoze karbonove usady ve vyfukovem systemu v Rusku provozovaneho vozu jsou o tolik vetsi nez u normalniho dieselu, ze se musi zvlast kvalifikovat.


Je pravda, že ropa z Ruska má největší obsah síry ze všech těžebních míst na světě?
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Pohraničí západních a jižních Čech... [1, 2] Kawasaki ZR 7 Luci444 41 13.5.2024 v 05:38 Bremse
Mitas Touring Force - vaše zkušenosti Kawasaki ZR 7 soccer 3 19.3.2024 v 09:12 xb
Kryt Alternatoru Kawasaki Zr7 Kawasaki ZR 7 Binkeee 3 23.9.2023 v 08:48 krokoš
Píchlé kolo [1, 2, 3] Kawasaki ZR 7 1155 63 16.9.2023 v 14:51 Firecracker
Zbláznila se elektrika ? [1, 2, 3] Kawasaki ZR 7 m.z. 65 9.6.2023 v 18:23 Čouda112


TOPlist