paolo_novy Přidat reklamu

Téma: Už je to tady, Čína se cpe do střední třídy
 
13.2.2012 v 12:32
Keeway Mám tajkový dojem, že jsem to už někde viděl... Benelli???

4 reakcí na tento příspěvek Už je to tady, Čína se cpe do střední třídy

14.2.2012 v 18:42 | Nahoru | #61
Smutný je,že v zemích kde před pár lety jezdili maximálně na oslech dělají motorky lepší než dokázala Jawa za celou historii. Nepočítám speciální a soutěžní stroje.

(reakce na) Už je to tady, Čína se cpe do střední třídy

14.2.2012 v 19:22 | Nahoru | #62

PEPAFJR píše: Smutný je,že v zemích kde před pár lety jezdili maximálně na oslech dělají motorky lepší než dokázala Jawa za celou historii. Nepočítám speciální a soutěžní stroje.



to holt asi souvisí s tou pracovitostí....ale máš recht...je to smutný

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Už je to tady, Čína se cpe do střední třídy

14.2.2012 v 19:50 | Nahoru | #63

PEPAFJR píše: Smutný je,že v zemích kde před pár lety jezdili maximálně na oslech dělají motorky lepší než dokázala Jawa za celou historii. Nepočítám speciální a soutěžní stroje.



Toto se neříká nahlas, asi budeš ukamenován

(reakce na) Už je to tady, Čína se cpe do střední třídy

14.2.2012 v 20:00 | Nahoru | #64
titus> Když mě někdo dokáže opak budu mile překvapenej

1 reakcí na tento příspěvek Už je to tady, Čína se cpe do střední třídy

14.2.2012 v 20:01 | Nahoru | #65
čínu a Japonce bych nesrovnaval. Jak uz nekdo psal, Japonci tu kopii dokazali jeste vylepsit. Cinani pravy opak. Jejich kopie stoji za hovno. Uz jsme to pred lety videli , jak se snazili auty dostat na nase trhy. Korea neni Cina. Taiwan neni Cina. Co se vyrobku tyce. Podle mne je to i o naturelu naroda. Japonce bych prirovnal k Nemcum a Cinany k , ja nevim, nejakym lemplum. Mozna se to casem zmeni, ale hned tak skoro to nebude. Jim ta jejich kvantitativni vyroba zatim staci. Chce to prvni odvazlivce, co si tu jejich sestistovku koupi. A pak se uvidi. Ale ja tomu neverim.

Už je to tady, Čína se cpe do střední třídy

14.2.2012 v 20:42 | Nahoru | #66
asiati mají kopírování ve zvyku, přesně to samý jako s čínou neska to bylo s jiným národem před letama a lidi slyšeli aji na ty samý argumenty. takže předpokládám že za pár let se tady nandou blbci co si nebudou pamatovat odkud že motorky pochází a mají pocházet a budou vykřikovat něco o tom že kdo nemá čínu neni kůl, že nemá jinak pořádnou motorku, že jedině čína, že jedině číny jsou ty jediný správný motorky atd. tim bude bohužel podobenství uzavřený....
důvod proč bych si nekoupil nic japonskýho je částečně morální
a s čínou to vynde úplně nastejno

(reakce na) Už je to tady, Čína se cpe do střední třídy

14.2.2012 v 20:55 | Nahoru | #67
Evo> a proč? akorát jdou na to ekonomický příživnictvý z jinýho směru ale jako mrak kobylek se proti tomu nadřadnýmu majestátnímu zvířeti který zahubí chovají taky.
nehledě na to že japonci kopírují dodneška. mám jeden konkrétní příklad co se týká svýho profesního života, doslova průmyslová špionáž když si zajistíš podobu výroby konkurence a pak si přesnou kopii výrobního zázemí postavíš sám

motorky mají pocházet z anglie/itálie/usa, německu se divit nebudu.
samozřejmě třeba u nás je tradice taky ale tak my jsme a byli jsme tak malým producentem že nemá smysl to do toho zjednodušenýho výčtu zahrnovat

je to asi tak stejně logický jako kdybych si měl vybrat jestli mně saunu postaví fin nebo španěl

Naposledy editováno 14.02.2012 20:56:59

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Už je to tady, Čína se cpe do střední třídy

14.2.2012 v 22:05 | Nahoru | #68

t_freedom píše: Čína se na kopiích vyráběných pro svůj trh naučí... doladí technologii a procesy. Za 5-10let to bude zcela jednoznačně těžká konkurence ostatním.

Jak se na začátku 90'let smáli firmám KIA a Hiundai...jak se v 60' smáli SUBARU? Kolik let vyrábí auta Suzuki a kolik Škoda(a nevidím v kvalitě zas takovej rozdíl - v době ano)

Na číňanech je absolutně nejneuvěřitelnější to, jak jsou flexibilní a během 1-2měsíců jsou schopni zavíst změnu ve výrobním programu - což je pro "kontinentální" automotiv téměř nepředstavitelný.
Dnes se tomu smějeme ... a pokud se nic nezmění, tak nás to za 10let převálcuje a budem jen čučet s otevřenou hubou.
Činá/Taiwan jako národ má dvě zásadní vlastnosti
- nemají obecně vrozenou invenci, dokážou přesně kopírovat (to už známe a smějeme se)
- hrozně snadno a rychle se učí, z toho budeme jednou překvapení



Několik poznámek - loni, když jsem byl v Rusku, tak jsem si docela často kupoval auto-moto žurnály. Pominu-li to, že se v Rusku čínské auta prodávají relativně slušně, stojí ale úměrně své kvalitě, tzn. asi tolik, co nová Lada (kvalitativně jsou si taky podobné). Mj. byl v jednom časáku článek jak byli ruští novináři na exkurzi v jedné čínské automobilce - při zkušební jízdě se v jednom autě propadl pedál, ve druhém upadl pant. Proč? -a to souvisí se schopností rychle změnit výrobní program - protože je téměř všechno dělané ručně - na hale neměli krom jednoho pásu téměř žádné vybavení. Proč? Protože si to můžou dovolit - je tam takový přetlak pracovních míst, že jim to nevadí. A proč jim dlouhodobě nevadí chybovost? Protože jestli se tam někdo v autě zabije nebo ne, to nikomu žíly nerve, i tak zbyde dost lidí. Takže bych to s nástupem Číny neviděl zase tak růžově... Pokud budou chtít vyrábět srovnatelné motorky s japkama nebo evropskýma, tak je budou muset zdražit.

(reakce na) Už je to tady, Čína se cpe do střední třídy

14.2.2012 v 22:08 | Nahoru | #69

PEPAFJR píše: Smutný je,že v zemích kde před pár lety jezdili maximálně na oslech dělají motorky lepší než dokázala Jawa za celou historii. Nepočítám speciální a soutěžní stroje.



smutný je, že ukradli spoustu patentů a beztrestně na nich vydělávají

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Už je to tady, Čína se cpe do střední třídy

14.2.2012 v 22:22 | Nahoru | #70

PEPAFJR píše: Smutný je,že v zemích kde před pár lety jezdili maximálně na oslech dělají motorky lepší než dokázala Jawa za celou historii. Nepočítám speciální a soutěžní stroje.


Můžeš dát příklad?

(reakce na) Už je to tady, Čína se cpe do střední třídy

14.2.2012 v 22:40 | Nahoru | #71

t_freedom píše: ...
Na číňanech je absolutně nejneuvěřitelnější to, jak jsou flexibilní a během 1-2měsíců jsou schopni zavíst změnu ve výrobním programu - což je pro "kontinentální" automotiv téměř nepředstavitelný...



O jakem Cinskem vyrobci v oblasti automotivu pises?

(reakce na) Už je to tady, Čína se cpe do střední třídy

14.2.2012 v 22:47 | Nahoru | #72
stassek> únava si vybírá daň, četl jsem že při zkušební jízdě upadl volant

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Už je to tady, Čína se cpe do střední třídy

14.2.2012 v 22:49 | Nahoru | #73

t_freedom píše:
Na číňanech je absolutně nejneuvěřitelnější to, jak jsou flexibilní a během 1-2měsíců jsou schopni zavíst změnu ve výrobním programu



tahle věta mě po celodenním meetingu ve Foxconnu opravdu pobavila

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Už je to tady, Čína se cpe do střední třídy

14.2.2012 v 22:53 | Nahoru | #74
VlastíkPlamínek> tak nejak. Ja zase pulku odpoledne stravil s Great Wall Motors a zacinam se bat ze tihle borci jsou tak flexibilni, ze vlastne ani nepotrebuji vykresy....proto jim radeji ani nerozumi

(reakce na) Už je to tady, Čína se cpe do střední třídy

14.2.2012 v 23:13 | Nahoru | #75

Dawe02 píše: VlastíkPlamínek> tak nejak. Ja zase pulku odpoledne stravil s Great Wall Motors a zacinam se bat ze tihle borci jsou tak flexibilni, ze vlastne ani nepotrebuji vykresy....proto jim radeji ani nerozumi



ano, aneb naplánovat celodenní školení den po odstávce SAPu chtělo hodně tvůrčího myšlení moc toho nefungovalo Ivane Ivanoviči

(reakce na) Už je to tady, Čína se cpe do střední třídy

15.2.2012 v 07:41 | Nahoru | #76
Ta maska s tím světlem se mi líbí, asi jí transplantuju Raptůrkoj

Naposledy editováno 15.02.2012 07:44:51

Už je to tady, Čína se cpe do střední třídy

15.2.2012 v 08:30 | Nahoru | #77
Bohužel Keeway zrovna Benelli krást nic nemusel...je to "jedna firma" (společný vlastník). A bohužel je tomu tak u stále většího počtu "evropských" značek.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Už je to tady, Čína se cpe do střední třídy

15.2.2012 v 10:18 | Nahoru | #78
Kafi> Příklad asi nedá. Netvrdím, že taková Jawa 650 je povedená, ale pokud jde o CELOU historii, jak píše Pepa CBR, tak samozřejmě na Jawu ani ČZ čínani nemají. Když u nás jezdil pérák, kde byla Čína? A kdo se na pérákovi pořádně svezl, může potvrdit, že příjemnější motorku dodnes asi nikdo nevymyslel, taková Čína určitě ne. Kývačka, panelka- podobně. Jinak svého času jsem sledoval Yuki 350 SPT a s tou kvalitou - no děs a hrůza. Aby u nové motorky upadla osa př. kola, byla zpuchřelá benzín. hadička a podobně? Kdo si chce koupit DODO, at' koupí čínu. Na vzhledu tolik nezáleží, na kvalitě ano.

1 reakcí na tento příspěvek Už je to tady, Čína se cpe do střední třídy

15.2.2012 v 11:18 | Nahoru | #79
to Kotzitzaq : Jj..přesně.Ted' jsem trošku hledal : Benelli + Keeway = spol.vlastník Qianjiang(Čína),KTM - akcionář je Bajaj (Indie).Ted' je na prodej Ducati,už jednali z nějakou Mahindrou (Indie).Automobilové Volvo už je Geely(Čína) .. a jsem zvědav jak to bude pokračovat

Čínský prezident : Už jsme tady .. a šlo to i bez tanků

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Už je to tady, Čína se cpe do střední třídy

15.2.2012 v 11:45 | Nahoru | #80

milan1963 píše: Kafi> Jinak svého času jsem sledoval Yuki 350 SPT a s tou kvalitou - no děs a hrůza. Aby u nové motorky upadla osa př. kola, byla zpuchřelá benzín. hadička a podobně? Kdo si chce koupit DODO, at' koupí čínu. Na vzhledu tolik nezáleží, na kvalitě ano.


Pošli toto prosím copovi do PM, ano? Díky

Už je to tady, Čína se cpe do střední třídy

15.2.2012 v 12:23 | Nahoru | #81
V letech 1965 - 1985 vyrábělo motocykly v Číně 7 značek
V letech 1965 - 1985 vyrábělo motocykly v ČR 3 značky + ještě ESO

A kde jsme v počtu firem vyrábějící motocykly nyní proti Číně v prdeli.

Už je to tady, Čína se cpe do střední třídy

15.2.2012 v 13:52 | Nahoru | #82
Kdyby nás byly dvě miliardy obyvatel ochotných dělat za hrst rýže ,jezdících na bicyklech,bydlících v chatrčích,ze dne na den uvolnění podnikat.Taky byste viděli ten rozmach .A o tom to je.

1 reakcí na tento příspěvek Už je to tady, Čína se cpe do střední třídy

15.2.2012 v 15:23 | Nahoru | #83
no vypada to 100x lip jak nova jawa (660)...bohuzel....

(reakce na) Už je to tady, Čína se cpe do střední třídy

15.2.2012 v 16:59 | Nahoru | #84
Londoner> z dalky ano, ale obavam se ze z blizka to bude na zvraceni, jak je u 'cinskych motocyklu' obvykle.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Už je to tady, Čína se cpe do střední třídy

15.2.2012 v 22:01 | Nahoru | #85

dr.rath píše: Pošli toto prosím copovi do PM, ano? Díky


Ale i sám Copo přiznává, že 350 SPT není ideální.Sledoval jsem diskusi o 350 SPT a ty moje poznatky jsou právě z ní.Když ale motorku doma rozebereš, něco vyměníš, seřídíš, jde o normální spolehlivou motorku. Já jsem si něčím podobným prošel a stačilo mi to. Dnes už DODO, tedy klasické, ve stylu Žigulík nebo Š 105 v 70. letech nechci.

(reakce na) Už je to tady, Čína se cpe do střední třídy

15.2.2012 v 22:18 | Nahoru | #86

milan1963 píše: Ale i sám Copo přiznává, že 350 SPT není ideální.Sledoval jsem diskusi o 350 SPT a ty moje poznatky jsou právě z ní.Když ale motorku doma rozebereš, něco vyměníš, seřídíš, jde o normální spolehlivou motorku. Já jsem si něčím podobným prošel a stačilo mi to. Dnes už DODO, tedy klasické, ve stylu Žigulík nebo Š 105 v 70. letech nechci.



To je asi celej problém,hodně záleží kdo tu motorku skládá a hlavně skládá se u nás.

1 reakcí na tento příspěvek Už je to tady, Čína se cpe do střední třídy

16.2.2012 v 11:43 | Nahoru | #87
jj, 95% potíží,co se vyskytly na Kentusovi způsobil neschopnej českej dovozce/smontovávač z bedny.
i s odstupem pár let na tu motorku nemůžu říct křivý slovo (samozřejmě při uvědomování si poměru cena/výkon).

na netu koluje spousta historek, jak čínám odpadávají páčky/osy/celý kola bla bla bla bla, ale je to spíš forma urban-legends.

dovedete si třeba představit, jaký by to bylo sousto pro média, kdyby se někdo vyštípal z důvodů výše uvedených? jak by Nova vytvořila reportáž o "smrtícím motocyklu" a podobně?

dost absurdní situace mi potom přijde,když si týpek, co má hluboko do kapsy koupí místo "nespolehlivý číny" olítanýho japonce,kterýho už před ním rajtoval nějakej teenager (a že takoví jsou na údržbu přepečliví) a cítí se v bezpečí.
sem tam je za tím pocitem bezpečí narovnávaná páčka po pádu, rovnaná vidlice nebo podomácku vyžvejkaným klíčem povolovaný/utahovaný šrouby...

čímž nikomu neberu nárok na jinej názor

(reakce na) Už je to tady, Čína se cpe do střední třídy

16.2.2012 v 13:37 | Nahoru | #88
danny355> svět je globalizovaná vesnice integruje se vše pro efektivitu výroby pro sílu na trhu pro vetší váhu argumentů ve světové politice proto se pidičeskoslovensko rozdělilo na ještě menčí pidi česko a slovensko

Už je to tady, Čína se cpe do střední třídy

16.2.2012 v 23:20 | Nahoru | #89
Já bych teda do chinana nešel,možná až to prověří čas tak se ukáže. To že nás číňani převálcují a všichni budou kupovat jen čínské motorky tak o tom pochybuji! Plno zákazníků je věrnej značkám BMW,Triumph,KTM,Ducati,Aprilia,Benelli, HD atd. no a taky japonce. a to bude i nadále.
Japonské motorky vs. čínské v tom je velký rozdíl.Třeba a hlavně ve zpracování. Sám mám Hondu a spokojenost.

Už je to tady, Čína se cpe do střední třídy

19.2.2012 v 23:15 | Nahoru | #90
... a bude to mít stejné vlastnosti jako Kawa (zadek-kyvka a odpružení), Yamaha (motor), Ducati (výfuk a kus rámu) a zmiňovaná Benelli (maska, i když tím si nejsem úplně jistý)???

Naposledy editováno 19.02.2012 23:16:29
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.


TOPlist