globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Má první motorka Honda VFR 800 vtec
11.5.2011 v 21:30
Nazdar borci,
pořídil jsem si mojí první silnější moto HONDA VFR 800 vtec r.v.2002 bez ABS. Předchozí zkušenosti s moto od fichtla k babetě a k simsonu a teďkom tuhle krasavici. Rád bych od někoho kdo je nebo byl alespoň podobně na uplném začátku jako já aby mi alespoň poradil na co si mám dávat u VFRky bacha a ohledně údržby co a jak abych si ji nezhuntoval po technické stránce. Nějaké ty rady kde nakupovat materiál atd... Jsem z Karvinska, Moravskoslezský kraj. Třeba kdybychom se sešli a pokecali třeba u birrelu. Mám s ní ku...ský respekt a od včerejška nalítano pouhých 40km bez nehody a pohodové jízdy s troškou škubání při vypuštění plynu :)

Děkuji za rady a pomoc

Má první motorka Honda VFR 800 vtec

14.5.2011 v 12:48 | Nahoru | #61
Na rychlost si zvykneš, ale důležitější je správně odhadovat, kdy začít brzdit, aby ses vešel do zatáčky. To je nejlepší zkoušet na stejné ale taky členité trase. Hlavně si zvykej
a nezkoušej hned závodit, nejvíc lidi padají, když si myslí, že už to umí.

(reakce na) Má první motorka Honda VFR 800 vtec

14.5.2011 v 14:28 | Nahoru | #62

hluska píše: Ja na VFR taky zacinal, pred tim jsem mel vlastne jen 250 panelku. A prislo mi to uplne v pohode. Podle me je to lepsi nez vyhazovat penize za 500ccm na ktery bude jak vosa na bonbonu a kterou by stejne za pul roku prodaval. 500ccm bych chapal pro nejakyho 18 letyho kluka, ale v 29 kdyz uz to ma clovek v hlave celkem srovnany, jezdit na CB500 mi pride celkem zbytecny.



Nevím no, podle mě to není věkem abys to měl v hlavě srovnaný, ale o osobnosti a zkušenostech,
když ti někde ulítne prdel a vidíš se na zemi, tak už taky jezdíš jinak a víš co si příště můžeš dovolit atp...

1 reakcí na tento příspěvek Má první motorka Honda VFR 800 vtec

14.5.2011 v 20:11 | Nahoru | #63
Nevím jak ostatní, ale já si pořídil VFR jako svoji první motorku. Chtěl jsem spolehlivý cesťák, který mi bude dlouho sloužit. Choppery se mi ale nelíbí, přestože jezdím na pohodu, takže volba byla poměrně jasná. No a ať se na mě nikdo nezlobí, ale nebudu v 24 letech a při 195 cm výšce začínat na simsonu... Kdybych dal na takovéto rady, tak budu každý rok kupovat jinou motorku a nakonec stejně koupím VFR a budu si nadávat, že jsem zbytečně tratil na předchozích koupích a prodejích.
Volbu motorky plně schvaluji a přeji hodně pohodově najetých kilometrů bez nehody.

(reakce na) Má první motorka Honda VFR 800 vtec

14.5.2011 v 20:51 | Nahoru | #64

KarlosVFR píše: Nevím jak ostatní, ale já si pořídil VFR jako svoji první motorku. Chtěl jsem spolehlivý cesťák, který mi bude dlouho sloužit. Choppery se mi ale nelíbí, přestože jezdím na pohodu, takže volba byla poměrně jasná. No a ať se na mě nikdo nezlobí, ale nebudu v 24 letech a při 195 cm výšce začínat na simsonu... Kdybych dal na takovéto rady, tak budu každý rok kupovat jinou motorku a nakonec stejně koupím VFR a budu si nadávat, že jsem zbytečně tratil na předchozích koupích a prodejích.
Volbu motorky plně schvaluji a přeji hodně pohodově najetých kilometrů bez nehody.



Zlatá slova, zrak mi plane....do kamene tesat!

Má první motorka Honda VFR 800 vtec

14.5.2011 v 20:58 | Nahoru | #65
Stejně tak jsem to i pojal Já. Finance mi nedovolovali si každý rok pořizovat novou a novou mašinu. Jsem spíš vytrvalec, když si něco koupím tak si to šlechtím, rozmazluji atd. Když jsem se rozhodl pro VFR vtec neměl jsem ani tušení proč si na to při spuštění vtecu stěžují. Je pravda a to obrovská, že jsem si vtec včera po prvé vyzkoušel ze směru FM na OV k večeru samozřejmě abych nahodou neudělal karambol a nevzal někohosebou. No a musím říct, že při sepnutí jsem se dost lekl a vykoplo mě to jako z praku. Ale co je pravda, ja vím kluci, že jste skušení machři, ale ja to moc netočím ani se mi zatím nechce stačí když si tam jedu svoje kilečko max. Jediné co bych rád ještě věděl je, jaký mít zařazený rychlostní stupeň při rychlostech. Vím, že na jednu klidně vytočíte skoro sto, ale ja nejsem ještě takový blazen. Dík

Má první motorka Honda VFR 800 vtec

14.5.2011 v 21:10 | Nahoru | #66
já koukám na otáčkoměr a prostě vím , co tam mám...na to přideš sám...jen víc takových rozumných řidičů....

Má první motorka Honda VFR 800 vtec

14.5.2011 v 21:14 | Nahoru | #67
Jde mi hlavně o to abych si ji třeba nezhuntoval mam tam 5,5tis otaček a zařazený 4.st. a pěkně si jede. Ja jen jestli to neškodí mašce.

Má první motorka Honda VFR 800 vtec

14.5.2011 v 21:18 | Nahoru | #68
Řadit je potřeba dle citu. Já to také moc netočím. Obvykle 4-5 tis, max do 6 tis. Jinak 50 jezdím na 3-ku a 90 na 6-ku, ale to poznáš sám. Stačí poslouchat, o co si řekne motor.
Jinak já mám starší verzi, takže tam ten "kopanec" nemám, ale prý se na to dá docela dost dobře zvyknout. Někteří to berou i jako zábavu

E: nejdůležitější je motor nevytáčet za studena. Vždycky je potřeba jej zahřát klidnou jízdou.

Naposledy editováno 14.05.2011 21:25:13

Má první motorka Honda VFR 800 vtec

14.5.2011 v 21:21 | Nahoru | #69
Moc mi to zábavné nepřipadalo Ale třeba bude

Má první motorka Honda VFR 800 vtec

14.5.2011 v 21:35 | Nahoru | #70
Borci, nevíte náhodou kde koupit matky v gumovém pouzdře. Jsou to ty kde se přichyycuje kapotáž na dvou místech jsou natrhlé a těžko jdou přichytnout musel jsem to hačkem přiržet a pak to našroubovat je to tak akorát abych si poškrábal nádrž. A rád bych to měl v cajku. Je to sice prkotina, kapotáž se asi často nesundává, ale já mám rád věci v pořádku. A jestli můžete poradit s nějakými padáky něco jako puky po stranách. Díkec

1 reakcí na tento příspěvek Má první motorka Honda VFR 800 vtec

14.5.2011 v 21:56 | Nahoru | #71
padáky by měl umět Rutan

matky- vrakáč nebo partsdepot.cz

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Má první motorka Honda VFR 800 vtec

14.5.2011 v 22:22 | Nahoru | #72
VeFeRák> byls rychlejší

Jinak tady by měly být přímo pro Tvoji motorku.

(reakce na) Má první motorka Honda VFR 800 vtec

14.5.2011 v 22:33 | Nahoru | #73

KarlosVFR píše: VeFeRák> byls rychlejší

Jinak tady by měly být přímo pro Tvoji motorku.



vidíš, zrovna jsem si říkal, jestli má shop...

Naposledy editováno 14.05.2011 22:34:00

1 reakcí na tento příspěvek Má první motorka Honda VFR 800 vtec

14.5.2011 v 22:54 | Nahoru | #74
Chlapi jen tak dál , fandím vám. Jste živý důkaz toho že začít se dá téměř na čemkoliv, hlavní je to mít v hlavě srovnaný. A jak již bylo několikrát řečeno, idiot se zabije i na kole, proto nevidím důvod proč nezačít třeba zrovna na VFR když si člověk věří a troufne si. Kašlete na ty co vám to budou rozmlouvat, nejde jim o vás, spíš je asi sere jak jste si jako "zobáci" mohli dovolit pořídit výkonější a hezčí motorku než většina z nich

1 reakcí na tento příspěvek Má první motorka Honda VFR 800 vtec

14.5.2011 v 23:07 | Nahoru | #75
Synky a jak je to stím klopením do zadáček. Vždycky jak vidím borce co dřou o kolena tak si říkám proč jím to nepodklouzne jak je to možný. Ja když jedu do zadacky tak skoro to dusim a az na konci zatacky tomu pridam. Co je takove pravidlo abych to sklopil a neustrelilo mi to? Vubec nemám predstavu. Hraje v tom i strach to je jasne. Ale urcite je tam nejaky postup. Jako treba pridat v urcity moment a proste se naklopit a verit tomu ze to nepodklouzne. Jak to delate vy?

(reakce na) Má první motorka Honda VFR 800 vtec

14.5.2011 v 23:16 | Nahoru | #76

Namork1 píše: Chlapi jen tak dál , fandím vám. Jste živý důkaz toho že začít se dá téměř na čemkoliv, hlavní je to mít v hlavě srovnaný. A jak již bylo několikrát řečeno, idiot se zabije i na kole, proto nevidím důvod proč nezačít třeba zrovna na VFR když si člověk věří a troufne si. Kašlete na ty co vám to budou rozmlouvat, nejde jim o vás, spíš je asi sere jak jste si jako "zobáci" mohli dovolit pořídit výkonější a hezčí motorku než většina z nich



Má první motorka Honda VFR 800 vtec

14.5.2011 v 23:18 | Nahoru | #77
jakmile se zatáčka začne povolovat a ty začneš zmenšovat náklon tak gasuješ ..JInak k tomu dření sliderů ..důležitý je mít pořádně zahřáte gumy !! a pak to "mít tak trošku v pí*i"

Naposledy editováno 14.05.2011 23:18:44

Má první motorka Honda VFR 800 vtec

14.5.2011 v 23:18 | Nahoru | #78

(reakce na) Má první motorka Honda VFR 800 vtec

14.5.2011 v 23:19 | Nahoru | #79

Sideshow píše: Synky a jak je to stím klopením do zadáček. Vždycky jak vidím borce co dřou o kolena tak si říkám proč jím to nepodklouzne jak je to možný. Ja když jedu do zadacky tak skoro to dusim a az na konci zatacky tomu pridam. Co je takove pravidlo abych to sklopil a neustrelilo mi to? Vubec nemám predstavu. Hraje v tom i strach to je jasne. Ale urcite je tam nejaky postup. Jako treba pridat v urcity moment a proste se naklopit a verit tomu ze to nepodklouzne. Jak to delate vy?



Když je teplo a čisto, máš zahřáté gumy, tak 100% tam můžeš přilítnout o takových 20-x km rychleji a projet ji líp, než ti strach dovolí...gumy snesou hodně, ale nemá cenu rozložit motku a sebe zranit jen kvůli dojetí gumy do kraje nebo položení kolene na zem (v provozu na 99,9% zbytenčé machrovinka)...

Má první motorka Honda VFR 800 vtec

14.5.2011 v 23:20 | Nahoru | #80
a jako začátečník to nepokoušej Jezdim rok a kde sem? to se muzes podivat ve fotce v profilu

Má první motorka Honda VFR 800 vtec

14.5.2011 v 23:25 | Nahoru | #81
No, prujezd zatackou je takovou malou alchymii Jde v podstate o to, abys do ni najel takovou rychlosti a takovym naklonem, ktere nebudes muset pri prujezdu menit. Jestli ti muzu poradit, tak se nesnaz nic uspechat a naklon zvysuj pomalu. Jednou se ti to take podari Kazdopadne tam vstupuje do "vypoctu" take teplota, drsnost a vlhkost vozovky, jak moc jsou pneumatiky zahrate apod. Tady je to opravdu o tom, jak moc jsi s motorkou szity (toto je jeden z duvodu pro postupny prestup od nejnizsich kubatur, ale ona kazda motorka se chova trochu jinak). Dej si take pozor na sterk po zime pri krajnici.

Má první motorka Honda VFR 800 vtec

14.5.2011 v 23:29 | Nahoru | #82
Dnešní zkušenost ze štěrku je taková, když jsem v pálil do zatáčky, kterou jsem moc neznal a u prostřed jsem zahlédl pás štěrku tak ve mě tak hrklo, že jsem si málem střikl do textilu a hlava mi říkal ajenom nebrzdi, nebrzdi! A tak jsem prostě jel a vyjel i trošku do protivky, ale zaplat panbu nic nejelo. Kurňa

Má první motorka Honda VFR 800 vtec

15.5.2011 v 00:06 | Nahoru | #83
taky cbs je výborná věc, můžeš v klidu brzdit i v náklonu a motorka se zdaleka tak nerovná, jako u obyč brzd...na štěrk a žížaly bacha, ale ikdyž to klouzne a není toho moc, tak se to chytí a valíš (zpocenej i posr.) dál...

1 reakcí na tento příspěvek Má první motorka Honda VFR 800 vtec

15.5.2011 v 00:12 | Nahoru | #84
Já si dal dnes výlet na Helfštýn,byl tam sraz veteránů takže paráda.Pozdravuji ostatní Bikery co se přijeli taky podívat.Na štěrk bacha,pro motorkáře to je nepřítel číslo jedna.Hlavně nebrzdit a raději vyjet ze svého pruhu než to položit,samo když nejede nic v protivce.Zítra to nevypadá s počasím moc dobře takže to s vyjížďkou nevidím růžově.Jinak neměj strach s těma otáčkama,takovou motorku neuhoníš i kdyby jsi ji točil pořád do červeného.Nic na ní nezhuntuješ,měl jsem první sezonu podobné obavy Pošli číslo mobilu,domluvíme se na nějaké projížďce ale zítra to vidím bledě.

(reakce na) Má první motorka Honda VFR 800 vtec

15.5.2011 v 00:20 | Nahoru | #85
Tomboo> Jo sterk je svine, nedavno to predemnou zadupnulo auto a ja kouknu a zjistim, ze musim zastavit na par metrech silnice kompletne zasypane drobounkym sterkem Zadek sem zaslapl a tahnul blokle kolo a do toho prerusovane slabe/silne mackal predni aby nepodjelo - rikam tomu manualni ABS Povedlo se a zustala i slusna rezerva, ale stat se to kdyz sem na motorce zacinal a nemel zkusenosti tak stopro skoncim v aute prede mnou

1 reakcí na tento příspěvek Má první motorka Honda VFR 800 vtec

15.5.2011 v 00:38 | Nahoru | #86
No tak to mě už by jste hrali amazing grace

(reakce na) Má první motorka Honda VFR 800 vtec

15.5.2011 v 15:41 | Nahoru | #87
Sideshow> cuzz tak koukam ze vesele drandis :) to o tech otackach :) to jsem mel zprvu taky takovy pocit, ale postupne zjistis co dela motoru dobre a nebudes se bat i vyssich otacek. Jinak moc doporucuju tuhle knizku . Muj pristup je takovy, ze si prvne "vse" nastuduju z literatury, abych mel prehled a pak prichazi ta praxe, ktera mi to vse pomuze usadit do sebe jako puzzle. Takze sosej do sve makovice vse co ti prijde zajimave ci dulezite. Take je dobre video o rizeni moto, ktere se jmenuje Twist of the wrist II . Je to podany takovym tim american stajlem, a nekdy je to hoooodne usmevne, ale fakta co tam rikaji jsou vecny a technicky fyzikalne zajimavy. Taky myslim ze zde na motorkarich najdes ruzna fora a mozna i clanky o tom jak zacinat na co si dat pozor atd. Osobne si myslim, ze zakladem je ta realna praxe, kolik a kde mas najezdeno, to hraje vzdy prim, ale kdyz toho tolik najezdeno jeste nemas a podporis to nejakym timhle vzdelanim tak je to furt lepsi nez nic. Nikdy clovek nevi co se mu hodi. Ale uz tu moc pindam. Tak zatim zdar..

Naposledy editováno 15.05.2011 15:49:56

Má první motorka Honda VFR 800 vtec

16.5.2011 v 14:05 | Nahoru | #88
Měl jsem tu čest jet na 900 a asi na začátek bych si to nekoupil..,ale parkrát sem tam a člověk si trožku zvykne . Tak hodně štastných km a at nám přeje počasí

2 reakcí na tento příspěvek Má první motorka Honda VFR 800 vtec

16.5.2011 v 14:41 | Nahoru | #89
výhoda začít na slabším strojích je..že se daleko rychleji naučíte jezdit rychle a zároveň bezpečně..... na menších a slabších strojích se dají snáz dosáhnout limity jezdce a motorky.... když si tohle člověk tak nějak "osahá" na menší kubatuře...přechod na silnější je pak otázkou pár set km a hodně rychle se s tím strojem sžije.... Je to pak jen otázka zvyknout si na větší váhu a výkon..ale základy jsou z předchozího stroje.... Já začínal na 125ce....odjel sem na ní cca 15tis km.... párkrát to zahodil..a našel si svoje limity.... pak jsem motorce začal 100% veřit...a věřil jsem aji sám sobě..... potom následoval skok z 11kw a zhruba 120kg na 81kw a 190kg... ale po zhruba 4-5 tisících km odježděných na Fku jsem si už sundával hlásiče náklonů... a na cestovních gumách sjedu teď klidně stupačku i bez hlásiče... protože je to vlastně skoro to samý co na malým CBRku.... není problém stíhat klukům na Litrových SS(kteří na nich více méně začínali),a kteří ho mají dýl jak já oba stroje dohromady.... myslím že prostě základ získat na malé motorce je daleko lepší....a rychleji se člověk naučí jezdit bezpečněji a zároveň rychleji v provozu.... než začít na motorce velké..kde si člověk hooodně pomalu hledá limity... Ale podle většiny lidí je to vlastně blbost .... "vždyť začít na velké motorce je lepší" ...... hovadina

Naposledy editováno 16.05.2011 14:51:18

(reakce na) Má první motorka Honda VFR 800 vtec

16.5.2011 v 14:47 | Nahoru | #90
CharlesCBR> Dobrej nazor, dobrej avatar
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.


TOPlist