založil jsem tohle vlákno pro to, abych získal nějaké zkušenosti a informace o tom, jestli se vyplatí jezdit na ethanol, co to dělá s motorem, a prostě všechno kolem toho.
Nevyhýbám se ani problematice LPG, CNG a podobných.
Pište své zkušenosti, myslím si že tohle vlákno pomůže více lidem v rozhodování
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Bioethanol a jiné alternativní paliva v automobilu
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Bioethanol a jiné alternativní paliva v automobilu
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Bioethanol a jiné alternativní paliva v automobilu
sqwer píše: Durex> Nissan 2005, 5,6 - spotreba 27l LPG:)...
To seš na tom 3x líp
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Bioethanol a jiné alternativní paliva v automobilu
2 reakcí na tento příspěvek Bioethanol a jiné alternativní paliva v automobilu
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Bioethanol a jiné alternativní paliva v automobilu
1 reakcí na tento příspěvek Bioethanol a jiné alternativní paliva v automobilu
1,6i Benzín ----- 1,6i Ethanol
169g/km ------ (E85: 159)g/km
NOx0,0316 ------ NOx (E85: 0,396)
9,7 ------ -------- (E85: 13,5)
5,8 ------ ------- (E85: 7,8)
7,1 ------- ------- (E85: 9,7)
řikám cenově nové vychází stejně,ale provoz stojí o něco víc než na benzín tak k čemu to je
krom těch 10g/km a že to je s brambor nebo z čeho.Spíš mi to příde,že si někdo slušně nahrabává a konečnej kokot z toho má uplný hovno.
Naposledy editováno 02.02.2011 20:35:53
Mandela píše: jezdím na LPG a už nic jinýho nechci.Přestavbu mám dodatečně(o dost levnější než z výroby)a nevídím rozdíl mezi sekvenčním střikováním a sekvenčním střikováním z fabriky. A teď mě zajíma v čem je dobrej E85 krom toho,že to dělaj z obnovitelnejch zrojů. Moje auto dělaj to i to a stojí +- stejně akorát......
1,6i Benzín 1,6i Ethanol
169g/km (E85: 159)g/km
NOx0,0316 NOx (E85: 0,396)
9,7 (E85: 13,5)
5,8 (E85: 7,8)
7,1 (E85: 9,7)
řikám cenově nové vychází stejně,ale provoz stojí o něco víc než na benzín tak k čemu to je
krom těch 10g/km a že to je s brambor nebo z čeho.Spíš mi to příde,že si někdo slušně nahrabává a konečnej kokot z toho má uplný hovno.
Jenže když tam započítaš tu energii, která je potřeba k vytvoření toho E85, tak se dostaneš na úplně jiný hodnoty. Takže ve výsledku je benzín ekologičtější. Zatím prostě LPG nemá opravdu konkurenci
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Bioethanol a jiné alternativní paliva v automobilu
mariano píše: už za 2. světové války se používalo vstřikování vody do spalovacích motorů za účelem krátkodobého zvýšení výkonu
ano, tohle skutečně není žádná novinkapouze bych si dovolil poznamenat, že z takto vstříknuté vody nic neshoří
ta se tam octne pouze proto, aby svou přítomností ve spalovacím prostoru zvýšila kompresní poměr (páč je "nestlačitelná")
hodně se mi v sekci "jak to funguje" líbil ten blud o zvýšení oktanového čísla
oktanové číslo popisuje náchylnost paliva k detonačnímu hoření
neumím teď rovnou říci důvodovou zprávu, ale dle mého skromného odhadu by vodík vstříknutý do pracovního prostoru válce během cyklu sání spíše oktanové číslo snížil
palivo by pak podle mně bylo náchylnější k samozápalům
SmilleR-6 píše: mě by spíš zajímalo toto
Sice to neznám konkrétně a ani jsem to nepropočítával, ale takhle na první pohled bych řekl, že to bude energeticky ztrátové - jakože to spotřebuje víc proudu než to dá energie...edit:jen nevím, jestli jsem to správně pochopil pokud by to mělo být tak, že se v tom nzařízení bude generovat vodík a pak spalovat v motoru, tak je to pěkná blbost...
Naposledy editováno 02.02.2011 21:28:38
OČ není vlastnost, která by šla nějak extra spočítat nebo odhadnout, stanovuje se prostě pokusem
2 reakcí na tento příspěvek Bioethanol a jiné alternativní paliva v automobilu
Naposledy editováno 02.02.2011 21:53:03
Woko_O píše: A ja mam stejne radsi naftu.Motory to tak spatny nejsou a mozna i budu tvrdit ze se od nejakyho roku (presne nevim) rozsirily mnohem vic jak benziny a lidi je brali.
Ano.Skutečně se houfně nakupovaly diesely.
Dobu si přesně nepamatuji, ale bylo nachlup ve stejné době, kdy stála nafta o cca 25% méně než benzín.
A hned jak prodej dieselových aut začal opadávat, začala se nafta zdražovat.
Proto dnes nemá cenu dělat srovnání nákladů na provoz vznětového a zážehového motoru.
Já naštěstí jezdím na LPG už 5 let, takže se mi investice do přestavby dávno vrátila.
Ale očekávám u LPG totéž co u nafty, postupné zdražení až ke stavu "všechno stojí zhruba stejně".
Ve vládě nemáme žádné blbce, víme?
Woko_O píše: A ja mam stejne radsi naftu.Motory to tak spatny nejsou a mozna i budu tvrdit ze se od nejakyho roku (presne nevim) rozsirily mnohem vic jak benziny a lidi je brali..Na kvalitu nafty mozna citlivy jsou ale zas tak zhavy to urcite neni.Povetsinou si vsechno prebere palivovej filtr,kterej uz bejva kvalitni.Ovsem zavada muze nastat..stejne tak i na benzinovejch motorech.Novy auta uz nejsou to co to bejvavalo.Vsichni pouzivaj v podstate stejny metody vstrikovani,v podstate stejny motory jen pod jinym oznacenim.Dnes uz to neni to kdy mercedes byl mercedesem,dnes uz je to vsechni jenom elektrikou prospikovana plechovka.Neco se posere a v tu ranu stojite na miste a nemate sanci.Takze delat tady rozdily mezi naftou a benzinem je docela o nicem.Rozdil je pouze ve vstrikovanem palivu a samozrejme v tech systemech vstrikovani (jak u nafty tak benzinu).A to ze diesel dela pevny castice..No a co..neco shori,neco zachyti filtr pevnych castic..Katalyzator u benzinaku taky nedokaze vzit vsechno.Tohle bych vubec neresil.To ze se vyplati mit LPG bych rek ze opravdu plati jen u nas vzhledem k cenam pohonnych hmot a vysi mesicniho platu..
Tak s tímhle tedy nesouhlasím. Kvalita nafty není jen o nečistotách,které zachytí filtr.Jasně, benzin se může vysipat,ale co? Vstřiky?-ty nejsou tak choulostivý jako u ropáka!Já mám rozvody řetězem. Nafta je většinou řemen (samo i benzíny)-takže v podstatě nemusím dělat rozvody! No a za čas vyčistím škrtící klapku-to je zadarmo, koupím svíčky -500kč za 60000 km a palivovej filtr taky za pár korun. To oproti palivovejm čerpadlům, přidřenejm vstřikům je úplnej prd
Naposledy editováno 03.02.2011 07:40:48
1 reakcí na tento příspěvek Bioethanol a jiné alternativní paliva v automobilu
Aty nove motory s primym vstrikem na benzim zatim taky moc predelavat na LPG nejdou jeste ze japonci maj zatim normalní motory s retezy kde jediny servis je vymena svicek a filtru
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Bioethanol a jiné alternativní paliva v automobilu
Miky1300 píše: skvělý info já jezdím zatím na LPG omega 2,5 V6, sekvenční vstřikování LPG, spotřeba je relativně stejná jak u benálu, možná o krapítek vyšší,ale stále to vyjde levněji.Ovšem co jsem zjsitil na vlastní kůži, tak levnější je to jen v čr...
Teď jsme pořídili felcku, a zajímá mě hodně ethanol, ve městě přímno vedle dílny staví čepačku a bude tam právě e85
dej mi mail , poslu ti test , kde primo testovali E85 ve felicii 1.3 MPi, z vlastni zkusenosti bez problemu , pres zimu teda zatim radsi vetsi mnozstvi benzinu , protoze by diky vetsi teplote horeni mohl mit problemy chytit , ale pres leto pohodka a za par sestek jezdis a o dost ziveji , na felde se to projevilo ukrutne
Naposledy editováno 03.02.2011 09:06:42
1 reakcí na tento příspěvek Bioethanol a jiné alternativní paliva v automobilu
Výhody : větší oktanové číslo
větší výkon ( ve feldě téměř 6 kw, v poměrovém měřítku by to sradovi mohlo přidat dalších 11kw ale tomu nevěřím )
čistota plynů a karbonizace
Nevýhody : nikdo netuší co to udělá
naladění karburátorů by byl asi porod a při přechodu z nutnosti na benzín by nemusel jet tak jak by měl