AKCE JAWABLÁZNŮ
PLÁNOVANÉ AKCE JAWABLÁZNŮ
Podzimní bude v prvním týdnu v řijnu tedy 4-6.10.2024.
Místo zase Golf.
Rezervace ubytování 734 257 523 kdo chce, zamluví si sam solo.
Plánek kempu a jak to vypadalo pro ty co tam ještě nebyli u mě na rajčeti.
https://www.rajce.idnes.cz/verdom/album/podzimni-jizda-za-jawablazny
PROBĚHLÉ AKCE JAWABLÁZNŮ
Jarní proběhla. Termín druhý týden v dubnu tedy 12-14.4.2024
Byla super, sešlo za zdravé jádro, fotodokumentace u mě na rajčeti
Podzimní jízda byla 6.-8.10.2023 a po tom, co vypadl Kamýk i Skautovna v Autokempu GOLF .
Fotky VERDOM Kehaj Vlasťák
Celkem pohoda flek.
Jarní jawajízda 2023
12.5-14.5 v Kamýku nad Vltavou. Velký dík Kafimu a jeho milé paní za poskytnutí azylu a vlastně zorganizování bezva akce.
Fotky Verdom. Jen z pátka/soboty , v sobotu přesun na jinou akci.
Podzimní JAWAJÍZDA 2022 byla na osvědčené skautovně.
Opět obrovský dík Bimbamovi za zamluvení, Béďovi za výborné klobásky a dřevo a zbytku za to, že dorazil.
Nějaká fotodokumentace tady na rajčeti.
Jarní JAWAJÍZDA 2022 byla na doporučení Kehaje v okolí Mšena.
Posunula se o cca měsíc a stejnak to nijak neovlivnilo účast,
ale alespoň už byly otevřený campy a probíhaly nějaké akce, které v březnu nehrozí.
Fotodokumentace od Verdoma zde .
Podzimní JAWAJÍZDA 2021 byla po dvouleté pauze zaviněné koronou 16.10.2021.
Bylo to jako vždy super. Vyznamenání Béďovi za dřevo a báječné klobásky, Bimbamovi za skautovnu jakožto bezva flek a všem co se zúčastnili za bezva víkend.
Nějaká fotodokumentace zde:
https://verdom.rajce...imni_Jawajizda_2021/
https://kehaj.rajce....17530746/#nove-album
Podzimní Jawa jízda 2019 je za námi,
povedla se a jak jsme si jí užili je patrno z obrázků níže.
https://verdom.rajce...wablazni_jizda_2019/
Zajímavé moto weby:
https://www.jawanacestach.cz/
https://www.jednoustopouceskem.cz/lokality/
http://www.jawamania...poradna/default.aspx
http://www.veterankalendar.cz/]Veterán kalendář
*************************************************************************************************************************************
Můžeme poradit Jawabláznům i na FB:
https://www.facebook.com/groups/jawablazni
Než vyrazíte mrkněte na POČASÍ a nebo na POČASÍ
Český hydrometeorologický ústav
VETERÁNSKÉ AKCE A BURZY
NÁVRHY NA JAWA VÝJEZDY:
Technické muzeum Telč
Rodný dům F.Janečka Klášter nad Dědinou
Moto muzeum Netvořice
Vojenské muzeum Lešany
Stránky Jawabláznů, kde můžete najít různe tipy, rady, návody a fotky z cest: Web
Kdo se bude chtít aktivně účastnit na zvelebování webu, je potřeba se registrovat: ZDE
---------------------------------------------------------------------------------------------
Skupina Jawablázni
Fichtl výjezd za Svatomartinskou husičkou do Kácova 9.11.2013
Sraz v Kácově jak kdo dojede cca kolem poledne.Husu a fichtla sebou
Účastníci:Martaffon,Martin,Čmoud,Elevátor najeto cca 200 km
Podzimní vyjížďka 19.10.2013
Sraz již kdo chce a může 18.10. Bimbam opět zařídil sqělý nocleh v židovské škole u synagogy v Plaňanech.Jinak tradiční sraz ráno v 8:30 u Vrbčanské pumpy .Následuje přesun do Týnce k "fabrice " Jawa sraz v 10:30.Po té odjezd směr Kácov pivovar na oběd kolem 12:30,vyjížďka po okolí a zpět do Žiďárny.Je to návrh,další nápady jsou vítány.
Čmoud
Martaffon
Sema
Tachlovice 2013
Kehaj
Vlasťák
Čmoud
Rabakov 4.5.2013
Sema
Fichtlrider
Jarní Jawajízda 23.3.2013
Sema
Čmoud
Ast
Škodovák
Betkař
Martin
Svatováclavská Jawajízda 2012
Kafi
Čmoud
Jawablázni na Třeboňsku 2012
Čmoud
Druhá Jawajízda 2012
Škodovák
Čmoud
Kafi
První Jawajízda 2011
Fotky z Jawajízdy
Jawa jízda Endy
Jawajízda Sema
Odborná literatura
Literatura-jawarmaniak
elektro schémata
VZORNÍK BAREV RAL
VÝSLEDKY ANKET
Jak to máte přes zimu s moto?
Zazimuji a s moto nejezdím. 62% 13ks hlasovalo
Jezdím pořád. 38% 8ks hlasovalo
Pokládka moto (duben 2022)
Položil jsem motorku mockrát. 86% 12ks hlasovalo
Položil jsem motorku zatím jen jednou. 14% 2ks hlasovalo
Doposud jsem jezdil jen kolama dolů. 0% 0ks hlasovalo
Nejčastější poruchy motocyklů Jawa a ČZ
Zapalování 8% 3
Dobíjení 45% 17
Elektro rozvod 3% 1
Osvětlení a houkačka 0% 0
Převodovka 5% 2
Spojka a primár 0% 0
Klikové ústrojí 8% 3
Válec hlava píst a kroužky 5% 2
Rám praskání 0% 0
Kola - dráty ráfek 0% 0
Brzdy 0% 0
Tlumiče zadní 0% 0
Tlumiče přední 5% 2
Nádrž - prosak 3% 1
Startovací mechanizmus 0% 0
Pohon zadního kola sekundár 0% 0
Tachometr 0% 0
Táhla lanka bovdeny 8% 3
Karburace 5% 2
Přívod paliva 5% 2
4. Anketa: Co přidávám do žrádla svým dvoutaktním miláčkům. Nic neříkající ankety se zúčastnilo 61 lidí.
MOGUL M2T 20% 12
MOGUL TS 10% 6
MOGUL TSF 23% 14
LAVIO MOTO SYNT 2T 20% 12
CASTROL 2T 10% 6
M6A a M6AD 3% 2
SAE30 - 40 motorový 0% 0
MOTUL MOTOMIX 2T 2% 1
CINOL M2T 2% 1
VALAR TORSA 2T-SF 3% 2
SUNOCO 2T MX POWER 0% 0
SUNOCO 2T MX COMPETITION 0% 0
MOTOREX RACING GP 2T 0% 0
MOTOREX TWO STROKE 2T 0% 0
REPSOL COMPETITION 2% 1
OMV BIXXOL MOTOR BIKE 2T-S 2% 1
SHELL ADVANCE VSX 3% 2
DENICOL SUPER 2T 2% 1
TRAVOL 2T 0% 0
Anketa 10/2021-04/2022
Mám co mám a tak to zůstane 16
Spíše se budu zbavovat nasysleného. 2
Budu dál sbírat a nakupovat jak to půjde. 4
Anketa o pojišťovnách a kde máme pov. ručení
Generali Česká Pojišťovna 9%
Uniqa 6%
Kooperativa 14%
ČPP 34%
Allianz 17%
ČSOB pojišťovna 6%
Jinde než je uvedeno 14%
Anketa: Od koho pneumatiku na motorku mám ověřenou a mohu doporučit.(léto 2023)
Mitas 6%, Bridgestone 12%, Metzeler 21%, Michelin 9%, Heidenau 27%, Pirelli 12%, Dunlop 12%, Jiný výrobce 0%
OBČERSTVOVACÍ STANICE prověřené a doporučené.
Čestice u Borohrádku křižovatka silnic 11 a 36
Kondrac na 125 jižně od Vlašimi restaurace
Roztoky na Berounce - restaurace U Jezzu
U Držkatý Katky Nové Městečko.Ze Sušice po 169 na jih a odbočit přes most na 145
Hýskov v poslední době,když se řekne Hýskov,tak se mi nevybaví malebná vesnička kousek za Berounem směrem proti proudu Berounky,ale pořádná flákota přes kterou mám co dělat abych se ohnul opět k řídítkům
Bystřice u Benešova Hostinec U Hlaváčků.
Louny hotel a restaurace Černý kůň.Více info u Tondy Zlouna
Kácov pivovar křižovatka řeky Sázavy a silnice 125
Pokud se Váš příspěvek netýká tématu (české motocykly) odešlete ho prosím jako OffTopic aby se v tom potom lépe hledalo.
Kdo bude psát vulgárně, esejisticky utíkat od mototématu, útočit na jiné, tak je možná reakce ze strany adminů.
Více viz kafiho popis:
Zdravím všechny ve spolek.
Dnes jsem si dal práci a pohovořil s většinou těch, kteří sem chodí téměř celou dobu, co vlákno existuje.
Ptal jsem se na konkrétní důvody, které je vedly a vedou k neaktivitě ve vláknu.
Většina z nich sem pravidelně chodí, "čte", ale nemá chuť/důvod/motiv již přispívat.
Důvody se z velké části potkávaly v následujících bodech:
- Přílišné vulgární vyjadřování, nadávky vůči autorům příspěvků
- Nerespektování názoru druhých a s tím související nekonstruktivní diskuze
- Plevelení vlákna rozsáhlými diskuzemi o autech a nenávistnými příspěvky vůči jinému názoru
- Jistá "obava" z toho, že příspěvek povede k označení za idiota, kreténa apod...
Takřka s každým, s kým jsem dnes hovořil, jsem se shodl na následujícím:
- Není potřeba diskutovat o značce Jawa, téma je vyčerpané.
- Je více než žádoucí navrátit vlákno k obecnému tématu o motorkách a věcech jim blízkých,
jako je například cestování, zážitky, technika/rady, vybavení, značky všeho druhu, zkušenosti, tématické knihy apod.
- Dostat se zpět k tomu, že se zde bavili lidé, kteří se nějakým způsobem znali, párkrát do roka se setkali
a diskuze byla konstruktivní, respektovala názory i osobnosti ostatních, vládla zde přátelská atmosféra.
Současně jsem si dnes volal i s Pechem a celou situaci probral.
Předem upozorňuji, že však neni jediný s kym by stálo za to probrat stejné věci.
Nicméně na Pecha mám kontakt. Každý si sáhněme do svědomí.
Sdělil jsem mu svůj pohled na věc a požádal ho o respektování věcné diskuze ve slušné formě.
Důvodem mnoha vulgarismů, zejména vůči značce Jawa, je postoj samotné fabriky resp. managementu vůči zákazníkům.
To Pecha vytáčí, a nevidí jinou možnost, jak to říci, než použít sprostá slova.
Rád by tím dal najevo, jak se Jawa chová, a odradil tak potenciální budoucí kupce.
Bavili jsme se o tom, že zde ve vlákně jsme to většinově pochopili, a není potřeba se k tomu vracet.
V případě, že nesouhlasí s některým názorem, tak nechť to řekne slušně, nebo to raději přejde.
Také jsme se shodli na tom, že není cílem vlákna držet se striktně u tématu Jawa/ČZ,
ale mělo by obecně sledovat témata, jak jsem psal výše.
Závěrem tedy je, že počínaje dneškem budou vulgarismy, jak je známe z tohoto vlákna, mazány, autor upozorněn a při opakování dostane ban.
Stejný osud potká "opakující se" příspěvky z oblasti autodiskuzí .
Tím nechci říci, že je zákaz diskutovat o autech apod.
Nicméně není žádoucí vést 2+stránkové diskuze na toto téma - založte si separátní vlákno nebo si napište SZ.
Samozřejmě není problém položit dotaz, nechat si poradit, sdělit pocit. Ale zbytečně to rozvádět nemá cenu...
Věřím, že k sáhnutí po tomto řešení nebudu nucen, jelikož jsme dospělí lidé.
Jsme si vědomi rizika, že vlákno může takto umřít.
Současně mám víru ve vás, přátele, kteří sem chodí mnoho let, a o toto jste opakovaně žádali.
Apeluji na vás, pokud jste to mysleli vážně, tak se vraťte do diskuze, a společně najdeme cestu zpět.
V opačném případě vlákno umře, a já ho zamknu.
Díky za pochopení, respektování a spolupráci.
Jawablázen Kafi
Naposledy editováno 15.04.2024 08:13:50
Já o tom vůbec nevěděl. Čtu to poprvé. Jsem klidný člověk, jen tak se nerozčílím, ale tohle je i na mně moc. Anoisty rád nemám, ted' vidím, proč. Federace klubů historických vozidel má v parlamentu " svého " člověka, který se snaží prosazovat zájmy majitelů historických vozidel. Mám ale obavy co zmůže jeden člověk proti bandě estébáckých podvodných posluhovačů z ANa. S nimi rozhodně NEBUDE líp.
1 reakcí na tento příspěvek Jawablázni
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni
Jirka4137 píše: No nejsem veteránista ale jak někdo bude zkoušet a posuzovat funkčnost brzd u staré aerovky nemám tušení. Nebo třeba Jawky OHV abych neurazil .
Je spousta veteránů předválečných, který jsou na normálních číslech a tou STK procházejí bez problémů. Problémem se ale začíná stávat, že na veteránský čísla už klidně dají 30 letý sporťák který dokáže svištět 300 km/h a ten jestli dobře brzdí či nemá vůle v řízení těžko ohodnotí strejda z veteránskýho klubu.
Což nic nemění na tom, že STK jsou dle mě zbytečný a zrušil bych je.
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni
FJRPEPA píše: Je spousta veteránů předválečných, který jsou na normálních číslech a tou STK procházejí bez problémů. Problémem se ale začíná stávat, že na veteránský čísla už klidně dají 30 letý sporťák který dokáže svištět 300 km/h a ten jestli dobře brzdí či nemá vůle v řízení těžko ohodnotí strejda z veteránskýho klubu.
Což nic nemění na tom, že STK jsou dle mě zbytečný a zrušil bych je.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni
Nevim, proc by na to vubec mel nekdo dohlizet, vzdyt je v mem vlastnim zajmu mit auto ok, pokud to mizerne brzdi - jako nejspis vsechny ty krapy o kterych se tu pise - tak holt majitel jezdi vsude 60 ... je to uplne to same, jako kdyz se vytvari pravidla pro vsechno a lidi se pak neumi - nechteji - ridit vlastni hlavou.
Kolik je nehod zpusobenych technickym stavem vozidla? A pokud takove jsou, staly se vozidlum s neplatnou stk?
Naposledy editováno 18.02.2021 07:49:35
1 reakcí na tento příspěvek Jawablázni
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni
assassin píše: elevator> Vzdyt tam projde uplnej vrak, ja snad neznam jedine auto ktere by pres stk neproslo...
Nevim, proc by na to vubec mel nekdo dohlizet, vzdyt je v mem vlastnim zajmu mit auto ok, pokud to mizerne brzdi - jako nejspis vsechny ty krapy o kterych se tu pise - tak holt majitel jezdi vsude 60 ... je to uplne to same, jako kdyz se vytvari pravidla pro vsechno a lidi se pak neumi - nechteji - ridit vlastni hlavou.
Kolik je nehod zpusobenych technickym stavem vozidla? A pokud takove jsou, staly se vozidlum s neplatnou stk?
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni
cmiral píše: elevator> garant??? Na to jsi přišel kde . Naposledy jsem čekal s Jawou cca 1,5 hodiny a sledoval z povzdálí jak si ti ušmudlanci strkají mezi auta z ulice svoje kučofty a na rychlo schovávají různá cingrlátka z pleček jejich "klientů"
Já jsem mluvil o systému. To, že se na tvé STK šmelí, je selhání lidského faktoru.2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni
elevator píše: Já jsem mluvil o systému. To, že se na tvé STK šmelí, je selhání lidského faktoru.
Ono ho spíš sere, že tam nikoho nezná a musí čekat jak ovce To by mě taky nebavilo
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni
Sice jezdim se svym vozidlem po silnici... ale jezdi tam i ty favority, 120ky a populary - tyhle auta proti modernimu autu nebrzdi, v pripade nehody se zmuchlaj jak noviny, katalyzator tam neni zadnej atd atd. ... takze k cemu ta kontrola je?
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni
Všechno je relativní. Snaha je, stav zlepšovat, nebo udržet stejný a nezhoršovat. Pokud má někdo favorita, nebo i populára, proč ho za to buzerovat? Má-li někdo auto, které bylo vyrobeno s tím, že brzdí a jede rovně, tak ať ho má ve stavu, v jakém má být.
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni
1 reakcí na tento příspěvek Jawablázni
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni
assassin píše: Borntobewild> A proc buzerovat ostatni? Stk je podle me k nicemu. Nevim proc by nekdo cizi mel rozhodovat o stavu meho auta.
Už to psali ostatní. Páč jezdíš po veřejné silnici, kde nejsi sám. Pokud budeš jezdit po dvorku, jezdi si čím chceš.
1 reakcí na tento příspěvek Jawablázni
Naposledy editováno 18.02.2021 09:04:35
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni
Vetsina nasi rodiny jezdi stejnejma pekacema jako se adoruji v tomhle vlakne, ty auta jsou casto vraky uz od novoty a nikdy s nima nemel nikdo nehodu kvuli technickemu stavu. STK prochazi komplet vsechny.
Ja jsem kdysi koupil 205... vypadala jak nova, ale byla po rane, nepodarilo se to srovnat a zadni naprava delala 4stopy, tak to nakej odbornik poresil tak, ze kazde kolo melo jine ET. Stk prochazelo v pohode. Tohle byl pro me posledni hrebicek - dal jsem to pryc a sel si koupit bawo. Typek co to auto vzal ode me, si pochvaloval jak je super...
Kazdej by mel bejt zodpovednej za to s vim jezdi ... nevim , proc by tohle musel hlidat nakej urad, navic zcela bez vysledku...
To pak muzem mit uradu milion na kontrolu vseho ve verejnem prostoru - neni to nahodou to, na co se posledni dobou plive?
Naposledy editováno 18.02.2021 09:04:04
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni
Podle Tvé logiky by nemusely být ani řidičáky. Stejně víc jak polovina lidí, co potkávám v provozu neumí řídit.
Princip neni uplne stejnej, ridicak prokazuje, ze řidič ma nejake pro vsechny stejne stanovené znalosti.
To STK ale plati pro kazde auto jinak, takze to je jako kdyby pro starší lidi byl ridicak jinej nez pro mlade...
Jinak jo, me by absence ridicaku nevadila.
Naposledy editováno 18.02.2021 09:31:34
Stk u nás nejsou nastavené na bezpečnost, ok brzdy, koroze nosných částí, nápravy, to je samozřejmost, ale jsou případy, kdy vyhodili auto že mělo na zadním bočním okénku nehomologovanou samolepku, neschválenou fólii, neschválený doplněk, prostě totální kraviny. Když se podíváme do metodické příručky pro techniky STK, vidíme, že vlastně 90% i nových aut prochází jen na benevolenci technika, protože kdyby se držel příručky, neprojde snad vůbec nic.
Tohle mě na STK mrzí. Mít známost je super, vůlička na čepu? Ty si to dáš dokupy viď? Je to tenhle, já ti s tím zahrkám, vidíš? Ale to hlavní musí být funkční.
A pak tu máme případy, kdy auto s novou STK má zrezlé kotouče, sjeté desky, paní tomu neroumí, dá to do servisu s tím, ať udělaj vše co je třeba, a oni ni to vrátí s novou stk, ale ve stavu vrak.
Samostatnou kapitolou je české (či československé) oje******, a sám znám hromadu debilů, co řeknou, že na vůli v řízení jsou přeci zvyklí (a že díky vůli jsou v tom řízení neskutečné rázy, které oddelaj hřeben, uložení řízení, či klidně jsem viděl prasklou tyčku řízení, nad tím nepřemyšlej), že na to že to moc nebrzdí jsou zvyklí (a teď nemluvim o škodvce bez posilovače, ale o zánovním autě, co brzdit umí, ale je to ve sr**kach), že přeci naco vyvařovat, když stačí ipa, tmel, kobercovka a přestříkat, však ona taková kobercovka má přeci tuhost jak plech že, pak s tím vjedete do díry a auto se rozsype po celé silnici.
Nechci vědět, co by se na silnicích dělo, kdyby ani ten mírnej efekt STK tady nebyl. Lidí, co řeknou "chci to mít dobře, v dobrém stavu, přeci se v tom nechci zabít" je tady bohužel minimum, a těch co podle toho i konaj ještě méně. Ale tech, co to chtěj levně a "jim to stačí", těch je neskutečná hromada.
Stk takhle vlastne tuhle zodpovednost sejme z uzivatelu, ale oni sami za to taky nezodpovidaj..,
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni
kuba350 píše: Ono ho spíš sere, že tam nikoho nezná a musí čekat jak ovce To by mě taky nebavilo
To se jako chlubíš čím? Jsi jeden z těch chudáků co jim tam ty plečky vozí. Asi jo .
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
Jawa 250 559 plynová rukojeť ze sit... Jawa 250/559 panelka | Mario1504 | 7 | 26.4.2024 v 09:54 cmiral |
Jawa 250 559 plynová rukojeť ze sit... Jawa 250/559 panelka | Mario1504 | 9 | 23.4.2024 v 21:06 rg250 |
jawa 250 maska Jawa 250/559 panelka | alexch | 2 | 9.4.2024 v 21:22 Dolin |
měření rychlosti Jawa 250/353 Kývačka | rg250 | 10 | 14.3.2024 v 14:17 Mňojo |
Jawa 250 dostanu ji na veteránské z... Jawa 250/559 panelka | Mario853 | 7 | 11.3.2024 v 07:11 FJRPEPA |