paolo_novy Přidat reklamu

Téma: Jawablázni
Důležité pro chod vlákna je dodržování pravidel. Obšírněji se o tom rozepsal Kafi TADY . a dole u popisu vlákna.

AKCE JAWABLÁZNŮ
PLÁNOVANÉ AKCE JAWABLÁZNŮ
Podzimní bude v prvním týdnu v řijnu tedy 4-6.10.2024.

Místo zase Golf.
Rezervace ubytování 734 257 523 kdo chce, zamluví si sam solo.

Plánek kempu a jak to vypadalo pro ty co tam ještě nebyli u mě na rajčeti.
https://www.rajce.idnes.cz/verdom/album/podzimni-jizda-za-jawablazny

PROBĚHLÉ AKCE JAWABLÁZNŮ
Jarní proběhla. Termín druhý týden v dubnu tedy 12-14.4.2024
Byla super, sešlo za zdravé jádro, fotodokumentace u mě na rajčeti

Podzimní jízda byla 6.-8.10.2023 a po tom, co vypadl Kamýk i Skautovna v Autokempu GOLF .
Fotky VERDOM Kehaj Vlasťák
Celkem pohoda flek.

Jarní jawajízda 2023
12.5-14.5 v Kamýku nad Vltavou. Velký dík Kafimu a jeho milé paní za poskytnutí azylu a vlastně zorganizování bezva akce.
Fotky Verdom. Jen z pátka/soboty , v sobotu přesun na jinou akci.

Podzimní JAWAJÍZDA 2022 byla na osvědčené skautovně.
Opět obrovský dík Bimbamovi za zamluvení, Béďovi za výborné klobásky a dřevo a zbytku za to, že dorazil.
Nějaká fotodokumentace tady na rajčeti.

Jarní JAWAJÍZDA 2022 byla na doporučení Kehaje v okolí Mšena.
Posunula se o cca měsíc a stejnak to nijak neovlivnilo účast,
ale alespoň už byly otevřený campy a probíhaly nějaké akce, které v březnu nehrozí.
Fotodokumentace od Verdoma zde .

Podzimní JAWAJÍZDA 2021 byla po dvouleté pauze zaviněné koronou 16.10.2021.
Bylo to jako vždy super. Vyznamenání Béďovi za dřevo a báječné klobásky, Bimbamovi za skautovnu jakožto bezva flek a všem co se zúčastnili za bezva víkend.

Nějaká fotodokumentace zde:
https://verdom.rajce...imni_Jawajizda_2021/
https://kehaj.rajce....17530746/#nove-album

Podzimní Jawa jízda 2019 je za námi,
povedla se a jak jsme si jí užili je patrno z obrázků níže.
https://verdom.rajce...wablazni_jizda_2019/

Zajímavé moto weby:
https://www.jawanacestach.cz/
https://www.jednoustopouceskem.cz/lokality/
http://www.jawamania...poradna/default.aspx
http://www.veterankalendar.cz/]Veterán kalendář

*************************************************************************************************************************************
Můžeme poradit Jawabláznům i na FB:
https://www.facebook.com/groups/jawablazni

Než vyrazíte mrkněte na POČASÍ a nebo na POČASÍ
Český hydrometeorologický ústav

VETERÁNSKÉ AKCE A BURZY

NÁVRHY NA JAWA VÝJEZDY:

Technické muzeum Telč
Rodný dům F.Janečka Klášter nad Dědinou
Moto muzeum Netvořice
Vojenské muzeum Lešany

Stránky Jawabláznů, kde můžete najít různe tipy, rady, návody a fotky z cest: Web
Kdo se bude chtít aktivně účastnit na zvelebování webu, je potřeba se registrovat: ZDE

---------------------------------------------------------------------------------------------

Skupina Jawablázni



Fichtl výjezd za Svatomartinskou husičkou do Kácova 9.11.2013
Sraz v Kácově jak kdo dojede cca kolem poledne.Husu a fichtla sebou
Účastníci:Martaffon,Martin,Čmoud,Elevátor najeto cca 200 km

Podzimní vyjížďka 19.10.2013
Sraz již kdo chce a může 18.10. Bimbam opět zařídil sqělý nocleh v židovské škole u synagogy v Plaňanech.Jinak tradiční sraz ráno v 8:30 u Vrbčanské pumpy .Následuje přesun do Týnce k "fabrice " Jawa sraz v 10:30.Po té odjezd směr Kácov pivovar na oběd kolem 12:30,vyjížďka po okolí a zpět do Žiďárny.Je to návrh,další nápady jsou vítány.
Čmoud
Martaffon
Sema

Tachlovice 2013
Kehaj
Vlasťák
Čmoud

Rabakov 4.5.2013
Sema
Fichtlrider

Jarní Jawajízda 23.3.2013
Sema
Čmoud
Ast
Škodovák
Betkař
Martin

Svatováclavská Jawajízda 2012
Kafi
Čmoud

Jawablázni na Třeboňsku 2012
Čmoud

Druhá Jawajízda 2012
Škodovák
Čmoud
Kafi

První Jawajízda 2011

Fotky z Jawajízdy
Jawa jízda Endy
Jawajízda Sema

Odborná literatura
Literatura-jawarmaniak
elektro schémata
VZORNÍK BAREV RAL

VÝSLEDKY ANKET

Jak to máte přes zimu s moto?
Zazimuji a s moto nejezdím. 62% 13ks hlasovalo
Jezdím pořád. 38% 8ks hlasovalo

Pokládka moto (duben 2022)
Položil jsem motorku mockrát. 86% 12ks hlasovalo
Položil jsem motorku zatím jen jednou. 14% 2ks hlasovalo
Doposud jsem jezdil jen kolama dolů. 0% 0ks hlasovalo

Nejčastější poruchy motocyklů Jawa a ČZ
Zapalování 8% 3
Dobíjení 45% 17
Elektro rozvod 3% 1
Osvětlení a houkačka 0% 0
Převodovka 5% 2
Spojka a primár 0% 0
Klikové ústrojí 8% 3
Válec hlava píst a kroužky 5% 2
Rám praskání 0% 0
Kola - dráty ráfek 0% 0
Brzdy 0% 0
Tlumiče zadní 0% 0
Tlumiče přední 5% 2
Nádrž - prosak 3% 1
Startovací mechanizmus 0% 0
Pohon zadního kola sekundár 0% 0
Tachometr 0% 0
Táhla lanka bovdeny 8% 3
Karburace 5% 2
Přívod paliva 5% 2

4. Anketa: Co přidávám do žrádla svým dvoutaktním miláčkům. Nic neříkající ankety se zúčastnilo 61 lidí.
MOGUL M2T 20% 12
MOGUL TS 10% 6
MOGUL TSF 23% 14
LAVIO MOTO SYNT 2T 20% 12
CASTROL 2T 10% 6
M6A a M6AD 3% 2
SAE30 - 40 motorový 0% 0
MOTUL MOTOMIX 2T 2% 1
CINOL M2T 2% 1
VALAR TORSA 2T-SF 3% 2
SUNOCO 2T MX POWER 0% 0
SUNOCO 2T MX COMPETITION 0% 0
MOTOREX RACING GP 2T 0% 0
MOTOREX TWO STROKE 2T 0% 0
REPSOL COMPETITION 2% 1
OMV BIXXOL MOTOR BIKE 2T-S 2% 1
SHELL ADVANCE VSX 3% 2
DENICOL SUPER 2T 2% 1
TRAVOL 2T 0% 0

Anketa 10/2021-04/2022
Mám co mám a tak to zůstane 16
Spíše se budu zbavovat nasysleného. 2
Budu dál sbírat a nakupovat jak to půjde. 4

Anketa o pojišťovnách a kde máme pov. ručení
Generali Česká Pojišťovna 9%
Uniqa 6%
Kooperativa 14%
ČPP 34%
Allianz 17%
ČSOB pojišťovna 6%
Jinde než je uvedeno 14%

Anketa: Od koho pneumatiku na motorku mám ověřenou a mohu doporučit.(léto 2023)
Mitas 6%, Bridgestone 12%, Metzeler 21%, Michelin 9%, Heidenau 27%, Pirelli 12%, Dunlop 12%, Jiný výrobce 0%

OBČERSTVOVACÍ STANICE prověřené a doporučené.
Čestice u Borohrádku křižovatka silnic 11 a 36
Kondrac na 125 jižně od Vlašimi restaurace
Roztoky na Berounce - restaurace U Jezzu
U Držkatý Katky Nové Městečko.Ze Sušice po 169 na jih a odbočit přes most na 145
Hýskov v poslední době,když se řekne Hýskov,tak se mi nevybaví malebná vesnička kousek za Berounem směrem proti proudu Berounky,ale pořádná flákota přes kterou mám co dělat abych se ohnul opět k řídítkům
Bystřice u Benešova Hostinec U Hlaváčků.
Louny hotel a restaurace Černý kůň.Více info u Tondy Zlouna
Kácov pivovar křižovatka řeky Sázavy a silnice 125

Pokud se Váš příspěvek netýká tématu (české motocykly) odešlete ho prosím jako OffTopic aby se v tom potom lépe hledalo.
Kdo bude psát vulgárně, esejisticky utíkat od mototématu, útočit na jiné, tak je možná reakce ze strany adminů.
Více viz kafiho popis:
Zdravím všechny ve spolek.
Dnes jsem si dal práci a pohovořil s většinou těch, kteří sem chodí téměř celou dobu, co vlákno existuje.
Ptal jsem se na konkrétní důvody, které je vedly a vedou k neaktivitě ve vláknu.
Většina z nich sem pravidelně chodí, "čte", ale nemá chuť/důvod/motiv již přispívat.
Důvody se z velké části potkávaly v následujících bodech:

- Přílišné vulgární vyjadřování, nadávky vůči autorům příspěvků
- Nerespektování názoru druhých a s tím související nekonstruktivní diskuze
- Plevelení vlákna rozsáhlými diskuzemi o autech a nenávistnými příspěvky vůči jinému názoru
- Jistá "obava" z toho, že příspěvek povede k označení za idiota, kreténa apod...

Takřka s každým, s kým jsem dnes hovořil, jsem se shodl na následujícím:

- Není potřeba diskutovat o značce Jawa, téma je vyčerpané.
- Je více než žádoucí navrátit vlákno k obecnému tématu o motorkách a věcech jim blízkých,
jako je například cestování, zážitky, technika/rady, vybavení, značky všeho druhu, zkušenosti, tématické knihy apod.
- Dostat se zpět k tomu, že se zde bavili lidé, kteří se nějakým způsobem znali, párkrát do roka se setkali
a diskuze byla konstruktivní, respektovala názory i osobnosti ostatních, vládla zde přátelská atmosféra.

Současně jsem si dnes volal i s Pechem a celou situaci probral.
Předem upozorňuji, že však neni jediný s kym by stálo za to probrat stejné věci.
Nicméně na Pecha mám kontakt. Každý si sáhněme do svědomí.
Sdělil jsem mu svůj pohled na věc a požádal ho o respektování věcné diskuze ve slušné formě.
Důvodem mnoha vulgarismů, zejména vůči značce Jawa, je postoj samotné fabriky resp. managementu vůči zákazníkům.
To Pecha vytáčí, a nevidí jinou možnost, jak to říci, než použít sprostá slova.
Rád by tím dal najevo, jak se Jawa chová, a odradil tak potenciální budoucí kupce.
Bavili jsme se o tom, že zde ve vlákně jsme to většinově pochopili, a není potřeba se k tomu vracet.
V případě, že nesouhlasí s některým názorem, tak nechť to řekne slušně, nebo to raději přejde.
Také jsme se shodli na tom, že není cílem vlákna držet se striktně u tématu Jawa/ČZ,
ale mělo by obecně sledovat témata, jak jsem psal výše.

Závěrem tedy je, že počínaje dneškem budou vulgarismy, jak je známe z tohoto vlákna, mazány, autor upozorněn a při opakování dostane ban.
Stejný osud potká "opakující se" příspěvky z oblasti autodiskuzí .
Tím nechci říci, že je zákaz diskutovat o autech apod.
Nicméně není žádoucí vést 2+stránkové diskuze na toto téma - založte si separátní vlákno nebo si napište SZ.
Samozřejmě není problém položit dotaz, nechat si poradit, sdělit pocit. Ale zbytečně to rozvádět nemá cenu...

Věřím, že k sáhnutí po tomto řešení nebudu nucen, jelikož jsme dospělí lidé.

Jsme si vědomi rizika, že vlákno může takto umřít.
Současně mám víru ve vás, přátele, kteří sem chodí mnoho let, a o toto jste opakovaně žádali.
Apeluji na vás, pokud jste to mysleli vážně, tak se vraťte do diskuze, a společně najdeme cestu zpět.
V opačném případě vlákno umře, a já ho zamknu.


Díky za pochopení, respektování a spolupráci.
Jawablázen Kafi


Naposledy editováno 15.04.2024 08:13:50

Blokovaní uživatelé: tornadojoe
Anketa: Anketa na zimu. Jak to máte přes zimu s moto?
Zazimuju a s moto nejezdim
60%
15
Jezdim pořád.
40%
10

(reakce na) Jawablázni

3.2.2021 v 09:45 | Nahoru | #87811

MartinED250 píše: A co tohle? https://www.autosal...tne-favoritu [/quote] Tohle by se mohlo jmenovat třeba škoda INGOT, s 1203 podobnost žádnou nevidim.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni

3.2.2021 v 10:46 | Nahoru | #87812

MartinED250 píše: A co tohle? https://www.autosal...tne-favoritu [/quote]
Typická zoufalost Českýho kutila za bolševika mít něco, co se nevyrábělo ( i když pár hezkých kousků asi taky vzniklo - hlavně některý obytný přívěsy byly i srovnatelný se zahraničníma ) .

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni

3.2.2021 v 11:15 | Nahoru | #87813
Pohledné to není ale funkční ano. Musíte se na to dívat v historickém kontextu. Kdyby někdo z vás měl fotra kterému to technicky nemyslí ale zato umí 6 jazyků tak budete vděční i za trabanta. Rodina byla u moře i když jim v tom bolševik nijak nepomohl.

(reakce na) Jawablázni

3.2.2021 v 11:45 | Nahoru | #87814
Jirka4137> Taky jinak se na to koukalo v té době... vzpomeňte laminátem nebo hliníkovým plechem otuňěný auta.. dnes je to šílený bizár, tehdy na to koukali lidi s otevřenou pusou

1 reakcí na tento příspěvek Jawablázni

3.2.2021 v 12:29 | Nahoru | #87815
To je pravda, taky se dělaly boční kufry na motorky z nádržek splachovačů. A fungovaly

Naposledy editováno 03.02.2021 12:29:52

(reakce na) Jawablázni

3.2.2021 v 16:15 | Nahoru | #87816
Bimbam> Mrkni na můj profil na motorky. Ta Yamaha XJ má TopKufr Krauser uplácaný z laminátu. Origoš totáč.
Jsem byl tenkrát rád že mám tříčtvrdku ESKu. Na dovolenou jsem mohl jet jen na tábor do stanu s podsadou. Jaká to byla revoluce když jsem v osmičce dostal kolo s přehazovačkou-3 kolečka nikdo nepochopí. Dovolená v zahraničí ? Ani ta Jugina sci-fi. Dědův brácha se kterým měl napůl vilku na Vinohradech (do r.48) zdrhnul za kopečky.
Konstruktér jako on. Ani psát si nesměli aby nevyzradil nějaké děsné konstrukční tajemství.
Na kole jsem měl najeto jak nikdo. Každý druhý týden se vzkazem 5 km do kopce. Telefony byly na vesnici 3 a vzkazů milion.

Naposledy editováno 03.02.2021 16:16:36

1 reakcí na tento příspěvek Jawablázni

3.2.2021 v 23:12 | Nahoru | #87817
Jo, kolo s přehazovačkou, to byl sen snad každýho kluka. Já dostal favouše s čtyřkolečkem, jednotác, taky myslím v osmičce. Už to bude 40 roků. Mám ho dodnes a furt jezdí. Kdysi se asi dělaly ty věci buď trvanlivější anebo jsme nebyli takoví rasi jako jsou děcka dneska a přitom jsem na tom kole jezdil pomalu denně. Taky má nějaký šrámy to jo ale furt slouží.Šrámy na štangli - protože jsem vezl od kamoša patnáct kiláků motor do fichtla. Šrám na zadním blatníku, protože jsem vezl ze zahrady v Dětmarovicích loď na nádraží ( jel jsem na vodu a potřeboval jsem loď poslat vlakem v předstihu do Suchdola nad Lužnicí ) tak jsem hodil loď na kolejda, oko ve špičce přišmoulil na sedlo a tradá do Bohumína. Hmmmm lodě neberem, to musíte do Ostravy na hlavní. Tak zase na kolo a z Bohumína do Ostravy na nádr s lodí za favoušem. To musel bejt zajímavej pohled. Pak samozřejmě na kole z Ostravy zase domů Zvyk je holt zvyk. Dneska na kole ujedu pět kiláků a bolí mě zadnice že to dál nejde

(reakce na) Jawablázni

3.2.2021 v 23:19 | Nahoru | #87818
Bimbam> trvanlivejsi ani ne, Favorit je komplet z blata… ale tezkyho… ja nez jsem ten svuj hodil do srotu byl jak preclik opet neco co se svetovou produkci asi nejde srovnat… ale kdyz nic jinyho nebylo….

2 reakcí na tento příspěvek Jawablázni

3.2.2021 v 23:41 | Nahoru | #87819
nerad ti do toho hazim vidle, ale favorit teda urcite nebyl z blata, normalni hi-ten (12024) nebo cro-mo (15240),..
trvanlivejsi je ocel proto, protoze ma wohlerovku zakoncenou vodorovne (od urciteho poctu cyklu je mez unavy konst.), zatim co Al slitiny ne..

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni

3.2.2021 v 23:51 | Nahoru | #87820
kerut> Ja myslel favorit jako cele kolo,rafky ocelové nebyly... vsechny nase favority na kterých se trochu jezdilo (nemyslim do hospody nebo do prace) tak byly zohybane, Kola sisaty okamžitě, kliky a pedaly to same. A to jsem v te dobe nemel 100kg

A ano, unava asi sedi, neprasklo to

Mozna to nebylo v materiálech, ale v konstrukci, ale byl to typickej socialistickej skvost.

(reakce na) Jawablázni

4.2.2021 v 00:11 | Nahoru | #87821
assassin> favorit byla silnicka, s tim se musi jemne s citem!! ty ses totiz zvyklej na uplne jina kola a ten technologickej pokrok v tom bude mit taky prsty
jinak spatny to nebylo, na to co tenkrat bylo, zejmena na vychode.. italska kola byla dal, to je jasny, vsak se prominentni facka osazovala campou (mel ve sve dobe Bakalar, ten co pak leta komentoval tour a pocital stovatovy zarovky)

Jawablázni

4.2.2021 v 00:25 | Nahoru | #87822
Kerut: ja v te dobe jezdil silnicku potunenyho favorita, ale uz na shimu..

“Offroad” kolo jsem mel v te dobe jen bmx20 - to byl taky ultra krap
Pak jsem kola a sport zabalil a dlouhy roky jezdil jen na motorce - dokonce na cezete . Bracha zacal s odpruzenyma kolama a my jsme ho s tatou prudili, jak muze dat takovy prachy za neco kde stejne musis šlapat, ze je za to pekna motorka....

No a pak jsem to jednou zkusil a bylo hotovo ... po deseti letech jsem se vratil ke kolu a dneska mam kola drazsi nez auto a motorku dobromady

Ja jen reju, on tu byl i solidni “underground” a vznikaly neuvěřitelný garazovky, skoda, ze se o tom clovek ani nedozvěděl pokud nemel nekoho od fochu pobliz. Kdybych se k terénim kolum dostal driv tak jsem mohl ušetřit stovky hodin pri hraní prvních pc her

Jo a moje favoritova éra byla taky aspon deset let po bimbamovi a Jirkovi...

Naposledy editováno 04.02.2021 00:30:59

(reakce na) Jawablázni

4.2.2021 v 07:54 | Nahoru | #87823

kerut píše: nerad ti do toho hazim vidle, ale favorit teda urcite nebyl z blata, normalni hi-ten (12024) nebo cro-mo (15240),..
trvanlivejsi je ocel proto, protoze ma wohlerovku zakoncenou vodorovne (od urciteho poctu cyklu je mez unavy konst.), zatim co Al slitiny ne..



na Favoritu jsem jezdil jeden čas fakt hodně a s oblibou jsem zkoušel top speed z kopce - něco kolem 80km/h byl můj max.
No a pak jsem jednou jel do práce, jen nadzvihnul přední kolo na nízkej obrubník a zničeho nic kroucení jak kráva - šikmá trubka rámu prdla v půlce. Nejsem odborník, ale tipul bych to právě na únavovej lom. Díky Bohu za to načasování

Jawablázni

4.2.2021 v 08:45 | Nahoru | #87824
Kolo jako dopravní prostředek mi tu v horách vydrželo do té doby,
než byly papíry na něco s motorem.
Favorita po třiceti letech stání v garáži jsem předloni proměnil cca za pětikorunu ve šroťáku.
Ale možná to bylo unáhlený a šlo by z něj udělat něco podobnýho...



To jsem viděl lítat na PAvech v Lhotce

4 reakcí na tento příspěvek Jawablázni

4.2.2021 v 09:00 | Nahoru | #87825
Tak se po nějaké době hlásím. Jsem doma. S potvrzeným koronavirem. Už je mi relativně dobře. Bez horeček. Opravdu nikomu nepřeju mít 2 až 3 dny horečky 39 stupňů, do hlavy jakoby někdo řezal sklem a záda jak rozbitá. Jeden den jsem se nemohl pořádně nadechnout. A to prý jsem měl ( a mám ) mírný průběh. Chudáci lidi, kteří musí na dýchák, v nemocnici byl i člověk, co ho udržovali v umělém spánku. Asi raději... Počítám, že ještě budu tak dva týdny doma, kontrolu mám za týden.
Tak si říkám, k čemu jsou motorky, když není zdraví. Přemýšlel jsem i nad tím vykašlat se na Moto Guzzi. Něco i prodat - nechat si jednoho pionýra, péráka, Adenium - a dost. Uvidím, až se z toho dostanu a bude lépe.

(reakce na) Jawablázni

4.2.2021 v 09:09 | Nahoru | #87826

Milan1963 píše: Tak se po nějaké době hlásím. Jsem doma. S potvrzeným koronavirem. Už je mi relativně dobře. Bez horeček. Opravdu nikomu nepřeju mít 2 až 3 dny horečky 39 stupňů, do hlavy jakoby někdo řezal sklem a záda jak rozbitá. Jeden den jsem se nemohl pořádně nadechnout. A to prý jsem měl ( a mám ) mírný průběh. Chudáci lidi, kteří musí na dýchák, v nemocnici byl i člověk, co ho udržovali v umělém spánku. Asi raději... Počítám, že ještě budu tak dva týdny doma, kontrolu mám za týden.
Tak si říkám, k čemu jsou motorky, když není zdraví. Přemýšlel jsem i nad tím vykašlat se na Moto Guzzi. Něco i prodat - nechat si jednoho pionýra, péráka, Adenium - a dost. Uvidím, až se z toho dostanu a bude lépe.



Ahoj, dobře že je ti lépe
Ty úvahy jsou normální, když je člověku zle. Já na tohle přišel už dávno. Ono to částečně přejde, až ti bude dobře. Ale bejt zahlcenej věcma co člověk neužije je vážně zbytečný.

Na druhou stranu, když už je jednou máš, není kam spěchat, redukovat můžeš vždy, ale znovu to pořídit, kdyby se zastesklo, bude horší

Naposledy editováno 04.02.2021 09:10:07

Jawablázni

4.2.2021 v 09:21 | Nahoru | #87827

Ale bejt zahlcenej věcma co člověk neužije je vážně zbytečný.


Jojo, stačí jeden Pionýr, jeden Perák, jedno Adenium a jedna Guzzi

(reakce na) Jawablázni

4.2.2021 v 09:24 | Nahoru | #87828
Milan1963>tak ať se to zlepší a je tělo brzo fit .

Naposledy editováno 04.02.2021 09:25:11

Jawablázni

4.2.2021 v 09:28 | Nahoru | #87829
Milan1963 > nepodléhej trudomyslnosti , je ti 57 vsugeruj si myšlenku , že tady budeš do 100 . Kdo by hecoval Pecha .
Je pravda , že když už máš ty motky doma , tak si je eště užiješ .
Já jsem ty moje taky kupoval za 500 - 1000 , za dnešní ceny bych si je nepořídil .

1 reakcí na tento příspěvek Jawablázni

4.2.2021 v 09:32 | Nahoru | #87830
Fakt je, že když je člověku ouvej, tak nějak většinou změní priority v náhledu na materiální statky a na život ( vlastní zkušenost ).

(reakce na) Jawablázni

4.2.2021 v 09:45 | Nahoru | #87831
Milan1963> vítej zpátky

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni

4.2.2021 v 09:45 | Nahoru | #87832
PinkPanther> Proto sis koupil Porsche

(reakce na) Jawablázni

4.2.2021 v 09:52 | Nahoru | #87833
Milan1963> Tak fajn, že si OK a snad z nejhoršího venku.
Redukování arzenálu mám z velké části za sebou.
Nepotřeboval jsem ani tak prachy, jako mě tlačilo kam s tím a štvalo,
že něco nejelo i deset let, protože člověk richtoval furt to samé a byl línej brát pokaždé jiný vozidlo
a udržovat vše boje a provozuschopné.
A aby to stálo zarovnaný u ségry ve stodole pod plachtou, tak to to asi nemusim mít...

4 reakcí na tento příspěvek Jawablázni

4.2.2021 v 10:12 | Nahoru | #87834
S tím redukováním - no , uvidím. Ale jak píše Verdom- už se tomu dost vyhýbám. Potřebuju vyjet s Adeniem - a musím vytlačit dva pionýry. Chci vyjet s autem - a musí ven 5 motorek...prostě není to ono. Navíc - na každém stroji sice aspoň jednou za rok vyjedu, ale stačí to ? Motor se sice zahýbe, promaže - a nic víc. Benzín v nádrži motorek mám i 3 roky. Před virem jsem vytáhl jednoho pionýra - a nenastartoval. Netekl benzín. Byl tam od roku 2018. To by asi nevadilo, ale byl neprůchozí kohout. Zcela zarostl, sítko se rozpustilo. Dal jsem nový kohout a vše bylo OK.
Kdyby měl člověk dva , tři stroje , tak jezdí, benzín kupuje průběžně a toto by se nestalo.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni

4.2.2021 v 10:17 | Nahoru | #87835
Milan1963> nehrotil bych to. Člověk za to dostane prachy, ty rozhází za blbosti a ve finále nemá nic. To bych ty fíky a ostatní zas vytlačoval a nebo to hodit někam na půdu, zas tak těžký to není.

Jawablázni

4.2.2021 v 10:19 | Nahoru | #87836
Milane, to by se stalo tak jako tak. Ten dnešní sajrajt to sítko dokáže rozpustit ať jezdíš nebo nejezdíš. Mně ho rozpustil na Smolíkovi a ucpalo mi to kohout a to jsem na něm jezdil obden do práce - měl jsem zrovna čezetí chutě a tak jsem střídal Smolíka s Vrtulníkem (477 ).

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni

4.2.2021 v 10:21 | Nahoru | #87837
Milan1963> Ještě je možnost to, na co si dlouho nesáhl zakonzervovat a hodit dozadu je zdi pod plachtu, aby to nepřekáželo. A až přijde za pár let touha, uděláš si hezky odpoledne, jeden stroj vytáhneš, zprovozniš projedeš...

Blbý je akorát, když to má papíry a musí se myslet na povinné ručení, jestli někdo nevymyslí, že bez STK to nesmí ani existovat a pod. To dost štvalo mě, že sem to měl někde v zadu v hlavě pořád.

Naposledy editováno 04.02.2021 10:22:26

1 reakcí na tento příspěvek Jawablázni

4.2.2021 v 10:27 | Nahoru | #87838
PetrL - na povinné se přece myslet nemusí, to přijde (aspoň teda mně) dopis se zelenou kartou a složenkou, jdu zaplatím ze složenkomatu a hotovo. Víc teda musím hlídat technický než povinný ručení. To se musím občas kouknout na espézetky co je na nálepce vyznačeno.

(reakce na) Jawablázni

4.2.2021 v 10:30 | Nahoru | #87839

Dan250 píše: Milan1963> nehrotil bych to. Člověk za to dostane prachy, ty rozhází za blbosti a ve finále nemá nic. To bych ty fíky a ostatní zas vytlačoval a nebo to hodit někam na půdu, zas tak těžký to není.


To je sice pravda. Ale ono mít něco a mít s tím víc starosti jak radosti, taky není ono. Někdo to umí. Ale jsou lidi, co nesnesou vlastnit motorku, na které nejezdí a nebo která nejezdí. Já třeba potřebuju, aby bylo vše funkční. Vadí mi, když vím, že je něco rozbitý. A ony se ty Jawy, když stojí, rozbijí vic, něž když jezdí. A takový to nucený projetí, abych zkusil jestli to po odstávce ještě funguje a trochu to zas rozhýbal, to je pruda.

Jo, dát to na půdu, kde to nebude zavazet, když už to nejezdí a nemít to na očích. To by asi šlo. Ale každý to má jinak.

1 reakcí na tento příspěvek Jawablázni

4.2.2021 v 10:32 | Nahoru | #87840
Petr: ja mam jeden dlouhodobe nepojizdnej kram v depozitu...
jinak mam platnou technickou asi jen na aute kterym jezdim, motorky ani nevim, asi ani ne, uz me s motorkou nestaveli tak 15let jo kecam, predloni me pronasledovali az domu na majakach

Naposledy editováno 04.02.2021 10:32:31
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Jawa 250 559 plynová rukojeť ze sit... Jawa 250/559 panelka Mario1504 7 26.4.2024 v 09:54 cmiral
Jawa 250 559 plynová rukojeť ze sit... Jawa 250/559 panelka Mario1504 9 23.4.2024 v 21:06 rg250
jawa 250 maska Jawa 250/559 panelka alexch 2 9.4.2024 v 21:22 Dolin
měření rychlosti Jawa 250/353 Kývačka rg250 10 14.3.2024 v 14:17 Mňojo
Jawa 250 dostanu ji na veteránské z... Jawa 250/559 panelka Mario853 7 11.3.2024 v 07:11 FJRPEPA


TOPlist