paolo_novy Přidat reklamu

Téma: Jawablázni
Důležité pro chod vlákna je dodržování pravidel. Obšírněji se o tom rozepsal Kafi TADY . a dole u popisu vlákna.

AKCE JAWABLÁZNŮ
PLÁNOVANÉ AKCE JAWABLÁZNŮ
Podzimní bude v prvním týdnu v řijnu tedy 4-6.10.2024.

Místo zase Golf.
Rezervace ubytování 734 257 523 kdo chce, zamluví si sam solo.

Plánek kempu a jak to vypadalo pro ty co tam ještě nebyli u mě na rajčeti.
https://www.rajce.idnes.cz/verdom/album/podzimni-jizda-za-jawablazny

PROBĚHLÉ AKCE JAWABLÁZNŮ
Jarní proběhla. Termín druhý týden v dubnu tedy 12-14.4.2024
Byla super, sešlo za zdravé jádro, fotodokumentace u mě na rajčeti

Podzimní jízda byla 6.-8.10.2023 a po tom, co vypadl Kamýk i Skautovna v Autokempu GOLF .
Fotky VERDOM Kehaj Vlasťák
Celkem pohoda flek.

Jarní jawajízda 2023
12.5-14.5 v Kamýku nad Vltavou. Velký dík Kafimu a jeho milé paní za poskytnutí azylu a vlastně zorganizování bezva akce.
Fotky Verdom. Jen z pátka/soboty , v sobotu přesun na jinou akci.

Podzimní JAWAJÍZDA 2022 byla na osvědčené skautovně.
Opět obrovský dík Bimbamovi za zamluvení, Béďovi za výborné klobásky a dřevo a zbytku za to, že dorazil.
Nějaká fotodokumentace tady na rajčeti.

Jarní JAWAJÍZDA 2022 byla na doporučení Kehaje v okolí Mšena.
Posunula se o cca měsíc a stejnak to nijak neovlivnilo účast,
ale alespoň už byly otevřený campy a probíhaly nějaké akce, které v březnu nehrozí.
Fotodokumentace od Verdoma zde .

Podzimní JAWAJÍZDA 2021 byla po dvouleté pauze zaviněné koronou 16.10.2021.
Bylo to jako vždy super. Vyznamenání Béďovi za dřevo a báječné klobásky, Bimbamovi za skautovnu jakožto bezva flek a všem co se zúčastnili za bezva víkend.

Nějaká fotodokumentace zde:
https://verdom.rajce...imni_Jawajizda_2021/
https://kehaj.rajce....17530746/#nove-album

Podzimní Jawa jízda 2019 je za námi,
povedla se a jak jsme si jí užili je patrno z obrázků níže.
https://verdom.rajce...wablazni_jizda_2019/

Zajímavé moto weby:
https://www.jawanacestach.cz/
https://www.jednoustopouceskem.cz/lokality/
http://www.jawamania...poradna/default.aspx
http://www.veterankalendar.cz/]Veterán kalendář

*************************************************************************************************************************************
Můžeme poradit Jawabláznům i na FB:
https://www.facebook.com/groups/jawablazni

Než vyrazíte mrkněte na POČASÍ a nebo na POČASÍ
Český hydrometeorologický ústav

VETERÁNSKÉ AKCE A BURZY

NÁVRHY NA JAWA VÝJEZDY:

Technické muzeum Telč
Rodný dům F.Janečka Klášter nad Dědinou
Moto muzeum Netvořice
Vojenské muzeum Lešany

Stránky Jawabláznů, kde můžete najít různe tipy, rady, návody a fotky z cest: Web
Kdo se bude chtít aktivně účastnit na zvelebování webu, je potřeba se registrovat: ZDE

---------------------------------------------------------------------------------------------

Skupina Jawablázni



Fichtl výjezd za Svatomartinskou husičkou do Kácova 9.11.2013
Sraz v Kácově jak kdo dojede cca kolem poledne.Husu a fichtla sebou
Účastníci:Martaffon,Martin,Čmoud,Elevátor najeto cca 200 km

Podzimní vyjížďka 19.10.2013
Sraz již kdo chce a může 18.10. Bimbam opět zařídil sqělý nocleh v židovské škole u synagogy v Plaňanech.Jinak tradiční sraz ráno v 8:30 u Vrbčanské pumpy .Následuje přesun do Týnce k "fabrice " Jawa sraz v 10:30.Po té odjezd směr Kácov pivovar na oběd kolem 12:30,vyjížďka po okolí a zpět do Žiďárny.Je to návrh,další nápady jsou vítány.
Čmoud
Martaffon
Sema

Tachlovice 2013
Kehaj
Vlasťák
Čmoud

Rabakov 4.5.2013
Sema
Fichtlrider

Jarní Jawajízda 23.3.2013
Sema
Čmoud
Ast
Škodovák
Betkař
Martin

Svatováclavská Jawajízda 2012
Kafi
Čmoud

Jawablázni na Třeboňsku 2012
Čmoud

Druhá Jawajízda 2012
Škodovák
Čmoud
Kafi

První Jawajízda 2011

Fotky z Jawajízdy
Jawa jízda Endy
Jawajízda Sema

Odborná literatura
Literatura-jawarmaniak
elektro schémata
VZORNÍK BAREV RAL

VÝSLEDKY ANKET

Jak to máte přes zimu s moto?
Zazimuji a s moto nejezdím. 62% 13ks hlasovalo
Jezdím pořád. 38% 8ks hlasovalo

Pokládka moto (duben 2022)
Položil jsem motorku mockrát. 86% 12ks hlasovalo
Položil jsem motorku zatím jen jednou. 14% 2ks hlasovalo
Doposud jsem jezdil jen kolama dolů. 0% 0ks hlasovalo

Nejčastější poruchy motocyklů Jawa a ČZ
Zapalování 8% 3
Dobíjení 45% 17
Elektro rozvod 3% 1
Osvětlení a houkačka 0% 0
Převodovka 5% 2
Spojka a primár 0% 0
Klikové ústrojí 8% 3
Válec hlava píst a kroužky 5% 2
Rám praskání 0% 0
Kola - dráty ráfek 0% 0
Brzdy 0% 0
Tlumiče zadní 0% 0
Tlumiče přední 5% 2
Nádrž - prosak 3% 1
Startovací mechanizmus 0% 0
Pohon zadního kola sekundár 0% 0
Tachometr 0% 0
Táhla lanka bovdeny 8% 3
Karburace 5% 2
Přívod paliva 5% 2

4. Anketa: Co přidávám do žrádla svým dvoutaktním miláčkům. Nic neříkající ankety se zúčastnilo 61 lidí.
MOGUL M2T 20% 12
MOGUL TS 10% 6
MOGUL TSF 23% 14
LAVIO MOTO SYNT 2T 20% 12
CASTROL 2T 10% 6
M6A a M6AD 3% 2
SAE30 - 40 motorový 0% 0
MOTUL MOTOMIX 2T 2% 1
CINOL M2T 2% 1
VALAR TORSA 2T-SF 3% 2
SUNOCO 2T MX POWER 0% 0
SUNOCO 2T MX COMPETITION 0% 0
MOTOREX RACING GP 2T 0% 0
MOTOREX TWO STROKE 2T 0% 0
REPSOL COMPETITION 2% 1
OMV BIXXOL MOTOR BIKE 2T-S 2% 1
SHELL ADVANCE VSX 3% 2
DENICOL SUPER 2T 2% 1
TRAVOL 2T 0% 0

Anketa 10/2021-04/2022
Mám co mám a tak to zůstane 16
Spíše se budu zbavovat nasysleného. 2
Budu dál sbírat a nakupovat jak to půjde. 4

Anketa o pojišťovnách a kde máme pov. ručení
Generali Česká Pojišťovna 9%
Uniqa 6%
Kooperativa 14%
ČPP 34%
Allianz 17%
ČSOB pojišťovna 6%
Jinde než je uvedeno 14%

Anketa: Od koho pneumatiku na motorku mám ověřenou a mohu doporučit.(léto 2023)
Mitas 6%, Bridgestone 12%, Metzeler 21%, Michelin 9%, Heidenau 27%, Pirelli 12%, Dunlop 12%, Jiný výrobce 0%

OBČERSTVOVACÍ STANICE prověřené a doporučené.
Čestice u Borohrádku křižovatka silnic 11 a 36
Kondrac na 125 jižně od Vlašimi restaurace
Roztoky na Berounce - restaurace U Jezzu
U Držkatý Katky Nové Městečko.Ze Sušice po 169 na jih a odbočit přes most na 145
Hýskov v poslední době,když se řekne Hýskov,tak se mi nevybaví malebná vesnička kousek za Berounem směrem proti proudu Berounky,ale pořádná flákota přes kterou mám co dělat abych se ohnul opět k řídítkům
Bystřice u Benešova Hostinec U Hlaváčků.
Louny hotel a restaurace Černý kůň.Více info u Tondy Zlouna
Kácov pivovar křižovatka řeky Sázavy a silnice 125

Pokud se Váš příspěvek netýká tématu (české motocykly) odešlete ho prosím jako OffTopic aby se v tom potom lépe hledalo.
Kdo bude psát vulgárně, esejisticky utíkat od mototématu, útočit na jiné, tak je možná reakce ze strany adminů.
Více viz kafiho popis:
Zdravím všechny ve spolek.
Dnes jsem si dal práci a pohovořil s většinou těch, kteří sem chodí téměř celou dobu, co vlákno existuje.
Ptal jsem se na konkrétní důvody, které je vedly a vedou k neaktivitě ve vláknu.
Většina z nich sem pravidelně chodí, "čte", ale nemá chuť/důvod/motiv již přispívat.
Důvody se z velké části potkávaly v následujících bodech:

- Přílišné vulgární vyjadřování, nadávky vůči autorům příspěvků
- Nerespektování názoru druhých a s tím související nekonstruktivní diskuze
- Plevelení vlákna rozsáhlými diskuzemi o autech a nenávistnými příspěvky vůči jinému názoru
- Jistá "obava" z toho, že příspěvek povede k označení za idiota, kreténa apod...

Takřka s každým, s kým jsem dnes hovořil, jsem se shodl na následujícím:

- Není potřeba diskutovat o značce Jawa, téma je vyčerpané.
- Je více než žádoucí navrátit vlákno k obecnému tématu o motorkách a věcech jim blízkých,
jako je například cestování, zážitky, technika/rady, vybavení, značky všeho druhu, zkušenosti, tématické knihy apod.
- Dostat se zpět k tomu, že se zde bavili lidé, kteří se nějakým způsobem znali, párkrát do roka se setkali
a diskuze byla konstruktivní, respektovala názory i osobnosti ostatních, vládla zde přátelská atmosféra.

Současně jsem si dnes volal i s Pechem a celou situaci probral.
Předem upozorňuji, že však neni jediný s kym by stálo za to probrat stejné věci.
Nicméně na Pecha mám kontakt. Každý si sáhněme do svědomí.
Sdělil jsem mu svůj pohled na věc a požádal ho o respektování věcné diskuze ve slušné formě.
Důvodem mnoha vulgarismů, zejména vůči značce Jawa, je postoj samotné fabriky resp. managementu vůči zákazníkům.
To Pecha vytáčí, a nevidí jinou možnost, jak to říci, než použít sprostá slova.
Rád by tím dal najevo, jak se Jawa chová, a odradil tak potenciální budoucí kupce.
Bavili jsme se o tom, že zde ve vlákně jsme to většinově pochopili, a není potřeba se k tomu vracet.
V případě, že nesouhlasí s některým názorem, tak nechť to řekne slušně, nebo to raději přejde.
Také jsme se shodli na tom, že není cílem vlákna držet se striktně u tématu Jawa/ČZ,
ale mělo by obecně sledovat témata, jak jsem psal výše.

Závěrem tedy je, že počínaje dneškem budou vulgarismy, jak je známe z tohoto vlákna, mazány, autor upozorněn a při opakování dostane ban.
Stejný osud potká "opakující se" příspěvky z oblasti autodiskuzí .
Tím nechci říci, že je zákaz diskutovat o autech apod.
Nicméně není žádoucí vést 2+stránkové diskuze na toto téma - založte si separátní vlákno nebo si napište SZ.
Samozřejmě není problém položit dotaz, nechat si poradit, sdělit pocit. Ale zbytečně to rozvádět nemá cenu...

Věřím, že k sáhnutí po tomto řešení nebudu nucen, jelikož jsme dospělí lidé.

Jsme si vědomi rizika, že vlákno může takto umřít.
Současně mám víru ve vás, přátele, kteří sem chodí mnoho let, a o toto jste opakovaně žádali.
Apeluji na vás, pokud jste to mysleli vážně, tak se vraťte do diskuze, a společně najdeme cestu zpět.
V opačném případě vlákno umře, a já ho zamknu.


Díky za pochopení, respektování a spolupráci.
Jawablázen Kafi


Naposledy editováno 15.04.2024 08:13:50

Blokovaní uživatelé: tornadojoe
Anketa: Anketa na zimu. Jak to máte přes zimu s moto?
Zazimuju a s moto nejezdim
60%
15
Jezdim pořád.
40%
10

(reakce na) Jawablázni

8.11.2020 v 09:08 | Nahoru | #84661
Vlasťák1973> pěkná práce, máš pravdu i s htp to "jede" když neberu v potaz hospodský krouťák po 5 pivech a kecy podobné . Chtěl jsem si juniora taky trochu zušlechtit, ale nakonec dostal jen kouli na odvoz bordelu do sběráku, zadní zástěrky. 13" kola jsem nechal do pole a lesa. Zadní plato a rádio to už dokonce má, tak jsem si z vrakáče donesl jen kastlík s dvířky. Ještě uvažuju o fóliích na zadek . Kastle (2005) memá jediný škrábanec a ani malý náznak lišky a to celý život stálo jen před bytovkou a při absenci kurvítek vše funguje

Naposledy editováno 08.11.2020 09:14:56

Jawablázni

8.11.2020 v 09:39 | Nahoru | #84662
K těm cenám nových aut - srovnatelná auta dnes jsou o cca 100k dražší jak před asi 10 lety.
Já kupoval v 95 Feldu Combi s 50kW v LX za 265k, za 4t jsem si dokupoval přístroj. panel s otáčkoměrem, protože moje auto musí mít otáčkoměr ..... .V r. 2010 jsem kupoval O2 1,6CR/77kW lim za 340k (zaměstnanecká cena, pro ostatní cca 360k) a před dvěma roky FIII Combi 1,0/81kW M6 Style (nejvyšší výbava) za 319k, původní cena skoro 400k u dealera v Praze, protože za zaměstnaneckou cenu by byla za cca 360k.
V pátek jsem si byl na ní dát v servisu vypískovat na okna kód a než pro mě přijel kolega, tak jsem koukal na ceny nových co měli na prodejně - FIII Combi 1,0/70kW M5,Ambition (střední výbava) 352k, Kamiq 1,5/110kW Ambition 550k, , OIV 1,5/110kW Combi 780k (základ 640k), Superb PHEV 1,2M .......... .

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni

8.11.2020 v 10:30 | Nahoru | #84663

pech. píše:

Nerozmlouvej lidem nákupy nových aut... Kdyby je nekupovali, tak by lidi jako ty a já, nemohli kupovat levné ojetiny....



Máš recht.
Volvo stalo 25 + 5 za díly po max slevách a samozřejmě práce, hlavně s kůží a lakem, ještě teda spotřební kapaliny, ale 20l oleje do automatu správné specifikace vyšlo Německu na 1800 Kč, takže proplach je hotovej a je z toho auto, který si děti oblíbily pro jeho prostor a pohodlí.
Obrovská nádrž dává slušnej dojezd i při průměru 9L/100.

I tak to není a nikdy nebude žádnej zázrak, ale je to normálně použitelný bezpečný auto 120 kW. Na nějaký závodění sem nikdy nebyl, vyloženě líný auta mi nejsou příjemný.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni

8.11.2020 v 10:50 | Nahoru | #84664
PetrL3> V70 je super Co to má za motor?

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni

8.11.2020 v 11:16 | Nahoru | #84665

pech. píše:
Nerozmlouvej lidem nákupy nových aut... Kdyby je nekupovali, tak by lidi jako ty a já, nemohli kupovat levné ojetiny....

To můžeš být v klidu, sorta lidí, kteří si nikdy nekoupí ojeté auto, bude pořád početná. Nejspíš do doby, kdy budou jako nové dostupné jen elektromobily a velké limuzíny pro panstvo.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni

8.11.2020 v 12:07 | Nahoru | #84666
Sema> Souhlas. Já už nikdy nechci ojetou motorku, když už, tak novou. 2 roky záruka, klid. I když Jawa 650 i 660 byly sice nové, ale s mouchami. Nicméně s tím jsem , zvlášt' u 650 , počítal. Kdo chce novou Jawu, musí asi počítat s tím, že nebude hned jenom jezdit. Ale ted' už Jawa žádné vlastní motorky nemá, tak to bude asi jinak.
Auta - podobně. Manželka jezdila s Popularem, to hned po svatbě. Jenže jí to moc nešlo ( meziplyny, trochu tužší řízení ) , tak časem koupila sama sobě Fiata 126. No, to byla polská pomsta. Potom koupila bez mého vědomí Renaulta 11. Bylo to shnilé, až běda. Dovoz z Itálie, nastrkalo se do toho hodně peněz, ale jezdilo to dobře. Až přišla STK a viditelná, nezastavitelná koroze...Potom si už jezdila raději stodvacítkou. Staral jsem se já, resp. můj dvorní mechanik, ale bylo jí to málo. Tak si koupila nové auto. Nedojela s ním z autosalonu Renault ani do Pelhřimova, kde ho chtěla přihlásit. Odtahovka, 2 hodiny po koupi....zase byla dobrá 120... Renaulta jí vrátili, jenže se to opakovalo znovu, dvakrát. Odtah, servis, takže dál jezdila s mojí 120. Pokud vím, neodradilo jí to a jiné, než nové auto nechce. Zase Renaulta, už asi třetího.
Mojhi rodiče taky chtěli jedině nové auto. Bylo to 1000 MB, 120, Fabia Junior, ta byla poslední v roce 2001. Motor OHV původně z 1000 MB. Bez výbavy. Ale otec řekl, že než plně vybavenou ojetinu, tak raději novou, holou Fabii. Za 230 tisíc. Nikdy ji nedovybavil, žádné rádio, díra v palubce, bez plata, prostě 18 let jezdila ve stavu jak z fabriky . Podle mně lepší 120....skončila v hutích, koroze si vybrala daň.
Spoj blatník nárazní byl kobercovou lemovkou, nárazník už neměl za co držet. Prahy vystříkané montáž. pěnou a přestříklé sprejem. STK se to nelíbilo....

Naposledy editováno 08.11.2020 12:11:45

1 reakcí na tento příspěvek Jawablázni

8.11.2020 v 12:09 | Nahoru | #84667
No tady to jede. Já dneska oslavil se svojí 1,4 MPI OHV 200 000, odpoledne musím vyměnit olej a jedeme dál..

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni

8.11.2020 v 12:26 | Nahoru | #84668

Sema píše: PetrL3> V70 je super Co to má za motor?



D5 120kw. Nafta 5 válců.

1 reakcí na tento příspěvek Jawablázni

8.11.2020 v 12:27 | Nahoru | #84669
Například náš dědek bere to, že generace naše a generace našich rodičů v naší rodině jezdí v ojetých autech, jako totální životní prohru, ostudu rodiny a nepochopitelně bláznivé chování.... On si ale nemusel postavit / koupit barák.... No kdybych nekupoval a nepřestavěl barák, tak by mi na to nové auto taky zbylo, asi tak 3x.... Pro mně zase nedává smysl dávat za ojetinu hodně peněz... Pokud bych měl na auto tři kila... Ojetinu bych si za to nekoupil... Za tři kila se dá koupit auto nové a nemusí to být úplný hadrník.

(reakce na) Jawablázni

8.11.2020 v 12:30 | Nahoru | #84670

hrnous píše: No tady to jede. Já dneska oslavil se svojí 1,4 MPI OHV 200 000, odpoledne musím vyměnit olej a jedeme dál..



1,4MPi bude jezdit až do doby, dokud nevyhnije těsnění, načež to někdo následně uvaří a utopí se vložky... Kolik mezitím urazí kilometrů
je celkem jedno... Ale jak to někdo brutálně uvaří, tak to pak s tím motorem většinou už jde rychle z kopce...

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni

8.11.2020 v 12:31 | Nahoru | #84671
Milan1963>následky asi hodně přehnané péče , já mám už Juniora htp 2005 a po důchodci v daleko lepším stavu a nic mi neodpadává, tvůj nejen nárazník to evidentně už schytal a ne jednou

Naposledy editováno 08.11.2020 12:32:57

(reakce na) Jawablázni

8.11.2020 v 12:32 | Nahoru | #84672
PetrL3>

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni

8.11.2020 v 12:40 | Nahoru | #84673

cmiral píše: Milan1963>následky asi hodně přehnané péče , já mám už Juniora htp 2005 a po důchodci v daleko lepším stavu a nic mi neodpadává



Ono je to holt z plechu.... A je třeba se o to trochu starat... Tak jednou za 5 let vystříkat dutiny a zkontrolovat / obnovit nátěr spodku. Když měním kola a to co hever omačkne, po spuštění z heveru přetřu barvou,a by tam nebyl holý plech, ťukají si lidi na čelo.... Ale pak se diví, proč se dožila 105 35let věku, než shnila, proč favorit byl po 26letech celkem zdravý, proč otcova Felicie potřebovala opravu až po 22 letech (byly schopny shnít za polovinu) a patnáctiletá fábie je zatím také takřka netčená...

Auta po důchodcích jsou takřka vždy úplně nahovno... Většinou blbá verze, šetří se na všem a to že auto jezdí málo, to mu taky nesvědčí... Náš dědek měl Fábii 1 jako ten Milanův... Sice 1,4 a normálně vybavenou, ale zhruba stejně starou... Taky byla shnilá.... A shnilých Fábií jsou k vidění statisíce... Už i dvojky hnijou... Jsou holt taky z plechu a lidi zapoměli o kastli pečovat... sice jezdí do myčky, ale aby je napadlo sehnout se a problédnout si prahy, jestli nejsou otlučené od kamejčků, to ne... No a plech bez barvy prostě hnije...

(reakce na) Jawablázni

8.11.2020 v 12:45 | Nahoru | #84674

pech. píše: Například náš dědek bere to, že generace naše a generace našich rodičů v naší rodině jezdí v ojetých autech, jako totální životní prohru, .



Strejda má dům na seyschelech, 3 luxusní auta a nikdy si nekoupil nové. Kupuje pouze dvouleté luxusní ojetiny každé 2 roky. Říká že je to úplněk nesmysl kupovat nové, v těch autech není rozdíl a nevyhodí 2 mega z okna.

2 reakcí na tento příspěvek Jawablázni

8.11.2020 v 13:02 | Nahoru | #84675
Pánové, jsou zde sběratelé různých věcí...
Potřebuji se zbavit bordelu, který mi překáží ve stodole, a možná jej někdo užije.
1) nádrže na hranaté ČZ, zánovní kusy, povrchová koroze, neb nikdy neměly lak, a jsou poznamenané jen skladováním
2) blatníky na hranaté ČZ, stejný stav, jako kdyby kdysi někomu vypadly z nákladního vlaku cestou do lakovny
3) zadní čelo Škodovka užovka, tuším jsem je už nabízel Milanovi, pokud bude mít zájem, je jeho
4) díly na jízdní kola, netuším co to je, může to být bezcenné, může se někomu hodit, brzdy na přední kolo (brzdící o obvod pláště) atd.

Je mi to líto vzít a hodit do šrotu, fotit to ze všech stran, inzerovat na bazarech, odpovídat na telefonáty a maily abych z toho měl nějakou korunu nebudu, neb na to nemám čas, je toho hodně v jedné práci, v druhé práci, doma... Když už mám chvilku času, radeji si sednu s knížkou nebo pustím hudbu, než řešit kraviny.
Je to vše za odvoz, milovníci veteše si možna vyberou i víc věcí, vyklízím ve stodole prostor, a harampádí je tady nad hlavu. Kredenc do kuchyně (samozřejmě vesnické provedení, žádný výrobek n.p.), různé dřevěné zemědělské kraviny... Budu rád, když to někomu poslouží, nechci za to nic, jen s tím nemít práci. Ať to zmizí a uvolní prostor Nejde se věnovat všemu, a z téhle veteše mi dnes něco říkaj jen věci jako starý kroužkový motor včetně regulace, který si samozřejmě zrenovuji a bude mi snad v budoucnu pohánět dílnu. Potřebuji prostor na postavení soustruhu a transmise k němu

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni

8.11.2020 v 13:19 | Nahoru | #84676
důchodce vždy dá přednost účelnosti výbavy jak nějakýmu pozérství a nepotřebuje nějaký asistenty a tablety kterým stejně nerozumí a rozumět nikdy nebudou a ti lidi nepotřebují ani známý hospodský krouťák

Jawablázni

8.11.2020 v 13:39 | Nahoru | #84677
Tak auto většinou vypadá tak jak se k němu chová majitel. Jsou lidi jako můj Tchán,kterej řekne že auto má sloužit jemu a ne on autu a zatím vše co měl skončilo na vrakarne protože by to bylo vždy na generalku,pak jsou lidi co tomu nerozumí nemaj kde se k tomu ohnout,ale jezdí s tím do servisu a to auto je furt provozuschopný a pak pitomci jako já pro které je to vášeň a auto musí furt vypadat jak z výroby,klepání stabi tyček vydrží jen chvilku a už dává nové atd,po nás je auto většinou top,ale na prodeji vždy prodeláme, protože srovnatelný ročník od toho druhého typu je za míň než si já myslím,že bych za tu moji krasavici měl dostat takže musím na cenu těch druhejch a vovovo tom to je. Když jsem prodával Juniora a chtěl jsem zas jedničkovou Fabku jen v kombíků a s 1.4 motorem tak jsem nechápal ty ceny 80 a vejš většinou starší než Junior a někdy to auto bylo jak po partě zedníků,tím se nechci dotknout zedníků jen asi každej ví co dokáže cement v kufru a zasrané montérky,tak jsem si říkal,tyvole za tu svoji leštěnku bezproblemu 60-70 jo velký prd byl jsem rád že sel z domu za 40. Nakonec jsem za 80 koupil Renaulta a dodnes výměny nelituju, ještě,že jsem tu F1 v kombi nesehnal a to jsem kromě dvou aut, které mne vždy vrátili ke škodovce měl vše od 105 po tu Fabku,ale nástupce Renaultu už asi Škoda nebude a to mám Škodovku velmi oblíbenou, jen už není nijak výjimečná oproti jiným značkám,ale zato dvakrát tak drahá.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni

8.11.2020 v 13:54 | Nahoru | #84678

cmiral píše: důchodce vždy dá přednost účelnosti výbavy jak nějakýmu pozérství a nepotřebuje nějaký asistenty a tablety kterým stejně nerozumí a rozumět nikdy nebudou a ti lidi nepotřebují ani známý hospodský krouťák



Co je hospodský krouťák?

(reakce na) Jawablázni

8.11.2020 v 14:00 | Nahoru | #84679

cmiral píše: důchodce vždy dá přednost účelnosti výbavy jak nějakýmu pozérství a nepotřebuje nějaký asistenty a tablety kterým stejně nerozumí a rozumět nikdy nebudou a ti lidi nepotřebují ani známý hospodský krouťák



Účelnost výbavy? Tzn. že koupí auto s tím nejslabším motorem, kde buď není vůbec nic, nebo to má hlíny a metlu, ale centrální zamykání ne....

(reakce na) Jawablázni

8.11.2020 v 14:05 | Nahoru | #84680

PetrL3 píše: Co je hospodský krouťák?



Kecy dementů, co nepochopili a nebo zapoměli, k čemu slouží převodovka a prohlašují motory které jsou točivé za špatné
a milují ty co začnou táhnout ve 2000 a ve 4000 totálně zvadnou.... Které zase serou mně... Když se takhle chová motor
v dodávce na dvě tuny, dokážu to pochopit, ale v osobáku je to otravný hnus....

3 reakcí na tento příspěvek Jawablázni

8.11.2020 v 15:05 | Nahoru | #84681
Když už je tu taková sáhodlouhá diskuze o autech. Uvažuju o dodávce a naskytnul sem mi Transporter. Je to T5, 2006, 2,5 l, 96 Kw, 300000 km. O "nový" auta se vůbec nezajímám, tak nevim co čím trpí a optám se jestli tohle je vyloženě vyhlášenej špatnej, nebo dobrej motor. Díky

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni

8.11.2020 v 15:43 | Nahoru | #84682
skodovak> Zdravím.Blatníky na ČZ a nádrž bych bral.Zadarmo to nechci,určitě se domluvíme.
A případně i tu brzdu na kolo.Díky

Naposledy editováno 08.11.2020 16:20:35

(reakce na) Jawablázni

8.11.2020 v 16:09 | Nahoru | #84683
skodovak> Ta zadní čela mám už tři. Moje auto nikdy nebylo bourané, tedy vlastně jo - před 10 lety jsem neviděl Tipo a on do mně lehce t'ukl, ale jinak nic. Kdybych čelo neměl, vezmu ho, protože bourat můžu....ale jet pro něj k Plzni je asi nesmysl...200 km tam, 200 km zpět. Mám i několik párů zadních světel, inzeruju to na Bazoši, nikdo to nechce ani zadarmo. Ty lišty mám taky 2, i různé štítky- 105 L, 120 LS...jak už jsem psal - lidi tady pomalu likvidují 105 / 120 a díly i nové mi nosí, aby je nevyhodili. Tak se omlouvám, nechci...ona dneska 105 / 120 je nejlevnější auto pro provoz , díly lidi dávají za nic, nebo za kafe. Sám už jsem mladejm klukům taky něco rozdal, a byli rádi, jenže oni mají 105 jako veterána...
Tu brzdu ke kolu brzdící o plášt' bych bral. Vyfot', pošli, napiš cenu ( zdarma nechci ! ) a bude to. třeba do zpráv.

Ještě k té otcově Fabii Junior. O 1000 MB se staral vzorně, o mojí 120 taky. Jenže v roce 2001 při koupi Fabie už byl dávno v důchodu, navíc mu řekli, že Fabie není 120 a nehnije. Tak jen jezdil a jezdil. Nestaral se. A najednou mu po asi 12 letech u STK řekli, že auto je trochu shnilé. Jenže v 80 letech už mu to bylo jedno. Tak skončila na vrakovišti.

(reakce na) Jawablázni

8.11.2020 v 16:21 | Nahoru | #84684

Béďa17 píše: skodovak> Zdravím.Blatníky na ČZ a nádrž bych bral.Zadarmo to nechci,určitě se domluvíme.
A případně i tu brzdu na kolo.Díky


Počasí ještě ujde,odvezl bych to na motocyklu.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni

8.11.2020 v 16:31 | Nahoru | #84685

kuba350 píše: Když už je tu taková sáhodlouhá diskuze o autech. Uvažuju o dodávce a naskytnul sem mi Transporter. Je to T5, 2006, 2,5 l, 96 Kw, 300000 km. O "nový" auta se vůbec nezajímám, tak nevim co čím trpí a optám se jestli tohle je vyloženě vyhlášenej špatnej, nebo dobrej motor. Díky



Ani z dálky vidět!!! Je to vyhlášený megasráč. Soudruhy z VW napadlo udělat motor pro náklaďák s nikasilem.... Sice je v čechách nějaká firma, co to převrtává na suché vložky, ale stojí to strašné peníze. Kup si cokoli jiného a bude to lepší... Je jedno jestli Tranzita, Boxera nebo Sprintera. Všechno má motory normální CRD.

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni

8.11.2020 v 17:05 | Nahoru | #84686
pech.> Až tak jo?? A to se vysere každej, nebo jen každej druhej???

1 reakcí na tento příspěvek Jawablázni

8.11.2020 v 17:29 | Nahoru | #84687
Milan: Jo už jsem ti napsal do zpráv, zadní čelo tedy vyhrál PetrL3
Brzdy na kolo mám dvě, viz foto, tak se případně můžete podělit s Béďou. Kolo na kolo tedy nikdo nechce?
Blatníky jsou tu 4ks, vypadá to jak polotovary. Našel jsem to i s těma nádržema před lety při rušení jednoho drážního objektu skryté ve dvojité zdi.


Jinak dnes konečně na vyklizené místo přestěhován soustruh z předsoudružské éry, a začne se repasovat. Na zimu ideální práce

(reakce na) Jawablázni

8.11.2020 v 17:48 | Nahoru | #84688
skodovak> Teď koukám,že než jsem editoval,tak Milan psal skrz brzdu,tak má samozřejmě přednost.Klidně mu to přiblížímJak na to spěcháš?Věřím,že během čtrnácti dnů bude počasí na motocykl a vyzvedl bych to.Už jsem na motocyklu převezl ledascos,tak tohle nebude problém. U toho kola já takhle nepoznám,jestli by se mi hodilo na staré co chci dávat dohromady.
Ten soustruh bude mít motor i s frekvenčním měničem skrz otáčky,nebo "jen"převodovkou a řemenicí?

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni

8.11.2020 v 17:51 | Nahoru | #84689

kuba350 píše: Když už je tu taková sáhodlouhá diskuze o autech. Uvažuju o dodávce a naskytnul sem mi Transporter. Je to T5, 2006, 2,5 l, 96 Kw, 300000 km. O "nový" auta se vůbec nezajímám, tak nevim co čím trpí a optám se jestli tohle je vyloženě vyhlášenej špatnej, nebo dobrej motor. Díky



Je horší než 5válec v T4, ale není vyloženě špatnej. Převodovka netrpí na 5 kvalt jako u 77kw. Pokud se vysere vodní pumpa, je to průser.

2 reakcí na tento příspěvek Jawablázni

8.11.2020 v 17:56 | Nahoru | #84690
Béďa: Jasně, když vím, že o to zájem je, tak to hodím do skříně a nehoří to plamenem. Ještě ty brzdy musím vyfotit lépe, každá je krapet jiná. Na kola tady toho je hafo, ale vzít to, dát to na rovnou plochu, fotit to... upřednostňuji návštěvu, kafe, a co mi přebejvá a tobě se hodí, to je tvoje. Mě je vždy líto všechno možné vyhazovat, ale pak přivezu soustruh, přivezu další motorku, přivezu nějaký exponát, není místo, a musím se nas**t a lítá to do kontajneru vše co není z mého soudku
Soustruh, no frekvenčáky a podobné věci vymýšleli kamarádi, ale já rád retro, soustruh je někdy z období 1920-1930, na transmisi (plochý řemen), a jelikož zde mám krásný kroužkový elektromotor z téhož období, a vrtačku taky tak, tak v plánu je dílna po vzoru té doby, transmisní hřídel na zdi, třepetající se ploché řemeny, jeden hlavní motor který vše táhne
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Jawa 250 559 plynová rukojeť ze sit... Jawa 250/559 panelka Mario1504 7 26.4.2024 v 09:54 cmiral
Jawa 250 559 plynová rukojeť ze sit... Jawa 250/559 panelka Mario1504 9 23.4.2024 v 21:06 rg250
jawa 250 maska Jawa 250/559 panelka alexch 2 9.4.2024 v 21:22 Dolin
měření rychlosti Jawa 250/353 Kývačka rg250 10 14.3.2024 v 14:17 Mňojo
Jawa 250 dostanu ji na veteránské z... Jawa 250/559 panelka Mario853 7 11.3.2024 v 07:11 FJRPEPA


TOPlist