AKCE JAWABLÁZNŮ
PLÁNOVANÉ AKCE JAWABLÁZNŮ
Podzimní bude v prvním týdnu v řijnu tedy 4-6.10.2024.
Místo zase Golf.
Rezervace ubytování 734 257 523 kdo chce, zamluví si sam solo.
Plánek kempu a jak to vypadalo pro ty co tam ještě nebyli u mě na rajčeti.
https://www.rajce.idnes.cz/verdom/album/podzimni-jizda-za-jawablazny
PROBĚHLÉ AKCE JAWABLÁZNŮ
Jarní proběhla. Termín druhý týden v dubnu tedy 12-14.4.2024
Byla super, sešlo za zdravé jádro, fotodokumentace u mě na rajčeti
Podzimní jízda byla 6.-8.10.2023 a po tom, co vypadl Kamýk i Skautovna v Autokempu GOLF .
Fotky VERDOM Kehaj Vlasťák
Celkem pohoda flek.
Jarní jawajízda 2023
12.5-14.5 v Kamýku nad Vltavou. Velký dík Kafimu a jeho milé paní za poskytnutí azylu a vlastně zorganizování bezva akce.
Fotky Verdom. Jen z pátka/soboty , v sobotu přesun na jinou akci.
Podzimní JAWAJÍZDA 2022 byla na osvědčené skautovně.
Opět obrovský dík Bimbamovi za zamluvení, Béďovi za výborné klobásky a dřevo a zbytku za to, že dorazil.
Nějaká fotodokumentace tady na rajčeti.
Jarní JAWAJÍZDA 2022 byla na doporučení Kehaje v okolí Mšena.
Posunula se o cca měsíc a stejnak to nijak neovlivnilo účast,
ale alespoň už byly otevřený campy a probíhaly nějaké akce, které v březnu nehrozí.
Fotodokumentace od Verdoma zde .
Podzimní JAWAJÍZDA 2021 byla po dvouleté pauze zaviněné koronou 16.10.2021.
Bylo to jako vždy super. Vyznamenání Béďovi za dřevo a báječné klobásky, Bimbamovi za skautovnu jakožto bezva flek a všem co se zúčastnili za bezva víkend.
Nějaká fotodokumentace zde:
https://verdom.rajce...imni_Jawajizda_2021/
https://kehaj.rajce....17530746/#nove-album
Podzimní Jawa jízda 2019 je za námi,
povedla se a jak jsme si jí užili je patrno z obrázků níže.
https://verdom.rajce...wablazni_jizda_2019/
Zajímavé moto weby:
https://www.jawanacestach.cz/
https://www.jednoustopouceskem.cz/lokality/
http://www.jawamania...poradna/default.aspx
http://www.veterankalendar.cz/]Veterán kalendář
*************************************************************************************************************************************
Můžeme poradit Jawabláznům i na FB:
https://www.facebook.com/groups/jawablazni
Než vyrazíte mrkněte na POČASÍ a nebo na POČASÍ
Český hydrometeorologický ústav
VETERÁNSKÉ AKCE A BURZY
NÁVRHY NA JAWA VÝJEZDY:
Technické muzeum Telč
Rodný dům F.Janečka Klášter nad Dědinou
Moto muzeum Netvořice
Vojenské muzeum Lešany
Stránky Jawabláznů, kde můžete najít různe tipy, rady, návody a fotky z cest: Web
Kdo se bude chtít aktivně účastnit na zvelebování webu, je potřeba se registrovat: ZDE
---------------------------------------------------------------------------------------------
Skupina Jawablázni
Fichtl výjezd za Svatomartinskou husičkou do Kácova 9.11.2013
Sraz v Kácově jak kdo dojede cca kolem poledne.Husu a fichtla sebou
Účastníci:Martaffon,Martin,Čmoud,Elevátor najeto cca 200 km
Podzimní vyjížďka 19.10.2013
Sraz již kdo chce a může 18.10. Bimbam opět zařídil sqělý nocleh v židovské škole u synagogy v Plaňanech.Jinak tradiční sraz ráno v 8:30 u Vrbčanské pumpy .Následuje přesun do Týnce k "fabrice " Jawa sraz v 10:30.Po té odjezd směr Kácov pivovar na oběd kolem 12:30,vyjížďka po okolí a zpět do Žiďárny.Je to návrh,další nápady jsou vítány.
Čmoud
Martaffon
Sema
Tachlovice 2013
Kehaj
Vlasťák
Čmoud
Rabakov 4.5.2013
Sema
Fichtlrider
Jarní Jawajízda 23.3.2013
Sema
Čmoud
Ast
Škodovák
Betkař
Martin
Svatováclavská Jawajízda 2012
Kafi
Čmoud
Jawablázni na Třeboňsku 2012
Čmoud
Druhá Jawajízda 2012
Škodovák
Čmoud
Kafi
První Jawajízda 2011
Fotky z Jawajízdy
Jawa jízda Endy
Jawajízda Sema
Odborná literatura
Literatura-jawarmaniak
elektro schémata
VZORNÍK BAREV RAL
VÝSLEDKY ANKET
Jak to máte přes zimu s moto?
Zazimuji a s moto nejezdím. 62% 13ks hlasovalo
Jezdím pořád. 38% 8ks hlasovalo
Pokládka moto (duben 2022)
Položil jsem motorku mockrát. 86% 12ks hlasovalo
Položil jsem motorku zatím jen jednou. 14% 2ks hlasovalo
Doposud jsem jezdil jen kolama dolů. 0% 0ks hlasovalo
Nejčastější poruchy motocyklů Jawa a ČZ
Zapalování 8% 3
Dobíjení 45% 17
Elektro rozvod 3% 1
Osvětlení a houkačka 0% 0
Převodovka 5% 2
Spojka a primár 0% 0
Klikové ústrojí 8% 3
Válec hlava píst a kroužky 5% 2
Rám praskání 0% 0
Kola - dráty ráfek 0% 0
Brzdy 0% 0
Tlumiče zadní 0% 0
Tlumiče přední 5% 2
Nádrž - prosak 3% 1
Startovací mechanizmus 0% 0
Pohon zadního kola sekundár 0% 0
Tachometr 0% 0
Táhla lanka bovdeny 8% 3
Karburace 5% 2
Přívod paliva 5% 2
4. Anketa: Co přidávám do žrádla svým dvoutaktním miláčkům. Nic neříkající ankety se zúčastnilo 61 lidí.
MOGUL M2T 20% 12
MOGUL TS 10% 6
MOGUL TSF 23% 14
LAVIO MOTO SYNT 2T 20% 12
CASTROL 2T 10% 6
M6A a M6AD 3% 2
SAE30 - 40 motorový 0% 0
MOTUL MOTOMIX 2T 2% 1
CINOL M2T 2% 1
VALAR TORSA 2T-SF 3% 2
SUNOCO 2T MX POWER 0% 0
SUNOCO 2T MX COMPETITION 0% 0
MOTOREX RACING GP 2T 0% 0
MOTOREX TWO STROKE 2T 0% 0
REPSOL COMPETITION 2% 1
OMV BIXXOL MOTOR BIKE 2T-S 2% 1
SHELL ADVANCE VSX 3% 2
DENICOL SUPER 2T 2% 1
TRAVOL 2T 0% 0
Anketa 10/2021-04/2022
Mám co mám a tak to zůstane 16
Spíše se budu zbavovat nasysleného. 2
Budu dál sbírat a nakupovat jak to půjde. 4
Anketa o pojišťovnách a kde máme pov. ručení
Generali Česká Pojišťovna 9%
Uniqa 6%
Kooperativa 14%
ČPP 34%
Allianz 17%
ČSOB pojišťovna 6%
Jinde než je uvedeno 14%
Anketa: Od koho pneumatiku na motorku mám ověřenou a mohu doporučit.(léto 2023)
Mitas 6%, Bridgestone 12%, Metzeler 21%, Michelin 9%, Heidenau 27%, Pirelli 12%, Dunlop 12%, Jiný výrobce 0%
OBČERSTVOVACÍ STANICE prověřené a doporučené.
Čestice u Borohrádku křižovatka silnic 11 a 36
Kondrac na 125 jižně od Vlašimi restaurace
Roztoky na Berounce - restaurace U Jezzu
U Držkatý Katky Nové Městečko.Ze Sušice po 169 na jih a odbočit přes most na 145
Hýskov v poslední době,když se řekne Hýskov,tak se mi nevybaví malebná vesnička kousek za Berounem směrem proti proudu Berounky,ale pořádná flákota přes kterou mám co dělat abych se ohnul opět k řídítkům
Bystřice u Benešova Hostinec U Hlaváčků.
Louny hotel a restaurace Černý kůň.Více info u Tondy Zlouna
Kácov pivovar křižovatka řeky Sázavy a silnice 125
Pokud se Váš příspěvek netýká tématu (české motocykly) odešlete ho prosím jako OffTopic aby se v tom potom lépe hledalo.
Kdo bude psát vulgárně, esejisticky utíkat od mototématu, útočit na jiné, tak je možná reakce ze strany adminů.
Více viz kafiho popis:
Zdravím všechny ve spolek.
Dnes jsem si dal práci a pohovořil s většinou těch, kteří sem chodí téměř celou dobu, co vlákno existuje.
Ptal jsem se na konkrétní důvody, které je vedly a vedou k neaktivitě ve vláknu.
Většina z nich sem pravidelně chodí, "čte", ale nemá chuť/důvod/motiv již přispívat.
Důvody se z velké části potkávaly v následujících bodech:
- Přílišné vulgární vyjadřování, nadávky vůči autorům příspěvků
- Nerespektování názoru druhých a s tím související nekonstruktivní diskuze
- Plevelení vlákna rozsáhlými diskuzemi o autech a nenávistnými příspěvky vůči jinému názoru
- Jistá "obava" z toho, že příspěvek povede k označení za idiota, kreténa apod...
Takřka s každým, s kým jsem dnes hovořil, jsem se shodl na následujícím:
- Není potřeba diskutovat o značce Jawa, téma je vyčerpané.
- Je více než žádoucí navrátit vlákno k obecnému tématu o motorkách a věcech jim blízkých,
jako je například cestování, zážitky, technika/rady, vybavení, značky všeho druhu, zkušenosti, tématické knihy apod.
- Dostat se zpět k tomu, že se zde bavili lidé, kteří se nějakým způsobem znali, párkrát do roka se setkali
a diskuze byla konstruktivní, respektovala názory i osobnosti ostatních, vládla zde přátelská atmosféra.
Současně jsem si dnes volal i s Pechem a celou situaci probral.
Předem upozorňuji, že však neni jediný s kym by stálo za to probrat stejné věci.
Nicméně na Pecha mám kontakt. Každý si sáhněme do svědomí.
Sdělil jsem mu svůj pohled na věc a požádal ho o respektování věcné diskuze ve slušné formě.
Důvodem mnoha vulgarismů, zejména vůči značce Jawa, je postoj samotné fabriky resp. managementu vůči zákazníkům.
To Pecha vytáčí, a nevidí jinou možnost, jak to říci, než použít sprostá slova.
Rád by tím dal najevo, jak se Jawa chová, a odradil tak potenciální budoucí kupce.
Bavili jsme se o tom, že zde ve vlákně jsme to většinově pochopili, a není potřeba se k tomu vracet.
V případě, že nesouhlasí s některým názorem, tak nechť to řekne slušně, nebo to raději přejde.
Také jsme se shodli na tom, že není cílem vlákna držet se striktně u tématu Jawa/ČZ,
ale mělo by obecně sledovat témata, jak jsem psal výše.
Závěrem tedy je, že počínaje dneškem budou vulgarismy, jak je známe z tohoto vlákna, mazány, autor upozorněn a při opakování dostane ban.
Stejný osud potká "opakující se" příspěvky z oblasti autodiskuzí .
Tím nechci říci, že je zákaz diskutovat o autech apod.
Nicméně není žádoucí vést 2+stránkové diskuze na toto téma - založte si separátní vlákno nebo si napište SZ.
Samozřejmě není problém položit dotaz, nechat si poradit, sdělit pocit. Ale zbytečně to rozvádět nemá cenu...
Věřím, že k sáhnutí po tomto řešení nebudu nucen, jelikož jsme dospělí lidé.
Jsme si vědomi rizika, že vlákno může takto umřít.
Současně mám víru ve vás, přátele, kteří sem chodí mnoho let, a o toto jste opakovaně žádali.
Apeluji na vás, pokud jste to mysleli vážně, tak se vraťte do diskuze, a společně najdeme cestu zpět.
V opačném případě vlákno umře, a já ho zamknu.
Díky za pochopení, respektování a spolupráci.
Jawablázen Kafi
Naposledy editováno 15.04.2024 08:13:50
1 reakcí na tento příspěvek Jawablázni
-Tak to máš dobrý. Když já nechám auto v servisu nikdy nevím jaký cyp na tom bude dělat. Poslední zkušenost v motoservisu když jsem chtěl podpořit mladé mechoše byla že vyměnili ložisko na jednom kole místo dvou. Můj matroš si nechali a vzali litr za výměnu.
V autoservisu Barbořák Slušovice vyměnili na Formanovi přední tlumiče a horní uložení v řádu pár korun nechali tak. Tzn. můžu to dělat doma znovu. Reklamoval jsem to auto si vzali nechali 14 dní tak a s dojebanou elektrikou mě ho vrátili. Momentálně když dám blinkr jedou ostřikovače. S autem když jsem byl na Motoraute na besedě s Igorem B. všechno fungovalo. Mohl bych pokračovat ale nemá to cenu. Nevím jak u vás ale Zlín je v tomto marný.
1 reakcí na tento příspěvek Jawablázni
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni
V Olmiku u Pavelky to člověk nezažije.
Naposledy editováno 02.11.2020 23:19:33
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni
Jirka4137 píše: : Ehm no my by jsme šli na oběd.
To je dost ... hrozný. To je normálně na vyhazov na hodinu. To byl nějakej mladej týpek, co to bylo jeho první zaměstnání, ne?Výsledek -Flek ho vyrazil krám je na zámek když něco chceš voláš mu na mobil. Sdělí ti že to nemá a jedeš doprčic.
Naposledy editováno 02.11.2020 23:27:31
1 reakcí na tento příspěvek Jawablázni
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni
PetrL3 píše: A jak bys to opravoval ty?
Půl dne bys strávil montáží vadného dílu, pak bys ho opravil jak nejlépe umíš, naúčtoval zákazníkovi práci a když se oprava ukáže jako ne trvalá, tak zadarmo další půlden v rámci reklamace strávíš montáží? A ještě tě pomluví, že nedodržuješ postup danej výrobcem.
Ten mechanik musí měnit tak, aby byla 99% pravděpodobnost, že se zákazník nevrátí s reklamací. A když jo, tak může vadný díl hodit na hlavu dodavateli.
To můžeme my kutilové pájet řídící jednotky a přelisovávat uložení a až když se ukáže, že už tam nedrží, tak se vymění celý rameno za trojnásobek ceny.
Když to bude dělat takhle mechanik, kdo tu práci zaplatí?
Tvůj problém je, že se málokdy díváš na automobily a jejich problematiku v širších souvislostech.
On dnes málokdo potřebuje opravit warťase, ale skoro každej potřebuje diagnostiku. A kem sme to došli? No že už nejezdíme těma křápama, ale vozíme se v lepším.
To ale Milan nikdy nepochopí. Protože lže sám sobě a pochopit to nechce...
Přesně tak.... Máš svatou pravdu. Cena práce je vysoká a ceny běžných dílů poměrně příznivé. Takže než stáčet kotouče někde v kovovýrobě s taxou 800kč/hod, kde se s tím tu hodinu bude mrdat a kotouč je stejně životností pokrácen a výsledek není zcela zaručen, když 1000kč stojí kotouče nové... proto radši nasadí nové kotouče za litr, s náročností práce 0,5h a tutovým výsledkem, a celkovými náklady 1500,- - než to demontovat, očistit, přetočit, pak to může být OK, ale jako nové to nevydrží, se spoustou mrdání a určitou pravděpodobností že tam stejně budeš muset dát kotouče nové, protože přetočení nevyjde a budou pod rozměr, práce je odvedena, musí se zaplatit a může to být za dvojnásobek, který ti nikdo nedá, protože to nechtěl......
To auto prostě musí fungovat tak, aby se ráno nahodilo a jezdilo bez problémů a bez pochybností, jestli se něco nevytelí...
Hrát si s tím můžou lidi jako my, kteří na to mají nějaký čas, za který si neúčtujeme peníze a na tom autě se kterým si hrajeme nestojí náš chleba...
Dnešní auta jsou proti těm werglům starým třeba 40 let jako má on, přímo skvělá... Nepotřebují generálku motoru a náprav po 100000km, s brutální pracností na celý den.... Uložení náprav vydrží běžně dvojnásobek, motor zpravidla po dvou kilech prodělá běžnou repasi (vstřiky, spojka, nějaké těsnění) a dá si to ještě jednou...
A to jak to jezdí, to ani nemá cenu omílat... Prostě o tisíc procent lépe...
Nechápu, proč bych se měl otravovat každý den, se starým, hlučným, líným, nepraktickým a netopícím werglem, když to není ani levnější, ani spolehlivější... Když si za cenu toho werglu, koupím moderní auto jak vínečko, svižné, pohodlné, stabilní, bezpečné a spolehlivé...
Waranem dneska nikdo normální nebude jezdit... Ani se š120 ne... To jsou dneska auta do muzea, ne do provozu. je to úplně stejné, jako by v době vzniku š120, což je polovina 70. let, někdo jezdil denně třeba Tatrou 11.. A to nejezdil... To už do dnešního provozu nepatří a z těch starých aut v provozu uspokojivě obstojí auta tak od Favorita dál.. A to s přivřenýma očima.. Favorit aspoň normálně jede, takže nezdržuje provoz, podvozkově se normálně chová a není zrádný... Přesto je to dneska diskomfort... Dnešní auta jsou prostě diametrálně lepší... velký zlom v kvalitě aut nastal kolem milénia... Od té doby jsou opravdu dnešní...
assassin píše: A ty naboje proste neobsahuji loziska za 100kc... coz je taky jeden z duvodu, ze vydrzi stovky tisic km...
Oni se casto hledají chyby nekde kde nejsou, klidne si clovek muze nechat vyklepat blatnik za 7k, kdyz novej stoji 5k... jen aby nezaniklo remeslo
A stara spolehliva 120ka je o par prispevku vyse, kolik ma asi tak najeto a nejede...
Nejede co chvíli... Já jsem jí měl poměrně dlouho a najezdil jsem s ní dost...... Jezdila spolehlivě, pokud o ní bylo velice pečlivě staráno... A to Milan nedělá,
protože to neumí a ten jeho mechanik je podle všeho taky gramlavý a běda... Co dva roky oprava karoserine není důkaz ničeho jiného, než že byla udělána
prachmizerně. A to že to věčně nejezdí je tím, že se o to prostě nepostará... A starat se musí, pokud nechce aby ho to někde co chvíli nenechalo....
Další důvod pro moderní auto... Péče o něj je minimální a spolehlivost poměrně vysoká...
Přesně jak píšeš. Nemá cenu se mrdat s blatníkem, když to nikdy nebude ono (kvůli kitu a rovnanému plechu) a nový je navíc i levnější...
2 reakcí na tento příspěvek Jawablázni
jinak autoservis tu ma nekdo snad kazdej ctvrtej barak, nekteri z nich jsou asi i docela sikovni…
tady ve vlakne, ale muzou byt docela specificke pozadavky, takze tezko soudit, moje faktura ze servisu je obvykle ve vysi za jakou se Favorit/felicie prodava , nebo spis dva/dve
Naposledy editováno 03.11.2020 08:17:16
Grošák píše: To je dost ... hrozný. To je normálně na vyhazov na hodinu. To byl nějakej mladej týpek, co to bylo jeho první zaměstnání, ne?
Jéšišmarjá škandál
Prodavači nejsou lidi a mají si kurvit zdraví kvůli botám, jo? Ber to z jejich pohledu. Oni mají nárok na oběd jako každej, je na to zákon, a třeba má něco domluveno s někým dalším, kdo na něj čeká. To za prvé. Za druhé, co když po tomhle zákazníkovi přijde další? A zase další? To má být bez oběda za těch pár korun?
Ne každej si kvůli vážnému zákazníkovi chce uhnat vředy.
Naposledy editováno 03.11.2020 09:25:49
2 reakcí na tento příspěvek Jawablázni
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni
1 reakcí na tento příspěvek Jawablázni
Pro mě je nakupování čehokoli za trest, ale každý to tak nemá.
Pamatuju krámy od 12-14 zavřený, v něděli a o svátkách celý den a taky to šlo.
Pokud bys věděl, že tam je zavřeno, naplánuješ si nákup a dá se.
Prodavač bude najedenej a možná i spokojenej, vybereš, zaplatíš a zmizíš.
Jenže lidi jsou rozcapený a zevlujou po krámech kolikrát zbytečně.
Doma vypne topení a jde se ohřát na půl dne do hypersuper a lovit slevy.
Inu světu vládne konzum. Když vidím ty vochechule v prázdných butikách a pseudoshopech,
až si řikám, kdo to platí a že ho to neštve.
3 reakcí na tento příspěvek Jawablázni
edit - kdyby ti přišly taky blinkry s přilepenýma sklíčkama, tak dej vědět jak jsi to sundal v případě potřeby. Ale je možný že už začali do toho dávat přímo žárovky anebo to přestali lepit, čímž ti tahle operace odpadne
Naposledy editováno 03.11.2020 12:19:29
PinkPanther píše: Až na to, že tam ten prodavač určitě není sám. Můžou se snad s odejítím na oběd vystřídat, ne ?
Tak to záleží na nich. Pokud mají stanovenou přestávku a řádně vypsaný přerušení otevírací doby, je to jejich věc. pokud kvůli tomu krachne krám, taky jejich věc.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni
Jirka4137 píše: No ale máme možnost volby tak jen dodám že nakupuju jinde protože snad ani nejde v okolí najít prodejnu kde udělají všechno pro to aby nevyhověli zákazníkovi.
Dyk vo tom je Přirozená selekce dobrejch a špatnejch obchodů. Ono se to samo nějak přirozeně vyvine.
Bimbam píše: Assassin - jenom ještě k těm blinkrům. Ať už na kalifa nebo na čízu 477. Kupoval jsem je asi před dvěma roky, vypadají krásně, pasují ale jen jednu nectnost mají. To co mám já přišlo bez žárovek uvnitř. Tak si říkám, není problém, prostě oddělám barevný sklíčko, dám žárovku, sklíčko vrátím a bude. Omyl. Sklíčko je přilepené k té těsnící gumě kolemdokola nějakým průhledným skoro neviditelným čímsi. Už mi tu někdo radil ponoření do teplé vody, že to "lepidlo" změkne a půjde to sundat. Zatím se mi to nepodařilo. On na tu moji čízu kdysi dal původní majitel dozadu blinkry ze simsona a měly po letech už simsoní neduhy. Tož jsem to chtěl před nastávající technickou dát do pořádku aby to bylo jako z fabriky. Díky tomu potrhlýmu lepidlu na sklíčku nových blinkrů jsem to musel nechat jak to bylo, opravit simsoňácký blinkr a trochu s obavama že to má jiný blinkry vzadu než má mít a vepředu originály jel na technickou. Technik na to koukl, řekl jé, číza starší než já a přijela po svejch. No, máte sice vzadu jiný směrovky ale svítěj jak mají, dá se říct že tam docela i vzhledově pasujou, no jo, dělaly se všelijaký překopávky anebo náhražky z nouze. Funkčně to vyhovuje a tak za čtyři roky nashledanou a vylepil známku. Ale stejně mi to nedá a budu zkoumat dál jak to plastosklíčko odendat abych mohl ty simácký dát do syslátů a na čízu dát to, co tam patří.
edit - kdyby ti přišly taky blinkry s přilepenýma sklíčkama, tak dej vědět jak jsi to sundal v případě potřeby. Ale je možný že už začali do toho dávat přímo žárovky anebo to přestali lepit, čímž ti tahle operace odpadne
Otec ma 175sportku se stejnyma (vypadaj, ze jsou tam origo) a ja jsem mu jedno zadni sklicko rozbil, on tam dal oba zadni kulaty, z nejaky novejsi jawy, ale vypada to strasne, tak to musim vymenit. Dik za info, zkusim se s tim nejak poprat
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni
Účtenku jsem nemohl dohledat ale platil jsem kartou a věděl čas + - 5 min. Udělali vše pro to aby to nešlo vyreklamovat. Lidi kolem mají takových příběhů s nima taky dost.
No každý svého štěstí strůjce. Motorkářů ve Zlíně není tolik jako v Praze. Mám i další zkušenosti s motoschopem Slušovice no jak říká klasik je to marný.
Ještě dám k dobru stručný a srozimitelný návod jak vyrobit elektrokolo. ( Pouze za použití vysoce profi nářadí ! )
Naposledy editováno 03.11.2020 13:07:51
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni
Bimbam píše: Assassin - jenom ještě k těm blinkrům. Ať už na kalifa nebo na čízu 477. Kupoval jsem je asi před dvěma roky, vypadají krásně, pasují ale jen jednu nectnost mají. To co mám já přišlo bez žárovek uvnitř. Tak si říkám, není problém, prostě oddělám barevný sklíčko, dám žárovku, sklíčko vrátím a bude. Omyl. Sklíčko je přilepené k té těsnící gumě kolemdokola nějakým průhledným skoro neviditelným čímsi. Už mi tu někdo radil ponoření do teplé vody, že to "lepidlo" změkne a půjde to sundat. Zatím se mi to nepodařilo. On na tu moji čízu kdysi dal původní majitel dozadu blinkry ze simsona a měly po letech už simsoní neduhy. Tož jsem to chtěl před nastávající technickou dát do pořádku aby to bylo jako z fabriky. Díky tomu potrhlýmu lepidlu na sklíčku nových blinkrů jsem to musel nechat jak to bylo, opravit simsoňácký blinkr a trochu s obavama že to má jiný blinkry vzadu než má mít a vepředu originály jel na technickou. Technik na to koukl, řekl jé, číza starší než já a přijela po svejch. No, máte sice vzadu jiný směrovky ale svítěj jak mají, dá se říct že tam docela i vzhledově pasujou, no jo, dělaly se všelijaký překopávky anebo náhražky z nouze. Funkčně to vyhovuje a tak za čtyři roky nashledanou a vylepil známku. Ale stejně mi to nedá a budu zkoumat dál jak to plastosklíčko odendat abych mohl ty simácký dát do syslátů a na čízu dát to, co tam patří.
edit - kdyby ti přišly taky blinkry s přilepenýma sklíčkama, tak dej vědět jak jsi to sundal v případě potřeby. Ale je možný že už začali do toho dávat přímo žárovky anebo to přestali lepit, čímž ti tahle operace odpadne
Zkusil si Isopropylalkohol?
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni
Příklad : do mých aut přijde jako palivo normal ( 72 oktanů - Popular ) , nebo super ( 96 oktanů, Š 120 ) . To už se nevyrábí, tak kupuju natural. A přidávám "olovo" , kvůli ventilovým sedlům. Nejednou se mi stalo, že jsem chtěl koupit Benadit, nebo něco podobného, protože na čistý natural bych daleko nedojel. Pumpařky ( ne chlapi ! ) vůbec nevěděly, co chci. A vrchol byl, když jsem jindy chtěl olej do benzínu a pumpařka mi , protože jsem ho neviděl, nabízela motorový olej - ani netušila, že dvoutaktní motor musí mít v benzínu olej. Jak píšeš - vochechule.
Byl jsem tehdy hodně rozčilený, kdo si vůbec dovolí prodávat, když nerozumí zboží a ani neví, co k čemu je. To je asi stejné, jako kdybych já šel k soustruhu. Taky o něm nic nevím a nikdy jsem na něm nedělal.
Slíbí že něco dodají no vůbec se tím nezdržují. Když jsem se tam stavoval podruhé a naposled opět stejný přístup udělal jsem blbce já z nich. Říkám olej do benzínu pro přidávací čerpadla. Čuměli jak puci oba dva podavači. Vůbec neví že něco takového je. Zaplatil jsem a zmrdal je že benzínový filtr který mají v prodeji není osazený těsněním odolným benzínu. Že jsou druhy pro mix a čistý benzín který se liší typem filtru neví dodnes. Že se dřív vyučovalo zbožíznalství a kdo prodával musel znát sortiment neví ale každý kdo projde dveřma a má nad 30 je podle něj idiot hodný pohrdání z něj čiší.
Naposledy editováno 03.11.2020 18:33:59
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
Jawa 250 559 plynová rukojeť ze sit... Jawa 250/559 panelka | Mario1504 | 7 | 26.4.2024 v 09:54 cmiral |
Jawa 250 559 plynová rukojeť ze sit... Jawa 250/559 panelka | Mario1504 | 9 | 23.4.2024 v 21:06 rg250 |
jawa 250 maska Jawa 250/559 panelka | alexch | 2 | 9.4.2024 v 21:22 Dolin |
měření rychlosti Jawa 250/353 Kývačka | rg250 | 10 | 14.3.2024 v 14:17 Mňojo |
Jawa 250 dostanu ji na veteránské z... Jawa 250/559 panelka | Mario853 | 7 | 11.3.2024 v 07:11 FJRPEPA |