AKCE JAWABLÁZNŮ
PLÁNOVANÉ AKCE JAWABLÁZNŮ
Podzimní bude v prvním týdnu v řijnu tedy 4-6.10.2024.
Místo zase Golf.
Rezervace ubytování 734 257 523 kdo chce, zamluví si sam solo.
Plánek kempu a jak to vypadalo pro ty co tam ještě nebyli u mě na rajčeti.
https://www.rajce.idnes.cz/verdom/album/podzimni-jizda-za-jawablazny
PROBĚHLÉ AKCE JAWABLÁZNŮ
Jarní proběhla. Termín druhý týden v dubnu tedy 12-14.4.2024
Byla super, sešlo za zdravé jádro, fotodokumentace u mě na rajčeti
Podzimní jízda byla 6.-8.10.2023 a po tom, co vypadl Kamýk i Skautovna v Autokempu GOLF .
Fotky VERDOM Kehaj Vlasťák
Celkem pohoda flek.
Jarní jawajízda 2023
12.5-14.5 v Kamýku nad Vltavou. Velký dík Kafimu a jeho milé paní za poskytnutí azylu a vlastně zorganizování bezva akce.
Fotky Verdom. Jen z pátka/soboty , v sobotu přesun na jinou akci.
Podzimní JAWAJÍZDA 2022 byla na osvědčené skautovně.
Opět obrovský dík Bimbamovi za zamluvení, Béďovi za výborné klobásky a dřevo a zbytku za to, že dorazil.
Nějaká fotodokumentace tady na rajčeti.
Jarní JAWAJÍZDA 2022 byla na doporučení Kehaje v okolí Mšena.
Posunula se o cca měsíc a stejnak to nijak neovlivnilo účast,
ale alespoň už byly otevřený campy a probíhaly nějaké akce, které v březnu nehrozí.
Fotodokumentace od Verdoma zde .
Podzimní JAWAJÍZDA 2021 byla po dvouleté pauze zaviněné koronou 16.10.2021.
Bylo to jako vždy super. Vyznamenání Béďovi za dřevo a báječné klobásky, Bimbamovi za skautovnu jakožto bezva flek a všem co se zúčastnili za bezva víkend.
Nějaká fotodokumentace zde:
https://verdom.rajce...imni_Jawajizda_2021/
https://kehaj.rajce....17530746/#nove-album
Podzimní Jawa jízda 2019 je za námi,
povedla se a jak jsme si jí užili je patrno z obrázků níže.
https://verdom.rajce...wablazni_jizda_2019/
Zajímavé moto weby:
https://www.jawanacestach.cz/
https://www.jednoustopouceskem.cz/lokality/
http://www.jawamania...poradna/default.aspx
http://www.veterankalendar.cz/]Veterán kalendář
*************************************************************************************************************************************
Můžeme poradit Jawabláznům i na FB:
https://www.facebook.com/groups/jawablazni
Než vyrazíte mrkněte na POČASÍ a nebo na POČASÍ
Český hydrometeorologický ústav
VETERÁNSKÉ AKCE A BURZY
NÁVRHY NA JAWA VÝJEZDY:
Technické muzeum Telč
Rodný dům F.Janečka Klášter nad Dědinou
Moto muzeum Netvořice
Vojenské muzeum Lešany
Stránky Jawabláznů, kde můžete najít různe tipy, rady, návody a fotky z cest: Web
Kdo se bude chtít aktivně účastnit na zvelebování webu, je potřeba se registrovat: ZDE
---------------------------------------------------------------------------------------------
Skupina Jawablázni
Fichtl výjezd za Svatomartinskou husičkou do Kácova 9.11.2013
Sraz v Kácově jak kdo dojede cca kolem poledne.Husu a fichtla sebou
Účastníci:Martaffon,Martin,Čmoud,Elevátor najeto cca 200 km
Podzimní vyjížďka 19.10.2013
Sraz již kdo chce a může 18.10. Bimbam opět zařídil sqělý nocleh v židovské škole u synagogy v Plaňanech.Jinak tradiční sraz ráno v 8:30 u Vrbčanské pumpy .Následuje přesun do Týnce k "fabrice " Jawa sraz v 10:30.Po té odjezd směr Kácov pivovar na oběd kolem 12:30,vyjížďka po okolí a zpět do Žiďárny.Je to návrh,další nápady jsou vítány.
Čmoud
Martaffon
Sema
Tachlovice 2013
Kehaj
Vlasťák
Čmoud
Rabakov 4.5.2013
Sema
Fichtlrider
Jarní Jawajízda 23.3.2013
Sema
Čmoud
Ast
Škodovák
Betkař
Martin
Svatováclavská Jawajízda 2012
Kafi
Čmoud
Jawablázni na Třeboňsku 2012
Čmoud
Druhá Jawajízda 2012
Škodovák
Čmoud
Kafi
První Jawajízda 2011
Fotky z Jawajízdy
Jawa jízda Endy
Jawajízda Sema
Odborná literatura
Literatura-jawarmaniak
elektro schémata
VZORNÍK BAREV RAL
VÝSLEDKY ANKET
Jak to máte přes zimu s moto?
Zazimuji a s moto nejezdím. 62% 13ks hlasovalo
Jezdím pořád. 38% 8ks hlasovalo
Pokládka moto (duben 2022)
Položil jsem motorku mockrát. 86% 12ks hlasovalo
Položil jsem motorku zatím jen jednou. 14% 2ks hlasovalo
Doposud jsem jezdil jen kolama dolů. 0% 0ks hlasovalo
Nejčastější poruchy motocyklů Jawa a ČZ
Zapalování 8% 3
Dobíjení 45% 17
Elektro rozvod 3% 1
Osvětlení a houkačka 0% 0
Převodovka 5% 2
Spojka a primár 0% 0
Klikové ústrojí 8% 3
Válec hlava píst a kroužky 5% 2
Rám praskání 0% 0
Kola - dráty ráfek 0% 0
Brzdy 0% 0
Tlumiče zadní 0% 0
Tlumiče přední 5% 2
Nádrž - prosak 3% 1
Startovací mechanizmus 0% 0
Pohon zadního kola sekundár 0% 0
Tachometr 0% 0
Táhla lanka bovdeny 8% 3
Karburace 5% 2
Přívod paliva 5% 2
4. Anketa: Co přidávám do žrádla svým dvoutaktním miláčkům. Nic neříkající ankety se zúčastnilo 61 lidí.
MOGUL M2T 20% 12
MOGUL TS 10% 6
MOGUL TSF 23% 14
LAVIO MOTO SYNT 2T 20% 12
CASTROL 2T 10% 6
M6A a M6AD 3% 2
SAE30 - 40 motorový 0% 0
MOTUL MOTOMIX 2T 2% 1
CINOL M2T 2% 1
VALAR TORSA 2T-SF 3% 2
SUNOCO 2T MX POWER 0% 0
SUNOCO 2T MX COMPETITION 0% 0
MOTOREX RACING GP 2T 0% 0
MOTOREX TWO STROKE 2T 0% 0
REPSOL COMPETITION 2% 1
OMV BIXXOL MOTOR BIKE 2T-S 2% 1
SHELL ADVANCE VSX 3% 2
DENICOL SUPER 2T 2% 1
TRAVOL 2T 0% 0
Anketa 10/2021-04/2022
Mám co mám a tak to zůstane 16
Spíše se budu zbavovat nasysleného. 2
Budu dál sbírat a nakupovat jak to půjde. 4
Anketa o pojišťovnách a kde máme pov. ručení
Generali Česká Pojišťovna 9%
Uniqa 6%
Kooperativa 14%
ČPP 34%
Allianz 17%
ČSOB pojišťovna 6%
Jinde než je uvedeno 14%
Anketa: Od koho pneumatiku na motorku mám ověřenou a mohu doporučit.(léto 2023)
Mitas 6%, Bridgestone 12%, Metzeler 21%, Michelin 9%, Heidenau 27%, Pirelli 12%, Dunlop 12%, Jiný výrobce 0%
OBČERSTVOVACÍ STANICE prověřené a doporučené.
Čestice u Borohrádku křižovatka silnic 11 a 36
Kondrac na 125 jižně od Vlašimi restaurace
Roztoky na Berounce - restaurace U Jezzu
U Držkatý Katky Nové Městečko.Ze Sušice po 169 na jih a odbočit přes most na 145
Hýskov v poslední době,když se řekne Hýskov,tak se mi nevybaví malebná vesnička kousek za Berounem směrem proti proudu Berounky,ale pořádná flákota přes kterou mám co dělat abych se ohnul opět k řídítkům
Bystřice u Benešova Hostinec U Hlaváčků.
Louny hotel a restaurace Černý kůň.Více info u Tondy Zlouna
Kácov pivovar křižovatka řeky Sázavy a silnice 125
Pokud se Váš příspěvek netýká tématu (české motocykly) odešlete ho prosím jako OffTopic aby se v tom potom lépe hledalo.
Kdo bude psát vulgárně, esejisticky utíkat od mototématu, útočit na jiné, tak je možná reakce ze strany adminů.
Více viz kafiho popis:
Zdravím všechny ve spolek.
Dnes jsem si dal práci a pohovořil s většinou těch, kteří sem chodí téměř celou dobu, co vlákno existuje.
Ptal jsem se na konkrétní důvody, které je vedly a vedou k neaktivitě ve vláknu.
Většina z nich sem pravidelně chodí, "čte", ale nemá chuť/důvod/motiv již přispívat.
Důvody se z velké části potkávaly v následujících bodech:
- Přílišné vulgární vyjadřování, nadávky vůči autorům příspěvků
- Nerespektování názoru druhých a s tím související nekonstruktivní diskuze
- Plevelení vlákna rozsáhlými diskuzemi o autech a nenávistnými příspěvky vůči jinému názoru
- Jistá "obava" z toho, že příspěvek povede k označení za idiota, kreténa apod...
Takřka s každým, s kým jsem dnes hovořil, jsem se shodl na následujícím:
- Není potřeba diskutovat o značce Jawa, téma je vyčerpané.
- Je více než žádoucí navrátit vlákno k obecnému tématu o motorkách a věcech jim blízkých,
jako je například cestování, zážitky, technika/rady, vybavení, značky všeho druhu, zkušenosti, tématické knihy apod.
- Dostat se zpět k tomu, že se zde bavili lidé, kteří se nějakým způsobem znali, párkrát do roka se setkali
a diskuze byla konstruktivní, respektovala názory i osobnosti ostatních, vládla zde přátelská atmosféra.
Současně jsem si dnes volal i s Pechem a celou situaci probral.
Předem upozorňuji, že však neni jediný s kym by stálo za to probrat stejné věci.
Nicméně na Pecha mám kontakt. Každý si sáhněme do svědomí.
Sdělil jsem mu svůj pohled na věc a požádal ho o respektování věcné diskuze ve slušné formě.
Důvodem mnoha vulgarismů, zejména vůči značce Jawa, je postoj samotné fabriky resp. managementu vůči zákazníkům.
To Pecha vytáčí, a nevidí jinou možnost, jak to říci, než použít sprostá slova.
Rád by tím dal najevo, jak se Jawa chová, a odradil tak potenciální budoucí kupce.
Bavili jsme se o tom, že zde ve vlákně jsme to většinově pochopili, a není potřeba se k tomu vracet.
V případě, že nesouhlasí s některým názorem, tak nechť to řekne slušně, nebo to raději přejde.
Také jsme se shodli na tom, že není cílem vlákna držet se striktně u tématu Jawa/ČZ,
ale mělo by obecně sledovat témata, jak jsem psal výše.
Závěrem tedy je, že počínaje dneškem budou vulgarismy, jak je známe z tohoto vlákna, mazány, autor upozorněn a při opakování dostane ban.
Stejný osud potká "opakující se" příspěvky z oblasti autodiskuzí .
Tím nechci říci, že je zákaz diskutovat o autech apod.
Nicméně není žádoucí vést 2+stránkové diskuze na toto téma - založte si separátní vlákno nebo si napište SZ.
Samozřejmě není problém položit dotaz, nechat si poradit, sdělit pocit. Ale zbytečně to rozvádět nemá cenu...
Věřím, že k sáhnutí po tomto řešení nebudu nucen, jelikož jsme dospělí lidé.
Jsme si vědomi rizika, že vlákno může takto umřít.
Současně mám víru ve vás, přátele, kteří sem chodí mnoho let, a o toto jste opakovaně žádali.
Apeluji na vás, pokud jste to mysleli vážně, tak se vraťte do diskuze, a společně najdeme cestu zpět.
V opačném případě vlákno umře, a já ho zamknu.
Díky za pochopení, respektování a spolupráci.
Jawablázen Kafi
Naposledy editováno 15.04.2024 08:13:50
Verdom píše: PetrL3> No minimálně mít poblíž hasičák a na stropě nějaký čouďák , aby to zařvalo, když by byl průšvih. A nabíjet to alespoň metr od něčeho, co lehce chytne.
Jo, to není problém. Po této stránce je to bezpečné už tak, jak to mám teď.
1 reakcí na tento příspěvek Jawablázni
ale nepamatuju, že bych měl s něčím za 20tis. km problém, snad krom elektriky, která byla zbytečně komplikovaná a překombinovaná,
ale to už simson byl drátenickou lahůdkou .
Zmíněná spojka je vidět za půlkou toho servisního videa:
Jako dala se udělat a nebyl problém, ale Jawa byla taková hompoláčtější a odolnější,
navíc když jsem emzetu prodal, kluk s ní někde po půl roce lehce nedobrzdil a byla na odpis.
Na Jáwě by při stejné ráně jen vyměnil vidle a drandil dál.
2 reakcí na tento příspěvek Jawablázni
Bimbam píše: Ještě k těm emzám. Bratranec měl dvěpade emzetu, já enem čízu 477. Ta emzeta jezdila jak drak, ale dycky jenom tak rok či rok a půl, někdy i míň a pořád to měl v servisu kvůli spojce. Jednou se to pokoušel opravit sám, nějak to porozebíral a pak stejně šel do motodílny pro mechanika aby mu s tím pomohl. Ten se k nim po práci teda stavil, bráchancovi trochu dost vynadal, druhej den si tam donesl nějakej svůj vercajk a dal mu to dohromady. Je možné že tam bráchanec při tom svém emzetění něco zmastil že ta spojka pak už blbla trvale. Nakonec tu motorku ze zoufalství prodal a dodneska jezdí plechofkou. Povídal mi před pár roky kamoš od Turnova, že mají doma tři emzety a taky běžně jedna z nich marodí se spojkou - ten říkal zlatý jawy a čízy, tam se jen vypustí olej, sundá dekl a seš u spojky, ne jak u opravářsky nemožné emzety, kde musíš rozebrat půl motoru.
Zřejmě syndrom volšových rukou, u mz stačí taky jenom sundat leve dekl a jsi u spojky, já pod levej dekl lezl po devíti letech a něco přes 30 000km jenom kvůli guferu, u tý mz se jednou za čas musí přenastavit ten vypínací bazmek, když začne klouzat, je to tím jak ubývaj lamely, ale ty naštěstí moc neubejvaj, moje maj najeto cca 80 000 km a furt jsou vcajku.
Bimbam píše: Kehaju a máš ten kvásek v pokojové teplotě anebo v lednici? Já kvásek teda nikdy nedělal, já bych na něj při své zapomnětlivosti zapomněl, ale kdesi jsem četl, že kvasinky přestávají pracovat při nějakém množství kysličníku uhličitého a když se množství ještě zvýší tak scípnou. Třeba jestli máš tu sklenici zavřenou - možná tam narostl ten kysličník prací kvasinek v kvásku? Taky mě láká zkusit kváskovej chleba - prej se kvásek dá udělat z chlebový žitný mouky, ovšem nevím jak. Kdo to tady tuhle psal že si kvásek doma držel? A jak ho vyrobil? Jedna děvucha tady u nás v práci taky před pár lety pekla doma chleba z kvásku ale pak se na to ( řečeno Zdenálem ) vyignorovala protože jí kvásek furt chcípal.
To jsem psal já, chleba z kvásku je o hodně lepší a víc vydrží oproti chlebu z droždí. Dělá se ze žitný mouky, trvá to cca 4 dny, ale dá se vyžebrat kousek už rozjetýho od někoho z okolí www.pecempecen.cz/ pak stačí nakrmit, nechat vyběhnout a šup s ním do těsta
1 reakcí na tento příspěvek Jawablázni
1 reakcí na tento příspěvek Jawablázni
Jinak ten otevřený rám na MZ to je věc co jsem ani přes ostatní výhody nikdy nepřekousl. DDroni ale na MZetách obráželi celou Evropu celkem bez problémů. Ne že by to s Jawou nešlo ale nevím o nikom kdo by jezdil za socíku na Jawce na takové výlety.
Osobně jsem podnikal dálkové jízdy na Mustafovi až do dalekého UH.Brodu. Do větších akcí jsem se nepouštěl. Jenom na co stačilo věčně očesané kapesné za neúčast v akcích SSM a 1. Máje.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni
Já jsem na pionýru ve svých 16 nebo 17 letech jezdil dost, i 200 km denně , ale jen po Čechách. Až v roce 1988 jsem byl na pérákovi v NSR, ale to byla moje jediná větší cesta, ono dostat devizový příslib k cestě na západ nebylo jen tak a k Černému moři na pérákovi ? Když mně v NSR předjížděli mlad'oši na padesátkách ( Zundapp, Aprilia...) které jsme tady vůbec neznali a já měl péráka za skoro vrchol techniky , tedy samozřejmě s Jawou 350 / 634, tak moje sebevědomí hodně utrpělo. Dodnes moc nechápu, jak ty malé točivé padesátky dokázaly jet možná stovkou....zatímco u nás "frčely " pionýry a Simsony....a můj přeložený pérák jel přes šumavské kopce k Řeznu sotva šedesát.
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni
V roce 88 se vyráběly motorky jako DR600, XT600, ZX-10, FJ1200....
Druhá tlupa zase jezdila někde k Rujáně.
Takže kam se dalo, tam se jelo, ale kdo měl auto a chtěl ušetřit, naložil kufr jídlem, bo přidělené finance byly jaké byly
a vyrazil na čtyřech kolech.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni
Že ty Zundappy 50 nejely zrovna 100 km /h. je možné, ale rozhodně jely víc, než Jawa 250. A já, zvyklý na to, že pionýru i Simsonu ujedu, jsem se nestačil divit.
Ono obecně - když Čechoslovák přijel v 80. letech na západ, tak se divil skoro všemu , co tam bylo.
A i ten, kdo to neviděl, musel vědět, že pérák z roku 195x není už vrchol techniky.
Ohledně západu, často nám učitelka na střední vyprávěla, jak se jí konečně podařilo získat výjezdní doložku a vylela svým vw broukem do německa a nestačila se divit. Plný regály toaletního papíru, ale několik různých, ne jeden a ten samej... atd.
2 reakcí na tento příspěvek Jawablázni
1 reakcí na tento příspěvek Jawablázni
Teď jsem vyndaval zlomenou půlku klíče z vložky u hlavních dveří - pomocí dvou modelářských špendlíků se mi to podařilo do cca minuty. Ta slovní předehra s manželkou, která to tam zlomila byla o trošku delší …….. .
hrnous píše: Já sem onehdá přemýšlel nad Robby 50 a do ní motor 150-250, číňan umí vše.. ale nebylo času a ani v inzercích něco použitelného jako základ ke stavbě..
Jeden čas když byly populární Betky, tak to ladili na 125-150ccm a cca 10 koní... No z fleku se to odlepit umělo, ale zbytek podvozku byl v těžkém záklonu... Takže spíš než zvýšení cestovní rychlosti bych v tom vnímal to, že se to nebude do kopce táhnout jak smrad a bude se s tím rozjíždet normálně, ne jako na Fichtlu na skoro plnej plyn a mikroskopický cit na spojce.....
Jirka4137 píše: Milan1963> Vigor pořád čeká na nové podložky a tím pádem nemůžu dělat ani na Formanovi. O víkendu jsem dal dokopy Esku od Mirka a dneska předělal pořádné zemnící kleště na svářečku. Včera Buchláky na motorce dneska při návratu z rozvozu dodávkou.
Nuda v Brně. Vokurková sezona ve Zlíně.
Podložky pod ventily... Ačkoliv si dělám veškeré opravy sám, tak když sada 8 podložek na Hondu motor stojí litr a místní motoservis to dělá za litr cplt, tak jsem si to nechal udělat. Protože on má ty podložky skladem, takže se to naměří, povyměňuje, ověří a jede to pryč... Cenu podložek snižuje jednak absence DPH a druhak to, že podložka z jednoho motoru vyjmutá se zrovna často hodí do motoru jiného... Letos jsem po 25000km přeměřil a bylo to OK, takže dalších 25000km pod víko nepolezu...
Milan1963 píše: Verdom> Ani se Ti nedivím, že to doma nechceš. Kdo z nás by to chtěl ?
Béd'o, auta pojedou dobře. Díval jsem se na start. listinu, jede tam dost vzduchem chlazených motorů ( Tatra 57, 87...) a protože i s předválečnou Tatrou mám něco naježděno věřím tomu, že motory se uchladí. Konstruktéři moc dobře věděli, co dělají. Nikdy jsem neviděl nepojízdnou Tatru, (nebo Trabanta ) kvůli přehřátí motoru.
Stejně tak vodou chlazené motory by neměly mít problém. Jenže - je to závod, ne obyčejný veteránsraz, tak pokud někdo požene třicítku Aerovku pořád stovkou.....může se stát cokoliv. Navíc se to jede za běžného provozu a z vlastní zkušenosti vím, že pokud po silnici 1. třídy ( a to se jede většina tratě ) člověk nejede 90, tak mnohým "spěchalům" jde na nervy , troubí, problikávají a tak i majitel toho veterána jede radši víc , než by autu svědčilo.
Někdy v roce 1985 jsem byl s Popularem v NDR. Bylo horko, asi jako ted'. V kopcích nad Drážd'anami stály asi tři vařící Škody 120, ale Popular jel normálně. Pamatuju si to dodnes, a to Š 120 mám a občas vaří taky, to přiznávám.
š120 vařit nemusí, pokdu je skutečně v pořádku, ta tvoje zkrátka není....
Měli jsme sraz se spanilkou taky v brutálním hitzu, pár š120 jelo... Kupodivu odpadávaly především vzducháče s odpařeným benálem z karbece, Velorexy, 1203 a jeden Escort...
Vlasťák1973 píše: Při posledním pálení směsi začala prokluzovat spojka,tak sem si říkal,že teda moc nevydržela,je tam cca 8let a cca 15tis km,ale což tak holt dáme jinou. Nu spadla mi brada a málem jsem to cígo v tlamě spolk.
Jooo tak tohle už mám taky za sebou... Nejdřív ojetý zuby, pak tohle a na závěr totálně vylítanej poloautomat... Nicméně ta prašivka měla nahrkáno něco ke dvěma kilům, takže závady jako takhle vylámanýs pojkový kos, nebo ojete zuby na něm, ojeté zuby na náhonu tachometru v motoru, poloautomat s vůlemi na milimetry, všechny jeho držáky v alternativním provedení, upajtlovaný svorník na vzpěru do rámu a další překvápka...
PetrL3 píše: Vlasťák1973> Poslední motor 487 co sem dělal kamarádovi to měl taky popraskaný, ale bylo to na místě a normálně to jezdilo a drželo pohromadě přítlakem. Takže je možný, že ti to prasklo chvilku po pislední výměně a až teď se to vysypalo.
No mně to spojčilo taky normálně, ale lezly z toho ohavné cvakavo-zvonivé zvuky... tak jsem to kuchnul..
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
Jawa 250 559 plynová rukojeť ze sit... Jawa 250/559 panelka | Mario1504 | 7 | 26.4.2024 v 09:54 cmiral |
Jawa 250 559 plynová rukojeť ze sit... Jawa 250/559 panelka | Mario1504 | 9 | 23.4.2024 v 21:06 rg250 |
jawa 250 maska Jawa 250/559 panelka | alexch | 2 | 9.4.2024 v 21:22 Dolin |
měření rychlosti Jawa 250/353 Kývačka | rg250 | 10 | 14.3.2024 v 14:17 Mňojo |
Jawa 250 dostanu ji na veteránské z... Jawa 250/559 panelka | Mario853 | 7 | 11.3.2024 v 07:11 FJRPEPA |