AKCE JAWABLÁZNŮ
PLÁNOVANÉ AKCE JAWABLÁZNŮ
Podzimní bude v prvním týdnu v řijnu tedy 4-6.10.2024.
Místo zase Golf.
Rezervace ubytování 734 257 523 kdo chce, zamluví si sam solo.
Plánek kempu a jak to vypadalo pro ty co tam ještě nebyli u mě na rajčeti.
https://www.rajce.idnes.cz/verdom/album/podzimni-jizda-za-jawablazny
PROBĚHLÉ AKCE JAWABLÁZNŮ
Jarní proběhla. Termín druhý týden v dubnu tedy 12-14.4.2024
Byla super, sešlo za zdravé jádro, fotodokumentace u mě na rajčeti
Podzimní jízda byla 6.-8.10.2023 a po tom, co vypadl Kamýk i Skautovna v Autokempu GOLF .
Fotky VERDOM Kehaj Vlasťák
Celkem pohoda flek.
Jarní jawajízda 2023
12.5-14.5 v Kamýku nad Vltavou. Velký dík Kafimu a jeho milé paní za poskytnutí azylu a vlastně zorganizování bezva akce.
Fotky Verdom. Jen z pátka/soboty , v sobotu přesun na jinou akci.
Podzimní JAWAJÍZDA 2022 byla na osvědčené skautovně.
Opět obrovský dík Bimbamovi za zamluvení, Béďovi za výborné klobásky a dřevo a zbytku za to, že dorazil.
Nějaká fotodokumentace tady na rajčeti.
Jarní JAWAJÍZDA 2022 byla na doporučení Kehaje v okolí Mšena.
Posunula se o cca měsíc a stejnak to nijak neovlivnilo účast,
ale alespoň už byly otevřený campy a probíhaly nějaké akce, které v březnu nehrozí.
Fotodokumentace od Verdoma zde .
Podzimní JAWAJÍZDA 2021 byla po dvouleté pauze zaviněné koronou 16.10.2021.
Bylo to jako vždy super. Vyznamenání Béďovi za dřevo a báječné klobásky, Bimbamovi za skautovnu jakožto bezva flek a všem co se zúčastnili za bezva víkend.
Nějaká fotodokumentace zde:
https://verdom.rajce...imni_Jawajizda_2021/
https://kehaj.rajce....17530746/#nove-album
Podzimní Jawa jízda 2019 je za námi,
povedla se a jak jsme si jí užili je patrno z obrázků níže.
https://verdom.rajce...wablazni_jizda_2019/
Zajímavé moto weby:
https://www.jawanacestach.cz/
https://www.jednoustopouceskem.cz/lokality/
http://www.jawamania...poradna/default.aspx
http://www.veterankalendar.cz/]Veterán kalendář
*************************************************************************************************************************************
Můžeme poradit Jawabláznům i na FB:
https://www.facebook.com/groups/jawablazni
Než vyrazíte mrkněte na POČASÍ a nebo na POČASÍ
Český hydrometeorologický ústav
VETERÁNSKÉ AKCE A BURZY
NÁVRHY NA JAWA VÝJEZDY:
Technické muzeum Telč
Rodný dům F.Janečka Klášter nad Dědinou
Moto muzeum Netvořice
Vojenské muzeum Lešany
Stránky Jawabláznů, kde můžete najít různe tipy, rady, návody a fotky z cest: Web
Kdo se bude chtít aktivně účastnit na zvelebování webu, je potřeba se registrovat: ZDE
---------------------------------------------------------------------------------------------
Skupina Jawablázni
Fichtl výjezd za Svatomartinskou husičkou do Kácova 9.11.2013
Sraz v Kácově jak kdo dojede cca kolem poledne.Husu a fichtla sebou
Účastníci:Martaffon,Martin,Čmoud,Elevátor najeto cca 200 km
Podzimní vyjížďka 19.10.2013
Sraz již kdo chce a může 18.10. Bimbam opět zařídil sqělý nocleh v židovské škole u synagogy v Plaňanech.Jinak tradiční sraz ráno v 8:30 u Vrbčanské pumpy .Následuje přesun do Týnce k "fabrice " Jawa sraz v 10:30.Po té odjezd směr Kácov pivovar na oběd kolem 12:30,vyjížďka po okolí a zpět do Žiďárny.Je to návrh,další nápady jsou vítány.
Čmoud
Martaffon
Sema
Tachlovice 2013
Kehaj
Vlasťák
Čmoud
Rabakov 4.5.2013
Sema
Fichtlrider
Jarní Jawajízda 23.3.2013
Sema
Čmoud
Ast
Škodovák
Betkař
Martin
Svatováclavská Jawajízda 2012
Kafi
Čmoud
Jawablázni na Třeboňsku 2012
Čmoud
Druhá Jawajízda 2012
Škodovák
Čmoud
Kafi
První Jawajízda 2011
Fotky z Jawajízdy
Jawa jízda Endy
Jawajízda Sema
Odborná literatura
Literatura-jawarmaniak
elektro schémata
VZORNÍK BAREV RAL
VÝSLEDKY ANKET
Jak to máte přes zimu s moto?
Zazimuji a s moto nejezdím. 62% 13ks hlasovalo
Jezdím pořád. 38% 8ks hlasovalo
Pokládka moto (duben 2022)
Položil jsem motorku mockrát. 86% 12ks hlasovalo
Položil jsem motorku zatím jen jednou. 14% 2ks hlasovalo
Doposud jsem jezdil jen kolama dolů. 0% 0ks hlasovalo
Nejčastější poruchy motocyklů Jawa a ČZ
Zapalování 8% 3
Dobíjení 45% 17
Elektro rozvod 3% 1
Osvětlení a houkačka 0% 0
Převodovka 5% 2
Spojka a primár 0% 0
Klikové ústrojí 8% 3
Válec hlava píst a kroužky 5% 2
Rám praskání 0% 0
Kola - dráty ráfek 0% 0
Brzdy 0% 0
Tlumiče zadní 0% 0
Tlumiče přední 5% 2
Nádrž - prosak 3% 1
Startovací mechanizmus 0% 0
Pohon zadního kola sekundár 0% 0
Tachometr 0% 0
Táhla lanka bovdeny 8% 3
Karburace 5% 2
Přívod paliva 5% 2
4. Anketa: Co přidávám do žrádla svým dvoutaktním miláčkům. Nic neříkající ankety se zúčastnilo 61 lidí.
MOGUL M2T 20% 12
MOGUL TS 10% 6
MOGUL TSF 23% 14
LAVIO MOTO SYNT 2T 20% 12
CASTROL 2T 10% 6
M6A a M6AD 3% 2
SAE30 - 40 motorový 0% 0
MOTUL MOTOMIX 2T 2% 1
CINOL M2T 2% 1
VALAR TORSA 2T-SF 3% 2
SUNOCO 2T MX POWER 0% 0
SUNOCO 2T MX COMPETITION 0% 0
MOTOREX RACING GP 2T 0% 0
MOTOREX TWO STROKE 2T 0% 0
REPSOL COMPETITION 2% 1
OMV BIXXOL MOTOR BIKE 2T-S 2% 1
SHELL ADVANCE VSX 3% 2
DENICOL SUPER 2T 2% 1
TRAVOL 2T 0% 0
Anketa 10/2021-04/2022
Mám co mám a tak to zůstane 16
Spíše se budu zbavovat nasysleného. 2
Budu dál sbírat a nakupovat jak to půjde. 4
Anketa o pojišťovnách a kde máme pov. ručení
Generali Česká Pojišťovna 9%
Uniqa 6%
Kooperativa 14%
ČPP 34%
Allianz 17%
ČSOB pojišťovna 6%
Jinde než je uvedeno 14%
Anketa: Od koho pneumatiku na motorku mám ověřenou a mohu doporučit.(léto 2023)
Mitas 6%, Bridgestone 12%, Metzeler 21%, Michelin 9%, Heidenau 27%, Pirelli 12%, Dunlop 12%, Jiný výrobce 0%
OBČERSTVOVACÍ STANICE prověřené a doporučené.
Čestice u Borohrádku křižovatka silnic 11 a 36
Kondrac na 125 jižně od Vlašimi restaurace
Roztoky na Berounce - restaurace U Jezzu
U Držkatý Katky Nové Městečko.Ze Sušice po 169 na jih a odbočit přes most na 145
Hýskov v poslední době,když se řekne Hýskov,tak se mi nevybaví malebná vesnička kousek za Berounem směrem proti proudu Berounky,ale pořádná flákota přes kterou mám co dělat abych se ohnul opět k řídítkům
Bystřice u Benešova Hostinec U Hlaváčků.
Louny hotel a restaurace Černý kůň.Více info u Tondy Zlouna
Kácov pivovar křižovatka řeky Sázavy a silnice 125
Pokud se Váš příspěvek netýká tématu (české motocykly) odešlete ho prosím jako OffTopic aby se v tom potom lépe hledalo.
Kdo bude psát vulgárně, esejisticky utíkat od mototématu, útočit na jiné, tak je možná reakce ze strany adminů.
Více viz kafiho popis:
Zdravím všechny ve spolek.
Dnes jsem si dal práci a pohovořil s většinou těch, kteří sem chodí téměř celou dobu, co vlákno existuje.
Ptal jsem se na konkrétní důvody, které je vedly a vedou k neaktivitě ve vláknu.
Většina z nich sem pravidelně chodí, "čte", ale nemá chuť/důvod/motiv již přispívat.
Důvody se z velké části potkávaly v následujících bodech:
- Přílišné vulgární vyjadřování, nadávky vůči autorům příspěvků
- Nerespektování názoru druhých a s tím související nekonstruktivní diskuze
- Plevelení vlákna rozsáhlými diskuzemi o autech a nenávistnými příspěvky vůči jinému názoru
- Jistá "obava" z toho, že příspěvek povede k označení za idiota, kreténa apod...
Takřka s každým, s kým jsem dnes hovořil, jsem se shodl na následujícím:
- Není potřeba diskutovat o značce Jawa, téma je vyčerpané.
- Je více než žádoucí navrátit vlákno k obecnému tématu o motorkách a věcech jim blízkých,
jako je například cestování, zážitky, technika/rady, vybavení, značky všeho druhu, zkušenosti, tématické knihy apod.
- Dostat se zpět k tomu, že se zde bavili lidé, kteří se nějakým způsobem znali, párkrát do roka se setkali
a diskuze byla konstruktivní, respektovala názory i osobnosti ostatních, vládla zde přátelská atmosféra.
Současně jsem si dnes volal i s Pechem a celou situaci probral.
Předem upozorňuji, že však neni jediný s kym by stálo za to probrat stejné věci.
Nicméně na Pecha mám kontakt. Každý si sáhněme do svědomí.
Sdělil jsem mu svůj pohled na věc a požádal ho o respektování věcné diskuze ve slušné formě.
Důvodem mnoha vulgarismů, zejména vůči značce Jawa, je postoj samotné fabriky resp. managementu vůči zákazníkům.
To Pecha vytáčí, a nevidí jinou možnost, jak to říci, než použít sprostá slova.
Rád by tím dal najevo, jak se Jawa chová, a odradil tak potenciální budoucí kupce.
Bavili jsme se o tom, že zde ve vlákně jsme to většinově pochopili, a není potřeba se k tomu vracet.
V případě, že nesouhlasí s některým názorem, tak nechť to řekne slušně, nebo to raději přejde.
Také jsme se shodli na tom, že není cílem vlákna držet se striktně u tématu Jawa/ČZ,
ale mělo by obecně sledovat témata, jak jsem psal výše.
Závěrem tedy je, že počínaje dneškem budou vulgarismy, jak je známe z tohoto vlákna, mazány, autor upozorněn a při opakování dostane ban.
Stejný osud potká "opakující se" příspěvky z oblasti autodiskuzí .
Tím nechci říci, že je zákaz diskutovat o autech apod.
Nicméně není žádoucí vést 2+stránkové diskuze na toto téma - založte si separátní vlákno nebo si napište SZ.
Samozřejmě není problém položit dotaz, nechat si poradit, sdělit pocit. Ale zbytečně to rozvádět nemá cenu...
Věřím, že k sáhnutí po tomto řešení nebudu nucen, jelikož jsme dospělí lidé.
Jsme si vědomi rizika, že vlákno může takto umřít.
Současně mám víru ve vás, přátele, kteří sem chodí mnoho let, a o toto jste opakovaně žádali.
Apeluji na vás, pokud jste to mysleli vážně, tak se vraťte do diskuze, a společně najdeme cestu zpět.
V opačném případě vlákno umře, a já ho zamknu.
Díky za pochopení, respektování a spolupráci.
Jawablázen Kafi
Naposledy editováno 15.04.2024 08:13:50
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni
Verdom píše: Zdenalbenal> Tatík vyprávěl, jak se dříve před cestou do Práglu z Jablonce připravovalo auto pomalu den, aby to po staré silnici dalo bez trablí. V zimě sebou ještě deku a termosku s čajem a cesta trvala tři hodiny tam a tři zpátky. Já byl včera na Sokolovský v Práglu dopoledne autem a odpoledne ještě na motorce, protože jsem potřeboval něco nechat udělat do firmy a nedalo se to na počkání. Dá se dnes jet cedule-cedule za necelou hodinu bez porušení pravidel. A s přípravou? Dříve bylo možné si na autě něco udělat, dnes je asi lepší si zaplatit asistenci a pojistit to s odtahem, protože jak začne strašit v tom elektronickým orloji, je vesměs konec. Naštěstí na počet ujetých kilometrů nejsou nová auta tak poruchová jak byla stará. S minulým firemním superbem při běžné údržbě se najel za šest let milion. O tom se dřívějším škůdkám nezdálo v žádné motorizaci.
Edit: Tatík tenkrát dotáhl v 1988 emko 125 a to byla pomsta od nova. Do garančky se měnil porézní brzdovýho válec vadná sahara, seklý termostat, tekoucí brzdy a dokonce i karburátor, protože to žralo i trávu u silnice a nešlo to díky nepřesnostem z výroby ani naštelovat. Nicméně souhlasím, co doma ošidíš, to se ti vrátí. O tom žádná.
Na stará atua se sice vzpomíná... Že byla jednoduchá a taky sloužila... Taky se ale poměrně ploužila a závady nebyly tak zřídkavé... Mám staré wergly hodně rád, ale nová auta jsou skvělá. Jezdí prakticky bez údržby.. Co se na dnešních autech dělá, vymění se olej, brzdové segmenty, pneumatiky... Během prvních 10 let a 4 objetí zeměkoule to víc nechce.... Pak to začne přibejvat a začne se na auta nadávat... Jenže na téhle metě dostane moderní auto repasi za nějakých 30-40000km a dá si ty čtyři kruhy zeměkoule ještě jednou, než zcela zchřadne a shnije....
Proč se dneska serou mladá auta? Protože je dneska běžné že za prvních 5 let života najezdí víc, než najezdili naši otcové a dědové se svými auty za 20 let...
Nájezd 200kkm /10let je v evropě běžný pro rodinné soukromé auto... Kdo jezdí pracovně, najezdí to třeba za tři...
Když si vezmu že dneska si lze za jeden plat koupit pěkné, ohledně karoserie zcela zdravé a ohledně techniky stále solidní obyčejné auto, které bude těm co jezdí běžné kilometry fungivat ještě 5-10let tak se nemá cenu trápit v každodenním provozu s nějakým neduživým werglem z minulého století a nechat si ho na hraní...
Já dneska když jedu do prahy tak okouknu pneumatiky, vytáhnu měrku oleje a kouknu po nádobkách na kapaliny jestli v nich jsou, sednu a jedu...
Favorit už tenhle režim celkem umožňoval, jeho následníci to dotáhli k řečenému...
No chtělo by to umejt což?
Naposledy editováno 17.07.2019 19:21:24
2 reakcí na tento příspěvek Jawablázni
Passatem sem strávil tolik času, aby byl v pořádku, že už si ho nechám, dokud bude jezdit. Toho kitování a lakování (ale i tahání kabelů k čidlům a odstraňování netěsností mezi turbem a sáním, čištění turba, řezání a svařování plastů zadních lamp kvůli vyhřátejm smd LEDkám, přetěsnění předního kvůli rosení, rezpékání v troubě, broušení leštění a lakování aby byly zase čirý, no, prostě sem si máknul, bylo toho víc), normálně sem si k tomu autu asi udělal něco jako vztah.
Měl ale hnusný kola. Včera sem mu sehnal nový, nejširší co tam patří dle TP. Možná ještě dojde na origo boční lišty, ale spíš už konec a zůstane takhle.
Naposledy editováno 17.07.2019 20:38:20
1 reakcí na tento příspěvek Jawablázni
Proto to auto nechci, proto jsem koupil něco šikovnějšího, byť konstrukční vyspělost je dosti podobná - zkrátka v rámci možností jednoduché auto....
Když byl kluk mimino a posral se, tak za Strakonicema u odbočky na Střelu stačilo hodit na podlahu kufru celtu a vzniknul obrovskej přebalovací pult. Nikdy sem to neměl na vožení dospělích vzadu. Proto mi to nevadilo.
Bimbam píše: Vlasťák - no a kde máme fotku klobásky ???? Neříkej že neměli
čéče měly,ale já před tím sežral segedín a tak jsem už byl opravdu nafutrovanej,ale už se na nějakou těším,ani na tu opečenou klobásku nebyl zatím čas,ale byl jsem na dovče v Chorvatsku a měl jsem dvakrát grilovanou rybu ,v takovej krásnej klasickej rybářskej hospůdce a to jsem si taky pošmák.
1 reakcí na tento příspěvek Jawablázni
1 reakcí na tento příspěvek Jawablázni
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni
PetrL3 píše: Verdom> Bylo to kus od kusu. My měli kliku. Naše 120L s příplatkovým pětikvaltem rok 88 byla spolehlivá, úsporná, jela a brzdila dobře.
To píšeš dobře. Kus od kusu.
Moje Š 120 už jako nová moc dobře nejezdila. Když jsme ji s otcem kupovali, jela maximálně 70, potom neuvěřitelně vibrovala. V Telči, kam jsme s ní jezdili do továrního servisu AZNP říkali, že se musí rozjezdit. Časem se rozjezdila, ale ty vibrace nikdy neustaly, jen se posunuly k rychlosti 80 km /h., takže víc nejezdím. Servis s autem dělal kdeco - a závěr byl jediný - je to prostě vlastnost, se kterou nikdo nic neudělá. Když to řekli v továrním servisu, musela to být pravda. Otec se s tím naučil žít - a já taky. To samé s korozí - auto bylo nové a po první zimě či dvou naskákaly puchýřky na předních blatnících. Tak je v servisu hned měnili...prý se stalo, že je občas udělali ze zkorodovaného plechu - jiný zrovna nebyl...byla taková doba, to víme všichni, kteří ji pamatujeme.
Stejně je u mně stodvacítka brána jako dobré auto a neumím si představit, že bych ji neměl, když už je v rodině 39 let. Ted' v létě občas vyjedu Popularem. Potom přesednu do 120 a cítím se jak milionář v Mercedesu - prostě moderní auto.
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni
Naposledy editováno 18.07.2019 00:09:58
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni
Dan250 píše: pech.> zrovna včera jsem našel protokol z technický z července minulýho roku. A dneska tam mám najeto o 50 tis víc.
50 tisíc ? A soukromé auto ? To je obdivuhodné.
Já 50 000 najezdím Popularem, 120 a Astrou dohromady tak za 10 let...každý to má jinak.
Jezdím autem od roku 1981. To jest 38 let. Jestli jsem najezdil 150 tisíc, je to přehnané.
Naposledy editováno 18.07.2019 22:54:05
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni
3 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni
Dan250 píše: Milan1963> oktávkou 2 ,1.9 dýzlem. Vychází to necelejch 140km/den. Jen se bojim, co budu shánět až doslouží.
Dost začínám věřit názoru, že se vyplatí auto udržovat dokud neshnije (pokud seš s ním jinak spokojenej), protože i ta nejdražší repase je pořád nic oproti nákupu nového a ekonomicky dává smysl pořád udržovat to staré auto.
Konkrétně i ta praskající klika u tvého auta se dnes opravuje (profesionálně, s korekcí karterům která se pokroutily provozem prasklé kliky) za 25.000.
Kdybych ale o auto přišel a musel si vybrat nový, tak bych měl asi velkej problém se rozhodnout. Nejspíš bych sahl po nějaké toyotě avensis nebo něčem takovém, u čeho bych si zjistil, kterej motor má nejmíň problémů.
Jinak jeden názor redaktora z youtobe kanálu, co furt kecá o autech říká, že fiat má jeden nesračkovej motor, co netrpí na průsery. Ale to není normální osobák, je to fiat doblo???
Tady:
Naposledy editováno 19.07.2019 09:02:28
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
Jawa 250 559 plynová rukojeť ze sit... Jawa 250/559 panelka | Mario1504 | 7 | 26.4.2024 v 09:54 cmiral |
Jawa 250 559 plynová rukojeť ze sit... Jawa 250/559 panelka | Mario1504 | 9 | 23.4.2024 v 21:06 rg250 |
jawa 250 maska Jawa 250/559 panelka | alexch | 2 | 9.4.2024 v 21:22 Dolin |
měření rychlosti Jawa 250/353 Kývačka | rg250 | 10 | 14.3.2024 v 14:17 Mňojo |
Jawa 250 dostanu ji na veteránské z... Jawa 250/559 panelka | Mario853 | 7 | 11.3.2024 v 07:11 FJRPEPA |