Téma: Afrika 1100, postřehy a zkušenosti
10.4.2020 v 22:04
Červenec 2023:
Ahoj, můžu dodat, že přeci jen v Hondě něco málo opravili (ale trvá jim to hrooóóózně dlouho).
Letošní svolávačka asi z února 2023 na možné selhání/vynechání motoru přinesla toto, po ujetí 6000km můžu konstatovat (celkově 38000km najeto) :
- Automatické denní svícení (sice o tom svolávací akce nebyla, nebo to s tím souvisí) konečně funguje, doopravdy samo aniž by se jen tak z ničeho nic po např. projetí pěti tunelů vyplo.
- Chcípání se kterým se u tohoto stroje potýkám se mnohonásobně zlepšilo. Sice to není 100% odstraněné, ale nechová se to jak přes kopírák úplně nečekaně... dokonce mám i tušení kdy k tomu dojde (neumím momentálně popsat jak, ale dejme tomu na "půl" vteřiny dopředu vím, že to zakopne (i třeba na tom kruhovým objezdu)... je to smutné, ale považuji to za úspěch
.
Vestavěná f-ce mlhovek se ale sama vypíná... v menu zapnuto, za neurčitý čas se světla spolu s kontrolkou vypnout, přitom navolené je to stále na zapnuto (!)... je to krám. Oživit to jde většinou bez záruky až po vypnutí a zapnutí zapalování.... stále se jim tam patrně něco laguje, tak jako ta jejich slavná načítací obrazovka, která dopředu říká s trhavou grafikou loga Africa Twin jak moc je to vychytaný 
Svolávací akce:


Původní úvod z roku 2020:
Ahoj, budu rád pokud si zde sdělíme dojmy z nový Afriky 1100.
Osobně mohu sdělit, že jisté motorické necnosti jsem s tím už zažil, z toho několik jako přes kopírák z Afriky 1000, ty co jsem ze starých diskuzí našel a osobně jsem se s nimi setkal dávám níže jako printscreeny do příspěvku. Než jsem si je nedávno vyhledal, drobek zamrzelo, že věci od představení litru v roce 2016, nijak výrazně nebyli eliminovány.
Nechci aby toto téma vyznělo jako pomluva. Má pomoci všem co si chtějí sdělit anomálie, posloužit jako potvrzení či vyvrácení vnímaného problému. Tento problém zde řešit, druhým poradit pokud naleznou řešení.
Mimochodem, pokud jsem správně pochopil problémy u litru, tak se vyskytují převážně u manuálních převodovek, DCT na to choulostivé není. Dost často chcípání bejvá u vrknutí plynem, "meziplynu"...
Ahoj, můžu dodat, že přeci jen v Hondě něco málo opravili (ale trvá jim to hrooóóózně dlouho).

- Automatické denní svícení (sice o tom svolávací akce nebyla, nebo to s tím souvisí) konečně funguje, doopravdy samo aniž by se jen tak z ničeho nic po např. projetí pěti tunelů vyplo.
- Chcípání se kterým se u tohoto stroje potýkám se mnohonásobně zlepšilo. Sice to není 100% odstraněné, ale nechová se to jak přes kopírák úplně nečekaně... dokonce mám i tušení kdy k tomu dojde (neumím momentálně popsat jak, ale dejme tomu na "půl" vteřiny dopředu vím, že to zakopne (i třeba na tom kruhovým objezdu)... je to smutné, ale považuji to za úspěch



Svolávací akce:


Původní úvod z roku 2020:
Ahoj, budu rád pokud si zde sdělíme dojmy z nový Afriky 1100.
Osobně mohu sdělit, že jisté motorické necnosti jsem s tím už zažil, z toho několik jako přes kopírák z Afriky 1000, ty co jsem ze starých diskuzí našel a osobně jsem se s nimi setkal dávám níže jako printscreeny do příspěvku. Než jsem si je nedávno vyhledal, drobek zamrzelo, že věci od představení litru v roce 2016, nijak výrazně nebyli eliminovány.
Nechci aby toto téma vyznělo jako pomluva. Má pomoci všem co si chtějí sdělit anomálie, posloužit jako potvrzení či vyvrácení vnímaného problému. Tento problém zde řešit, druhým poradit pokud naleznou řešení.
Mimochodem, pokud jsem správně pochopil problémy u litru, tak se vyskytují převážně u manuálních převodovek, DCT na to choulostivé není. Dost často chcípání bejvá u vrknutí plynem, "meziplynu"...
Naposledy editováno 22.07.2023 22:25:44
Blokovaní uživatelé: ThomasDRZ
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Afrika 1100, postřehy a zkušenosti
Sema> A toto je čo? Oznámenie o predĺžení záruky - porucha dotykového displeja Multi Information Display (MID)
CRF1100A2/A4, CRF1100D2/D4, CRF1100A/D (20~23YM) a NT1100A/D (22/23YM) - SPRÁVY dátum spustenia - 13. 11. 2023
CRF1100A2/A4, CRF1100D2/D4, CRF1100A/D (20~23YM) a NT1100A/D (22/23YM) - SPRÁVY dátum spustenia - 13. 11. 2023
Takže to mam chapať tak, že display je stale ten isty a len sa predlžuje záruka, lebo pravdepodobnosť poruchy je extremne vysoka? Tym to akože honda rieši taky problem? Veď tie čínske stroje sa mi zdajú už podstatne lepšie a cena polovičná. Toto malo byť už pre rocnik 2024 vyriesene. Mali na to 4 roky od uvedenia do predaja. Aj ta hlúpa hláška čo treba potvrdiť. Transalp uz nič take nema a display naštartuje okamžite. Honda jednoducho vie, ze je to na 2 veci ale povedali si, ze skusime predat a ked budu kupovat, tak nebudeme riesit. A tak strasne som chcel tu Afriku a dufal ze 2024 bude upravena/opravena.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Afrika 1100, postřehy a zkušenosti
borishonda>Že by se k tomu Honda konečně aspoň částečně postavila čelem? Mimochodem, já ten displej reklamoval před dvěma měsíci a dosud to není dořešené.


Sema> Úplně ten barevný displej na Africe neznám, ale obecně si myslím, že ten dotyk není dobrý řešení. Klasika tlačítka nebo to kolečko co má BMW mi přijde lepší. Jak se dá ten displej v rukavicích ovládat? Já na těch obrazovkách mám někdy problém i doma na gauči, natož v rukavicích za jízdy na motorce.
Tak jsem přečetl poctivě celé forum a jsem docela v rozpacích
z nové crf 1100.Teď ne ale teoreticky jsem o ní uvažoval někdy do budoucna a koukám co se děje kolem elektriky,ovladačů ale hlavně toho tabletu.Co se týká jízdních vlastností asi budou super
.O tom žádná.Mechanicky asi taky nebude problém.Ale pokud nějak do budoucna nevyřeší display(třeba garantovanou zárukou 10let) asi ji vynechám z možných teoreticky budoucích motocyklů.Přitom je fakt moc vzhledově pěkná.


1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Afrika 1100, postřehy a zkušenosti
foxdive> ahoj řešil jsem u nové 2024 to stejné kola jsou z výroby špatně vycentrované. Nejdříve mě kolo vyměnili z jiné a bylo to stejné. To moje původní kolo nechali znovu vycentrovat a je to ok

pycha píše: foxdive> ahoj řešil jsem u nové 2024 to stejné kola jsou z výroby špatně vycentrované. Nejdříve mě kolo vyměnili z jiné a bylo to stejné. To moje původní kolo nechali znovu vycentrovat a je to ok
Kolo ti házelo na výšku nebo i do stran?
1 reakcí na tento příspěvek Afrika 1100, postřehy a zkušenosti
Ahoj, včera mi přestal reagovat joystick posunující do leva. Co s tím? Rozebrat a vyčistit nebo ???
Poraďte mi.
Poraďte mi.
Cyxa>
Měl jsem stejný problém. Doprava šel, ale doleva ne. Měl jsem zlomený kabel v tom svazku co vede z ovladače podél spojkového lanka. Zkus s tím kabelem v místě, kde je přichycen těmi dvěma plastovými příchytkami ke spojkovému lanku zahýbat a uvidíš. A ještě s ním zkus zahýbat v místě ohybu toho kabelu, kde odbočuje dolů od spojkového lanka....
Mě celý ovladač s kabeláží vyměnili v záruce.
Měl jsem stejný problém. Doprava šel, ale doleva ne. Měl jsem zlomený kabel v tom svazku co vede z ovladače podél spojkového lanka. Zkus s tím kabelem v místě, kde je přichycen těmi dvěma plastovými příchytkami ke spojkovému lanku zahýbat a uvidíš. A ještě s ním zkus zahýbat v místě ohybu toho kabelu, kde odbočuje dolů od spojkového lanka....
Mě celý ovladač s kabeláží vyměnili v záruce.
1 reakcí na tento příspěvek Afrika 1100, postřehy a zkušenosti
Zdravim vas , africu mam cca tyzden kupil som ju od znameho s najazdom 7000km vyymenil som olej a vcera pri jazde v kolonach a horucavach mi zacalo blikat mazanie , motorku som stopol skusil neskor nastartovat bolo to ok kolony pominuli spravil som 100 km s ocami na kontrolke a ani naznak , v krakove prisli dalsie kolony a 37 stupnove teploty , kontrolka zacala znova preblikavat. Oleja je dost , netusim co to moze byt. Cesta domov na zatah bez kolon a neblikla ani raz.
1 reakcí na tento příspěvek Afrika 1100, postřehy a zkušenosti
Prvemu majitelovi pri garancnom servise liali 10w40 ja som tam nalial 10w40 motul 7100 nacital som sa tu toho dost a viem ze to nieje zdaleka jedina africa ktora ma v sebe olej 10w40 miesto 30 a viem ze ty v kazdom vlakne pises ze tam treba liat to co pise v servisnom manuale
Suzultz400> Teď už to může být jedno, protože jízda se svítící kontrolkou mazání určitě zanechala nějaké poškození na motoru.
Příčin proč se kontrolka rozsvítila může být více.
Vada čerpadla, ucpaný sací koš, přílišná viskozita oleje, ztráta tlaku po cestě atd.
Příčin proč se kontrolka rozsvítila může být více.
Vada čerpadla, ucpaný sací koš, přílišná viskozita oleje, ztráta tlaku po cestě atd.
1 reakcí na tento příspěvek Afrika 1100, postřehy a zkušenosti
Kontrolka nesvietila len jemne preblikla a motorku som vypol cestou s5 som nestal v ziadnej kolone a 180km neblikla ani raz.
To co si vymenoval moze samozrejme vsetko byt ale ked to logicky vezmen tak upchany saci kos alebo cerpadlo by to zrejme nerobili iba v kolonach a brutalnej teplote. Mne skor islo tymto prispevkom o to ci sa s tym niekto nestretol lebo sa neviem k nicomu dopatrat .
Naposledy editováno 25.08.2024 15:25:56
To co si vymenoval moze samozrejme vsetko byt ale ked to logicky vezmen tak upchany saci kos alebo cerpadlo by to zrejme nerobili iba v kolonach a brutalnej teplote. Mne skor islo tymto prispevkom o to ci sa s tym niekto nestretol lebo sa neviem k nicomu dopatrat .
Naposledy editováno 25.08.2024 15:25:56
1 reakcí na tento příspěvek Afrika 1100, postřehy a zkušenosti
Vsetko sa moze stat a vsetko sa moze pokazit no motorka mala pri 7000km 4x vymeneny olej kedze sa na nej nejazdilo , od coho by sa ten kos upchal. Vcera 1x jazda za extremnej horucavy v kolonach inac os kupy a vymeny oleja 1300km bez chyby. Musim s tym do servisu lebo na internete si zrejme neporadim
4 reakcí na tento příspěvek Afrika 1100, postřehy a zkušenosti
Zdravím kolegové,
už od koupě Africy 1100 mám celkem obavy z toho displeje, jak dlouho vydrží, jestli se posere nebo ne.... Záruka na něj je údajně prodloužena na 10 let, ale ani v prodejně ani oficiální zastoupení Hondy mi to nebyli schopni nebo ochotni nějak oficiálně / písemně doložit. Prostě mi to jen "řekli", takže abych pravdu řekl, té 10ti leté záruce na ten displej moc nevěřím.
Proč to píšu - koukal jsem na eshop bike-parts ( https://en.microfiches.net ), kde se dají najít náhradní díly na všechny motorky. Porovnal jsem svojí Africu 1100 z roku 2022 spolu s Ducati Multistrada V4 a BMW R1250GS, obě také z roku 2022. Jak Ducati tak BMW jsou výkonnější a prémiovější motorky, přesto ceny dílů jsou suverénně nejdražší na Africu. Udělal jsem takovou srovnávací tabulku:

Cena displeje je téměř 3x vyšší oproti konkurenci, koncovka výfuku více než 2x dražší... Samozřejmě - většinu těch dílů zničíte jedině při pádu, kterému se můžeme ale také nemusíme vyhnout, ale zrovna ten displej může odejít sám od sebe bez našeho přičinění. A dávat za displej 100 000,- když zůstatková cena té motorky bude za pár let cca 250 000,- ?
Co na to říkáte? Abych řekl pravdu, nevím jestli se vyplatí tu motorku provozovat dlouhodobě a věřit že se nic neposere, nebo se prostě zbavit citové vazby a tu motorku prostě čas od času vyměnit za novou... Samozřejmě tohle platí o všech moderních věcech, motorkách autech .... Ale zrovna u té Africy mě opravdu leží v hlavě ten displej s kterým jsou problémy.
už od koupě Africy 1100 mám celkem obavy z toho displeje, jak dlouho vydrží, jestli se posere nebo ne.... Záruka na něj je údajně prodloužena na 10 let, ale ani v prodejně ani oficiální zastoupení Hondy mi to nebyli schopni nebo ochotni nějak oficiálně / písemně doložit. Prostě mi to jen "řekli", takže abych pravdu řekl, té 10ti leté záruce na ten displej moc nevěřím.
Proč to píšu - koukal jsem na eshop bike-parts ( https://en.microfiches.net ), kde se dají najít náhradní díly na všechny motorky. Porovnal jsem svojí Africu 1100 z roku 2022 spolu s Ducati Multistrada V4 a BMW R1250GS, obě také z roku 2022. Jak Ducati tak BMW jsou výkonnější a prémiovější motorky, přesto ceny dílů jsou suverénně nejdražší na Africu. Udělal jsem takovou srovnávací tabulku:

Cena displeje je téměř 3x vyšší oproti konkurenci, koncovka výfuku více než 2x dražší... Samozřejmě - většinu těch dílů zničíte jedině při pádu, kterému se můžeme ale také nemusíme vyhnout, ale zrovna ten displej může odejít sám od sebe bez našeho přičinění. A dávat za displej 100 000,- když zůstatková cena té motorky bude za pár let cca 250 000,- ?
Co na to říkáte? Abych řekl pravdu, nevím jestli se vyplatí tu motorku provozovat dlouhodobě a věřit že se nic neposere, nebo se prostě zbavit citové vazby a tu motorku prostě čas od času vyměnit za novou... Samozřejmě tohle platí o všech moderních věcech, motorkách autech .... Ale zrovna u té Africy mě opravdu leží v hlavě ten displej s kterým jsou problémy.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Afrika 1100, postřehy a zkušenosti
Svoby93> tak si zaplat havarijku a muzes resit jen spoluucast...

Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
Apple carplay funguje bez interkomu Honda CRF1100L Africa Twin, Honda CRF1100L Africa Tw... | LuigiCB1300 | 15 | 20.4.2025 v 22:25 legon |
Sedlo Africa Twin 2016 Honda CRF1000L Africa Twin, Honda CRF1100L Africa Twin | korela | 18 | 4.4.2025 v 21:17 Ivos |
Kde si NE-koupit moto: [1, 2] Honda CRF1100L Africa Twin Adventure Sports | Bart_Bart | 51 | 2.4.2025 v 09:42 TomasRA |
ATAS vs GS nebo [1, 2] BMW R 1250 GS Adventure, Honda CRF1100L Africa Twin ... | Jakub-1 | 57 | 11.3.2025 v 12:02 MMARTINK |
filtr na palivove čerpadlo Honda CRF1100L Africa Twin | čebus. | 1 | 5.2.2025 v 16:56 Tazdevil |