globalmoto_kveten




globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: lithiová baterie - zkušenosti?
5.11.2014 v 14:14
Prosím, máte osobní zkušenosti s tímto druhem baterek... životnost? provoz? háklivost? fungování? přínos(mimo úsporu váhy)?

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) lithiová baterie - zkušenosti?

9.6.2023 v 11:07 | Nahoru | #721
mito7> tak to kazdej vi, ze regulátor je uplne studenej a nema zadnej pasivní chladič

Velkej proud bez napětí? Zahada…

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) lithiová baterie - zkušenosti?

9.6.2023 v 11:16 | Nahoru | #722

assassin píše:

Velkej proud bez napětí? Zahada…



Počkej, proč si z toho děláš legraci? Když na vodiči, kterým protéká proud označíš úsek limitně se blížící nule, tak v tom místě (mezi počátečním a konečným bodem úseku) bude napětí neměřitelné, přesto tam pořád teče ten samej proud, jako ve zbytku vodiče. Takhle alespoň chápu já jeho myšlenku: Kdyby byl regulátor ideální spínač, tak by samotným vyzkratováním nijak nepřispíval k zahřívání (sama sebe).

Naposledy editováno 09.06.2023 11:19:05

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) lithiová baterie - zkušenosti?

9.6.2023 v 12:42 | Nahoru | #723
PetrL3> jenze v reálném svete tehle ideálních pripadu moc neni… vodice bez odporu, dokonale spinajici polovodiče…

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) lithiová baterie - zkušenosti?

9.6.2023 v 12:53 | Nahoru | #724
assassin> jj, to je mi jasný. Ono to asi do toho zkratu spíná řádově kolikrát za vteřinu, máš představu? Já vůbec.

(reakce na) lithiová baterie - zkušenosti?

9.6.2023 v 13:52 | Nahoru | #725

PetrL3 píše: assassin> jj, to je mi jasný. Ono to asi do toho zkratu spíná řádově kolikrát za vteřinu, máš představu? Já vůbec.



cca. otáčky x počet pólových dvojic...
pro 6-ti magnetovej rotor to je 100Hz na 1000RPM
Běžně dle otáček se to pohybuje od těch desítek Hz do asi 2kHz.

2 reakcí na tento příspěvek lithiová baterie - zkušenosti?

9.6.2023 v 14:27 | Nahoru | #726
Pokud to spíná, tak v momentě kdy je proud, tak není napětí a pokud je napětí, není proud tak je stále výkon nula. Samozřejmě indukčnost, nebo kapacita toto mění, ale normálně to platí.

(reakce na) lithiová baterie - zkušenosti?

9.6.2023 v 16:37 | Nahoru | #727

mito7 píše: Pokud to spíná, tak v momentě kdy je proud, tak není napětí a pokud je napětí, není proud tak je stále výkon nula. Samozřejmě indukčnost, nebo kapacita toto mění, ale normálně to platí.



Jenže to platí jen "teoreticky" s bezodporovými spínači v regulátoru a vinutím se supravodivým drátem.

Protože jinak tam pořád bude napětí a proud a pořád se tam bude měnit nějakej výkon ve vinutí a regulátoru na teplo.
Běžnej stator má pár desetin ohmu a v případě tyristorů se můžem bavit o úbytku okolo 1V v otevřeným stavu, u mosfetů záleží na typu (jdou dneska řádově na mOhm v otevřeným stavu).
Takže sice ten výkon přeměněný na teplo bude menší než maximální možnej co lze odebírat při optimálním napětí ale pořád nenulovej.

(reakce na) lithiová baterie - zkušenosti?

10.6.2023 v 11:59 | Nahoru | #728
Honza-TA950> ja obcas zasnu nad tim kam to konstrukteri schovavaj, navic obcas i s zebrovanim nastorc k proudeni vzduchu. Pak je este super kdyz v lese na enduru potkas kamarady co nesvitej aby setrili regulator baterku a tak

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) lithiová baterie - zkušenosti?

10.6.2023 v 16:58 | Nahoru | #729
mito7> Svoji teorii můžeš obhájit tak, že po chvíli jízdy (ideálně bez světel) budeš po celou dobu tvé přednášky na regleru držet ruku

lithiová baterie - zkušenosti?

26.10.2023 v 14:19 | Nahoru | #730
Nějaký info k aku.
secondlifestorage.com/index.php

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) lithiová baterie - zkušenosti?

7.11.2023 v 12:34 | Nahoru | #731
vilemx> Určitě tam nejsou desítky Watů. A ty jednotky se snadno uchladí. Bez světel se dneska jezdit nesmí, tak to spíš vypadá, že ty regulátory to ani nezkratovávají.

(reakce na) lithiová baterie - zkušenosti?

7.11.2023 v 14:25 | Nahoru | #732

mito7 píše: Určitě tam nejsou desítky Watů. A ty jednotky se snadno uchladí. Bez světel se dneska jezdit nesmí, tak to spíš vypadá, že ty regulátory to ani nezkratovávají.


Jak je tedy možné, ze regulátory navržené na stovky W topí na hranici popálení a odcházejí v nich nejen usměrňovací, ale i regulační prvky, když přes ně jdou jen jednotky W???

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) lithiová baterie - zkušenosti?

7.11.2023 v 15:59 | Nahoru | #733
mito7> zkusil si to nekdy zmerit ? Ja uz jsem zazil hodne, kdysi se me dokonce jeden zakaznik, kterej si sam meril regler pokusil vnutit myslenku ze nefunguje ohmuv zakon, coz by tedy v pripade ze by to byla pravda byl asi objev ktery by obratil na ruby cely svet. Ale svete div se nic se nekonalo. Stacilo si vzit multimetr a merit.
Doporucuju udelat totez, nez budes vydavat moudra.

1 reakcí na tento příspěvek lithiová baterie - zkušenosti?

8.11.2023 v 10:37 | Nahoru | #734
vilemx, gugo - je to marné, je to marné, je to marné ....

lithiová baterie - zkušenosti?

10.11.2023 v 13:36 | Nahoru | #735
Viděl jste někdo opravdu horký zkratový regulátor? Určitě tam hřejou usměrňovací diody - dnes je k mání spousta shotkyho typů - nevím proč se nevyužívají. Sám jsem v několika přístrojích tyto použil jako náhradu a vylepšil parametry těch strojů. A v dnešní době by šlo využívat k usměrnění řízené spínací prvky a ztráty spojené s usměrňováním ještě značně snížit. A pokud na regulačním prvku není napětí, tak se opravdu nemůže hřát ani když jím protéká velký proud. Dnešní spínací prvky s odporem v řádu miliohmů už není třeba chladit, výkonová ztráta na nich je minimální.

Naposledy editováno 10.11.2023 13:40:20

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) lithiová baterie - zkušenosti?

10.11.2023 v 13:37 | Nahoru | #736

gugo píše: mito7> zkusil si to nekdy zmerit ? Ja uz jsem zazil hodne, kdysi se me dokonce jeden zakaznik, kterej si sam meril regler pokusil vnutit myslenku ze nefunguje ohmuv zakon, coz by tedy v pripade ze by to byla pravda byl asi objev ktery by obratil na ruby cely svet. Ale svete div se nic se nekonalo. Stacilo si vzit multimetr a merit.
Doporucuju udelat totez, nez budes vydavat moudra.


Tak si to už konečně změř, než tu budeš vydávat tvoje zákony. 0 voltů x 100 A je 0 Watů! , nebo snad ne?

(reakce na) lithiová baterie - zkušenosti?

10.11.2023 v 13:41 | Nahoru | #737

Honza-TA950 píše: vilemx, gugo - je to marné, je to marné, je to marné ....


Opravdu to tak je: - je to marné, je to marné, je to marné...

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) lithiová baterie - zkušenosti?

10.11.2023 v 14:45 | Nahoru | #738

mito7 píše: Tak si to už konečně změř, než tu budeš vydávat tvoje zákony. 0 voltů x 100 A je 0 Watů! , nebo snad ne?



ja to klidne skocim do garaze zmerit, co ze to vlastne merime?

jinak evidentne vyrobcum regleru nikdo nerekl, ze tam neni zadnej vykon a zcela zbytecne delaji tela regulatoru v podobe masivnich a pomerne tezkych chladicu... tak u motorek o hmotnost v podstate nejde, proc tam nedat nakej hlinik zbytecne navic

Naposledy editováno 10.11.2023 14:48:28

(reakce na) lithiová baterie - zkušenosti?

10.11.2023 v 15:29 | Nahoru | #739
mito7> promin pokud mas 0 voltu tezko budes mit 100A, to tak nejak mimo moznosti. Ale mozna si vynalezl dalsi anomalii, kam na to chodis ?

lithiová baterie - zkušenosti?

10.11.2023 v 15:36 | Nahoru | #740
tak sepnutej polovodic v regleru bere jakoze ma nulovej odpor, tzn nulovej ubytek napeti... vodice v tom pripade taky, kus dratu, odpor nula, zadnej ubytek napeti... vinuti? vzdyt je to par zavitu medenym dratem...

Naposledy editováno 10.11.2023 15:36:38

1 reakcí na tento příspěvek lithiová baterie - zkušenosti?

10.11.2023 v 16:41 | Nahoru | #741
Tady se clovek dozvi veci.

(reakce na) lithiová baterie - zkušenosti?

10.11.2023 v 19:21 | Nahoru | #742

Medved píše: Tady se clovek dozvi veci.

Túto vetu by mali tesať do kameňa.

(reakce na) lithiová baterie - zkušenosti?

10.11.2023 v 23:00 | Nahoru | #743

assassin píše: jinak evidentne vyrobcum regleru nikdo nerekl, ze tam neni zadnej vykon a zcela zbytecne delaji tela regulatoru v podobe masivnich a pomerne tezkych chladicu... tak u motorek o hmotnost v podstate nejde, proc tam nedat nakej hlinik zbytecne navic


Tak na druhou stranu i ten usměrňovač celkem topí, mám na enduru (který má paket pro spz) spínaný regulátor(měřil jsem to, protože jsem se bál že ho bez světel zničím) a pokud jezdím bez světel a nestartuji tak je skoro studený naopak s odběrem se hřeje.

lithiová baterie - zkušenosti?

11.11.2023 v 00:19 | Nahoru | #744
Usměrňovač s polovodičovýma diodama je low tech.
Usměrňovač bez polovodičů je mnohem víc cool.

To by v motorce byla paráda

Tady je stručné vysvětlení, jak to funguje (Anglicky)

2 reakcí na tento příspěvek lithiová baterie - zkušenosti?

21.11.2023 v 12:25 | Nahoru | #745
Tak už jste se "vykecali"? U mě stále platí, že 100 A x 0 Voltů se rovná 0 W. Jak u vás nevím. A čím víc se zařízení blíží k této definici, tím může být menší a nebude se hřát. Viz např. modelářské regulátory pro střídavé motory - zpracovávají desítky Ampér a nejsou prakticky chlazené.
Např."
https://www.rcprofi....y-regulator-60a-sbec
Vidíte někde nějaká žebra na chlazení? A zpracovává to mimo jiné (5V/7A) 60A proudu do motoru a klidně i ze 6-ti článku - tj. cca 24 V. A uchladí se - ale 0V se rovná 0W jak jsem říkal na začátku.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) lithiová baterie - zkušenosti?

21.11.2023 v 13:00 | Nahoru | #746
mito7> ted jde o to, jestli sis tech 0V se kterýma pocitas tak trochu nevycucal z prstu

Jinak ten modelarskej motor je vlastne jen par závitu měděným drátem a tečou pres nej desítky nebo stovky ampér, tam je podle tvé teorie taky 0V ne? Tak to v tom pripade bude mit i 0W vykon?

Jinak ja mam v auticku taky 60A regler a ma pomerne masivní chladič i s vetrakem



Nebo tady - ten uz je vetsi, pisou na nem asi 900A a uz se mi ho podarilo spálit… jen jestli si ty cisla taky tak trochu necucaji z prstu…


Naposledy editováno 21.11.2023 13:04:44

(reakce na) lithiová baterie - zkušenosti?

21.11.2023 v 13:12 | Nahoru | #747
assassin> jsem koukal napred na ty fotky a rikal jsem si kurva co to na ty motorce mas za bazmek

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) lithiová baterie - zkušenosti?

21.11.2023 v 13:15 | Nahoru | #748

mito7 píše: Tak už jste se "vykecali"? U mě stále platí, že 100 A x 0 Voltů se rovná 0 W. Jak u vás nevím. A čím víc se zařízení blíží k této definici, tím může být menší a nebude se hřát. Viz např. modelářské regulátory pro střídavé motory - zpracovávají desítky Ampér a nejsou prakticky chlazené.
Např."
https://www.rcprofi....y-regulator-60a-sbec
Vidíte někde nějaká žebra na chlazení? A zpracovává to mimo jiné (5V/7A) 60A proudu do motoru a klidně i ze 6-ti článku - tj. cca 24 V. A uchladí se - ale 0V se rovná 0W jak jsem říkal na začátku.



vsiml sis nazvu toho regulatoru ? Jmenuje se stridavy. Stridavy regulator kterej reguluje sirku,dylku,tvar vlny asi nebude mit chladic jako neco co to musi poslat ss do zkratu.
Byl bys od ty lasky a precetl si konecne ohmuv zakon ? Pak ti dojde ze 0 Voltu ............ne to nema cenu.

Naposledy editováno 21.11.2023 13:16:17

(reakce na) lithiová baterie - zkušenosti?

21.11.2023 v 14:14 | Nahoru | #749
gugo> tak on to bere jako ubytek napeti na sepnutem polovodici... jenze v obvodu ktere je postavenej z kusu medeneho dratu a toho spinaciho prvku muze kazdej kousicek obvodu "vyresit" stejnym zpusobem a ....

... ty modelarske ESC funguji trochu jinak... ale ve finale jde o prutok proudu pres sepnuty polovodic, takze to je podobne jako u toho regleru v motorce. problem je, ze ten modelarskej regler pouziva mosfety a klasickej regler ne... no a ani ten mosfet nema v sepnutem stavu odpor 0Ohm...

ty v letadlech se lip chladi, protoze se cpou na misto kde pres ne muze proud vzduchu od vrtule a za druhe se az tolik nezatezuji. Hodnoty proudu na nich uvadene jsou katalogove hodnoty tech mosfetu, tzn pokud ten mosfet dokaze sepnout az 10A, daji jich tam 10paralelne tak na regler napisou 100A ... ze tohle ani nahodou nedokaze je vec jina. ten mosfet pro tu max hodnotu potrebuje odpovidajici chlazeni... ktere jiz podle obrazku evidentne nema

lithiová baterie - zkušenosti?

21.11.2023 v 14:18 | Nahoru | #750
Jo a v motorce mam temer to same, jen trochu lepe ucesane… regulátor je to pod cernym krytem a jelikoz tam je 0V x 140A = 0W tak se výrobce rozhodl tam dotáhnout tema 2 hadicema vodu a chladit to s ni

Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.


TOPlist