1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) lithiová baterie - zkušenosti?
Velkej proud bez napětí? Zahada…
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) lithiová baterie - zkušenosti?
assassin píše:
Velkej proud bez napětí? Zahada…
Počkej, proč si z toho děláš legraci? Když na vodiči, kterým protéká proud označíš úsek limitně se blížící nule, tak v tom místě (mezi počátečním a konečným bodem úseku) bude napětí neměřitelné, přesto tam pořád teče ten samej proud, jako ve zbytku vodiče. Takhle alespoň chápu já jeho myšlenku: Kdyby byl regulátor ideální spínač, tak by samotným vyzkratováním nijak nepřispíval k zahřívání (sama sebe).
Naposledy editováno 09.06.2023 11:19:05
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) lithiová baterie - zkušenosti?
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) lithiová baterie - zkušenosti?
PetrL3 píše: assassin> jj, to je mi jasný. Ono to asi do toho zkratu spíná řádově kolikrát za vteřinu, máš představu? Já vůbec.
cca. otáčky x počet pólových dvojic...
pro 6-ti magnetovej rotor to je 100Hz na 1000RPM
Běžně dle otáček se to pohybuje od těch desítek Hz do asi 2kHz.
2 reakcí na tento příspěvek lithiová baterie - zkušenosti?
mito7 píše: Pokud to spíná, tak v momentě kdy je proud, tak není napětí a pokud je napětí, není proud tak je stále výkon nula. Samozřejmě indukčnost, nebo kapacita toto mění, ale normálně to platí.
Jenže to platí jen "teoreticky" s bezodporovými spínači v regulátoru a vinutím se supravodivým drátem.
Protože jinak tam pořád bude napětí a proud a pořád se tam bude měnit nějakej výkon ve vinutí a regulátoru na teplo.
Běžnej stator má pár desetin ohmu a v případě tyristorů se můžem bavit o úbytku okolo 1V v otevřeným stavu, u mosfetů záleží na typu (jdou dneska řádově na mOhm v otevřeným stavu).
Takže sice ten výkon přeměněný na teplo bude menší než maximální možnej co lze odebírat při optimálním napětí ale pořád nenulovej.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) lithiová baterie - zkušenosti?
secondlifestorage.com/index.php
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) lithiová baterie - zkušenosti?
mito7 píše: Určitě tam nejsou desítky Watů. A ty jednotky se snadno uchladí. Bez světel se dneska jezdit nesmí, tak to spíš vypadá, že ty regulátory to ani nezkratovávají.
Jak je tedy možné, ze regulátory navržené na stovky W topí na hranici popálení a odcházejí v nich nejen usměrňovací, ale i regulační prvky, když přes ně jdou jen jednotky W???
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) lithiová baterie - zkušenosti?
Doporucuju udelat totez, nez budes vydavat moudra.
1 reakcí na tento příspěvek lithiová baterie - zkušenosti?
Naposledy editováno 10.11.2023 13:40:20
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) lithiová baterie - zkušenosti?
gugo píše: mito7> zkusil si to nekdy zmerit ? Ja uz jsem zazil hodne, kdysi se me dokonce jeden zakaznik, kterej si sam meril regler pokusil vnutit myslenku ze nefunguje ohmuv zakon, coz by tedy v pripade ze by to byla pravda byl asi objev ktery by obratil na ruby cely svet. Ale svete div se nic se nekonalo. Stacilo si vzit multimetr a merit.
Doporucuju udelat totez, nez budes vydavat moudra.
Tak si to už konečně změř, než tu budeš vydávat tvoje zákony. 0 voltů x 100 A je 0 Watů! , nebo snad ne?
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) lithiová baterie - zkušenosti?
mito7 píše: Tak si to už konečně změř, než tu budeš vydávat tvoje zákony. 0 voltů x 100 A je 0 Watů! , nebo snad ne?
ja to klidne skocim do garaze zmerit, co ze to vlastne merime?
jinak evidentne vyrobcum regleru nikdo nerekl, ze tam neni zadnej vykon a zcela zbytecne delaji tela regulatoru v podobe masivnich a pomerne tezkych chladicu... tak u motorek o hmotnost v podstate nejde, proc tam nedat nakej hlinik zbytecne navic
Naposledy editováno 10.11.2023 14:48:28
Naposledy editováno 10.11.2023 15:36:38
1 reakcí na tento příspěvek lithiová baterie - zkušenosti?
assassin píše: jinak evidentne vyrobcum regleru nikdo nerekl, ze tam neni zadnej vykon a zcela zbytecne delaji tela regulatoru v podobe masivnich a pomerne tezkych chladicu... tak u motorek o hmotnost v podstate nejde, proc tam nedat nakej hlinik zbytecne navic
Tak na druhou stranu i ten usměrňovač celkem topí, mám na enduru (který má paket pro spz) spínaný regulátor(měřil jsem to, protože jsem se bál že ho bez světel zničím) a pokud jezdím bez světel a nestartuji tak je skoro studený naopak s odběrem se hřeje.
2 reakcí na tento příspěvek lithiová baterie - zkušenosti?
Např."
https://www.rcprofi....y-regulator-60a-sbec
Vidíte někde nějaká žebra na chlazení? A zpracovává to mimo jiné (5V/7A) 60A proudu do motoru a klidně i ze 6-ti článku - tj. cca 24 V. A uchladí se - ale 0V se rovná 0W jak jsem říkal na začátku.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) lithiová baterie - zkušenosti?
Jinak ten modelarskej motor je vlastne jen par závitu měděným drátem a tečou pres nej desítky nebo stovky ampér, tam je podle tvé teorie taky 0V ne? Tak to v tom pripade bude mit i 0W vykon?
Jinak ja mam v auticku taky 60A regler a ma pomerne masivní chladič i s vetrakem
Nebo tady - ten uz je vetsi, pisou na nem asi 900A a uz se mi ho podarilo spálit… jen jestli si ty cisla taky tak trochu necucaji z prstu…
Naposledy editováno 21.11.2023 13:04:44
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) lithiová baterie - zkušenosti?
mito7 píše: Tak už jste se "vykecali"? U mě stále platí, že 100 A x 0 Voltů se rovná 0 W. Jak u vás nevím. A čím víc se zařízení blíží k této definici, tím může být menší a nebude se hřát. Viz např. modelářské regulátory pro střídavé motory - zpracovávají desítky Ampér a nejsou prakticky chlazené.
Např."
https://www.rcprofi....y-regulator-60a-sbec
Vidíte někde nějaká žebra na chlazení? A zpracovává to mimo jiné (5V/7A) 60A proudu do motoru a klidně i ze 6-ti článku - tj. cca 24 V. A uchladí se - ale 0V se rovná 0W jak jsem říkal na začátku.
vsiml sis nazvu toho regulatoru ? Jmenuje se stridavy. Stridavy regulator kterej reguluje sirku,dylku,tvar vlny asi nebude mit chladic jako neco co to musi poslat ss do zkratu.
Byl bys od ty lasky a precetl si konecne ohmuv zakon ? Pak ti dojde ze 0 Voltu ............ne to nema cenu.
Naposledy editováno 21.11.2023 13:16:17
... ty modelarske ESC funguji trochu jinak... ale ve finale jde o prutok proudu pres sepnuty polovodic, takze to je podobne jako u toho regleru v motorce. problem je, ze ten modelarskej regler pouziva mosfety a klasickej regler ne... no a ani ten mosfet nema v sepnutem stavu odpor 0Ohm...
ty v letadlech se lip chladi, protoze se cpou na misto kde pres ne muze proud vzduchu od vrtule a za druhe se az tolik nezatezuji. Hodnoty proudu na nich uvadene jsou katalogove hodnoty tech mosfetu, tzn pokud ten mosfet dokaze sepnout az 10A, daji jich tam 10paralelne tak na regler napisou 100A ... ze tohle ani nahodou nedokaze je vec jina. ten mosfet pro tu max hodnotu potrebuje odpovidajici chlazeni... ktere jiz podle obrazku evidentne nema