přemýšlím že si na jaro pořídím nějaké horské kolo, ale rozumim tomu jak koza petrželi, tak bych byl rád kdyby mi někdo poradil. chci to na každodenní dojíždění do práce (cca 5 km) a víkendový ježdění po lese a místních cyklostezkách. nejsem náročnej, takže mi stačí něco kolem 10 tkč (max 12 tkč), víc se mi investovat nechce, protože to stejně nevyužiju. klidně to může být doprodej starších ročníků, ale podmínka je že chci nový, žádný z druhý ruky. v okolí mělníku, litoměřic, roudnice popř prahy bych se na to jel osobně mrknout, kdyby někdo věděl kde se dá dobře pořídit... díky za info
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Horské kolo
Stev píše: Palomoto> ten co to skladal byl machr, za 20 bych sehnal max dily bez ramu, a asi chtel i neco za praci.
za práci chtěl snad asi litr, prý ho to baví. Díly se brali co bylo zrovna v akci a trvalo to 2mesíce. Rám byl ve výprodeji Cube a byl velmi levně, osazení komplet Deore a to včetně brzd a kola jsou myslím Mavic Crosmax. Stejně osazený v prodejně bylo tak nad 30tis a ještě nemělo brzdy Deore, ale nějaký Altus, nebo co tam dávají a taky nic moc kola. Tak já zatím poslední dobou spíš nechal stavět, ale dnes se to zase pohlo a začínají být skladem a výprodeje, tak třeba se něco najde i na prodejně
1 reakcí na tento příspěvek Horské kolo
Ještě jsem koukal na CTM Charisma 5.0, jenže kusy za rozumný ceny s 27,5 koly jsou fuč a verzi s 29 zas kupovat nechci.
Co Vanity 80 od Kellysu?
Váhově je to +/- stejný, oboje už se vzduchovkou.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Horské kolo
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Horské kolo
Osazení je prakticky totožné, řazení Deore, brzdy ten nejlevnější základ... prostě pořád se mi zdá, že tahle cenová kategorie je až na drobný vyjímky furt na jedno brdo.
Tím netvrdím, že komponenty nebudou fungovat, jen prostě nemám srovnání. Sám mám Kellyse z konce předminulého desetiletí, je to komplet osazený v SLX a nemám vůbec tucha, jak moc se budou nižší novější řady lišit od starších vyšších.
A další věc, je mi jasný, že jednopřevodníky jsou poslední roky strašně v módě, ale pořád mi nikdo nevysvětlil, v čem je lepší mít vpředu jen jeden pastorek a vzadu pyramidu boha slunce, nebo že 3x9 je méně než 1x12. Argument křížení řetězu neberu, páč jednak normální člověk nebude mít zařazeno současně malou vpředu i vzadu, druhak té 1x12 se o nějakém rovném vedení řetězu taky může jen zdát.
Jestli je nějaký zásadní rozdíl v rámech, to fakt nedokážu posoudit.
Naposledy editováno 30.05.2023 20:45:52
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Horské kolo
Rozdil je ze kellys je kolo co vypada jako horsky ale je vyletni, a canyon je horsky a muze byt i vyletni.
Jednoprevodnik je lepsi v tom ze se s tim lip jezdi a na kole je o komplikaci min.
3 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Horské kolo
Nicméně furt mi není jasný, v čem je ta výhodnost chybějícího přesmykače. Chápu, že když přeřadím vpředu, je skok v převodech vyšší, než při relativně plynulém řazení vzadu. Jenže pořád je rozsah poměrů prostě menší a to mi přijde jako zásadní nevýhoda. Konečně, přesmyk bych za komplikaci nepovažoval, přijde mi, že je to jedna z nejméně náročných součástí na seřízení.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Horské kolo
Palomoto píše: Krovak> zrovna většina ženských to rve na těžký převody a převodník nesnáší a neumí použít a na křížení řetězu neberou ohled. Pro ženskou stačí i 1x10, aspoň pro většinu. Na večerníčka stejně nejezdi, to už radši vytlačí.
Chvíli jsem přemejšlel, jestli teda neházej čepicí, ale pak mi došlo to jeho kmitání nožičkama
Podle svýho přibližovadla vím akorát to, že lehkej převod je takovej, že se v kopci převracím na záda, na těžkej není problém držet 35km/h bez nějaké vysoké kadence. Že to nejde vydržet víc než pár km kvůli širokejm gumám je věc druhá, ale převody na to jsou. Jen se mě neptej na rozsah pastorků, musel bych hledat.
edit: Tak kazeta je 11-34, předek netuším.
Naposledy editováno 30.05.2023 21:47:01
1 reakcí na tento příspěvek Horské kolo
Ja jsem to vymenil na vsech kolech i na tech co na nich nejezdim. O packu min, o lanko min, funguje to lip, je to lehčí a navic jde použit narrow-wide převodník ze kterého nepadá řetěz ani v bikeparku bez vodítka…
Canyon je firma, co svym zpusobem nastavuje trendy, maji moderni geometrie a materialy. Kellys je firma co vymeta na tajwanu sklady a snazi se prodat supermarketovku jako “premiovejsi” kolo - a hlavne se snazi zákazníky utahnout na lepsi komponenty. Vymenit řazení nebo brzdy v nižších radách shimana je par tisícovek… vymenit ram nedava smysl.
Ja bych sel rozhodne do canyonu.
Jinak 1x12 je v podstate zbytečnost, delaji se kazety 1x11 se stejnym/podobným rozsahem a casto i s lepsim odstupnovanim, dost mozna se da vyhovující kazeta najit i v 1x10… myslim, ze Stev to tak jezdi.
Naposledy editováno 30.05.2023 22:01:52
Jak jsem psal, za me nejvetsi smysl s presmykacem dava kombinace 2x7.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Horské kolo
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Horské kolo
e: zadni kolo 27.5 a kliky 170, pro doplneni celkovyho prevodu
Naposledy editováno 30.05.2023 22:10:23
1 reakcí na tento příspěvek Horské kolo
35kmh po rovině dam tak mozna na silnicce
Naposledy editováno 30.05.2023 22:11:30
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Horské kolo
assassin píše: Stev> nevim no. Author je marnej, RM a quayron… vic toho snad ani neznam. Za me prašť jako uhoď …
apache, ctm, 4e, sup a asi se jeste neco najde
Stev píše: apache, ctm, 4e, sup a asi se jeste neco najde
CTM jsou myslim slovaci a asi maji spis “gravity” modely? Asi bych si vybral spis tam nez u kellys. Apache a 4e a kellys… vse podobne. Supy beru jako zavodaky pro vyhraněnou skupinu uživatelů. Ale dost mozna se v tom komplet pletu, protoze tuhle kategorii opravdu nesleduju. Tak jako tak, z cele te sestavy bych si vzal canyona…
Ikdyz mam i jedno CTM - byl to sňatek z rozumu a skripal jsem u toho zubama
1 reakcí na tento příspěvek Horské kolo
Naposledy editováno 30.05.2023 22:20:11
1 reakcí na tento příspěvek Horské kolo
To elektrokolo na prvni pohled neni zly, ale hybridni termoplasticky material ocel/uhlik ktery je pri stejne hmotnosti o 200procent pevnejsi nez karbonovej kompozit - hm, asi nemam co dodat
O par odstavcu se uz "pevnost" meni na o 200% vetsi odolnoslnost proti narazu…
Jak mam verit jejich vyvoji, kdyz na ofiko webu ctu snusku totalnich blabolu…
Naposledy editováno 30.05.2023 22:55:21
e: jeste teda pridam poznamku, ze za jejich marketingovym blabolenim o materialech se skryva fakt ze maj nejspis navrzenej vlastni ram a vyrabej ho ve vlastni rezii. Na internetu je i zminka o spolupraci s koenigseggem. Rekl bych ze na normalni kola uz kaslou.
link
Naposledy editováno 31.05.2023 06:02:48
1 reakcí na tento příspěvek Horské kolo
Aneb premira informaci nekdy skodi
Dobra, dozvedel jsem se, ze Kellys je ceska firma a vymetac skladu, coz jsem netusil, co je pojem gravity kolo netusim dal. Mozna by bylo dobry na me mluvit cesky.
Se zbytkem argumentu nemuzu polemizovat, takze se podivam na ty jednoplackovy Canyony. No a protoze je to pro holku v puberte, tak musi bejt tmavej ram, cili idealne cernej, nebo sedivej, takze fakt super.