paolo_novy Přidat reklamu

Téma: Jawablázni
Důležité pro chod vlákna je dodržování pravidel. Obšírněji se o tom rozepsal Kafi TADY . a dole u popisu vlákna.

AKCE JAWABLÁZNŮ
PLÁNOVANÉ AKCE JAWABLÁZNŮ
Podzimní bude v prvním týdnu v řijnu tedy 4-6.10.2024.

Místo zase Golf.
Rezervace ubytování 734 257 523 kdo chce, zamluví si sam solo.

Plánek kempu a jak to vypadalo pro ty co tam ještě nebyli u mě na rajčeti.
https://www.rajce.idnes.cz/verdom/album/podzimni-jizda-za-jawablazny

PROBĚHLÉ AKCE JAWABLÁZNŮ
Jarní proběhla. Termín druhý týden v dubnu tedy 12-14.4.2024
Byla super, sešlo za zdravé jádro, fotodokumentace u mě na rajčeti

Podzimní jízda byla 6.-8.10.2023 a po tom, co vypadl Kamýk i Skautovna v Autokempu GOLF .
Fotky VERDOM Kehaj Vlasťák
Celkem pohoda flek.

Jarní jawajízda 2023
12.5-14.5 v Kamýku nad Vltavou. Velký dík Kafimu a jeho milé paní za poskytnutí azylu a vlastně zorganizování bezva akce.
Fotky Verdom. Jen z pátka/soboty , v sobotu přesun na jinou akci.

Podzimní JAWAJÍZDA 2022 byla na osvědčené skautovně.
Opět obrovský dík Bimbamovi za zamluvení, Béďovi za výborné klobásky a dřevo a zbytku za to, že dorazil.
Nějaká fotodokumentace tady na rajčeti.

Jarní JAWAJÍZDA 2022 byla na doporučení Kehaje v okolí Mšena.
Posunula se o cca měsíc a stejnak to nijak neovlivnilo účast,
ale alespoň už byly otevřený campy a probíhaly nějaké akce, které v březnu nehrozí.
Fotodokumentace od Verdoma zde .

Podzimní JAWAJÍZDA 2021 byla po dvouleté pauze zaviněné koronou 16.10.2021.
Bylo to jako vždy super. Vyznamenání Béďovi za dřevo a báječné klobásky, Bimbamovi za skautovnu jakožto bezva flek a všem co se zúčastnili za bezva víkend.

Nějaká fotodokumentace zde:
https://verdom.rajce...imni_Jawajizda_2021/
https://kehaj.rajce....17530746/#nove-album

Podzimní Jawa jízda 2019 je za námi,
povedla se a jak jsme si jí užili je patrno z obrázků níže.
https://verdom.rajce...wablazni_jizda_2019/

Zajímavé moto weby:
https://www.jawanacestach.cz/
https://www.jednoustopouceskem.cz/lokality/
http://www.jawamania...poradna/default.aspx
http://www.veterankalendar.cz/]Veterán kalendář

*************************************************************************************************************************************
Můžeme poradit Jawabláznům i na FB:
https://www.facebook.com/groups/jawablazni

Než vyrazíte mrkněte na POČASÍ a nebo na POČASÍ
Český hydrometeorologický ústav

VETERÁNSKÉ AKCE A BURZY

NÁVRHY NA JAWA VÝJEZDY:

Technické muzeum Telč
Rodný dům F.Janečka Klášter nad Dědinou
Moto muzeum Netvořice
Vojenské muzeum Lešany

Stránky Jawabláznů, kde můžete najít různe tipy, rady, návody a fotky z cest: Web
Kdo se bude chtít aktivně účastnit na zvelebování webu, je potřeba se registrovat: ZDE

---------------------------------------------------------------------------------------------

Skupina Jawablázni



Fichtl výjezd za Svatomartinskou husičkou do Kácova 9.11.2013
Sraz v Kácově jak kdo dojede cca kolem poledne.Husu a fichtla sebou
Účastníci:Martaffon,Martin,Čmoud,Elevátor najeto cca 200 km

Podzimní vyjížďka 19.10.2013
Sraz již kdo chce a může 18.10. Bimbam opět zařídil sqělý nocleh v židovské škole u synagogy v Plaňanech.Jinak tradiční sraz ráno v 8:30 u Vrbčanské pumpy .Následuje přesun do Týnce k "fabrice " Jawa sraz v 10:30.Po té odjezd směr Kácov pivovar na oběd kolem 12:30,vyjížďka po okolí a zpět do Žiďárny.Je to návrh,další nápady jsou vítány.
Čmoud
Martaffon
Sema

Tachlovice 2013
Kehaj
Vlasťák
Čmoud

Rabakov 4.5.2013
Sema
Fichtlrider

Jarní Jawajízda 23.3.2013
Sema
Čmoud
Ast
Škodovák
Betkař
Martin

Svatováclavská Jawajízda 2012
Kafi
Čmoud

Jawablázni na Třeboňsku 2012
Čmoud

Druhá Jawajízda 2012
Škodovák
Čmoud
Kafi

První Jawajízda 2011

Fotky z Jawajízdy
Jawa jízda Endy
Jawajízda Sema

Odborná literatura
Literatura-jawarmaniak
elektro schémata
VZORNÍK BAREV RAL

VÝSLEDKY ANKET

Jak to máte přes zimu s moto?
Zazimuji a s moto nejezdím. 62% 13ks hlasovalo
Jezdím pořád. 38% 8ks hlasovalo

Pokládka moto (duben 2022)
Položil jsem motorku mockrát. 86% 12ks hlasovalo
Položil jsem motorku zatím jen jednou. 14% 2ks hlasovalo
Doposud jsem jezdil jen kolama dolů. 0% 0ks hlasovalo

Nejčastější poruchy motocyklů Jawa a ČZ
Zapalování 8% 3
Dobíjení 45% 17
Elektro rozvod 3% 1
Osvětlení a houkačka 0% 0
Převodovka 5% 2
Spojka a primár 0% 0
Klikové ústrojí 8% 3
Válec hlava píst a kroužky 5% 2
Rám praskání 0% 0
Kola - dráty ráfek 0% 0
Brzdy 0% 0
Tlumiče zadní 0% 0
Tlumiče přední 5% 2
Nádrž - prosak 3% 1
Startovací mechanizmus 0% 0
Pohon zadního kola sekundár 0% 0
Tachometr 0% 0
Táhla lanka bovdeny 8% 3
Karburace 5% 2
Přívod paliva 5% 2

4. Anketa: Co přidávám do žrádla svým dvoutaktním miláčkům. Nic neříkající ankety se zúčastnilo 61 lidí.
MOGUL M2T 20% 12
MOGUL TS 10% 6
MOGUL TSF 23% 14
LAVIO MOTO SYNT 2T 20% 12
CASTROL 2T 10% 6
M6A a M6AD 3% 2
SAE30 - 40 motorový 0% 0
MOTUL MOTOMIX 2T 2% 1
CINOL M2T 2% 1
VALAR TORSA 2T-SF 3% 2
SUNOCO 2T MX POWER 0% 0
SUNOCO 2T MX COMPETITION 0% 0
MOTOREX RACING GP 2T 0% 0
MOTOREX TWO STROKE 2T 0% 0
REPSOL COMPETITION 2% 1
OMV BIXXOL MOTOR BIKE 2T-S 2% 1
SHELL ADVANCE VSX 3% 2
DENICOL SUPER 2T 2% 1
TRAVOL 2T 0% 0

Anketa 10/2021-04/2022
Mám co mám a tak to zůstane 16
Spíše se budu zbavovat nasysleného. 2
Budu dál sbírat a nakupovat jak to půjde. 4

Anketa o pojišťovnách a kde máme pov. ručení
Generali Česká Pojišťovna 9%
Uniqa 6%
Kooperativa 14%
ČPP 34%
Allianz 17%
ČSOB pojišťovna 6%
Jinde než je uvedeno 14%

Anketa: Od koho pneumatiku na motorku mám ověřenou a mohu doporučit.(léto 2023)
Mitas 6%, Bridgestone 12%, Metzeler 21%, Michelin 9%, Heidenau 27%, Pirelli 12%, Dunlop 12%, Jiný výrobce 0%

OBČERSTVOVACÍ STANICE prověřené a doporučené.
Čestice u Borohrádku křižovatka silnic 11 a 36
Kondrac na 125 jižně od Vlašimi restaurace
Roztoky na Berounce - restaurace U Jezzu
U Držkatý Katky Nové Městečko.Ze Sušice po 169 na jih a odbočit přes most na 145
Hýskov v poslední době,když se řekne Hýskov,tak se mi nevybaví malebná vesnička kousek za Berounem směrem proti proudu Berounky,ale pořádná flákota přes kterou mám co dělat abych se ohnul opět k řídítkům
Bystřice u Benešova Hostinec U Hlaváčků.
Louny hotel a restaurace Černý kůň.Více info u Tondy Zlouna
Kácov pivovar křižovatka řeky Sázavy a silnice 125

Pokud se Váš příspěvek netýká tématu (české motocykly) odešlete ho prosím jako OffTopic aby se v tom potom lépe hledalo.
Kdo bude psát vulgárně, esejisticky utíkat od mototématu, útočit na jiné, tak je možná reakce ze strany adminů.
Více viz kafiho popis:
Zdravím všechny ve spolek.
Dnes jsem si dal práci a pohovořil s většinou těch, kteří sem chodí téměř celou dobu, co vlákno existuje.
Ptal jsem se na konkrétní důvody, které je vedly a vedou k neaktivitě ve vláknu.
Většina z nich sem pravidelně chodí, "čte", ale nemá chuť/důvod/motiv již přispívat.
Důvody se z velké části potkávaly v následujících bodech:

- Přílišné vulgární vyjadřování, nadávky vůči autorům příspěvků
- Nerespektování názoru druhých a s tím související nekonstruktivní diskuze
- Plevelení vlákna rozsáhlými diskuzemi o autech a nenávistnými příspěvky vůči jinému názoru
- Jistá "obava" z toho, že příspěvek povede k označení za idiota, kreténa apod...

Takřka s každým, s kým jsem dnes hovořil, jsem se shodl na následujícím:

- Není potřeba diskutovat o značce Jawa, téma je vyčerpané.
- Je více než žádoucí navrátit vlákno k obecnému tématu o motorkách a věcech jim blízkých,
jako je například cestování, zážitky, technika/rady, vybavení, značky všeho druhu, zkušenosti, tématické knihy apod.
- Dostat se zpět k tomu, že se zde bavili lidé, kteří se nějakým způsobem znali, párkrát do roka se setkali
a diskuze byla konstruktivní, respektovala názory i osobnosti ostatních, vládla zde přátelská atmosféra.

Současně jsem si dnes volal i s Pechem a celou situaci probral.
Předem upozorňuji, že však neni jediný s kym by stálo za to probrat stejné věci.
Nicméně na Pecha mám kontakt. Každý si sáhněme do svědomí.
Sdělil jsem mu svůj pohled na věc a požádal ho o respektování věcné diskuze ve slušné formě.
Důvodem mnoha vulgarismů, zejména vůči značce Jawa, je postoj samotné fabriky resp. managementu vůči zákazníkům.
To Pecha vytáčí, a nevidí jinou možnost, jak to říci, než použít sprostá slova.
Rád by tím dal najevo, jak se Jawa chová, a odradil tak potenciální budoucí kupce.
Bavili jsme se o tom, že zde ve vlákně jsme to většinově pochopili, a není potřeba se k tomu vracet.
V případě, že nesouhlasí s některým názorem, tak nechť to řekne slušně, nebo to raději přejde.
Také jsme se shodli na tom, že není cílem vlákna držet se striktně u tématu Jawa/ČZ,
ale mělo by obecně sledovat témata, jak jsem psal výše.

Závěrem tedy je, že počínaje dneškem budou vulgarismy, jak je známe z tohoto vlákna, mazány, autor upozorněn a při opakování dostane ban.
Stejný osud potká "opakující se" příspěvky z oblasti autodiskuzí .
Tím nechci říci, že je zákaz diskutovat o autech apod.
Nicméně není žádoucí vést 2+stránkové diskuze na toto téma - založte si separátní vlákno nebo si napište SZ.
Samozřejmě není problém položit dotaz, nechat si poradit, sdělit pocit. Ale zbytečně to rozvádět nemá cenu...

Věřím, že k sáhnutí po tomto řešení nebudu nucen, jelikož jsme dospělí lidé.

Jsme si vědomi rizika, že vlákno může takto umřít.
Současně mám víru ve vás, přátele, kteří sem chodí mnoho let, a o toto jste opakovaně žádali.
Apeluji na vás, pokud jste to mysleli vážně, tak se vraťte do diskuze, a společně najdeme cestu zpět.
V opačném případě vlákno umře, a já ho zamknu.


Díky za pochopení, respektování a spolupráci.
Jawablázen Kafi


Naposledy editováno 15.04.2024 08:13:50

Blokovaní uživatelé: tornadojoe
Anketa: Anketa na zimu. Jak to máte přes zimu s moto?
Zazimuju a s moto nejezdim
62%
16
Jezdim pořád.
38%
10

(reakce na) Jawablázni

27.11.2017 v 17:18 | Nahoru | #65371
milan1963> není dobrá, protože dobrá musí být především funkční. A to není, je to DODO.

Konkurenceschopná taky není, protože kdyby byla, prodalo by se jich kvanta a ne těch několik kusů ročně, protože za její cenu jsou k mání stroje komplexně lepší ve většině parametrů a ty parametrově srovnatelné a přesto spolehlivější jsou levnější.....

Je to těžká minela, jež si zájem nezaslouží......

2 reakcí na tento příspěvek Jawablázni

27.11.2017 v 17:44 | Nahoru | #65372
No do Čmoudovi pajdy mi ještě pět let chybí,
ale jednu stopu už jezdím třicet let a jako svá maxima beru:
na fichtlu 720km za víkend (od nás do Znojma a druhý den zpátky)
a na 354 za rok 1991 celkem 18 tis. km.
Tolik moje limity a zbytek bylo jen "sbírání" kilometrů po různých trasách a na různých strojích.
Jelikož si kilometry kvůli oleji a vůbec kvůli přehledu u všeho píšu, tak
za těch 30 let je to při průměrném nájezdu 6 tisíc/rok (bylo párlet, kdy jsem toho moc nenajel) až neuvěřitelné číslo. :)
V podstatě více jak 4x kolem globusu.
A zpětně, když vezmu, co mi sedělo nejvíc, je asi panelka 559.
Je to jednoduchý, lehký, bezúdržbový a ve své době i levný pracant.
Kejvaček mi prošlo rukama spoustu, ale chyběl jim výkon, pérákům chybělo k tomu ještě i pohodlí na delších cestách
a předválkám chybělo asi všechno.
U pulce jsme pohořeli na zkušenostech a dostupnosti dílů
a když se za 30 tis. v pojízdném stavu v polovině devadesátých let prodával, tak jsem si liboval, jak dobře se povedlo ho střelit.
Ale dnes mé okolí mění motorky, tloustne a pohodlní a přechází na motorky, kterým už s panelou nestačíme.
Tak asi bude na čase to v garáži nějak popřebrat.
Nicméně alespoň jednu panelku a kejvačku si určitě nechám a S11 taky z domu nepůjde.

(reakce na) Jawablázni

27.11.2017 v 18:48 | Nahoru | #65373
Verdom>Malej stromek by se mi také líbil.

(reakce na) Jawablázni

27.11.2017 v 18:55 | Nahoru | #65374
milan1963> U Tebe, Milane, je problém, kterému nerozumím s tím, jak porovnáváš nebo očekáváš spolehlivost jawa 660 s pérákem, oktávie se s120, 120 s Popularem atd. V tom jsi neobvyklý úkaz.

(reakce na) Jawablázni

27.11.2017 v 19:12 | Nahoru | #65375
milan1963> Milane , TY jsi byl vždycky optimista.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni

27.11.2017 v 19:48 | Nahoru | #65376
Verdom> no a já za těch pět let co ti chybí dal 117 tis. Km tak pospěš kámošu

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni

27.11.2017 v 20:33 | Nahoru | #65377
Čmoud> No mám za posledních pět let se služební pixlou cca 150tis a se soukr. o něco malinko míň, ale ne o moc.
To bych nemusel mít barák a mohl žít na silnici.
Stejně to je děs, co je člověk za nomáda.
Můj pradědek byl nejdál 50km (a to pěšky) v Boleslavi a celý život o tom prý vyprávěl.

Jawablázni

27.11.2017 v 20:37 | Nahoru | #65378
Sice si nevedu přesný záznamy ale celkové km na moto mám. Od 4/2012 mám nacouráno 62700km. Nejdelší jednorázovou štreku mám letos když jsme zdrhali ze Slovenska před počasím cca 630 kiláků, byl to zápřah ale dá se.

milan1963 - Milane jezdi s tím co ti nejvíc vyhovuje (je evidentní co to je) ostatní taky jezdí s tím co jim vyhovuje což vyplívá z diskuse.

Naposledy editováno 27.11.2017 20:38:38

Jawablázni

27.11.2017 v 22:23 | Nahoru | #65379
Verdom - no, pro mě za mně ať si okolí mohutní, kyne a pohodlní, já si prostě jawu nebudu měnit za nějakou potvoru co vypadá že má kachní zobák místo blatníku, nebo za něco co vypadá jak ufo. Mně při mým couravým ježdění vyhovujou ty obyčejný jawy a čízy, modernější stroje mě prostě nelákaj a hlavně se mi na nich většinou sedí velice blbě jak mám v pytli koleno a záda z kovárny na huti a z ježdění s náklaďákem - Ono ani ne tak z ježdění jako spíš z nakládání a skládání Liazky, on i ten čas na parních lokomotivách se na zádech podepsal - vedro od kotla a průvan na záda z tendru není nic moc extra. Prostě na těch šerblech co mám mě záda nebolej a to je pro mě důležitý. Na pár moderních motorkách jsem nějakou tu stovku kilometrů odjel a fakt mi to nesedělo a hřbet protestoval.

Jawablázni

27.11.2017 v 23:18 | Nahoru | #65380
Denní rekord na Jawě 350 mám 702 km. Z toho bylo něco kolem 150 km dálnic, zbytek okresky. Na cestách většinou brzo vstávám a jezdím do soumraku, takže není problém najet víc kiláků a stačit se cestou kochat, něco vyfotit a prohlídnout.

(reakce na) Jawablázni

28.11.2017 v 04:27 | Nahoru | #65381

Verdom píše: Čmoud> No mám za posledních pět let se služební pixlou cca 150tis a se soukr. o něco malinko míň, ale ne o moc.



Těch 117 tis km bylo na moto.Autem mám 10 tis. km mezi technickýma

2 reakcí na tento příspěvek Jawablázni

28.11.2017 v 06:24 | Nahoru | #65382
Mezi mojí motoflotilou byla i honda 650 Vigor-jednoválec s totálně sesezeným sedlem. Nutno říct že předtím už jsem měl žlutou a zelenou hondu SLR 650.
O zelenou mě ukecal školitel na VZV a možná ji má dodnes. Tento typ jsem sedlal po dlouhéééééééé řadě superbiků a supersportů. Začali mě totiž z nich bolet pracky (na foru bolesti v pazouře celé jedno tema). Výhoda jednobuchu byla ještě v tom že se člověku otevřel kromě silnice i další svět -terén. Motorku tedˇ vlastní švára takže se okruhem vrátila do rodiny a nemám problém na ní vyjet. Zmlsaný čtyřválcema jsem koupil 3 jednobuchy po sobě. Dnes bych volil kompro -teréní dvouvál ale užil jsem s tím kopec srandy a u 660 která má supr rám i oproti japonci by se to dalo naložit báglama a objet svět-jasně elektrika nedalo.
Nejdelší trasu za den jsem na Vigorovi dal od Balatonu přes nějaké výletní cíle do Liptovského Hrádku-500km.

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni

28.11.2017 v 07:18 | Nahoru | #65383
Jirka4137> mladej mi zdědil xt a jezdí na tom taky hrozný porce. je mu 21,tím to bude

(reakce na) Jawablázni

28.11.2017 v 07:43 | Nahoru | #65384

nemako píše: Jirka4137> mladej mi zdědil xt a jezdí na tom taky hrozný porce. je mu 21,tím to bude



Já chtěl vždycky DR, nikdy sem ji neměl. Naposledy sem měl nutkání, když ji prodával kluk pár kilometrů ode mě, za dobrou cenu. Ale už sem si ji nechtěl koupit jen proto, že se mi líbí. Nenašel sem to racionální zdůvodnění, že bych ji ještě i skutečně používal.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni

28.11.2017 v 10:55 | Nahoru | #65385
nemako> No ona je to fakt spíš mot. na vyblbnutí. Můj šéf si xtéčko hrozně chválil když si potřeboval vyčistit hlavu proháněl ho cestou necestou. Pak koupil Varadero aby se svou milenkou vlastně sekretářkou mohli cestovat a za rok ho prodal že je lepší auto. Po XTéčku mu ale bylo pořád smutno jenže už si ho z časových důvodů nikdy nepořídil. Bylo na něm vidět jak mu chybí. Já jsem za mlada taky dával hrozné porce na čz 476 oilmaster člověk časem zpohodlní. Navíc jsem v začátku měl noty jen na fichtla a ten adrenalin když mě naháněli soudruzi orgáni.
DRko moc majitelů nechválí nevím asi je to jako u všeho o tom jak se o něj člověk stará. Motorka je to ale pěkná,

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni

28.11.2017 v 11:17 | Nahoru | #65386

Jirka4137 píše: ... a u 660 která má supr rám i oproti japonci by se to dalo naložit báglama a objet svět-jasně elektrika nedalo..



Já Ti nevím, jestli bych si troufl tvrdit, že Jawa 660 má supr rám oproti Japonci. Neříkám, že má špatný rám, resp. nevím to, ale v čem má lepší rám, než japonci podobné třídy?

Jawablázni

28.11.2017 v 11:30 | Nahoru | #65387
byly časy, kdy jsem dával na 477-posilube až 15000 ročně a i 500km denně, dneska už bych nechtěl, protože sedadlo není pohodlné, vibrací je hodně a výkonu ač je n\ ten objem dobrý, není do dnešního rychlého provozu úplně dostatek... Jezdil jsem s ní i dálnice... prostě jsem najel v plzni na dálnici, dal plnej a držel ho až do stříbra - ten motor to snesl a valil 100-110 furt... Smolímk to nesnese ani omylem, ten si tohle líbit nenechá, točáí se hodně rád, ale trvalé plné zatížení je schopno ho rychle zabít... Takže jsem 477 začal využívat jen na běžný pošusty a na dálky pořídil Roadstera - pohodlí značně lepší, ale výkon pořád jen tak tak, navíc mi začlo docházet, že když na tom najezdím desetitisíce km za pár let, tak bude motor chtít opravu a to bude problém, protože věci moc nejsou, takže byl Roadster přesunut na semeno a vyjedu na něm jen občas, jezdí to hezky, ale jak to jednou ojezdím, bude problém. Pak přišly problémy se spolehlivostí 477 a vymejšlel jsem jak to nahradit - původně jsem chtěl koupit CBF/XR250, ale když jsem si uvědomil, že za stejné peníze můžu mít trvalé řešení nedostatku výkonu pro některé manévry a rychlého provozu po hlavních silnicích, zvedl jsem svoje nároky na výkon na 50+ koní, prošel nabídku a pro ergonomicklé výhody z konkurentů předvybral NTV, XJ6, CB5 do finále vyšla CB5, protože má z půllitrů nejlepší ergonomii a nejvyšší výkon se taky neztratí NTV tou dobou nebyl slušný kus v nabídce a XJ jsem nakonec minul. Dneska vrním blahem, výkonu je konečně dostatek, motorka je to stabilní i obratná, snadno ovladatelná, ujedu stovky kilometrů bez neblahých dopadů na tělo. Měl jsem to udělat mnohem dřív a ušetřil bych si hodně vibrací a strachu z nepovedených předjížděcích manévrů.

1 reakcí na tento příspěvek Jawablázni

28.11.2017 v 11:32 | Nahoru | #65388
Kire: v ničem, jen ho má ze silných trubek, protože to neumí v Jawě porádně spočítat...... Nikdy jsem neslyšel, že by mělo XT nějaké problémy s rámem... ono kvalita a tuhost rámu není jen o rozměru profilů, ale taky o kvalitě materiálu z něhož jsou zhotoveny...

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni

28.11.2017 v 12:58 | Nahoru | #65389
pech.> Přesně tak, taky jsme blbli a zkoušeli kdeco a kolikrát správně umístěná výztuha s pár gramy
zamezila praskání crossového rámu víc jak navaření výztuhy z kotláku o váze několika kil.
Pokud někdo vyvíjí motorámy, tak buď nemá odborníky a tvoří 3D model v CADu na kompu
a pak provede FEM mechanickou analýzu a počítač mu řekne, kde to je slabé a kde je třeba přidat.
No a nebo má odborníky, co to navrhnou "pocitově" a na základě zkušeností a náslédně o něco víc otestují.
Jawa bohužel nic z toho nemá a tak vsadila na mohutnost a zatím to vypadá, že jí to vyšlo.
Nicméně kusů bylo vyrobeno relativně málo a nikdo s tím moc nenajel, tak ověření praxí chybí.
Asi by bylo moc pohrom najednou, mít motorku s rozhašenou elektrikou co nestartuje a navíc jí praská ten mastodontní rám.
Ale prostě Jawa nemá vývoj (byl v Praze a není) nemá motorárnu (byla ve Strakonicích a není)
a její klokaní vedení s kapsou na prachy a dotace nevidí, neslyší a nerozumí.
To je cesta do pekla bez zpáteční jízdenky pro všechny, co si Jawu koupí.

Edit: Tady za humny máme Benteler, který vyrábí a částečně vyvíjí rámy pro "gééso". Mám tam kámoše ve vývoji.
Když se s ním bavím, celkem žasnu, co vše předchází nové motorce a kolik lidí na tom dělá a na čem všem záleží.

Naposledy editováno 28.11.2017 13:04:53

Jawablázni

28.11.2017 v 13:30 | Nahoru | #65390
Zrovna sem potkal zajímavou ameriku, buhužel fotka je nic moc, trochu sem ji alespoň ořízl.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni

28.11.2017 v 13:45 | Nahoru | #65391
Kire640> Bylo dost japonců u kterých praskaly podsedlovky za mě třeba XJ600 nebo SLR650 další typy z doslechu lidí co cestujou u větších třeba Hajabusa. U Jawky bych řekl že po Milanově střetu s Oktávkou má rám dobrý ale zatím to jen předpokládám. Samo se jedná o extremě přetěžované stroje cestovatelů a svařit to po cestě zas takový problém není. Na první verzi XJ 600 se vlnil rám podobně jako u některých Jawek ale tam to bylo spíš zadní kyvkou ala rozplácnuté trubky.

Naposledy editováno 28.11.2017 14:34:51

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni

28.11.2017 v 17:02 | Nahoru | #65392
Jirka4137> Ano, rám Jawy 660 je pevný, dobrý. Po střetu s Octavií bylo zohýbané kdeco, ale rám se ani nehnul.
Verdom : slyšel jsem, že v BMW se na vývoji modelu 800 podílelo 80 inženýrů. Docela bych tomu věřil. V Jawě byli ( či snad ještě jsou ) na vývoj Jawy 1000 DVA ( číslem 2 ) lidi. Ani o jednoho víc.

(reakce na) Jawablázni

28.11.2017 v 17:15 | Nahoru | #65393
milan1963> taky to podle toho dopadlo..... ohavný bastl s ukradeným motorem..... nikdo neumí všechno a dva lidi na to nestačí, pak se na to buď vyserou, nebo se uchýlí k zoufalým činům....... tady to vzali opačně, nejdřív zoufalství, potom ende......

Proto je nejlepším výrobkem s touto značkou na nádrži čínská motorka, kterou vybavili jen tou svojí nádrží ze 40 let starého typu........

(reakce na) Jawablázni

28.11.2017 v 17:18 | Nahoru | #65394
Jirka4137> xt 660 je proti dr 400 bezúdržbová věc. ale to dr je jiná třída,má to kamarád a pro nás starý ohrábla je to ostrá mašina. na xt jsem byl v prešově. jeden den tam,druhej zpátky. ale mám jiný sedlo,centrál,pružiny ve vidlích a trošku zvednutý řidítka.

(reakce na) Jawablázni

28.11.2017 v 18:30 | Nahoru | #65395
Verdom>Taky by mě zajímal výsledek dlouhodobého testu. Aspoň 50 000 km, ideálně 100 00 km. Netušíte někdo, kolik mají třeba najeto tovární stroje, které půjčovali novinářům? U soukromých strojů větší nájezd nepředpokládám, vzhledem ke všem těm problémům. Našel jsem nějaký test od Šímy se stavem 23 000 km na konci.

(reakce na) Jawablázni

28.11.2017 v 19:46 | Nahoru | #65396
Verdom> by ses docela divil co maji Jawáci za mašinky a jaký vědecké rozbory dělají třeba ke kyvné vidlici.Byl jsem na přednášce na ČVUT a tam o tom mluvili.Ale na to kolik toho vyrábí to byly zcela zbytečně promrhané peníze a čas a mohli to zadat.Původně měli dodavatele z Itálie a ten to ukončil asi nestíhal vyrábět Pro těch pár strojů a za tu cenu co to kupovali to byl zcela zbytečný vývoj.No u toho BMW je sice hodně lidí, ale i tak vznikl dost závažný problém v konstrukci.Nicméně BMW udělalo svolávačku a vše bezplatně v té sérii napravili.Ono to nikdy nebejvá jenom černobílé.

Jawablázni

28.11.2017 v 20:35 | Nahoru | #65397
Cmoud: a to je právě to zodpovědné chování k zákazníkovi. Vyrobili wergl, který byl vadný (nějaké bebí na motoru ), ale v záruce, neprodleně a zdarma to odstranili a napravili, takže zákazník má za svoje prachy funkční věc, protože v tomto případě se stále může zákazník vrátit.

Ale Jawa ne.... ta si se svými zákazníky za jejich prachy přímo vytřela prdel........

2 reakcí na tento příspěvek Jawablázni

29.11.2017 v 20:10 | Nahoru | #65398
Tak jsem klukovi koupil elektrickou čtyřkolku. Doteď ho motorky nezajímali ale tohle ho baví. Ona jede cca 25km/h na trojku, zatím jsem mu nastavil dvojku na kterou to jede okolo 15 km/h

(reakce na) Jawablázni

29.11.2017 v 20:25 | Nahoru | #65399
Miraz250> Takže u vás už byl Ježíšek

(reakce na) Jawablázni

29.11.2017 v 21:11 | Nahoru | #65400
Miraz250> Paráda.
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Jawa 250 559 plynová rukojeť ze sit... Jawa 250/559 panelka Mario1504 7 26.4.2024 v 09:54 cmiral
Jawa 250 559 plynová rukojeť ze sit... Jawa 250/559 panelka Mario1504 9 23.4.2024 v 21:06 rg250
jawa 250 maska Jawa 250/559 panelka alexch 2 9.4.2024 v 21:22 Dolin
měření rychlosti Jawa 250/353 Kývačka rg250 10 14.3.2024 v 14:17 Mňojo
Jawa 250 dostanu ji na veteránské z... Jawa 250/559 panelka Mario853 7 11.3.2024 v 07:11 FJRPEPA


TOPlist