Téma: palivo E85
 
4.7.2010 v 21:54
zkoušel jste už někdo tohle palivo?

tady je nějaký povídání: ODKAZ

prý dojde lehce ke zvýšení spotřeby, ale zase tohle stojí cca 23Kč. Navíc lidi co to používají v autech zaznamenali každopádně zvýšení výkonu - ODKAZ


1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) palivo E85

30.7.2010 v 12:46 | Nahoru | #31

Hondiččka>posmiros> Už ji nikdy nezastavíš


to spíš abych když pojedu na slapy a vezmu to přes netvořice, tak abych pak aspoň dojel domu

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) palivo E85

30.7.2010 v 12:58 | Nahoru | #32
posmiros> Hele favorit s tím nemá problém, takže si myslím že s tím nebude mít problém ani číza.

palivo E85

30.7.2010 v 13:20 | Nahoru | #33
dj hroch: zatratil si vsechny alternativy.. LPG treba se nevyplati? kdyz jezdis dost km tak urcite jo, jasne kdyz vichni prejdou na LPG stat na to zvysi spotrebni dan, ale stale to tak neni.
ja to pocital u sveho auta a pro ten nejdrazsi system (sekvencni vstrik) a 15tis rocne se mi investice zaplati driv jak za 2roky....

(reakce na) palivo E85

30.7.2010 v 17:17 | Nahoru | #34

Hondiččka>posmiros> Hele favorit s tím nemá problém, takže si myslím že s tím nebude mít problém ani číza.


tak já to někdy prubnu to jsem na to zvědav snad to ta chuděra stařičká zkousne bez újmy

1 reakcí na tento příspěvek palivo E85

30.7.2010 v 17:26 | Nahoru | #35
takže by "stačilo" prodloužit dobu vstřiku??potom by to mělo v autě fungovat??

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) palivo E85

30.7.2010 v 20:07 | Nahoru | #36
Axel> ano kdyz to tam das bez uprav bude to liny jaxvin,jelikoz to ma jiny smesovaci pomer .Na ebayi je ranec ridicich jednotek ktery namontuje kazdy kdo vi kde hledat vstriky a rozpojit na nich konektor.samozrejme je lepsi kdyz tam je i knko a pulsni svicky pak to i dokonce prida nejkej procento na vykonu,ktery se časem zvýši ,protože to v sacim a palivovem traktu rozpousti ropny usazeniny a zlepsi se hydrodynamika plynu-smesi:)

da se to dat i na karburatorovy auta ,ale ty se musi pretryskovat na tohle palivo,ale pak uz nejde jezdit na benzin coz u rizenyho katalyzatoru ano jelikoz řj auta pozna na co prave jede takze muzes jezdit jak na to tak i na smes tehle sracek...:)

1 reakcí na tento příspěvek palivo E85

30.7.2010 v 20:16 | Nahoru | #37
Milosek>mam starou Tempru, jednobod, čidlo teploty vody a nasavaneho vzduchu a lambdu...delku vstřiku bych teoreticky mohl "doladit" předřadnym odporem přimo před vstřikem, nebo třeba odporem misto některeho čidla:-/..mam realnou šanci to sprovoznit??nejde mi ožadne vykon, jen o to, at to šlape levněji než benal

(reakce na) palivo E85

30.7.2010 v 20:23 | Nahoru | #38

Milosek.m>Axel> ano kdyz to tam das bez uprav bude to liny jaxvin,jelikoz to ma jiny smesovaci pomer .Na ebayi je ranec ridicich jednotek ktery namontuje kazdy kdo vi kde hledat vstriky a rozpojit na nich konektor.samozrejme je lepsi kdyz tam je i knko a pulsni svicky pak to i dokonce prida nejkej procento na vykonu,ktery se časem zvýši ,protože to v sacim a palivovem traktu rozpousti ropny usazeniny a zlepsi se hydrodynamika plynu-smesi:)

da se to dat i na karburatorovy auta ,ale ty se musi pretryskovat na tohle palivo,ale pak uz nejde jezdit na benzin coz u rizenyho katalyzatoru ano jelikoz řj auta pozna na co prave jede takze muzes jezdit jak na to tak i na smes tehle sracek...:)


a co to udělá se starou karburátorovou motorkou typu GS? Řídící jednotka tam do toho asi kecat nebude

palivo E85

31.7.2010 v 10:47 | Nahoru | #39
Jezdím na to ,ale v poměru N95 1:1 E85. Raptor stejně jako Kawky si jen předou,na Kawce jsem zkoušel i N91 1:1 E85 bez problémů .Když jsem čistil na Kawce karbce zkusil jsem čisté E85,jede ale musí se držet v otáčkách-volnoběh a to i zvýšený je problém .
Jinak na to samé jezdím ve Felině a sleduju spotřebu ,vychází na cca.6,6/sto po odpojení lambdy dokonce ještě o 0,5l/100 míň .Co můžu 100%říct tak Felina se utišila-ono E85 má oktanové číslo 104 ovšem taky menší teplotu hoření-nižší teplota výf.plynů, lambda tudíž hlásí chudou směs a řídící jednotka toto vyhodnocuje a vstřikuje víc paliva a spotřeba stoupá-tohle je ovšem "problém" moderní tech. s čidlama kam se podíváš.To Kawa má jen řízený bod zážehu a co se kde děje ji nezajímá .
Na netu se kolem E85 píše spíš záporně ,ale nikdo nikde nevyvěsil fotky prožraných motorů a svodů,takže dokud neuvidím nebo sám něco nebudu opravovat neuvěřím
Co se týká cen ,jsou výrazně menší než N95,ale stoupají stejně jako benál a stejně jako síť čerpadlářů
Za mě E85

Naposledy editováno 31.07.2010 10:48:46

2 reakcí na tento příspěvek palivo E85

31.7.2010 v 11:07 | Nahoru | #40
na netu se pise zaporne o E85 snad jen v cechach, protoze vsude jinde ve svete se na to jezdi jiz nekolik let.. jenze cesi (=idioti) jsou vzdycky papezstejsi nez papez

Odpojovat lambdu apod. prasarny je fakt knicemu, to uz je mensi prasarna oblbnout iat, ale toleranci k nastaveni aby to optimalne jelo nedosahnes ani jednim.

axel> ne, takhle to nefunguje, vstrik skutecne neni tak primitivni aby jsi odporem prodlouzil dobu otevreni. Respektive to udelat lze, ale tady se hraje v hodnotach po 0,1-0,3 vteriny a to by me zajimalo jak tohle trefis odporem. Jak misto otevreni vstriku na 70ms ho otevres treba na 78ms, pri rozdilnym tlaku na palivovy liste (v zavislosti na rpm) a v zavislosti na kompletni mape.

kdyz vam jde o spotebu tak si kupte tdi nebo kolo

(reakce na) palivo E85

31.7.2010 v 11:16 | Nahoru | #41
Lobo>
proč prasárna?
pokud je mi známo tak MPIčko Felda má tzv.adaptebilní řídící jednotku která se přizpůsobuje řidiči a dlouhodobě ukládá data jeho jízdy-jednoduše řečeno-tzn. že nemá kriz.režim když spadne nějaké čidlo a když se tak stane vychází z uložených dat což dle mého znamená že když odpojím lambdu když jezdím na 1:1 E85 N95 tak lambdu nahrazují dlouhodobé data v ŘJ.Jednoznačně mě v tom utvrzuje sledovaná spotřeba

3 reakcí na tento příspěvek palivo E85

31.7.2010 v 11:57 | Nahoru | #42
Ano, adaptilni tzv. learn-ecutable jednotky se pouzivaji nekdy od poloviny 80let (japonci) a v devadesatych letech se ktomu pridaly i ostatni vyrobci.
Po resetu jednotky (odpojeni baterky+brzdovej pedal, switch) dojde k vymazani promennych hodnot (cca 8-15% dat) a dalsich 50-250km sbira jednotka z cidel udaje o stylu jizdy, baro, iat, egt, knock apod.
Ovsem, tyhle hodnoty tvori cca 8-15% (zpravidla kolem 10%) rozdilu oproti standartni mape. Je to ztoho duvodu ze auta nejezdi napriklad jen v jedny namorsky vysce ale obcas jedou z hor dolu k mori (kde se meni pocet molekul O2 ve vzduchu) nebo nejezdi pouze za 25°C slunecna, sucha ale obcas taky zaprsi, je mlha a vlhko.
Tohle vsechno ta jednotka pokryje z duvodu aby se nestalo ze auto najednou prestane jet, ztrati vykon v jinych podminkach atd..
Rozhodne to ale neni tak ze jednotka dovede menit afr z 18:1 na 10,5:1 jak se ji zamane a jak sama uzna za vhodny, popripade sama nastavit jinej predstih a jiny promenny.
Coz je pro spravny fungovani E85 (105oct, nitromethan atd.) nutnost.

seriova lambda funguje v rozmezi zhruba 0,150v - 1,100v (v zavislosti na poloze plynu), pokud odpojis lambdu, jednotka zmeni pomer afr v mezich jeji vlastni tolerance (8-15%)na jednu stalou hodnotu, treba 0,400v pri vsech okolnich podminkach, takze misto aby jsi jel na 13,5-17,5 co si nastavuje jednotka v zavislosti na dany situaci tak ty pojedes neustale na 16(priklad) a je jedno jestli pojedes u more nebo v horach, za deste nebo slunecna, proste stale na 16. Doufam ze ti dochazi ze to neni uplne ok.

Oni ty vyrobci aut a ladici jednotek (a vyrobci zavodnich jednotek) nejsou zas takovy idioti jak to vypada.

Je to neco jako kdyby jsi vyndal celni okno u svyho auta a argumentoval tim ze je to dobry ze ho nemusis umyvat (je jedno ze ti tam prsi, lita bordel), hlavne ze je krasne videt a usetris za myci prostredky
Vlastne ono by slo tedy i jezdit treba jen na lih nebo redidlo (jednotka si to preci pobere), nebo jeste lip lih+voda (je to levnejsi a jednotka si to preci pobere, jen prida vic paliva)
Ale je to tvoje "auto", lej si do toho co chces

(reakce na) palivo E85

31.7.2010 v 11:57 | Nahoru | #43

Lobo>axel> ne, takhle to nefunguje, vstrik skutecne neni tak primitivni aby jsi odporem prodlouzil dobu otevreni. Respektive to udelat lze, ale tady se hraje v hodnotach po 0,1-0,3 vteriny a to by me zajimalo jak tohle trefis odporem. Jak misto otevreni vstriku na 70ms ho otevres treba na 78ms, pri rozdilnym tlaku na palivovy liste (v zavislosti na rpm) a v zavislosti na kompletni mape.



aha
no...nějak nemam odvahu to takhle do auta šupnout...kamoš popisoval zkušenposti s E85 v xantii a nějak mě to odrazuju...ale s tou Filckou je to jak piše Son, znamy na to jezdi..ale na čisty E85 a chválí si to,jak spotřebou, tak jizdou...a rozdil 33 a 23kč je rozdil dost značny, pro normalně vydělávající lid...

palivo E85

31.7.2010 v 23:00 | Nahoru | #44
tak tak přenechavam slovo LOBOvy spal v knihovne dyl než já

jinak cpat tam nejaky odpory je nesmysl ta jednotka na 4valec stoji cca 150 dollaru takze nejaky kutilsky zasahy si myslim nemaj cenu....

"Řídicí jed.": hen ten bazmek
Svíčky: Vhodne na E85

jinakje dobry po 2-3vyjetych nadrzi na e85 menit paliv.filtrjelikoz to rozpousti usazeniny co jsou v N95 nerozpustne a muzou ucpat filtr:)

(reakce na) palivo E85

31.7.2010 v 23:49 | Nahoru | #45
Axel> S tím odporem to nemůže fungovat - ventil je jen otevřeno/zavřeno. Zkoušel jsem snižovat napětí (z jiného důvodu - potřeboval jsem mít otevřeno dlouho a bál jsem se že na plných 12V bude ventil topit), a otevírá bez problémů už při 5V, při dalším snížení se pak přestane hýbat úplně. I kdyby to fungovalo, ty potřebuješ přidávat a ne ubírat.
Ale ošidit to jde - zvýšením tlaku před vstřiky, pak při stejné době vstřiku poteče víc... Tedy kdyby se někomu chtělo blbnout a měl na to odvahu.

(reakce na) palivo E85

1.8.2010 v 14:01 | Nahoru | #46
Lobo>
díky za vysvětlení takhle fundovaně jsem to ještě od nikoho nečet a neslyšel
se směsí N95 a E85 bych se nikde dál nevydal a když jezdím na čistokrevný N95 lambdu připojuju (což se děje tak co 4tou nádrž) takže bych řek že se + - pohybuju v tolerančních hodnotách okolního prostředí (do hor nejezdím a okolní teploty radikálně nekolísají)

možná je to i "tak" prasárna ,ale pořád na směs s odpojenou lambdou mám menší spotřebu než "řádný uživatel".Jak jsi uvedl a i za tím si stojím -dokud se mi něco nep... a bude to jednoznačně vinou E85,do té doby nebudu věřit že takhle je to špatně

obyč stará Felina si myslím na pokusy dobrá a chápu že jsou dražší auta ke kterým se jejich majitelé chovají "slušně"

Naposledy editováno 01.08.2010 14:10:35

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) palivo E85

1.8.2010 v 14:17 | Nahoru | #47

Lobo> Ale je to tvoje "auto", lej si do toho co chces


tak za dob trabantů a tech. benzínu jsem tyhle prasárny neprovozoval a řek bych že E85 je schválené palivo se vším všudy a když už "směs" propaguje na veřejných stránkách i samotná síť čerpacích stanic

palivo E85

1.8.2010 v 15:57 | Nahoru | #48
Son> hele ja nerek ze je to spatny palivo, to urcite ne, dokonce i vykon je na to vyssi nez na klasickej benzin (pri naladeni motoru - ne v serii)...
Dokonce uz se par let co jezdej lidi v usa dragstrip s legalstreet autama tak natankujou tohle a jezdej. Ono treba na klasickej N98 to ma 450whp, kdezto na E85 jde 520whp.

To byla spis reakce na tu lambdu, proste neni ok, kdyz seberes jedno z hlavnich cidel podle kteryho motor vypocitava bohatost (nebudeme rozebirat closed/open-loop rezim).
Pokud bys to udelal na novejsim nebo vyspelejsim aute (treba i blbej kadet) tak jednotka automaticky spadne do nouzovyho rezimu a odmeni te spotrebou 12-15l, spouste aut se rozsviti CEL a nejedou vubec dobre.
Faktem ale je ze felda neni zadnej technickej slagr takze kdyz umre nic se nestane

(reakce na) palivo E85

1.8.2010 v 17:17 | Nahoru | #49

Lobo>seriova lambda funguje v rozmezi zhruba 0,150v - 1,100v (v zavislosti na poloze plynu), pokud odpojis lambdu, jednotka zmeni pomer afr v mezich jeji vlastni tolerance (8-15%)na jednu stalou hodnotu, treba 0,400v pri vsech okolnich podminkach, takze misto aby jsi jel na 13,5-17,5 co si nastavuje jednotka v zavislosti na dany situaci tak ty pojedes neustale na 16(priklad) a je jedno jestli pojedes u more nebo v horach, za deste nebo slunecna, proste stale na 16. Doufam ze ti dochazi ze to neni uplne ok.


Jen bych to zkusil trochu opravit... Pokud chodí lambda v závislosti na plynu tak jak píšeš, tak je něco (hodně) špatně.
Když sonda funguje, řídící jednotka neustále upravuje dávku paliva tak, aby na ní bylo napětí přesně odpovídající lambda = 1 (jednotka měří lambdu a zároveň se jí pokouší udržet na jedničce, proto zpětnovazební - closed loop - regulace). To je totiž podmínka správné činnosti katalyzátoru.
Takže auto nefunguje na minimální spotřebu, ale na maximální účinnost katalyzátoru.
Počáteční dávku paliva (před zásahem zpětnovazební regulace) volí jednotka z mapy hodnot v závislosti na otáčkách a zatížení. Pokud se hodnoty po zásahu lambda regulace soustavně liší od těch mapových, jednotka si to pamatuje ve formě adaptačních konstant (nejedná se tedy přímo o údaje o "stylu jízdy", jen údaje o odchylce mezi počáteční a optimální dávce paliva). Starší jednotky po odpojení baterie tyhle konstanty zapomenou, novější je udrží. Pokud z nějakých důvodů nefunguje lambda sonda nebo je její signál nevěrohodný, řídící jednotka dávkuje palivo v nouzovém režimu jen na základě mapových hodnot a adaptací bez zpětné korekce, proto "open loop" regulace.

(reakce na) palivo E85

1.8.2010 v 17:22 | Nahoru | #50
Son> Nafta je taky schválené palivo se vším všudy - akorát patří do auta, které na ní umí jezdit, tak jako E85 (uznávám, že nalít naftu do Feldy je trošku větší průšvih než E85, ale princip je jasný - výrobce auto naladil a nechal schválit na normální 90ku nebo 95ku).

palivo E85

1.8.2010 v 17:27 | Nahoru | #51
MxDan> ano, dit to pisu, to "(v zavislosti na poloze plynu)" bylo mysleno pro pomer 0,150-1,100v, nikoliv ze to bere po celou dobu (jedno jestli open/closed-loop) fungovani motoru, mozna to jen vyznelo blbe

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) palivo E85

1.8.2010 v 18:00 | Nahoru | #52

posmiros>co to udělá když to naleju do ČZy která je dělaná na 80 oktanovej benzín?



Pozor u 2t E85 se velice spatne, nebo skoro vubec nesmisi s beznym olejem. Musel bys pouzit nejakej lepsi olej, mozna neco takovyho pouzivaji borci na ploche draze, nebo nejaci modelari... tam se myslim jezdi na podobny sragory.

(reakce na) palivo E85

1.8.2010 v 18:20 | Nahoru | #53
Stancek35> V palivech s lihem je rozpustný jen olej s ricinovým základem (jako Castorene) nebo některé esterové syntetické oleje. Protože ale nikdy není jisté, co všechno výrobce do oleje namíchal, je potřeba skutečnou použitelnost ověřit u prodejce nebo si palivo namíchat zkusmo ve skle a druhý den se kouknout, jestli se nerozsazuje.
Anebo se na to vykašlat a lít tam Natural - to bych udělal já.

Naposledy editováno 02.08.2010 12:13:54

(reakce na) palivo E85

2.8.2010 v 15:42 | Nahoru | #54

Stancek35>Pozor u 2t E85 se velice spatne, nebo skoro vubec nesmisi s beznym olejem. Musel bys pouzit nejakej lepsi olej, mozna neco takovyho pouzivaji borci na ploche draze, nebo nejaci modelari... tam se myslim jezdi na podobny sragory.


tak to na to seru leju sice full syntetic asi za 200,- litr lae riskovat to nebudu

a co GSo, schrupne to?

palivo E85

8.8.2010 v 17:30 | Nahoru | #55
Tak já sem to teda skusil, leju to do 350, rozdíl k nepoznání, možná vo trochu lepší, olej leju bud mogul tsf, nebo shel sx2, jede to, chytá to... akorát na plně čistej e85 sem nejel, vždycky tam nákej zbytek benzínu byl

1 reakcí na tento příspěvek palivo E85

3.9.2010 v 00:14 | Nahoru | #56
Dneska sem ze zvedavosti (nebo z blbosti? :) zkusil nalejt do nádrže se zbytkem asi 5l benzinu Ethanol E85 (5l) a po cca 15km, když sem s obtížema dojel domu, sem tu hnusnou slivovici vylejval... (z vejfuku to podobně smrdí..)
Jak se to chová? No... nejsem automechanik ani nic takovyho,ale řekl bych že ethanolu je potřeba víc než benzínu aby to vůbec blaflo, takže se musí hrozně přidat plyn, aby motor nechcípal (už takhle mám přesazené jehly na chudší směs kvůli spotřebě).. Mlátí to klikou při přidání plynu a střílí když pustíš plyn.. takže sem si tim ukrojil kousek zivota už tak celkem starého a ojetého motoru (blbec..). Kdyz se na to startuje za studena, je to děsný.. Rozjet se na to skoro pořádně nedá, bez toho aby člověk ničil spojku. Když už se motor točí cca 4tis ot a výše, je to v pohode.. Asi by pomohlo přesadit jehly a posunout předstih.. ale srát na to.. do motorky patří benzín!!!

Vůbec to ani nezkoušejte !!!

Edit: Motorka je Yamaha TDM 850 3VD

Naposledy editováno 03.09.2010 00:18:58

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) palivo E85

3.9.2010 v 08:53 | Nahoru | #57

tommyjam>Dneska sem ze zvedavosti (nebo z blbosti? :) zkusil nalejt do nádrže se zbytkem asi 5l benzinu Ethanol E85 (5l) a po cca 15km, když sem s obtížema dojel domu, sem tu hnusnou slivovici vylejval... (z vejfuku to podobně smrdí..)
Jak se to chová? No... nejsem automechanik ani nic takovyho,ale řekl bych že ethanolu je potřeba víc než benzínu aby to vůbec blaflo, takže se musí hrozně přidat plyn, aby motor nechcípal (už takhle mám přesazené jehly na chudší směs kvůli spotřebě).. Mlátí to klikou při přidání plynu a střílí když pustíš plyn.. takže sem si tim ukrojil kousek zivota už tak celkem starého a ojetého motoru (blbec..). Kdyz se na to startuje za studena, je to děsný.. Rozjet se na to skoro pořádně nedá, bez toho aby člověk ničil spojku. Když už se motor točí cca 4tis ot a výše, je to v pohode.. Asi by pomohlo přesadit jehly a posunout předstih.. ale srát na to.. do motorky patří benzín!!!

Vůbec to ani nezkoušejte !!!

Edit: Motorka je Yamaha TDM 850 3VD



Jasný a teď tu o Růžence

Kdybys nebyl takový hujer, dávno bys věděl, že na E85 musíš mít jinak otryskovaný karbec, připadně jinou mapu na vstřiky a to tak abys hodně obohatil směs, pokud si to měl jak popisuješ, tedy chudou směs už na benál, tak to jen vypovidá o tom jaký seš debil(sorry za to slovo ale nemohl sem si pomoct)když si tam pak chrstnul E85.

Naposledy editováno 03.09.2010 08:55:13

(reakce na) palivo E85

3.9.2010 v 09:36 | Nahoru | #58
Dingo> Víš co Sašo?

palivo E85

5.1.2011 v 11:40 | Nahoru | #59
Já to liju do auta v poměru 200kč benzínu a za 300kč ethanolu :D, ale jen přes léto protože ethanol má vyšší bod zapálení což v chladném počasí hodně špatně startuje a pak to dost cuká než se zahřeje motor, takže na zimu ne e :D. Jinak auto má vetšinou delší start a jak to někdo psal tak to čistí motor což zrovna taky dobré není protože hádejte kam se usadí ty nečistoty co vám vytečou ze všech hadiček, kanálku, komor :D. No a do motorky vzhledem k tomu, že mám canyona raději zkoušet nebudu jsem rád, že startuje na benal :D

palivo E85

5.1.2011 v 11:57 | Nahoru | #60
výborný palivo nic neničí
benzínový čerpadlo





bobtnající plasty



membrány



a tohle byly testy s palivem E20
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.


TOPlist