paolo_novy Přidat reklamu

Téma: Výdrž motoru GS 500
12.3.2010 v 18:13
Čau lidi , uvažuju o koupi nějaký starší GS 500 a zajímalo by mě kolik toho vydrží motor ?
Nemám právě moc peněz a v mé cenové kategorii je jich hodně co mají najeto i hrubě přes 50 000 km . Má to smysl kupovat nebo už je motor po smrti ? díky

(reakce na) Výdrž motoru GS 500

12.3.2010 v 22:34 | Nahoru | #31
Pivča> no pro mě to taky není problém to dát dohromady , ale zase ty dalsi prachy co se do toho musí nacpat , uz na tech fotkách je něco vidět , třeba : ta pneu , blinkr , prosakující vidle , prosakující víko ventilů , nějaká ta rez , odřené víko motoru ... a kdoví jak je na tom ten motor ,když si borec nelámal hlavu ani s očištěním řetězu

Výdrž motoru GS 500

13.3.2010 v 09:34 | Nahoru | #32
Taky sem si s ním psal. Zajímalo mě proč je to za tak nízkou cenu ještě když v TP je 20 kW. Napsal že je absolutně bez problémů, poslal mi ty samé tři fotky, že se toho chce zbavit.

Výdrž motoru GS 500

13.3.2010 v 09:53 | Nahoru | #33
loni sem GSko jezdil. nalital jsem na nem 16000, motor ma natoceno asi 76000 a jediny co potrebovala byl olej a filtry. ventilovy vule v norme, rozvodak v norme (je potreba cistit napinak) taky sem dal novy svicky, ikdyz nevim jestli to bylo nutny, ty puvodni byly proste pres limit kilometru vymeny.

snad jediy zavady byly praskly lanka (spojka, sytic), ale to po 13ti letech asi neni nic zavaznyho ;)

kdybys emel zajem, tak je u me v profilu na prodej, vzivote me nenechala ve stychu jeji vinou.

Výdrž motoru GS 500

13.3.2010 v 11:06 | Nahoru | #34
já kupoval Gs se 70 000 bál sem se toho, ale byla udržovaná měl jí kámoš jetá s dobrým olejem,pravidelně měněny filtry, jen tomu trošku zlobily karburátory ale zjistil sem že to bylo tím že sály falešný vzduch mezi přírubami tak sem toto utěsnil a není problém snad ještě sem těsnil ventilové víko unikal tam olej.jinak vážně pohoda.

Výdrž motoru GS 500

13.3.2010 v 15:56 | Nahoru | #35
Zdarec, GSka jsou trošku náročný i nenáročný na udržbu. Náročný, na vyčištění a seřízení karbců (po 12tis km), také každých 12tis jít na ventily. Maj titěrně malou vůli a když si ventily víc sednou, tak než najedeš 12tis do dalšího seřízení vůle, už můžou chodit natvrdo.
Já svíčky vyměnuji také po 12 tis. (PO 12 tis dělám tzv velký servis) A po 6ti malej. (Olej+filtr a kontrolu motky.
GSko při takový udržbě je uplně zlatý, a hlavně šlape jak hodinky desítky a desítky KM!!!

Výdrž motoru GS 500

13.3.2010 v 16:01 | Nahoru | #36
Jinak jak poznamenal tady už někdo, při správný udržbě (6tis: olej, každých 12tis: karbce+ventily+svíčky a filtry) a při slušným zacházení dá motor GSka bez problému i těch 100tisíc km. Pak hodit výbrusy, GO hlavy a podobně, a hurá na další porci KM.

1 reakcí na tento příspěvek Výdrž motoru GS 500

13.3.2010 v 16:08 | Nahoru | #37
Není problém aby GSo dodejchávalo v 25tis km.
Týpek si dovezl zánovní GSko z němec. mělo 22 tis km. Tedy mělo být po servisu v 12tis ještě do 24tis v poho. Týpek jen dal olej+filtry a jezdil i přes radu.
v 24tis to už moc nejelo, ale nedal si říct jen že jen udělat karbce. Ty byly krásný ale rozhašený a zasraný komory. Nic víc nechtěl. Tak to jelo klidněji a líp.
V 25tisících přijel že to topí jak svina a jede slabě. Takže asi ventily uděláme a svíce. (karbce už byly)
A hups: ventilové vůle nebyly, vyžral svou jízdou nedosedající ventily a propálil ventilová sedla v hlavě a to tak že totálně.

Takže týpek, pochopil že byl magor když se vysral na "preventiovní servis". Měl krásný GSko s 25tisíci, ale bez hlavy. Vše ostatní bylo TOP. Kolik ho vyšla oprava motoru... už nevím, ale myslím že ho prodal někomu dál.

Výdrž motoru GS 500

13.3.2010 v 16:10 | Nahoru | #38
V německu se totiž na ty ventily vysrali v 12 tisících km od nového stavu.

(reakce na) Výdrž motoru GS 500

13.3.2010 v 18:20 | Nahoru | #39
12716> no tak to je docela nepříjemná zkušenost , ale zas jak poznat , že to majitel nešidil taky ?

Výdrž motoru GS 500

13.3.2010 v 19:16 | Nahoru | #40
biker243: Tu na fora pisal jeden uzivatel ze ma najazdene 80tis km a ze ide v pohode. Raz som videl na nemeckej stranke ze na motore nabehal 126000km a ze este siel ja mam nabehane 40000 a to je taky slusny zabeh

Výdrž motoru GS 500

13.3.2010 v 19:53 | Nahoru | #41
Jak poznat co majitel šidil na udržbě motoru???
Motor musí mít tlaky, a vůbec frčet jinak motku nekoupíš. A když ji koupíš je lepší všecko nechat udělat. Tedy, Ventily, Karbecy, kouknout na vačky a změřit po seřízení kompresi. (Na teplým motoru podotýkám.)
Dík tomu ji podržíš a eliminuješ aby se zkurvila nebo dál prznila nesprávným nastavením ať už karburace či ventilů, ucpaným filtrem a pod.

1 reakcí na tento příspěvek Výdrž motoru GS 500

13.3.2010 v 20:07 | Nahoru | #42
Když jsem kupoval GSko, od majitele který, něchal před prodejem vyměnit rozvoďák, seřídit ventilové vůle, a kompletně nastavit karbecy vše mechanikem co dělá do motorek. Tak jsem motku hned po pomalé jízdě domů od prodávajícího dal rovnou na velký servis.

VYSLEDEK:
BYLY Rozhašen0 karburátory - každý dával jinou bohatost směsi. A evidentně někdo ty karbce jen neodborně sklapkoval, a zatočil v dobré víře od oka nějakámi šrouby.
po vyčištění, rozebrání, kompletním nastavení všeh detailů na karburátorech a opravě plovákových ventilků začala Suza klapotat jak má.

Ventily šli některé natvrdo. A jiné zas měli vůli nad limit. Blbeček jen přehodil podložky. Idiot nevěděl jak se měří ventilové vůle, a už vůbec nevěděl, že každá podložka má svůj ventil a při "seřizování" vůlí se tyto ubrušují a vracejí zpět na "svuj ventil". (Nikoliv mění!.) Prostě SUPROVY MECHANIK co taky dela do motorek.

Rozvo%dák neznačkový. Ale naštěstí opravdu nový.

Každých 6tis jsem motku nechal zkontrolovat.

Po najetých 22tis. jsem nechal udělat kompletní generální opravu a nezustal kámen na kameni. Nyní je motor v hodnotách nových motorů.
Ventily a ventilová sedla opraveny (už bylo na čase). A hrubě jsem si oddechl!!! Motka ve stavu 1A. Ale začítek byl podobný jak obvykle.

Výdrž motoru GS 500

13.3.2010 v 20:11 | Nahoru | #43
Vše prováděno, specialistou na motory. p Šalamon (Brno-Lesná)
Který motorku později ladil a pomáhal s upravami k "dokonalosti".
Ale to už je jiný příběh.

Takže GSko, super nenáročný bike!!! Ale pravidelný odborný servis je moc důležitý jinak se moc člověk nesveze.
Kdo mí vymazlený GSko zná ví.

Výdrž motoru GS 500

13.3.2010 v 20:46 | Nahoru | #44
Já prodávám svoje GS za 25k s hadrama a helmama a se vším za 30k. Chce jen udělat rozvody a zadní gumu. (po zahřátí se začne ve vyších otáčkách ozývat rozvoďák)... Celkově je ale v dobrém stavu a rozhodně na ní není vidět ta porce 63k km... Šlape jak hodinky...

Výdrž motoru GS 500

13.3.2010 v 20:57 | Nahoru | #45
GSko mam první rok.
Minulej rok sem na něm stihl najet pouze 7000. Tento rok plánuju cca 15. Ted pres zimu sem nechal sestelovat karbce..vymenit oil ve vidlích..seridit ventily a celkove prohlidnout. jak to dopadlo jeste nevim, protoze ji z tama jeste nemam doma..ani nevim kolik to bude stát.
Jinak náznak jakékoli pochybnosti sem neměl..na maximalku se dostala v poho, spotřeba kolem 4,5..zadny zvuky..olej 0,2l na 1000km. tak uvidíme

[img]

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Výdrž motoru GS 500

13.3.2010 v 21:23 | Nahoru | #46

12716>

Ventily šli některé natvrdo. A jiné zas měli vůli nad limit. Blbeček jen přehodil podložky. Idiot nevěděl jak se měří ventilové vůle, a už vůbec nevěděl, že každá podložka má svůj ventil a při "seřizování" vůlí se tyto ubrušují a vracejí zpět na "svuj ventil". (Nikoliv mění!.) Prostě SUPROVY MECHANIK co taky dela do motorek.

.



No počkej tam jde hlavně o předepsanou vůli ventilů. A když ti vůle nesedí,tak podložky můžeš přehodit.Nebo ubrousit a dát je na jinej v. Nejlepší však koupit nové.

Naposledy editováno 13.03.2010 21:25:12

Výdrž motoru GS 500

13.3.2010 v 21:37 | Nahoru | #47
GS500 do 35 tis, tak si kup jiné.

(reakce na) Výdrž motoru GS 500

13.3.2010 v 22:40 | Nahoru | #48
Štolpin> Podložky zustávaj na svém místě, po najetých km, si sedají ventily hlouběji a hliouběji. Až je ventilová vůle pod správnou hodnotou, +změříš o kolik tak podložky vezmeš, necháš v brusírně ubrousit o tolik o kolik jsi naměřil rozdíl pod ideální rozměr a vrátíš na původní místo.
Zkontroluješ, že přesně ubroušený rozměr chybel do ideální hodnoty. Zvřeš motor a můžeš zas lítat.

Záměny podložek, jsou stejně diskutabilní jako záměny jiných součástí: šrouby, písty, a pod. Ovšem Japonský inženýr se Ti jen ušklíbne a nechá Tě dál dělat co umíš.

Výdrž motoru GS 500

13.3.2010 v 22:56 | Nahoru | #49
Motor záměnu podložky přelouskne, po zásahu českým mechanikem se tomu občas nejde vyhnout. V své podstatě pro seřízení motoru za jeho životnosti podložky nejsou potřebné.
Japonci co si hledí motorek jsou známí péčí o motky (a nejen Japonci). Ventily si nechávají seřídit s vysokou přesností (0,01mm.) Zpravidla mají ventily nastavené vždy na nejnižší hodnotu vůle přesně.
(vyžaduje odborné a velmi přesné měření zkušeným motorářem)
Zapíše hodnoty... při přesně provedené kontrole ventilů,
a každý ventil který si sednul a jeho vule se byť o 0,01 pohla (odchýlila) pod limit, je zapsán. Podložka označena. A všechny úpostižené podložky (seřízením) jsou zbroušeny s vysokou přesností. A umístěny zpět na svůj ventil.
A Ventily jsou hned na poprvé seřízeny "dokonale". To vše se po montáži vaček překontroluje.

1 reakcí na tento příspěvek Výdrž motoru GS 500

13.3.2010 v 23:01 | Nahoru | #50
U motoru GS500 je lepší mít spíše horní hranici vůle, pokud sereš totiž na kontroly a přesnost měření je u čecháčků taky v prdeli, tak to pak GSka nenatočí ani svých 100tis na první výbrus. Každý pekař spravuje motorky poslechem. nedej bože odborným zásahem. Což je konec.

GSum a Japonským sportovním motorkám zdar

(reakce na) Výdrž motoru GS 500

14.3.2010 v 12:10 | Nahoru | #51
12716> Zdravím, píšeš tady zajímavé věci o kterých sem ještě neslyšel. Jak to myslíš že si ventily sedají hlouběji a hlouběji? Provozem se snad ventil zaklepává do sedla a vůle se zmenšuje, proto po určitém čase(servisní interval) je nutné přeměřit vůle, připádně nastavit když budou špatně. A právě proto že se provozem vůle zmenšjuje, je dobré při seřizování nastavit vůle spíš k horní hranici tolerance. A o tom, že by se ventilové podložky neměli, ale zabrušovali se sem fakt zatím neslyšel. Přece broužením odstraníš cementovanou vrstvu podložky a tím změníš její vlastnosti. Jako zabrušování podložek se občas používá, ale to proto aby člověk nemusel dávat cca 250Kč za novou a to se zabrušuje třeba jen setina nebo dvě, prostě málo. GS používá velké podložky které sou zhora na zdvihátku a vačka působí přímo na podložku ne jak u ostatní většiny motorek kde sou malé podložky dané shora na stopce ventilu a zdvihátko je pak na tom.

1 reakcí na tento příspěvek Výdrž motoru GS 500

14.3.2010 v 13:17 | Nahoru | #52
Ventily se Ti"zaklepávají"do sedla které je měkčí a tím se zmenšuje vůle mezi ním a tou podložkou estli se nepletu.Nejsu motorář to říkám na rovinu,ale todle vím.A pokud se ta vůle zmenší moc,může jít "natvrdo"a přípádně se i podpálit,protože nedosedá a nezavírá jak má.Větší vůle je lepší proto že k tomu dojde později pokud se nepletu .Pak to ale tak nešlape ja při přesném seřízení.Doufáže sem se nepřidal k "bludičům"opravte případně mé znalosti.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Výdrž motoru GS 500

14.3.2010 v 13:33 | Nahoru | #53
Boda> zmenšuje se ti vůle meci vačkou a hrníčkovým zdvihátkem, v případě GS přímo podložkou. Vůli totiž měříš vždy mezi vačkou a tím na co dosedá a to může být zdvihátko, podložka nebo třeba vahadlo u starších motorů. Že když dáš vůli k horní hranici(větší vůle) že to nešlape jak má, to bych zas tak netvrdil. Výrobce přece uvádí vždy určitý rozsah v jakém se vůle může pohybovat a pokud se do něj vejdeš, tak motor musí jet jak má. A ikdyby tak ti to ovlivní chod motoru tak minimálně že se stejně nemáš šanci poznat. Jinak máš samozřejmě pravdu pokud je vůle příliž malá, nebo žádná tak ventil nedovírá a dochází k podpalování ventilu a poškození ventilových sedel.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Výdrž motoru GS 500

14.3.2010 v 14:10 | Nahoru | #54
mischa638> Dík,zas su o cosi chytřeší .No já si stejně tak max zkontroluju tu vůli,složitější věci nechám odborníkům(taky to kolikrát vyjde levněj,než když se to sprásí rádoby odborným zásahem ) ,ale když se můžu něco přiučit proč ne.Ja mám spíš elektriku,mechaniku tak něco vyměnit a tak.Taky ale co si člověk spraví sám potěší dvakrát,co si budem povídat

(reakce na) Výdrž motoru GS 500

14.3.2010 v 14:26 | Nahoru | #55
Boda> to já to mám přesně naopak a do elektriky velice nerad hrabu když nemusím. No o tom mi povídej, svoje ZXRo sem si dělal komlet sám a mám z něj fakt větší radost než kdybys si koupil funglovku

1 reakcí na tento příspěvek Výdrž motoru GS 500

14.3.2010 v 16:59 | Nahoru | #56
Co se týče tohoto typu motorky, respektive motoru, měl jsem GSo rok výroby 1996, při koupi měla najeto cca 7000km, při prodeji měla asi 20000, po celou dobu jsem neměl jediný problém s motorem. Jak už bylo zmíněno stačí se starat o olej a filtr a jinak je motor "nesmrtelnej".
Co se týče motorky samotné, tak mohu doporučit, pro začátek super stroj, dobře ovladatelnej, jediné, co mě osobně začalo chybět, byl výkon.....a to hodně rychle .

Výdrž motoru GS 500

14.3.2010 v 19:06 | Nahoru | #57
Ano MISHA638, máš pravdu.
Ventilová vůle, musí být v seřizovacích hodnotách = pak motorka bude šlapat skvěle. Ventily mohou mít mezi sebou jakýkoliv rozdíl vůle v rámci tolerance min max. (Např: 0,12-0,18mm)

Ano podložky se mohou měnit za nové a také ubrušovat. (Popř přehazovat mezi sebou)
Motor to neovlivní. Pokud je výsledná ventilová vůle správná.

Výdrž motoru GS 500

14.3.2010 v 19:12 | Nahoru | #58
Ovšem:
Ventilové podložky se ubrušují když už tak o setiny jak říkal i MISHA638
Ovšem podložka je prokalená do morku kostí. A její odolná vrstva měří do hloubky zhruby 0,30mm. Obroušením pár setin se nic neděje. A proto se takto nechávají podložky na svém místě. (šetří to peníze)
Jinak nová podložka je stejně skvělá volba, ale dražší.

Druhá věc je když Ti přijde mechoš k motoru a cosi naměří. Pospřehazuje podložky, znovu to změří. A ty pak otevřeš motor a zjistíš že týpek neumí přesně měřit. Jeden ventil na tvrdo, druhý rachtá s nadlimitní vůlí. Hledej pak správný místa podložek. 3x to hodíš ven a zas dobnitř. (zbytečně)

Výdrž motoru GS 500

14.3.2010 v 19:25 | Nahoru | #59
Správná ventilová vule (tj v předepsané toleranci) je velmi duležitá pro funkci motoru jak uvedl MISHA638.

Pro puntičkáře :

Hodnota ideální ventilové vůle (pro chod motoru) je ta nejmenší povolená.
(např: 0.12-0.18mm tak cca 0.12-0.13mm) =Dochází k maximálnímu otevření ventilu (lepší plnění). A pri uderu vačky do ventilu se minimalizuje razance uderu a vznikající chění i hluk.
U 4 a více ventilové techniky, je (pro detailisty ) ideální stav, kdy dva sousedící ventily (IN-IN/EX-EX), meli shodnou vůli a tudíš chodily na setinu stejně.

Pro nepuntičkáře :

Měj jakou chceš vuli v rozmezí předepsaném.
Měj jak chceš nastavené ventily libovolně mezi sebou

- oboje na bezvadný chod motoru nebude mít znatelný vliv .

(reakce na) Výdrž motoru GS 500

14.3.2010 v 19:46 | Nahoru | #60
NoAngel> Test 7.000km - 20.000km o motoru nic nevypoví. To s výměnou oleje a filtru, najde i ZXR250 (legendární vrtačka 4T 4vál)

Pokud další majitel mezi 20.000km a 40.000km než GSko prodá, taky jen vyměni olej a filtry, tak u třetího majitele možná potěš koště.
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Ukazatel zařazené rychlosti GS 500E Suzuki GS 500E Dejwidos 2 5.6.2024 v 18:30 Dejwidos
GS500 po chvili se zacne dusit a ch... Suzuki GS 500E Phabbyg 6 31.5.2024 v 07:19 Phabbyg
Problémy s řazením + cinkání motoru... Suzuki GS 500E ViraxRider 16 26.5.2024 v 07:45 Rolda89
Divný chování otačkoměru Suzuki GS5... Suzuki GS 500E Phabbyg 1 15.5.2024 v 11:00 combust
Něco málo teče Suzuki GS 500E Dejwidos 25 13.5.2024 v 21:08 Deadman


TOPlist