Nemám právě moc peněz a v mé cenové kategorii je jich hodně co mají najeto i hrubě přes 50 000 km . Má to smysl kupovat nebo už je motor po smrti ? díky
snad jediy zavady byly praskly lanka (spojka, sytic), ale to po 13ti letech asi neni nic zavaznyho ;)
kdybys emel zajem, tak je u me v profilu na prodej, vzivote me nenechala ve stychu jeji vinou.
Já svíčky vyměnuji také po 12 tis. (PO 12 tis dělám tzv velký servis) A po 6ti malej. (Olej+filtr a kontrolu motky.
GSko při takový udržbě je uplně zlatý, a hlavně šlape jak hodinky desítky a desítky KM!!!
1 reakcí na tento příspěvek Výdrž motoru GS 500
Týpek si dovezl zánovní GSko z němec. mělo 22 tis km. Tedy mělo být po servisu v 12tis ještě do 24tis v poho. Týpek jen dal olej+filtry a jezdil i přes radu.
v 24tis to už moc nejelo, ale nedal si říct jen že jen udělat karbce. Ty byly krásný ale rozhašený a zasraný komory. Nic víc nechtěl. Tak to jelo klidněji a líp.
V 25tisících přijel že to topí jak svina a jede slabě. Takže asi ventily uděláme a svíce. (karbce už byly)
A hups: ventilové vůle nebyly, vyžral svou jízdou nedosedající ventily a propálil ventilová sedla v hlavě a to tak že totálně.
Takže týpek, pochopil že byl magor když se vysral na "preventiovní servis". Měl krásný GSko s 25tisíci, ale bez hlavy. Vše ostatní bylo TOP. Kolik ho vyšla oprava motoru... už nevím, ale myslím že ho prodal někomu dál.
Motor musí mít tlaky, a vůbec frčet jinak motku nekoupíš. A když ji koupíš je lepší všecko nechat udělat. Tedy, Ventily, Karbecy, kouknout na vačky a změřit po seřízení kompresi. (Na teplým motoru podotýkám.)
Dík tomu ji podržíš a eliminuješ aby se zkurvila nebo dál prznila nesprávným nastavením ať už karburace či ventilů, ucpaným filtrem a pod.
1 reakcí na tento příspěvek Výdrž motoru GS 500
VYSLEDEK:
BYLY Rozhašen0 karburátory - každý dával jinou bohatost směsi. A evidentně někdo ty karbce jen neodborně sklapkoval, a zatočil v dobré víře od oka nějakámi šrouby.
po vyčištění, rozebrání, kompletním nastavení všeh detailů na karburátorech a opravě plovákových ventilků začala Suza klapotat jak má.
Ventily šli některé natvrdo. A jiné zas měli vůli nad limit. Blbeček jen přehodil podložky. Idiot nevěděl jak se měří ventilové vůle, a už vůbec nevěděl, že každá podložka má svůj ventil a při "seřizování" vůlí se tyto ubrušují a vracejí zpět na "svuj ventil". (Nikoliv mění!.) Prostě SUPROVY MECHANIK co taky dela do motorek.
Rozvo%dák neznačkový. Ale naštěstí opravdu nový.
Každých 6tis jsem motku nechal zkontrolovat.
Po najetých 22tis. jsem nechal udělat kompletní generální opravu a nezustal kámen na kameni. Nyní je motor v hodnotách nových motorů.
Ventily a ventilová sedla opraveny (už bylo na čase). A hrubě jsem si oddechl!!! Motka ve stavu 1A. Ale začítek byl podobný jak obvykle.
Který motorku později ladil a pomáhal s upravami k "dokonalosti".
Ale to už je jiný příběh.
Takže GSko, super nenáročný bike!!! Ale pravidelný odborný servis je moc důležitý jinak se moc člověk nesveze.
Kdo mí vymazlený GSko zná ví.
Minulej rok sem na něm stihl najet pouze 7000. Tento rok plánuju cca 15. Ted pres zimu sem nechal sestelovat karbce..vymenit oil ve vidlích..seridit ventily a celkove prohlidnout. jak to dopadlo jeste nevim, protoze ji z tama jeste nemam doma..ani nevim kolik to bude stát.
Jinak náznak jakékoli pochybnosti sem neměl..na maximalku se dostala v poho, spotřeba kolem 4,5..zadny zvuky..olej 0,2l na 1000km. tak uvidíme
[img]
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Výdrž motoru GS 500
12716>
Ventily šli některé natvrdo. A jiné zas měli vůli nad limit. Blbeček jen přehodil podložky. Idiot nevěděl jak se měří ventilové vůle, a už vůbec nevěděl, že každá podložka má svůj ventil a při "seřizování" vůlí se tyto ubrušují a vracejí zpět na "svuj ventil". (Nikoliv mění!.) Prostě SUPROVY MECHANIK co taky dela do motorek.
.
No počkej tam jde hlavně o předepsanou vůli ventilů. A když ti vůle nesedí,tak podložky můžeš přehodit.Nebo ubrousit a dát je na jinej v. Nejlepší však koupit nové.
Naposledy editováno 13.03.2010 21:25:12
Zkontroluješ, že přesně ubroušený rozměr chybel do ideální hodnoty. Zvřeš motor a můžeš zas lítat.
Záměny podložek, jsou stejně diskutabilní jako záměny jiných součástí: šrouby, písty, a pod. Ovšem Japonský inženýr se Ti jen ušklíbne a nechá Tě dál dělat co umíš.
Japonci co si hledí motorek jsou známí péčí o motky (a nejen Japonci). Ventily si nechávají seřídit s vysokou přesností (0,01mm.) Zpravidla mají ventily nastavené vždy na nejnižší hodnotu vůle přesně.
(vyžaduje odborné a velmi přesné měření zkušeným motorářem)
Zapíše hodnoty... při přesně provedené kontrole ventilů,
a každý ventil který si sednul a jeho vule se byť o 0,01 pohla (odchýlila) pod limit, je zapsán. Podložka označena. A všechny úpostižené podložky (seřízením) jsou zbroušeny s vysokou přesností. A umístěny zpět na svůj ventil.
A Ventily jsou hned na poprvé seřízeny "dokonale". To vše se po montáži vaček překontroluje.
1 reakcí na tento příspěvek Výdrž motoru GS 500
GSum a Japonským sportovním motorkám zdar
1 reakcí na tento příspěvek Výdrž motoru GS 500
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Výdrž motoru GS 500
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Výdrž motoru GS 500
1 reakcí na tento příspěvek Výdrž motoru GS 500
Co se týče motorky samotné, tak mohu doporučit, pro začátek super stroj, dobře ovladatelnej, jediné, co mě osobně začalo chybět, byl výkon.....a to hodně rychle .
Ventilová vůle, musí být v seřizovacích hodnotách = pak motorka bude šlapat skvěle. Ventily mohou mít mezi sebou jakýkoliv rozdíl vůle v rámci tolerance min max. (Např: 0,12-0,18mm)
Ano podložky se mohou měnit za nové a také ubrušovat. (Popř přehazovat mezi sebou)
Motor to neovlivní. Pokud je výsledná ventilová vůle správná.
Ventilové podložky se ubrušují když už tak o setiny jak říkal i MISHA638
Ovšem podložka je prokalená do morku kostí. A její odolná vrstva měří do hloubky zhruby 0,30mm. Obroušením pár setin se nic neděje. A proto se takto nechávají podložky na svém místě. (šetří to peníze)
Jinak nová podložka je stejně skvělá volba, ale dražší.
Druhá věc je když Ti přijde mechoš k motoru a cosi naměří. Pospřehazuje podložky, znovu to změří. A ty pak otevřeš motor a zjistíš že týpek neumí přesně měřit. Jeden ventil na tvrdo, druhý rachtá s nadlimitní vůlí. Hledej pak správný místa podložek. 3x to hodíš ven a zas dobnitř. (zbytečně)
Pro puntičkáře :
Hodnota ideální ventilové vůle (pro chod motoru) je ta nejmenší povolená.
(např: 0.12-0.18mm tak cca 0.12-0.13mm) =Dochází k maximálnímu otevření ventilu (lepší plnění). A pri uderu vačky do ventilu se minimalizuje razance uderu a vznikající chění i hluk.
U 4 a více ventilové techniky, je (pro detailisty ) ideální stav, kdy dva sousedící ventily (IN-IN/EX-EX), meli shodnou vůli a tudíš chodily na setinu stejně.
Pro nepuntičkáře :
Měj jakou chceš vuli v rozmezí předepsaném.
Měj jak chceš nastavené ventily libovolně mezi sebou
- oboje na bezvadný chod motoru nebude mít znatelný vliv .
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
Kolik km musím ujet, aby se motorka... Suzuki GS 500E | ViraxRider | 18 | 12.9.2024 v 14:28 tun |
Olej na řetěz [1, 2] Suzuki GS 500E | ViraxRider | 54 | 7.9.2024 v 21:43 TomasRA |
Jak se prodávají starší motorky [1, 2] Suzuki GS 500E, Honda CBF 500, Suzuki SV 650, Kawasa... | jkprg | 56 | 6.8.2024 v 15:18 TurboLover |
Kolik km musím ujet, aby se motorka... Suzuki GS 500E | ViraxRider | 6 | 22.6.2024 v 07:45 MungoJerry |
Stržený závit uložení vačky - víko ... Suzuki GS 500E | Phabbyg | 8 | 10.6.2024 v 17:11 docent |