Naposledy editováno 08.03.2010 19:00:44
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) nestartuje..:(
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) nestartuje..:(
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) nestartuje..:(
VITEK_M>MickXX> máš pravdu ale je to jinak než pravíš... relé právě sepne to je to cvaknutí, okamžitě se propojí výkonové kontakty a sepne se obvod ke startéru. jakmile dostane starter šťávu tak začne odebírat poměrně veliký proud, baterka je vybitá a nedá tak velký proud načež poklesne napětí na svorkách baterie. malé napětí způsobí to, že relé rozepne - odskočí , kontakty se rozepnou ale v tu ránu okamžitě přestává téct proud do starteru a napětí na svorkách baterie se zase zvyšuje. a výsledek? neustále se opakující děj který neskoutečně likviduje baterii
Ale to už tady popsal Skalda i já
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) nestartuje..:(
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) nestartuje..:(
hansell>Dingo> No tak vidím, že jsem to také popsal nepřesně, holt myslet to stejně a vědět o co jde, neznamená popsat to správně, je fakt, že to je vlastnost, nebo funkce každého relé, holt jsem pohořel, jak ve škole u tabule... slovíčkaření je důležitý Skoro jsem už zapoměl, jaký to bylo...
NO bohužel slovíčka jsou důležitá protože jedno slovo i písme a máš jiný význam řečeného
napříkald:
Byl jsi tam.
Bil jsi tam.
Relé startéru je navrženo tak, že při nízkém napětí nedokáže zůstat sepnuto
Takže pochopíš to že to relé TAK NAVRŽENO NENÍ! JE TO JEHO VLASTNOST a potažmo každého relé!
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) nestartuje..:(
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) nestartuje..:(
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) nestartuje..:(
Vnitřní odpor olověného akumulátoru je velmi malý, řádu 0.001 Ω. Závisí na hustotě a teplotě elektrolytu. Vybitý akumulátor má asi dvakrát větší vnitřní odpor oproti akumulátoru nabitému. Při snižování teploty se zvětšuje vnitřní odpor akumulátoru asi o 0.4 %/°C
cekal jsem, ze to bude o vic, ale u podvybiteho clanku (< 1.9V) to nejspis bude jeste vic a taky je dluzno poznamenat, ze pri odberech vysokym proudem je kapacita vyrazne nizsi, nez nominalni (pri odberu proudem 1/10*[C] A) a totez pri nizsi teplote (situace, kdyz clovek prijde po zime poprve nastartovat a baterku nechal v motorce), napr. v 10 °C a 5*[C] A (a to starter zere o dost vic) je vybito ani ne za 5 minut a to pokud byla baterka nabita (coz mnohdy nebyla)... pak staci skutecne chvilku "zkouset" a zacne se "cvakat" a svorkova napeti lezou neskutecne nizko
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) nestartuje..:(
Skalda>mischa638> cituji z materialu doc. Ing. Jiřího Hammerbauera, Ph.D.:
cekal jsem, ze to bude o vic, ale u podvybiteho clanku (< 1.9V) to nejspis bude jeste vic a taky je dluzno poznamenat, ze pri odberech vysokym proudem je kapacita vyrazne nizsi, nez nominalni (pri odberu proudem 1/10*[C] A) a totez pri nizsi teplote (situace, kdyz clovek prijde po zime poprve nastartovat a baterku nechal v motorce), napr. v 10 °C a 5*[C] A (a to starter zere o dost vic) je vybito ani ne za 5 minut a to pokud byla baterka nabita (coz mnohdy nebyla)... pak staci skutecne chvilku "zkouset" a zacne se "cvakat" a svorkova napeti lezou neskutecne nizko
A nepsal spíš o řádech? Když je vycucanej akumulátor tak prostě do "zkratu" dá hovno
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) nestartuje..:(
Ciste teoreticky, kdybychom modelovali ten clanek jen zdrojem napeti a vnitrnim odporem seriovym (zanedbali bychom vnitrni svod), pak na nem bude naprazdno az do konce naboje nominalni napeti clanku a ke konci bude muset klesat zkratovy proud (nezbyla energie) a tudiz pak uz jen roste vnitrni odpor... realne krivky jsou vlastne dost podobne
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
Nestartuje Varadero 125 Honda XL 125V Varadero | Trollik1 | 8 | Včera v 13:18 Slávek-TDM |
Honda varadero 125 nemá "výkon" ve ... Honda XL 125V Varadero | Topriders | 5 | 7.5.2024 v 01:33 Topriders |
Brzda přibržďuje za studena Honda XL 125V Varadero | Namalorazce2408 | 7 | 19.3.2024 v 22:26 Slávek-TDM |
Klepání od motoru po přidání víc ne... Honda XL 125V Varadero | Moutindown | 7 | 10.3.2024 v 22:57 Slávek-TDM |
palivový filtr Honda XL 125V Varadero | jardic | 7 | 24.2.2024 v 23:13 Palucha |