paolo_novy Přidat reklamu

Téma: nestartuje..:(
8.3.2010 v 19:00
čau.. koupil sem si varadero a druhy den doma sem chtel nastartovat ze začatku to baterka skoro neutahla a pak tam zaclo asi cvakat asi regulator vím,že už to tady je,ale nejni tam moc odpovědí myslíte,že bude stačit dobít baterka je pravda,že den pred tím sem nezapl benzin a chvilku to protocil tak jestly se nevybila..:( nebo myslíte nova baterka,regulator?? nebo nejaky kontakty docela me to mrzí kdyz ji mam doma 3dny..:( díky za odpovedi je pravda ze bylo -6 no..


Naposledy editováno 08.03.2010 19:00:44
Předchozí
1 2
Následující

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) nestartuje..:(

9.3.2010 v 06:44 | Nahoru | #31
Dingo> Ale vnitřní odpor baterky se odvíjí od toho jak je aku stará, ne? Prostě se se stářím každé baterky zvětšuje až pak dosáhne takové velikosti, že už s takovou baterkou nenastartuju, proto se baterky po určité době mění přece ne? A nezáleží to na tom jak je baterka nabitá. Nebo nevím no, mě se jen pořád fakt nechce věřit aby napětí na baterce ikdyž je vybitá kleslo i třeba na ten 1 nebo 2V. Jednou sem řešil závadu u Daytony 955, motorka nechtěla startovat, startér se sotva točil, tak sem měřil postupně úbytky napětí, jak na baterce, tak na startovacím relátku, na startéru a i na kabelech. Nakonec se zjistilo, že se všechno ztrácí na kabelech, vyměnily se a pohodě. Jako fakt se v elektru nějak moc nevyznám, nebo spíš nezmám podrobnosti do tetailu, ale vím co na motorce měřit když je problém. A ze zkušeností už třeba vím, že když ti přímo na startéru klesne napětí zhruba pod těch 10 až 9V tak už nenastartuješ. No a když sem měřil tu Daytonu a už byla vybitá baterka jak se pořád točilo startérem a začalo cvakat relátko, tak na baterce bylo napětí pořád minimálně 5-6V. Proto se ptám

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) nestartuje..:(

9.3.2010 v 07:54 | Nahoru | #32
MickXX> máš pravdu ale je to jinak než pravíš... relé právě sepne to je to cvaknutí, okamžitě se propojí výkonové kontakty a sepne se obvod ke startéru. jakmile dostane starter šťávu tak začne odebírat poměrně veliký proud, baterka je vybitá a nedá tak velký proud načež poklesne napětí na svorkách baterie. malé napětí způsobí to, že relé rozepne - odskočí , kontakty se rozepnou ale v tu ránu okamžitě přestává téct proud do starteru a napětí na svorkách baterie se zase zvyšuje. a výsledek? neustále se opakující děj který neskoutečně likviduje baterii

nestartuje..:(

9.3.2010 v 08:22 | Nahoru | #33
mě z těchto vláken asi hrábne nebo to sou takový amatéři že ani tu baterku neumí dobít?

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) nestartuje..:(

9.3.2010 v 08:38 | Nahoru | #34

VITEK_M>MickXX> máš pravdu ale je to jinak než pravíš... relé právě sepne to je to cvaknutí, okamžitě se propojí výkonové kontakty a sepne se obvod ke startéru. jakmile dostane starter šťávu tak začne odebírat poměrně veliký proud, baterka je vybitá a nedá tak velký proud načež poklesne napětí na svorkách baterie. malé napětí způsobí to, že relé rozepne - odskočí , kontakty se rozepnou ale v tu ránu okamžitě přestává téct proud do starteru a napětí na svorkách baterie se zase zvyšuje. a výsledek? neustále se opakující děj který neskoutečně likviduje baterii



Ale to už tady popsal Skalda i já

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) nestartuje..:(

9.3.2010 v 09:17 | Nahoru | #35
Dingo> No tak vidím, že jsem to také popsal nepřesně, holt myslet to stejně a vědět o co jde, neznamená popsat to správně, je fakt, že to je vlastnost, nebo funkce každého relé, holt jsem pohořel, jak ve škole u tabule... slovíčkaření je důležitý Skoro jsem už zapoměl, jaký to bylo...

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) nestartuje..:(

9.3.2010 v 10:11 | Nahoru | #36

hansell>Dingo> No tak vidím, že jsem to také popsal nepřesně, holt myslet to stejně a vědět o co jde, neznamená popsat to správně, je fakt, že to je vlastnost, nebo funkce každého relé, holt jsem pohořel, jak ve škole u tabule... slovíčkaření je důležitý Skoro jsem už zapoměl, jaký to bylo...



NO bohužel slovíčka jsou důležitá protože jedno slovo i písme a máš jiný význam řečeného
napříkald:
Byl jsi tam.
Bil jsi tam.

Relé startéru je navrženo tak, že při nízkém napětí nedokáže zůstat sepnuto



Takže pochopíš to že to relé TAK NAVRŽENO NENÍ! JE TO JEHO VLASTNOST a potažmo každého relé!

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) nestartuje..:(

9.3.2010 v 10:27 | Nahoru | #37
Dingo> klídek, funkci relé chápu a chápal jsem jí, jen jsem se holt špatně vyjádřil, tak to tak neprožívej .

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) nestartuje..:(

9.3.2010 v 10:30 | Nahoru | #38
hansell> Já to neprožívám

(reakce na) nestartuje..:(

9.3.2010 v 10:38 | Nahoru | #39
Dingo> No to je vidět

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) nestartuje..:(

9.3.2010 v 10:44 | Nahoru | #40
mischa638> cituji z materialu doc. Ing. Jiřího Hammerbauera, Ph.D.:

Vnitřní odpor olověného akumulátoru je velmi malý, řádu 0.001 Ω. Závisí na hustotě a teplotě elektrolytu. Vybitý akumulátor má asi dvakrát větší vnitřní odpor oproti akumulátoru nabitému. Při snižování teploty se zvětšuje vnitřní odpor akumulátoru asi o 0.4 %/°C


cekal jsem, ze to bude o vic, ale u podvybiteho clanku (< 1.9V) to nejspis bude jeste vic a taky je dluzno poznamenat, ze pri odberech vysokym proudem je kapacita vyrazne nizsi, nez nominalni (pri odberu proudem 1/10*[C] A) a totez pri nizsi teplote (situace, kdyz clovek prijde po zime poprve nastartovat a baterku nechal v motorce), napr. v 10 °C a 5*[C] A (a to starter zere o dost vic) je vybito ani ne za 5 minut a to pokud byla baterka nabita (coz mnohdy nebyla)... pak staci skutecne chvilku "zkouset" a zacne se "cvakat" a svorkova napeti lezou neskutecne nizko

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) nestartuje..:(

9.3.2010 v 11:52 | Nahoru | #41

Skalda>mischa638> cituji z materialu doc. Ing. Jiřího Hammerbauera, Ph.D.:

cekal jsem, ze to bude o vic, ale u podvybiteho clanku (< 1.9V) to nejspis bude jeste vic a taky je dluzno poznamenat, ze pri odberech vysokym proudem je kapacita vyrazne nizsi, nez nominalni (pri odberu proudem 1/10*[C] A) a totez pri nizsi teplote (situace, kdyz clovek prijde po zime poprve nastartovat a baterku nechal v motorce), napr. v 10 °C a 5*[C] A (a to starter zere o dost vic) je vybito ani ne za 5 minut a to pokud byla baterka nabita (coz mnohdy nebyla)... pak staci skutecne chvilku "zkouset" a zacne se "cvakat" a svorkova napeti lezou neskutecne nizko



A nepsal spíš o řádech? Když je vycucanej akumulátor tak prostě do "zkratu" dá hovno

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) nestartuje..:(

9.3.2010 v 12:11 | Nahoru | #42
Dingo> prodavam jak jsem koupil, ale nejspis bude pointa v tom, ze vybitym akumulatorem se v te vete mysli "slusne vybity" a ne uplne vytriskany... pak by to davalo smysl, protoze hranice vybiti bude definovana mj. i tak, aby vnitrni odpor nestoupl jeste o mnoho (protoze pak by zapojeni fungovala nespolehlive, ackoliv akumulator by se jeste, dle definice, za vybity nepovazoval). Pod hranici konvencniho vybiti bude odpor nejspis rychle narustat...

Ciste teoreticky, kdybychom modelovali ten clanek jen zdrojem napeti a vnitrnim odporem seriovym (zanedbali bychom vnitrni svod), pak na nem bude naprazdno az do konce naboje nominalni napeti clanku a ke konci bude muset klesat zkratovy proud (nezbyla energie) a tudiz pak uz jen roste vnitrni odpor... realne krivky jsou vlastne dost podobne

(reakce na) nestartuje..:(

9.3.2010 v 13:41 | Nahoru | #43
Skalda> říkám že nejsem elektrikář, takže se můžu klidně mýlit. Právě ještě když sem byl ve škole tak nám kdysi říkali, že vnitřní odpor baterky roste s jejím stářím. Jinak jen píšu z vlastní zkušenosti viz. ta Daytona výše, prostě ikdyž relátko už cvakalo, tak napětí na baterce rozhodně až k nule nešlo. Ale díky za vysvětlení

nestartuje..:(

9.3.2010 v 13:48 | Nahoru | #44
se starim vnitrni odpor roste taky (diky degeneraci desek, napr.)

nestartuje..:(

20.3.2010 v 17:10 | Nahoru | #45
tak doobry nabil sem a hned na poprví chytla...:)
Předchozí
1 2
Následující
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Nestartuje Varadero 125 Honda XL 125V Varadero Trollik1 8 Včera v 13:18 Slávek-TDM
Honda varadero 125 nemá "výkon" ve ... Honda XL 125V Varadero Topriders 5 7.5.2024 v 01:33 Topriders
Brzda přibržďuje za studena Honda XL 125V Varadero Namalorazce2408 7 19.3.2024 v 22:26 Slávek-TDM
Klepání od motoru po přidání víc ne... Honda XL 125V Varadero Moutindown 7 10.3.2024 v 22:57 Slávek-TDM
palivový filtr Honda XL 125V Varadero jardic 7 24.2.2024 v 23:13 Palucha


TOPlist