paolo_novy Přidat reklamu

Téma: Dáváte ho tam?
 
5.10.2009 v 17:20
Mám technický dotaz, dáváte na zimu u 4T do válce trochu oleje? Píšou to u každého motocyklu.
DSL. Demontujte zapalovací svíčku a každý válec naplňte lžící motorového oleje a znovu zamontujte svíčku. Píst motor nechejte několikrát oběhnout, tak yb došlo k rovnoměrnému rozdělení oleje na vnitřním povrchu/stěně válce.
Děláte to někdo?

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Dáváte ho tam?

5.10.2009 v 19:47 | Nahoru | #31

dewwil>Olej je kapalina a kapalina je nestlačitelná, takže když to s tím oilem ve válci přeženeš a chceš nastartovat, píst nedokáže ten oil stlačit a ohneš ojnici, když už to někdo dělá je lepší i před prvním startem vyndat svíčky protočit párkrát motor, přebytečný oil vylítá ven a pak teprve ostrej start...



neblaznete vy dva, to by ste tam museli met starter z tanku aby ste ohly pri startovani ojnici, teda pokud nemate nejakej tuzer masinu s ojnici z preklizky, aby vam to jelo jak R1 pyco

(reakce na) Dáváte ho tam?

5.10.2009 v 19:50 | Nahoru | #32

dewwil>Olej je kapalina a kapalina je nestlačitelná, takže když to s tím oilem ve válci přeženeš a chceš nastartovat, píst nedokáže ten oil stlačit a ohneš ojnici, když už to někdo dělá je lepší i před prvním startem vyndat svíčky protočit párkrát motor, přebytečný oil vylítá ven a pak teprve ostrej start...



Ono to taky funguje tak, že to tam dáš před zimním uklizením motky a pak během zimy to s vyndanou svíčkou jednou za měsíc protočíš (růčo). Po 4 měsících se tak stejně všechen olej dostane do vany a nezůstane ve válci...

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Dáváte ho tam?

5.10.2009 v 19:52 | Nahoru | #33

Dedko>neblaznete vy dva, to by ste tam museli met starter z tanku aby ste ohly pri startovani ojnic...


asi tak

EDIT: a taky baterku a draty z toho tanku

Naposledy editováno 05.10.2009 19:53:07

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Dáváte ho tam?

5.10.2009 v 20:05 | Nahoru | #34

Skalda>asi tak

EDIT: a taky baterku a draty z toho tanku



co ty vis, cesky rucicky sikovny zvladnou vsecko

ale lumberjack1 a begy me dneska pobavili, jdu teda zapit ty ohle ojnice

(reakce na) Dáváte ho tam?

5.10.2009 v 20:10 | Nahoru | #35

Dedko>co ty vis, cesky rucicky sikovny zvladnou vsecko

ale lumberjack1 a begy me dneska pobavili, jdu teda zapit ty ohle ojnice


to je řeč, všechno se má zapít

2 reakcí na tento příspěvek Dáváte ho tam?

5.10.2009 v 20:17 | Nahoru | #36
já ho tam dávám, bo už mi jednou přes zimu přirezly písty k válcům a na jaře sem do teho musel strkat, ani startér s tím nehnul..

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Dáváte ho tam?

5.10.2009 v 20:19 | Nahoru | #37

dva_hrnce>já ho tam dávám, bo už mi jednou přes zimu přirezly písty k válcům a na jaře sem do teho musel strkat, ani startér s tím nehnul..


No, jenže ty máš válce do stran. Vyndat svíčku je otázka mžiku

1 reakcí na tento příspěvek Dáváte ho tam?

5.10.2009 v 20:19 | Nahoru | #38
Jo synáčci, máte si koupit Italský stroj ... to nestartuje ani v létě

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Dáváte ho tam?

5.10.2009 v 20:22 | Nahoru | #39

Poggy>No, jenže ty máš válce do stran. Vyndat svíčku je otázka mžiku



ale zas mám ty svíčky 4 :\

(reakce na) Dáváte ho tam?

5.10.2009 v 20:22 | Nahoru | #40

dr.dainese>Jo synáčci, máte si koupit Italský stroj ... to nestartuje ani v létě



tak tak, by pak řešily opravdové problémy

(reakce na) Dáváte ho tam?

5.10.2009 v 20:22 | Nahoru | #41
dva_hrnce>
Já taky

(reakce na) Dáváte ho tam?

5.10.2009 v 20:24 | Nahoru | #42

Dedko>neblaznete vy dva, to by ste tam museli met starter z tanku aby ste ohly pri startovani ojnici, teda pokud nemate nejakej tuzer masinu s ojnici z preklizky, aby vam to jelo jak R1 pyco



No já to tam neleju, to bylo jen čistě teoreticky, i když u Yuki nikdy nevíš

2 reakcí na tento příspěvek Dáváte ho tam?

5.10.2009 v 20:35 | Nahoru | #43
normalne se na vse vyser

nechapu proc tu pisete kdyz to parkrat protoci ze neco posere, to jako kdyz jezdim autem v zime , tak je po jedne zime na odpis ?
dneska motory uz snad neco vydrzi ne ?

nalivat olej do valcu je asi k nicemu, k cemu mi bude trosku oleje navrchu na pistu ? a protocit taky, ten olej stejne stiraci krouzky setrou, tudiz nic namazane nebude

1 reakcí na tento příspěvek Dáváte ho tam?

5.10.2009 v 20:37 | Nahoru | #44
Těm ohlým ojnicím bych se nesmál, dělali sme auto kde bylo jeblé těsnění pod hlavou a jeden válec byl plný vody. Majitel přišel a zastartoval a bylo vymalováno. Nevím jestli to ohl startér nebo to, jak chytl některý z válců ale prostě jedna ojnice byla v hajzlu.
Ale samozřejmě že štamrle oleje ve válci to neudělá

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Dáváte ho tam?

5.10.2009 v 20:40 | Nahoru | #45
Creck> Každý start (zvlášt v zimě kdy je olej ztuhlý) je na sucho a pár sekund trvá než se olej dostane tam kam má, zvlášt když se tak děje po měsíčním stání kdy je všechen olej stečený. Takže nevím proč bych měl startovat když nikam nejedu.

(reakce na) Dáváte ho tam?

5.10.2009 v 20:42 | Nahoru | #46
Everts72> jasne, vsak taky pisu at radsi nic nedela, souhlasim, jen taky pisu ze az tak zvlast tomu zase neublizi tyhle motory uz jsou na par otacek bez oleje stavene a hned tak se nezkazi

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Dáváte ho tam?

5.10.2009 v 20:43 | Nahoru | #47
Creck> a navic si akorat vsude natahnes cerstvou vlhkost, ktera tam zustane, protoze ve studenym motoru zkondenzuje... to je ten rozdil mezi "protocit" a jezdit v zime (normalni provoz s ohratym motorem), jak pises...

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Dáváte ho tam?

5.10.2009 v 20:47 | Nahoru | #48
Skalda> tohle se ti deje i pri normalnim provozu v zime(i v lete) na cemkoliv, voda ti kondenzuje i kdyz to nechas stat jen pres noc, olej ti taky stece za chvilku ,

rikam, nic si nepomuzes, ale ani nic neznicis,

Naposledy editováno 05.10.2009 20:53:22

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Dáváte ho tam?

5.10.2009 v 20:53 | Nahoru | #49
Creck> jenze z prohratyho motoru unikne ve forme pary . A za druhy: kdyz nekam potrebujes ject, tak tam jedes protoze potrebujes... nevim proc bych mel do motoru natahovat novou vlhkost, kdyz nikam nejedu

EDIT: pismenka

Naposledy editováno 05.10.2009 20:55:31

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Dáváte ho tam?

5.10.2009 v 20:55 | Nahoru | #50
Skalda> koukni se na prispevek c.43 a hned na prvni vetu ,,normalne se na vse vyser,,
taky rikam ze je to zbytecne, ale na druhou stranu tomu nijak zvlast neublizi

zas podle laickeho mysleni, bych rekl ze obcasnym natocenim a nechanim trosku zahrat, sedru z valcu pocinajici rez, ale netusim z jakeho materialu jsou dnesni valce, tak tu nechci zabredavat do nikam nevedouci diskuze

edit - p.s : ja si urco zajdu parkrat natocit pres zimu zvuk a smradek mi proste bude chybet

Naposledy editováno 05.10.2009 21:02:00

(reakce na) Dáváte ho tam?

5.10.2009 v 21:02 | Nahoru | #51
Creck> Jde jen o to že lidi to dělají a myslí si že motoru udělali dobře jak když si ocasa vyhoní ale ono je to naopak a spíš mu škodí (i když samozřejmě v zanedbatelné míře)

Dáváte ho tam?

5.10.2009 v 21:25 | Nahoru | #52
Čest. Panebože, už zase někdo vymejšlí békárny. Nic sifon, dva. Nic do ničeho neliju, vytahnu aku, po zimě nabitou vrátím, sytič, napoprve chytne a jedu.

Dáváte ho tam?

5.10.2009 v 21:27 | Nahoru | #53
. To jsem netušil ,že z toho bude taková velká debata . Párkrát za zimu to natočím a projedu kousek po vsi- když nebude sníh a sračky. Parkuju motorku ve 19°C celoročně.

Dáváte ho tam?

5.10.2009 v 22:03 | Nahoru | #54
Tohle se tady řeší před každou zimou a pořád dokola. Cvrknout olej do válců neuškodí, hlavně tam toho nenalejt kýbl. Prostě chvístnout, na prázdno protočit a pak už celou zimu nechat stát, nicméně většina lidí to stejně vytáhne z garáže hned jak trochu zasvítí slunko, takže si myslím, že je to zbytečná práce. Kolik u nás trvá zima? Myslím, že když budeme počítat, že moto bude stát listopad, prosinec, leden a únor to není tak louho, aby motor zakvetl, nebo jak tady měl někdo obavy, že dokonce přirezne píst k válci Jinak ti co tvrdí, že to občas nastartujou, tak tomu opravdu spíš ublíží, než pomůžou. O tahání vlhkosti do motoru už tu někdo psal a zcela správně, že motor se musí pořádně prohřát a to jízdou, nikoliv prskáním na volnoběh, kdy se motor zahřívá velice pomalu. Další nebezpečí při "jen tak nastartování" je ulití a vykurvení svíček. Většina svíček v motorkách je konstruována pro vyšší teploty a proto mašiny v zimě startují mnohem hůř, než auta, další vlastností je samočištění svíček, ke kterýmu dochází zase jen při jízdě, proto se velmi často stává, že lidi, kteří v zimě nechaj vránu brblat pár minut na volnoběh, pak ji vypnou, nemůžou při další příležitosti nastartovat. Ozývá se střelba z výfuku, motor nechytá a nezbývá nic jiného, než jít pro nový svíce. Pokud se chce někdo přesvědčit, stačí v zimě nastartovat, po chvilce vypnout a vyndat svíčku. Bude úplně černá a bude štěstím, pokud bude dál fungovat. Z toho všeho vyplývá: zbytečně v zimě nestartuju, motoru nepomůžu, jen bych ho tím namáhal v extrémních podmínkách. Když už startuju, tak jedu motorku projet a to ne jen kolem garáže, ale nejméně 10 km, ať je skutečně všechno zahřátý na provozní teplotu. Doufám, že tímhle obsáhlým textem pomůžu spoustě lidem ušetřit trápení způsobený neznalostí a špatným zacházením. To co jsem zde popisoval je i má osobní zkušenost, kdy jako začínající motorkář jsem trápil svoje xjéčko a následně ulil svíčky načež následovala podrobná konzultace s odborníkem na toto téma.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Dáváte ho tam?

5.10.2009 v 23:00 | Nahoru | #55

Everts72>Těm ohlým ojnicím bych se nesmál, dělali sme auto kde bylo jeblé těsnění pod hlavou a jeden válec byl plný vody. Majitel přišel a zastartoval a bylo vymalováno. Nevím jestli to ohl startér nebo to, jak chytl některý z válců ale prostě jedna ojnice byla v hajzlu.
Ale samozřejmě že štamrle oleje ve válci to neudělá



Prosím Tě kolik ojnic mělo to auto?

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Dáváte ho tam?

5.10.2009 v 23:03 | Nahoru | #56
Pro_man> 4

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Dáváte ho tam?

6.10.2009 v 05:19 | Nahoru | #57
Everts72> ste vseci jebnuti, ci co uz,jak ti starter muze ohnout ojnici...boha. naucte se aspon neco malo o motorech a pak jsem piste vase radoby debiloviny, motorkari a idioti, co si pomalu neumi ani vymenit svicku...neodsuzuju lidi co to neumi, ale aspon nepisu sracky a ti co pisi, prihlaste se do superstar. urcite umite i zpivat, jak servisovat - ste idioti a no comment!!!

toto plati pouze pro debily, co maji ohlou ojnici v hlave

Naposledy editováno 06.10.2009 05:25:33

Dáváte ho tam?

6.10.2009 v 06:54 | Nahoru | #58
Ja bych do tech valcu lil kazdopadne Calgon, pac vodni kamen to je previt

(reakce na) Dáváte ho tam?

6.10.2009 v 10:02 | Nahoru | #59

Dedko>Everts72> ste vseci jebnuti, ci co uz,jak ti starter muze ohnout ojnici...boha. naucte se aspon neco malo o motorech a pak jsem piste vase radoby debiloviny, motorkari a idioti, co si pomalu neumi ani vymenit svicku...neodsuzuju lidi co to neumi, ale aspon nepisu sracky a ti co pisi, prihlaste se do superstar. urcite umite i zpivat, jak servisovat - ste idioti a no comment!!!

toto plati pouze pro debily, co maji ohlou ojnici v hlave



Ale ohneš, ovšem platí to pouze když to s tím oilem či kapalinou přeženeš a poté nastartuješ (se svíčkami) a chytne se jiný válec, tak rychle ti ta kapalina přes kroužky neproteče a následkem je extrémní tlak na ojnici, rád bych ti to i předvedl, ale bohužel nemám žádný víceválec k dispozici odsouzený k záhubě...A to jak psal Everts s tím souhlasím...

2 reakcí na tento příspěvek Dáváte ho tam?

6.10.2009 v 10:09 | Nahoru | #60
Já musím každou zimu do Italky nalít Boloňskou omáčku a do airboxu nasypu špagety al dente, jinak nevím jak by ta chuděra přežila
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.


TOPlist