globalmoto_kveten




paolo_novy globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: ČZ 150 C renovace- potřebuju rady, tipy, postřehy
14.7.2009 v 20:06
Rozhodl jsem si založit vlákno ve kterém budu řešit svoji renovaci ČZ 150 C odpružené verze Postupně sem budu přidávat dotazy podle toho co zrovna budu potřebovat
Jedná se o tento motocykl

tak začínáme:

1. Potřeboval bych vědět jak přesně vypadala lidová a jak odpružená verze?
Odp: Najdete to zde

2. Pokud existuje na tento motocykl nějaký manuál a nebo servizní knížka, tak šup sem s ní
Odp: Najdete ho tady

3. Rozhodl jsem se že začnu motorem, rozeberu ho, zkontroluju kliku a taky jestli to bude chtít výbrus, vyměním ložiska a gufera Mám dotaz ohledně toho jak vyčisti motor a pořádně ho nablejskat?
Odp: Po množství rad jsem se rozhodl že to odrhnu smirkový papírem o hrubosti 120 a pak 400 a nakonec si to nechám vyleštit u kámoše hadrovým kotoučem

4. A pak mám ještě trošku zohybané žebra na hlavě a tak je zkusím trochu srovnat ale jedno je lehce prasklý, dá se to nějak přivařit?
Odp: Zkusím ty hliníkový žebra narovnat, snad to neulomím, přinejhorším se to dá přivařit

5. Scháním někoho z Příbramska a nebo Benešovska kdo by mi opískoval válec?
odp: Vyřešeno přes jednoho kámoše

6. Čím vyleštit hlíníkový části?
Odp: Koupil jsem si sadu do vrtačky naleštění

Aktuální dotaz:
7. Potřebuju nějak ošetřit opískovanej válec aby mi znova neoreznul? Slyšel jsem buď o tom že se to natře vypalovací barvou a nebo o nějakých sprejích?

Věškerá fotodokumentace tady


Naposledy editováno 16.11.2009 08:56:15

(reakce na) ČZ 150 C renovace- potřebuju rady, tipy, postřehy

14.7.2009 v 21:02 | Nahoru | #31
PosMiros> jo ,čumim ted do toho.fakt si jí pořid a nemusíš už se nikoho ptát co kde bylo a má být.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) ČZ 150 C renovace- potřebuju rady, tipy, postřehy

14.7.2009 v 21:03 | Nahoru | #32
Fananek-Jarda> čau, dej sem, pls pár fotek, přemýšlím o tom. Už jsi osazoval ložiska? Nebyly po chem. leštění ty otvory v karterech o fous větší?

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) ČZ 150 C renovace- potřebuju rady, tipy, postřehy

14.7.2009 v 21:07 | Nahoru | #33

lewisss>Pošli číslo mototru a mrknem se co je to zač a jaký přesně rok a přibližně co na tom má všechno být.


kde najdu číslo motoru?

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) ČZ 150 C renovace- potřebuju rady, tipy, postřehy

14.7.2009 v 21:08 | Nahoru | #34

kasmar>Fananek-Jarda> čau, dej sem, pls pár fotek, přemýšlím o tom. Už jsi osazoval ložiska? Nebyly po chem. leštění ty otvory v karterech o fous větší?


jo to mě taky zajímá

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) ČZ 150 C renovace- potřebuju rady, tipy, postřehy

14.7.2009 v 21:09 | Nahoru | #35

PosMiros>lewisss>Pošli číslo mototru a mrknem se co je to zač a jaký přesně rok a přibližně co na tom má všechno být.
kde najdu číslo motoru?


u táhla sytiče..bohužel tu teď nemám fotku.

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) ČZ 150 C renovace- potřebuju rady, tipy, postřehy

14.7.2009 v 21:09 | Nahoru | #36
PosMiros> Já tě zabim.čoveče snad na karteru myslím na levé straně vedle krytu karbce

(reakce na) ČZ 150 C renovace- potřebuju rady, tipy, postřehy

14.7.2009 v 21:10 | Nahoru | #37

kasmar>PosMiros>lewisss>Pošli číslo mototru a mrknem se co je to zač a jaký přesně rok a přibližně co na tom má všechno být.
kde najdu číslo motoru?
u táhla sytiče..bohužel tu teď nemám fotku.


ty voe a to je kde?

(reakce na) ČZ 150 C renovace- potřebuju rady, tipy, postřehy

14.7.2009 v 21:10 | Nahoru | #38

lewisss>PosMiros> Já tě zabim.čoveče snad na karteru myslím na levé straně vedle krytu karbce


tak už teda vím kde to hledat a jdu se na to konečně podívat

ČZ 150 C renovace- potřebuju rady, tipy, postřehy

14.7.2009 v 21:16 | Nahoru | #39
1.Jak ti ostatní radili - jawamania, cezetmania + proserfovat net....jinak já bych to stříknul do klasické jawácké, čezeťácké červené na "vývozní verzi", ty se mi vždycky líbili více
2. Stačí zadat do googlu a hledat, ale myslím, že spíše seženeš katalog ND

3. Ulomené žebro na hlavě se přivařit určitě dá - musíš sehnat nějakého svářeče, který se tím zabývá (jedná se o metodu TIG (Tungsten Inert Gas) jinak taky WIG (Wolfram Inert Gas) s použitím argonu jako inertního plynu)
A kdyby se ti někda stalo, že se ti ulomí žebro na litinovém válci - to se dá také přivařit, stačí na to pouhá trafosvářečka na rutilové elektrody - vyzkoušeno

K té rozborce motoru - dej si pozor při demontáži spojkového koše, na jawe 150/352 mezitypu (má úplně stejný motor jako 150 C) se mi s bráchou podařilo jej poškodit - aby se dala povolit matka na spojkovém koši, zapřeli jsme šroubovák do karteru a do prostoru na spojkovém koši, kde jsou uchycené plechy spojky - jenže když jsem zabral, tak se na spojkovém koši vylomil kus, za které ty plechy zabírájí - mladická nezkušenost - museli jsme sehnat celý nový spojkový koš...

Kartery a dekly bych před samotným leštěním nejdříve přebrousil jemným smirkem (200, 300, klidně i menší hrubosti), abych odstranil povrchové nerovnosti, pak bych je teprve leštil...

Kdyby si bydlel o něco blíže, doporučil bych ti svého kamaráda. Ten se renovacemi jaw, čezet zabývá na profesionální úrovni.

(reakce na) ČZ 150 C renovace- potřebuju rady, tipy, postřehy

14.7.2009 v 21:24 | Nahoru | #40

lewisss>PosMiros> Já tě zabim.čoveče snad na karteru myslím na levé straně vedle krytu karbce


tak tam sem nic nenašel zítra to celý očistím a to číslo snad někde vyleze
jediný číslo který sem našel tak je 116 který je vyražený zespodu na obou karterech

Naposledy editováno 14.07.2009 21:47:56

1 reakcí na tento příspěvek ČZ 150 C renovace- potřebuju rady, tipy, postřehy

14.7.2009 v 21:30 | Nahoru | #41
No to vidím spíš jako čísla karterů a to že oba patří k sobě.ale číslo tam ani být nemusí,může to mít jako náhradní díl a ty nejsou číslované.tyjo tuším že jeden motor bez čísla se mi tady taky válí.možna koukni na číslo rámu ale jestli podlé té nakopávačky je to motor z roku 50 tak rám jestli patří k motoru tak číslo mít nebude protože rámy se začaly číslovat až v roce 51.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) ČZ 150 C renovace- potřebuju rady, tipy, postřehy

14.7.2009 v 21:34 | Nahoru | #42

lewisss>No to vidím spíš jako čísla karterů a to že oba patří k sobě.ale číslo tam ani být nemusí,může to mít jako náhradní díl a ty nejsou číslované.tyjo tuším že jeden motor bez čísla se mi tady taky válí.možna koukni na číslo rámu ale jestli podlé té nakopávačky je to motor z roku 50 tak rám jestli patří k motoru tak číslo mít nebude protože rámy se začaly číslovat až v roce 51.


no nemám na motorce štítek takže číslo netuším

jinak pokud to dobře chápu tak by měl mít motor číslo a rám už by ho mít nemusel?

Naposledy editováno 14.07.2009 21:35:39

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) ČZ 150 C renovace- potřebuju rady, tipy, postřehy

14.7.2009 v 21:42 | Nahoru | #43
PosMiros> No nebudem to pitvat na číslo to nejezdí.máš tam sterou páku na motoru a od toho to odvíjej.a podle toho je to ještě jeden s prvních tipů rok 50.tyto starý modeli měli ještě gumové sedlo,po roku 51 začli dávat kožené.jinak co koukam na ty obrázky tak ta nádrž vůbec nemusí patřit k té motce.během let se do toho hrabalo hodně lidí.ale to je fuk,když to má být Kominík tak to bude kominí at ta nádrž byla chromovaná(jako že byla) nebo né.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) ČZ 150 C renovace- potřebuju rady, tipy, postřehy

14.7.2009 v 21:46 | Nahoru | #44
lewisss> je to možný že ty věci k sobě nemusí patřit... nicméně stejně tam někde nějaký číslo budu muset najít

jak se to dá dostat na veteránský papíry?

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) ČZ 150 C renovace- potřebuju rady, tipy, postřehy

14.7.2009 v 21:49 | Nahoru | #45
PosMiros> no základem je že musíš být členem nějakého toho klubu a splnovat nějaké podmínky.každý klub to má jinak.no a ta motorka prostě musí nějak vypadat.aby prošla jejich kritériama.ale říkam,každej klub to má jinak.někomu orezla motorky nevadí druhým zas jo a máš smůlu.většinou platíš nějakej členskej příspěvek a pravidelně musíš z mašinou na prohlídky nebo jak to říct.

ČZ 150 C renovace- potřebuju rady, tipy, postřehy

14.7.2009 v 21:52 | Nahoru | #46
jinak dnes končím s radamy a jdu chrápat.pokračování příště.

(reakce na) ČZ 150 C renovace- potřebuju rady, tipy, postřehy

14.7.2009 v 21:54 | Nahoru | #47

lewisss>PosMiros> no základem je že musíš být členem nějakého toho klubu a splnovat nějaké podmínky.každý klub to má jinak.no a ta motorka prostě musí nějak vypadat.aby prošla jejich kritériama.ale říkam,každej klub to má jinak.někomu orezla motorky nevadí druhým zas jo a máš smůlu.většinou platíš nějakej členskej příspěvek a pravidelně musíš z mašinou na prohlídky nebo jak to říct.


Aha tak to zatím řešit nebudu, na to je ještě spousta času

(reakce na) ČZ 150 C renovace- potřebuju rady, tipy, postřehy

14.7.2009 v 22:27 | Nahoru | #48
Poggy> Asi se mýlíš..
Takže za 1. Dělala se i verze s pevným zadkem
za druhé : Motomagazin
za třetí zkus arvu, pokud by jsi chtěl super lesk, tak existuje chemické leštění. Litinové žebro jde přivařit, stačí vědět jakým způsobem. A o hlíně se nebavim, tu vaří všude..

ČZ 150 C renovace- potřebuju rady, tipy, postřehy

15.7.2009 v 12:13 | Nahoru | #49
tak jsem dnes konečně našel to číslo motoru bylo schovaný u řetězovýho kolečka
tak je tam číslo 210-01-01-002 pod tím je znak ČZ a pod tím je číslo 61299 a pod tím je ještě číslo 4

tak to sem zvědavej co z toho kdo zjistíte

1 reakcí na tento příspěvek ČZ 150 C renovace- potřebuju rady, tipy, postřehy

15.7.2009 v 12:27 | Nahoru | #50
Zjistíme z toho to, že to dlouhý rozhodně není číslo motoru Bylo to vyražený, nebo to byl nálitek? Předpokládám nálitek. Například já ho mam takhle: [img]
Moje zetka byla poskládána z dílů, tzn. číslo motoru v tomhle tvaru (3/7-239), na rámu nebyl štítek (ani díry pro něj), pouze na výstuze rámu u pravé stupačky řidiče je vyraženo 1957, což by měl být rok výroby rámu...

Naposledy editováno 15.07.2009 12:28:36

1 reakcí na tento příspěvek ČZ 150 C renovace- potřebuju rady, tipy, postřehy

15.7.2009 v 12:34 | Nahoru | #51
hehe, to je zajímavý, já mám číslo přesně na druhý straně
a jak tu již padlo, linkování nebrat v potaz - furt se to měnilo. jediný, co mi bylo potvrzeno odborníky - prý žádná z céček neměla linky na kaslíkách jako jawky, nechápu proč je tam všichni dělají asi jako že čím víc proužků, tím víc adidas

(reakce na) ČZ 150 C renovace- potřebuju rady, tipy, postřehy

15.7.2009 v 12:43 | Nahoru | #52

kasmar>Zjistíme z toho to, že to dlouhý rozhodně není číslo motoru Bylo to vyražený, nebo to byl nálitek? Předpokládám nálitek. Například já ho mam takhle: [img]
Moje zetka byla poskládána z dílů, tzn. číslo motoru v tomhle tvaru (3/7-239), na rámu nebyl štítek (ani díry pro něj), pouze na výstuze rámu u pravé stupačky řidiče je vyraženo 1957, což by měl být rok výroby rámu...


je to nálitek... tam jak to máš tak nic vyraženýho nemám

(reakce na) ČZ 150 C renovace- potřebuju rady, tipy, postřehy

15.7.2009 v 12:44 | Nahoru | #53

FiZzeR>hehe, to je zajímavý, já mám číslo přesně na druhý straně
a jak tu již padlo, linkování nebrat v potaz - furt se to měnilo. jediný, co mi bylo potvrzeno odborníky - prý žádná z céček neměla linky na kaslíkách jako jawky, nechápu proč je tam všichni dělají asi jako že čím víc proužků, tím víc adidas


taky sem si toho všiml že všichni dělaj linky na kaslíkách a přitom tam být nemají

1 reakcí na tento příspěvek ČZ 150 C renovace- potřebuju rady, tipy, postřehy

15.7.2009 v 12:51 | Nahoru | #54
ještě dodám takovou perličku - před týdnem jsem tento motor půlil, neboť ji měl půjčenou bratránek a ulomil řadičku a zničil ten tisícihran (ten na nakopávačku už byl mrtvej předtím, díkybohu (dědovi) jsem měl oba hřídele náhradní). Zjistil jsem, že ten vůl jezdil půl roku bez oleje v převodovce a pak to nemá blbě řadit
tak jsem se bál, že ten motor bude ve smrti... a ono vůbec. Po téměř šedesáti letech a více než 40k km, řádění na polňačkách a ježdění bez převodového oleje a ten motor je zevnitř jako novej!!! kolečka hladký, vnitřek válce bez škrábnutí, prostě naprosto nulové známky opotřebení (teda s výjimkou ojničního ložiska, kde je cítit malinká vůle a primárního řetězu, kterej má asi 30mm průvěs ).

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) ČZ 150 C renovace- potřebuju rady, tipy, postřehy

15.7.2009 v 12:59 | Nahoru | #55

FiZzeR>ještě dodám takovou perličku - před týdnem jsem tento motor půlil, neboť ji měl půjčenou bratránek a ulomil řadičku a zničil ten tisícihran (ten na nakopávačku už byl mrtvej předtím, díkybohu (dědovi) jsem měl oba hřídele náhradní). Zjistil jsem, že ten vůl jezdil půl roku bez oleje v převodovce a pak to nemá blbě řadit
tak jsem se bál, že ten motor bude ve smrti... a ono vůbec. Po téměř šedesáti letech a více než 40k km, řádění na polňačkách a ježdění bez převodového oleje a ten motor je zevnitř jako novej!!! kolečka hladký, vnitřek válce bez škrábnutí, prostě naprosto nulové známky opotřebení (teda s výjimkou ojničního ložiska, kde je cítit malinká vůle a primárního řetězu, kterej má asi 30mm průvěs ).


já budu půlit asi dneska to sem na to zvědavej asi budu potřebovat výbrus bo je znát ve válci hranka.... ale doufám že vevnitř to bude OK nejdřív se mi ale bude muset povézt povolit zbývající dva šrouby co drží levej boční kryt motoru je jich tam celekm 6, dva šli povolit v pohodě, další dva sem povolil po tom co sem to řádně poklepal ale ty dva sviňáci furt drží a nechce se jim ven

(reakce na) ČZ 150 C renovace- potřebuju rady, tipy, postřehy

15.7.2009 v 13:25 | Nahoru | #56
PosMiros> Nahřej je horkovzduškou a poklepej velkym kladivem. Jedna velká rána lepší než 10 šolíchaček ...samozřejmě ale s rozumem

1 reakcí na tento příspěvek ČZ 150 C renovace- potřebuju rady, tipy, postřehy

15.7.2009 v 13:33 | Nahoru | #57
hehe, já to měl taky tak nakonec jsem držel motor a děda je povolil a to ještě nevíš, že pod tím krytem tě čeká dalších tuším osum co držej kartery u sebe

Naposledy editováno 15.07.2009 13:34:47

(reakce na) ČZ 150 C renovace- potřebuju rady, tipy, postřehy

15.7.2009 v 14:40 | Nahoru | #58
PosMiros> ja poklepam a kdyz to nepomuze tak vemu velkou racnu nastavec a poradnej bit a tim to povolis jako prd a ne kroutit se nad tim obyc sroubovakem jako had

1 reakcí na tento příspěvek ČZ 150 C renovace- potřebuju rady, tipy, postřehy

15.7.2009 v 15:39 | Nahoru | #59
tak jsešm vzal sekáč a klepnul na to a ono se to povolilo tak už mám obě boční víka a pár drobností jakžtakž očištěny tech. benzínem a taky jsem šroubovákem očisťoval takový to svinstvo jak se tím dřív utěsňovalo... nemůžu si teď vzpomenout jak se to jmenuje

(reakce na) ČZ 150 C renovace- potřebuju rady, tipy, postřehy

15.7.2009 v 15:40 | Nahoru | #60

FiZzeR>hehe, já to měl taky tak nakonec jsem držel motor a děda je povolil a to ještě nevíš, že pod tím krytem tě čeká dalších tuším osum co držej kartery u sebe


ty voe dalších osm jo?
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
ČZ 150C - ojnice ČZ 150 ajfi 19 4.10.2023 v 14:00 Drakl
Baterie ČZ 175/477, ČZ 125/476, ČZ 175/487, ČZ 125/516, ČZ 1... _Macca_ 25 5.9.2023 v 08:47 Medved
CZ150C - podložka ČZ 150 bisop 6 12.10.2022 v 06:21 bisop
Pneumatika 3,25-19 ČZ 150 RuntyCrown 4 28.9.2022 v 13:58 Ariete
Cz125/150c ČZ 150, ČZ 125 _Macca_ 16 27.9.2022 v 18:53 Xstork


TOPlist