Nebo kolik by měl být ideální tlak v pneu.
Např.: mám sportovní mašinu, jsem kochač - hodim tam Pilot Road - jedem ve dvou k moři, kufry atd. - výrobce píše foukat zadek na 2,3/2,4 za studena, nějak se mi to ale vlní, tak přifukuju na 2,6 a jsem happy. Pak tam hodim D211 GP racery a jdu se sklouznout na okruh. Stejnej rozměr, jedu sám, fouknu tam teda těch 2,3 No a ono hovno, páč tyhle gumy fungujou nejlépe na 1,6. No 1,6 a 2,6 už je celkem rozdíl - přitom je to stejná moto a stejný rozměr pneu
Př.2: Cestovní enduro - jízda po silnici vs. jízda mimo - nejlépe v písku Stejnej tlak? Asi těžko
Takže prostě záleží na typu pneu, jízním stylu, zátěži, podmínkách, osobní preferenci... To od výrobce (ať už motorky nebo pneu) je řekl bych jen takový doporučený výchozí bod.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Nahuštění pneu
Cuba_ZX7R>a ja si myslim, ze tlak v pneu se meni stylem jizdy... za studena ma jiny tlak nez za jizdy... pneumatika se pak rozpina vic, nebo min... tudiz zalezi na slozeni gumy a dalsich veci... a to si myslim ze ma vyrobce gumy zmakle vic, nez vyrobce motorky... v technicaku budu mit napsany 190/55 ... ale kazda pneumatika s timto rozmerem je jina... je tvrda smes, mekci smes atd... a proto by kazda guma mela mit svuj tlak vuci nejake vaze...
na pneu se uvádí max. tlak, na který je testována
tlak v pneu se mění ohřevem tedy i stylem jízdy, ale nepatrně. Když si zajedeš do pneuservisu nechat nafouknout pneu dusíkem, tak se ti tlak nebude měnit ani stylem jízdy
1 reakcí na tento příspěvek Nahuštění pneu
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Nahuštění pneu
Cizmik>Cuba_ZX7R>a ja si myslim, ze tlak v pneu se meni stylem jizdy... za studena ma jiny tlak nez za jizdy... pneumatika se pak rozpina vic, nebo min... tudiz zalezi na slozeni gumy a dalsich veci... a to si myslim ze ma vyrobce gumy zmakle vic, nez vyrobce motorky... v technicaku budu mit napsany 190/55 ... ale kazda pneumatika s timto rozmerem je jina... je tvrda smes, mekci smes atd... a proto by kazda guma mela mit svuj tlak vuci nejake vaze...
na pneu se uvádí max. tlak, na který je testována
tlak v pneu se mění ohřevem tedy i stylem jízdy, ale nepatrně. Když si zajedeš do pneuservisu nechat nafouknout pneu dusíkem, tak se ti tlak nebude měnit ani stylem jízdy
slyšim prvně, že se na normální ježdění foukaji pneu dusíkem. Vim, že to je na závodních tahačích..
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Nahuštění pneu
Cuba_ZX7R>tak bych to uzavrel tim, ze si kazdej nafoukne podle sveho
No já si myslim , ale wenk neví...
http://www.rozhlas.cz/motozurnal/radce/_zprava/447270
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Nahuštění pneu
carlos38>Cizmik>Cuba_ZX7R>a ja si myslim, ze tlak v pneu se meni stylem jizdy... za studena ma jiny tlak nez za jizdy... pneumatika se pak rozpina vic, nebo min... tudiz zalezi na slozeni gumy a dalsich veci... a to si myslim ze ma vyrobce gumy zmakle vic, nez vyrobce motorky... v technicaku budu mit napsany 190/55 ... ale kazda pneumatika s timto rozmerem je jina... je tvrda smes, mekci smes atd... a proto by kazda guma mela mit svuj tlak vuci nejake vaze...
na pneu se uvádí max. tlak, na který je testována
tlak v pneu se mění ohřevem tedy i stylem jízdy, ale nepatrně. Když si zajedeš do pneuservisu nechat nafouknout pneu dusíkem, tak se ti tlak nebude měnit ani stylem jízdy
slyšim prvně, že se na normální ježdění foukaji pneu dusíkem. Vim, že to je na závodních tahačích..
už to funguje pár let, většina pneuservisů to má v nabídce. Kde je fouklej dusík, dávaj červený čepičky
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Nahuštění pneu
Cizmik>carlos38>Cizmik>Cuba_ZX7R>a ja si myslim, ze tlak v pneu se meni stylem jizdy... za studena ma jiny tlak nez za jizdy... pneumatika se pak rozpina vic, nebo min... tudiz zalezi na slozeni gumy a dalsich veci... a to si myslim ze ma vyrobce gumy zmakle vic, nez vyrobce motorky... v technicaku budu mit napsany 190/55 ... ale kazda pneumatika s timto rozmerem je jina... je tvrda smes, mekci smes atd... a proto by kazda guma mela mit svuj tlak vuci nejake vaze...
na pneu se uvádí max. tlak, na který je testována
tlak v pneu se mění ohřevem tedy i stylem jízdy, ale nepatrně. Když si zajedeš do pneuservisu nechat nafouknout pneu dusíkem, tak se ti tlak nebude měnit ani stylem jízdy
slyšim prvně, že se na normální ježdění foukaji pneu dusíkem. Vim, že to je na závodních tahačích..
už to funguje pár let, většina pneuservisů to má v nabídce. Kde je fouklej dusík, dávaj červený čepičky
Je to hodně znát oproti normálu? Jaký jsou přibližně ceny?
carlos38>Cizmik>carlos38>Cizmik>Cuba_ZX7R>a ja si myslim, ze tlak v pneu se meni stylem jizdy... za studena ma jiny tlak nez za jizdy... pneumatika se pak rozpina vic, nebo min... tudiz zalezi na slozeni gumy a dalsich veci... a to si myslim ze ma vyrobce gumy zmakle vic, nez vyrobce motorky... v technicaku budu mit napsany 190/55 ... ale kazda pneumatika s timto rozmerem je jina... je tvrda smes, mekci smes atd... a proto by kazda guma mela mit svuj tlak vuci nejake vaze...
na pneu se uvádí max. tlak, na který je testována
tlak v pneu se mění ohřevem tedy i stylem jízdy, ale nepatrně. Když si zajedeš do pneuservisu nechat nafouknout pneu dusíkem, tak se ti tlak nebude měnit ani stylem jízdy
slyšim prvně, že se na normální ježdění foukaji pneu dusíkem. Vim, že to je na závodních tahačích..
už to funguje pár let, většina pneuservisů to má v nabídce. Kde je fouklej dusík, dávaj červený čepičky
Je to hodně znát oproti normálu? Jaký jsou přibližně ceny?
přečti si ten článek co jsem na něj dával odkaz. Dle názoru odborníků je to v běžném provozu nepostřehnutelný rozdíl, takže spíše vyhozené peníze...
Naposledy editováno 21.05.2009 16:35:57
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Nahuštění pneu
carlos38>Cuba_ZX7R>tak bych to uzavrel tim, ze si kazdej nafoukne podle sveho
No já si myslim , ale wenk neví...
Nakonec to, podle týhle diskuze, nechá stejně dofouknout v pneuservisu...
kazdej foukejte podle sveho
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Nahuštění pneu
carlos38>carlos38>Cuba_ZX7R>tak bych to uzavrel tim, ze si kazdej nafoukne podle sveho
No já si myslim , ale wenk neví...
Nakonec to, podle týhle diskuze, nechá stejně dofouknout v pneuservisu...
kazdej foukejte podle sveho
presne... ja tohle snad nikdy neresil... proste vymnena gumy, tak mi to nafoukli... a hotovo... az sem mel pocit, ze je meka tak sem ji doufoukl "tak nejak" podle nalady a bylo
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Nahuštění pneu
Cuba_ZX7R>carlos38>carlos38>Cuba_ZX7R>tak bych to uzavrel tim, ze si kazdej nafoukne podle sveho
No já si myslim , ale wenk neví...
Nakonec to, podle týhle diskuze, nechá stejně dofouknout v pneuservisu...
kazdej foukejte podle sveho
presne... ja tohle snad nikdy neresil... proste vymnena gumy, tak mi to nafoukli... a hotovo... az sem mel pocit, ze je meka tak sem ji doufoukl "tak nejak" podle nalady a bylo
když se to nafouká podle toho, co je napsaný na pneu--- nic se nezkazí (si myslim)
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Nahuštění pneu
carlos38>Cuba_ZX7R>carlos38>carlos38>Cuba_ZX7R>tak bych to uzavrel tim, ze si kazdej nafoukne podle sveho
No já si myslim , ale wenk neví...
Nakonec to, podle týhle diskuze, nechá stejně dofouknout v pneuservisu...
kazdej foukejte podle sveho
presne... ja tohle snad nikdy neresil... proste vymnena gumy, tak mi to nafoukli... a hotovo... az sem mel pocit, ze je meka tak sem ji doufoukl "tak nejak" podle nalady a bylo
když se to nafouká podle toho, co je napsaný na pneu--- nic se nezkazí (si myslim)
To se kurva pleteš, protože na pneu je vyznačen maximální přípustný tlak což bývá většinou 2,8atm. Pneu se hustí dle doporučení výrobce motorky a dle obsazení osobama 1 nebo 2 zrovna tak u aut
Naposledy editováno 21.05.2009 16:44:43
Dingo>carlos38>Cuba_ZX7R>carlos38>carlos38>Cuba_ZX7R>tak bych to uzavrel tim, ze si kazdej nafoukne podle sveho
No já si myslim , ale wenk neví...
Nakonec to, podle týhle diskuze, nechá stejně dofouknout v pneuservisu...
kazdej foukejte podle sveho
presne... ja tohle snad nikdy neresil... proste vymnena gumy, tak mi to nafoukli... a hotovo... az sem mel pocit, ze je meka tak sem ji doufoukl "tak nejak" podle nalady a bylo
když se to nafouká podle toho, co je napsaný na pneu--- nic se nezkazí (si myslim)
To se kurva pleteš, protože na pneu je vyznačen maximální přípustný tlak což bývá většinou 2,8atm. Pneu se hustí dle doporučení výrobce motorky a dle obsazení osobama 1 nebo 2 zrovna tak u aut
Dobře no (ale nevim, jestli to je max)... tak tam pumpnu 2,5 a vztekle lítám dál...
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Nahuštění pneu
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Nahuštění pneu
Cizmik>carlos38> s dusíkem jsem nejel, jenom vím, že tu ta možnost je a už delší dobu. Cena kolem 50KČ/kolo. Ale podle toho článku to je asi k hovnu
To už se taky probíralo, ve vzduchu co tlačí kompresor je kolik dusíku??? no hádej?
napovím
složení vzduchu
Naposledy editováno 21.05.2009 17:00:24
1 reakcí na tento příspěvek Nahuštění pneu
1 reakcí na tento příspěvek Nahuštění pneu
1 reakcí na tento příspěvek Nahuštění pneu
když vemu auta, na moje 1,9stilo mám vpředu gumu pod naftovým motorem, kamoš má mazdu 323f a ty samé gumy a dost pochybuju o otom že na zadních kolech bude mít předepsaný tlak stejný jak já pod naftovým dvoulitrem...
tyto věci testuje fabrika co vyrábí vozidlo, na jakých gumách a tlaku se nejlíp chová.
gumu obuješ na kde co a jediná společná hodnota pro tyto gumy je max tlak nic víc..
Naposledy editováno 21.05.2009 19:07:02
Lazyfucker>nemůžu si pomoct ale měl jsem sv650 vzadu roadtec160/60 a foukal jsem na 2, teď mám báwo (o 70kg víc) stejnou gumu, roadtec z6 rozměr 160/60 a foukám 2,3,holt dle manuálu výrobce vozidla.
když vemu auta, na moje 1,9stilo mám vpředu gumu pod naftovým motorem, kamoš má mazdu 323f a ty samé gumy a dost pochybuju o otom že na zadních kolech bude mít předepsaný tlak stejný jak já pod naftovým dvoulitrem...
tyto věci testuje fabrika co vyrábí vozidlo, na jakých gumách a tlaku se nejlíp chová.
gumu obuješ na kde co a jediná společná hodnota pro tyto gumy je max tlak nic víc..
přesně tak, proto tlak v pneu udává výrobce vozidla
Kendy17>Dusík se nemusí tak často dofukovat jako vzduch a nemění po zahřátí tolik tlak.Jestli někdo říká jak jsem tu někde četl,že vzduch mění tlak nepatrně,tak ať si to zkusí změřit studený a teplý,u motorky jsem to nezkoušel,ale na návěsu byl mezi studenou a teplou pneu rozdíl skoro 2 kPa a při huštění dusíkem něco kolem 0,5 kPa.Jinak tlak uvedný ne pneu je pouze maximální tlak na který se může pneu za studena nahustit,pak už nemusí fungovat správně.
Na tohle téma už to tady bylo a někdo dokonce děla testy a vyšlo z toho, že dusík do náklaďáků - ano. U aut, motorek - k ničemu
1 reakcí na tento příspěvek Nahuštění pneu
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
Dva takty jsou víc než dost [1 ... 96, 97] Cagiva Mito 125, Aprilia RS 125, Yamaha TDR 125, Gil... | Beranidlo | 2894 | Dnes v 15:34 Beranidlo |
Aprilia Rs 125 Nestartuje Aprilia RS 125 | Tesin | 1 | 23.5.2023 v 20:19 kokoška. |
3tydny stala a nedává jiskru Aprilia RS 125 | Jawák81 | 19 | 6.5.2023 v 14:27 Jawák81 |
Jakou 125ku Cagiva Mito 125, Aprilia RS 125, KTM 125 SX, Husqvar... | frantisekkal | 7 | 6.12.2022 v 00:14 JARDA-001 |
hadičky odolné brzdovce Honda CBR 900RR Fireblade, Kawasaki ZX-6R Ninja, Yam... | Trollface001 | 25 | 26.8.2022 v 06:45 FJRPEPA |