paolo_novy Přidat reklamu

Téma: Nahuštění pneu
20.5.2009 v 22:18
Zdravim na kolik nafukujete pneu?
Nebo kolik by měl být ideální tlak v pneu.

Nahuštění pneu

21.5.2009 v 15:56 | Nahoru | #31
Já si stejně myslim, že je to hodně individuální záležitost. To že maji gumy stejnou šířku rozhodně neznamená, že maji stejnou konstrukci a vlastnosti.
Např.: mám sportovní mašinu, jsem kochač - hodim tam Pilot Road - jedem ve dvou k moři, kufry atd. - výrobce píše foukat zadek na 2,3/2,4 za studena, nějak se mi to ale vlní, tak přifukuju na 2,6 a jsem happy. Pak tam hodim D211 GP racery a jdu se sklouznout na okruh. Stejnej rozměr, jedu sám, fouknu tam teda těch 2,3 No a ono hovno, páč tyhle gumy fungujou nejlépe na 1,6. No 1,6 a 2,6 už je celkem rozdíl - přitom je to stejná moto a stejný rozměr pneu
Př.2: Cestovní enduro - jízda po silnici vs. jízda mimo - nejlépe v písku Stejnej tlak? Asi těžko

Takže prostě záleží na typu pneu, jízním stylu, zátěži, podmínkách, osobní preferenci... To od výrobce (ať už motorky nebo pneu) je řekl bych jen takový doporučený výchozí bod.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Nahuštění pneu

21.5.2009 v 15:58 | Nahoru | #32

Cuba_ZX7R>a ja si myslim, ze tlak v pneu se meni stylem jizdy... za studena ma jiny tlak nez za jizdy... pneumatika se pak rozpina vic, nebo min... tudiz zalezi na slozeni gumy a dalsich veci... a to si myslim ze ma vyrobce gumy zmakle vic, nez vyrobce motorky... v technicaku budu mit napsany 190/55 ... ale kazda pneumatika s timto rozmerem je jina... je tvrda smes, mekci smes atd... a proto by kazda guma mela mit svuj tlak vuci nejake vaze...


na pneu se uvádí max. tlak, na který je testována
tlak v pneu se mění ohřevem tedy i stylem jízdy, ale nepatrně. Když si zajedeš do pneuservisu nechat nafouknout pneu dusíkem, tak se ti tlak nebude měnit ani stylem jízdy

1 reakcí na tento příspěvek Nahuštění pneu

21.5.2009 v 16:07 | Nahoru | #33
tak bych to uzavrel tim, ze si kazdej nafoukne podle sveho

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Nahuštění pneu

21.5.2009 v 16:07 | Nahoru | #34

Cizmik>Cuba_ZX7R>a ja si myslim, ze tlak v pneu se meni stylem jizdy... za studena ma jiny tlak nez za jizdy... pneumatika se pak rozpina vic, nebo min... tudiz zalezi na slozeni gumy a dalsich veci... a to si myslim ze ma vyrobce gumy zmakle vic, nez vyrobce motorky... v technicaku budu mit napsany 190/55 ... ale kazda pneumatika s timto rozmerem je jina... je tvrda smes, mekci smes atd... a proto by kazda guma mela mit svuj tlak vuci nejake vaze...
na pneu se uvádí max. tlak, na který je testována
tlak v pneu se mění ohřevem tedy i stylem jízdy, ale nepatrně. Když si zajedeš do pneuservisu nechat nafouknout pneu dusíkem, tak se ti tlak nebude měnit ani stylem jízdy



slyšim prvně, že se na normální ježdění foukaji pneu dusíkem. Vim, že to je na závodních tahačích..

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Nahuštění pneu

21.5.2009 v 16:08 | Nahoru | #35

Cuba_ZX7R>tak bych to uzavrel tim, ze si kazdej nafoukne podle sveho



No já si myslim , ale wenk neví...

(reakce na) Nahuštění pneu

21.5.2009 v 16:13 | Nahoru | #36

carlos38>Cuba_ZX7R>tak bych to uzavrel tim, ze si kazdej nafoukne podle sveho

No já si myslim , ale wenk neví...



tak to dojezdil

Nahuštění pneu

21.5.2009 v 16:16 | Nahoru | #37
Když už jste nakousli to plnění dusíkem...
http://www.rozhlas.cz/motozurnal/radce/_zprava/447270

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Nahuštění pneu

21.5.2009 v 16:18 | Nahoru | #38

carlos38>Cizmik>Cuba_ZX7R>a ja si myslim, ze tlak v pneu se meni stylem jizdy... za studena ma jiny tlak nez za jizdy... pneumatika se pak rozpina vic, nebo min... tudiz zalezi na slozeni gumy a dalsich veci... a to si myslim ze ma vyrobce gumy zmakle vic, nez vyrobce motorky... v technicaku budu mit napsany 190/55 ... ale kazda pneumatika s timto rozmerem je jina... je tvrda smes, mekci smes atd... a proto by kazda guma mela mit svuj tlak vuci nejake vaze...
na pneu se uvádí max. tlak, na který je testována
tlak v pneu se mění ohřevem tedy i stylem jízdy, ale nepatrně. Když si zajedeš do pneuservisu nechat nafouknout pneu dusíkem, tak se ti tlak nebude měnit ani stylem jízdy

slyšim prvně, že se na normální ježdění foukaji pneu dusíkem. Vim, že to je na závodních tahačích..


už to funguje pár let, většina pneuservisů to má v nabídce. Kde je fouklej dusík, dávaj červený čepičky

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Nahuštění pneu

21.5.2009 v 16:33 | Nahoru | #39

Cizmik>carlos38>Cizmik>Cuba_ZX7R>a ja si myslim, ze tlak v pneu se meni stylem jizdy... za studena ma jiny tlak nez za jizdy... pneumatika se pak rozpina vic, nebo min... tudiz zalezi na slozeni gumy a dalsich veci... a to si myslim ze ma vyrobce gumy zmakle vic, nez vyrobce motorky... v technicaku budu mit napsany 190/55 ... ale kazda pneumatika s timto rozmerem je jina... je tvrda smes, mekci smes atd... a proto by kazda guma mela mit svuj tlak vuci nejake vaze...
na pneu se uvádí max. tlak, na který je testována
tlak v pneu se mění ohřevem tedy i stylem jízdy, ale nepatrně. Když si zajedeš do pneuservisu nechat nafouknout pneu dusíkem, tak se ti tlak nebude měnit ani stylem jízdy

slyšim prvně, že se na normální ježdění foukaji pneu dusíkem. Vim, že to je na závodních tahačích..
už to funguje pár let, většina pneuservisů to má v nabídce. Kde je fouklej dusík, dávaj červený čepičky



Je to hodně znát oproti normálu? Jaký jsou přibližně ceny?

(reakce na) Nahuštění pneu

21.5.2009 v 16:35 | Nahoru | #40

carlos38>Cizmik>carlos38>Cizmik>Cuba_ZX7R>a ja si myslim, ze tlak v pneu se meni stylem jizdy... za studena ma jiny tlak nez za jizdy... pneumatika se pak rozpina vic, nebo min... tudiz zalezi na slozeni gumy a dalsich veci... a to si myslim ze ma vyrobce gumy zmakle vic, nez vyrobce motorky... v technicaku budu mit napsany 190/55 ... ale kazda pneumatika s timto rozmerem je jina... je tvrda smes, mekci smes atd... a proto by kazda guma mela mit svuj tlak vuci nejake vaze...
na pneu se uvádí max. tlak, na který je testována
tlak v pneu se mění ohřevem tedy i stylem jízdy, ale nepatrně. Když si zajedeš do pneuservisu nechat nafouknout pneu dusíkem, tak se ti tlak nebude měnit ani stylem jízdy

slyšim prvně, že se na normální ježdění foukaji pneu dusíkem. Vim, že to je na závodních tahačích..
už to funguje pár let, většina pneuservisů to má v nabídce. Kde je fouklej dusík, dávaj červený čepičky

Je to hodně znát oproti normálu? Jaký jsou přibližně ceny?



přečti si ten článek co jsem na něj dával odkaz. Dle názoru odborníků je to v běžném provozu nepostřehnutelný rozdíl, takže spíše vyhozené peníze...

Naposledy editováno 21.05.2009 16:35:57

Nahuštění pneu

21.5.2009 v 16:35 | Nahoru | #41
a cetl nekdo ten clanek, kde se pise ze to je na hovno?

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Nahuštění pneu

21.5.2009 v 16:35 | Nahoru | #42

carlos38>Cuba_ZX7R>tak bych to uzavrel tim, ze si kazdej nafoukne podle sveho

No já si myslim , ale wenk neví...



Nakonec to, podle týhle diskuze, nechá stejně dofouknout v pneuservisu...
kazdej foukejte podle sveho

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Nahuštění pneu

21.5.2009 v 16:39 | Nahoru | #43

carlos38>carlos38>Cuba_ZX7R>tak bych to uzavrel tim, ze si kazdej nafoukne podle sveho

No já si myslim , ale wenk neví...

Nakonec to, podle týhle diskuze, nechá stejně dofouknout v pneuservisu...
kazdej foukejte podle sveho



presne... ja tohle snad nikdy neresil... proste vymnena gumy, tak mi to nafoukli... a hotovo... az sem mel pocit, ze je meka tak sem ji doufoukl "tak nejak" podle nalady a bylo

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Nahuštění pneu

21.5.2009 v 16:40 | Nahoru | #44

Cuba_ZX7R>carlos38>carlos38>Cuba_ZX7R>tak bych to uzavrel tim, ze si kazdej nafoukne podle sveho

No já si myslim , ale wenk neví...

Nakonec to, podle týhle diskuze, nechá stejně dofouknout v pneuservisu...
kazdej foukejte podle sveho

presne... ja tohle snad nikdy neresil... proste vymnena gumy, tak mi to nafoukli... a hotovo... az sem mel pocit, ze je meka tak sem ji doufoukl "tak nejak" podle nalady a bylo



když se to nafouká podle toho, co je napsaný na pneu--- nic se nezkazí (si myslim)

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Nahuštění pneu

21.5.2009 v 16:44 | Nahoru | #45

carlos38>Cuba_ZX7R>carlos38>carlos38>Cuba_ZX7R>tak bych to uzavrel tim, ze si kazdej nafoukne podle sveho

No já si myslim , ale wenk neví...

Nakonec to, podle týhle diskuze, nechá stejně dofouknout v pneuservisu...
kazdej foukejte podle sveho

presne... ja tohle snad nikdy neresil... proste vymnena gumy, tak mi to nafoukli... a hotovo... az sem mel pocit, ze je meka tak sem ji doufoukl "tak nejak" podle nalady a bylo

když se to nafouká podle toho, co je napsaný na pneu--- nic se nezkazí (si myslim)


To se kurva pleteš, protože na pneu je vyznačen maximální přípustný tlak což bývá většinou 2,8atm. Pneu se hustí dle doporučení výrobce motorky a dle obsazení osobama 1 nebo 2 zrovna tak u aut

Naposledy editováno 21.05.2009 16:44:43

(reakce na) Nahuštění pneu

21.5.2009 v 16:48 | Nahoru | #46

Dingo>carlos38>Cuba_ZX7R>carlos38>carlos38>Cuba_ZX7R>tak bych to uzavrel tim, ze si kazdej nafoukne podle sveho

No já si myslim , ale wenk neví...

Nakonec to, podle týhle diskuze, nechá stejně dofouknout v pneuservisu...
kazdej foukejte podle sveho

presne... ja tohle snad nikdy neresil... proste vymnena gumy, tak mi to nafoukli... a hotovo... az sem mel pocit, ze je meka tak sem ji doufoukl "tak nejak" podle nalady a bylo

když se to nafouká podle toho, co je napsaný na pneu--- nic se nezkazí (si myslim)
To se kurva pleteš, protože na pneu je vyznačen maximální přípustný tlak což bývá většinou 2,8atm. Pneu se hustí dle doporučení výrobce motorky a dle obsazení osobama 1 nebo 2 zrovna tak u aut



Dobře no (ale nevim, jestli to je max)... tak tam pumpnu 2,5 a vztekle lítám dál...

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Nahuštění pneu

21.5.2009 v 16:53 | Nahoru | #47
carlos38> s dusíkem jsem nejel, jenom vím, že tu ta možnost je a už delší dobu. Cena kolem 50KČ/kolo. Ale podle toho článku to je asi k hovnu

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Nahuštění pneu

21.5.2009 v 16:59 | Nahoru | #48

Cizmik>carlos38> s dusíkem jsem nejel, jenom vím, že tu ta možnost je a už delší dobu. Cena kolem 50KČ/kolo. Ale podle toho článku to je asi k hovnu





To už se taky probíralo, ve vzduchu co tlačí kompresor je kolik dusíku??? no hádej?

napovím

složení vzduchu

Naposledy editováno 21.05.2009 17:00:24

1 reakcí na tento příspěvek Nahuštění pneu

21.5.2009 v 18:38 | Nahoru | #49
Dusík se nemusí tak často dofukovat jako vzduch a nemění po zahřátí tolik tlak.Jestli někdo říká jak jsem tu někde četl,že vzduch mění tlak nepatrně,tak ať si to zkusí změřit studený a teplý,u motorky jsem to nezkoušel,ale na návěsu byl mezi studenou a teplou pneu rozdíl skoro 2 kPa a při huštění dusíkem něco kolem 0,5 kPa.Jinak tlak uvedný ne pneu je pouze maximální tlak na který se může pneu za studena nahustit,pak už nemusí fungovat správně.

1 reakcí na tento příspěvek Nahuštění pneu

21.5.2009 v 18:54 | Nahoru | #50
Takže sem se hovno dozvěděl děkuji chlapi:D

1 reakcí na tento příspěvek Nahuštění pneu

21.5.2009 v 19:06 | Nahoru | #51
nemůžu si pomoct ale měl jsem sv650 vzadu roadtec160/60 a foukal jsem na 2, teď mám báwo (o 70kg víc) stejnou gumu, roadtec z6 rozměr 160/60 a foukám 2,3,holt dle manuálu výrobce vozidla.

když vemu auta, na moje 1,9stilo mám vpředu gumu pod naftovým motorem, kamoš má mazdu 323f a ty samé gumy a dost pochybuju o otom že na zadních kolech bude mít předepsaný tlak stejný jak já pod naftovým dvoulitrem...

tyto věci testuje fabrika co vyrábí vozidlo, na jakých gumách a tlaku se nejlíp chová.
gumu obuješ na kde co a jediná společná hodnota pro tyto gumy je max tlak nic víc..

Naposledy editováno 21.05.2009 19:07:02

(reakce na) Nahuštění pneu

21.5.2009 v 19:13 | Nahoru | #52
wenk> vepředu 1,8
vzadu 2-2,3
jinak tady máš manual, nejsou v čj, ale základ se z nich dozvíš tady

(reakce na) Nahuštění pneu

21.5.2009 v 19:15 | Nahoru | #53

Lazyfucker>nemůžu si pomoct ale měl jsem sv650 vzadu roadtec160/60 a foukal jsem na 2, teď mám báwo (o 70kg víc) stejnou gumu, roadtec z6 rozměr 160/60 a foukám 2,3,holt dle manuálu výrobce vozidla.

když vemu auta, na moje 1,9stilo mám vpředu gumu pod naftovým motorem, kamoš má mazdu 323f a ty samé gumy a dost pochybuju o otom že na zadních kolech bude mít předepsaný tlak stejný jak já pod naftovým dvoulitrem...

tyto věci testuje fabrika co vyrábí vozidlo, na jakých gumách a tlaku se nejlíp chová.
gumu obuješ na kde co a jediná společná hodnota pro tyto gumy je max tlak nic víc..


přesně tak, proto tlak v pneu udává výrobce vozidla

(reakce na) Nahuštění pneu

21.5.2009 v 19:32 | Nahoru | #54

Kendy17>Dusík se nemusí tak často dofukovat jako vzduch a nemění po zahřátí tolik tlak.Jestli někdo říká jak jsem tu někde četl,že vzduch mění tlak nepatrně,tak ať si to zkusí změřit studený a teplý,u motorky jsem to nezkoušel,ale na návěsu byl mezi studenou a teplou pneu rozdíl skoro 2 kPa a při huštění dusíkem něco kolem 0,5 kPa.Jinak tlak uvedný ne pneu je pouze maximální tlak na který se může pneu za studena nahustit,pak už nemusí fungovat správně.



Na tohle téma už to tady bylo a někdo dokonce děla testy a vyšlo z toho, že dusík do náklaďáků - ano. U aut, motorek - k ničemu

Nahuštění pneu

21.5.2009 v 19:36 | Nahoru | #55
Hledám,HLEDÁM,ale nemůžu to v tom manuálu najít

1 reakcí na tento příspěvek Nahuštění pneu

21.5.2009 v 19:37 | Nahoru | #56
Oprava omlouvám se tak naonec je to 1.8kPa ve předu a 2.0kPa vzadu

(reakce na) Nahuštění pneu

21.5.2009 v 19:49 | Nahoru | #57
wenk>

Nahuštění pneu

21.5.2009 v 22:20 | Nahoru | #58
V kazdym manualu je nekolim nejbezbeznejsich gum a nakolik se maji foukat, jinak samozrejme podle vyrobce gumy!

Nahuštění pneu

21.5.2009 v 23:04 | Nahoru | #59
najdeš to na webu výrobce pneu, na konkrétní typ moto. jakou gumu chceš a jakou máš motorku. tím jsi měl dotaz začít

Nahuštění pneu

22.5.2009 v 15:45 | Nahoru | #60
foukání gum dusíkem je u náklaďálů naprostá samozřejmost,prodlužuje to dost podstatně životnost,foukám dusíkem všechno,ale u osobáku není asi rozdíl a u motorky nevím,je pravda,že se ty gumy hodně ohřejou a potom ten tlak musí stoupnout ale o kolik to netuším,u náklaďáku o hodně a to se ta teplota nedá srovnat
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Dva takty jsou víc než dost [1 ... 96, 97] Cagiva Mito 125, Aprilia RS 125, Yamaha TDR 125, Gil... Beranidlo 2894 Dnes v 15:34 Beranidlo
Aprilia Rs 125 Nestartuje Aprilia RS 125 Tesin 1 23.5.2023 v 20:19 kokoška.
3tydny stala a nedává jiskru Aprilia RS 125 Jawák81 19 6.5.2023 v 14:27 Jawák81
Jakou 125ku Cagiva Mito 125, Aprilia RS 125, KTM 125 SX, Husqvar... frantisekkal 7 6.12.2022 v 00:14 JARDA-001
hadičky odolné brzdovce Honda CBR 900RR Fireblade, Kawasaki ZX-6R Ninja, Yam... Trollface001 25 26.8.2022 v 06:45 FJRPEPA


TOPlist