globalmoto_kveten




globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Termostat
13.1.2009 v 15:32
Ahoj mám dotaz nezahřejú ji víc jak na 60°C když se dostane na 80°C tak jen v koloně ve městě. Asi špatnej termostat co?

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Termostat

13.1.2009 v 23:03 | Nahoru | #31
DCshoe.coUSA> jj sem přepracovanej

(reakce na) Termostat

13.1.2009 v 23:04 | Nahoru | #32

ottons>DCshoe.coUSA> jj sem přepracovanej

V poho

2 reakcí na tento příspěvek Termostat

13.1.2009 v 23:06 | Nahoru | #33
TOPENÍ ??? - nepotřebuje

Termostat pomáhá studenému motoru se uvést co nejrychleji do provozní teploty - pouští proudící kapalinu jež žene čerpadlo, mimo chladič (okruh mimo chladič), při teplotě nad provozní otevře okruh s chladičem, pokud i tak vzrůstá, bývá senzor, který sepne ventilátor a pomáhá prohánět vzduch chladičem...

Bylo někde topení - nikde jsem ho neviděl, s topením má spojitost výměník ...

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Termostat

13.1.2009 v 23:09 | Nahoru | #34

SiSpo>TOPENÍ ??? - nepotřebuje

Termostat pomáhá studenému motoru se uvést co nejrychleji do provozní teploty - pouští proudící kapalinu jež žene čerpadlo, mimo chladič (okruh mimo chladič), při teplotě nad provozní otevře okruh s chladičem, pokud i tak vzrůstá, bývá senzor, který sepne ventilátor a pomáhá prohánět vzduch chladičem...

Bylo někde topení - nikde jsem ho neviděl, s topením má spojitost výměník ...

Kde si to vyčetl??

Termostat

13.1.2009 v 23:09 | Nahoru | #35
kde by čtyřkolka vzala topení proboha..?

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Termostat

13.1.2009 v 23:10 | Nahoru | #36
[quote]SiSpo> je to jasny sou to Velkej a malej okruh. Ale co provozní teplota motoru pokud má byt cca 80-90° pak při teplotě 50-60° motor trpí nebo ne?

(reakce na) Termostat

13.1.2009 v 23:11 | Nahoru | #37

DCshoe.coUSA>SiSpo>TOPENÍ ??? - nepotřebuje

Termostat pomáhá studenému motoru se uvést co nejrychleji do provozní teploty - pouští proudící kapalinu jež žene čerpadlo, mimo chladič (okruh mimo chladič), při teplotě nad provozní otevře okruh s chladičem, pokud i tak vzrůstá, bývá senzor, který sepne ventilátor a pomáhá prohánět vzduch chladičem...

Bylo někde topení - nikde jsem ho neviděl, s topením má spojitost výměník ...Kde si to vyčetl??


jen to upravím,ty okruhy sů 2 malý(okruh v motoru),velký(okruh přes chladič)

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Termostat

13.1.2009 v 23:14 | Nahoru | #38

ottons>SiSpo> je to jasny sou to Velkej a malej okruh. Ale co provozní teplota motoru pokud má byt cca 80-90° pak při teplotě 50-60° motor trpí nebo ne?



Tech 50-60 asi nebude teplota v motoru.

(reakce na) Termostat

13.1.2009 v 23:22 | Nahoru | #39

Bubrak ZX10R>ottons>SiSpo> je to jasny sou to Velkej a malej okruh. Ale co provozní teplota motoru pokud má byt cca 80-90° pak při teplotě 50-60° motor trpí nebo ne?

Tech 50-60 asi nebude teplota v motoru.


provozní určitě ne nebo aspon sem neviděl motor,který by takovů teplotu měl provozní,při níž sa otevírá velký okruh

1 reakcí na tento příspěvek Termostat

13.1.2009 v 23:30 | Nahoru | #40
Každopádně zejtra vyndám termostat a ten ukáže jak se věci mají.

(reakce na) Termostat

13.1.2009 v 23:33 | Nahoru | #41
ottons> určitě to bude tím,nic jiného mna nenapadá
snad jen kdyby bylo špatné čidlo teploty a na teploměru ukazovalo blbě,ale to ne méněpravděpodobnější než ten termostat

2 reakcí na tento příspěvek Termostat

13.1.2009 v 23:38 | Nahoru | #42
asi čidlo bude v pohodě protože když ji nechám stát na stojanu a běží delší dobu tak sepne větrák a teploměr ukazuje 102° tak myslím že čidlem nebo budíkem to není.zatim díkec a ahoj

(reakce na) Termostat

13.1.2009 v 23:41 | Nahoru | #43
ottons> jo tak to jsem nevěděl,tak jestli ukazuje 102 při delším stání a sepne větrák,tak toto je OK tak omrkni ten termostat,mrkni na to a hod sem potom info chlape tak dobrou

1 reakcí na tento příspěvek Termostat

13.1.2009 v 23:47 | Nahoru | #44
Já nevím chlapy, taky jde o to a už to tu zaznělo, kam pan vývojový pracovník umístí ten snímač teploty, pokud na velký okruh, teplota značně bude zkreslená a pokud na malý a i tak ukazuje 50-60 no nevím zas takový expert neznám (jako zdá se mi nízká radši bych jí viděl k té 80ce), pouze jsem byl v servisu Tatra (to jsou vzduchem chlazené motory)...

Jinak jsem obhlížel jak to má udělanej Transalp, takže snímač k zapnutí ventilátoru na chladiči a rafička na přístrojovce se hejbá, aspon to tak vypadá podle snímače (asi odporovej - nevím) umístěný v tělese termostatu... To je můj odhad u toho snímání (a následné přeměně ukazatele ručičky) pač nikde jsem nic nenašel a tohle bylo pro mě pravděpodobné...

Jako jen dodám, že v létě mi při popojíždění v terénu za jedna ventilátor funguje ani k červené se nedostanu (což by mohla být teplota kolem 110) a podle budíku v létě jezdím kolem půlky (nevím co je to za teplotu) a ted v zime lehce od zacatku se mrška drží...

Pořád nějak nechápu jak víte kolik to má přesně stupňů pač jsem si na žádné konkurenční mašině nevšiml, že by byl ukazatel přímo ve stupňích celsia...

Řešení: vyzkoušet termostat / demontáž / nádoba s vodou a teloměrem / otevírat by měl (ale je to teorie k autům a teď se koukám do sešitu )

termostat s tuhou náplní:
- při 80°C dochází k roztavení pracovní látky
- začne se otevírat při teplotě cca 95°C

termostat s vlnovcem
- vlnovec vyplněn, kapalinou s nízkým bodem varu
- cca 75°C, vlivem vnitřního tlaku, se začne vlnovec prodlužovat a tím otevírat postupně příslušný ventil

no snad vám to něco dá

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Termostat

13.1.2009 v 23:53 | Nahoru | #45
SiSpo> ty jsi automechanik..?
jinak k tomu umístění čidla,enom největší blbec by to dal na velký okruh,mělo by to u před termostatem,respektive na místě kde jde kapalina z malého na velký okruh,je blbost aby to někdo cpal na velký okruh

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Termostat

14.1.2009 v 00:04 | Nahoru | #46
motomaniakGSX-R> možná blbost je, ale člověk nikdy neví zda to tak nějaký zkouřený japonec nezařídil ...

Ee nejsem automechanik, můj obor na střední se jmenoval "Silniční doprava" a zrovna chlazení jsem měl u maturity na potvoru, ale něco mi dala aspoň si pamatuji a to jsem zrovna u maturity netušil z čeho je tvořen základ Fridexu apod. - ethylenglykolu - už to nezapomenu ...

Jinak jak jsem si četl tak mě jedna věc překvapila (nepřekvapila jako, že zajímavý poznatek), že chladič zchladí kapalinu cca o 5-7°C a tím je zaručeno malé tepelné pnutí motoru (ale to už není z mé hlavy, ale ze sešitu )

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Termostat

14.1.2009 v 00:10 | Nahoru | #47
SiSpo> zkouřený japonec to je dobré
tys chodil do brna na isš automobilní na silniční dopravu..?
taky sem měl chlazení u písemných a vlastně aj ůstních závěrečných zkůšek
a chladič zchladí kapalinu jen o 5-7 stupnů..? no ja sem si teda myslel že aspon o 15 :\ minimálně zajímavé

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Termostat

14.1.2009 v 00:15 | Nahoru | #48
motomaniakGSX-R> nenene já chodil semka sos.roudnice/

K té teplotě, já to hlavně neřešil, jaký je rozdíl mezi vstupem a výstupem z chladiče... Ale je možný že i více, pač knížky nejsou zárukou pravdy...

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Termostat

14.1.2009 v 00:21 | Nahoru | #49
SiSpo> jo tak,já že do brna,páč silniční dopavu znám enom tam
přesně,knížka neni praxe ono je to víceméně jedno,pokud motor chladí,jak má tak to neřeším a co tu má problém ten typek,to si myslím,že je jen špatný termostat,asi sa málo otevítá

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Termostat

14.1.2009 v 00:32 | Nahoru | #50
motomaniakGSX-R> Věřím i tomu, že je to tam víc i o praxi než u nás bylo a máte více techniky na zkoumání... A čím klidně tím, jen mi řekni jak on ví přesně tu teplotu, já totiž na motorce budík mám, ale ve °C mi neukazuje...



Naposledy editováno 14.01.2009 00:39:53

(reakce na) Termostat

14.1.2009 v 00:43 | Nahoru | #51
SiSpo> no do Brna na automobilku díky svoji blbosti už nechodím
ale možu říct,že vybavení a vůbec vše je tam na velice vysoké urovni
tak teplotu "přesně" na hodnoty neukazuje žádný teploměr ani v autě ani na moto,je to myslím v rozmezí 70-90-120 stupnů a mosíš nějak odhadnůt,v kolikati stupních sa ručička asi pohybuje
tak si to myslel..?

2 reakcí na tento příspěvek Termostat

14.1.2009 v 00:45 | Nahoru | #52
nějak tak... aha takže se pouze domnívají, že ta teplota je nízká aha, v tom případě jim může kecat i ten teploměr na palubovce

jo a dík, hned je mi to jasnější a jdu spát tak brou brou

Naposledy editováno 14.01.2009 00:47:39

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Termostat

14.1.2009 v 00:49 | Nahoru | #53
SiSpo> no ja doufám,že odhadujů dobře nebo takto,neviděl sem teploměr kde by byly vypsané přesně stupně,ja sem stupně na každém odhadl,sů třeba teploměry kde sů 2 bílé čárky a nakonec ta červená,ke které když dojde ruččička tak je průser na světě

(reakce na) Termostat

14.1.2009 v 00:50 | Nahoru | #54
SiSpo> taky jidu spat,tak sa měj chlape dobrou

1 reakcí na tento příspěvek Termostat

14.1.2009 v 01:44 | Nahoru | #55

teploty možná k nepřečtení - tedy: 60 / 90 / 110 °C

Naposledy editováno 14.01.2009 01:45:50

(reakce na) Termostat

14.1.2009 v 12:42 | Nahoru | #56
SiSpo> Ahoj sem to myslel v rozhraní teplot nikoli přesně na stupen je jasné že to nepoznáš přesně.Ale deset ° pozná snad každej ne?

1 reakcí na tento příspěvek Termostat

14.1.2009 v 12:51 | Nahoru | #57
jak jiz bylo receno, zalezi kde je umistene cidlo teplomeru, pokud ve velkem okruhu ukazuje dost casto nesmyslne nizkou teplotu, obzvlast v zime....

motomaniakgsxr: a divil by ses ale jen blbec by ho dal do velkeho okruhu a TLS 97 ho tam ma... 98 a vyse uz ne...

ad ctyrkolky a krosky, maji jen jeden okruh ohriva se cela napln najednou...

(reakce na) Termostat

14.1.2009 v 14:00 | Nahoru | #58

assassin>jak jiz bylo receno, zalezi kde je umistene cidlo teplomeru, pokud ve velkem okruhu ukazuje dost casto nesmyslne nizkou teplotu, obzvlast v zime....

motomaniakgsxr: a divil by ses ale jen blbec by ho dal do velkeho okruhu a TLS 97 ho tam ma... 98 a vyse uz ne...

ad ctyrkolky a krosky, maji jen jeden okruh ohriva se cela napln najednou...


je to možné,neříkám,že ne ale příjde mě to jako blbost,čidlo by mělo byt u termostatu

Naposledy editováno 14.01.2009 14:00:22

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Termostat

14.1.2009 v 14:13 | Nahoru | #59
ottons> vidíš, mě se zas hřeje moc, ale čidlo spíná. zkusím vyměnit kapalinu a uvidím

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Termostat

14.1.2009 v 16:57 | Nahoru | #60
Kubajzz> zkusil bych taky termostat otestovat, to že by to někde bylo přicpaný netuším...
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Manuál FZR 600 R 1994-1995 Yamaha FZR 600 Ostravak1111 4 16.2.2022 v 18:06 Ostravak1111
Broušení brzdových kotoučů Yamaha FZR 600 Tikov 15 3.5.2021 v 07:13 SvakoDc
Fzr 600 na 25kw Yamaha FZR 600 reNqy 9 14.4.2020 v 19:25 klov
Budíky originální za digitální Yamaha FZR 600 Ride1 11 29.3.2020 v 11:26 Jarrinn
Nestartuje:proč? Yamaha FZR 600 SEZAK 16 21.3.2020 v 17:46 zdenysrx6


TOPlist