Tak jsem se vrátil z lesíka v rámci tréningu na léto do bažin a už si začínám říkat, že ten můj 156 kilovej mastodont je tak akorát za trest. Zkoušel jsem různý typy zapadnutí a dostat to ven je za trest. Za tři hodiny různejch poksů s navijákem jsem se totálně vyřídil. Pak se na mě ještě snesli komáři a bylo hotovo. Naviják sice dobrej, ale když se není za co chytit tak je celkem problém. Pak jsem tam zajel s Betou alp 200, hele nebe a dudy. Chytnu za nosič a vytáhnu na hulváta ven. Navíc je to už tak lehký, že se to bez problémů dá převýst přes řeku na normální loďce a nehrozí převrácení, jako u těžkýho verglu. Na jedničku vyjedu jakejkoliv kopec než se převrátím, žere znatelně míň a po menších úpravách by to projelo i 90cm brod.
Tak si říkám prubnout to na nějakým vzducháči. Ale ze současný produkce jsem našel jen AJP 240 a to má 20 koní. Sice výkon nic moc na silnici, ale kdyby bylo něco o trochu silnějšího, třeba 25 koní, tak by to bylo dokonalý. Nevíte o něčem ?
Jako podmínku nejdůležitější bych viděl hmotnost do 115 kil suchý hmotnosti. A výměna oleje minimálně 3tkm.
Naposledy editováno 26.06.2024 22:46:00
1 reakcí na tento příspěvek Malý, lehký, jednoduchý vzducháč do tajgy a tundry, 16-28HP,...
Že to je všechno Čína to víme ono i BMW vyrábí v Číně a plno dalších motorek se tam přesouvá a přesouvá, díky čemuž čínská kvalita stoupá když tu nejsou vyložené treky za pár šušnů.
Takže jsme to nakonec zavrhli. Navíc je to plný elektroniky a spolehlivost KTM je docela nízká, Za ty prachy co za to chtějí mi to za to nestojí. A jak jsme to řešili tak jsme zjistili že ten maník co na tom jezdil ty dlouhé intervaly tak kecal.
Protože pr7 má být taky stejný čínský shit ale všichni to vesele kupují a chválí si to. Otázka jak to nakonec s tou liškou a ocasem je.
(reakce na) Malý, lehký, jednoduchý vzducháč do tajgy a tundry, 16-28HP,...
ZdendaZB píše: tak já mám 181 cm a solit to stejne nejde, na solení je potřeba 60 koní a vejš
otázka, jestli to pojede pořád 90 po silnici bez nadměrnýho opotřebování motoru, když se dá větší přetězový kolečko
Po silnici mám cestovní rychlost 60. Zpřevodovat by to asi nějak šlo a tu sílu to mít může (máme v rodině i CRF230, toto je ten samý motor, jen trochu extra vrtání pro trochu extra krouťáku), ale pokud na tom chceš dělat asfaltové přejezdy, kde je cestovní rychlost faktor, nemyslím si, že je to ten správný stroj. Od toho mám CRF300.
(reakce na) Malý, lehký, jednoduchý vzducháč do tajgy a tundry, 16-28HP,...
Wenca24 píše: ZdendaZB> To sice jo, ale je to tím, že je jinak stavěný....to AJP je na vyblbnutí kolem baráku, ne na dlouhý trip na těžko...nebude mít prakticky žádnou podsedlovku, na kterou bys naložil svůj náklad například, nemá pořádný světlo atd... - tohle když tam všechno budeš dodělávat, dostaneš se s tou váhou hodně blízko...to KLX je pro dva, takže něco určitě uveze... navíc, krom váhy potřebuješ i spolehlivost - v tomhle bude ta kawa jinde..
Není to ideál, ale asi nejblíž..
Na PR4 jsem dal Slovinsko, Polsko, několik vícedenní tripů po česku, proč by to nešlo?

1 reakcí na tento příspěvek Malý, lehký, jednoduchý vzducháč do tajgy a tundry, 16-28HP,...
Protože, jsem zjistil, že motor mají všude a novej stojí 14 tisíc korun , che, tak to je směšný. A navíc tam jde dát i 125, takže kdyby bylo nejhůř tak vyměním.
https://www.avantsb....el_v_sbore_zs169fmm/
1 reakcí na tento příspěvek Malý, lehký, jednoduchý vzducháč do tajgy a tundry, 16-28HP,...
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Malý, lehký, jednoduchý vzducháč do tajgy a tundry, 16-28HP,...
stejně to vidím, jako jedinou možnost, protože teď jsem to spočítal a když se na 120kg stroj dodají nezbytný doplňky, nosič, světla, nádrž na vidlice a nějaký nářadí tak to hned má 132 kilo, už to pomalu mastodontí
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Malý, lehký, jednoduchý vzducháč do tajgy a tundry, 16-28HP,...
puffybodie píše: Vetsina lidi to bude mit bud jako ostre enduro co to taha na voziku
To právě že NE! Tahle PR5 250 se výkonově, váhově ani tlumičema nemůže měřit s ostrou EXC250f nebo WR250f. Její přednost je jinde.
Ve všech třech uvedených parametrech sice za ostrými endury maličko zaostává, ale zas né tak moc. Pro hobby jezdce který nemá závodní ambice je ve všech směrech v terénu výborně použitelná. Servisní intervaly jsou v km a né v mth, má SPZ a je reálně schopná najíždět km i po silnici. Takové to poskakování kolem komína při kterém by té ostré enduro finančně sežralo tahle moto zvládá.
V týdnu dojíždět 10km do práce, o víkendu ji protáhnout po lese. Jen se musíš popasovat s tím že má čínské srdce. Být v tom podvozku DR350 motor od Bety(co se dával do Alp 4) trhala by prodejní rekordy.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Malý, lehký, jednoduchý vzducháč do tajgy a tundry, 16-28HP,...

no a prošel jsem fora, kolik berou 200-250 ky mimo silnice na louce a v lese a pod 7-8 se nikdo reálně nedostane, jenže tam bere můj hq-fechtl už celkem přes 10lt, takže úspora jakási i je
Naposledy editováno 18.06.2024 09:09:28
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Malý, lehký, jednoduchý vzducháč do tajgy a tundry, 16-28HP,...
puffybodie píše: bazin.> Jenze ZdendaZB s tim bude "kolem komina" poskakovat na Sibiri a podobnych mistech, takze ten dojezd po silnici je tam dost dulezity parameter
Tak v tom případě AJP vypadává ze hry. PR5 sice nějaké ty km po silnici dá, ale dál jak 100km od baráku bych na ní nejel. Je to motorka na takové to domácí žvýkání co se nebojí lesa.
Pokud chce víc výkonu bude se muset smířit s větší váhou a tím že nebude nová. Protože sám dobře ví že dnes už se tyhle motorky (vzduch, karbec) nevyrábí, přesnějí v EU se neprodávají.
Napadá mě Yamaha XG 250 Tricker. Vzducháč, karbec, váha v limitu.
Z toho jak bazíruje na váze jsem myslel že hledá motorku právě na ten provoz kolem komína co zároveň dává slušně terén. Nějak mi nejde do hlavy tlačit váhu motorky co nejvíce dolů a potom ji ověsit x kg cestovatelské bagáže. To vše ve výkonové hladině +-15kw co se tyto stroje pohybují. Čekají ho napínavé zážitky.
1 reakcí na tento příspěvek Malý, lehký, jednoduchý vzducháč do tajgy a tundry, 16-28HP,...
Tricker je stará vrána, v bůchví jakým stavu a kompletní generálku tlumičů včetně motoru teda dělat nebudu. Navíc tricker je na mě moc malej. To raději pojedu na novým čínským motoru, na který jsou všude náhradní díly za pár korun a vím že to nikdo nikde nerasoval. Prostě nechci na takovou cestu starou motorku o který nic nevím
Pohádky jak jsou tyhle motorky nesmrtelný a jezdil s tím jen důchodce pro rohlíky do města je pro malý děti. Podívejte se na místní falešný hráče, jak rasujou svoje ostrý endura a pak píšou podvodný inzeráty všude možně, jak to v terénu vlastně ani nebylo.
Naposledy editováno 18.06.2024 09:41:07
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Malý, lehký, jednoduchý vzducháč do tajgy a tundry, 16-28HP,...
Tam kam jedu je všechno těžký a bez 30l benzínu a nezbytnýho vybavení pro existenci venku včetně jídla a pár dílů to nejde. Ale kdo tam nebyl tak nepochopí, protože z videí a fotek to pořádně nejde poznat.
Každopádně, vím, že jediná pravá motorka na tuhle akci je minimálně ktm890, superadventčůrer nebo bmw gs, možná ještě tak ténéré700, nebo afrika. Protože, jak to nebude mít naložený aspoň 260 kilo, tak to bude špatně držet stopu ve vyjetý koleji od pásáku a nebude to mít dostatečnou inerci na proskočení bažinou. No a bez skotova stabilizátoru a relý tlumičů to je zcela nereálný.
Ale protože jsem měkkej, nemám sílu a neumím jezdit, tak tam pojedu na malým mopedovi. A oni ty zážitky začnou už na terase, až to budu tunit. To se ještě podivím co to je za megastroj.
Naposledy editováno 18.06.2024 09:53:43
(reakce na) Malý, lehký, jednoduchý vzducháč do tajgy a tundry, 16-28HP,...
Z toho jak bazíruje na váze jsem myslel že hledá motorku právě na ten provoz kolem komína co zároveň dává slušně terén. Nějak mi nejde do hlavy tlačit váhu motorky co nejvíce dolů a potom ji ověsit x kg cestovatelské bagáže. To vše ve výkonové hladině +-15kw co se tyto stroje pohybují. Čekají ho napínavé zážitky.
Tam kam jedu je všechno těžký a bez 30l benzínu a nezbytnýho vybavení pro existenci venku včetně jídla a pár dílů to nejde. Ale kdo tam nebyl tak nepochopí, protože z videí a fotek to pořádně nejde poznat.
Každopádně, vím, že jediná pravá motorka na tuhle akci je minimálně ktm890, superadventčůrer nebo bmw gs, možná ještě tak ténéré700, nebo afrika. Protože, jak to nebude mít naložený aspoň 260 kilo, tak to bude špatně držet stopu ve vyjetý koleji od pásáku a nebude to mít dostatečnou inerci na proskočení bažinou. No a bez skotova stabilizátoru a relý tlumičů to je zcela nereálný.
Ale protože taky vím, že jsem měkkej, nemám sílu a neumím jezdit, tak tam pojedu na malým mopedovi. A oni ty zážitky začnou už na terase, až to budu tunit. To se ještě podivím co to je za megastroj.
Naposledy editováno 18.06.2024 09:54:44
(reakce na) Malý, lehký, jednoduchý vzducháč do tajgy a tundry, 16-28HP,...
ZdendaZB píše: raději pojedu na novým čínským motoru, na který jsou všude náhradní díly za pár korun a vím že to nikdo nikde nerasoval. Prostě nechci na takovou cestu starou motorku o který nic nevím
Nová čína je nejpohodlnější řešení, jen si nemyslím že nejlepší. Netuším jak se shání ND na modernu v místě kde se jezdí s Uralem 650 a Ladou Nivou.
Už jsem to tu psal. Pořiď si starší moto dle tvých specifikací (karbec, vzducháč, váha, výkon, bez zbytečné elektroniky), zgenerálkuj motor, tlumiče taky nebo si tam dej nějaké lepší dle svých požadavků. Vyjde tě to +- nastejno, ale budeš mít motorku přesně podle svého gusta. Nebude to pak už neznámá vyjetá hujda, ale motorka nachystaná na plánovanou cestu.
PS: Je vůbec nějaká motorka která splńuje tvoje očekávání? Myslím z těch starších, která by byla vzorem pro soudobě vyráběnou. Taková o které řekneš tohle se vyrábět dnes tak jí koupím.
Naposledy editováno 18.06.2024 10:29:24
A niva se zase nehodí do hlubších brodů a na větší kameny, protože má chatrnej podvozek, je nízká a nezvládne velký kolesa, protože ty rychle roztrhají převodový ústrojí. Tím pádem to opět používají jen "šetřílci", kteří ve finále stejně nic neušetří, anebo lidi, co se do extrémů. Samozřejmě, že jsou vyjímky, totálně překopaný stroje s polovinou dílů z jinejch aut. To auto prostě není určený do horšího terénu.
Na severu jezdí spíš pásáky a stroje typu trekol. Náklaďák se v tundře rychle zahrabe a končí. Kolovát technika potřebuje dobrý cesty a potom taky brody, další problém. Mosty tam jsou jen železniční a tím to končí.
Naposledy editováno 18.06.2024 10:41:56
2 reakcí na tento příspěvek Malý, lehký, jednoduchý vzducháč do tajgy a tundry, 16-28HP,...
Byl bych spokojenej s motorkou co váží 120 kilo, 30 koní, vzducháč, 30lt nádrž sv.vejška 300 a tlumiče minimálně 220. Karbec co málo žere. Takže vlastně nic

Naposledy editováno 18.06.2024 10:39:09
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Malý, lehký, jednoduchý vzducháč do tajgy a tundry, 16-28HP,...
ZdendaZB píše: jak se to chová na silnici, když jedeš někam dál, kolik je taková cestovní rychlost po dálnici, aby se ten motor neutavil ?
a jaká je hmotnost plně natankovanýho stroje, nikde jsem nenašel věrohodné info, každý píše něco jiného...
zdar, dovolím si odpověď na tvé dotazy dát sem k tématu, aby to případně lidi našli, bude-li to pro ně užitečná informace.
SPR250 se na silnici chová celkem slušně co do podvozku, sedlo není moc pohodlné, ale dá se to, nejhorší pro zadnici jsou vibrace od motoru ve vyšších otáčkách, takže na delší cesty jedině odpovídajícím způsobem zpřevodovat vhodnou řetězovkou do rychla. Motor se neutaví, v tom problém není, maximálně jen řve a vibruje. Já jsem po dálnici jel párkrát jen kousek okolo 110kmh a nic moc to není. Ale když budeš ochoten jet jen trošku rychleji než kamiony, tak by to asi nějak šlo. Měl jsem to zpřevodovaný kompromisně (13/42), abych mohl bez utrpení po okreskách dojet do různých lomů a jiných offroad cvičišť a tam si co nejlíp zablbnout, takže relativně krátký převod na sekundáru, ikdyž stále o značný kus delší než z výroby (12/48) – to bylo na silnici totál nesmysl, opruz i na okresce. Důležitý je ale tady zmínit, že jsem si motor okitoval na 300cc a poladil sací trakt, čímž došlo k velmi zásadnímu nárůstu krouťáku a pak není problém z delším převodem, původní 250 by neměla rezervu to slušně utáhnout a bude dost líná. Všechny ty podrobnosti najdeš v mé recenzi, ale chápu, že ten román nechceš celej pročítat. Já to musím taky hledat, pomalu ty detaily zapomínám, protože dominantně už jezdím na něčem jiném a ajp mám už jen cesty po silnici a pojížďky po městě. Najdeš tam i tu skutečnou hmotnost s konkrétníma pneu – je to 135kg. Ale ono stačí dát jiné pneu a tlustší duše a hned jsi o několik kilo jinde..
A jen k tomu motoru – v Rusku a na Ukrajině je tenhle motor ZS177 velmi populární a rozšířenej. I nějací ukrajinci tady v cz hned motor poznali a říkali, že mají v motorkách ten samý :) takže díly a opravy asi nebudou zásadní problém ani v těchto oblastech.
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Malý, lehký, jednoduchý vzducháč do tajgy a tundry, 16-28HP,...
ZdendaZB píše: Generálkovat nějakýho veterána nebudu, protože mě to nebaví a ještě za to zaplatit jak za novej stroj, kdepak.
Byl bych spokojenej s motorkou co váží 120 kilo, 30 koní, vzducháč, 30lt nádrž sv.vejška 300 a tlumiče minimálně 220. Karbec co málo žere. Takže vlastně nic
Nějak nechápu proč tohle vlákno vlastně běži.
Motorka s parametry které požaduješ se nevyráběla před 15ti lety, ani před 25ti lety a už vůbec né dneska jako nová. Věděl jsi to už předem a tohle vlákno ti to jen potvrdilo. K nějakému kompromisu z vytyčených parametrů svolit nechceš. V podstatě nevíš od které motorky by jsi se chtěl v hledání odrazit. Nemáš ani příklad k přírovnání abys řekl: Chci motorku jako byla XYZ.
A doladit si svůj cestovní ideál z nějaké starší sériové produkce jsi lenošný. Zřejmě čekáš že se stane zázrak, nejaký výrobce vysliši tvoje přání a vyrobí motorku dle tvého zadání.

Přitom je to tak jednoduché. Z toho co máš tady 5 řádků výše vyspecifikováno mě jako nejbližší vychází Suzuki DR 350SE r.v. 98 a 99. Tyhle dva poslední ročníky výroby měli přepracované přední tlumiče které už jakž-takž fungovali v základu . Motor vzducháč 22kw, karburátor, startér. Jen z váhy bys musel slevit, měla 135kg.
Jenže ty radši budeš dál snít svůj sem o motorce kterou svět neviděl
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Malý, lehký, jednoduchý vzducháč do tajgy a tundry, 16-28HP,...
Yamaha XT 250
Yamaha TW 200
SSR XF 250

Případně s ní třeba jen vyjet na takový výlet na východ (kde asi moc nekoukají na značku a původ).
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Malý, lehký, jednoduchý vzducháč do tajgy a tundry, 16-28HP,...
Vždyť to XT250 je převlečená XG 250 Tricker kterou u nás koupíš, bazarovou a předraženou. TW200 je 3/4 motorka pro dorostence a ženský, Tu třetí neznám, nějaká převlečená čína?
1 reakcí na tento příspěvek Malý, lehký, jednoduchý vzducháč do tajgy a tundry, 16-28HP,...
Já jsem jednou chtěl koupit PR5. Najeto udajně okolo 6 tis km. Veškeré ložiska na podvozku po smrti - kola, přepakování, kyvka, řízení. Vyteklá vidlice, zadní tlumič už podle mě taky nefungoval jak by měl. Motor za studena moc nechtěl naskočit. Za tepla jedině pod plynem. Trochu kouřil modře, takže asi papal olej.
Ta motorka měla asi těžký život, možná měla najeto víc než bylo na tacho, ale i tak jsem si udělal jistý obrázek o AJP.
Takže pokud pojedeš na AJP někam dál, tak sebou vem určitě ložiska do kol a pod (pokud standartně nevozíš ssebou).
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
Honda CRF 250L a ostatní čtvrtinkov... [1 ... 316, 317] Honda CRF 250L, Yamaha WR 250R, Kawasaki KLX 250 | SuperSic58 | 9507 | 28.4.2025 v 14:45 ZdendaZB |
Propast mezi KLX 250 a XT 660 R Yamaha XT 660 R, Kawasaki KLX 250 | Manhart | 21 | 18.4.2025 v 13:40 Kohlstein |
Olejový chladič a ventilátor u 250-... Beta ALP 200, AJP PR4 240 Enduro | ZdendaZB | 30 | 5.9.2024 v 08:16 ZdendaZB |
BETA ALP 200 cdi jednotka, náhrada [1, 2] Beta ALP 200, Suzuki DR 200 SE | ZdendaZB | 52 | 28.6.2024 v 08:46 ZdendaZB |
Zadní tlumič Yamaha Tricker 250 | leo41 | 23 | 23.10.2023 v 10:40 majcherisko |