V současné době jezdím na cestovním enduru Kawasaki KLE 500 (2005, 35 kw, dvouválec), která mi na delší cestování nestačí (letošní cesta do Rumunska, Maďarská dálnice utrpení) proto bych potřebovat poradit s výběrem nové motorky (pro mě 183 cm/ 82 kg) jak na pohodové ježdění ,,kolem komína" vyjížďka zhruba 150 km, tak hlavně na vícedenní cesty ven Alpy, Balkán , do budoucna Ukrajina-Zakarpatská oblast. Ježdění co nejvíce po asfaltu, ale měla by zvládnout šotolinu, polní cestu, ale až když to nepůjde jinak, tudíž poměr asfalt/terén(šotolina) - 97/3. Motorka by měla zvládnout držet dálniční rychlost 140-150 km/h bez výrazných vibrací, být relativně pohodlná (pohodlnější než Kawasaki), dostatečně výkonná alespoň 60 kw, rok výroby zhruba od 2010, přední kolo minimálně 19" , možnost uchycení bočních hliníkových kufrů. Cenově motorka s kuframa od 160 do 190 000,- , čím méně tím lépe

Něco málo už jsem si vybral a rozdělil do dvou skupin:
Moto cenově kolem 160 000,- s obsahem 800 cm3
BMW F 800 GS - 63 kw, první ročníky, se dají sehnat kolem 160 000,-, jen mají najeté přes 70 000km, je to hodně?
Triumph Tiger 800 XC , popřípadě 800 XR,70 kw, tříválec zatím XC je favorit
Moto cenově do 190 000,- s obsahem přes 1000 cm3
Suzuki DL 1000 V-Strom - ročník od 2014, s kuframa se dá do 190 000, zvládne cesty na Ukrajině, šotolinu?
BMW R 1200 GS - přijde mi mohutné a těžké, drahé
Triumph Tiger 1200 / XC - opět jak u BMW, mohutné, cena vyšší
KTM 1050 Adventure - cenově už vyšší
KTM 1190 Adventure - cena taktéž vysoká
Největší favoriti zatím jsou Triumph Tiger 800 XC, BMW F 800 GS, a Suzuki DL1000 V-Strom
A teď co raději vzít, menší motorku s obsahem 800, lehčí nebo raději silnější ale za to těžkou?
Z hmotnosti a ovladatelnosti motorky mám největší obavy, proto bych raději volil ,,lehčí " motorku a cenově dostupnější (jak samotná motorka, tak servis/díly).
Děkuji za rady a doporučení jak uvedených, tak jiných motorek
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Rada při výběru cestovního endura
Seděl jsem na více druzích a typech motocyklů od starého Goldwinga 1500, přes Varadero, Stroma, KTM až po KAWU VN 1700. GSo prostě vyhrálo na celé čáře. Možná to teď vypadá, že jsem nevěděl co chci, ale já to věděl úplně přesně. V mém věku už v podstatě naprosto cokoliv od litru výš, na čem budu moct zase konečně jezdit. Druhé z kritérií bylo to, aby na motorce bylo absolutní minimum supr-čupr ku*vítek typu ABS, či řízení podvozku (např. ESA). Takže asi tak.
Má svoje muchy ako každá, napr. trochu tepla od motora mne to ale vadí až pri teplotách ďaleko nad 30C, rosenie smeroviek, vysoké ťažisko a s tým spojená horšia manipulácia na mieste a manévrovateľnosť, zvuk motora na sérii v nízkych otáčkach , prevodovka a reakcia na plyn mi pri pomalej jazde v meste nevyhovuje, inak je to ale parádna bezproblémová mašina
1 reakcí na tento příspěvek Rada při výběru cestovního endura
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Rada při výběru cestovního endura
FaktNeníCoŘešit píše: Jestli to chceš na cestování, kup si spíš něco velkýho. řeči o velký váze jsou irelevantní. zkusíš si to párkrát zvednout někde na trávě, aby jsi to uměl a pak je to už jen opakování. za jízdy to těžký přestává bejt zhruba od rychlosti 1 km/h. jezdím na 1200 gsa a přejezd 1000 km za den je na pohodu. každopádně, jdi do toho srdcem. najdi si něco, co se ti bude nejvíc líbit. a pak by bylo ideální si to alespoň na pár km zkusit. jak se ti na tom sedí. jinak jsou všechny tyhle rady na nic, každej máme zadek trochu jinej. nejvíc poznáš, až se víc seznámíte.
tady je špatně úplně všechno

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Rada při výběru cestovního endura
ondrej-ek píše: tady je špatně úplně všechno
jen otravuješ, nebo je ve tvém příspěvku dobře schována nějaká zkušenost?
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Rada při výběru cestovního endura
Váha sa pri jazde stratí - nie od 1 km/h, ale za jazdy to nie je také hrozné. Možno pri brzdení.
1000 km za deň je už fakt dosť. Ale po diaľnici...
Jdi do toho srdcem - no keď myslíš... ako je lepšie oľutovať, čo si spravil, než to, čo si sa nikdy neodvážil, ale inak... no nechajme to tak.
Alespoň na pár km zkusit - ak na nej chceš cestovať, tak si ju požičaj radšej na celý deň, nie iba pár km. Ale rada dobrá.
Za mňa tam je dosť dobrý bodov.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Rada při výběru cestovního endura
Metric píše: ondrej-ek> Mňo... kúp si veľkú/malú - závisí najviac od Tvojej veľkosti. Kúp si takú, čo Ti veľkostne sedí. Mimochodom, GS jak si sadne na tie valce, tak sa dvíha ľahko.
Váha sa pri jazde stratí - nie od 1 km/h, ale za jazdy to nie je také hrozné. Možno pri brzdení.
1000 km za deň je už fakt dosť. Ale po diaľnici...
Jdi do toho srdcem - no keď myslíš... ako je lepšie oľutovať, čo si spravil, než to, čo si sa nikdy neodvážil, ale inak... no nechajme to tak.
Alespoň na pár km zkusit - ak na nej chceš cestovať, tak si ju požičaj radšej na celý deň, nie iba pár km. Ale rada dobrá.
Za mňa tam je dosť dobrý bodov.
Tak jo. velkou/malou - ten co si nechá radit měří 183. já měřím 183. kup si "spíš" něco velkýho. takový nezávazný doporučení. ale jsou i chlapíci, co šťastní cestují na vespách. tak sorry, moje chyba. mimochodem, každá sa dvíha ľahko, pokud se to neučíš až za provozu. o válcích to úplně není
nevím, jak jezdíš ty. já váhu GSA po naprosto minimálním rozjezdu neřeším. ani když mám na cestách plný kufry. že by fyzika? brzdy mám v pořádku...
ano, 1000 km za den je hodně. přesto pak není problém jít třeba ještě dalších 10 km pěšky a prohlédnout si okolí.
jo, jdi do toho srdcem - víš, úplně jsi to nepochopil. ono se to jen tak říká. ve skutečnosti je srdce tupej sval a jedná se spíš o mozek. ale těžko ti to vysvětlovat.
alespoň na pár km zkusit - jo, klidně jen na pár km. na 14 dnů ti jí pravděpodobně nikdo nepůjčí, nebo si vystřílíš kredit na plánovanou motorku a za den ježdění stejně víc nepoznáš. teda ty možná jo. hádej, jak jsem si kupoval motorku já. prostě se mi líbila. a dokonce jsem jí ani neprojel. nelituju toho už 51 tisíc km. a pořád se mi líbí
asi jsem to přehlédl, co jsi mu radil ty?
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Rada při výběru cestovního endura
FaktNeníCoŘešit píše: jo, jdi do toho srdcem - víš, úplně jsi to nepochopil.
Ale pochopil. A nesúhlasím - lepšie je do toho ísť s rozmyslom. No ale niekto sa proste do motorky zamiluje a už neuvažuje...FaktNeníCoŘešit píše: alespoň na pár km zkusit - jo, klidně jen na pár km. na 14 dnů ti jí pravděpodobně nikdo nepůjčí, nebo si vystřílíš kredit na plánovanou motorku a za den ježdění stejně víc nepoznáš.
Za pár km sa Ti nepresedí sedlo, nenájdeš nejakú cestu, kde môžeš otestovať odpruženie alebo ako sa na nej jazdí rýchlo či pomaly a pod. Áno, niečo zistíš - občas stačí len sa posadiť a vieš, ale nie všetko. 14 dní môže byť ideál, ale už je zbytočne drahých.Metric píše: Ale pochopil. A nesúhlasím - lepšie je do toho ísť s rozmyslom. No ale niekto sa proste do motorky zamiluje a už neuvažuje...
v pohodě. z mýho pohledu nepochopil.
Metric píše: Za pár km sa Ti nepresedí sedlo, nenájdeš nejakú cestu, kde môžeš otestovať odpruženie alebo ako sa na nej jazdí rýchlo či pomaly a pod. Áno, niečo zistíš - občas stačí len sa posadiť a vieš, ale nie všetko. 14 dní môže byť ideál, ale už je zbytočne drahých.
sorry, ale zmiňuješ banality. nemluvíme o nový motorce. mluvíme o motorce, která bude mít "nějaký sedlo", "nějak" použitý tlumiče. ale to podle mě nevytváří důvod nekoupit motorku. pokud ano, asi by bylo lepší si koupit novou. obojí je velmi jednoduše vyměnitelná část, dokonce tlumiče mají jen omezenou životnost. to předpokládám tušíš. Když si na motorku sednu vím, jestli je to ok. pokud ne, nejspíš hledám úplně jinej (případně větší) typ motorky. Pokud si na tom dám 20 km, mám velikou šanci si osahat i to, jestli mi celkově sedí za jízdy, v různých režimech jízdy. to je jen můj názor, tak to mám já. jsou to moje zkušenosti které sdílím. nikomu neříkám/neradím, co má dělat. a nikomu neříkám, že to dělá špatně. ať si to dělá každej přesně tak, jak chce. včetně tebe.


e: Já teď koupil 1190, kterou mas taky ve vyberu. A jsem z te motorky nadsenej. Ale taky se trochu obavam letnich teplot

Naposledy editováno 16.04.2024 07:52:29
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
startování BMW R 1200 GS | vrsoun | 27 | Včera v 20:42 GÉČKAŘ |
blinkry(smerovky) relé Suzuki DL 1000 V-Strom | I_fesi | 2 | 28.4.2025 v 17:04 nevo7 |
tigertool v 3 Triumph Tiger 1200 XC | xstenly | 3 | 28.4.2025 v 12:28 OndDoh |
Nevíte kdo by dokázal nahrát do BMW... BMW F 800 GS | dapa1 | 18 | 26.4.2025 v 22:53 X-tra-X |
držák kamery a telefonu Suzuki DL 1000 V-Strom, Suzuki DL 1050 V-Strom | jurakral | 1 | 22.4.2025 v 10:32 Dancer |