Je fakt, že ji mám dva měsíce, z toho jsem tři týdny po pádu nejezdil - odložil jsem ho na levou stranu, bez poškození. Nějaký menší únik z odlučovače byl, ale nemyslím, že se tamtudy mohlo cokoliv dostat dovnitř, celá záležitost proběhla za sucha. Od té doby jsem ho dvakrát myl (myju hadicí, ne pod tlakem, naposled tento týden...tuším předevčírem, od mytí jsem na něm nejel), a v neděli jel dvě hodiny ve slušném lijáku. Ale ani tak moc nevěřím, že se mohla voda dostat do oleje tudy. Asi nejděsivější varianta, která mě napadá, by byla nějaká netěsnost ve válci, kdy se voda přes sání a spalovací komoru dostane do olejové vany, ale.... nechám si poradit, pokud se to už někomu stalo.
Díky
Naposledy editováno 03.09.2021 18:11:33
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) BMW R1200S - voda v oleji
Medved píše: Vysvetlovat se musi ... a pro jistotu bych si zlomil nohu, aby si to pamatoval.
Jj, to chápu... vedení prikladem!
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) BMW R1200S - voda v oleji
2 reakcí na tento příspěvek BMW R1200S - voda v oleji
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) BMW R1200S - voda v oleji
PlusOne píše: Doteď jsem si myslel, že novej soused bude celkem OK, ale asi to přehodnotím.... :-/
Super napad ... a neboj - kdyby se to vyhrotilo a on zacal vyhrozovat zbrani, rozpadne se mu jeste pred prvnim vystrelem. To je u nej takova tradice.2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) BMW R1200S - voda v oleji
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) BMW R1200S - voda v oleji
Kohlstein píše: Medved> Vlhkost ze vzduchu do oleje? To snad ne ... to by nám ty motory dlouho nevydržely.
To vis, ze ne. To ja jen tak hazim vejicky, aby se odbornici tveho kalibru mohli predvest ...1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) BMW R1200S - voda v oleji
Medved píše: Super napad ... a neboj - kdyby se to vyhrotilo a on zacal vyhrozovat zbrani, rozpadne se mu jeste pred prvnim vystrelem. To je u nej takova tradice.
LOL. Ta story mě zajímá
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) BMW R1200S - voda v oleji
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) BMW R1200S - voda v oleji
Medved píše: To vis, ze ne. To ja jen tak hazim vejicky, aby se odbornici tveho kalibru mohli predvest ...
To zní, jako když se snažíš odvést pozornost od svojí nevědomosti.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) BMW R1200S - voda v oleji
Kohlstein píše: To zní, jako když se snažíš odvést pozornost od svojí nevědomosti.
Nikoli, ja se snazim nepoukazovat na tu tvoji ...1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) BMW R1200S - voda v oleji
Naposledy editováno 08.09.2021 12:39:46
3 reakcí na tento příspěvek (reakce na) BMW R1200S - voda v oleji
PetrL3 píše: Kohlstein> Shodneme se na tom, že v motorovém prostoru je vzduch a že je hermeticky neuzavřen, žejo (odvětrání kliky). No a pak už je to o rosném bodu (koupelna, zrcadlo... ).
Řekněme, že nevyplněné prostory v motoru mají objem 10L. Když motor schládne z 80°C na 10°C, plyny uvnitř motoru změní hustotu asi o 25% a mělo by se přisát cca 2,5L vzduchu.
I kdyby bylo venku tropické vedro 30°C a maximální možná vlhkost vzduchu, tak ty 2 litry budou obsahovat 0,07g vody a po ochlazení na 10°C se vysráží 0,05g vody. Takže tudy cesta k emulgaci oleje nevede.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) BMW R1200S - voda v oleji
1) O 'emulgaci oleje' pises ty. Ja pisu o 'trochu emulze na vicku'
2) Zkus se zamyslet nad tim, kudy se dostane nejvic vzduchu do motoru (potazmo do prostoru, kde je olej). Neni to slozita uvaha, kdyz tusis, jak funguje spalovaci motor a co se v nem deje.
Kohlstein píše: Řekněme, že nevyplněné prostory v motoru mají objem 10L. Když motor schládne z 80°C na 10°C, plyny uvnitř motoru změní hustotu asi o 25% a mělo by se přisát cca 2,5L vzduchu.
I kdyby bylo venku tropické vedro 30°C a maximální možná vlhkost vzduchu, tak ty 2 litry budou obsahovat 0,07g vody a po ochlazení na 10°C se vysráží 0,05g vody. Takže tudy cesta k emulgaci oleje nevede.
No a když to každou chvilku nastartuješ, tak pohyb pístu???
Kohlstein píše: Řekněme, že nevyplněné prostory v motoru mají objem 10L. Když motor schládne z 80°C na 10°C, plyny uvnitř motoru změní hustotu asi o 25% a mělo by se přisát cca 2,5L vzduchu.
I kdyby bylo venku tropické vedro 30°C a maximální možná vlhkost vzduchu, tak ty 2 litry budou obsahovat 0,07g vody a po ochlazení na 10°C se vysráží 0,05g vody. Takže tudy cesta k emulgaci oleje nevede.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) BMW R1200S - voda v oleji
Medved píše: Kohlstein> A je to tady znovu - fyzik amater v akci.
1) O 'emulgaci oleje' pises ty. Ja pisu o 'trochu emulze na vicku'
2) Zkus se zamyslet nad tim, kudy se dostane nejvic vzduchu do motoru (potazmo do prostoru, kde je olej). Neni to slozita uvaha, kdyz tusis, jak funguje spalovaci motor a co se v nem deje.
Musím tě znovu citovat a znovu ti dát prostor pro důkladnější zamyšlení.
1 reakcí na tento příspěvek BMW R1200S - voda v oleji
Nicméně v tomto s Medvědem souhlasím. Vzduch v motoru se nejen mění během chodu motoru, ale do prostoru motoru se přes netěsnící pístní kroužky dostávají i výfukové plyny, které obsahují mnohonásobně více vody než obyčejný vzduch. Když pak motor vychladne, zůstane v motoru nezanedbatelné množství vody.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) BMW R1200S - voda v oleji
1 reakcí na tento příspěvek BMW R1200S - voda v oleji
Pro letošek jsem nejspíš dojezdil
Sám se do rozborky (ani s Haynesem v ruce) pouštět nebudu, nechám to odborníkovi, páč nevím, po čem bych se měl dívat. Když už to bude v servisu, rovnou ho nechám vyměnit manžety na kyvce a zkontrolovat stav kardanu a pohonu zadního kola, rozebrat to bude muset tak jako tak, tak to přitom rovnou okoukne. Nové náplně do kardanu a převodovky jsou samozřejmost.
Naposledy editováno 09.09.2021 08:21:28
(Bylo tam video, takže by sis mohl udělat představu, jak velkej rachot je asi normální. Jen mě tak napadlo, jestli si to nezačal slyšet až teď, přitom to dělalo už dřív. Ona voda v motoru by asi zbystřila sluch každýmu, kdo má obavu z následků...)
Tady sem to našel, pravej válec, mrkni, kdyby náhodou....
https://www.motorkari.cz/tema/?t=222761
Naposledy editováno 09.09.2021 08:28:19
2 reakcí na tento příspěvek BMW R1200S - voda v oleji
Olej jsem dal Castrol 20W50, lukna je průhledná, a emulze na víčku téměř žádná. Tak aspoň nějaký pokrok, a vím, že v motoru není nic, co tam nemá co dělat...
Edit: video zde
Naposledy editováno 09.09.2021 08:51:00
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) BMW R1200S - voda v oleji
Kohlstein píše: Borntobewild> Souhlasíš s čím? S tou volovinou, že v klikové skříni se nachází vzduch?
A co jiného tam je? kuličky?
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) BMW R1200S - voda v oleji
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) BMW R1200S - voda v oleji
Borntobewild píše: A co jiného tam je? kuličky?
On asi slovíčkaří (vzduch je 70 % dusík, 20 kyslík atd).
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
Kolísání otáček BMW R 1200 GS, BMW R 1200 C, BMW R 1200 RT, BMW R 12... | StB | 19 | 18.8.2023 v 21:53 StB |
Otáčky nad volnoběh BMW R 1200 R, BMW R 1200 S | PlusOne | 20 | 15.7.2023 v 16:45 MedWed |
Význam zkratky BMW GS BMW K 1200 LT, BMW R 1200 GS, BMW K 1200 RS, BMW R 1... | PanCajicek | 26 | 15.7.2023 v 10:16 400xr |
Plech mezi lamely do spojky na BMW ... BMW R 1200 GS, BMW R 1200 C, BMW R 1200 RT, BMW R 12... | Rudolf | 5 | 17.3.2023 v 17:59 Rudolf |
Plexi BMW R1200S [1, 2] BMW R 1200 S | PlusOne | 36 | 21.4.2022 v 18:55 PlusOne |