Je fakt, že ji mám dva měsíce, z toho jsem tři týdny po pádu nejezdil - odložil jsem ho na levou stranu, bez poškození. Nějaký menší únik z odlučovače byl, ale nemyslím, že se tamtudy mohlo cokoliv dostat dovnitř, celá záležitost proběhla za sucha. Od té doby jsem ho dvakrát myl (myju hadicí, ne pod tlakem, naposled tento týden...tuším předevčírem, od mytí jsem na něm nejel), a v neděli jel dvě hodiny ve slušném lijáku. Ale ani tak moc nevěřím, že se mohla voda dostat do oleje tudy. Asi nejděsivější varianta, která mě napadá, by byla nějaká netěsnost ve válci, kdy se voda přes sání a spalovací komoru dostane do olejové vany, ale.... nechám si poradit, pokud se to už někomu stalo.
Díky
Naposledy editováno 03.09.2021 18:11:33
3 reakcí na tento příspěvek (reakce na) BMW R1200S - voda v oleji
PetrL3 píše: Kohlstein> Shodneme se na tom, že v motorovém prostoru je vzduch a že je hermeticky neuzavřen, žejo (odvětrání kliky). No a pak už je to o rosném bodu (koupelna, zrcadlo... ).
Řekněme, že nevyplněné prostory v motoru mají objem 10L. Když motor schládne z 80°C na 10°C, plyny uvnitř motoru změní hustotu asi o 25% a mělo by se přisát cca 2,5L vzduchu.
I kdyby bylo venku tropické vedro 30°C a maximální možná vlhkost vzduchu, tak ty 2 litry budou obsahovat 0,07g vody a po ochlazení na 10°C se vysráží 0,05g vody. Takže tudy cesta k emulgaci oleje nevede.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) BMW R1200S - voda v oleji
1) O 'emulgaci oleje' pises ty. Ja pisu o 'trochu emulze na vicku'
2) Zkus se zamyslet nad tim, kudy se dostane nejvic vzduchu do motoru (potazmo do prostoru, kde je olej). Neni to slozita uvaha, kdyz tusis, jak funguje spalovaci motor a co se v nem deje.
Kohlstein píše: Řekněme, že nevyplněné prostory v motoru mají objem 10L. Když motor schládne z 80°C na 10°C, plyny uvnitř motoru změní hustotu asi o 25% a mělo by se přisát cca 2,5L vzduchu.
I kdyby bylo venku tropické vedro 30°C a maximální možná vlhkost vzduchu, tak ty 2 litry budou obsahovat 0,07g vody a po ochlazení na 10°C se vysráží 0,05g vody. Takže tudy cesta k emulgaci oleje nevede.
No a když to každou chvilku nastartuješ, tak pohyb pístu???
Kohlstein píše: Řekněme, že nevyplněné prostory v motoru mají objem 10L. Když motor schládne z 80°C na 10°C, plyny uvnitř motoru změní hustotu asi o 25% a mělo by se přisát cca 2,5L vzduchu.
I kdyby bylo venku tropické vedro 30°C a maximální možná vlhkost vzduchu, tak ty 2 litry budou obsahovat 0,07g vody a po ochlazení na 10°C se vysráží 0,05g vody. Takže tudy cesta k emulgaci oleje nevede.
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
Kolísání otáček BMW R 1200 GS, BMW R 1200 C, BMW R 1200 RT, BMW R 12... | StB | 19 | 18.8.2023 v 21:53 StB |
Otáčky nad volnoběh BMW R 1200 R, BMW R 1200 S | PlusOne | 20 | 15.7.2023 v 16:45 MedWed |
Význam zkratky BMW GS BMW K 1200 LT, BMW R 1200 GS, BMW K 1200 RS, BMW R 1... | PanCajicek | 26 | 15.7.2023 v 10:16 400xr |
Plech mezi lamely do spojky na BMW ... BMW R 1200 GS, BMW R 1200 C, BMW R 1200 RT, BMW R 12... | Rudolf | 5 | 17.3.2023 v 17:59 Rudolf |
Plexi BMW R1200S [1, 2] BMW R 1200 S | PlusOne | 36 | 21.4.2022 v 18:55 PlusOne |