chci předělat 7kolíkovou zástrčku na tažném na 13kolík a kromě zpátečky je to vlastně jen o dodělání kabelů pro nabíjení. Jaký průřez mají ty vodiče mít? Bude z toho jet lednice v karavanu a dobíjet se baterka.
Lednice bere nějakých 10A a vzdálenost od altíku bude tak 8-10m, stačí 4 mm2 nebo ještě silnější?
Díky.
Naposledy editováno 09.07.2021 21:22:39
2 reakcí na tento příspěvek Tažné - průřez vodičů na 13 kolíkové zásuvce
Deadman píše: Co vyhovuje jednomu, nemusí druhému. Pokud chce mít v karavanu elektriku v době, kdy není zapřažen za autem, je baterka v autě k ničemu. Třeba když má karavan zaparkovaný v kempu (bez zásuvky) a jezdí autem po okolí, tak nechce, aby mu mezitím steplalo pivo a roztály zmrzliny. Případně, když si chce na půl dne zajet do hor, zatímco manželka se placatí u vody.
Další nevýhoda je, že vozí těžkou baterku v autě celý rok, zatímco karavan používá jen několik týdnů v roce.
Pak musí i tu ledničku mít v autě.
1 reakcí na tento příspěvek Tažné - průřez vodičů na 13 kolíkové zásuvce
Karavan má vlastní autobaterku, z které svítí, jede čerpadlo a dodělal jsem i USB zásuvky. Vybíjí se tím minimálně, takže to asi není až tak nutné řešit, jestli je to velký problém dobíjet na tu dálku z auta. Spíš asi ta lednička.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Tažné - průřez vodičů na 13 kolíkové zásuvce
mariano píše: jedna připomínka...moderní auta - konstrukčně od roku ca 2005 (kromě japonců, ti donedávna jeli klasickou dráteničtinu) - mají canbus a v případě montáže tažného se musíš elektricky bodnout na určené body a projet diagnostikou. řešil jsem na o2 z roku, tuším, 2006
Nemusí. V BMW to mám už dávno, (neorigo) jednotku tažného mám odpojenou od CAN busu (v BMW jednodušší K-bus) protože mi to probouzelo jednotku světel ze spánku a ta probouzela celé auto, které tím žralo baterku.
I v moderním autě se elektrika přívěsu dá připojit klasicky na světla, jen tam potřebuješ krabičku s tranzistory, aby přívěs nezatěžoval světla přímo (nemá se to rádo s detekcí závad měřením odběru). Jediné, k čemu jednotka tažného opravdu slouží, je že to autu řekne, že je připojený přívěs (u 7-kolíku si to měří odběr osvětlení přívěsu). Auto pak vypne zadní parkovací senzory, mlhovky a couvačky na autě, aby jejich odraz od vozíku neobtěžoval řidiče. Pokud nic z toho nepotřebuješ, obejdeš se bez inteligentní jednotky komunikující s autem.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Tažné - průřez vodičů na 13 kolíkové zásuvce
Ja mam dodelavane tazne, origo volvo “modul” k taznemu a bylo potreba i přehrát sw v aute.
V programu jsem to vše musel přeprogramovat včetně naučení jednotky ESP a dalších asistentů.
Vůbec ta elektronika je v tom nesmyslně překombinovaná. Naštěstí je dobře veřejně popsaná, diagnostický a programovací software je volně ke stažení a kabel stojí asi 700Kč.
Mít Jeep nebo podobnou značku, co si střeží elektronické protokoly jako nejvyšší tajemství, asi by mě jeblo a hodil bych to auto ze skály.
1 reakcí na tento příspěvek Tažné - průřez vodičů na 13 kolíkové zásuvce
Naposledy editováno 15.07.2021 17:02:20
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Tažné - průřez vodičů na 13 kolíkové zásuvce
Kromě origo (možná neofiko k dispozici) NCS Expert jsou k dispozici i programátory, co umí přehrát i bootloader řídíci jednotky. Tím jde smazat VIN a osamostatnit motor od ostatních jednotek (EWS delete) a přeprogramovat v tom motoru prakticky cokoliv, je to dobře zdokumentované. Já si s takovýma věcma bez obav hraju.
Mít jednotku, která se nenechá přeprogramovat bez individuálního klíče staženého přímo od výrobce, to by mě jeblo. Nevím, kde si výrobce bere právo omezovat, co děláš se svým autem, které je tvým majetkem. Takový výrobce si zaslouží smazat ramsomwarem. Ostatně, Volvo zkrachovalo a je teď čínskou firmou.
Jinak ve fanouškovské základně se da najit kde co u kazde znacky. Zalezi jen jestli tomu věnuješ dost casu. Me to u auta na bezne jezdeni nedava smysl, chci jen aby sloužilo bez toho abych se v nem musel vrtat. A v tomhle je z mého pohledu volvo o kus dal bez bmw - a to mam uz to čínské volvo na základu fordu
Naposledy editováno 15.07.2021 21:05:48
A jak naznačuje assassin, osobáky Volvo jsou pro páprdy kteří chtějí jezdit, ne ladit.