Téma: Tažné - průřez vodičů na 13 kolíkové zásuvce
9.7.2021 v 21:08
Zdar,
chci předělat 7kolíkovou zástrčku na tažném na 13kolík a kromě zpátečky je to vlastně jen o dodělání kabelů pro nabíjení. Jaký průřez mají ty vodiče mít? Bude z toho jet lednice v karavanu a dobíjet se baterka.
Lednice bere nějakých 10A a vzdálenost od altíku bude tak 8-10m, stačí 4 mm2 nebo ještě silnější?
Díky.


Naposledy editováno 09.07.2021 21:22:39
Předchozí
1 2
Následující

2 reakcí na tento příspěvek Tažné - průřez vodičů na 13 kolíkové zásuvce

15.7.2021 v 10:49 | Nahoru | #31
jedna připomínka...moderní auta - konstrukčně od roku ca 2005 (kromě japonců, ti donedávna jeli klasickou dráteničtinu) - mají canbus a v případě montáže tažného se musíš elektricky bodnout na určené body a projet diagnostikou. řešil jsem na o2 z roku, tuším, 2006

(reakce na) Tažné - průřez vodičů na 13 kolíkové zásuvce

15.7.2021 v 11:42 | Nahoru | #32
mariano> On má tažné a zásuvku instalovanou. Přidělávat bude pouze couvačku a stálé napájení, které s canbusem souviset nemusí.

(reakce na) Tažné - průřez vodičů na 13 kolíkové zásuvce

15.7.2021 v 11:45 | Nahoru | #33

Deadman píše: Co vyhovuje jednomu, nemusí druhému. Pokud chce mít v karavanu elektriku v době, kdy není zapřažen za autem, je baterka v autě k ničemu. Třeba když má karavan zaparkovaný v kempu (bez zásuvky) a jezdí autem po okolí, tak nechce, aby mu mezitím steplalo pivo a roztály zmrzliny. Případně, když si chce na půl dne zajet do hor, zatímco manželka se placatí u vody.
Další nevýhoda je, že vozí těžkou baterku v autě celý rok, zatímco karavan používá jen několik týdnů v roce.


Pak musí i tu ledničku mít v autě.

1 reakcí na tento příspěvek Tažné - průřez vodičů na 13 kolíkové zásuvce

15.7.2021 v 11:46 | Nahoru | #34
Taky ale mám tu lednici, takže žádnou novou kupovat nechci, je to klasická vestavna trojkombinace 12/230/PB a jen mě zajímá, jestli má smysl tam těch 12V tahat nebo to na to chladí mizerně, teď jezdím se zapnutým plynem, což není ideální. Na 230 to chladí tak, že to mrazí i mimo mrazící boxík, takže super.

Karavan má vlastní autobaterku, z které svítí, jede čerpadlo a dodělal jsem i USB zásuvky. Vybíjí se tím minimálně, takže to asi není až tak nutné řešit, jestli je to velký problém dobíjet na tu dálku z auta. Spíš asi ta lednička.

(reakce na) Tažné - průřez vodičů na 13 kolíkové zásuvce

15.7.2021 v 12:11 | Nahoru | #35
Redguy> Informace máš, rozhodnout se musíš sám. Napájet absorpční ledničku z 12V je opravdu nouzovka jen na přejezd. Ber to tak, že na stejné množství chladu spotřebuješ místo lednoho litru plynu asi 5 litrů nafty, ale nemá asi smysl to řešit, pokud to není hlavní zdroj. Spotřebu elektřiny v kempu nemá smysl řešit, tam se většinou platí za den a ne za kwh. A pokud Ti nevadí sraní s vozením, a měněním bomb (které máš asi i na sporák a topení), asi není co řešit.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Tažné - průřez vodičů na 13 kolíkové zásuvce

15.7.2021 v 13:18 | Nahoru | #36

mariano píše: jedna připomínka...moderní auta - konstrukčně od roku ca 2005 (kromě japonců, ti donedávna jeli klasickou dráteničtinu) - mají canbus a v případě montáže tažného se musíš elektricky bodnout na určené body a projet diagnostikou. řešil jsem na o2 z roku, tuším, 2006



Nemusí. V BMW to mám už dávno, (neorigo) jednotku tažného mám odpojenou od CAN busu (v BMW jednodušší K-bus) protože mi to probouzelo jednotku světel ze spánku a ta probouzela celé auto, které tím žralo baterku.
I v moderním autě se elektrika přívěsu dá připojit klasicky na světla, jen tam potřebuješ krabičku s tranzistory, aby přívěs nezatěžoval světla přímo (nemá se to rádo s detekcí závad měřením odběru). Jediné, k čemu jednotka tažného opravdu slouží, je že to autu řekne, že je připojený přívěs (u 7-kolíku si to měří odběr osvětlení přívěsu). Auto pak vypne zadní parkovací senzory, mlhovky a couvačky na autě, aby jejich odraz od vozíku neobtěžoval řidiče. Pokud nic z toho nepotřebuješ, obejdeš se bez inteligentní jednotky komunikující s autem.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Tažné - průřez vodičů na 13 kolíkové zásuvce

15.7.2021 v 13:55 | Nahoru | #37
Deadman> Mam za to ze detekce vozíku ovlivnuje i funkci esp. Jen pro doplnění.
Ja mam dodelavane tazne, origo volvo “modul” k taznemu a bylo potreba i přehrát sw v aute.

Tažné - průřez vodičů na 13 kolíkové zásuvce

15.7.2021 v 14:50 | Nahoru | #38
Já dodělával tátovi teď tažné zařízení na octavku 3 a dal jsem tam orginál jednotku pro sychr. Ono totiž pro mě vycházelo jednodušeji to naprogramovat sám, s tím že si to potom mužu plně servisovat, kdyby bylo potřeba. Tažné je klasika zinkované s koulí na pevno.
V programu jsem to vše musel přeprogramovat včetně naučení jednotky ESP a dalších asistentů.

(reakce na) Tažné - průřez vodičů na 13 kolíkové zásuvce

15.7.2021 v 16:54 | Nahoru | #39
assassin> U BMW generací E38/E39/E46 se "naprogramuje" přítomnost jednotky tažného v konfigurační paměti jednotky světel. Ta jednotka světel řídí datovou sběrnici vedoucí do jednotky tažného, takže se dá říct že tažné je periférií jednotky světel, není připojené na žádnou z hlavních sběrnic. Nevím, jestli to přeposílá zprávy někam dál v autě. Parkovací senzory nemám a ani nevím, do které z těch 15 řídících jednotek jsou připojeny.
Vůbec ta elektronika je v tom nesmyslně překombinovaná. Naštěstí je dobře veřejně popsaná, diagnostický a programovací software je volně ke stažení a kabel stojí asi 700Kč.
Mít Jeep nebo podobnou značku, co si střeží elektronické protokoly jako nejvyšší tajemství, asi by mě jeblo a hodil bych to auto ze skály.

1 reakcí na tento příspěvek Tažné - průřez vodičů na 13 kolíkové zásuvce

15.7.2021 v 17:01 | Nahoru | #40
Ja mam k bawu soft i kabel - ale je to “kradena” inpa, ono je neco ofiko volne ke stažení? (E36) tazne na kupe stejne davat nebudu. U Volva je na vsechno vlastni jednotka, mam klon origo diag ale na kódování složitějších veci se to musi pripojit so swedska na server, coz samozrejme klon neumi ale me to stejne nebavi a radeji zaplatim 1500,- za přehřátí sw v autorizaku nez abych se s tim den (nebo vic) doma trapil.

Naposledy editováno 15.07.2021 17:02:20

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Tažné - průřez vodičů na 13 kolíkové zásuvce

15.7.2021 v 20:46 | Nahoru | #41
assassin> Ofiko možná ne, ale INPA je ke stažení snad na každém druhém webu věnujícím se tématice. Tak po tom BMW asi nejde.
Kromě origo (možná neofiko k dispozici) NCS Expert jsou k dispozici i programátory, co umí přehrát i bootloader řídíci jednotky. Tím jde smazat VIN a osamostatnit motor od ostatních jednotek (EWS delete) a přeprogramovat v tom motoru prakticky cokoliv, je to dobře zdokumentované. Já si s takovýma věcma bez obav hraju.

Mít jednotku, která se nenechá přeprogramovat bez individuálního klíče staženého přímo od výrobce, to by mě jeblo. Nevím, kde si výrobce bere právo omezovat, co děláš se svým autem, které je tvým majetkem. Takový výrobce si zaslouží smazat ramsomwarem. Ostatně, Volvo zkrachovalo a je teď čínskou firmou.

(reakce na) Tažné - průřez vodičů na 13 kolíkové zásuvce

15.7.2021 v 21:03 | Nahoru | #42
Deadman> Chapu, k bmw mam samo vsechny tyhle tooly, ale to je auto na hrani. Volho je pracant a jezdi uz 400tis bez toho abych se v necem musel hrabat proti bmw z tohodle pohledu zlaty auto.

Jinak ve fanouškovské základně se da najit kde co u kazde znacky. Zalezi jen jestli tomu věnuješ dost casu. Me to u auta na bezne jezdeni nedava smysl, chci jen aby sloužilo bez toho abych se v nem musel vrtat. A v tomhle je z mého pohledu volvo o kus dal bez bmw - a to mam uz to čínské volvo na základu fordu

Naposledy editováno 15.07.2021 21:05:48

Tažné - průřez vodičů na 13 kolíkové zásuvce

15.7.2021 v 21:19 | Nahoru | #43
Deadman: Jen drobná poznámka - Volvo nezkrachovalo, Volvo prosperuje. Jen před lety prodalo Fordu divizi osobních aut Volvo Cars a Ford to pak střelil Číňanům. A i tahle divize dneska prosperuje. Je to asi jako napsat, že zkrachoval Siemens, protože už nevyrábí mobily

A jak naznačuje assassin, osobáky Volvo jsou pro páprdy kteří chtějí jezdit, ne ladit.

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Tažné - průřez vodičů na 13 kolíkové zásuvce

15.7.2021 v 21:38 | Nahoru | #44
Deadman> Když si takhle tykáš se softwarem, nedokázal bys mi upravitt jednotku ve Fábii, aby mi fungoval tempomat i na 5q poté, co jsem tam dal delší převodovku?

(reakce na) Tažné - průřez vodičů na 13 kolíkové zásuvce

15.7.2021 v 21:56 | Nahoru | #45
Borntobewild> tohle je asi hracka pro lidi co se vrtaji v SW koncernu... dieselpower forum atd...

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Tažné - průřez vodičů na 13 kolíkové zásuvce

16.7.2021 v 00:13 | Nahoru | #46
Borntobewild> O elektronice VW nic nevím. Nechci se učit techniku výrobce, který nedělá vůbec žádné auto, které bych jen potenciálně chtěl někdy vlastnit.

(reakce na) Tažné - průřez vodičů na 13 kolíkové zásuvce

16.7.2021 v 07:22 | Nahoru | #47
Deadman> golf mk1 gti bylo nejlepsi auto jake jsem kdy mel... ale nebylo tam co programovat

(reakce na) Tažné - průřez vodičů na 13 kolíkové zásuvce

16.7.2021 v 08:27 | Nahoru | #48
Deadman> Dík. Já už si další auto koncernu taky nekoupím. Nenabízí nic, co by mě zajímalo. Ale Fóbii mám 13 let, slouží spolehlivě s minimálníma nákladama a počítám, že ještě pár let sloužit bude.
Předchozí
1 2
Následující
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.


TOPlist