paolo_novy Přidat reklamu

Téma: Lehké Endurko Jaké
7.10.2019 v 14:15
Zdravím všechny ve spolek,

Přemýšlím tak nějak "nahlas", prodávám nyní své XTéčko 660 X s tím, že bych si rád pořídil něco, až se prodá, nějaké Endurko s kterým bych se nemusel bát projet les a mělo by to pár koníků (Nic hardcore [Alespoň ze začátku ], ale převážně ten les, max čas od času třeba přejet 5km nějakou silnici aby se člověk dostal zase trošku jinam).
Investovat bych chtěl něco k 90 000,- Max. (Nechávám si rezervu na výbavičku jelikož mám věci jen na silničku).

Chtěl bych hlavně aby to mohlo legálně i na silnici a nechci u toho trávit víc času než se vozit (Nejsem lenoch péči tomu dám, jen úplně nechci 70% trávit v garáži a 30% někde jezdit).

Předběžně jsem koukal na něco typu YAMAHA WR 450F, ale to je asi tak první co mě padlo do oka, kloudně se v těchto terénních motorkách nevyznám, proto se radši zeptám těch, kteří mají větší zkušenosti a mohou poradit a věnovat tomuto tématu 5 minutek a napsat mi svůj názor případně doporučit něco podobného.
Hlavně taky chci, aby se na tom naučila přítelkyně, jelikož si plánuje dělat papíry XTéčko jsem ji půjčovat nechtěl, protože kdyby s tím sekla, tak by to bylo škoda, ty motorky do lesa jsou na to sice jenom trošku přizpůsobené a na nějaké oděrky a odřeniny zvyklé a sehnat plasty při nejhorším není úplný oříšek.

Chtěl by jsem když už tak něco relativně novějšího s modernějším vzhledem nejspíše 4T 2008+- a v tom se mi to WRko 450f hodně líbí, ale nemohu porovnat s jinými značkami, jelikož nevím, kde kloudně začít.

Děkuji všem !


1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Lehké Endurko Jaké

9.10.2019 v 12:20 | Nahoru | #31

Thunderbee píše: posadil jsem ji ne Zeda 750 jela s tím kus, ale je to těžká kráva



chudák přítulka, kdyby tak tušila jak tu o ní píšeš...

1 reakcí na tento příspěvek Lehké Endurko Jaké

9.10.2019 v 12:48 | Nahoru | #32
To mě borci nějak to nadšení přechází, po tom co se tu všechno dočtu a zkušenosti lidí.

Takže pokud ostrou tak nejlépe novou, ojetou pouze pokud bych měl desetitisíce na rozhazování. "neostrou" jedině nějaký DR-Z, nebo jsem ještě teďka zahlédl na inzerce LC4 na enduráckých kolech, sice je to taky bába, ale vypadá už přijatelněji, váhově tak o 10 kilo navíc než to DR-Z na léto sehnat silniční kola akorát přehodit asi ideálka, na silnici by se to netrápilo výkon +- stejnej jako to Xtéčko.

No uvidíme, ono to stejně všechno skončí tím, že teď tu svojí neprodám až třeba někdy začátkem roku a to až uvidím, že je hezky, tak mě to zase přejde a koupím si akorát jiného motarda

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Lehké Endurko Jaké

9.10.2019 v 12:49 | Nahoru | #33
Johnny83>

(reakce na) Lehké Endurko Jaké

9.10.2019 v 12:58 | Nahoru | #34
Thunderbee> zkus pročíst tohle, já taky každej tejden pokukuju po jiný (motorce, no, i když... ), teď jsem zrovna tady

https://www.motorkar.../?t=152876&pgr=3

(reakce na) Lehké Endurko Jaké

9.10.2019 v 13:05 | Nahoru | #35
Thunderbee>

ty hlavne chces strane moc od jedne motorky, chces aby byla super v terenu - lehka a vykonna - na druhou stranu chces aby byla hodna a mohl se na ni ucit zacatecnik, dalsi pozadavek je aby za 100litru byla v dobrem stavu a nemusel jsi do ni dalsich 30 nasypat...potom jeste levnej a nenarocnej servis, no a jeste bys potreboval aby se na ni do terenu dalo dojet po silnici...

tohle by chtel kazdej, ale kdyz si das ty pozadavky takhle vedle sebe, vyjde ti, ze to neni mozne. ruznych zajimavych univerzalu je spousta, ale ani jeden neumi vse co chces...

ja bych v tve situaci sel po te wr250r. zajimavej mi prijde i tricker nebo suzuki vanvan...

ale ve finale stejne dojdes jako ja k tomu, ze univerzalni motorka je jako svycarskej nozik, umi vse, ale vse tak nejak "nouzove" ... idelani je mit na kazdou disciplinu specialni moto .. jo na zacatku budes mit jednu, treba do terenu... pak pridas dalsi na silnici a dalsi na okruh...

Naposledy editováno 09.10.2019 13:06:51

Lehké Endurko Jaké

10.10.2019 v 06:54 | Nahoru | #36
Tak neříkám super, ale aby tam s tím člověk mohl hupsnout a neskončil zašprajclej v první kaluži :D

No asi protože jsem zvyklej na silničky, tak mi přijde že za 100 000 seženeš slušnou silničku v hezkém stavu, ale jak se tu pomalu dočítám tak u těch "ostrých motorek" je to jako si hodit korunou.
Tak po silnici neříkám, to spíš jenom jako nouzovka na přejezd.

No uvidíme až to prodám, já prozatím chtěl mít jen představu co od toho čekat, nebo po čem se pomalu koukat. :D

1 reakcí na tento příspěvek Lehké Endurko Jaké

10.10.2019 v 09:33 | Nahoru | #37
Nebo ten novej Adventure 790 R, jak ho má sršeň je luxusní, ale to je ještě víc mimo mé finanční možnosti než ta nová ostrá

(reakce na) Lehké Endurko Jaké

10.10.2019 v 09:57 | Nahoru | #38
Thunderbee> tak to se radši podívej sem:
http://swm-motocykly.cz/boxed-fullwidth/

nebo sem:
http://www.vvmx450.eu/node/20

ostrý nový motorky za vcelku rozumný peníze...

1 reakcí na tento příspěvek Lehké Endurko Jaké

11.10.2019 v 10:18 | Nahoru | #39
Máš recht to vypadá už přijatelně a né zas až tak daleko od mého limitu.
Nad tou

Enduro VVMX 450 ASIAWING RACING model 2019 injection

By se dalo už popřemýšlet :D

Uvidíme, jak to dopadne :D

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Lehké Endurko Jaké

11.10.2019 v 12:00 | Nahoru | #40
Thunderbee> VVMX nebo AJP? Tohle byla myšlenka jednoho odpoledne, ale v okamžiku, kdy jsem do rozhodování zapojil mozek a né jenom péro, tak VVMX
Připadne mi to jako čínský pitbajk se světlem, s příplatkem 100% za jakési záruky.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Lehké Endurko Jaké

11.10.2019 v 13:07 | Nahoru | #41

Thunderbee píše: Tak mají ji posadit v autoškole na šestku rovnou nebo já na tohle

Ona jela kousek i před tím když jsem měl Zeda 750. Akorát se bála aby s tím nesekla, není moc janek



to vypadá, že jsi na tom ještě nejel, co ( WR450) ?? Měla by jít plynem na záda na všechny kvalty. Hned.

Jinak, možná trochu starožitnost, ale pro holku bych se podíval po starý Hondě XR400R , nebo starou malou DR350.
Ty vzducháče byly ještě celkem lehký a odolný, akorát že už moc nejsou. A hlavně to je hodný

Naposledy editováno 11.10.2019 13:13:50

Lehké Endurko Jaké

11.10.2019 v 13:19 | Nahoru | #42
A pak jsou ty třístovky od KTM, nebo freeride od KTM, prostě dvoutakt. I Husquarny nějaký myslím jsou. Při provozu co popisuješ máš klid, to vydrží víc než WR450... A nějaký zahození v terénu tomu moc nevadí, časem dáš nový polepy a cajk...
Ty větší obsahy ve dvoutaktu jsou hodnější většinou, než 125/250.

Naposledy editováno 11.10.2019 13:21:20

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Lehké Endurko Jaké

11.10.2019 v 13:24 | Nahoru | #43
DVI> Asi bych mel vymenit sxf450 a fc450 za enduro od Yamahy, me to teda na zada plynem na vsechny kvalty nejde, holt jsou MX naky tupejsi

Naposledy editováno 11.10.2019 13:30:11

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Lehké Endurko Jaké

11.10.2019 v 13:41 | Nahoru | #44
assassin> a kolik vážíš chlape?
Já měl WRku pod zadkem několikrát, a jede to slušně. S mejma 72 kilama rozhodně .

Edit, taky nevím jaký se dávají na SM převody atd...

Naposledy editováno 11.10.2019 13:46:24

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Lehké Endurko Jaké

11.10.2019 v 13:46 | Nahoru | #45

DVI píše: assassin> a kolik vážíš chlape?
Já měl WRku pod zadkem několikrát, a jede to slušně. S mejma 72 kilama rozhodně .



Ja mam 100. Slusne je hodne relativní pojem. Zvedání na zada na kazdej kvalt je trosku prehnany

Mam jednu jako MX a druhou jako SM. Na MX mam kratší prevod a 4kvalt (vzadu 52zubu) na SM mam vzadu 46zubu, ale zas maly kola - ma to maximalku kolem 130kmh

Naposledy editováno 11.10.2019 13:48:27

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Lehké Endurko Jaké

11.10.2019 v 14:04 | Nahoru | #46
assassin>
No, mě to přišlo docela agilní. Ale každopádně, nikdy mi ty čtyřtakty moc neseděly, asi stopa výchovy z mládí. Děsně mě z toho bolel člověk. Takže samozřejmě když jde řeč, tak furt preferuju dvoutakty, i když dnes už to je dost konečná...
Pokud se chce jezdit hlavně v terénu, tak je to asi dobrá cesta. Nějakej vejfuk s enduro laděním, a je klid. Těžiště níž, vydrží to …

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Lehké Endurko Jaké

11.10.2019 v 14:29 | Nahoru | #47

DVI píše: assassin>
No, mě to přišlo docela agilní. Ale každopádně, nikdy mi ty čtyřtakty moc neseděly, asi stopa výchovy z mládí. Děsně mě z toho bolel člověk. Takže samozřejmě když jde řeč, tak furt preferuju dvoutakty, i když dnes už to je dost konečná...
Pokud se chce jezdit hlavně v terénu, tak je to asi dobrá cesta. Nějakej vejfuk s enduro laděním, a je klid. Těžiště níž, vydrží to …



Me vyhovuje 4t protoze neumim jezdit. 2t zazivaji renesanci ..ty nove modely s TPI jedou odspodu jak 4takt, jsou hodne a nechlastaj... akorat jsme porad mezi top zavodakama, to predpokladam tazatel nehleda...

Ja reagoval na to - na vsechny kvalty na zada, to je tady oblibena hlaska a moc mi to nekoresponduje s tim co mam vyzkousene. Treba toho motarda uz mam problem na trojku vyspojkovat, kdyz si na cilovce spletu kvalty tak jsou z toho vytahany ramena a ostuda

Naposledy editováno 11.10.2019 14:29:43

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Lehké Endurko Jaké

11.10.2019 v 15:15 | Nahoru | #48
assassin> tak já právě ten dvoutakt , protože neumím jezdit... Přijde mi že se s ním neperu tolik. To je právě to, že radit někomu je neúčinný, musí se povozit sám.

S motardama nemám vůbec zkušenost , tak z doslechu a když se někam zajedu mrknout jako divák. Ale tam se jezdí delší kyvka než na MX, ne?

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Lehké Endurko Jaké

11.10.2019 v 15:29 | Nahoru | #49

DVI píše: assassin> tak já právě ten dvoutakt , protože neumím jezdit... Přijde mi že se s ním neperu tolik. To je právě to, že radit někomu je neúčinný, musí se povozit sám.

S motardama nemám vůbec zkušenost , tak z doslechu a když se někam zajedu mrknout jako divák. Ale tam se jezdí delší kyvka než na MX, ne?



na SM se jezdi kratka kyvka - ale vozi ji asi 3 nejrychlejsi piloti v CR, protoze stoji balik. vsichni ostatni vcetne me jezdi standardni MX kyvku. dokonce i "tovarni" motard od HQV - FS450 ma standardni MX kyvku. TM ma na motardu kratkou uz z vyroby, ale tech tu moc nejezdi.

ja se s 2t pral vic, porad spojkujes,radis, dole nejede, nad priverou az moc... kdyz jezdis porad pod priverou zaolejujes vyfuk a taky se tomu nejdriv nechce do otacek, takze chybi vykon kdyz ho potrebujes... no uplne pro hobika to neni. az nove TPI, ale to uz jsme zas jinde...

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Lehké Endurko Jaké

11.10.2019 v 16:07 | Nahoru | #50
assassin>
Beta Xtrainer ?

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Lehké Endurko Jaké

11.10.2019 v 16:48 | Nahoru | #51

DVI píše: assassin>
Beta Xtrainer ?



Na te jsem nejel.
Jel jsem na 2t freeride a je to dost podobny, ma to vyfuk kterej ten motor zadusi a chybi tomu ta špička - to jede “pod priverou” porad :D krom toho, ze je to maly a ma to spis trialovej podvozek tak nejvetsi prekvapko jsou brzdy co nebrzdi

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Lehké Endurko Jaké

11.10.2019 v 17:41 | Nahoru | #52
assassin> Ja šel ze 4taktu na tpi a taky se s tim dost peru ?

(reakce na) Lehké Endurko Jaké

11.10.2019 v 17:45 | Nahoru | #53

Dave81 píše: assassin> Ja šel ze 4taktu na tpi a taky se s tim dost peru ?



No na karburatoru by ses pral jeste vic :D ja jsem chtel 2t, ale přešlo me to ve chvili kdy jsem zjistil, ze umím prd a cokoliv co mi pomůže je ok. Tzn kdybych jezdil enduro dost mozna bych zvažoval rekluse, kdyby nekdo delal automat tak ideál ale ja se na enduro vratim az na mx dojdu do stavu, ze ja ovládam motorku a ne ona me

Treba kdyz trenuju s kamaradama co jezdi docela dobre tak pres vetsi kladu ti reknou, ze musis přední kolo nadzvednout jen trochu, aby ho klada nakopla jako to zadni a letěl jsi rovne, kdyz ho zvednes moc tak prejedes kladu s kolem v luftu a zadni te pak kopne na predek, ale jak mam jako trefit jak vysoko budu mit přední kolo ve chvili kdy dojde ke kontaktu to fakt nevim

Naposledy editováno 11.10.2019 17:49:04

1 reakcí na tento příspěvek Lehké Endurko Jaké

11.10.2019 v 19:32 | Nahoru | #54

(reakce na) Lehké Endurko Jaké

11.10.2019 v 19:39 | Nahoru | #55

DVI píše: tady je husička pěkná

http://www.motorkari...-te-449-1481073.html



No rekl bych, ze to neni te449(v roce 2005 se vyráběla italská te450, te449 se vyráběla az v dobe kdy hqv vlastnilo bmw a bylo to upravené bmw g450) a druha vec, asi bych nedoporucil motorku jejíž znacka zanikla, nikdo se k ni nehlasi a nevyrábí dily - to se fakt dost blbe servisuje.

Jo je teda mozny, ze do toho pasuji nejake dily ze současného swm, ale je to cesta pokusu a omylu...

Naposledy editováno 11.10.2019 19:43:57

Lehké Endurko Jaké

14.10.2019 v 10:49 | Nahoru | #56
Já bych se toho nebál té větší kubatury i když to bude trhat ruce, já jí to půjčím na poli, když něco nakonec pořídím, a buď bude blbá chytne za to a hodí záda a vytrestá jí to a už to nikdy neudělá, nebo bude rozumná a půjde na to pomalu :D
Jakože víš jak, když bude blbá a chytne za to klidně u 250, tak jí to kopne na záda tak i tak jestli to bude nějaká ostrá mrcha takže ono je to v konci pak jedno, ale spíš koukám teď na to 250, sice jenom i z pohledu údržby to bude méně náročnější a méně nákladné. Ale jak říkám ještě uvidíme, moto co mám teď ještě není prodaná, kdýžtak si koupí nějakého pita a bude se učit na něm, když na to nebude mít kulky :D

uvidíme uvidíme :D

Lehké Endurko Jaké

14.10.2019 v 11:05 | Nahoru | #57
ja ucil ridit dve holky, jednu na TL1000 a druhou na SXF450 supermoto prezili to bez zraneni vsichni...

Lehké Endurko Jaké

15.10.2019 v 11:53 | Nahoru | #58
A i tak to je prostě něco čím si musí projít každej, aby věděl co od toho může a nemůže čekat, já když byl malej, tak jsem jezdil na minibike tak v pěti letech to má odstředivku, takže jenom plyn nebo brzda nic víc to neznalo, pak mi táta koupil pita s řazením a spojkou, a já furt nechápal k čemu spojka je, tak jsem ji tam mrsknul a hodil mě na záda :D

Je to v palici všechno. :D

Já to jenom vidím u jejího bráchy, ten k motorce přišel jak slepej k houslím, nikdy ho to nějak nebralo (Ale viděl to u kamarádů a u mě), když strejc vytáhl z kůlny pařeza, tak nad tím ohrnoval nos, nechtělo se mu to dávat do kupy, tak si koupil WRko za 60 táců a něco ve smyslu, že by se měla motorka prohřát než ji dáš plnej kotel mu nic neříká :D
Ta k tomu má alespoň nějakej vztah za mnou stojí když šůruju řetěz zajímá se co kde s tím dělám a snad o té motorce toho ví víc než on a to ještě žádnou ani nemá :D
Ale i tací jsou no.

Lehké Endurko Jaké

30.10.2019 v 18:51 | Nahoru | #59
Tak jak to dopadlo?

Lehké Endurko Jaké

31.10.2019 v 07:07 | Nahoru | #60
Taky mě to zajímá. Snad byl rozumně - WR250R nebo třeba DRZ400
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Jaké moto zvolit Enduro + silnice [1, 2] KTM EXC 450, KTM EXC 400, Yamaha WR 450F, KTM EXC 30... KO_IN 34 26.1.2024 v 08:08 Sally06
Yamaha wr 450f omezovač otačok Yamaha WR 450F Yamahawr 10 19.7.2023 v 21:28 Jenecek
Řidičák A1 jízda se silnější moto... Yamaha WR 450F Zabra 23 2.6.2023 v 07:23 cmiral
Yamaha wr 450 dobíjanie Yamaha WR 450F ales181 7 16.1.2023 v 18:21 Pájmen
Yamaha Power tuner GYTR Yamaha WR 450F OLDKLADIVO 0 30.12.2022 v 23:36 OLDKLADIVO


TOPlist