Naposledy editováno 12.03.2018 08:20:17
sekáčmagor píše: Neumíš číst?Psal jsem ne R1200GS atd.Nechci cenduro.NC forever...
Už chápem. Prepáč, za mojich čias býval humor vtipný.Pochopiteľne je NC cenduro, tak ako F800 GS a Tiger 800, ktoré som spomínal. Lenže keď si sadneš na mnou spomínané 800ky, zapadnú Ti kolená na miesta, kde sú vybratia na kolená, a nebudú Ťa tlačiť ostré hrany, pretože konštruktéri nepočítali s tým, že existujú ľudia s dlhými nohami, ako sa stáva u mnohých menších cestovných endúr. (Alebo aj väčších, že, Yamaha?)
1 reakcí na tento příspěvek NC750X
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) NC750X
Mike70 píše: Výsledek výše zveřejněnýho video testu: Je to dobrá motorka pro toho, kdo nechce předjíždět Motor je super, jen skončíte v omezovači vždycky, když chcete záběr... A taky je výborná pro toho, kdo nechce moc brzdit Je fakt spolehlivá, to dokázala během pěti let výroby Jasně, pro začátečníka nebo toho, kdo se vrací do jedné stopy po letech motopauzy, je dobrá, ale půjde to třech let do světa, protože ten výkon je pro dva málo a pro jednoho se taky omrzí... A dálnice? Tam se nakonec rozjede i Škoda 120
** Je to dobrá motorka pro toho, kdo nechce předjíždět **
Ahoj, přeložím to do normálního jazyka:
Myšleno pro motorkáře, kterému nevadí, když někdo jiný chce (nebo má potřebu) jet rychleji než on sám.
** Motor je super, jen skončíte v omezovači vždycky, když chcete záběr... A taky je výborný pro toho, kdo nechce moc brzdit **
To je právě ta otázka cílové krevní skupiny. Já třeba jsem "nízkootáčkovej", a do omezovače v cca 6500 až 6800 ot/min jsem šel na NC zatím pouze jednou nebo dvakrát - schválně a jen proto, abych si prubnul, jak se to chová. Normálně NC točím tak do 3500 až 4000 ot/min, víc fakt není při klidných jízdách potřeba. Ten motor má skoro lineární zátah už od nízkých otáček, krouťák ve spektru od 2200 ot/min do 6500 ot/min neklesá pod 60 Nm (maximum 68 Nm), výborně se dávkuje a není ani při popojíždění ucukaný. Žádnou divočinu od něho nepožaduju.
** Je fakt spolehlivá, to dokázala během pěti let výroby **
Letos bude na trhu 8. sezónu (počínaje Hondou NC 700 představenou ve 2. polovině roku 2011, s původním 670 ccm motorem) a všeobecně ten stroj platí za spolehlivého a na provozní náklady i servis nenáročného pracanta.
** Jasně, pro začátečníka nebo toho, kdo se vrací do jedné stopy po letech motopauzy, je dobrá, ale půjde po třech let do světa, protože ten výkon je pro dva málo a pro jednoho se taky omrzí... **
Ty ses své staré dobré CBF 250 se zlomkem výkonu NCčka nezbavil ani po ještě delší době. A mimochodem, byl jsi inspirací mému synovi, který si toho slabého čtvrtlitra taky pořídil - má ho už pátou sezónu. Když si se synem vyjedu (on na CBF 250, já na NC), tak on na slabší mašině jede první a já na silnější ho "doháním". Jezdíme si - s dodržováním rychlostních limitů - po okreskách (převážně) a státovkách (občas), kam nás oči zavedou, a světe div se, výkon nám stačí (mně bohatě a jemu asi tak akorát - na CBF 250 by samozřejmě dálkové trasy jezdit nechtěl, a s batůžkem ani ty kratší ne). Přičemž on na té slabší a lehčí mašině má spotřebu něco okolo 3.5 litru a já na NC pod 3 litry (na o dost těžším dvouválci s trojnásobnou kubaturou a 2.5x větším výkonem, navíc kdy se ještě musím přizpůsobovat jiné motorce).
Ale konkrétně k Tvé poznámce:
Věřím tomu (a souhlasím s Tebou), že většina začátečníků bude chtít po čase vyzkoušet zase něco jiného, silnějšího, rychlejšího atd. - to je skoro u každý první (druhý/třetí) motorky úplně normální. Ale spousta těch zkušenějších, starších, vybouřených a zklidněných, kteří to po těch letech v sedle nemají (už a/nebo hlavně) na vyplavování adrenalinu, postrádá důvody ke zbavování se svého NC.
** A dálnice? Tam se nakonec rozjede i Škoda 120 **
Nu, i skladník ve šroubárně si může přečísti Vergilia v originále, ovšem dálnice asi není primárně to, proč si člověk pořizuje motorku.
Ale když už to občas musí být, tak i to nepřekoňovaný NC drží +- 170 km/h, kopec nekopec. A i se svým nízkým litrovým výkonem se z nuly na sto rozmotá za zhruba 5 sekund. Což je asi tak doba, kdy ta škodovka má přeřazeno z jedničky na dvojku a chystá se atakovat smrtících 40 km/h.
Dráťa píše: Jak jsem se dočetl tady na fóru, NC je vhodné pro hodně vyvinuté jedince. Nadrozměrná varlata je možné ukrýt v kufru na místě nádrže.
Přesně tak, na přání Chucka Norrise vytvořila Honda tento nový koncept právě s tím velkým uzamykatelným odkládacím prostorem před sedlem, bohužel však nedomyslela, že ne úplně všem musí vyhovovat dozadu odklápěné víko (s pantama vzadu).
postimg.org/image/ljmzyugo5/][img]https://s18.postimg.org/ljmzyugo5/Honda_NC_Honda_Norris_Chuck.jpg[/img
(zvětšení obrázku rozkliknutím)
Touratech proto jako adventure alternativu nabízí i víko s pantama vepředu, tzv. variantu "vlož varle nebo dvě, zatni zuby a zaklapni".
__________________________
EDIT 18.3.2018 v cca 7:46
Ať nezvyšuji počet příspěvků, vkládám sem doplnění toho testu z předchozí strany a dovolím si tím zároveň udělat malou "reklamu" jeho autorovi, sympatickému dlouhánovi Jindrovi Fáborskému.
Na Motorkářích má profil http://www.motorkari.cz/profil/?uid=171802 a spolu s Ondrou Vymětalíkem (půjčovna motorek na Gran Canaria) dělají motorecenze na Kanárských ostrovech - česky jako Jednoustopou a srozumitelnou "českou" angličtinou jako JF Motorcycles.
Zvuk sériově dodávaného laufu (staticky i z jízdy):
Naposledy editováno 18.03.2018 07:46:56
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) NC750X
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) NC750X
gugo píše: vis koho me pripominas... ?
Nezlob se, rád bych Ti nějak pomohl, ale svoje duševní problémy přece jen raději probírej se svým psychologem.
Případně s jeho sekretářkou nebo alespoň s paní, která jim tam snad občas uklízí.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) NC750X
Dovi píše: Nezlob se, rád bych Ti nějak pomohl, ale svoje duševní problémy přece jen raději probírej se svým psychologem.
Případně s jeho sekretářkou nebo alespoň s paní, která jim tam snad občas uklízí.
myslis ze ja mam problemy stim ze ty si nudnej patron, kterej svetu stale tvrdi jak je NCcko super motorka. Ne jen se tim dobre bavim.
Hlavne u toho popis pul stranky.
1 reakcí na tento příspěvek NC750X
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) NC750X
Naposledy editováno 14.03.2018 02:44:22
1 reakcí na tento příspěvek NC750X
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) NC750X
crxjet píše: gugo - sorry ale nudnej začínáš být ty, furt ty samý sračky dokola.....zkus vymyslet něco jinýho, ať jsi aspoň vtipnej, když už nic jinýho....
ktery sracky mas konkretne na mysli ? ja abych vedel ktery tedy mam obmenit aby ses nenudil
1 reakcí na tento příspěvek NC750X
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) NC750X
VlaHa píše: Nechápu tu nevraživost vúči NC,párkrát jsem jí viděl a není ňák ošklivá,to existujou větší mrdky,Revere,Deauvil, XJ 600,virgl535,frewind,gs1150 atd.Prostě trapný keci,na čem jste jezdily před desti dvaceti lety?Já na ní nic špatnýho nevidím,třeba až se někdy svezu,změním názor,ale zatím my tak nepřijde
Ty mozna nechapes vic veci co
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) NC750X
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) NC750X
Krom toho nazval si mrdkama nekolik uspesnych modelu, ktery maj neco do sebe, treba kardan nebo ram nebo cokoliv jinyho, ale tak to je tvoje pravo, ver ze nikdo se kvuli tomu veset nebude, jako kdyz reknes ze NCcko je mrdka a votom to cely je.
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) NC750X
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) NC750X
VlaHa píše: gugo> Né možná,určitě toho bude vic,to je normální,nežiju v oparu že vím a chápu všechno,ty mudrlante
Já toho guga chápu Já mám zase stejnou averzi na BMW R1200GS.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) NC750X
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) NC750X
Ventil-TP píše: sekáčmagor> Na to GSo nebo na majitele?
Aj,aj.Obojí je produkt současné konzumní společnosti. Ale to jednou taky skončí...
...tyhle prasopsi (Revere, Deauvil, XJ 600, virgl535, frewind, gs1150 atd.) jsou pro MĚ mrdky, jen prostě nechápu, proč zrovna to nc je tak odsuzovaný? Nevím, prostě mě to přijde jako normální motorka oproti třeba čtvrtunovýmu neforemnýmu klumpu s kardanem.
S tím kardanem to chápu, je to v něčem (a do určitého nájezdu km) výhoda, ale spojená i se zásadními nevýhodami. Měl jsem, jestli dobře počítám, 6 motorek s kardanem (jednoho čopra, dva krujzry, 2 velký GS Báwa a jedno 1200 ST) a kladné pocity (nebo alespoň neutrální) jsem měl jen z relativně bezproblémového (spolehlivého) řešení u honďáckých Shadowek. A nejmíň spokojený jsem byl s Dragstarem 1100 s jeho známými bolestmi kardan + volnoběžka.
Jinak kardany u Báwa s tou jejich letmou kyvkou, to pro leckoho taky není žádná hitparáda, je to drahý na výrobu i na opravu, jsou tam velký vůle už z podstaty věci a ze všech druhů sekundáru to má největší výkonový ztráty. A je to těžký, hlavně do terénu - ale u starých typů 1100 a 1150 GS to bylo aspoň relativně robustní. U 1200 je to takový subtilnější, odlehčený, a ze začátku (ještě u vzducháčů) s jejich původním nepodařeným experimentem "doživotní" náplně koncového úhlového převodu - a už jsem u R1200 viděl pár fotek a videí s přeraženou kardanovou kyvkou.
Držím se při zemi a říkám si, zlatej řetěz (nebo tichý bezúdržbový ozubený řemen pro čisté on-road použití - typicky u některých čoprkrujzrů), tam se svépomocí jednou za 20-30-40 tisíc km vymění řetězovka v ceně 3-4 tisíce Kč a jedeme zase odznova (samozřejmě ale zase je dobrý se o ten řetěz trochu starat).
VlaHa píše: ...jen prostě nechápu, proč zrovna to nc je tak odsuzovaný, nebo spíš jejich majitelé? Co si mám jako přečíst, to, že když se někdo na něj zeptá, tak je za blba? Nevím, prostě mě to přijde jako normální motorka oproti třeba čtvrtunovýmu neforemnýmu klumpu s kardanem. Ale jak říkám, třeba až se na ní svezu, třeba změním názor jako na výše zmiňované.
Třeba ho zavrhneš, a třeba ne. Není to o věku, ale o preferencích. Není to běžný motorkářský univerzál a není to ani italský designový skvost. V době 100+ kW motorů je to zdánlivě krok zpět celkovou koncepcí a podkoňovaným dlouhozdvihovým motorem. Přesto je uživatelsky oblíbený a zároveň je taky cílem internetových diskusí, hlavně českých. NC jde proti proudu, není o rychlosti, o stavění mašiny na zadní ani o výkonu ve vyhoněných otáčkách. Ale když se na něj posadíš a natankuješ 12-13 litrů, tak to furt jede a jede a jede... 100 km, 200, 300, 400, klidná nízkootáčková síla, pohoda, jazz... Ač internetový otloukánek, je to nezmar a jeho kouzlo může být pro někoho i v tom, že s tím motorem bys objel zeměkouli 10x dokola a furt by to fungovalo.
EDIT - doplnění videa..
Když mám v zimě absťák, některé z videí tohoto autora si klidně pustím znovu. Ten motor zabírající při lechtání plynu už nad volnoběhem a jeho zvuk (tady podpořený i koncovkou) mi spolehlivě vykouzlí úsměv na tváři.
www(tečka)youtube(tečka)com/watch?v=V0M39qawGk8
www(tečka)youtube(tečka)com/watch?feature=youtu(tečka)be&v=4tDEpjHYrJE
Naposledy editováno 07.04.2018 15:17:00
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) NC750X
sekáčmagor píše: Aj,aj.Obojí je produkt současné konzumní společnosti. Ale to jednou taky skončí...
a to NC je produkt čeho?
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
Bosna, červen, hlavně asfalt + obča... Honda NC 750X | Lacer | 11 | 3.6.2024 v 08:55 Fida68 |
Honda X-ADV dotaz Honda NC 750X, Honda X-ADV | Meny33 | 10 | 31.5.2024 v 18:35 HonzaeR |
Honda NC 750 X snizeni [1, 2] Honda NC 750X | oggycek | 32 | 6.5.2024 v 14:08 Radek_S |
Potřebuji přezout své Nc 750x Honda NC 750X | stafler | 11 | 19.4.2024 v 20:44 stafler |
Versys/ Nx / NC [1, 2] Kawasaki Versys 650, Honda NC 750X, Honda NX500 | HALLU | 54 | 26.3.2024 v 20:03 TomasNBK |