Mám na Hondě CB 500 laďák IXIL, vzducháč KN a sadu DynoJet. Takto jsem ji vloni koupil. Minulej týden sem dělat takovej uživatelskej servis: Olej, brzdovka, chladící voda a svíčky. Při demontáži starých svíček sem zjistil že jedna je bílá a jedna černá. Jinak motorka tlačí jak má, při brždění motorem střílí a lícou z toho plameny ale to asi nebude směsí ... snad ještě dodat, že za chladnějšího rána je sytič maličko neposlušný.
Mám v plánu to hned po výplatě šoupnout hezky do servisu. Nedokázali byste odhadnou na kolik by přišlo kompletní seřízení karburátorů včetně podtlaků + ventilové vůle ?
Klidně byste mi mohli doporučit nějakej solidní servis Přerov - Hranice - Bystřice pod Hostýnem a okolí
Budu rád za všechny názory,
Díky !!!
Naposledy editováno 28.02.2017 11:24:04
skippy000 píše: Vyjádřil a za to ti děkuju, ale zacházíš daleko ... nevím proč by mě měl výfuk a trysky tak šíleně ohrožovat na životě. Pravidělně na FB čtu příspěvky lidí, o tom že si z vesela hrajou s převodovým poměrem mezi motorem a rozetou. To je podle mě šílentsví ... rozhodně větší než " pár koní navíc "
vidíš... přesně tohle jsem čekal ... jste fakt podle jednoho pravítka...všichni.
Těch pár koní tě nezabije... "zabije" tě to, ty vole jeden maldej blbej, až se někde štrejchneš o auto za mega... tvojí vinou, tebe tam najdou a dotyčnej auto zboří na šrot ...
Ty dostaneš flastr jak kráva a pojišťovna se na tebe totálně vysere, protože si řídil motocykl na kterej nemáš noty ... takže budeš mít 25tCZK pro stát a třičtvrtě mega soudně ... v 19 letech si lepší start do života nemůžeš přát ...přeji hezký den a splácejte dle kalendáře
1 reakcí na tento příspěvek Seřízení
Hezký den i tobě
Ale takovym jako ty nema cenu radit pac je to hazeni perel sfinim
A musim s fredomem naprosto souhlastit
Já sám začínal na XS750 ...s 60HP... jako první motorka...
A debaty okolo výkonu a jeho škrcení a smyslu toho všeho se tu vedou nekonečně... já osobně si myslím, že spíš váha mašiny z toho dělá zbraň a problém pro začátečníka ...samože v kombinaci s rychlostí...ale i 35kW dokáže rozjet 220kg na dost slušnou rychlost ...
Jsou lidi co se zabijou na dváce...a jsou lidi co se učej z GSX-Rka... otázkou druhou je zákon a jeho postihy
skippy000 píše: HornisGSX> a jak tu směs v servise podle tebe nastaví, když originální hodnota je jim k ničemu a podle tvojí filozofie jeta štelovák směsi rozmrdá celej karburátor jo ?
Třeba podle externí lambda sondy kterou ti strčí do toho tvýho laufu.
E: V servisu si na barvu svíček moc hrát nebudou.
Naposledy editováno 28.02.2017 11:40:10
1 reakcí na tento příspěvek Seřízení
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Seřízení
skippy000 píše: Od minulého majitele sem zjisti, kde mu ten KIT instalovali tak se zkusim domluvit s nima jestli budou schopni to naladit
A proc to nenaladili uz pri montazi? Nebo si to pak nekdo rozesral, promin naladil podle sebe?
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Seřízení
skippy000 píše: V_i_c_i> Tak tohle vážně nevim a spekulovat nad tím se mi nechce ... beru tu situaci takovou jaká je, ne jaká mohla být kdyby někdo udělal něco nějak jinak
Tim jsem chtel rict ze je otazka zda to umi tak jak by jsi chtel a ne jen podle nejakeho "navodu" dynojetu.
1 reakcí na tento příspěvek Seřízení
skippy000 píše: ještě zvážím, jestli tam nedám zpátky origo sadu
to je nejjistější...jakkoli ani ta cesta s laděním pokus omyl, není zcela neprůchodná.
Já mám na SS900 taky memnráňáky a když se udělaj podtlaky, srovná se chod ve volnoběhu, projedeš to a motor běží hezky bez pocuků při přidání a bez děr... bez střelby (chudost) ...dá se pak čas od času zjišťovat na svíčkách jak to pálí. ... taky s SSem nejezdím na brzdu.
Chce to mít ale někoho kdo udělá ten základ poctivě se znalostí toho naladění pro ten jet KIT ... zbytek dochytáte...ale je to na víc kratších návštěv.
1 reakcí na tento příspěvek Seřízení
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Seřízení
to víš že nejlepší je to hodit na brzdu a měřit CO...ale tohle má smysl při ladění mapy se stříkačkou... karbec bude bohatosti vyhovovat vždy jen v pár otáčkách... jinak bud e většinou min. lehce mimo...
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Seřízení
t_freedom píše: skippy000> ono je to s karbcema dost složitý... a směs našteluješ vždy jen (ne)určitým pásmu běhu toho motoru ... ale svíčky jsou solidní vodítko...
to víš že nejlepší je to hodit na brzdu a měřit CO...ale tohle má smysl při ladění mapy se stříkačkou... karbec bude bohatosti vyhovovat vždy jen v pár otáčkách... jinak bud e většinou min. lehce mimo...
rekl bych ze podle CO tak volnobeh.. a jeste blbe...
skipp : kazdopadne je tu nakej peknej chaos v terminologoo koukam - seridit karbce a pak seridit smes :) zajimavy, ja si vzdy pod serizenym karbcem predstavoval prave serizenou smes :) ono vzhledem k tomu, ze karburator je zarizeni k priprave smesi, tak co jinyho tam serizovat, ze jo...
btw, chlapi, můžu se prosím někomu z vás ozvat do PM? Chci se pustit do ladění karbců na CBR F3 ale rád si nechám poradit od někoho zkušenějšího, zatím sem dělal jen 1válec dvoutakt....
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Seřízení
skippy000 píše: assassin> myslel sem nejdříve podtlaky a potom podle svíček směs
No ja jen ze podtlaky jsou uplne primitivni a dokaze to cvicena opice podle navodu na jutubu - na ty to das do servisu.
A smes naladit uz je o zkusenostech a to das podle svicek :) to bohuzel takhke nefunguje, podle svicky to muzes plusminus zkontrolovat, ale ladit tezko :) jakoze otocis sroubkem najedes 50km kouknes na svicku a zas pootocis? :)
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Seřízení
skippy000 píše: Vyjádřil a za to ti děkuju, ale zacházíš daleko ... nevím proč by mě měl výfuk a trysky tak šíleně ohrožovat na životě. Pravidělně na FB čtu příspěvky lidí, o tom že si z vesela hrajou s převodovým poměrem mezi motorem a rozetou. To je podle mě šílentsví ... rozhodně větší než " pár koní navíc "
neporadím ani nekomentuju příspěvky, jen bych se v dobrém zeptal, co je na hraní s převody šíleného ? dík
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Seřízení
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Seřízení
skippy000 píše: GL1> z mojeho pohledu třeba to, že motorku dostaneš do rychlostí nebo síly, na kterou není konstruovaná. A propo co je tedy špatného na laďáku a poladěnému karburátoru ?
to je blbosť, na rýchlosť nebude stačiť výkon motoru a na silu? Akú silu? Jednotku budeš mať pomalšiu s väčšími Nm na zadnom kolese a to je asi tak všetko.
študuj.
Ale nejak som sa stratil v celej tejto téme, prečítal som to celé a aj tak neviem záver aký je.
Nebolo to o tom, že naladiť karbce komplet v servise?
Takže asi spôsobom že skontrolovať/nastaviť ventilové vôle, potom nastaviť podtlaky a potom nastaviť bohatosť zmesi, keďže je tam dynojet, otvorené sanie, otvorený výfuk a neznámy stav karburátorov. Potom povedzme po 1000km skontrolovať či synchro drží, ak áno, cajk.
Skippy bohatosť zmesi na karbcoch - navzdory populárnej predstave - nie je len o tom malom šroube odspodu karbca. Ten má vplyv najmä na voľnobežnú zmes a sčasti na otvorený plyn cca tak do 1/5 otvorenej polohy, ďalej je vplyv nastavenia týmto šroubom takmer zanedbateľný. Ďalej sa ladí výmenou trysiek. To asi doma nedáš, alebo myslíš že áno?
Asi zato ti tu chlapi vravia, že to doma nedáš, asi ťažko posúdiš farbou sviečky, či je zmes dostatočne bohatá na voľnobehu, v plnej záťaži, pri pol plyne, pri štvrť plyne, proste v rôznych režimoch motora. Zakaždým má na bohatosť zmesi vplyv iná tryska/iná kombinácia trysiek/ihla. Asi takto, ak vieš po anglicky:
Všimni si v ľavej dolnej časti grafu aký vplyv má ten šroub. Len voľnobeh + malý vplyv pri malom plyne a dosť.
Keby si bol na slovensku, tak ti poradím fastbikes nitra, ale u vás neviem aký servis sa týmto zaoberá.
Naposledy editováno 01.03.2017 07:43:56
Naposledy editováno 01.03.2017 22:32:43
ale aj tak, máš 3tis otáčok, ideš na 1/8 plynu, otočíš full gas a si stále na polohe v grafe pre 1/8 plynu až kým šupátko nezareaguje (čo trvá pár otáčok motora, niekto vzdelanejší ti odpovie možno aká rýchla je reakcia šupátka, ale je veľmi rýchla, určite netrvá rádovo ani 100vky milisekúnd).
vidíš niekde na grafe škrtiacu klapku? Ja nie, asi zato, že na bohatosť zmesi nemá jej otvorenie vplyv, ale až otvorenie šupátka s ihlou má vplyv, čo je vlastne X-os.
Ten graf je dosť všeobecný a nezohľadňuje či máš podtlakový karbec, alebo šupátkový.
Pre šupátkový karbec by musel byť graf zas doplnený o detaily - keď otvoríš príliš prudko šupátko, ochudobníš zmes, pokiaľ nemáš akceleračnú pumpičku, takže by mali byť na grafe prepady pre každú polohu a príliš rýchle otvorenie šupátka, resp by musel byť spravený 3D graf, v ktorom by na ďalšiu os bola vynesená rýchlosť otvorenia šupátka atď. Ani akceleračná pumpička nie je na grafe, atď.. neni to exaktný graf, ani taký som sem nechcel dávať a ani taký nemám
1 reakcí na tento příspěvek Seřízení
Podtlak v saní je trošku iná veda, do ktorej som sa ja zatiaľ nejak hlboko nedostal, tam treba trošku chápať zotrvačnosť prúdenia plynov, čo sa deje pri strihaní ventilov, rezonanciu a podobné javy a tam som sa v rámci môjho hobby štúdia nejak hlboko nedostal. Niečo tuším, ale príliš málo na to, aby som tomu komplet rozumel.
EDIT: a to sme už asi aj offtopic
Naposledy editováno 02.03.2017 07:44:38
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Seřízení
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
kód barvy tmavě zelené Hondy Honda CB 500 | PidaCZ | 7 | 2.5.2024 v 16:27 Gahan37 |
CB 500 Palivový ventil daruji Honda CB 500 | mta | 1 | 9.4.2024 v 09:27 yan71 |
Motorka A2 35kw pro trpaslíka Suzuki GS 500E, Honda CB 500, Kawasaki GPZ 500, Kawa... | sasasasa | 29 | 25.3.2024 v 17:59 mRKEF |
radost Honda CB 500 | Sunshine011 | 16 | 20.11.2023 v 07:08 ja1 |
Ukazatel zařazené rychlosti CB 500 ... Honda CB 500 | Starouš1968 | 4 | 14.10.2023 v 21:40 Kokin |