Naposledy editováno 06.01.2017 19:20:43
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawa - problém evidenčka
Naposledy editováno 05.01.2017 21:10:19
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawa - problém evidenčka
Svatý nepatřej na zem svatý patřej do nebe
Než začneš kázat uvědom si co na sebe víš
Jsi stejnej jako mi akorát o tom nemluvíš
Naposledy editováno 05.01.2017 21:34:22
1 reakcí na tento příspěvek Jawa - problém evidenčka
Informace čerpány ze stránek http://jawarmaniak....acka.html#cislo_ramu
3 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawa - problém evidenčka
Duxik píše: OnluCBR: To se mu jako nelíbilo, že VIN je pod sedlem a né na krku? Který je to rok výroby? Protože na začátku výroby 250/353 se razil VIN na levou stranu krku, v roce 1955 se přesunul VIN pod sedlo a v roce 1956 na výztuhu krku rámu z pravé strany.
Informace čerpány ze stránek http://jawarmaniak....l#cislo_ramu [/quote]
Ve velkým tp je 1959 v malym 1960 byl to přelom.
OnluCBR píše: Ve velkým tp je 1959 v malym 1960 byl to přelom.
příteli zajdeš na úřad a řekneš že si cheš vyrazit vin náhradní technologií, oni ti k tomu dají papír a pošlou tě do servisu který je oprávněn toto dělat, natříská ti tam číslo které ti na úřadě přidělí, zaplatíš zajdeš na úřad číslo vyraženo náhradní technologií a je to
nijak jinak to nepořežíš, protože vin máš na stk vyfocený se zápisem že je na kokot,
nikdo jiný už stím nic neudělá
jediný průser co hrozí že by na rámu někdo našel číslo které je úředně zrušeno autovrakovištěm,
pokud má být vjinde na rámi a ne pod sedlem je nitné to pod sedlem vybrousit a vyrazit na rám kde patří, natřít barvou a tradá na STK
Výrobní číslo se razí ( s povolením úřadu) náhradní technologií když je poškozeno korozí a je hůře čitelné, a ne v situaci kdy je tam kde být nemá a technik ražbu zpochybňuje....JInak by se tímto způsobem dalo oficiálně přerazit jakékoliv číslo a stá by legalizoval odcizená auta a motorky jako na běžícím pásu....to je absurdní
Je možné požádat o možnost výměny rámu motocyklu a pokud to úřad dovolí, je možné jej vyměnit za rám s jiným výrobním číslem, který může být nový nebo použitý. V tomto případě však musí platit, že číslo rámu nesmí být přidělené jinému vozidlu (tj. nesmí být v registru) a nesmí býrt hlášené jako kradené. Potřeba jsou k tomu často dva papíry a to první, podle kterého je vidět způsob nabytí rámu (v případě nového rámu faktura, v případě použitého kupní smlouva nebo faktura z vrakoviště... záleží na úředníkovi) a pak prohlášení výrobce, že se jedná o stejný typ rámu, jako byl ten původní.
Abych to ukázal na příkladu (a zde se to zvláště hodí, protože jde o Jawky), tak například co jsem zažil, když se koupil v Jawě rám na J 640 jako ND, tak měl vyražené výrobní číslo ve tvaru 640-N-XXXXXX a na faktuře bylo toto číslo uvedené s poznámkou, že se jedná o náhradní díl. Pak nebyl problém se zápisem, jen už si nepamatuju, jestli to před zápisem muselo na technickou kvůli ověření nebo ne. (A tato praxe v Jawě už je spoustu let, protože náhradní rámy na kejvačky mají číslo N-353-XXXXXX). Ještě dodám poznámku, že zde se do TP dělal zápis nového vyraženého čísla a poznámka, tj. na rámu se nic neměnilo/nevyráželo.
Druhý typ příkladů o kterých vím (a taky se to tu probíralo dříve), tak výměna rámu na kyvce formou koupě jiného použitého jako ND. Tady musí platit výše uvedené, tj. mít nějaký doklad o nabytí (s uvedeným identifikátorem nového rámu) a zažádat na úřadě o možnost výměny rámu. Pokud úřad povolí, tak k tomu ještě vydá stanovisko, jestli zapíše nový VIN (nového rámu) do starého TP nebo jestli bude vyraženo náhradní technologií (oba případy znám) a pak už se postupuje stejně, jako výše. Některý úředník k tomu ještě chce vyjádření výrobce, že ten rám nový je konstrukčně totožný s tím původním a liší se z hlediska VINu jen v pořadovém čísle a některý rovnou pochopí, že když mam rám s číslem 353-XXXXXX, tak ho můžu nahradit rámem s číslem 353-YYYYYY... to je o lidech.
Každopádně prvně je třeba mít povolení k výměně rámu na úřadě a pak se teprva dá konat. Já osobně jinou legální cestu, jak provést výměnu rámu i za starší neznám.
P. S.: Obdobně se dá třeba zapsat do TP tažné zařízení, koupené jako použité. Buď i z pojízdného auta, kde se vyškrtne jako demontované a zapíše k jinému autu, nebo se dá použít k "prvomontáži" i použité, pokud jsou k němu doklady o původu a o shodě.
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
Jawablázni [1 ... 3899, 3900] Jawa 250/559, Jawa 350/354 Kývačka, Jawa 250/353 Kýv... | Kafi | 116985 | Včera v 22:54 Koudy01 |
měření rychlosti Jawa 250/353 Kývačka | rg250 | 10 | 14.3.2024 v 14:17 Mňojo |
Jawa 353 Jawa 250/353 Kývačka | pornopoet | 3 | 9.3.2024 v 08:28 cmiral |
Jawa 250 problém s kolesom Jawa 250/559 panelka, Jawa 250/353 Kývačka | Lithwick | 12 | 25.2.2024 v 12:11 udinar |
Konec velkých techničáku [1, 2] Jawa 250/559 panelka, Jawa 250/353 Kývačka, Jawa 175... | Jirk_K | 57 | 23.2.2024 v 22:37 CBRlitrRR |