Druhy vedlejsi dotaz, je tu nejaka enduro parta z Jihlavska se kterou bych se pripadne mohl ucit ci zakezdit?
Vsem predem dekuji za pripadne odpovedi.
1 reakcí na tento příspěvek Jake vybrat tereni enduro?
A jestli 450? No vydrží jí dýl motor a to se hodí, ale pokud máš zkušenosti jen z autoškoly asi 250 stačí, ale pokud máš balls of steel di do 450...
Jinak pro zacatek vzit do lesa ujecenou motorku s tvrdym podvozkem, vetsimi koly, delsimi prevody a motorem prizpusobenym na vysoke otacky s kratsimi servisnimi intervaly je skvela rada.
2 reakcí na tento příspěvek Jake vybrat tereni enduro?
karlito.kkk píše: KTM 450 EXC, je dobrá volba, jezdi s rozumem a budeš v pohodě.
Offroad panic, co zná motorku jen z autoškoly a ty mu radíš 4pade EXC?
No na tom se toho naučí chce se učit zdolávat překážky v terénu a ne všechno vylítnout s půlkama u sebe,zavřenýma očima a srdcem v krku. Protože když se chytne party co má naježděno, je úplně jedno na čem sedí, stíhat nebude. 450 ho utahá za pár minut.Spíš to odradí od učení se.
Na loukokros je to jedno. Do těžšího bych bral 250 4t (300/350 se cenou nevleze) Na přejezdech bude pomalejší, ale v lese se to jakš takš srovná. Musí se víc držet.
NEJVÍC důležitý je, co a s jakejma motorkama se bude jezdit.Pokud bude jezdit s partou DR350/DRZ/free250 nějaké šotolinarejs a nebo EXC/SX xxx už fakt terén.
Aneb cim min toho umis, tim tezsi motorku s vetsim zatahem si porid - jo, a navic je to vlastne levnejsi na provoz
No nic, jdu shanet CR500, potrebuju neco na jezdeni pro rohliky
1 reakcí na tento příspěvek Jake vybrat tereni enduro?
Místo teho, aby se v prvé řadě snažil neco udělat se sebů samým a s techniků jízdy a zrychlovat až pak, po zvládnutí základních věcí.
Potom to dopadá tak, že sice umím jet rychle, ale enom rovně a nejdůležitější je orba po louce nebo po poli.
Na základy stačí slabá motorka a dvoutakt.
1 reakcí na tento příspěvek Jake vybrat tereni enduro?
Na základy netřeba se až tak hned učit spojkování, ale návaznosti brzdového a akceleračního smyku (=zatáčky) a tak podobně (samozřejmě na obě strany, že). Jízdu ve stupačkách, jak přenášet váhu, kam, jak, proč...
Hodně jezdců neumí základní věci a pokud se třeba změní adhezní podmínky, nedokážou se s tím vyrovnat.
Zkrátka zaprší-li, začne se oddělovat zrno od plev.
A těch plev bývá opravdu hodně...
Spousta začátečníků (a nejen jich) si myslí, že pokud osedlají silný stroj, pojedou rychle.
Nebývá to pravidlem...zvlášť tehdy, jsou-li přesvědčeni, že učit se takové blbosti je pod jejich úroveň, vždyť já jezdit umím...
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jake vybrat tereni enduro?
Zdenalbenal píše: Třeba m.j. proto, že dvoutakt nebrzdí motorem a malý motor, pokud ho zašlápneš, se rozjede po povolení brzdy.
Na základy netřeba se až tak hned učit spojkování, ale návaznosti brzdového a akceleračního smyku (=zatáčky) a tak podobně (samozřejmě na obě strany, že). Jízdu ve stupačkách, jak přenášet váhu, kam, jak, proč...
Hodně jezdců neumí základní věci a pokud se třeba změní adhezní podmínky, nedokážou se s tím vyrovnat.
Zkrátka zaprší-li, začne se oddělovat zrno od plev.
A těch plev bývá opravdu hodně...
Spousta začátečníků (a nejen jich) si myslí, že pokud osedlají silný stroj, pojedou rychle.
Nebývá to pravidlem...zvlášť tehdy, jsou-li přesvědčeni, že učit se takové blbosti je pod jejich úroveň, vždyť já jezdit umím...
Pod to se podepisuji! Moje exmanželka jezdila 2t Exc 200. Chvilku se trápila ale byla to sakra škola. No a za pár měsíců nám všem v pohodě stíhala za téměř jakýchkoli podmínek
karlito.kkk píše: KTM 450 EXC, je dobrá volba, jezdi s rozumem a budeš v pohodě.
pro zacatecnika, vypadleho z autoskoly je idealni spis EXC530. Nebo SE by mu taky mohlo udelat dobrou sluzbu (to se divim, ze mu to tady nikdo jeste neporadil).2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jake vybrat tereni enduro?
kuba75 píše: Jestli chceš po asfaltu jen přejíždět, tak ser na enduro a kup cross, endura sou o hodně dražší, utratíš za pojistku...osobně doporučuju do předku čelovku, vzadu blikačku z kola...
A jestli 450? No vydrží jí dýl motor a to se hodí, ale pokud máš zkušenosti jen z autoškoly asi 250 stačí, ale pokud máš balls of steel di do 450...
to je pěkná kravina, co mu tu radíš.
Pokud opravdu začíná, tak pro něj nejvhodnější je motorka typu XR400 a pod. Až se naučí základy, tak nějaká 450,ale enduro. a TEPRVE AŽ POKROČÍ TAK, ŽE BUDE ZÁVODIT a bude opravdu dobrej )pokud se to stane) tak zmíněná 250 v 4T, nebo ostrá 2T, pokud bude mít pro 2T vlohy. Začínat na ostré je zbytečné a drahé...
Palomoto píše: tak ona ta 450 je snad pro amatéra i jednoduší na ježdění (nemusíš spojčit a máš vždy rezervu výkonu), jen se asi nikam člověk neposune
Jen taková otázka. Jel jsi někdy na 450 někde v lese do kopce. Já tipuji, že ne jinak bys netvrdil, že nemusíš spojčit.
Já enduro začal na TE450 a jsem celkem spokojený. Spolehlivá motorka, co slušně jede. Co je špatný - váha (ale ne nijak odlišná od např. EXC 450 stejného roku) Sice mám přes 180cm a 90kg, ale za celej den zvedání jsem z toho stejně rozbitej jak cigánský hračky.
Naposledy editováno 08.03.2016 08:48:20
2 reakcí na tento příspěvek Jake vybrat tereni enduro?
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jake vybrat tereni enduro?
Dolph-cz píše: kurwa chlapi,neříkejte mi tady,že jezdíte v lese!!
přiznám se bez mučení. ano. a nespojčit na 450 nejde. To opravdu nevím, kam na ta moudra zdejší borci chodí.Opakuji, že pro úplného začátečníka je nejlepší tupá motorka typu XR. Ani 450 ostrá,ani 2T, ani 250 4T.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jake vybrat tereni enduro?
Určitě jsou dnes super učňovké motorky třeba FREERIDE 250/350 možná i tolik propírané AJP...
Ale dotaz je na moto za 70-80t... a to tazatel nepíše zda má dalších 10-20t na vstupní servis, nebo o to, musí být moto levnější.... a stejně tak nepíše své proporce...
Je mladej a doufejme že s náležitou fýzou a při dnešních cenách mi fakt vychází tak KTM EXC 450 cca 2004-7 popř BETA 450 lehce poléčit, klidně do šoupátka vrazit dorazový šroub, ať má 50% zdvihu a ať "bojuje"... pořád budou začátky snažší, než na doporučované MX moto..
Džony-pětka píše: chiro2> Ano,právě jsi to dobře popsal. "trochu se trápila". Proto jsem psal, že na čtyřtaktu je to jednodušší. Soustředíš se jen na jízdu a ne na to, jestli tam máš přesně ten správnej kvalt a jestli tu spojku ještě trochu "máznout. Odpustí ti toho daleko víc. Na dvoutaktu je ale ten " fun factor", kterej čtyřtakťáci nikdy nezažijou.
To jsi objevil Ameriku.
Ženská začala na tupé 125 4t, pak přišla opět tupá 4t 250. Pak když už docela uměla a byl čas se posunout, přišla Exc 200 2t. Na cvajtaktu se každý trošku potrápí, ale naučí se. Osobně bych zakladateli doporučil tu Xr 400 jak píše kolega Prackarr. Popřípadě DR-Z 400 nebo Dr 350 se startérem.
PETARDAK píše: prackarr> celkem neobvykle, ale nesouhlasím... XRko je moje "srdcovka" ale i kdyby dnes byla možnost svézt se na funglovce, je to vývojově moto staré 20let, na dnešní poměry neobratné a nehravé s vysokým těžištěm a hlavně pokud jako "učeň" začnu zkoušet trochu těžší věci v off a v každém výjezdu, potůčku aj. mi to mou nešikovností 2x-3x chcípne je to bez startéru průser... byť XR chytá v poho, visíce ve výjezdu na pařezu je jen "kick" problém...
Určitě jsou dnes super učňovké motorky třeba FREERIDE 250/350 možná i tolik propírané AJP...
Ale dotaz je na moto za 70-80t... a to tazatel nepíše zda má dalších 10-20t na vstupní servis, nebo o to, musí být moto levnější.... a stejně tak nepíše své proporce...
Je mladej a doufejme že s náležitou fýzou a při dnešních cenách mi fakt vychází tak KTM EXC 450 cca 2004-7 popř BETA 450 lehce poléčit, klidně do šoupátka vrazit dorazový šroub, ať má 50% zdvihu a ať "bojuje"... pořád budou začátky snažší, než na doporučované MX moto..
Takový člověk by si měl motorku osahat. Naučit se základy. čili jezdit po cestách a chytat návyk na stroj, ovládání apod. Na to je škoda motat x motohodin na závodním kladivu. A až se naučí základ, bude mít před sebou servis, který nezaplatí. Podle mne by si měl koupit něco jako XR (netvrdím, že přímo ji) a až bude mít za sebou ten základ a bude se pouštět do těžších věcí, pak by měl přejít na závodní náčiní. Hele, já mám doma CRF230F, je to něco jako XR,ale je menší a má 6 kvaltů. Pokud jedu do lesa na soft, nebo s nějakým moulou (v dobrém slova smyslu řečeno), a vím, že nepojedu nic těžkýho,. beru si ji, protože je škoda motat MTH na EXC ježděním po cestě. A to je přesně to, co píšu. Drhnout někde na poli či na cestě za humny závodní motorku je zbytečná škoda. Bude mu trvat nejméně rok, nebo dva, než do toho pronikne a na to mu stačí tupá motorka až až.
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jake vybrat tereni enduro?
Džony-pětka píše: chiro2> Ano,právě jsi to dobře popsal. "trochu se trápila". Proto jsem psal, že na čtyřtaktu je to jednodušší. Soustředíš se jen na jízdu a ne na to, jestli tam máš přesně ten správnej kvalt a jestli tu spojku ještě trochu "máznout. Odpustí ti toho daleko víc. Na dvoutaktu je ale ten " fun factor", kterej čtyřtakťáci nikdy nezažijou.
toto čtu už léta a pořád nevím, jestli je to něco, jako pro muslima korán, nebo jestli tomu ti, co to říkají, fakt věří. Jakej fun factor? Fun faktor je přímo úměrný odvaze a odhodlání jezdce. Pokud jezdec překonává sebe sama, má fun factoru habakuk a je jedno, na čem jede. Pokud si ale někdo koupí 2T proto, že mu vyjde GO na třetinu a jezdí na vsí po mezi s dvoulitrovkou PET s benzínem v batohu, nechápu, co je na tom fun? Znám více těch, co na tom umí hovno a jen kecají sračky o zábavě 2T, než těch, co na tom opravdu umí zajet. Docela už jsem na tyto kecy háklivej. Většinu z vás to tahá, jak smrt boxera, vlajete na tom jak posranej papír, spojku znáte jen při řazení a rozjezdu,ale plků o zábavě, to máte, jak cikán blech. Pokud mezi tyto lidi nepatříš, všechna čest,ale tak nějak si myslím svý....1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jake vybrat tereni enduro?
Bohužel v našich krajích je CRF230 vzácnost nad kterou každej "rider" ohrnuje nos... ale v podstatě to je předchůdce FREE...
Naposledy editováno 08.03.2016 17:53:45
PETARDAK píše: prackarr> No to je vono CRF230 má proti XR jednak, podstatně modernější geometrii a ergonomii, byť výkonu poskrovnu, ale hlavně má na řídítkách, ten kouzelnej čudlík
Bohužel v našich krajích je CRF230 vzácnost nad kterou každej "rider" ohrnuje nos... ale v podstatě to je předchůdce FREE...
1 reakcí na tento příspěvek Jake vybrat tereni enduro?
Naposledy editováno 08.03.2016 20:18:24
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jake vybrat tereni enduro?
nikod píše: Jsou i jiné varianty než 4T ve 250 nebo 450. Třeba Beta 350, 390, 430, 480. Jen musíš trochu připlatit.. Já koupil bez zkušeností rovnou 430 a rozhodně nelituji a užívám si ten výkon. Při tvých 100kg bych z 250ky moc nadšený asi nebyl..
vcelku souhlasím, že větší obsah by nemusel být na škodu. U endura obecně je těžké poradit, protože každý je jiný a i terén každý jezdíme jiný...tak já jsem spíš v kategorii co píšeš , ale
jezdím na pohodu abych nehodil držku, vcelku to mám vychytané zkušenostma, i když terén umí vždy překvapit, poradit někomu jakou motorku když neví co vlatně chce, jenaprostý nesmysl,
třeba jeden co snáma jezdí tak si vybral enduro gumy na šotolimu navíc je to leštěnkář a chce jezdit terén
Naposledy editováno 08.03.2016 19:28:19
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
Husqvarna te 450 nestartuje Husqvarna TE 450 | Admm | 9 | 3.5.2024 v 09:46 Admm |
KTM exc 450 2015 silnice KTM EXC 450, KTM EXC 450 F | Tutor | 12 | 18.3.2024 v 16:44 krokoš |
Smazat prosim KTM EXC 450 | Tutor | 0 | 7.3.2024 v 14:20 Tutor |
Smazat prosim KTM EXC 450, KTM EXC 450 F | Tutor | 0 | 7.3.2024 v 13:59 Tutor |
Ktm KTM EXC 450, KTM EXC 450 F | Musilll | 1 | 28.2.2024 v 18:54 Norous123 |