globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: věčné téma - mazaní řetězu
16.11.2014 v 11:03
Ahoj, co říkáte na tento způsob mazání řetězu.- sundám řetěz, dám ho do starý petlahve, naliju vodu s trochou jaru a začnu šterchat.. - to opakuju, dokud není voda čistá. pak řetěz vyndám, usuším a dám do druhé lahve s velmi hustým převodovým olejem.- tuto lahev dam do vřelé vody, aby byl olej řidčí a nechám cca hodinku. Pak nechám řetez okapat a přebytečný olej otřu.. popř. tam místo oleje dát nějaký mazací tuk.., ale jaký ? Díky
Předchozí
1 2
Následující

věčné téma - mazaní řetězu

17.11.2014 v 23:06 | Nahoru | #31
Když bývaly řetězy bez "O" ("X") kroužků, řešil se řetěz tak, že jakmile kovově chrastil:
a) opucoval se drátěným kartáčem
b) ohřála se zelená táhnoucí lepkavá vazelína myslím značená HOO v hrnci (plnila se do tlakových maznic a následné do mazacích bodů náprav/kardanek ...ad.), až se z ní stala "voda"
c) řetěz se chvilku povařil - a míchal, aby se hýbaly články a vazelína se dostala kam měla
(směs vazelíny se vylepšovala grafitem (Molika)
d) pak se řetěz vytáhl - ještě teplý nechal okapat a očistili se jen čela ok
e) a zpět na motorku

Technickým lojem na místo vazelíny se prý dalo dosáhnout výrazně dlouhodobějšího/trvanlivějšího namazání, ale toho jsem nikdy nesehnal dostatečné množství.

Dnešní "O" kroužkové a obecně v dnešní době na to jdeme jinak:
a) nanést arvu a nechat působit
b) pak narušit kartáčkem nečistoty
c) umýt tlakovou vodou
d) vyfoukat vzduchem
e) zahřát krátkou jízdou
f) namazat, protočit - utřít povrch.

Je to sice zdlouhavé, ale na bráchově R1/99 vydržel originál 52 000km a když se měnil, ještě nedošlo k vytahání (tím myslím situaci, kdy řetez "pustí červenou" a během 200km se prodlouží jako kšandy - klidně o článek).
Strakonické "SDZ" 525 mi na starých kolech CBR6 vydrželo 30 000km a měnil pak nikoli skrz vytahání, ale zadírání se v několika článcích.

Naposledy editováno 17.11.2014 23:09:13

věčné téma - mazaní řetězu

17.11.2014 v 23:54 | Nahoru | #32
Franky> Dovolil bych si pouze poopravit pár detailů:
I netěsněnej řetěz doporučuju napřed vyprat v petroleji, ne jen mechanicky očistit.
1.) Vazelína "Táhavá" je označena A00, vyrábí a prodává ji třeba Mogul
2.) Směs vazelíny se vylepšovala Molykou, což byl sypký molybdensulfid, Mo2S. V podstatě "suché mazání". Dnes je obsažen třeba ve vazelínách pro homokinetické klouby, kvůli "nouzové funkci" - trochu to maže i po tom, co se roztrhne manžeta a vazelína odletí pryč. Grafit tam možná taky někdo dával, ale osobně se mi to moc nezamlouvá, ty částečky grafitu nejsou úplně malé, hodí se do zámku ale ne třeba do ložisek (pokud to není ložisko vozíku tunelové pece )
3.) Takto ošetřený řetěz pěkně lepil
U strojů jako je pionýr takové ošetření bylo dost poznat i na "výkonu"
Obecně u strojů téhle kategorie se mi nejlépe osvědčil "kardan pro chudé" - celokryt řetězu s automatickým přimazáváním převodovým olejem skrz gufero řetězového kola převodovky. Kdo ho tam nemá, je sám proti sobě

4.) O a X kroužky:
Rozhodně nedoporučuju Arvu a tlakovou vodu. Hezky petrolej, kartáček na zuby, a dát si tu práci. Arvu a tlakovou vodu nemusí těsnění přežít.
Vyfoukat a zahřát - podle mě zbytečné, stačí otřít a počkat, až po čištění oschne.
Po namazání otřít povrch, přebytečné mazivo, s tím souhlasím, to je třeba, řetěz méně přitahuje prach.

věčné téma - mazaní řetězu

18.11.2014 v 08:00 | Nahoru | #33
dřív jsem řetěz čistil drahejma sprejema na čištění řetězu, než mi došlo, ře sprej na čištění kotoučů je to stejný, akorát se to prodává za míň a ještě k tomu ve větším balení. Poslední dobou ale používám na čištění petrolej a štětec... práce na 5 minut (ale doporčuju si dát bacha na to, aby se ten sajrajt nedostal na zadní gumu. Potom to utřu hadrem do sucha a použiju nějakej sprej na x-kroužkový řetězy (jak všichni víme, obsahují těkavé složky pomocí kterých se mazivo dostane pod kroužky a tradááá

(reakce na) věčné téma - mazaní řetězu

18.11.2014 v 09:45 | Nahoru | #34

Číkus píše: Ale Sršeň říkal! A Sršeň sežral Šalamounovo hovno, takže to musí vědět!


1 reakcí na tento příspěvek věčné téma - mazaní řetězu

19.11.2014 v 11:49 | Nahoru | #35
A má tvůj postup u řětezu z pinďoura, který nemá těsnící kroužky vůbec smysl? ...stačí umýt v benzínu, petroleji, ředidle, nafta by taky šla (vyber si) a máznout trochou oleje (ten se ale za chvíli odstříká)..ničím lepším u pincka bych to osobně nemazal, ten řetěz se za chvíli stejně vytahá jako kšandy, ať už ho mazat budeš nebo ne...

věčné téma - mazaní řetězu

19.11.2014 v 18:17 | Nahoru | #36
já mám samomaznej cestou se automaticky promazává ptačím tukem




(reakce na) věčné téma - mazaní řetězu

24.11.2014 v 19:21 | Nahoru | #37

2stroke píše: A má tvůj postup u řětezu z pinďoura, který nemá těsnící kroužky vůbec smysl? ...stačí umýt v benzínu, petroleji, ředidle, nafta by taky šla (vyber si) a máznout trochou oleje (ten se ale za chvíli odstříká)..ničím lepším u pincka bych to osobně nemazal, ten řetěz se za chvíli stejně vytahá jako kšandy, ať už ho mazat budeš nebo ne...


Myslím si, že u pincka se při tom výkonu zase tak nevytahá
Předchozí
1 2
Následující
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Zvyšování výkonu Pařeza Jawa 50/555 Pionýr Guc 25 2.5.2024 v 14:28 laďa-prášil
karburátor Jawa 555 [1, 2] Jawa 50/555 Pionýr 888888 47 8.3.2024 v 05:26 FJRPEPA
Poraďte s doklady Jawa 50/555 Pionýr Alík76 13 28.2.2024 v 12:13 JohnCoat
Pionýr jede pomalu (pomaleji než by... Jawa 50/555 Pionýr WardrexCZ 17 22.2.2024 v 19:10 WardrexCZ
stk na jawu 555 Jawa 50/555 Pionýr stompik 16 28.12.2023 v 23:01 JirkaPařez


TOPlist