na asfalt už jednu motorku mám, ale chci příští rok vyrazit na východ a tam se svým RT asi nepochodím.
Hledám lehké cestovní enduro, které:
- mi nezlomí nohu, když budu potřebovat zastavit v terénu (tzn. výška sedla)
- bude schopná jet 3 dny po asfaltu/dálnici a týden v terénu (šotolina, písek, voda)
- nebude potřebovat jeřáb na zvednutí, pokud pojedu sám
Vybírám (a plánuji se i projet) mezi F 650 GS a F 700 GS, obě motorky uvažuji nové.
Touratech doplňky nehrají roli, jde mi jen o to, zda má někdo zkušenosti s jednou z těchto motorek a podělí se s nimi.
Nejsem zapřisáhlý fanda BMW, respektuji i jiné značky, ale jsem spokojený se servisem i provozem RT, takže se mi uhýbat nechce.
Pokud bych měl vypíchnout jednu zásadní nejistotu k F 650 GS (možná neoprávněnou), tak nevím jak moc se popere s nákladem na 3-4týdenní cestování (i když jedu sám, není toho na balení málo). Jinak věřím tomu, že v terénu bude vyhovující.
Díky,
Midzis
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) F 650 GS, F 700 GS nebo jinou?
midzis píše:
- Mariano - škrábance neřeš :), jinak díky za pěkný příspěvek - Sertao je problém s výškou, 800 to samé, ale ještě nehážu flintu do žita. Kdybych nechtěl zůstávat u báva a neřešil blízkost servisu - doporučil bys co?
Díky,
M.
máš požadavky - dálnice/terén. na to nenajdeš ideální motorku. blíží se např. 990 adv (na 1190 jsem v terénu nejel), tu stačí přezout a překlikat podvozek...ale není to pro enduro začátečníka (byť s letitými zkušenostmi na silnici).
tvou výšku nedokážu úplně vyhodnotit...ale znám lidi 160-170 cm vysoký, jezdící na velkých endurech. jen si je pořídili už se zkušenostmi jízdy mimo asfalt.
endura (byť cestovní), hodná toho názvu a schopnosti jet v kamenitém terénu, mají zdvihy přes 200 mm, drátěná kola a při nejhorším 19 palců vpředu. na dálnici je jednoválec utrpení pro jezdce i motor, ale dá se líp, než dvouválec v terénu pro nezkušeného jezdce.
každopádně gumy jsou větší rozdíl než u čistě silničního provozu. kompromisní silničnější gumy - sahara, e-07, scout m+s - jsou spíš na silnici a vezmou šotolinu, suchou trávu, nebo trochu kamenů. na mokru okamžitě končí. pak máš víc terénnější - e-09, mce karoo, mt21 - které jsou použitelnější v terénu (kromě jílu), ale na silnici ubývají a po dálnici ti dost vzorku zmizí než dojedeš na místo. pak máš čistě terénní gumy a na těch po dálnici (pokud nepojedeš do 100 km/h) nedojedeš.
1v:
ze současné produkce je asi nejlepší sertao. nezavrhoval bych xt (tenere i bez kapot).
690 je hodně terénní a ze "zbytku světa" mě v nových modelech, prodávaných v čr, nic nenapadá.
2v:
800 gs, 800 explorer...do ničeho většího/těžšího bych nešel. 990 adv je o chlup těžší i lepší, ale už neseženeš ani "úloženku". pokud pojedeš sám, věnoval bych pár dní nácviku zvedání. v terénu nemáš vždy pevné podloží a občas ti upadne "kolama nahoru". poprvé zvedneš s prstem v nose, potřetí budeš orosený, popáté si dáš minutu přípravu, podesáté rozbalíš stan.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) F 650 GS, F 700 GS nebo jinou?
Dík, M.
Peacemaker píše: Mám předchůdce F 700 GS, F 650 GS Twin.
Taky nejsem zrovna vysoký bidlo, takže ač jsem chtěl spíš 800 GS, bylo na mě prostě moc vysoký. Pokud chceš jezdit mimo silnice s naloženým endurem, možnost si šlápnout vidím jako kritický. Na druhou stranu předpokládám, že sám bez větších zkušeností nechceš jezdit žádněj těžkej terén, takže tenhle twin by ti měl v pohodě stačit.
Přikoupil bych něco dílů, který vidím jako kritický.
Určitě dobrej šusplech (např. Touratech, já mám SW Motech, viz fotka), tyhle nižší Twiny maj břicho víc dole.
Nějaký padáky, co ti ohlídají motor/boky (mám originál BMW, dobře vypadají TT nebo SWM).
Pár dalších už není tak kritických, jako kryty rukojetí (na fotce TT se zvýšením), který ti spíš zvýši komfort jízdy.
Trošku problém je výběr plexi, kdy nějaké cestovní je buď šílenost nebo stejně nekryje dostatečně (musíš na něj ještě koupit deflektor), na druhou stranu po krátkém přesunu zase v terénu oceníš malej originál. Prý jedno z mála, který funguje, je Desierto od TT. Nemám, nemůžu posoudit, mám kouřový cestovní z TT.
Na sedlo sice každej nadává, ale já si celkem zvyknul. Nějaký z příslušenství ti ale přesuny usnadní.
Teď mě nanapadá, co tak dalšího důležitýho vypíchnout, tak jestli budeš mít dotazy, ptej se. Dobrá studnice informací je web http://bmwgs.cz/
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
Čepička na zapalovací svíčku BMW F 650 CS, BMW F 650 GS, BMW F 650 GS Dakar, BMW ... | hatrson | 5 | 12.5.2024 v 07:58 jirkasirkazapal |
Padací rám BMW F 700 GS BMW F 700 GS | firedept | 7 | 22.4.2024 v 19:36 TomasNBK |
Chladič na BMW co nestojí 15 000kč BMW F 650 GS | RAMIR | 28 | 10.4.2024 v 11:09 ja1 |
Vymena sedla BMW F 650 GS | 720102 | 9 | 3.4.2024 v 06:51 Gahan37 |
Válečné motorky, zvuková kulisa BMW F 650 CS, BMW F 650 ST, BMW F 650 GS, BMW F 650,... | tigerhareram | 10 | 3.3.2024 v 13:33 karavanista |