1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Řetěz
mám pár dotazů. 3 sezony mám novou Yamahu YBR125. Po 12tis. jsem nechal vyměnit zadní gumu. Teď mám 16tis. a řetěz se za těch 3tis. vytáhl víc než za těch 12tis předtím. Navíc, teď při čištění mi z něj vypadl přešoupaný O-kroužek. Po výměně té gumy mi řetěz nastavili o dost volnější, než obvykle a napínací rysky na ose zadního kola nebyly symetricky. Ale, je to značkový servis, tak spoléhám, že ví co dělají. Ptám se:
- Má vliv na vytahování řetězu vyosení zadního kola? O-koružky budou víc mačkané do boku, tady to vyosení bude asi působit. Jestli jo, jak zjistím, že kolo je skutečně vyosené? Určující jsou rysky, nebo poloha nastavená servismanem?
- Nemám preventivně řetěz vyměnit, než zlikviduje obě ozubení?
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Řetěz
Jo, a nevím, jestli to s tím souvisí, ale pedál zadní brzdy nechali s nulovou vůli. Při jízdě ve dvou něco v zádu pořád skřípalo a buben byl vyhřátý. Vúli pedálu jsem pak nastavil podle manuálu.
Naposledy editováno 13.08.2016 08:33:49
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Řetěz
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Řetěz
V_i_c_i píše: Pořád lepší než mít téma řetěz u každé motorky
..no přijde daleko logičtější a přehlednější dotaz směřovat k dané motorce,než to plácnout někam,kde se o tom něco řeší. To by pak mohlo být téma "řetěz" a vyber si,až se bude řešit tvoje moto
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Řetěz
Žere koně .
Normální řetěz ČZ, mazaný neekologicky převoďákem (jen když se jede dlouho na vodě tak sprejem), vydrží v pohodě dvojnásobek toho, cos napsal.
Kolečka taky.
Jo, je to Travelka 250, vpředu čínský pastorek a vzadu echt žufánková ocel třídy 11...zatím najeto neco přes třicet a řetaz v toleranci, opotřebení koleček taktéž.
Těm, kterým se zdá poznámka o větším pasivním odporu těsněného řetazu mimo mísu, doporučuju vyzkoušet obě varianty, postavit motorku na stojánek a zatočit si zadním kolem...
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Řetěz
Dík. Zas jsem oněco moudřejší Ještě k mytí. Předtím jsem -postup A: 1.vyčistil řetěz, 2.umyl motorku, 3.vysušil a namazal řetěz. Teď dělám postup B: 1.vyčistit a namazat řetěz, 2. umýt motorku. Co je správně?
Umyješ motorku, pak je nutné zahřát ji na provozní teplotu - hned po umytí - a to z teho řetazu všecko vyletí.
A co se týče mazání - u teho oleja je výhoda v tom, že on se dostane aj tam kde je voda.
Páč je lehčí a na té vodě tam "doplave"...
Mazání sprejem - mladej dostal dva a vydržely mu měsíc .
Maže jak správnej motorkář - vergl na stojánek, nastartuje, dá tam jedničku a cáká.
Motorka zasraná jak vězeňský kýbl. A posprejovaný povrch, to je žrádlo .
Já to dělám tak, že vždy kápnu jednu kapku na čep na obou stranách do spoje článků a jednu kapku oleja na rolnu. Takže tři kapky na jeden čep.
Dělám to, pokud je to nutné, večer, ráno utřu řetaz hadrem nebo hajzlpapírem a je hotovo.
Takto, pokud neprší, je řetěz namazaný 1.000-1.500km.
Když mažu sprejem, tak to dělám taky tak (je-li čas) a pixla mě vydrží tři roky.
Je to teda drbačka, ale motorka je čistá.
Jó, když se závodilo, tak to byl jiný šrumec, to jo...
Zdenalbenal píše: S tým umýváním to máš úplně jedno.
Umyješ motorku, pak je nutné zahřát ji na provozní teplotu - hned po umytí - a to z teho řetazu všecko vyletí...
Mohl bys mi to trochu vysvětlit? Ty umeješ motorku a pak s ní vyrazíš do ulic abys ji hned zasral olejem z řetězu, to je trochu kotraproduktivní ne.
Jinak proč musim umytou motorku zahřát na provozní teplotu?
Zahřátí je velice důležitá věc - krom teda odpaření vody ze všelijakých zákoutí se vysuší i brzdy (zejména bubny to potřebujů jak koza drbání) a tím se zamezí budoucím možným problémům s oxidací čehokoliv.
Je to stará dobrá zásada a vřele ju doporučuju.
Není nic lepšího, než právě umytý stroj dat mokrý do garáže. Tam nám pak rezaví, ba přímo koroduje .
Zdenalbenal píše: Já na umyté motorce řetaz nemažu, až potom.
.
Po čem?
Každopádně sem nikdy z žádnou motorkou po umití nic nedělal ( jen otřít hadrem ) a žádná mi nezrezla.
Nebo myslíš že kluci co parkujou mašiny venku tak hnedka po dešti startujou a vohřejvaj motorky, asi těžko co takže tvoje korodování se nekoná ani když motorku nevohřeju na provozní teplotu
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Řetěz
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
ukazatel zařazené rychlosti suzuki ... Suzuki GSX 1400 | Tatrman | 26 | 21.5.2024 v 19:11 Tatrman |
Model Suzuki GSX 1400 Suzuki GSX 1400 | SuzukiGSX14000 | 4 | 17.3.2024 v 09:38 dedek65 |
vysoké plexi na gsx 1400 ? kdo to m... Suzuki GSX 1400 | george1983 | 11 | 4.3.2024 v 15:44 Danny350 |
Motorka nezatáčí, vlní se na rovině... [1, 2, 3] Suzuki GSX 1400 | Dbednarik | 75 | 14.12.2023 v 16:58 Kohlstein |
GSX 1400 škubání [1, 2] Suzuki GSX 1400 | Moty1 | 56 | 22.7.2023 v 18:28 PEPA12N |