Když to vezmu pěkně od začátku

Motorku jsem koupil cca před rokem od druhého majitele. Byla už zima takže jsem neměl možnost jí projet a to byla chyba... Když jsem motorku přivezl, zazimoval jsem jí a těšil jsem se na léto. Předchozí majitel tvrdil že je naprosto OK že je nebouraná atd... Měla najeto kolem 42tis. a opravdu vzhledově jako nová i když se člověk podíval ze všech úhlů.
Někdy v květnu když jsem jí bral vapkou jsem si všiml že pravý zadní tlumič je ohnutý. A už mi začalo docházet proč mi to v zatáčkách tak nesedí.

Takže jsem do ní začal sypat peníze. Poslal jsem zadní tlumiče na repas+rovnání (7500,-), přední jsem si zrepasoval sám(3000,-). Už ale když jsem dělal přední jsem si všiml malé vlnky která byla vidět opravdu jen na světle nebo lehce při přejetí prstem. Taktéž pravý tlumič... No už jsem to ale neřešil a namontoval to...


Když jedu po rovině nedrží vůbec směr. jako by se do mě zboků střídavě opíral vítr, a do zatáček je to šílený. Párkrát se mi už opravdu zatajil dech když jsem málem vyjel ze zatáčky, dříve jsem měl bandita a jezdil jsem až na hranu, teď mam poserpruhy asi 4cm...
Lámu si hlavu s tím co dál s motorkou ? Dát novou přední gumu ? Udělat krk řízení ? prodat ?? Rád bych moto poslal někam na měření ale už mě to opravdu unavuje. Nacpat do motorky dalších X tisíc jen aby jela jak má.
Pokud znáte někoho kdo by se na to dokázal podívat budu velmi rád (jižní čechy)
A prosím neukamenujte mě tu

Vše se zatím učím, za rady budu moc rád a klidně doplním víc info.
Díky a kolama dolů !



Takže bych předpokládal, že padená byla. Vždyť na ni řešil ohly zadní tlumič, pokud si pamatuju. A pokud je to ona, tak to muselo dostat ránu celkem slušnou na prdel.
Naposledy editováno 10.10.2022 14:45:40
Naposledy editováno 10.10.2022 17:47:46
1 reakcí na tento příspěvek Motorka nezatáčí, vlní se na rovině
1 reakcí na tento příspěvek Motorka nezatáčí, vlní se na rovině



1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Motorka nezatáčí, vlní se na rovině
gtrcbf píše: Ahoj! Nejsem zdaleka expert, ale s nezatáčející a přetáčející se motorkou jsem si teď užil pěknou anabázi. Výsledek pátrání po výměně úplně všeho v předku bylo přetažené ložisko krku. Kuželíkové. O třičtvrtě otáčky. Takže zkus nejen utahovat, ale i povolovat. S předním kolem ve vzduchu nebylo nic poznat, řidítka se otáčela volně, ale za jízdy se motka nesrovnala a pocitově to bylo jako bych měl vůli ve všech ložiscích co na motorce jsou. Jakoby to "kradlo" motorku zpod zadku. Zkus a uvidíš. Byla to teda pakárna všechno rozebrat, povolit, zase složit brýle, řidítka, jít to projet a znova a znova, ale po hodině je bajk jako nový. Jo a podle momenťáku to bylo utažené správně....
Nemusis to zkouset. Normalne se to utahne na moment a po kompletnim dostrojeni meri silomerem. Pak pripadne dotahnes nebo povolis. Je to tak popsane i v servisnim manualu vcetne fotek a hodnot.

A opravdu staci pul otacky moc nebo malo a je to jina motorka.
E: Jinak kdyby zakladatel tematu potreboval tak silomer mohu zapujcit. Krasny skolni, nekalibrovany, ale jinak plne funkcni.

Naposledy editováno 11.10.2022 14:27:48
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Motorka nezatáčí, vlní se na rovině
Original je to spring scale katalogove cislo 09940-92720
Jinak potrebujes rozsah 200-500 gramu. Ja v tomhle rozsahu sehnal jen ten skolni. A byl oser ho tenkrat vubec nekde koupit. Jo a je zelenej.

V manualu najdes na strane 6-31 jak se to zkousi. Kapitola Steering Tension Adjusment
E: https://www.ebay.co...-92710-/233436937566
Naposledy editováno 11.10.2022 20:27:51
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Motorka nezatáčí, vlní se na rovině
Dbednarik píše: V_i_c_i> Siloměr = Váha na zavazadla, nebo se pletu ?
Když máš přední kolo v luftě a nethnou nikde žádné bowdeny a hadice, tak musí jít řízení ze střední polohy bez zadrhávání po sebemenším impulsu, dokonce i bez kola jenom vahou vidlice.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Motorka nezatáčí, vlní se na rovině
Ariete píše: Když máš přední kolo v luftě a nethnou nikde žádné bowdeny a hadice, tak musí jít řízení ze střední polohy bez zadrhávání po sebemenším impulsu, dokonce i bez kola jenom vahou vidlice.
Ne. Ta síla je jasně definovaná.
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Motorka nezatáčí, vlní se na rovině
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Motorka nezatáčí, vlní se na rovině
Ariete píše: PetrL3> Snad moment, ne? Když už. A kromě toho mám pravdu.
A co slovo paka? To ti nic nerika? Takze podle me ne, nemas. Tahle hodnota co jsem uvedl plati na konci standardnich riditek. Takze u vidlice ta sila bude pořtreba mnohem vetsi ty momente.
E: A proc hledat na youtube videa jak to nekdo dela, kdyz manual to jasne uvadi nechapu….
Naposledy editováno 11.10.2022 20:57:59
1 reakcí na tento příspěvek Motorka nezatáčí, vlní se na rovině

Našel jsem pěkné video jak měří geometrii motorky, to by mohlo také dost odhalit. Video zde ( )
Až projedu novou gumu uvidím co dál. Poslední srazy ještě nějak dojezdím a pak bych se vrhnul do výměny ložisek (krku, přdního a zadního kola, kyvky)
Líbí se mi jak se toto vlákno rozjelo a děkuji všem za velmi přínosné odpovědi.







Pokud nechcete zbytečně zasekávat vlákno napište mi do zpráv.

Ještě jednou díky! další pokroky sem do budoucna rád napíšu a nafotím.

Nejhorší, když v takových manuálech pak čtou lidi, kteří nerozumí anglicky, vidí akorát utáhni matici na moment, tak to vezmou momenťákem, aby to měli přesně, ale už nedočtou dál, že je to jenom pro vymezení vůlí a dolisování kroužků / misek, a že po utažení se musí matice povolit. A protože je v závitech vůle, může dojít na opětovné povolování po utažení kontramatky nebo středového šroubu.
Dřív to psali i u Suzuki do manuálů správně:


Ale dám ti radu, čím víc v hovně šlapeš, tím víc smrdí

E: A myslím, že tohle zvládne i tatar bez angličtiny....
https://www.manualsl...html?page=231#manual
E2: Ale protože se rád stále vzdělávám, tak bych se rád dozvěděl něco o těch mouchách této metody co v Hamamacu inženýři vymysleli....
Naposledy editováno 11.10.2022 22:25:51
1 reakcí na tento příspěvek Motorka nezatáčí, vlní se na rovině

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Motorka nezatáčí, vlní se na rovině
Celé to vypadá, že se tvoji inženýři z Hamamacu chytli všeobecné poučky pro kuličková ložiska s kosoúhlým stykem, která říká, že se mají na radiálně zatíženém hřídeli axiálně předepnout, aby kuličky nevycestovaly z ideální polohy a nezmenšila se tak jejich styková plocha s kroužky, protože to ovlivňuje životnost a ohřev. Jenže tahle poučka není univerzální pro všechna ložiska a všechna použití. V řízení jde především o minimalizaci odporů. Stejně tak si nikdo soudný nepřitáhne konusy na kole, aby to pak neušlapal, ale seřídí je s minimální vůlí, aby oska nedrhla při otáčení prstama.
Ty pasivní odpory ze Suzuki manuálů odpovídají zatížení ložiska vahou zhruba 100 kg. To nepřidá na obratnosti ani neohrabané krávě.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Motorka nezatáčí, vlní se na rovině
Ariete píše: V_i_c_i> Muchy jsem ti vypsal, ne?
Celé to vypadá, že se tvoji inženýři z Hamamacu chytli všeobecné poučky pro kuličková ložiska s kosoúhlým stykem, která říká, že se mají na radiálně zatíženém hřídeli axiálně předepnout, aby kuličky nevycestovaly z ideální polohy a nezmenšila se tak jejich styková plocha s kroužky, protože to ovlivňuje životnost a ohřev. Jenže tahle poučka není univerzální pro všechna ložiska a všechna použití. V řízení jde především o minimalizaci odporů. Stejně tak si nikdo soudný nepřitáhne konusy na kole, aby to pak neušlapal, ale seřídí je s minimální vůlí, aby oska nedrhla při otáčení prstama.
Ty pasivní odpory ze Suzuki manuálů odpovídají zatížení ložiska vahou zhruba 100 kg. To nepřidá na obratnosti ani neohrabané krávě.
Četl jsi si vůbec ten odkaz co jsem ti sem k diskutované moto dal? Pokud u této moto bude mít řízení malý odpor, respektive menší než je doporučeno, tak se rozhodně nebude chovat tak jak má. Toť má osobní zkušenost. A netahej sem manuály k jiným motorkám. Protože třeba podle toho co jsi sem dával ty, je to manuál k nějakému SS. Ty jsou z výroby osazeny tlumičem řízení, který ti tento odpor zajistí a mimo jiné řeší i spousty jiných problémů které by jsi bez něho měl.
A tahat sem osy z kol je další úplně zcestná myšlenka. Tam se totiž používají také různé druhy ložisek a konstrukcí atd...
Ale chápu, měl jsi potřebu přispět příspěvkem...
Naposledy editováno 12.10.2022 22:43:12
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Motorka nezatáčí, vlní se na rovině
Řízení má mít co nejmenší odpor, protože čím je větší, tím víc plave motorka ze strany na stranu, ...
... až nakonec nejsi ani schopen projet zatáčky v pořadí, jak jdou za sebou. (To je pro utahovače na moment, který vidí v manuálu, ale nedočtou to do konce, kde se píše, že následně se má matice povolit a utáhnout třeba jenom prstama).
Ale my se tu nebavíme o GN250.
Naposledy editováno 12.10.2022 23:15:50
1 reakcí na tento příspěvek Motorka nezatáčí, vlní se na rovině
Je to znát ale stále to není ono. Při rychlejší jízdě kolem 140 už je cítit jak se chce motorka vlnit. Moje dnešní maximálka byla asi 180 a to už jsem se fakt bál že se to začne vlnit a slítnu. Stačilo na to jen pomyslet a už šel mráz po zádech. Rychleší zatáčky celkem jdou, nemam už takovej strach že to nevytočim protože jde lím zalehnout ale pomalé zatáčky jsou furt problém...

Takže bude tak i tak následovat rovnání brýlí a nové ložisko v krčku...

Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
Suzuki Gsx 1400 trhanie pri pridaní... [1, 2] Suzuki GSX 1400 | Cartman777 | 42 | 15.11.2022 v 21:47 V_i_c_i |
GSX 1400 držák topcase GIVI vs kappa Suzuki GSX 1400 | V_i_c_i | 5 | 2.11.2022 v 23:14 TomanPCM |
GSX 1400 škubání [1, 2] Suzuki GSX 1400 | Moty1 | 55 | 14.10.2022 v 21:53 V_i_c_i |
suzuki GSX 1400 Problém Suzuki GSX 1400 | Predátor | 17 | 11.10.2022 v 23:06 Cartman777 |
Model Suzuki GSX 1400 Suzuki GSX 1400 | SuzukiGSX14000 | 3 | 2.10.2022 v 15:11 SuzukiGSX14000 |