Evropská poslankyně za Francii Bernadette Vergnaudová prohlásila, že normy a nařízení musí být přiměřené jejich účelu. A že naprosté minimum nehod motocyklů má přímou souvislost s jejich technickým stavem. Tudíž je zbytečné aby se občané zbytečně a příliš obtěžovali nařízením, které je omezuje.
Samozřejmě že členské státy si mohou (bohužel) své předpisy upravit odlišně.
Vím že se ptám na blbém místě, ale neví někdo kdy nás i naši politici zbaví zbytečné časové a finanční zátěže, když i u nás drtivá většina nehod motorek nesouvisí s jejich stavem?
Naposledy editováno 19.03.2014 17:01:53
2 reakcí na tento příspěvek Nepovinné STK na moto v Evropě až do roku 2022
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Nepovinné STK na moto v Evropě až do roku 2022
Wlastimil píše: pokud zruší stk tak se najde spousta debilu kteří budou závodit která motorka je slyšet na víc kilometru a potom budou povinné stk 2x do roka
STK nijak ladaky neomezuje, pokud ano tak si vetsina lidi pujci na hodinu origo vyfuk a pak to zas prehodi, v Tomhle STK nema zadny vyznam, to je vec policie to postihovat
1 reakcí na tento příspěvek Nepovinné STK na moto v Evropě až do roku 2022
NP píše: Jen si stezujte, ze jste to meli rychle , ne vsude v CR je to takhle a az si to tady technici z STK prectou, tak vam muzou ukazat, ze takova kontrola umi byt i docela jina, aby jste byli spokojeni
hmm tak to povidej jaka umi bejt STK jina na motorce :D
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Nepovinné STK na moto v Evropě až do roku 2022
Capt.Orr píše: Až se zítra ráno probudím s mokrým flekem na pyžamu, aspoň budu vědět, jakej jsem měl sen.
Ty máš ve svých letech ještě poluce
Všechno jde stylem "vaření žáby", hezky pomalu do sraček - zákon a zákon na zákon. Silně pochybuju, že by se okradli o vysolené prachy za STK. Kdo pamatuje doby "před", tak jen procvičuje krční svaly. Mě např.: vyrazil z STK, že nemám € na zrcátkách. (jak lze debila přesvědčit o tom, že i když tam budu mít "plachty z náklaďáku" a nepodívám se do nich ve správném okamžiku, tak mi ani svěcený € nepomůže?) Prostě dej debilovi kulatý razítko, eventuelně s červenou barvičkou, a předvede, že bez něj se zastaví i Zeměkoule.
Huráááá, VŠE pro blaho a bezpečnost občana!
Jebat všechny byrokraty!
A tak nejak v pohode to probiha se vsema motkama co jsem kdy byl, takze ja bych to tak tragicky nevidel. Popravde kdyz jsem vcera byl s jednou zenskou vybirat bmw gs 650 a kdyz jsem videl co jsou schopni lidi nabizet k prodeji za 70 tisic, tak v nasem state by technicka byt mela.
Ovsem prekvapuje me ze EU sama hodla zrusit nejakou byrokracii.
1 reakcí na tento příspěvek Nepovinné STK na moto v Evropě až do roku 2022
Jelikož motorka, co neprojde technickou, by neměla projít ani normální silniční kontrolou, jsem pro zrušení STK na motorky.
Také mi příjde poněkud zbytečné STK na malé nebržděné přívěsy. Jednak se tam krom žárovek nemá co podělat, jednak ty nesloužící k podnikatelské činnosti většinou najedou méně než 1000km ročně.
V žádných statistikách nefigurují na čelných místech technické závady na vozidle jako příčina nehod. Takže to bychom potom měli, v logice uvažování paní poslankyně, nechat zrušit všechny STK pro všechny vozidla.
Z jiného úhlu pohledu pak můžeme začít prosazovat STK na všechno a všude, protože díky jejich existenci se podařilo vymýtit nehody z důvodu špatného technického stavu vozidel, u motorek zejména, neb takové nehody statistikám nefigurují....
Jinou věcí je fungování STK u motorek jako takových, čímž se paní poslankyně evidentně nezabývala. To že se na STK-áčkách toho moc nekontroluje, to je sice fakt, ale to neznamená že na motorkách není co ke kontrole - viz odkaz v příspěvku 23. Mimochodem nic nového: každý z vás kdo máte doma dílenskou příručku od Haynese si tam můžete nalistovat kapitolu s názvem "MOT Test Checks". Tam jsou všechny tyhle kontrolní úkony rozepsány a popsáno jejich provádění.
To že něco nefunguje tak jak má protože na to každý dlabe, to pak ale není důvod ke zrušení dané věci, ale k nalézání mechanismů jak funkčnost procedury zajistit. Otázkou ovšem je, jak by se sami motorkáři tvářili na to, když by za svý peníze dostali na STK opravdu tu službu která jim náleží, tedy že by mu technik proklepl tu motorku dokonale.
A v neposlední řadě: k těm statistikám dopravních nehod. Když položíte motorku v zatáčce, kterážto motorka bude mít:
gumu sjetou na plátno - guma vás neudržela
měkký brzdy - neubrzdili jste to
vymlácený tlumiče - motorka odskočila
Když k tomu přijedou policajti k čemu budou směrovat výsledek svého zdůvodnění proč jste havarovali? Nevysolej vám, jen tak čirou náhodou, nepřiměřenou rychlost? Takže v jaké kolonce statistik asi tak budete figurovat?
Prijde mi ze to vetsinou berete z jinyho uhlu - to rozhodnuti neznamena ze se bude rusit ZK, ale znamena, ze od roku 22 se v cele unii budou muset TK provadet. Takze to podle me miri na ty zeme, ktery pristoupily a bylo to u nich tak jak pred rokem ??, kdy se s motorkou na TK nemuselo vubec. Takze ty konecne budou muset TK zavest.
V Nemecku padaly jina cisla a to ze technicka zavada zavinila 8% nehod motocyklu. Pod technicka zavada taky muze byt odlisnost od schvaleneho technickeho stavu, anobrz tuning mozna.
Mam ted k dispozici protokoly z nemecke TK od mojeho noveho stroje a tam musel majitel vymenit brzdovy kotouce, pac se technikovi nezdal brzdny ucinek a loziska v krku rizeni, pac tam technik citil "preskakovani" (ne vuli). Jo a stroje od prvniho prihlaseni 1989 musi taky mit kontrolu emisi...
Jelikož tohle by bylo pro lidi a ne pro stát a státní kasu (do které se sype kudy to jen jde a přitom to není nikde vidět protože tam furt na nic není) tak se toho nedočkáme nikdy!!!
1 reakcí na tento příspěvek Nepovinné STK na moto v Evropě až do roku 2022
Deadman píše: Zkontrolovat číslo rámu a kouknout se jestli to svítí umí i policajt při silniční kontrole. V půlce případů to kontroluje tak jako tak. Nic víc na motorce kontrolovat nemá smysl a na rozumných STK také víc nekontrolují. Vzhledem k tomu, že naprostá většina motorek nejezdí denně jako auta, nemá smysl dělat na nich STK každé 2 roky jako na autech. Jenže v naši zemi jde o to, jak z lidí dostat peníze...
Jelikož motorka, co neprojde technickou, by neměla projít ani normální silniční kontrolou, jsem pro zrušení STK na motorky.
Také mi příjde poněkud zbytečné STK na malé nebržděné přívěsy. Jednak se tam krom žárovek nemá co podělat, jednak ty nesloužící k podnikatelské činnosti většinou najedou méně než 1000km ročně.