Citronovka působí jen na oxidaci. Špímu nesundá. Navíc působí jen na některé siluminy. S čistým hliníkem nic neudělá, protože je k anorganickým sloučeninám hliníku netečná. Od toho jsou jiné roztoky. Na hliník dobře působí louh (sodný a ještě lépe draselný). Sundává se s ním například i eloxování, což je obarvená oxidace hliníku. Ale musí se to s ním umět, protože sice nejdřív napadne oxidaci, ale později se pustí i do hliníku. Aplikace se musí hlídat a včas zastavit oplachem tlakovou vodou. Oxidace jde odleptat i pomocí naředěné HCl, případně roztoku 4%HF + 15%H3PO4.
Naposledy editováno 18.02.2014 07:21:57
2 reakcí na tento příspěvek Čištění karterů
Víka ála "psí koule" - stavím 361 dle dobového prospektu také budu mít leštěná víka. A co mám fotografie a prospekty tak sou většinou i kývačky hezky vypucované, viz známá sada fotek na výstavní půlbuben. Je to na diskusi určo,...
Když už někdo řeší šrouby na klíč o 1mm širší kvůli původnosti, pak chápu, že to nechce mít vyleštěný, když to tak původně nebylo.
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Čištění karterů
Dolin píše: Jo jo s louhem je to drsné. Dal jsem hlavu z PF 62 do vřelého roztoku louhu asi na 5-8minut. Sice vytáhnete čistý a odmaštěný díl, nicméně černý jako bota. Dál jsem zatím neexperimentoval jak to z toho hliníku dostat. Asi by to vapka zvládla, prstem je to "utřitelné". Zkusím zase v létě.
Víka ála "psí koule" - stavím 361 dle dobového prospektu také budu mít leštěná víka. A co mám fotografie a prospekty tak sou většinou i kývačky hezky vypucované, viz známá sada fotek na výstavní půlbuben. Je to na diskusi určo,...
Tohleto je vinou špatného oplachu a aplikace ;)
Jinak něco jiného jsou motorky na prospektech a něco jiného sériová produkce. Výstavní kusy se skutečně leštily, ale ten zbytek těžko. To už je skoro, jak ten bájnej ČZ 500 Vatikán, kterech jezdí víc, jak těch původních černých.
Naposledy editováno 18.02.2014 09:19:52
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Čištění karterů
jawarmaniak píše: To už je skoro, jak ten bájnej ČZ 500 Vatikán, kterech jezdí víc, jak těch původních černých.
Ale kam se to hrabe na zalený volenský panelky
E: Tedy, nevím jak poměrově, ale na ceklkový počet kusů se s tím roztrhl pytel.
Naposledy editováno 18.02.2014 09:25:47
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Čištění karterů
Na Jawách byl leštěný jen ten středový klín, protože přes něj probíhala dělicí rovina. A to pouze u motorů, litých do písku. U kokilových odlitků odpadlo i to.
Pokud motor "leštit", tak jedině originálním kuličkováním. Neplést s tryskáním. Případně použít elektrochemické leštění, které odleptává mikronerovnosti, takže z makropohledu je povrch vycízený, ale ne, jako psí kule.
Naposledy editováno 18.02.2014 10:16:38
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Čištění karterů
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Čištění karterů
valibuk píše: PetrL3> vatikánů jezdí víc,než jich bylo vyrobenejch. takhle vypadá trvale zničenej vyleštěnej motor po asi pěti letech
Nojo, ale tohle je už veterán jakej kejvačka/panelka nikdy nebude. U tohohle bych na víka nesahal, to je jasný.
Edit: Já mám všechny Al díly ještě jednou v krabici v původním stavu, říkal sem si, že chleba to nežere, tak sem to schoval. Ale když už je to motorka komplet znovu poskládaná a vše bylo odrezený, lakovaný, tak víka už to mevytrhnou. Body za původnost jsou pryč. Ale hlavy sem jen umyl.
Naposledy editováno 18.02.2014 12:13:25
1 reakcí na tento příspěvek Čištění karterů
Naposledy editováno 18.02.2014 12:44:59
1 reakcí na tento příspěvek Čištění karterů
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Čištění karterů
valibuk píše: koupil jsem si pytel balotiny a v pískovacím boxu funguje docela dobře ty dekly to vyčistí a i porovná malý škrábance. až budu mít hotovo,dám fotku. jawamaniakovi dík za inspiraci.
Fotku posílat nemusíš. Balotinu mám každý den v práci a vím, co udělá. Teď to bude vypadat OK, ale jakmile to zašpiníš, tak si budeš akorát nadávat. Za mne je balotinovaný povrch = zničený povrch Bohužel. Teď jediné, co můžeš udělat, je nakonzervování povrchu, aby se to nešpinilo tolik, jak bez konzervace..
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Čištění karterů
jawarmaniak píše: Tohleto je vinou špatného oplachu a aplikace ;)....
Toš to bezdebat, já se jen pokusil to zkusit. Ono čekat od toho že to jen ponořím a vytáhnu krásně bylo asi chybné
Pro příště louh tak max 15-20% a pokojová teplota. Aplikace max 2-3 min. Potom vytáhnout, přerušit reakci v proudu vody a zkontrolovat. Silné oxidy rozrušit oceláčem a opakovat ponor. Po dvou minutách vytáhnout a pokud bude vše 0K, tak vypláchnot tlakovou vodou. Pokud OK nebude, tak opakovat.
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
Jawablázni [1 ... 3896, 3897] Jawa 250/559, Jawa 350/354 Kývačka, Jawa 250/353 Kýv... | Kafi | 116894 | Dnes v 06:31 dave-lister |
měření rychlosti Jawa 250/353 Kývačka | rg250 | 10 | 14.3.2024 v 14:17 Mňojo |
Jawa 353 Jawa 250/353 Kývačka | pornopoet | 3 | 9.3.2024 v 08:28 cmiral |
Jawa 250 problém s kolesom Jawa 250/559 panelka, Jawa 250/353 Kývačka | Lithwick | 12 | 25.2.2024 v 12:11 udinar |
Konec velkých techničáku [1, 2] Jawa 250/559 panelka, Jawa 250/353 Kývačka, Jawa 175... | Jirk_K | 57 | 23.2.2024 v 22:37 CBRlitrRR |