paolo_novy Přidat reklamu

Téma: Čištění karterů
Jaké máte kdo zkušenosti s čištěním karterů. Mám pěkné kartery ale chtěli by pěkně vyčistit ale moc se mi to nechce dávat opískovat, protože bych musel vyndavat ložiska a ty jsou v tom pěkný, takže by byla škoda je vytloukat. Jde mi hlavně o všechny ty záhyby aby to bylo pěkně čištý.
Předchozí
1 2
Následující

(reakce na) Čištění karterů

17.2.2014 v 17:53 | Nahoru | #31

PEPAFJR píše: Nesnáším leštěný víka na veteránkách.

a co s tím,když je to okopaný a pomlácený? musíš to zabrousit a sjednotit,jinak to bude flekatý. ono to dlouho lesklý nevydrží.

Čištění karterů

18.2.2014 v 07:14 | Nahoru | #32
Ono je rozdíl leštit a leštit. Něco jiného je zarovnat a ujednotit povrch. Proti tomu nic nemám. A něco jiného je mít víka, alá psí kule. To je hnus velebnosti. Zvlášť, když péráci a kejvačky měly víka motoru a kartery stříkané stříbřenkou. Hlavně, že čím víc lesku, tím víc veterán ...

Citronovka působí jen na oxidaci. Špímu nesundá. Navíc působí jen na některé siluminy. S čistým hliníkem nic neudělá, protože je k anorganickým sloučeninám hliníku netečná. Od toho jsou jiné roztoky. Na hliník dobře působí louh (sodný a ještě lépe draselný). Sundává se s ním například i eloxování, což je obarvená oxidace hliníku. Ale musí se to s ním umět, protože sice nejdřív napadne oxidaci, ale později se pustí i do hliníku. Aplikace se musí hlídat a včas zastavit oplachem tlakovou vodou. Oxidace jde odleptat i pomocí naředěné HCl, případně roztoku 4%HF + 15%H3PO4.

Naposledy editováno 18.02.2014 07:21:57

2 reakcí na tento příspěvek Čištění karterů

18.2.2014 v 08:37 | Nahoru | #33
Jo jo s louhem je to drsné. Dal jsem hlavu z PF 62 do vřelého roztoku louhu asi na 5-8minut. Sice vytáhnete čistý a odmaštěný díl, nicméně černý jako bota. Dál jsem zatím neexperimentoval jak to z toho hliníku dostat. Asi by to vapka zvládla, prstem je to "utřitelné". Zkusím zase v létě.

Víka ála "psí koule" - stavím 361 dle dobového prospektu také budu mít leštěná víka. A co mám fotografie a prospekty tak sou většinou i kývačky hezky vypucované, viz známá sada fotek na výstavní půlbuben. Je to na diskusi určo,...

Čištění karterů

18.2.2014 v 09:07 | Nahoru | #34
Já sem vypozoroval, že spousta jawafandů, kteří na tom hodně najezdí, mívají na javách běžně dost drsné úpravy a původnost až tak neřeší, takže když si chce kluk uvézt motorku do jakžtakž pěknýho stavu, nehrotil bych to taky a klidně bych to vyleštil. Ono to samo zmatní tak jako tak, stačí to furt neleštit.

Když už někdo řeší šrouby na klíč o 1mm širší kvůli původnosti, pak chápu, že to nechce mít vyleštěný, když to tak původně nebylo.

(reakce na) Čištění karterů

18.2.2014 v 09:12 | Nahoru | #35
Dolin> Někde sem četl, že na těch prospektech to bylo dodatčně leštěný, stejně jako třeba na fotkách jsou zlatý linky na mělkým blatníku, který ale pak na hromadný výrobě ve skutečnosti nebyly. Já leštil víka i maloval linky, ale spousta lidí by stím nesouhlasila, to je mi jasný. Zrovan jako s chromovou maskou a hrazdou na řídítkách, rychlopalem...

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Čištění karterů

18.2.2014 v 09:19 | Nahoru | #36

Dolin píše: Jo jo s louhem je to drsné. Dal jsem hlavu z PF 62 do vřelého roztoku louhu asi na 5-8minut. Sice vytáhnete čistý a odmaštěný díl, nicméně černý jako bota. Dál jsem zatím neexperimentoval jak to z toho hliníku dostat. Asi by to vapka zvládla, prstem je to "utřitelné". Zkusím zase v létě.

Víka ála "psí koule" - stavím 361 dle dobového prospektu také budu mít leštěná víka. A co mám fotografie a prospekty tak sou většinou i kývačky hezky vypucované, viz známá sada fotek na výstavní půlbuben. Je to na diskusi určo,...



Tohleto je vinou špatného oplachu a aplikace ;)

Jinak něco jiného jsou motorky na prospektech a něco jiného sériová produkce. Výstavní kusy se skutečně leštily, ale ten zbytek těžko. To už je skoro, jak ten bájnej ČZ 500 Vatikán, kterech jezdí víc, jak těch původních černých.

Naposledy editováno 18.02.2014 09:19:52

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Čištění karterů

18.2.2014 v 09:23 | Nahoru | #37

jawarmaniak píše: To už je skoro, jak ten bájnej ČZ 500 Vatikán, kterech jezdí víc, jak těch původních černých.



Ale kam se to hrabe na zalený volenský panelky
E: Tedy, nevím jak poměrově, ale na ceklkový počet kusů se s tím roztrhl pytel.

Naposledy editováno 18.02.2014 09:25:47

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Čištění karterů

18.2.2014 v 10:00 | Nahoru | #38
PetrL3> Myslím, že ten Vatikán je na tom hůř. Je zdokumentovaný jen jeden jediný stroj, který nikdy nebyl zaplacený a s vatikánem neměl nic společného. Šlo o vtip jednoho vykutálence. K těm leštěným víkům existují krásné fotografie, které řeknou víc, než milion příspěvků.



Na Jawách byl leštěný jen ten středový klín, protože přes něj probíhala dělicí rovina. A to pouze u motorů, litých do písku. U kokilových odlitků odpadlo i to.

Pokud motor "leštit", tak jedině originálním kuličkováním. Neplést s tryskáním. Případně použít elektrochemické leštění, které odleptává mikronerovnosti, takže z makropohledu je povrch vycízený, ale ne, jako psí kule.


Naposledy editováno 18.02.2014 10:16:38

Čištění karterů

18.2.2014 v 10:04 | Nahoru | #39
a ještě jeden odstrašující příklad..

kartery a hlava opískována = navždy zničené, dekly alá psí kule..

Toto je originální povrchová úprava KULIČKOVÁNÍM

Čištění karterů

18.2.2014 v 10:41 | Nahoru | #40
kuličkování je super ale v domácích podmínkách to asi dá málo kdo

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Čištění karterů

18.2.2014 v 11:01 | Nahoru | #41
jawarmaniak> S tím vatikánem to je drsný, jestliá je to až tak, jak píšeš. To sem netušil. Dík .

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Čištění karterů

18.2.2014 v 11:07 | Nahoru | #42
PetrL3> vatikánů jezdí víc,než jich bylo vyrobenejch. takhle vypadá trvale zničenej vyleštěnej motor po asi pěti letech








(reakce na) Čištění karterů

18.2.2014 v 12:06 | Nahoru | #43

valibuk píše: PetrL3> vatikánů jezdí víc,než jich bylo vyrobenejch. takhle vypadá trvale zničenej vyleštěnej motor po asi pěti letech









Nojo, ale tohle je už veterán jakej kejvačka/panelka nikdy nebude. U tohohle bych na víka nesahal, to je jasný.

Edit: Já mám všechny Al díly ještě jednou v krabici v původním stavu, říkal sem si, že chleba to nežere, tak sem to schoval. Ale když už je to motorka komplet znovu poskládaná a vše bylo odrezený, lakovaný, tak víka už to mevytrhnou. Body za původnost jsou pryč. Ale hlavy sem jen umyl.


Naposledy editováno 18.02.2014 12:13:25

1 reakcí na tento příspěvek Čištění karterů

18.2.2014 v 12:18 | Nahoru | #44
A co takový bubny kol? Co s nima? Ĺeštit? Umejt? Já je neleštil, jen umyl.
Ale ty boční kryty sem leštil.


Naposledy editováno 18.02.2014 12:19:01

(reakce na) Čištění karterů

18.2.2014 v 12:43 | Nahoru | #45
PetrL3> já te%d dělám sportku čízu a ty bubny jsem sehnal funglovky nepoužitý,tak je nechám tak. ráfky mám repliky a výfuk koupím taky. já tu původnost zase tolik neřeším a replik třeba od hadrávka se neštítím. ta číza měla ty víka taky vyleštěný a normálně to zajde za pár let. bylo to zarovnaný třístovkou a vyleštěný na leštičce,teď je to hladký ale už se to neleskne. pařez to samý





Naposledy editováno 18.02.2014 12:44:59

1 reakcí na tento příspěvek Čištění karterů

22.2.2014 v 14:47 | Nahoru | #46
koupil jsem si pytel balotiny a v pískovacím boxu funguje docela dobře ty dekly to vyčistí a i porovná malý škrábance. až budu mít hotovo,dám fotku. jawamaniakovi dík za inspiraci.

Čištění karterů

22.2.2014 v 15:43 | Nahoru | #47
já čistim bloky motoru horkou wabkou. jde to jak po masle. sice su taky mokrej ale spoustu ušetřene prace.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Čištění karterů

22.2.2014 v 16:34 | Nahoru | #48

valibuk píše: koupil jsem si pytel balotiny a v pískovacím boxu funguje docela dobře ty dekly to vyčistí a i porovná malý škrábance. až budu mít hotovo,dám fotku. jawamaniakovi dík za inspiraci.



Fotku posílat nemusíš. Balotinu mám každý den v práci a vím, co udělá. Teď to bude vypadat OK, ale jakmile to zašpiníš, tak si budeš akorát nadávat. Za mne je balotinovaný povrch = zničený povrch Bohužel. Teď jediné, co můžeš udělat, je nakonzervování povrchu, aby se to nešpinilo tolik, jak bez konzervace..

(reakce na) Čištění karterů

22.2.2014 v 16:38 | Nahoru | #49
jawarmaniak> čím?

Čištění karterů

22.2.2014 v 17:03 | Nahoru | #50
Existují na balotinovaný hliníkový a nerezový povrch různé konzervační prostředky. Já mám vyzkoušený jen ten, se kterým pracuju. Takže můžu za sebe doporučit jen Antox 800 S.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Čištění karterů

24.2.2014 v 08:16 | Nahoru | #51

jawarmaniak píše: Tohleto je vinou špatného oplachu a aplikace ;)....



Toš to bezdebat, já se jen pokusil to zkusit. Ono čekat od toho že to jen ponořím a vytáhnu krásně bylo asi chybné

(reakce na) Čištění karterů

24.2.2014 v 11:08 | Nahoru | #52
Dolin> Však jasně
Pro příště louh tak max 15-20% a pokojová teplota. Aplikace max 2-3 min. Potom vytáhnout, přerušit reakci v proudu vody a zkontrolovat. Silné oxidy rozrušit oceláčem a opakovat ponor. Po dvou minutách vytáhnout a pokud bude vše 0K, tak vypláchnot tlakovou vodou. Pokud OK nebude, tak opakovat.

Čištění karterů

24.2.2014 v 20:58 | Nahoru | #53
Aha no,..to by možná šlo,..já to dal tak 80% až 155% a voda vřelá co to šlo,...popravdě až na tu barvu hliníku to bylo čisté a krásné bez jakékoliv oxidace.

Co to udělá teď v tomto stavu - když zopakuju Tvůj návod?

Čištění karterů

24.2.2014 v 21:02 | Nahoru | #54
No asi naleptáš tu četnou vrstvu. A snad se ti ji podaří sundat.

(reakce na) Čištění karterů

20.3.2018 v 19:22 | Nahoru | #55
vencac> a co piskovani plastovyma kulickama? Hm?
Předchozí
1 2
Následující
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Jawablázni [1 ... 3896, 3897] Jawa 250/559, Jawa 350/354 Kývačka, Jawa 250/353 Kýv... Kafi 116894 Dnes v 06:31 dave-lister
měření rychlosti Jawa 250/353 Kývačka rg250 10 14.3.2024 v 14:17 Mňojo
Jawa 353 Jawa 250/353 Kývačka pornopoet 3 9.3.2024 v 08:28 cmiral
Jawa 250 problém s kolesom Jawa 250/559 panelka, Jawa 250/353 Kývačka Lithwick 12 25.2.2024 v 12:11 udinar
Konec velkých techničáku [1, 2] Jawa 250/559 panelka, Jawa 250/353 Kývačka, Jawa 175... Jirk_K 57 23.2.2024 v 22:37 CBRlitrRR


TOPlist