1 reakcí na tento příspěvek motul 5000 10w40 nebo motul ester 5100 10w40
chtěl jsem ester 5100, liju to do Suzuki SV1000 rv2004. Mám ho objednat znovu, nebo se na to vykašlat a nalít tam tu 5000?
ten co je v odkazu na stránkách vypadá jinak než ten co mi přišel:
laicky si říkám, že bych to tam nalil, jednak nevím co bych s ním jinak dělal, a jednak přece nebude horší než ten, co tam nalili v době výroby motorky před 20 lety ne?
dík
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) motul 5000 10w40 nebo motul ester 5100 10w40
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) motul 5000 10w40 nebo motul ester 5100 10w40
gugo píše: CZepelin> pokud mas v manualu napsano ze 10w40 jaso/ma splnuje , tak ano ak to tam nalej.
je tam napsáno
specifikace: API SL, JASO MA2 M033MOT110(dz)
takže je to ok, že?
díky
CZepelin píše: je tam napsáno
specifikace: API SL, JASO MA2 M033MOT110(dz)
takže je to ok, že?
díky
To co ti přišlo je furt 5000 ale v novější pixle. Nespíš to má i jiný licenční číslo takže to nebude M033MOT110 ale M033MOT153 (110 je snad naposled v seznamu z roku 2016). Takže můžeš zkontrolovat co je uvedený přímo na pixle a pak nařknout obchodníka z "uvádění v omyl" pokud tam jsou jiná čísla než na webu.
Ale jinak je to fuk.
2 reakcí na tento příspěvek motul 5000 10w40 nebo motul ester 5100 10w40
Takže předpokládám že olej 5100 má např aditiva která má norma SG. Protože to je vlastně poslední norma co do kvality. Ostatní už jsou spíš ochuzený o prvky které zhoršují emise apod. Ale motor jednu , dvě , tři výměny na opotřebení nejspíš nepozná. Podívej se jakou normu má předepsaný tvůj motor.
Vladimir píše: Tak 5000 spl. normu SL a 5100 spl. normu SG,SH,SJ,SL,SM.
Takže předpokládám že olej 5100 má např aditiva která má norma SG. Protože to je vlastně poslední norma co do kvality. Ostatní už jsou spíš ochuzený o prvky které zhoršují emise apod. Ale motor jednu , dvě , tři výměny na opotřebení nejspíš nepozná. Podívej se jakou normu má předepsaný tvůj motor.
tak prej mám mít olej s normou SF nebo SG
oleje mám 4 litry a při výměně se dolívá 2,7, takže je to jen na tuto sezónu
Vladimir píše: Tak 5000 spl. normu SL a 5100 spl. normu SG,SH,SJ,SL,SM.
Takže předpokládám že olej 5100 má např aditiva která má norma SG. Protože to je vlastně poslední norma co do kvality. Ostatní už jsou spíš ochuzený o prvky které zhoršují emise apod. Ale motor jednu , dvě , tři výměny na opotřebení nejspíš nepozná. Podívej se jakou normu má předepsaný tvůj motor.
Nejdřív si něco o těch normách a olejích něco zjisti a pak tu pouštěj moudra.
1) motul 5000 plní API SL / SJ / SH / SG
2) motul 5100 má navíc SM
3) API SG je norma dávno "post mortem" a z hlediska výkonnosti oleje je to norma z roku 89 (z licenčních důvodů tak nelze používat označení API SG resp. deklarovat že tu normu plní, lze pouze uvádět že to té normě odpovídá).
API u starších norem neřeší aditiva vůbec, testování probíhá na motorech a vyhodnocuje se opotřebení, úsady a změny vlastností během testů. Jestli toho výrobce dosáhne přidáním andělskejch slz nebo panenský krve je nepodstatný dokud to neničí katalyzátor (s čímž přišli u SJ a postupně se to zpřísnilo u SM a SN - na rozdíl od ostatních norem jako je ACEA apod. kde se to hodnotí podrobněji). Navíc u tříd SAE 40 se to neřešilo až do API SN.
Takže to klidně může být úplně naopak než jsi uvedl.
5100 plní API SM a ta už řeší limity fosforu a síry, zatímco 5000 plní API SL a ta připouští vyšší obsah fosforu a síru vůbec neřeší (a starší normy ani ten fosfor).
Ve skutečnosti má ovšem 5100 víc aditiv než 5000 (ovšem nijak dramaticky, znatelně víc je tam vápníku což ukazuje na větší čistící schopnosti viz. SM a graf níže a "deposits"). 5000vka má docela dobrej obsah SA (sulfated ash) kde při testech vykázala 0,77%, JASO požaduje max 1,2%, líp z těch testovanejch dopadl tehdy akorát ELF a Fuchs (v přebalu pro louis). Bude tedy poměrně málo zasírat motor nespalitelnejma úsadama.
Ve finále to běžnej uživatel nemá šanci poznat a už vůbec za jednu sezónu/interval výměny.
Orientační srovnání nároků na vlastnosti SJ, SL a SM (myslím že docela vypovídá o tom jak šly nároky na výkonnost)
Naposledy editováno 16.04.2023 20:22:11
2 reakcí na tento příspěvek motul 5000 10w40 nebo motul ester 5100 10w40
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) motul 5000 10w40 nebo motul ester 5100 10w40
Zelinář píše: Zdar kolegove. Otazka. Mam doma litrovku motul 5000 10 w40 a 3 litry motul 5100 10 w 40. Jaso ma2 maji oba. Jedinej rozdil je asi v 5100vce ester. Muzu pri vymene oleje smichat dohromady?
Předpokládám, že neřešíš ty 2 stovky za litr oleje, ale spíš ti je líto tu 5000 odnést na sběrný dvůr. Já bych nemíchal a vyjel to v sekačce...
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) motul 5000 10w40 nebo motul ester 5100 10w40
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
Rodíl mezi typy TA600 Honda XL 600V Transalp | sekáčmagor | 11 | 22.3.2024 v 19:52 Destroyer |
Ľahké enduro na ryby [1, 2] Honda XL 600V Transalp | Miro1769 | 49 | 18.3.2024 v 18:09 callowsick |
Transalp - limit rozvodů Honda XL 600V Transalp | Kongošt | 2 | 20.2.2024 v 09:08 Kongošt |
Transalp - limit rozvodů Honda XL 600V Transalp | Kongošt | 1 | 17.2.2024 v 00:35 vilemx |
Náhradní díly z Polska Honda XL 600V Transalp | gryzli | 12 | 19.1.2024 v 18:51 Pedl |