globalmoto_kveten




paolo_novy globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Vyber moto
4.8.2013 v 20:43
Po delší zvažování jsem se rozhodl TDM pustit do světa ač ji mám vyšperkovanů tak prostě už si "nesedneme" a jizde je spíše o tom se krotit než si jizdu užít.Tak jsem se teda rozhodl ji prodat a koupit něco sportovnějšího.TDM mi vyhovuje v jak ve výkonu,pohodlí..atd ale zasadní problém nastane jak přijde zatačkovitá cesta...TDM mně prostě omezuje v limutu náklonu,stupačky uz mám do pulky zedrané,škrklí boční stojan,paku zadní brzdy...takže když jedu tak abych si to užil tak se stane že zatačka se zavírá a ja trnu jestli mně prostě nezastaví nějaká součast motorky a neskončím v protisměru.Tak říkám fajn,koupim sportovního cestaka.Ale trochu mne zarazilo to že jsem se dnes jel projet na FZS6 r.v98 motorku kterů nemam ošahanů a jel se projet jen za dědinu,cestou zpět projiždím "normalně" esíčka a škrk prava,škrk leva...takže opět stupačky moc nízko.Nejraději bych SS ale dalši důležité kriterium je pohodlí spolujezdce jelikož dost jezdím s mladou....
Takže potřebuji moto:
-podobný nebo větší vykon oproti TDM
-pohodlí spolujezdce(nemusí byt tak dobré jak na TDM Ale urcite ne "bobek" na SS)
-vyš položené stupačky
-2V,3V,4V to mně je celkem šumák
-cena do 70tis.
Uvazoval jsem o -B12 ale nevím jesli ty stupačky nebudu opět nizko...
-VFR800 prijde mi celkem starý desing ale mozna kdyby byla vymazlena..
Skuste dat nějaké navrhy protože už fakt nevím..

Předchozí
1 2
Následující

(reakce na) Vyber moto

5.8.2013 v 09:20 | Nahoru | #31

M.a.x píše: tak to je podle mne blbost....pridavas proto abys dostal váhu na zadni kolo,kdyz pridas tak se ti prizvedne prední vidle a zadek "zaboří" ...skus si to nekde najit technicky podlozene ale ze zkusenosti vím že když jsem zezačatku chtel pro efekt škrknut tak jsem tomu nalozil,cítl jsem jak se mi zadek "zaboril" a skrk jsem....logicky kdyz jedu rovne a moc pridam tak se mi snad zvedne predni kolo ne? a kam by se ta váha ztratila?



Ne, ne.
Přečti Twist of the Wrist II.

Edit:
Je tam na mnoha stranách něco ve smyslu, že:
1. Přidáváním plynu přesunuješ zatížení na pneu z poměru předek-zadek 50/50 na cca 40/60.
2. Ale průvodním jevem tohoto je, že se zadek (sedlo) zvedá nahoru od zadního kola.

Naposledy editováno 05.08.2013 09:28:56

1 reakcí na tento příspěvek Vyber moto

5.8.2013 v 11:21 | Nahoru | #32
Ja Twist of Wrist II viděl,máš z časti pravdu...
Divej:
Když pojedu urcitu zatačku v idelaní stopě a budu mít přesně tolik plynu abych mněl poměr 40/60 tak ano,zadek bude ve stejné výšce(pokud su spravně nastavené tlumiče) a tým padem si budu moc dovolit větší náklo(stupačky budu výš)...
ALE
Když pojedu zatačku a budu mít víc plynu tím pádem poměr třeba 30/70 tak se mi zmačne zadní tlumič(sníží moto) a pak mi stupačky "zavazí" ..ano mněl bych na tom zapracovat..
ALE
Skutečnost je taková že jedeš zatačku byť 40/60 a z nějakého důvodu potřebuješ zatačku více utahnout(špatně zvolená stopa=špatně odhadnuta zatačka,díra v tvojí stopě..) tak prošte ten plyn musíš přidat a zas jsme stupačkama na zemi.
Takže to že se přidaním zadní tlumič zvedá mi nenamluvíš(kdyz máš 40/60 tak se nezmačne pouze přitlačí kolo..),prostě a jednoduše si skus v zatačce zarvat plný a ucitiš co ti zadní tlumič dělá..je to prostě fyzika přidáním plýnu zvedaš přední vidle a váha jde dozadu ..nebo mi chceš říct že když se tym pridanim plynu zvedne přední vidle tak ta váha se "vypaří" ?Už logicky když píšeš že bys mněl mít poměr ne 50/50 ale 40/60 tak je jasné že ten tlumič se musí pohnout když tam má vícé vahy než mněl z konstatním plynem...

>SirIndy jo taky to mám taky tak ..jedno musím TDM nechat-donutila mně hledat idelaní stopu abych nemusel tolik klopit a při tom tu zatačku projel stejně rychle.

Naposledy editováno 05.08.2013 11:25:42

(reakce na) Vyber moto

5.8.2013 v 12:28 | Nahoru | #33

M.a.x píše:
Takže to že se přidaním zadní tlumič zvedá mi nenamluvíš(kdyz máš 40/60 tak se nezmačne pouze přitlačí kolo..),prostě a jednoduše si skus v zatačce zarvat plný a ucitiš co ti zadní tlumič dělá..je to prostě fyzika přidáním plýnu zvedaš přední vidle a váha jde dozadu ..nebo mi chceš říct že když se tym pridanim plynu zvedne přední vidle tak ta váha se "vypaří" ?Už logicky když píšeš že bys mněl mít poměr ne 50/50 ale 40/60 tak je jasné že ten tlumič se musí pohnout když tam má vícé vahy než mněl z konstatním plynem...



Já Ti nic nenamlouvám.
Já jen cituji správnou verzi.







Edit: zřejmě je v tom nějaká "mechanika", jak tahá řetěz při akceleraci.
Přesně ten efekt, opřené přední kolo o zarážku a pouštění spojky do záběru a následné zvedání zadku nahoru, jsem viděl v praxi.

Naposledy editováno 05.08.2013 12:33:42

Vyber moto

5.8.2013 v 16:33 | Nahoru | #34
Až dojedu z prace tak skusim pohledat kamerku(MD80) a schvalně si ten tlumič natočím.Ale moc to nevysvetluje proc skrkám když poradne taham za plyn...leda že bych nevědomky zvetšil náklon

Vyber moto

5.8.2013 v 19:28 | Nahoru | #35
No a vratmě se k tematu..nějací další favoriti?

Vyber moto

16.8.2013 v 20:23 | Nahoru | #36
Já už nemám hlásiče na stupačkách nějakej ten pátek. Občas taky tírnu stojánkem. Zadní brzdou ještě ne. Vysedávání by ti asi trochu pomohlo, ale to na TDM jde a vypadá blbě. Já nevysedávám. Co jezdím s klukama, tak když jiskřím v zatáčce, jiskří i za mnou jedoucí Fazer 600, SV 650, VTR 1000 F i Blekouš. Pokud chceš jezdit zatáčky v takových náklonech že tě TDM omezuje, nezbude ti nic jinýho než koupit někou zmrzlinku. Třeba R1 nebo CBR 900 RR (u Fároše sem viděl i odřený kapoty z náklonu, ale to měl na svědomí Pan pilot na Železným Brodě)

Vyber moto

16.8.2013 v 20:34 | Nahoru | #37
No já právě minulí týden projížděl 6tkového Fazera a nejel jsem zadnu pylu a taky jsem obrousil stupačky(přímo stupačky-hlasiče má odšrubované)od majtele jsem dostal krapet kartáč ...ale asi skončím u FZS 600 ten novější model v karbecu..
Předchozí
1 2
Následující
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Yamaha TDM 850 manipulační stojany Yamaha TDM 850 torturus 6 17.5.2024 v 19:17 crestik
Elektrika Yamaha TDM 850 Secrets 12 3.5.2024 v 22:25 assassin
TDM 850 -jaky olej? Yamaha TDM 850 Buff 24 27.2.2024 v 01:51 Ozzy_
Výpis tech údajů pro individuální d... Yamaha TDM 850 Kožich. 4 11.8.2023 v 14:53 Slávek-TDM
Svařování přímo na motorce Yamaha TDM 850, Yamaha TDM 900 Milzno 10 10.8.2023 v 09:22 mta


TOPlist