Potřeboval bych čidlo teploty vody a čidlo teploty vzduchu.
Jedno z nich, nebo obě je nemocný a nemam doma techniku jak přijít na to který, a kupovat nový po jednom se mě moc neche. Takže bych otestoval a popřípadě odkoupil, když by bylo na prodej.
Zadarmo to půjčit samozřejmě nechci
Jsou lidi co si to umí spravit a pak tací co si to dají do servisu.
Udělej [url= , jen s čidlem připojeným k měřáku, a ten měřák jestli má ručičku, obvykle ten nejlevněší, ukazuje rychleji změny než digitál. Já měřím obyč. B630 a nemám s ním problém.
tola píše: ...
Já si nic nevsugeroval, ale selským rozumem a měřákem za 150kč to prostě změřit nejde, tak abych na 100% řekl, je to dobře nebo je to špatně.
...
Měřákem za 150Kč toho změříš hodně.
Nejlevnější multimetr co jsem našel má přesnost měření odporu 0,8%.
V manuálu na straně 16-79 (v pdf strana 567) je psáno:
1136 Ohmu +- 95 Ohmu to je s tolerancí cca 8% při 40°C
155,3 Ohmu +- 7 Ohmu to je s tolerancí cca 4,5% při 100°C
obojí s přehledem s tvým měřákem změříš s větší přesností než potřebuješ.
Ta téže stránce máš kromě postupu i obrázek jak měřit.
1 reakcí na tento příspěvek Versys - čidla na půjčení
Vy tady řešíte jak změřit odpor, ale podle mě Vám nedochází, jak docílit teploty, při které to bude měřeno.
1 stupen je 16 ohmu, vzhledem k nutnosti to meřit s přesností 7-9ohm (ty píšeš 95 a 70, ale to ses o jedno místo sekl ne? ) si opravdu nedokážu představit jak docílim přesně 40 stupňu, toho jak to přesně změřim, že to je 40 stupnu a cidlo má 40 stupnu, tak abych dostal relevantní udaje.... Vzhledem k tomu, že chyba se neobjevuje na studené, ale na teplé motorce, tak bych to musel měřit při 80-100stupnich a v tom případě se to komplikuje jeste více, protože nemam ani přesněj teploměr, ani chuť si spálit ruce
Mít kvalitní digitální teploměr, který je přesný, pak mít kva multimetr, a zapsat si celý spektrum naměřených udajů od 100 stupnu do 40, tak něco zjistim, ale nemam ani jedno.
Multimetr co mam ma 4 místa a tam opravdu nezměřim 1136,009
kodl77 píše: Jak tady již bylo napsáno, jsou servisy a "servisy", ty první opraví, ostatní jsou náhodní měniči dílů a použijí Tvůj přístup. .....
Uvedu jeden příklad. Známej přijel s oktávkou, že mu nedobíjí.
Dá nabitou baterku. Po nějakém čase jízdy se rozsvítí kontrolka airbagu, potom abs a pak to už nejede a baterka je prázdná. Kontrolka dobíjení při zapnutí klíčku svítí, po nastartování zhasne.
Servis: vyměníme alternátor 15000,- + práce
Zákazník: to je nesmysl, to mi zdvojnásobí cenu auta
Servis: zkusíme vyměnit regulátor 2000,- + práce
Nakonec to skončilo u mě. Dvě přiložení voltmetru a bylo jasno.
Na šroubu altíku necelejch 15V, na baterce 11V.
Chyba: vyhřátej spoj kabelu altíku a pojistky v bloku pojistek na baterce.
Očistit utáhnout. Oprava na 5 minut s materiálovými náklady 0,-
Proto jsem alergickej na opravy postupnou výměnou dílů.
Proto nechci kupovat nový čidlo, ale zkusit jiný nejdříve
Tohle jsem meřil a +- bambus to vychází 50 ohmů sem, tam. ALe prostě jednim z nich to být musí (mělo by) a obě se tvářej že nějaký data dávaj.
při 40°C 1.136 +- 0.095 kOhm to je 1136 +- 95 Ohm tedy rozsah 1041 az 1231 Ohm,
při 100°C tam je 0.1553 +- 0.007 kOhm to je 155.3 +- 7 Ohm tedy rozsah 148.3 až 162.3 Ohm.
Teplotu kolem 40°C snad změříš. Jinak je to teplota, kterou taka sneseš ve vaně. Mluvím o chlapech. Ženský snesou víc alespoň o 2°C. A když nemáš teploměr tak 100°C je bod varu to se pozná podle bublinek.
Klidně to změř i při jinejch teplotách (třeba 20°C a 80°C) a já ti řeknu zda to je či není v toleranci.
Když jich změříš víc tak uvidíš krásnej graf závislosti odporu na teplotě, kterej bude exponenciální. Dobrý je mít senzor a teploměr ve stejnym místě a změnu teploty dělat dostatečně pomalu aby se stihlo prohřát jak čidlo tak teploměr.
Samozřejmě si ten měřák připojím na čidla a nebu se trefovat na kontakty až budu chtít zrovna měřit, tím pádem uvidím i průběh změny odporu.
A kdybys ani ty čidla nechtěl vyndavat tak to vše lze změřit na stroji, s tím, že k čidlu teploty vzduchu musíš mít přístup abys ho ohřál teplotou těla/dechu, čidlo teploty vody ohřeješ motorem, v kolika ti spíná ventilátor na chladiči najdeš v manuálu. Zde se měří na konektoru ECU kam všechny ty čidla jdou.
Fugo
Já samozřejmě vim jak to +- změřit, ale jak jsem už psal... obě čidla v obou případech něco ukazujou a ukazujou něco co je dle mě v limitu chyby měření. Tak jak to je popsaný v servisním manuálu to prostě doma nejsem schopen změřit a určit zda funguje, nebo ne. A pokud mají v danou toleanci 9/100, tak to asi je z nějakýho důvodu a ne jen tak pro nic za nic bych řekl
tola píše: PepanS:
Mít kvalitní digitální teploměr, který je přesný, pak mít kva multimetr, a zapsat si celý spektrum naměřených udajů od 100 stupnu do 40, tak něco zjistim, ale nemam ani jedno.
Multimetr co mam ma 4 místa a tam opravdu nezměřim 1136,009
Naco digitální teploměr? V Kawasaki to dělají takto...
[URL=
Naposledy editováno 26.03.2013 14:45:56
Za druhý: čidlo má exponenciální průběh.
Takže při 40°C +-2°C bude odpor cca +-70 Ohm.
Kdežto při 100°C +-2°C bude odpor cca +- 10 Ohm
Na grafech máš minimální a maximální hodnotu odporu čidla pro konkrétní teplotu.
První graf má lineární osy, druhý má osu odporu logaritmickou.
Vše vychází z rovnice R=k*exp(-m*t), kde R je odpor, k a m konstanty a t je teplota.
Konstanty si dopočítáš z tabulky teplot a odporů v manuálu (soustava rovnic o 2 neznámých).
A pak si pro jakoukoli teplotu můžeš spočítat hodnotu odporu Absolutně přesně.
Já to sfouknul na rychlo v excelu takže to není supr přesně.
1 reakcí na tento příspěvek Versys - čidla na půjčení
petrumr píše: nebude to nakonec zasraným čidlem polohy klikovky?
Může to být cokoliv...věštíte tu z křišťálové koule. Pokud to nebude čidlama teploty a bude to tím posledním,co si tola myslí že by mohlo být vadné...tak než si to všechno napůjčuje a vyzkouší,bude už zase zima Takhle se fakt opravy neřeší. Může se náhodou stát,že se trefí...ale taky nemusí.
Diagnostika,myslím sériová diagnostika dost často "lže" napíše milion chyb a pravdivá nemusí být ani jedna. Natož ty "vyblikané" chyby...sekneš se v počítání,nebo v tabulce a hledáš pak problém tam kde třeba ani není.
1 reakcí na tento příspěvek Versys - čidla na půjčení
Vzhledem k tomu, že stav se zhoršuje s teplotou, je velká pravděpodobnost na čidlo teploty. Ale taky to může být čidlo na klice, které se zrustajici teplotou ztrácí funkčnost a tudíž nedodává info o otáčkách a kvůli tomu motor chcípne... Nebo to může být něco dalšího
Cena čidla je z parts depot. Třeba někde stojí méně, ale netuším kde.
To že to nejede se stoupající teplotou může být i něco jiného, s elektronikou nesouvisejícího, třeba být malá ventilů, ty se za tepla natáhnou, vůle zmizí a bez komprese to nepojede (vyzkoušeno)
ale rozhodně bych se neupínal pouze na ta čidla, klidně by to mohly být vůle ventilů, jak již zaznělo, na VAGu u auta mi to taky věčně psalo chybu lambdy, většinou ve spojení s se vstřikem(pokaždý to byl jiný) a nakonec to spravilo seřízení vůlí a nový svíčky,
1 reakcí na tento příspěvek Versys - čidla na půjčení
Samozřejmě to může být cokoliv jiného, ale dle diagnostiky to je toto:
Vyhozené chyby:
13 - inlet air temparature sensor
14 - water temparature sensor
31 - Veichle down sensor - to funguje
56 - Radiator fun relay - to funguje
Případnou chybu jsem se tady snažil už řešit, ale nikdy se nikdo neozval s ničím použitelným, takže i kdyby moje myšlenka na půjčení čidla byla chybná, tak díky ní tu jste a třeba to vyřešíme.
Určitě je adept na chybu snímač klikové hřídele. Ten mě nenapadl a toto chování by mohl určitě dělat on. Zkusím změřit, není potřeba ho přitom koupat, takže to půjde jednodušeji
Chyba se projevuje tak že za studena při 8-8,5tis motorka prostě chcípne. Jak když zmáčknete chcípák. Otáčky klesnou a zase jede jak má... Čím více se honí, tím níže se to projevuje. Nejméně to bylo kolem 6tis na okruhum, kde jela cca 15 minut na plno a tudíž byla teplá jak prase.
Ještě doplnění. Dělá to od doby co jsem to položil. Hned po "bouračce" jela (80km). Druhý den ujela ještě asi 10, pak najednou přestala a po přidání plynu se vždy začala dusit... Startovala normálně. Druhý den už ani nestartovala... Po 3 dnech chytla na ťuk a jela, po asi 2km zase umřela... o druhý den nastartovala a od té doby má najeto ccaa 5tis a jediný probém co zůstal je toto chcípání.
Naposledy editováno 27.03.2013 10:33:18
případně co zkusit, jak se bude motorka chovat, když pouze to čidlo odpojíš?
edit: píšeš, že se tak děje po pádu, co vycvaklý nějaký konektor, případně kabely? co ten chcípák?
Naposledy editováno 27.03.2013 10:46:28
Voda ktera vari ma 100 stupnu, zadne +/-, ktere by pro tebe byl orelevantni tam neni. Zopakni si fyziku pro ZS.
A zadne desetiny stupne te nezajimaji, to cidlo bude mit nejakou klidne nejakou 5-10% toleranci a kalibrovane urcite nebude. Proste se chovas jak hysterka, kdyz neni po jejim, sorry...
Tohle je jak kdyz ja reknu, ze jsem skoro dostal Miss CR. Ale nikdo netusi, jestli jsem ji fakt vybaloval z plavek nebo mi k tomu chybelo 300km...
Za prve ja pisou kluci, nemusíš nic měřit přesně, jestli to ma ve vařící vode kolem kiloohmu nebo kolik si to psal, tak je fuk jestli to je je 1k1 nebo 900ohm a jestli voda ma 90 nebo 100....
Za druhé, fi u kawy (jednotka denso) podle teploty vody děla jen korekce, tzn ikdyz tam čidlo nebude zapojené tak to pojede, korekci to hodi nakou default. Podle ty teploty vody to umi ubrat/přidat na palivu jen par procent, ne tak aby to chciplo. Vzduch to same.
Za třetí, diagnostika nepozná jestli z čidla leze místo 3v 4v, ta je úplne blba, pozná jen rozpojenej obvod a zkrat.
U tebe je evidentní ze si to pamatuje závady, v manuálu bude jak je smazat a kdyz je vyvolas znova po tom co to zablbne, uz by tam mělo byt jen to co to opravdu děla. Kdyz je to na dignostice, bude tam někde spátnej kontakt, třeba nalomenej drát ve svazku od toho padu, proto se to projevuje jen někdy. Osobně tipuju spis na to padovy čidlo, respektive dráty k nemu. Zjistit jakej odpor ma v ok stavu a takovej odpor připojit přímo na jednotku, nebo něco podobnyho, aby se vyloučila chyba někde v tom svazku.
Každopádně s tima teplotnima cidlama si podle me mimo, ty ten motor chcípnout nemuzou.
Dlaší mžnot bylo čidlo na stojánek. To je taky v pořádku.
Kabely jsem prošel všechny, konektory všechny odpojil a zapojil. Takže v tom by to být němělo. Změřim se na to čidlo kliky, to by tomu oprvdu mohlo odpovídat....
A asi bych natahl čast obvodu na novo, dráty uvnitř nezkontrolujes
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
Versys 650 - error code 32 "subthro... Kawasaki Versys 650 | RiosCZE | 5 | 20.5.2024 v 12:32 Krautkopf |
kawasaki versys 650 - chcípání Kawasaki Versys 650 | aklenot | 1 | 30.4.2024 v 09:30 Krautkopf |
Připojení navigace Kawasaki Versys 650 | Kuba1369 | 9 | 27.4.2024 v 09:12 Woodpec |
Versys/ Nx / NC [1, 2] Kawasaki Versys 650, Honda NC 750X, Honda NX500 | HALLU | 54 | 26.3.2024 v 20:03 TomasNBK |
Držák mobilu [1, 2] Kawasaki Versys 650 | Ameral | 41 | 24.3.2024 v 18:10 Radek_S |