Téma: Fabia I hatecore: zas a znovu? 16V 74kW
18.12.2012 v 21:34
Člověk je nepoučitelnej, zase vybíráme auto a zase nám padla do voka fábie

Problém (krom toho, že je to fábie ) je, že je to proslulá 1.4 16V 74kW.
Na první pohled působí celkem solidním dojmem, máme riskovat i pohled druhej? Aniž by následoval pohled třetí, čtvrtej a dvěstěpadesátej sedmej zespoda zevnitř?
Legendy o tom jaká je to olejnička znám, že to má kratší kvalty než 55kW jsem taky něco zaslechl, ale hodily by se mi postřehy někoho, kdo s tímto interceptorem má nějaký osobní zkušenosti... Ď


Naposledy editováno 15.02.2016 12:12:01

1 reakcí na tento příspěvek Fabia I hatecore: zas a znovu? 16V 74kW

18.12.2012 v 23:01 | Nahoru | #31
... no nic, ještě někdo nějakej nápad, jak vošéfovat ten pás?

1 reakcí na tento příspěvek Fabia I hatecore: zas a znovu? 16V 74kW

18.12.2012 v 23:05 | Nahoru | #32
skoda - simply clever

Fabia I hatecore: zas a znovu? 16V 74kW

18.12.2012 v 23:12 | Nahoru | #33
Měl jsem fabii combi 1.4 74kW - jedno z nejhorších aut co jsem kdy měl.
Teď mám octu 1 poface, rok 2002 1,6MPI 75 kW. Neni to zlý, ale furt to má pár vad už z výroby, se kterejma se (dle tvrzení mnoha lidí ze škoda-fóra) musíš prostě smířit. A nejsou to zrovna zanedbatelný prkotiny, nýbrž celkem důležitý věci. Předtim jsem za mnoho let měl hromadu (cca. 8) renaultů ("těch nehoráznejch sraček"). Ale nikdy jsem neřešil nic jako se dvěma škodulema. Všechno podstatný prostě naprosto dobře fungovalo. Jako jediný ukonejšení je fakt, že na šáde všechno seženeš a nemusíš na to čekat. Ale ta pověstná německá kvalita ... i jděte mi k šípku

Fabia I hatecore: zas a znovu? 16V 74kW

18.12.2012 v 23:16 | Nahoru | #34
Žabožrouti možná nemaj všechno košér, ale nikdy jsem neřešil spojku, vstřiky, sekající se podávací čerpadlo, padající okýnka, odemykající se dveře ...

Prostě škodovky maj nemoci, nad kterýma leckdo mávne rukou a říká si, jak skvělý auto si koupil. S renckama jsem měl pár trablí, ale nic takhle zásadního ...

(reakce na) Fabia I hatecore: zas a znovu? 16V 74kW

18.12.2012 v 23:30 | Nahoru | #35

FiZzeR píše: ... no nic, ještě někdo nějakej nápad, jak vošéfovat ten pás?



To nevim..mne se pas naviji..pri nejhorsim koukni tady

Fabia I hatecore: zas a znovu? 16V 74kW

19.12.2012 v 00:20 | Nahoru | #36
To někdo vymění za báwo?

Nejhorší je, že čech to všechno dokáže obhájit, ale nedej bože když se tohle stává na francouzovi tak je to hned sračka

Naposledy editováno 19.12.2012 00:22:01

Fabia I hatecore: zas a znovu? 16V 74kW

19.12.2012 v 01:50 | Nahoru | #37
Mně zase blbnou šponováky na Puntu tím způsobem, že při rychlejším zatažení za kšíru se naviják zasekne, ale po uvolnění už nepovolí, takže ani nenamotá, ani kšíra pak nejde vytáhnout, tož chcačky-nechcačky musím jet nezakšírován. Divné je, že po takovémto zaseknutí to pak trvá pár dnů, než naviják povolí a začne znovu fungovat.
Neřešil někdo podobné chování a je to nějak řešitelné, nebo bude lepší 15 let staré navijáky vyměnit?

Jinak koukám, že ohledně názoru na "švábrli" a zvlášť "Ho*noToPojede" to vidím stejně jako většina. Nejen, že přes přední sloupky není vidět a na křižovatce se za ně schová i dodávka (to se divím, že s takovým "restem" auto vůbec prošlo homologací), ale navíc o ostrou spodní hranu palubky bych přišel o kolena, volant také nejde moc do rukou, zadní sedačky rovněž žádná sláva. Soused má 1.4MPI první generace a mnohokrát řešil nevyzpytatelný úbytek glykolu, nic nenašli ani v autorizované dílně. Bývalý spolužák zase už 5x měnil potenciometry na plynu.
Celkový vzhled kastle ja paskvil, ale to je věc osobního názoru - kažný má jiný vkus. Ale ta druhá generace, vypadající na pohled úzká, vysoká a s čumákem ještě "připosraženějším", než předchozí, to už vážně škoda slov.

K tématu - moc bych to nepokoušel a kšíry dal raději nové. Pokud jen nenamotává, ale při rychlém vytahování zasekává, jak by měl, tak možná bude jen zatuhlý na hřídeli a v tom případě se stejně neobejdeš bez rozborky plastů sloupku kvůli přístupu k samotnému navijáku. Takže to už je pak snad lepší vykuchnout a dál nový. Jen může být někdy problém, pokud navijáky mají pyropatronové předpínače - po odpojení a připojení nových může ŘJ airbagů trvale hlásit chybu, kterou je třeba vymazat přes diagnostiku. Výrobci jsou dnes bez prominutí vychcaní a spoustu věcí mají "ošéfovaných" tak, abys s nimi musel na dílnu a solit 400,- na hodinu práce, ne-li víc. A nebývá neobvyklé, že se mechanik schválně 2 hodiny babrá se záležitostí, která zabere max. pár desítek minut.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Fabia I hatecore: zas a znovu? 16V 74kW

19.12.2012 v 07:03 | Nahoru | #38

Piwell píše: skoda - simply clever



Skoda- simply never!

Fabia I hatecore: zas a znovu? 16V 74kW

19.12.2012 v 07:28 | Nahoru | #39
mě když se nenavíjely pásy tak mi kamoš na myčce dal nějakej čistící prostředek a pak zase fangovaly, prej to je častej trabl,
jinak Fobie to je fakt das auto bych blil

Fabia I hatecore: zas a znovu? 16V 74kW

19.12.2012 v 08:16 | Nahoru | #40
Dle vyjadreni technickeho oddeleni skodovky je nenavijeni pasu u spolujezdce v poradku. Jako zasadni, problem ale vidi zavadu v nenavijeni pasu u ridice a na zadnich sedadlech, dostav se v co nejblizsi dobe do autorizovaneho servisu

(reakce na) Fabia I hatecore: zas a znovu? 16V 74kW

19.12.2012 v 08:26 | Nahoru | #41

VeFeRák píše: Skoda- simply never!



1 reakcí na tento příspěvek Fabia I hatecore: zas a znovu? 16V 74kW

19.12.2012 v 08:29 | Nahoru | #42
S pásama ti neporadim, ale trošku tu zkusim vylepšit renomé toho auta :)
Mám 1,4 16V 74 kW, dlouhou. Odjeto s tím mám ca 105 tkm, celkem má 185 tkm. Za celou dobu jsem neřešil vážnější problém. Docela dlouho mi trvalo zvyknout si na charakter motoru, ale to už se dávno podalo a teď jsem spokojenej, jede to líp jak většina dnešních 1,4 v benzínu. Ten výhled je oprávněná připomínka, ale je to něco za něco, zas ty sloupky něco udržej.
Sedadla mi přijdou supr (mám kůži) a jinak to auto asi odpovídá svojí době a ceně.
Spotřeba +- 7l/100km, ty MPíčka budou asi horší.
Nenadchne ani neurazí, jako čistě dopravní prostředek podle mě super.

Fabia I hatecore: zas a znovu? 16V 74kW

19.12.2012 v 08:29 | Nahoru | #43
já vám nevím, přítulky 1.2htp jezdí úplně v pohodě. taky je po dědovi, spotřebu jsem zatím neřešil a brzdou v provozu jsem s ní nikdy nebyl.

(reakce na) Fabia I hatecore: zas a znovu? 16V 74kW

19.12.2012 v 08:39 | Nahoru | #44
FiZzeR> Známej s ní dal i tachometrovejch 180, s HTP

Sice jel asi za 100/100 ale jel.. :D

1 reakcí na tento příspěvek Fabia I hatecore: zas a znovu? 16V 74kW

19.12.2012 v 09:23 | Nahoru | #45
Tak update, asi řádili škodovácký skřítci, dneska jsem přišel k autu a oba dva pásy byly namotaný

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Fabia I hatecore: zas a znovu? 16V 74kW

19.12.2012 v 09:42 | Nahoru | #46

Dave81 píše: S pásama ti neporadim, ale trošku tu zkusim vylepšit renomé toho auta :)
Mám 1,4 16V 74 kW, dlouhou. Odjeto s tím mám ca 105 tkm, celkem má 185 tkm. Za celou dobu jsem neřešil vážnější problém. Docela dlouho mi trvalo zvyknout si na charakter motoru, ale to už se dávno podalo a teď jsem spokojenej, jede to líp jak většina dnešních 1,4 v benzínu. Ten výhled je oprávněná připomínka, ale je to něco za něco, zas ty sloupky něco udržej.
Sedadla mi přijdou supr (mám kůži) a jinak to auto asi odpovídá svojí době a ceně.
Spotřeba +- 7l/100km, ty MPíčka budou asi horší.
Nenadchne ani neurazí, jako čistě dopravní prostředek podle mě super.



No tim tvrzenim že jede líp než většina dnešních 1.4 bych si teda nebyl až tak jistej, pokud se tu bavíme o 16ti ventilu tak tam Fóbie za konkurencí sakra ztrácí. O starym 8mi ventilu ani nemluvě, to je jen převrtanej motor z feldy. Obojí na auta stejnejch let výkonově dost ztrácí.

Fabia I hatecore: zas a znovu? 16V 74kW

19.12.2012 v 09:44 | Nahoru | #47
no gratuluju ke vlastneni nejhnusnejsiho auta na svete

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Fabia I hatecore: zas a znovu? 16V 74kW

19.12.2012 v 09:50 | Nahoru | #48

moucan píše: No tim tvrzenim že jede líp než většina dnešních 1.4 bych si teda nebyl až tak jistej, pokud se tu bavíme o 16ti ventilu tak tam Fóbie za konkurencí sakra ztrácí. O starym 8mi ventilu ani nemluvě, to je jen převrtanej motor z feldy. Obojí na auta stejnejch let výkonově dost ztrácí.



Převrtanej motor z MB1000. S nabastlenou stříkačkou, elektronickým plynem a kdyby měl nějaký koule, tak ho za ně drží euro normy... Jo, tak ten přesně mám

(reakce na) Fabia I hatecore: zas a znovu? 16V 74kW

19.12.2012 v 09:52 | Nahoru | #49

FiZzeR píše: Převrtanej motor z MB1000. S nabastlenou stříkačkou, elektronickým plynem a kdyby měl nějaký koule, tak ho za ně drží euro normy... Jo, tak ten přesně mám



Ty už tam máš aspoň vícebodovou stříkačku, já mam ve svym vehiklu jen jednobodovou a to je teprve boj někoho předjet

Naposledy editováno 19.12.2012 09:52:35

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Fabia I hatecore: zas a znovu? 16V 74kW

19.12.2012 v 09:55 | Nahoru | #50

moucan píše: No tim tvrzenim že jede líp než většina dnešních 1.4 bych si teda nebyl až tak jistej, pokud se tu bavíme o 16ti ventilu tak tam Fóbie za konkurencí sakra ztrácí. O starym 8mi ventilu ani nemluvě, to je jen převrtanej motor z feldy. Obojí na auta stejnejch let výkonově dost ztrácí.



No už jsem to psal, 1.4 74kW kombíka jsem měl. Motor do nějakejch 3500 ot. skoro netáhne, když se roztočí někam k 5 - 6 tis. tak je to docela pila, ale kdo takhle běžně jezdí. Nehledě na to, že to pak samozřejmě pěkně žere. A já debil si na tohle auto namontoval ještě tažný, což byly vyhozený prachy protože jsem zjistil, že se dá jezdit tak s prázdným vozejkem. Když byl vbozejk plnej (cca 400 kg nákladu) tak motor prostě netáhne a točit to s plným vozejkem kolem 5000 ot. je totální kravina. Teď tu octávku mám 1.6 75 kW, je to osmiventil a mám pocit, že ve spodních otáčkách je to auto nejmíň 2x silnější než ta fabie. Dá se s ní dokonce normálně jezdit i s naloženým vozejkem. A celkově je to proti fábii mnohem lepší auto.

(reakce na) Fabia I hatecore: zas a znovu? 16V 74kW

19.12.2012 v 09:56 | Nahoru | #51

FiZzeR píše: Tak update, asi řádili škodovácký skřítci, dneska jsem přišel k autu a oba dva pásy byly namotaný



ti tam šadewerk nahrál přes noc novej firmware na zatahování pásů, vidíš stačí se vozvat

Fabia I hatecore: zas a znovu? 16V 74kW

19.12.2012 v 09:57 | Nahoru | #52
ti poradim, co stim pasem, zahod to a kup jiny auto, fabia se hodi tak pro duchodce

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Fabia I hatecore: zas a znovu? 16V 74kW

19.12.2012 v 10:00 | Nahoru | #53

Piwell píše: No už jsem to psal, 1.4 74kW kombíka jsem měl. Motor do nějakejch 3500 ot. skoro netáhne, když se roztočí někam k 5 - 6 tis. tak je to docela pila, ale kdo takhle běžně jezdí. Nehledě na to, že to pak samozřejmě pěkně žere. A já debil si na tohle auto namontoval ještě tažný, což byly vyhozený prachy protože jsem zjistil, že se dá jezdit tak s prázdným vozejkem. Když byl vbozejk plnej (cca 400 kg nákladu) tak motor prostě netáhne a točit to s plným vozejkem kolem 5000 ot. je totální kravina. Teď tu octávku mám 1.6 75 kW, je to osmiventil a mám pocit, že ve spodních otáčkách je to auto nejmíň 2x silnější než ta fabie. Dá se s ní dokonce normálně jezdit i s naloženým vozejkem. A celkově je to proti fábii mnohem lepší auto.



Záleží tam na převodech taky, ochcávku jsem řídil jen čipnutou 1.9TDI a to je trochu jiná liga, s ropákem teď jezdim i jako služebnim jen právě ve fóbii. Ale Fabku jsem 1.4 16V v ruce měl a mam Feldu takže vim jaký tohle je utrpení, za feldou tažný mam a s velkym vozejkem + mašinou na něm byla cesta okolo 300km opravdu záživná. V sobotu mě to čeká zase. Takže kopečky na vytočenej trojec a jedeeeem.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Fabia I hatecore: zas a znovu? 16V 74kW

19.12.2012 v 10:01 | Nahoru | #54
moucan> s felinou tahnout 300 kilaku masinu na vozejku? to neni prevoz, to je regujerni sport

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Fabia I hatecore: zas a znovu? 16V 74kW

19.12.2012 v 10:03 | Nahoru | #55

wegas píše: moucan> s felinou tahnout 300 kilaku masinu na vozejku? to neni prevoz, to je regujerni sport



A to jsme jeli ještě 3 lidi , na Benešovský a "dálnici" na Tábor pak ale 110 vytáhla, jen když pak přišel kopec tak mi dejchaly na záda i Avie .

(reakce na) Fabia I hatecore: zas a znovu? 16V 74kW

19.12.2012 v 10:07 | Nahoru | #56

moucan píše: A to jsme jeli ještě 3 lidi , na Benešovský a "dálnici" na Tábor pak ale 110 vytáhla, jen když pak přišel kopec tak mi dejchaly na záda i Avie .



Fabia I hatecore: zas a znovu? 16V 74kW

19.12.2012 v 10:11 | Nahoru | #57
Já s Fobií nalítala 230 tisíc, byla to 1,4 MPI, nikdy žádný problém, jediné co se měnilo navíc krom spotřebních věcí byla zapalovací lišta. Je to hodně o tom jak se o ní člověk stará. I když já jí tedy nešetřila a mnohokrát se mi podařilo opřít tachometr
Navíc se mi jednička líbila víc na svojí dobu. Dvojka,vypadá jak tranvaj

A nejšerednější auto je toto:





Naposledy editováno 19.12.2012 10:14:07

Fabia I hatecore: zas a znovu? 16V 74kW

19.12.2012 v 10:52 | Nahoru | #58
asi máš v prdeli péro

Fabia I hatecore: zas a znovu? 16V 74kW

19.12.2012 v 11:05 | Nahoru | #59
Vlastně ani nechápu, proč si pořizujete takový krámy a pak se zpětně divíte, že to sou krámy. To je jako si koupit čínskej pitbike za pár šupů a pak bejt rozčilenej, jak je to všechno fórový.. BTW u mýho 25 let starýho auta (Made in Sweden) není ani s pásama žádnej problém. Jen na hrbolech má ten řidičův tendenci ho chtít jemně uškrtit v oblasti pupku (asi stále silná pružina, až moc). A přitom stálo desetinu toho co jetá Fóbie. Ale Škodivky budou ui přesto všechno furt český modly a "nejlepší" auta...

2 reakcí na tento příspěvek Fabia I hatecore: zas a znovu? 16V 74kW

19.12.2012 v 11:06 | Nahoru | #60
jáá jááá!!! já to neštěstí mám takýýý. 1,4MPi 44kW 2002 héčbejk.
skáče to, posilovač posiluje že sem z toho jalovej, najeto 180k. spotřeba 7,5 benzínu 8,3 LPG.

Pořád v tom něco vrže, minulej tejden se mi to nastartovaný zamklo (ta hrůza v očích kdy nastartovaný auto ometáš od sněhu a spěcháš do práce a najednou cvak... )teče do toho. dost často nejde otevřít kufr. Zmizel mi celej obsah banky chladiče , ale vodu to nežere ani olej nepřibyl, a nefouká to do vody. ptž sem dolil a už to tam zas zustalo. kolikrát startuju na 4x ptž imobilizer žije svým životem. projev motoru je naprostá katastrofa a za ten elektronickej plyn bych dal někomu po hubě. jediný plus jsou 8,3LPG a levný díly (rozvodová sada 320kč atd) Předtím jsem měl Mitshubishi Lancer 1987 1.8D 44kW a musím říct že jsem byl mnooohem spokojenější. bohužel zašel na korozi. měl naběhano přes 300.000 a motor klapal uplně v poho, kulatě, žádný tvrdý mlácení. a v letě sem s tím jezdil na friťák (když se dal sehnat lacinej)
Fabie je pomsta! vědět co mě čeká tak sem si za těch 40za auto a 30 za plyn koupil něco jinýho v atmosferický ropě. Turb se bojim.
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.


TOPlist