globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Olej s grafitem na řetěz.
4.10.2012 v 11:22
Zdravím,

mám doma nějakej olej s grafitem a chci se zeptat, zda vadí když s ním namažu řetěz. Taky se chci zeptat, jeslti ho můžu vyčistit obyčejným acetonem, nebo musím kupovat přímo čistící ředidla na řetěz.

Díky
Předchozí
1 2
Následující

(reakce na) Olej s grafitem na řetěz.

6.10.2012 v 22:20 | Nahoru | #31
Pete Biggy> Ted jsem psal na tuto firmu dotaz ohledne vzlinavosti,pres o,x krouzky....coz je dle meho nesmysl a pokud to tento vyrobek dokaze,tak "kontaminuje" mazivo uvnitr cepu,nebo muze dojit k "vyplachnuti" maziva dodaneho do cepu vyrobcem ....jsem zvedavy co mi napisou.....

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Olej s grafitem na řetěz.

7.10.2012 v 13:55 | Nahoru | #32
Pete Biggy> Toto byl muj dotaz:

Jak je mozne,ze u produktu ,ktery zde nabizite, deklarujete v popisu,ze je schopen vyvzlinat,ci proniknout zkrze krouzky,ktere tesni mazivo uvnitr cepu,ktere je v cepu jiz od vyrobce retezu a tim ho vlastne "kontaminovat"(sam vyrobce udava,ze se nesmi pozivat agresivni ci jine chemicke prostredky at uz k cisteni,ci mazani z duvodu poskozeni krouzku ci ztraty jejich tesnosti-funkcnosti a tim ztraty maziva z cepu a tim padem znehodnoceni retezu). Nemely by tesnici krouzky v retezu tesnit za kazdou cenu a tim udrzet retez v pouzitelnem stavu...??? Dale vyrobce udava mazani retezu po cca 1000 km, viz uzivatelsky manual Honda x11. Nedovedu si predstavit,ze po koupi noveho motocyklu, ci instalaci nove retezove sady po 1000 km namazu retez vyse zminovanym vyrobkem a ten tesnici krouzky "stahne" (byt na okamzik) a tim muze dojit ke ztrate mazaciho media v cepu a zaroven jeho "kontaminaci"... Muzete me k tomuto neco napsat,ci snad chapu vas inzerovany vyrobek,ci popis jeho aplikace a potazmo funkcnosti spatne...?
Za fundovanou odpoved predem dekuje Jiri.K

a nasledna odpoved:

Dobrý den

Pokud si přečtete popis u těchto produktu 3 produktu ( měli by se používat všechny tři dohromady)

http://www.motops.cz...izer-sada-pro-retez/

http://www.motops.cz...etez-sprej-na-retez/

Dostanete odpověd na všechny vaše otázky , výrobky firmy HKS nepoškozují O nebo X kroužky je to v popisu několikrát napsáno , pouze je krátkodobě stáhnou což je jejich unikátní vlastnost . Jak píšete pokud se jedná o nový řetěz nemá smysl s ním něco dělat nejdříve po 1000 km začít čistit a mazat , těsnění v řetězu není 100 procentní už po 1000 km mazivo pod o kroužky ubyde to právě zkracuje jeho životnost , pak je lepší doplnit mazivo i pod těsnícimy kroužky kreré má vyšší kvalitu než mazivo které dal výrobce v továrně tudíž se nejdná o žádnou kontaminaci něčím podřadným

Zde jsou stránky výrobce , nejedná se o žádnou marketingovou firmu která zjistila že jsou motorky nyní v čr v modě , tak vrhla na trh nový výrobek , vyrábí své výrobky od roku 1967 až do dnes a prodává své vyrobky v německu ( a celé evropě ) kde by se na trhu určitě neudržela pokud by prodávala něco nekvalitního

http://www.hks-czech.de/firmenprofil.html

Zde je test mazadla a čističe při 250 000 km cestě po africe

http://www.hks-czech.de/afrika-erprobt.html

Nevim co si o tom mam myslet.......kazdopadne toto ,pokud to tak skutecne funguje je unikat,ktery jako jeden z mala,nebo jedinny o kterem jsem slysel pronika pod krouzky do cepu.....Jak zajisti tento prostredek, aby nevyplachnul puvodni mazivo ve vetsi mire nez je doplneno "novym" nevim....,pokud by ho pouze doplnil a nejakym zpusobem "nekontaminoval"(napr.:nezadouci reakce dvou odlisnych latek s vysledkem snizeni mazivosti,..,...atd.),pak rekneme ano, je to ok.....na chvili stahnout krouzky a pak je zase "obnovit"...to nevim,nejsem chemik a tudiz netusim, jestli je to mozne zaroven se zachovanim puvodnich vlastnosti krouzku pred aplikaci vyrobku. S ceskou neduverivosti si myslim sve...stejne tak o tvrzeni,ze mazivo dodane je kvalitnejsi nez od vyrobce......
Kazdopadne pokud to skutecne takto funguje je to asi vyborna zalezitost........,ale.....jestli....

Naposledy editováno 07.10.2012 13:56:56

1 reakcí na tento příspěvek Olej s grafitem na řetěz.

7.10.2012 v 18:27 | Nahoru | #33
No hele, za mě asi takhle:

Opravdu si nemyslím, že on řetěz s tzv. "trvalou" náplní, bude mít po celou dobu životnosti, tj. nějakých 25 000 - 30 000 km stoprocentní těsnící schopnost. Na řetěz působí u dnešních nadupaných mašin neskutečné tlakové síly, musí odolávat velkým teplotním výkyvům, vnějším vlivům (voda, prach apod.). V neposlední řadě čištění, ať už jen mechanické (jak doporučuje ČZ) či chemické (ať origo čističe, petrolej či dokonce nafta, kterou spousta lidí ve velkým používá), kroužkům taky moc nepřidá. Ty si vážně myslíš, že po celou dobu životnosti mají ty kroužky po tomhle všem schopnost 100% těsnit? Proč by pak výrobci nezůstali u tzv. "O kroužků" a vymýšleli jiné, X či W kroužky?
Jinak samozřejmě, že hlavní prioritou je mazat valivou část řetězu, tedy váleček a především jejich styk s destičkami, ale zároveň velmi prospěšné je v rozumné míře lubrikovat i zmíněné těsnění tak, aby nedocházelo k jeho vydrolení. Těkavé složky sprejů zároveň proniknou pod unavené kroužkové těsnění.
Jinak, co se týče toho HKS, tak rozhodně nemám potřebu jej jakýmkoliv způsobem propagovat. Sám jej ještě ani nepoužívám, jen to mám v plánu, až doberu Motorex. Původně jsem chtěl jít do suchého maziva, jelikož jsem medvídek mýval a leštěnkář Ale ujistil jsem se, že pro mou potřebu je naprosto nevhodné. Kdybych byl jen víkendový jezdec za slunečného počasí, tak by to snad byla i ta správná volba, ale pro cestování to je absolutně nevhodné. A právě HKS mě velmi oslovilo svou menší četností mazání. Doufám, že to nejsou jen plané marketingové klepy. Snad nee, aspoň to na mě zatím tak nepůsobí a koneckonců jsem na něj slyšel jen a jen pozitiva. Ale, uvidí se

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Olej s grafitem na řetěz.

7.10.2012 v 19:17 | Nahoru | #34
Pete Biggy> na těsnící kroužky žádný velký síly nepůsobí, o velkých teplotních výkyvech asi taky nemůže být řeč, máloco je tak dobře chlazený jako řetěz. X kroužky líp těsní, tak tam mazivo vydrží dýl, a řetěz má delší životnost. Já na kroužky používám čistič brzd, a ten by těsnění fakt uškodit neměl, předpokládám že ani čističe řetězů.

Ale že by mazivo neproniklo pod kroužky to rozporovat nebudu, nevím. Já třeba používám k mazání a vlastně i průběžnýmu čistění Bel-Ray 6in1, kterej by podle hodně teoretiků jednak měl málo vydržet na řetězu, a taky by mohl mazivo pod kroužky rozpustit a vymýt, vzlínavost má dobrou. A funguje dobře

e: navíc 520 řetěz a hliníková rozeta, uvidím jak vydrží, po 8 tis těžko soudit.

Naposledy editováno 07.10.2012 19:17:55

(reakce na) Olej s grafitem na řetěz.

7.10.2012 v 20:19 | Nahoru | #35
[quote=Stev]Pete Biggy> na těsnící kroužky žádný velký síly nepůsobí, o velkých teplotních výkyvech asi taky nemůže být řeč, máloco je tak dobře chlazený jako řetěz.

No ono záleží. Ano, na samotné kroužky určitě zase tak velké síly nepůsobí, ano řetěz je slušně chlazený. Ale když vezmeš v potaz, jak titěrné těsnící kroužky jsou, z jakého že materiálu jsou vyrobené, jak jsou namáhány díly kolem nich, tak to pak již tak zanebatelné rozhodně není K tomu přidáš další již zmíněné aspekty...

[quote=Stev]Pete Biggy> X kroužky líp těsní, tak tam mazivo vydrží dýl, a řetěz má delší životnost.

Toto snad není ani nutné blíže komentovat, vždyť to vystihuje to, o čem mluvím. Řetěz během své životnosti není stoprocentně utěsněný

(reakce na) Olej s grafitem na řetěz.

8.10.2012 v 08:37 | Nahoru | #36

seikos píše: no ani ten petrolej není žádná hitparáda. Radši bych volil pouze naftu.
A ano, mazat buďto mazivem na řetěz nebo převodovým olejem. Předpokládám že ten olej v němž je ten grafit bude převodovej, nebo ložiskovej, tak toho se bát nemusíš. Tím to klidně můžeš namazat

Petrolej je pro řetěz asi tak nejlepší, v některých návodech je dokonce přímo psanej jako doporučené čistidlo těsněného řetězu. Nafta petrolej obsahuje. Aceton je keton a ty by mohly některým těsněním škodit(těm z nitrilkaučuku)!

Naposledy editováno 08.10.2012 08:37:40

(reakce na) Olej s grafitem na řetěz.

8.10.2012 v 16:34 | Nahoru | #37

Bornys píše: Pete Biggy> Toto byl muj dotaz:

Jak je mozne,ze u produktu ,ktery zde nabizite, deklarujete v popisu,ze je schopen vyvzlinat,ci proniknout zkrze krouzky,ktere tesni mazivo uvnitr cepu,ktere je v cepu jiz od vyrobce retezu a tim ho vlastne "kontaminovat"(sam vyrobce udava,ze se nesmi pozivat agresivni ci jine chemicke prostredky at uz k cisteni,ci mazani z duvodu poskozeni krouzku ci ztraty jejich tesnosti-funkcnosti a tim ztraty maziva z cepu a tim padem znehodnoceni retezu). Nemely by tesnici krouzky v retezu tesnit za kazdou cenu a tim udrzet retez v pouzitelnem stavu...??? Dale vyrobce udava mazani retezu po cca 1000 km, viz uzivatelsky manual Honda x11. Nedovedu si predstavit,ze po koupi noveho motocyklu, ci instalaci nove retezove sady po 1000 km namazu retez vyse zminovanym vyrobkem a ten tesnici krouzky "stahne" (byt na okamzik) a tim muze dojit ke ztrate mazaciho media v cepu a zaroven jeho "kontaminaci"... Muzete me k tomuto neco napsat,ci snad chapu vas inzerovany vyrobek,ci popis jeho aplikace a potazmo funkcnosti spatne...?
Za fundovanou odpoved predem dekuje Jiri.K

a nasledna odpoved:

Dobrý den

Pokud si přečtete popis u těchto produktu 3 produktu ( měli by se používat všechny tři dohromady)

http://www.motops.cz...izer-sada-pro-retez/

http://www.motops.cz...etez-sprej-na-retez/

Dostanete odpověd na všechny vaše otázky , výrobky firmy HKS nepoškozují O nebo X kroužky je to v popisu několikrát napsáno , pouze je krátkodobě stáhnou což je jejich unikátní vlastnost . Jak píšete pokud se jedná o nový řetěz nemá smysl s ním něco dělat nejdříve po 1000 km začít čistit a mazat , těsnění v řetězu není 100 procentní už po 1000 km mazivo pod o kroužky ubyde to právě zkracuje jeho životnost , pak je lepší doplnit mazivo i pod těsnícimy kroužky kreré má vyšší kvalitu než mazivo které dal výrobce v továrně tudíž se nejdná o žádnou kontaminaci něčím podřadným

Zde jsou stránky výrobce , nejedná se o žádnou marketingovou firmu která zjistila že jsou motorky nyní v čr v modě , tak vrhla na trh nový výrobek , vyrábí své výrobky od roku 1967 až do dnes a prodává své vyrobky v německu ( a celé evropě ) kde by se na trhu určitě neudržela pokud by prodávala něco nekvalitního

http://www.hks-czech.de/firmenprofil.html

Zde je test mazadla a čističe při 250 000 km cestě po africe

http://www.hks-czech.de/afrika-erprobt.html

Nevim co si o tom mam myslet.......kazdopadne toto ,pokud to tak skutecne funguje je unikat,ktery jako jeden z mala,nebo jedinny o kterem jsem slysel pronika pod krouzky do cepu.....Jak zajisti tento prostredek, aby nevyplachnul puvodni mazivo ve vetsi mire nez je doplneno "novym" nevim....,pokud by ho pouze doplnil a nejakym zpusobem "nekontaminoval"(napr.:nezadouci reakce dvou odlisnych latek s vysledkem snizeni mazivosti,..,...atd.),pak rekneme ano, je to ok.....na chvili stahnout krouzky a pak je zase "obnovit"...to nevim,nejsem chemik a tudiz netusim, jestli je to mozne zaroven se zachovanim puvodnich vlastnosti krouzku pred aplikaci vyrobku. S ceskou neduverivosti si myslim sve...stejne tak o tvrzeni,ze mazivo dodane je kvalitnejsi nez od vyrobce......
Kazdopadne pokud to skutecne takto funguje je to asi vyborna zalezitost........,ale.....jestli....



Ono pronikání maziva je difúzní záležitostí a záleží na struktuře danného těsnění. Slovo výplach není zrovna vhodné, spíš bych to nazval lehkým naředěním. Ale nebude to žádná divočina, kroužky jsou z olejovzdorného kaučuku(nitrilkaučuk nebo silikonkaučuk - "polární makromolekuly") a ty se vyznačují tím, že v minerálních i syntetických olejích(nepolárních uhlovodících nebo ethylenových oligomerech) nabobtnávají jen trošku(to je žádoucí kvůli těsnícím schopnostem). Minerálním olejům se chemicky podobá taky benzín, nafta i petrolej - všechno nepolární směs uhlovodíků jen se líší rozvětveností a délkou molekul, takže čištění tímto těsněním výrazně škodit prostě nemůže.
Předchozí
1 2
Následující
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
jakou z těchto dvou motorek [1, 2] Honda CBF 250, Honda VTR 250 matej20 35 27.10.2023 v 16:12 Oki
aku moto na zaciatok pre nizsiu zen... [1, 2] Honda CBF 250, Honda CBF 125 J-Girl 37 1.9.2023 v 11:24 Metric
W5 suché mazivo na řetězy z Lidlu Honda CBF 250 Mike70 20 3.6.2023 v 09:08 Jerry_jr
CBF 250 zvuk motoru Honda CBF 250 nenazranej 13 9.9.2022 v 22:43 nenazranej
CBF 250 kontrola napínáku Honda CBF 250 nenazranej 6 25.8.2022 v 10:28 nenazranej


TOPlist