Téma: Koupě Enfielda v Indii, cesta do ČR po vlastní ose
29.5.2012 v 14:03
Už je to nějaký čas (2008) co se klukům podařilo dovézt Enfieldy po vlastní ose na českých značkách.
http://www.motorkari...l-enfield-14823.html
Od té doby se o to pokusily další skupiny lidí, ale prý se to už nikomu nepovedlo. Protože sehnat na neexistující motorku české značky, velký techničák a carnet není jednoduché, zkusíme využít jiné legální prostředky.
O tento zážitek je stále velký zájem, proto bysme mohli dát hlavy dohromady a zkusit najít jiná řešení. Dle informací z května 2012 lze v Lahore v Pákistánu získat Temporary Import Licence, díky které můžeme indickou motorku s indickými značkami převézt přes Pákistán i bez Carnetu. Více info zde: Federal Board of Revenue (goverment of Pakistan)
http://www.cbr.gov.p...38&ArticleID=547
Další legální varianta je zakoupení Enfielda v Nepálu, kde se dá sehnat Carnet bez problému.
Já osobně chci v Delhi koupit motorku starší 25ti let (benzin, nebo diesel), přepsat ji na své jméno, kupit povinné ručení a vyrazit s ní známou cestou až do Brna. V ČR ji pak přihlásit na veteránské značky.
Mám první sadu otázek:
1. Přepíše Ind motorku na mé jméno a vystaví mi OTP, povinné ručení atd?
2. Když projedu Pákistánem s Temporary Import Licence do Íránu, nebudou tam po mě chtít opět Carnet?
3. Projedu Turecko a Bulharsko bez Carnetu, když budu mít v každé zemi koupení jejich povinné ručení?
4. Pustí mě s Enfieldem do Evropy (Bulharsko)?
Děkuji za Vaše názory a připomínky.
http://www.motorkari...l-enfield-14823.html
Od té doby se o to pokusily další skupiny lidí, ale prý se to už nikomu nepovedlo. Protože sehnat na neexistující motorku české značky, velký techničák a carnet není jednoduché, zkusíme využít jiné legální prostředky.
O tento zážitek je stále velký zájem, proto bysme mohli dát hlavy dohromady a zkusit najít jiná řešení. Dle informací z května 2012 lze v Lahore v Pákistánu získat Temporary Import Licence, díky které můžeme indickou motorku s indickými značkami převézt přes Pákistán i bez Carnetu. Více info zde: Federal Board of Revenue (goverment of Pakistan)
http://www.cbr.gov.p...38&ArticleID=547
Další legální varianta je zakoupení Enfielda v Nepálu, kde se dá sehnat Carnet bez problému.
Já osobně chci v Delhi koupit motorku starší 25ti let (benzin, nebo diesel), přepsat ji na své jméno, kupit povinné ručení a vyrazit s ní známou cestou až do Brna. V ČR ji pak přihlásit na veteránské značky.
Mám první sadu otázek:
1. Přepíše Ind motorku na mé jméno a vystaví mi OTP, povinné ručení atd?
2. Když projedu Pákistánem s Temporary Import Licence do Íránu, nebudou tam po mě chtít opět Carnet?
3. Projedu Turecko a Bulharsko bez Carnetu, když budu mít v každé zemi koupení jejich povinné ručení?
4. Pustí mě s Enfieldem do Evropy (Bulharsko)?
Děkuji za Vaše názory a připomínky.
1 reakcí na tento příspěvek Koupě Enfielda v Indii, cesta do ČR po vlastní ose
já neříkám že to nějak nepůjde - jenom to bude chtít trochu ,, trpělivosti ,,, ... a docela bude problém čas .... pokud vám tam někdo postaví moto -tak aby bylo pojízdné tak to vidím tak na dva tři týdny práce .... a potom dva dny na cestu na hranici - a až ho dostanete ho do pakistánu ( což tedy sem zvědavej hodně moc - zda to skutečně půjde ) - tak to snad už bude v poho - doprovod vojenskej přežijete .... jenom nevím jak s tím iránem ...
nepátrali jsme takhle podrobně - jeli jsme na jistotu ....
každopádně - držím palce .....
připravte se na eskortu v iránu - do cca bamu .... záleží jak moc je budete srát- nás nechali potom už napokoji ...
nepátrali jsme takhle podrobně - jeli jsme na jistotu ....
každopádně - držím palce .....
připravte se na eskortu v iránu - do cca bamu .... záleží jak moc je budete srát- nás nechali potom už napokoji ...
1 reakcí na tento příspěvek Koupě Enfielda v Indii, cesta do ČR po vlastní ose
Proč si všichni tolik chcete udělat "byrokratickou adventure" cestu? To vás to papírování a boj s úřady tak baví?
Pokud bych chtěl Enfielda, tak v Německu se jich prodává dost přihlášených na Německé papíry, okolo 50 litrů. Přihlášení stroje s EU papírama ale bez typového schválení v ČR je sice taky trochu adventure, ale úplné nic v porovnání s tím, do čeho se chcete pustit.
Raději bych koupil a přihlásil přihlásitelný stroj z EU a pak se na něm třeba vydal na výlet skrz Indii.
Pokud bych chtěl Enfielda, tak v Německu se jich prodává dost přihlášených na Německé papíry, okolo 50 litrů. Přihlášení stroje s EU papírama ale bez typového schválení v ČR je sice taky trochu adventure, ale úplné nic v porovnání s tím, do čeho se chcete pustit.
Raději bych koupil a přihlásil přihlásitelný stroj z EU a pak se na něm třeba vydal na výlet skrz Indii.
tady jde především o tu ,, cestu ,,,
jet to na nějakém endůru by mě fakt nebavilo .... touhle motorkou tak nějak splineš s okolním provozem .... pokud jsem zde na motorkářích sledoval cestopisy z průjezdu těmito zeměmi - tak všichni tam vypadaj jak mimozemštani ....
chce to trošku ubrat plyn a zkusit jen tak prostě - JET ...
A k tomuto nám přišel právě enfield nejvhodnější .... jede tak akorát , dá se spravit kladivem a voblečení a vybavení na jízdu nemusí bejt zrovna z motošhopu ...
pro nás to byla především - JÍZDA ...
jet to na nějakém endůru by mě fakt nebavilo .... touhle motorkou tak nějak splineš s okolním provozem .... pokud jsem zde na motorkářích sledoval cestopisy z průjezdu těmito zeměmi - tak všichni tam vypadaj jak mimozemštani ....
chce to trošku ubrat plyn a zkusit jen tak prostě - JET ...
A k tomuto nám přišel právě enfield nejvhodnější .... jede tak akorát , dá se spravit kladivem a voblečení a vybavení na jízdu nemusí bejt zrovna z motošhopu ...
pro nás to byla především - JÍZDA ...
To je parádně romantická představa "pro nás je hlavní jízda" a "spravíš to kladivem", ale pokud vím z loňského motorkářského festu na slovači, kde promítali právě takovou jízdu, tak není výjimkou, že to z 8 Indů 4 pro technické poruchy vzdají. A to jsou místní, domluví se v každé díře a mají motivaci - na mašinu šetřili pár let, na benál na takový výlet šetřili rok.... a pak se jim někde v bahně 20 km od nejbližší vesnice a 100 km od nejbližšího kováře vysype motor.
1 reakcí na tento příspěvek Koupě Enfielda v Indii, cesta do ČR po vlastní ose
Pak bych volil variantu "Raději bych koupil a přihlásil přihlásitelný stroj z EU a pak se na něm třeba vydal na výlet skrz Indii."
Podle toho, co jste psali, mi příjde jednodušší a možná i levnější koupit přihlásitelného ojetého Enfielda v Německu, co už má EU papíry a na něm se vydat do Indie a zpět. Pokud je to se vším tím papírováním tak jak píšete, tak si za ušetřené prachy za všechny ty papíry můžete dát tu cestu směrem tam navíc.
Podle toho, co jste psali, mi příjde jednodušší a možná i levnější koupit přihlásitelného ojetého Enfielda v Německu, co už má EU papíry a na něm se vydat do Indie a zpět. Pokud je to se vším tím papírováním tak jak píšete, tak si za ušetřené prachy za všechny ty papíry můžete dát tu cestu směrem tam navíc.

Deadman> Nejde nám o vlastnictví motorek. Ta je jen prostředkem pro zážitek z cesty. Pokud se zadaří, seženu dieslovýho enfielda za 50.000 Kč, kterej by v EU stál přes 120.000 Kč Další náklady na cestu už jsou marginální.
2 reakcí na tento příspěvek Koupě Enfielda v Indii, cesta do ČR po vlastní ose
pardon - volal jsem a byl by za měsíc a za cca 65 000 - jeden z lidiček co znám je sem nechává posílat z indie v kontejneru ...
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Koupě Enfielda v Indii, cesta do ČR po vlastní ose
Zdravíme všechny příznivce Enfieldů.
V pátek 8. 6. 2012 odlétáme do Indie pro Enfieldy. Zda se nám je podaří dovézt, se dočtena na našem blogu:
http://www.hynekobor...ie-brno-enfield.html
Těšíme se na Vaše komentáře. Hynek a Martin z Brna
V pátek 8. 6. 2012 odlétáme do Indie pro Enfieldy. Zda se nám je podaří dovézt, se dočtena na našem blogu:
http://www.hynekobor...ie-brno-enfield.html
Těšíme se na Vaše komentáře. Hynek a Martin z Brna
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Koupě Enfielda v Indii, cesta do ČR po vlastní ose
marrtinn> Marrtine, nezačínej páprdovatět. Vy jste taky jeli (a dojeli) i když všichni říkali, že je to nemožné.
Cíl je jen jeden, ale cest k němu jsou tisíce. Také jsi byl za "hranicemi našich všedních dnů", takže asi víš o čem mluvím...
Chápu, že se Freshynek jen ptal a ty jenom odpovídáš podle svých zkušeností. Ale jestli je správnej řízek, tak to dokáže
P.S. Mám pocit, že správnej řízek je

Naposledy editováno 08.06.2012 21:12:11
Cíl je jen jeden, ale cest k němu jsou tisíce. Také jsi byl za "hranicemi našich všedních dnů", takže asi víš o čem mluvím...
Chápu, že se Freshynek jen ptal a ty jenom odpovídáš podle svých zkušeností. Ale jestli je správnej řízek, tak to dokáže

P.S. Mám pocit, že správnej řízek je



Naposledy editováno 08.06.2012 21:12:11
tak už koupily diesly - TO SNAD ANI NENÍ MOŽNÝ - TAK TO TEDY NEVÍM - NA TOMLE SE TO PŘECE NEDÁ UJET
TO POJEDOU DVA MĚSÍCE ...
www.hynekoboril.com/cs/indie-brno-enfield/royal-enfield-novinky.html



www.hynekoboril.com/cs/indie-brno-enfield/royal-enfield-novinky.html
1 reakcí na tento příspěvek Koupě Enfielda v Indii, cesta do ČR po vlastní ose
Klukům tiše závidím.
Proč ale diesly? Neberte to jako rouhání, ale i když je to legenda, tak mi se prostě nelíbí (ten stacionární diesel agregát v rámu motorky..), přihlásit to na normální SPZ nepůjde, složité startování (teda co jsem hodně dávno četl, tak se musí vytáhnout špunt z hlavy a na první start stříknout benzín?), nízká maximálka.. No ale o tom to určitě není, jízda na tom může být nezapomenutelná a cestu klukům vážně závidím. Ten zbytek (úřady atd.) už rozhodně ne..
Tak držím palce, ať to vše zvládnete


Proč ale diesly? Neberte to jako rouhání, ale i když je to legenda, tak mi se prostě nelíbí (ten stacionární diesel agregát v rámu motorky..), přihlásit to na normální SPZ nepůjde, složité startování (teda co jsem hodně dávno četl, tak se musí vytáhnout špunt z hlavy a na první start stříknout benzín?), nízká maximálka.. No ale o tom to určitě není, jízda na tom může být nezapomenutelná a cestu klukům vážně závidím. Ten zbytek (úřady atd.) už rozhodně ne..
Tak držím palce, ať to vše zvládnete



c.j.> Možná proto - že je tady dostanou na veteránské - normální by neměli šanci dostat na čísla ...
jo - taky vím že to jede max 50-60... ale víc nepotřebujou .... akorát mám obavu - aby to vydržely - jak stroje - tak lidi .... ( vím jak vypadá cesta - a někde budou potřebovat sakra zrychlit - a někde si nejsem jistej zda nepadnou nudou )
Naposledy editováno 10.06.2012 10:33:09
jo - taky vím že to jede max 50-60... ale víc nepotřebujou .... akorát mám obavu - aby to vydržely - jak stroje - tak lidi .... ( vím jak vypadá cesta - a někde budou potřebovat sakra zrychlit - a někde si nejsem jistej zda nepadnou nudou )
Naposledy editováno 10.06.2012 10:33:09
Tak v tom případě ano, nenapadlo mě, že by to šlo dát na veteránské čísla, nějak jsem automaticky předpokládal, že diesel nepůjde ani na veterána..
Přímo na motorkářích je pěkný testík 350 dieslu , 500ka by měla uhánět až 105km/h, ale stoupání rychlost srazí asi až na polovinu.
Ale asi bych tomu přišel na chuť..
Přímo na motorkářích je pěkný testík 350 dieslu , 500ka by měla uhánět až 105km/h, ale stoupání rychlost srazí asi až na polovinu.
Ale asi bych tomu přišel na chuť..

1 reakcí na tento příspěvek Koupě Enfielda v Indii, cesta do ČR po vlastní ose
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Koupě Enfielda v Indii, cesta do ČR po vlastní ose
Zdravime priznivce Enfieldu. Koupili jsme diesly 500ccm ktere jsou trochu silnejsi nez ty klasicke 325ccm. Potrebujeme ale poradit od nekoho, kdo ma s dieslovym enfieldem zkusenosti. Mechanik nam rikal, ze je treba menit olej v motoru kazduch 2000 km. Dale pri kazdem tankovani dolevat do paliva 2 dlc oleje. Kazde 2000 km take menit vzduchovy filtr. Jsou tyto informace spravne? Dekujeme za rady majitelu dieslovych enfieldu.
Cesty se nebojime, ale to vedro nas zabiji. Tak nam drzte palce. Cau Hynek a Martin z Brna.
http://www.hynekobor...enfield-novinky.html
Cesty se nebojime, ale to vedro nas zabiji. Tak nam drzte palce. Cau Hynek a Martin z Brna.
http://www.hynekobor...enfield-novinky.html
Rozhodně nejsem expert na enfieldy, ale o přilévání oleje do nafty jsem v nějaké recenzi četl. Olej co 2tis? To je celkem často, ale když to říkal místní mechanik, tak komu jinému věřit 
Naposledy editováno 10.06.2012 20:28:20

Naposledy editováno 10.06.2012 20:28:20
freshynek> Ten olej do nafty chápu, protože na rozdíl od dřívější nafty je dnešní suchá a olejem se ztiší chod motoru, mám to vyzkoušené na dieselovém motoru v Peugeotu... 
..tak jsem koukal na tu trasu, vrátíte se ještě letos?

Naposledy editováno 12.06.2012 16:27:12

..tak jsem koukal na tu trasu, vrátíte se ještě letos?


Naposledy editováno 12.06.2012 16:27:12
Pro ty kteří nesledují přímo web http://www.hynekoboril.com/cs/indie-brno-enfield/royal-enfield-novinky.html
Jsme v Pákistánu
Úterý, 19 Červen 2012 17:48
Byl to hrozný boj, ale podařilo se. Dostali jsme se legálně do Pákistánu bez Carnetu s motorkou na indických značkách. Bylo to vyjednávání na 4 dny. Dva dny na indických hranicích a dva dny na pákistánských. Namísto Carnetu jsme použili Temporary Import Licence by a Tourist. Celý postup vysvětlíme níže.
Teď jsme v Lahore a chystáme se motorky naložit na vlak do Quetty. Máme špatný internet a málo času, takže více informací později.
Dnes jsme vstali v 8 hod. ráno, v 9 hod. byli na pákistánské celnici řešit papíry. Papíry jsme řešili ještě ve 21 hod. v Lahore s úředníkem, který nás vozil vlastním autem a hledal kopírku :) Během dne chtěl po nás asi desetkrát pas, aby ho mohl okopírovat. Nakonec jsme mu začali říkat "The Copy Man" Podepsali jsme totiž asi 8 papírů, které neustále 4 x kopíroval pro všechny možné účely. Takovou byrokracii jsme nečekali. Ale na indické celnici to nebylo o moc jednodušší.
Jsme v Pákistánu
Úterý, 19 Červen 2012 17:48
Byl to hrozný boj, ale podařilo se. Dostali jsme se legálně do Pákistánu bez Carnetu s motorkou na indických značkách. Bylo to vyjednávání na 4 dny. Dva dny na indických hranicích a dva dny na pákistánských. Namísto Carnetu jsme použili Temporary Import Licence by a Tourist. Celý postup vysvětlíme níže.
Teď jsme v Lahore a chystáme se motorky naložit na vlak do Quetty. Máme špatný internet a málo času, takže více informací později.
Dnes jsme vstali v 8 hod. ráno, v 9 hod. byli na pákistánské celnici řešit papíry. Papíry jsme řešili ještě ve 21 hod. v Lahore s úředníkem, který nás vozil vlastním autem a hledal kopírku :) Během dne chtěl po nás asi desetkrát pas, aby ho mohl okopírovat. Nakonec jsme mu začali říkat "The Copy Man" Podepsali jsme totiž asi 8 papírů, které neustále 4 x kopíroval pro všechny možné účely. Takovou byrokracii jsme nečekali. Ale na indické celnici to nebylo o moc jednodušší.
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
Do Indie na enfieldy, zkušenosti Royal Enfield Bullet 500 | Hery22 | 5 | 11.9.2024 v 12:19 FJRPEPA |
Technické údaje do TP Royal Enfield Bullet 350 | Mayk | 4 | 25.4.2024 v 09:58 Slow |
Mototobrašny samodomo ČZ 175/450, Royal Enfield Bullet 500 Jawa ČZ | Hery22 | 14 | 21.4.2024 v 11:54 krokoš |
Royal Enfield převodovka Royal Enfield Bullet 350 | 1Bandit | 12 | 27.6.2022 v 09:28 1Bandit |
Náhradní díly Royal Enfield Bullet 500 | venture | 6 | 12.2.2022 v 20:12 docent |