![](http://img.motofotky.cz/upload/images/forum/2012/13/74169_ICT5799.jpg)
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jak rychle se vám zahřívá CB500 / CBF500?
gugo píše: ty jezdis autem ? a ktomu se ridis knizkou ktera byla vydana v roce 1966 . DIk dneska jsem se lip jeste nepobavil (coz nemyslim spatne).
Jinak jeslti chces elegantnejsi reseni nez noviny ja pouzivam na TA papundekl, ale jelikoz je tam kapota tak to neni videt. V neletnich dobach ho trochu povytahnu kdzy se trochu ochladi zase ho tam zastrcim a kdyz nastane kveten tak ho vyhodim a napodzim si zase vystrihnu novej.
K tomu elegantnejsimu reseni: jmenuje se to zaluzie urcite to nejaka motorka ma ,ale nemuzu si vzpomenout jaka. Obcas to maji vzduchem chlazeny auticka typu fiatek a hodne se to pouziva na motorech u letadel ma to treba AN2, Brigadyr atd. Jedina zkusenost kterou stim mam ja je, ze kdyz je zapomenes zavreny a nesledujes teplotu tak pak varis.
Sorry, ale fyzikální zákony platěj nehledě na to jaký je rok. Ideální teplota pro spalování je opravdu 90 stupňů. Spíše lépe více, než méně. Holt motorky jsou stavěný na větší zátěž a motory nejsou ničím krytý, takže při normální kochačce za studeného počasí se ude ideálních teplot spalování těžko dosahovat. OD toho by tam měl býl ale fungujíécí termostat, aby držel teplotu motoru co nejblíže ideálu. Kde máte umístěné digitální měřiče teplot? Na chladiči, na motoru? Další důležitý faktor je teplota oleje a na to plno lidí zapomíná. PAk si myslejí, že když má chladící teplota 70 stupn'nů po tom, co to ohřejvají na stojánku, můžou tomu dát úplně na prdel a točit to do mrdek. NA er-5tce nemám teploměr kapaliny, ale pořídil jsem si teploměr oleje, Bohužel bez nástavce, taže to spíš měří teplotu karterů. I při největších mrazech se karterey dostanou na 50 stupňů. Vzhledem k tomu, že prostor převodovky je vyplněnejj oljeme tak max do 1/3, nepřijde mi to málo. Při skákání v kolonách za 30 stup'nů se kartery ohřejou max na 80 stupňů, nomral je 65. Chci si letos pořídit u Luise teploměr oleje, který bude zasahovat až do něho (bude mít onen nástavec, nebo jak to správně nazvat).
TAkže tresumé- možná na zimu dávat termostat, který spíná při vyšší teplotě a hlavně ho včas měnit, pokud jezdíte i za chladného počasí. A spíš než na větším opotřebení motoru (pokud to není extrém) se projeví podchlazení na kurva vysoké spotřebě. To dřív lidi vylágrujou motor častým startováním a popojížděním pár metrů ( v těšch chcílích se motor ohřívá úplně opd nuly) a jiným nešetrním zacházením.
Motorkám zdar!!!
Btw- přesně kvůli tomuhle co tady řešíte už dávají do novejch aut jen pseudoměřiče teploty a ne pravý teploměry. Ve fávu je ještě pěkně vidět, kdy sepne termostat, jak se ochladí motor když při jízdě z kopce vyřadíš na neutrál a pod. Nová auta (možná už i motorky) znají jen studený motor, provozní teplotu (60-100) a pak přehřátí. Nic víc.
řekl bych, že ohřívání takhle pomalu bude i normální.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jak rychle se vám zahřívá CB500 / CBF500?
Hofner píše: Sorry, ale fyzikální zákony platěj nehledě na to jaký je rok. Ideální teplota pro spalování je opravdu 90 stupňů. Spíše lépe více, než méně. Holt motorky jsou stavěný na větší zátěž a motory nejsou ničím krytý, takže při normální kochačce za studeného počasí se ude ideálních teplot spalování těžko dosahovat. OD toho by tam měl býl ale fungujíécí termostat, aby držel teplotu motoru co nejblíže ideálu. Kde máte umístěné digitální měřiče teplot? Na chladiči, na motoru? Další důležitý faktor je teplota oleje a na to plno lidí zapomíná. PAk si myslejí, že když má chladící teplota 70 stupn'nů po tom, co to ohřejvají na stojánku, můžou tomu dát úplně na prdel a točit to do mrdek. NA er-5tce nemám teploměr kapaliny, ale pořídil jsem si teploměr oleje, Bohužel bez nástavce, taže to spíš měří teplotu karterů. I při největších mrazech se karterey dostanou na 50 stupňů. Vzhledem k tomu, že prostor převodovky je vyplněnejj oljeme tak max do 1/3, nepřijde mi to málo. Při skákání v kolonách za 30 stup'nů se kartery ohřejou max na 80 stupňů, nomral je 65. Chci si letos pořídit u Luise teploměr oleje, který bude zasahovat až do něho (bude mít onen nástavec, nebo jak to správně nazvat).
TAkže tresumé- možná na zimu dávat termostat, který spíná při vyšší teplotě a hlavně ho včas měnit, pokud jezdíte i za chladného počasí. A spíš než na větším opotřebení motoru (pokud to není extrém) se projeví podchlazení na kurva vysoké spotřebě. To dřív lidi vylágrujou motor častým startováním a popojížděním pár metrů ( v těšch chcílích se motor ohřívá úplně opd nuly) a jiným nešetrním zacházením.
Motorkám zdar!!!
Btw- přesně kvůli tomuhle co tady řešíte už dávají do novejch aut jen pseudoměřiče teploty a ne pravý teploměry. Ve fávu je ještě pěkně vidět, kdy sepne termostat, jak se ochladí motor když při jízdě z kopce vyřadíš na neutrál a pod. Nová auta (možná už i motorky) znají jen studený motor, provozní teplotu (60-100) a pak přehřátí. Nic víc.
Ad1 autor zminoval korozi pri nedostatecne ohraty chladici kapaline. Slozeni chladicich kapalin v roce 1966, ze ktereho tak kniha pochazi, bylo zcela jiste takove ze dnesni hlinikovej motor by to tezko rozdejchal o antikoroznich prisadach, ktere se dneska davaj do chladicich kapalin ani nemluve. Takze stran koroze je 90 -60 uplne irelevantni.
90 stupnu je teplota chladici kapaliny, s teplotou spalovani nema rozhodne nic spolecneho, protoze z vhledem k pomeru teplot horeni benzinu a chladici kapaliny, ktere jsou o rad jinde je teplota rozdil 30 stupnu (60 nebo 90) taky uplne irelevantni.
A k tvemu resume, davat vzime termostat na vyssi teplotu. a] netusim jeslti se vubec do hondy da sehnat termostat na vyssi teplotu, ale je to celkem jedno protoze termostat je pokud je chladici okruh podchlazenej zavrenej !. To ze mas teply chladice je kvuli te male dirce co vnem je. Takze pokud je termostat zavrenej a stejne to mas podchlazeny asi to bude z toho duvodu, ze motor se chladi svym povrchem.
Ale nechci se hadat nemam na to naladu
![](https://www.motorkari.cz/upload/images/smajlici/wink.png)
gugo píše: Ad1 autor zminoval korozi pri nedostatecne ohraty chladici kapaline. Slozeni chladicich kapalin v roce 1966, ze ktereho tak kniha pochazi, bylo zcela jiste takove ze dnesni hlinikovej motor by to tezko rozdejchal o antikoroznich prisadach, ktere se dneska davaj do chladicich kapalin ani nemluve. Takze stran koroze je 90 -60 uplne irelevantni.
90 stupnu je teplota chladici kapaliny, s teplotou spalovani nema rozhodne nic spolecneho, protoze z vhledem k pomeru teplot horeni benzinu a chladici kapaliny, ktere jsou o rad jinde je teplota rozdil 30 stupnu (60 nebo 90) taky uplne irelevantni.
A k tvemu resume, davat vzime termostat na vyssi teplotu. a] netusim jeslti se vubec do hondy da sehnat termostat na vyssi teplotu, ale je to celkem jedno protoze termostat je pokud je chladici okruh podchlazenej zavrenej !. To ze mas teply chladice je kvuli te male dirce co vnem je. Takze pokud je termostat zavrenej a stejne to mas podchlazeny asi to bude z toho duvodu, ze motor se chladi svym povrchem.
Ale nechci se hadat nemam na to naladu
A) sehnat se dá asi těžko, tahle vyfiknundace se dělá v autech a to ještě kvůli tomu, aby to víc topilo
![](https://www.motorkari.cz/upload/images/smajlici/big_smile.png)
B) nikdy se ti motor neuchladí svým povrchem, ať se sebevětší zima. jezdil sjem s motorkou předloni na Niovej rok /sníh byl i v praze, tploty pod nulou) a při pomalý jízdě po zasněžený polňačce se sepla Sahara. Dobře, za určitých podmínek se možná může uchladit motor sám bez chladiče,a le to už by musela bejt asi solidní rychlost a navíc kurevská zima. To by dřív umrznul ten, co by mašinu soféroval
![](https://www.motorkari.cz/upload/images/smajlici/big_smile.png)
Ale dobře, když se nechceš hádat...TAky nejsme konstruktér motorů, abych se k tomu mohl fundovaně vyjadřovat.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jak rychle se vám zahřívá CB500 / CBF500?
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jak rychle se vám zahřívá CB500 / CBF500?
![](https://www.motorkari.cz/upload/images/smajlici/01.gif)
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
Koukám po lacinější motorce do 50 0... Suzuki GS 500E, Honda CBF 500, Kawasaki ER 5 | jira123 | 8 | 12.10.2022 v 16:02 jira123 |
"Brousící" zvuk při zavřeném plynu ... Honda CBF 500 | Wolfikkt | 7 | 24.6.2022 v 14:12 Slávek-TDM |
Honda CBF 500 Nestartuje Honda CBF 500 | SemiBiker | 17 | 19.6.2022 v 17:23 ja1 |
Paralelní dvouválec [1, 2] Honda CBF 500 | Mike70 | 31 | 27.5.2022 v 13:18 TomasNBK |
Zvláštně sjetá pneumatika Honda CBF 500 | Zdencek1 | 17 | 27.4.2022 v 13:50 jandam |