globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Jak rychle se vám zahřívá CB500 / CBF500?
V chladnějších dnech (cca 5-15°C) se mi na provozní teplotu (na fotce označená výseč nad C) motorka dostane tak cca po 10 km jízdy. Na horní označené čáře se ustálí prakticky vždycky a nad ní stoupá jen ve velkých vedrech či v kolonách ve městě. Jak se chová motor vám? Např. u mýho auta (benzin dvoulitr) se motor ve stejné trase ohřeje daleko rychleji. Klad sem si už otázku, zda není vyndanej termostat, že se motor ohřívá tak pomalu, ale fakt je že je obnaženej a ještě má žebrování.

Předchozí
1 2
Následující

Jak rychle se vám zahřívá CB500 / CBF500?

30.3.2012 v 10:58 | Nahoru | #31
Mike70: Hehe

Jak rychle se vám zahřívá CB500 / CBF500?

31.3.2012 v 13:41 | Nahoru | #32
Tak pokud si vzpomínám, tak se mi CBéčko chovalo podobně. Jen pro pořádek máš tam dost chladicí kapaliny?

Jak rychle se vám zahřívá CB500 / CBF500?

31.3.2012 v 19:59 | Nahoru | #33
cecetl jsem to cely, tak nevim zda tu uz nekdo neco podobneho nepsal, ale koukni se do manualu, zda neni neco k tomu psany, u TA tam pisou "jakmile zacne rucicka stoupat na znacku C je motor dostatecne zahraty pro jizdu"

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jak rychle se vám zahřívá CB500 / CBF500?

31.3.2012 v 20:31 | Nahoru | #34

gugo píše: ty jezdis autem ? a ktomu se ridis knizkou ktera byla vydana v roce 1966 . DIk dneska jsem se lip jeste nepobavil (coz nemyslim spatne).

Jinak jeslti chces elegantnejsi reseni nez noviny ja pouzivam na TA papundekl, ale jelikoz je tam kapota tak to neni videt. V neletnich dobach ho trochu povytahnu kdzy se trochu ochladi zase ho tam zastrcim a kdyz nastane kveten tak ho vyhodim a napodzim si zase vystrihnu novej.

K tomu elegantnejsimu reseni: jmenuje se to zaluzie urcite to nejaka motorka ma ,ale nemuzu si vzpomenout jaka. Obcas to maji vzduchem chlazeny auticka typu fiatek a hodne se to pouziva na motorech u letadel ma to treba AN2, Brigadyr atd. Jedina zkusenost kterou stim mam ja je, ze kdyz je zapomenes zavreny a nesledujes teplotu tak pak varis.



Sorry, ale fyzikální zákony platěj nehledě na to jaký je rok. Ideální teplota pro spalování je opravdu 90 stupňů. Spíše lépe více, než méně. Holt motorky jsou stavěný na větší zátěž a motory nejsou ničím krytý, takže při normální kochačce za studeného počasí se ude ideálních teplot spalování těžko dosahovat. OD toho by tam měl býl ale fungujíécí termostat, aby držel teplotu motoru co nejblíže ideálu. Kde máte umístěné digitální měřiče teplot? Na chladiči, na motoru? Další důležitý faktor je teplota oleje a na to plno lidí zapomíná. PAk si myslejí, že když má chladící teplota 70 stupn'nů po tom, co to ohřejvají na stojánku, můžou tomu dát úplně na prdel a točit to do mrdek. NA er-5tce nemám teploměr kapaliny, ale pořídil jsem si teploměr oleje, Bohužel bez nástavce, taže to spíš měří teplotu karterů. I při největších mrazech se karterey dostanou na 50 stupňů. Vzhledem k tomu, že prostor převodovky je vyplněnejj oljeme tak max do 1/3, nepřijde mi to málo. Při skákání v kolonách za 30 stup'nů se kartery ohřejou max na 80 stupňů, nomral je 65. Chci si letos pořídit u Luise teploměr oleje, který bude zasahovat až do něho (bude mít onen nástavec, nebo jak to správně nazvat).

TAkže tresumé- možná na zimu dávat termostat, který spíná při vyšší teplotě a hlavně ho včas měnit, pokud jezdíte i za chladného počasí. A spíš než na větším opotřebení motoru (pokud to není extrém) se projeví podchlazení na kurva vysoké spotřebě. To dřív lidi vylágrujou motor častým startováním a popojížděním pár metrů ( v těšch chcílích se motor ohřívá úplně opd nuly) a jiným nešetrním zacházením.

Motorkám zdar!!!

Btw- přesně kvůli tomuhle co tady řešíte už dávají do novejch aut jen pseudoměřiče teploty a ne pravý teploměry. Ve fávu je ještě pěkně vidět, kdy sepne termostat, jak se ochladí motor když při jízdě z kopce vyřadíš na neutrál a pod. Nová auta (možná už i motorky) znají jen studený motor, provozní teplotu (60-100) a pak přehřátí. Nic víc.

Jak rychle se vám zahřívá CB500 / CBF500?

31.3.2012 v 21:25 | Nahoru | #35
Na mojí ER6 sice teploměr nemám, ale zahřátá je cca po 2minutách brblání na stojanu na oblečení a 3-5km pomalé jízdy (více méně z kopce). Je to ale jen odhad podle chování motorky, reakcí na plyn, držení otáček atd :)
řekl bych, že ohřívání takhle pomalu bude i normální.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jak rychle se vám zahřívá CB500 / CBF500?

31.3.2012 v 22:32 | Nahoru | #36

Hofner píše: Sorry, ale fyzikální zákony platěj nehledě na to jaký je rok. Ideální teplota pro spalování je opravdu 90 stupňů. Spíše lépe více, než méně. Holt motorky jsou stavěný na větší zátěž a motory nejsou ničím krytý, takže při normální kochačce za studeného počasí se ude ideálních teplot spalování těžko dosahovat. OD toho by tam měl býl ale fungujíécí termostat, aby držel teplotu motoru co nejblíže ideálu. Kde máte umístěné digitální měřiče teplot? Na chladiči, na motoru? Další důležitý faktor je teplota oleje a na to plno lidí zapomíná. PAk si myslejí, že když má chladící teplota 70 stupn'nů po tom, co to ohřejvají na stojánku, můžou tomu dát úplně na prdel a točit to do mrdek. NA er-5tce nemám teploměr kapaliny, ale pořídil jsem si teploměr oleje, Bohužel bez nástavce, taže to spíš měří teplotu karterů. I při největších mrazech se karterey dostanou na 50 stupňů. Vzhledem k tomu, že prostor převodovky je vyplněnejj oljeme tak max do 1/3, nepřijde mi to málo. Při skákání v kolonách za 30 stup'nů se kartery ohřejou max na 80 stupňů, nomral je 65. Chci si letos pořídit u Luise teploměr oleje, který bude zasahovat až do něho (bude mít onen nástavec, nebo jak to správně nazvat).

TAkže tresumé- možná na zimu dávat termostat, který spíná při vyšší teplotě a hlavně ho včas měnit, pokud jezdíte i za chladného počasí. A spíš než na větším opotřebení motoru (pokud to není extrém) se projeví podchlazení na kurva vysoké spotřebě. To dřív lidi vylágrujou motor častým startováním a popojížděním pár metrů ( v těšch chcílích se motor ohřívá úplně opd nuly) a jiným nešetrním zacházením.

Motorkám zdar!!!

Btw- přesně kvůli tomuhle co tady řešíte už dávají do novejch aut jen pseudoměřiče teploty a ne pravý teploměry. Ve fávu je ještě pěkně vidět, kdy sepne termostat, jak se ochladí motor když při jízdě z kopce vyřadíš na neutrál a pod. Nová auta (možná už i motorky) znají jen studený motor, provozní teplotu (60-100) a pak přehřátí. Nic víc.



Ad1 autor zminoval korozi pri nedostatecne ohraty chladici kapaline. Slozeni chladicich kapalin v roce 1966, ze ktereho tak kniha pochazi, bylo zcela jiste takove ze dnesni hlinikovej motor by to tezko rozdejchal o antikoroznich prisadach, ktere se dneska davaj do chladicich kapalin ani nemluve. Takze stran koroze je 90 -60 uplne irelevantni.

90 stupnu je teplota chladici kapaliny, s teplotou spalovani nema rozhodne nic spolecneho, protoze z vhledem k pomeru teplot horeni benzinu a chladici kapaliny, ktere jsou o rad jinde je teplota rozdil 30 stupnu (60 nebo 90) taky uplne irelevantni.

A k tvemu resume, davat vzime termostat na vyssi teplotu. a] netusim jeslti se vubec do hondy da sehnat termostat na vyssi teplotu, ale je to celkem jedno protoze termostat je pokud je chladici okruh podchlazenej zavrenej !. To ze mas teply chladice je kvuli te male dirce co vnem je. Takze pokud je termostat zavrenej a stejne to mas podchlazeny asi to bude z toho duvodu, ze motor se chladi svym povrchem.

Ale nechci se hadat nemam na to naladu

(reakce na) Jak rychle se vám zahřívá CB500 / CBF500?

31.3.2012 v 22:35 | Nahoru | #37
Hofner> na ER-5 mám čidlo digitálního teploměru namontované místo toho čidla, co spíná varovnou kontrolku přehřátí motoru, takže přímo v termostatu. Mám teploměr Stage mini. Tuším, že je dokonce levnější, než to čidlo oleje .Navíc jsem objevil, že čidlo tohoto teploměru je vlastně prachobyčejný termistor, který se dá koupit za 15kč v elektrosoučástkách. Takže by nebyl problém nechat vysoustružit z mosazi čidlo na ten olej

(reakce na) Jak rychle se vám zahřívá CB500 / CBF500?

31.3.2012 v 23:52 | Nahoru | #38

gugo píše: Ad1 autor zminoval korozi pri nedostatecne ohraty chladici kapaline. Slozeni chladicich kapalin v roce 1966, ze ktereho tak kniha pochazi, bylo zcela jiste takove ze dnesni hlinikovej motor by to tezko rozdejchal o antikoroznich prisadach, ktere se dneska davaj do chladicich kapalin ani nemluve. Takze stran koroze je 90 -60 uplne irelevantni.

90 stupnu je teplota chladici kapaliny, s teplotou spalovani nema rozhodne nic spolecneho, protoze z vhledem k pomeru teplot horeni benzinu a chladici kapaliny, ktere jsou o rad jinde je teplota rozdil 30 stupnu (60 nebo 90) taky uplne irelevantni.

A k tvemu resume, davat vzime termostat na vyssi teplotu. a] netusim jeslti se vubec do hondy da sehnat termostat na vyssi teplotu, ale je to celkem jedno protoze termostat je pokud je chladici okruh podchlazenej zavrenej !. To ze mas teply chladice je kvuli te male dirce co vnem je. Takze pokud je termostat zavrenej a stejne to mas podchlazeny asi to bude z toho duvodu, ze motor se chladi svym povrchem.

Ale nechci se hadat nemam na to naladu



A) sehnat se dá asi těžko, tahle vyfiknundace se dělá v autech a to ještě kvůli tomu, aby to víc topilo

B) nikdy se ti motor neuchladí svým povrchem, ať se sebevětší zima. jezdil sjem s motorkou předloni na Niovej rok /sníh byl i v praze, tploty pod nulou) a při pomalý jízdě po zasněžený polňačce se sepla Sahara. Dobře, za určitých podmínek se možná může uchladit motor sám bez chladiče,a le to už by musela bejt asi solidní rychlost a navíc kurevská zima. To by dřív umrznul ten, co by mašinu soféroval

Ale dobře, když se nechceš hádat...TAky nejsme konstruktér motorů, abych se k tomu mohl fundovaně vyjadřovat.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jak rychle se vám zahřívá CB500 / CBF500?

2.4.2012 v 09:57 | Nahoru | #39
gugo> Mám CBF 500 krátce, ale taky mě to rozhodilo a první reakce byla, že je otevřený termostat a vlastně se to neohřeje. Docela mě vaše příspěvky uklidnili a počkám, až bude tepleji, jak se bude teplota chovat. Nechce se mi to hned rozdělávat....

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jak rychle se vám zahřívá CB500 / CBF500?

2.4.2012 v 10:02 | Nahoru | #40
Marzel> nic nerozdělávej, chová se to úplně normálně, uvidíš v letě za horka popojíždění v koloně, to leze hezky až nahoru, pak stačí ujet 2km v kuse a je vše v normálu....

(reakce na) Jak rychle se vám zahřívá CB500 / CBF500?

2.4.2012 v 15:40 | Nahoru | #41
Hustokrutej> jo jo, díky....v práci jsem si půjčil laserový teploměr, tak ještě zkusím zamířit na čidlo teploty, co je vedle termostatu a uvidím, kolik tam bude stupňů....

Jak rychle se vám zahřívá CB500 / CBF500?

20.12.2012 v 09:02 | Nahoru | #42
Kup si místo víčka oleje teploměr a to je důležitý údaj, teplota vody není tak důležitá (dokud teda nevaříš) Třeba u masivního V2 motoru v cruseru máš vodu ohřátou hned ale olej se hřeje třeba 15km...

Jak rychle se vám zahřívá CB500 / CBF500?

12.12.2013 v 20:52 | Nahoru | #43
U svojí CBF 500 jsem krátce po koupi (v půlce října) zakryl chladič asi ze 3/4 a postřeh byl následující - ať s deklem před chladičem nebo bez něj trvalo stejně dlouho, než ručička vylezla nad hodnotu "studený" - asi 3-4 km při 7-9 stupních. Rozdíl byl jen v tom, že se zakrytím se teplota při jízdě držela výš - zhruba v první třetině budíku. Při popojíždění ve městě se dostala téměř k prostřední čárce, ale ventilátor ještě nesepnul. Uvidím až přijdou letní hice, pak to budu moct porovnat...
Předchozí
1 2
Následující
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Koukám po lacinější motorce do 50 0... Suzuki GS 500E, Honda CBF 500, Kawasaki ER 5 jira123 8 12.10.2022 v 16:02 jira123
"Brousící" zvuk při zavřeném plynu ... Honda CBF 500 Wolfikkt 7 24.6.2022 v 14:12 Slávek-TDM
Honda CBF 500 Nestartuje Honda CBF 500 SemiBiker 17 19.6.2022 v 17:23 ja1
Paralelní dvouválec [1, 2] Honda CBF 500 Mike70 31 27.5.2022 v 13:18 TomasNBK
Zvláštně sjetá pneumatika Honda CBF 500 Zdencek1 17 27.4.2022 v 13:50 jandam


TOPlist