potřebuju koupit nějakou plechovku a vzhledem k tomu, že posledních cca 8 let sem jezdil na LPG a celkem si na to zvykl(aby ne, když plnou mám za 600,- ), rád bych u LPG zůstal...
Otázka č.1
jakej motor , vhodnej pro provoz na LPG zvolit, protože jsem zjistil, že je to docela věda, např. už sem byl rozhodnutej pro Mondeo r.2004 s 1.8 duratec, ale po tom, co jsem se dozvěděl, že nemají tvrzený ventilový sedla a ventilový vůle nelze u tohoto typu motoru vůbec nastavovat/měnit, je jasný, že ho z hledáčku musim vyškrtnou, což mě docela sere...
Jako adekvátní náhradu bych volil Focuse, nebo Š. Fábie, nebo Oktávku,vzhledem k rozšířenosti a dostupnosti dílů a to i z druhovýroby a tím i přiznivějším cenám...
Otázka č2.
jsou motory 1.6 používaný u Focuse stejný koncepce jako u Mondea?
otázka č.3 (už dóóóst!!!)
Jaký motorizace u škodovek by byly nejvodnější na provoz na LPG.
Abych to shrnul, shánim prostorný kombi(hlavně zavazadelník) který bude mít benzín. motor max 1.8 s hydroštelama, tvrzenýma ventil. sedlama a nejlépe rozvodama hnanýma řetězem, dá se mezi škodovkama, nebo Focusem takovej motor najít?
Pokud ne, doporučte jiný auto.Mám připravenejch nějakejch 120-150tis a nechci starší auto jak 2005.
Díkes
edit:úprava textu
Naposledy editováno 15.05.2012 12:04:54
1 reakcí na tento příspěvek nějakej odborník přes auta?(motory)
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) nějakej odborník přes auta?(motory)
při tomhle nájezdu km bych to skousnul... pokud teda nejezdis za 15l na sto...
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) nějakej odborník přes auta?(motory)
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) nějakej odborník přes auta?(motory)
Ahoj,montáž LPG již nějakou dobu dělám a zároveň opravuji automat.převodovky...co se týče motoru 5.7 HEMI ,tak můžu potvrdit že opravdu dokáže jezdit do 12l. a to z toho důvodu,že si vypíná válce. Tzn.že při ustálené rychlosti a lehké nožce,si odpojí 4válce a běží na zbylé 4.samozřejmě pokud se přidá,tak si připíná válce podle zátěže(vždy po 2).
mari> A co se týče LPG tak nejvhodnější a největší držáky jsou právě origo americké motory a to vzhledem tomu že v USA je nízkooktanový benzín,který se při spalování nejvíce podobá LPG. Mám případ,kdy ve voyageru má motor najeto přez 500.000km. jen na LPG. A pokud jde o evropská auta,tak jako ideální mi příjde octávia 1.6 a z těch starších audi 80 2.0 a to samé passat 2.0...jsou to stejné motory.
U LPG a životnosti zejména platí,čím jednodužší a bitelnější motor,tím víc vydrží. A jak jde o evropské fordy...NEBRAT!!!
Naposledy editováno 20.01.2012 21:57:11
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) nějakej odborník přes auta?(motory)
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) nějakej odborník přes auta?(motory)
Proč Fordy nebrat?Vážně uvažuju o Focusu...
dík
mari píše: Raďas-Kačka> neměl bys krom tý oktávky ještě víc tipů?Co nějakej Fiat,ty maj údajně tvrzený sedla ventilů, nebo nějakej korejec?
Proč Fordy nebrat?Vážně uvažuju o Focusu...
dík
Auta už dělám přez dvacet let a poslední dobrej ford - evropskej byla sierra 2,3D od tý doby šla kvalita rapidně dolu protože se převážně dělaj ve špaňělsku a z toho vyplívá nedostatečná antikorozní ochrana, a aby dohnali vývoj tak na vcelku solidní motor nacpou tolik elektroniky že ta se po pár letech začne sypat. Plus k tomu nekvalitní materiál hlav a slabý stěny bloku a válců. To už je lepší opel. Z italů je vcelku dobrej motor kterej byl v Maree 1,6 jinak italové maj teď spíš dobrý disláky. A než koreu tak spíš koukej po japoncích, mitsubishi, nissan-výborný motory rozvody řetězem,honda taky super. A když budeš koukat po evropě tak hlavně ať má kovový sací parohy ne plast. Problém dnešní doby a no vejch motoru je přehršle elektroniky, a nahrazování vše plasty. Z toho důvodu jsou starší 8 ventilový motory vhodnější a míň náchylný k podpalování ventilů. Za mne bych ti doporučil Voyagera neboť pokud máš bonusy na 3,3 obsah je povinné ručení 2400,- ročně a na dálku baští 12L plynu a po mněstě do 15L a pro plyn je vůbec nejlepší automat protože ten motor se vůbec neopotřebovává a neustále běží v optimálních otáčkách. Jinak opravdu z evropy je nejlepší naše ochcávka 1,6. Je to koncepčně starej osvědčenej motor a držák. A kvůli ventilům stačí dát přimazávání ekolube a máš klid. Do auta s již zamontovaným plynem bych klidně šel ale chce to sebou mechanika a na místě přeměřit tlaky aby jsi měl jistotu že není dolítanej na kaši.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) nějakej odborník přes auta?(motory)
Raďas-Kačka píše: Ahoj,montáž LPG již nějakou dobu dělám a zároveň opravuji automat.převodovky...co se týče motoru 5.7 HEMI ,tak můžu potvrdit že opravdu dokáže jezdit do 12l. a to z toho důvodu,že si vypíná válce. Tzn.že při ustálené rychlosti a lehké nožce,si odpojí 4válce a běží na zbylé 4.samozřejmě pokud se přidá,tak si připíná válce podle zátěže(vždy po 2).
umím jet s 1.8TSI za 6 litrů... ale i za cca 10, ustálenou 8,5... tak sem to myslel vzhledem k spotřebě 12L HEMI... kolik je reálná spotřeba při nájezdi 50 tis. km za rok v osobáku?
Naposledy editováno 20.01.2012 23:59:25
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) nějakej odborník přes auta?(motory)
Lion píše: umím jet s 1.8TSI za 6 litrů... ale i za cca 10, ustálenou 8,5... tak sem to myslel vzhledem k spotřebě 12L HEMI... kolik je reálná spotřeba při nájezdi 50 tis. km za rok v osobáku?
Myslíš jako tý HEMINY? Nebo úsporu peněz při provozu tvého auta na plyn?
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) nějakej odborník přes auta?(motory)
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) nějakej odborník přes auta?(motory)
Lion píše: Raďas-Kačka> HEMI... 1.8TSI živíme benzínem stejně jako předchozí 450 tis. dvě 1.8T
1. To co ti vydržela ta 1,8 tedy 450 tis. tak na motoru hemi teprve končí ráruka dávaj na 500 tis. km což svědčí o kvalitě a u tý heminy to je různý záleží v jakým autě je znám borce co s tímhle motorem jezdí a má průměr 10L plynu na 100km. Ale jsou i tací kterejm bere 28L na 100km. Jako u každýho auta záleží nejvíc na noze a stylu jízdy a na údržbě.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) nějakej odborník přes auta?(motory)
kuchy píše: Super téma.
Mám ranaulta 1,4 16 v na lpg a jsem happy.
Zatím je vše OK. V zásobě mám peníze na nový motor.
Taky bych koupil auto bez LPG a pak ho tam dodal.
K motorům. O Fordech vím prd. Zatím nové auto neřeším.
Jenom vím, že mi říkal kamarád, že Fiaty prý mají tvrdší sedla ventilu a trysky (silnější, nebo bětší - nevím) co více ostříkavají písty ze spodu. Proto mají některé větší spotřebu oleje. Zkus se někde poptat. Italové jsou milovníci plynu.
Naposledy editováno 21.01.2012 00:55:35
1,6 benzín-malej krouták/výkon,vyšší spotřeba.
1,5DCi-krouták dobrej,spotřeba žádnej zázrak,náchylný na kvalitu nafty,DPF!,
Podle mě to auto bude vážit tak 1500kg a měl bys naložit 7 lidí o váze 100kg tak jedeš Praha-Brno 110km/h s jazykem na vestě a za 12litrů.
Kdyby se vysrali na tyto malé motory(všichni nejen Renault) a takovej motor 2,0i-2,2i,2,4i bude mít menší nebo stejnou spotřebu jako 1,6i která jede na konci sil. A dnešní diesly-škoda mluvit-nafta na piču,vstřiky se serou,filtry pev.částic. a o spotřebě starýho TDi se už těm novejm motorum jenom zdá.
1 reakcí na tento příspěvek nějakej odborník přes auta?(motory)
Naposledy editováno 21.01.2012 09:21:14
Raďas-Kačka - Dobre info vidim to stejne.
mari> sefe bez si otestovat ted novej motor od renoltu 1.6dci!
Ve srovnavackach je to nej malej diesel.
Chova se jak turbo benzin v tocivosti proste zavodak
Take by ti mohlo pomoct kouknout se na casak SM spesl vydani o dieslech super pocteni.
Focuse 1.4 a 1.6 jim delala Yamaha a proto jedou super to ostatni na to se vyser.
Naposledy editováno 21.01.2012 13:26:23
2 reakcí na tento příspěvek nějakej odborník přes auta?(motory)
Mari- co třeba Fiat Stilo kombi? nebo mě osobně se zamlouvá tuten inzerát
Mandela píše: ta 1,6DCi nevím nevím. Přečti si jak motor funguje a docela bych se toho bál víc než jinýho novýho diesela.
Mari- co třeba Fiat Stilo kombi? nebo mě osobně se zamlouvá tuten inzerát
Stilo je nejmíň ,,divnej,, Fiat. Viděl jsem osobně 3 s křivou zadní nápravou, nebyly to teda kombíky ale max 3 roky starý. Lidi byli nešťastní z výměny žárovek v předních světlech. Mě to nevadilo, mám malý ruce a naučil jsem se to Tam se viděl měnit tak akorát cívky a u dieselů tak váha či EGR
edit:je mezi nima nějakej rozdíl?A co to má za motory?
Co fiat Croma?
Naposledy editováno 21.01.2012 17:14:09
Croma benzínová téměř neexistuje.
zelenáč-to není je Fiat. Třeba táková C.Xsara to je něco šílenýho udělat žárovku na straně u baterky. U Fiesty muselo ven celý světlo.Si nevybereš. Jepka jako jepka.
1 reakcí na tento příspěvek nějakej odborník přes auta?(motory)
Jsou motory používaný v těch Nubirách vhodný na LPG a věděl by někdo, jestli mají hydroštely?Přímo vstřik to asi nebude, ten je pro LPG naprosto nevhodne, co sem zjistil...
Co spolehlivost a kvalita zpracování?
1 reakcí na tento příspěvek nějakej odborník přes auta?(motory)
Nejaký specifický problémy?
2 svíčky na válec,
velké množství mot. oleje
Přeju dobrej výběr té Oktávky. Bude problém se vejít do roku,km,peněz aby to mělo cenu přestavovat a jezdit stim nákej pátek.
Scrappy.Bored píše: Radas-Kačka-Hele co víš o těch motorech HEMI ...jsou nějak náročný na servis?
Nejaký specifický problémy?
2 svíčky na válec,
velké množství mot. oleje
nevím o žádnejch ,koncepčně je ten motor ze sedmdesátejch let, kdy začli amící koketovat se spotřebou a odpojováním válců, a za ty roky to dotáhly do dokonalosti ,pokud by si chtěl přesný info tak mrknu do autodat. U ty zástavby plynu je to náročnější akoráde kvůli tomu odpojování. Jinak pro zajímavost momentálně s tím přišel bentley continental gt v8 jako s horkou novinkou a je v tom motor VW .Tady je aspoň vidět jak jsme v evropě sto let za opicema. Vem jen motorky japonský ,který jdou do usa. Většina z nich má rozvody kolama protože by to tam jinak nikdo moc nekupoval-kvůli životnosti.
1 reakcí na tento příspěvek nějakej odborník přes auta?(motory)
hele ty si stim motorem někdy jel?
Naposledy editováno 21.01.2012 21:42:12
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) nějakej odborník přes auta?(motory)
Scrappy.Bored píše: Radas-Kačka...jakékoliv info uvítám...díky...
hele ty si stim motorem někdy jel?
Jo jel a fakt je to bomba hlavně jsem nevěřil že dokáže z modu 4 válce plynule a tak bleskurychle přejít na osm. Prostě to vůbec nepostřehneš, info víc ti pošlu zítra PM. Víš co já jsem takovej technickej pídil a takovýhle věci mě dost zajímaj, jako vtec od hondy, vanos od BMW, proměnná dýlka sání renault, wankl od LADY a pod.