Téma: nějakej odborník přes auta?(motory)
 
20.1.2012 v 13:03
Zdarec,

potřebuju koupit nějakou plechovku a vzhledem k tomu, že posledních cca 8 let sem jezdil na LPG a celkem si na to zvykl(aby ne, když plnou mám za 600,- ), rád bych u LPG zůstal...

Otázka č.1
jakej motor , vhodnej pro provoz na LPG zvolit, protože jsem zjistil, že je to docela věda, např. už sem byl rozhodnutej pro Mondeo r.2004 s 1.8 duratec, ale po tom, co jsem se dozvěděl, že nemají tvrzený ventilový sedla a ventilový vůle nelze u tohoto typu motoru vůbec nastavovat/měnit, je jasný, že ho z hledáčku musim vyškrtnou, což mě docela sere...

Jako adekvátní náhradu bych volil Focuse, nebo Š. Fábie, nebo Oktávku,vzhledem k rozšířenosti a dostupnosti dílů a to i z druhovýroby a tím i přiznivějším cenám...

Otázka č2.
jsou motory 1.6 používaný u Focuse stejný koncepce jako u Mondea?

otázka č.3 (už dóóóst!!!)
Jaký motorizace u škodovek by byly nejvodnější na provoz na LPG.

Abych to shrnul, shánim prostorný kombi(hlavně zavazadelník) který bude mít benzín. motor max 1.8 s hydroštelama, tvrzenýma ventil. sedlama a nejlépe rozvodama hnanýma řetězem, dá se mezi škodovkama, nebo Focusem takovej motor najít?

Pokud ne, doporučte jiný auto.Mám připravenejch nějakejch 120-150tis a nechci starší auto jak 2005.

Díkes

edit:úprava textu


Naposledy editováno 15.05.2012 12:04:54

nějakej odborník přes auta?(motory)

20.1.2012 v 18:33 | Nahoru | #31
nebo zkus kouknout po modelech co byly uz z vyroby delany na LPG (ted je dela i skodovka octavii), u te bys ale asi musel chvili pockat aby ses financne vesel

1 reakcí na tento příspěvek nějakej odborník přes auta?(motory)

20.1.2012 v 18:35 | Nahoru | #32
a co nafťaky ? zase nemaj takovou spotrebu na 100 km .

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) nějakej odborník přes auta?(motory)

20.1.2012 v 18:42 | Nahoru | #33
Mandela> tahle Dacia vypadá docela k světu Dacia Lodgy , narozdíl od Loganu,ale užoitnou hodnotu bude mít asi dobrou, ale ohledně spolehlivosti jsem sylšel od mechanika, co Dacie dělá, že mi to moc nedoporučuje, že jsou poruchový...

(reakce na) nějakej odborník přes auta?(motory)

20.1.2012 v 19:20 | Nahoru | #34
lukaR1> ano, ale nekery maj spotřebu oleje pul litru na 1000 km.... nehlede na to ze te potkaj vstřiky, turbo apod. a seš v opravě za 50-80 tis... nebo jedine neco staršího bez turba nebo oktávku 66 kw... to je prostě loterie

při tomhle nájezdu km bych to skousnul... pokud teda nejezdis za 15l na sto...

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) nějakej odborník přes auta?(motory)

20.1.2012 v 20:27 | Nahoru | #35
mari> jj Lodgy vypadá dobře,ale bojim se toho,že do toho budou srát zase 105 końový 1,6 a 1,5 a to bude špatný. Že je Logan poruchovej možná,ale musim říct,že je to první auto z 5 co jsem měl a nasral sem do něj pokud neberu kupní cenu nejmíń penez za opravu a díly. Měl jsem Forda,Citroen,Renault,Bmw a to nebylo gut jo snad ještě žigulík z roku 76 to byl držák nerozbitnej. Obecně jsou povedený motory od wv 1,8turbo a s plynem nemá problém,aditivace ventilových sedel není nutná a de i čipnout a pořád jezdí za dobrý litry. 1,6MPi(75kw) taky ujde. Fordy prý nemaj moc dobrý sedla a opel je uplně na kokota v lpg. Koukni na stránky neptunharfa na diskuzi, třeba se něco dozvíš.

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) nějakej odborník přes auta?(motory)

20.1.2012 v 21:55 | Nahoru | #36
Lion> assassin> covece ony už prej 5.7 HEMI umí jezdit jedna bába povídala za 12l kombinovane... což mi přijde jako úlet... jezdit s tím v plynu jako s oturbeným benzínem by bylo super...

Ahoj,montáž LPG již nějakou dobu dělám a zároveň opravuji automat.převodovky...co se týče motoru 5.7 HEMI ,tak můžu potvrdit že opravdu dokáže jezdit do 12l. a to z toho důvodu,že si vypíná válce. Tzn.že při ustálené rychlosti a lehké nožce,si odpojí 4válce a běží na zbylé 4.samozřejmě pokud se přidá,tak si připíná válce podle zátěže(vždy po 2).

mari> A co se týče LPG tak nejvhodnější a největší držáky jsou právě origo americké motory a to vzhledem tomu že v USA je nízkooktanový benzín,který se při spalování nejvíce podobá LPG. Mám případ,kdy ve voyageru má motor najeto přez 500.000km. jen na LPG. A pokud jde o evropská auta,tak jako ideální mi příjde octávia 1.6 a z těch starších audi 80 2.0 a to samé passat 2.0...jsou to stejné motory.
U LPG a životnosti zejména platí,čím jednodužší a bitelnější motor,tím víc vydrží. A jak jde o evropské fordy...NEBRAT!!!

Naposledy editováno 20.01.2012 21:57:11

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) nějakej odborník přes auta?(motory)

20.1.2012 v 23:15 | Nahoru | #37
Mandela> proč jsou ty 105 końový 1,6 a 1,5 špatný?

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) nějakej odborník přes auta?(motory)

20.1.2012 v 23:19 | Nahoru | #38
Raďas-Kačka> neměl bys krom tý oktávky ještě víc tipů?Co nějakej Fiat,ty maj údajně tvrzený sedla ventilů, nebo nějakej korejec?

Proč Fordy nebrat?Vážně uvažuju o Focusu...

dík

(reakce na) nějakej odborník přes auta?(motory)

20.1.2012 v 23:42 | Nahoru | #39

mari píše: Raďas-Kačka> neměl bys krom tý oktávky ještě víc tipů?Co nějakej Fiat,ty maj údajně tvrzený sedla ventilů, nebo nějakej korejec?

Proč Fordy nebrat?Vážně uvažuju o Focusu...

dík


Auta už dělám přez dvacet let a poslední dobrej ford - evropskej byla sierra 2,3D od tý doby šla kvalita rapidně dolu protože se převážně dělaj ve špaňělsku a z toho vyplívá nedostatečná antikorozní ochrana, a aby dohnali vývoj tak na vcelku solidní motor nacpou tolik elektroniky že ta se po pár letech začne sypat. Plus k tomu nekvalitní materiál hlav a slabý stěny bloku a válců. To už je lepší opel. Z italů je vcelku dobrej motor kterej byl v Maree 1,6 jinak italové maj teď spíš dobrý disláky. A než koreu tak spíš koukej po japoncích, mitsubishi, nissan-výborný motory rozvody řetězem,honda taky super. A když budeš koukat po evropě tak hlavně ať má kovový sací parohy ne plast. Problém dnešní doby a no vejch motoru je přehršle elektroniky, a nahrazování vše plasty. Z toho důvodu jsou starší 8 ventilový motory vhodnější a míň náchylný k podpalování ventilů. Za mne bych ti doporučil Voyagera neboť pokud máš bonusy na 3,3 obsah je povinné ručení 2400,- ročně a na dálku baští 12L plynu a po mněstě do 15L a pro plyn je vůbec nejlepší automat protože ten motor se vůbec neopotřebovává a neustále běží v optimálních otáčkách. Jinak opravdu z evropy je nejlepší naše ochcávka 1,6. Je to koncepčně starej osvědčenej motor a držák. A kvůli ventilům stačí dát přimazávání ekolube a máš klid. Do auta s již zamontovaným plynem bych klidně šel ale chce to sebou mechanika a na místě přeměřit tlaky aby jsi měl jistotu že není dolítanej na kaši.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) nějakej odborník přes auta?(motory)

20.1.2012 v 23:58 | Nahoru | #40

Raďas-Kačka píše: Ahoj,montáž LPG již nějakou dobu dělám a zároveň opravuji automat.převodovky...co se týče motoru 5.7 HEMI ,tak můžu potvrdit že opravdu dokáže jezdit do 12l. a to z toho důvodu,že si vypíná válce. Tzn.že při ustálené rychlosti a lehké nožce,si odpojí 4válce a běží na zbylé 4.samozřejmě pokud se přidá,tak si připíná válce podle zátěže(vždy po 2).



umím jet s 1.8TSI za 6 litrů... ale i za cca 10, ustálenou 8,5... tak sem to myslel vzhledem k spotřebě 12L HEMI... kolik je reálná spotřeba při nájezdi 50 tis. km za rok v osobáku?

Naposledy editováno 20.01.2012 23:59:25

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) nějakej odborník přes auta?(motory)

21.1.2012 v 00:02 | Nahoru | #41

Lion píše: umím jet s 1.8TSI za 6 litrů... ale i za cca 10, ustálenou 8,5... tak sem to myslel vzhledem k spotřebě 12L HEMI... kolik je reálná spotřeba při nájezdi 50 tis. km za rok v osobáku?


Myslíš jako tý HEMINY? Nebo úsporu peněz při provozu tvého auta na plyn?

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) nějakej odborník přes auta?(motory)

21.1.2012 v 00:06 | Nahoru | #42
Raďas-Kačka> HEMI... 1.8TSI živíme benzínem stejně jako předchozí 450 tis. dvě 1.8T

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) nějakej odborník přes auta?(motory)

21.1.2012 v 00:21 | Nahoru | #43

Lion píše: Raďas-Kačka> HEMI... 1.8TSI živíme benzínem stejně jako předchozí 450 tis. dvě 1.8T


1. To co ti vydržela ta 1,8 tedy 450 tis. tak na motoru hemi teprve končí ráruka dávaj na 500 tis. km což svědčí o kvalitě a u tý heminy to je různý záleží v jakým autě je znám borce co s tímhle motorem jezdí a má průměr 10L plynu na 100km. Ale jsou i tací kterejm bere 28L na 100km. Jako u každýho auta záleží nejvíc na noze a stylu jízdy a na údržbě.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) nějakej odborník přes auta?(motory)

21.1.2012 v 00:26 | Nahoru | #44
Raďas-Kačka> měli jsme dvě 1.8T superby... jeden šel při 210 tis. další 235 cca... současnej 1.8TSI combi má necelých 90... všechno mělo servisku a motorově závažný problém nebyl... nájezd 50 tis. km/rok... tempo je různý... ale dálnice cestovka tak těch 150-180 kmh

(reakce na) nějakej odborník přes auta?(motory)

21.1.2012 v 00:31 | Nahoru | #45

kuchy píše: Super téma.
Mám ranaulta 1,4 16 v na lpg a jsem happy.
Zatím je vše OK. V zásobě mám peníze na nový motor.

Taky bych koupil auto bez LPG a pak ho tam dodal.

K motorům. O Fordech vím prd. Zatím nové auto neřeším.
Jenom vím, že mi říkal kamarád, že Fiaty prý mají tvrdší sedla ventilu a trysky (silnější, nebo bětší - nevím) co více ostříkavají písty ze spodu. Proto mají některé větší spotřebu oleje. Zkus se někde poptat. Italové jsou milovníci plynu.

jj to máš pravdu, mám taky itala na plyn a úplna spokojenost navíc fiat byl jeden z prvních, alespoň u nás co začal prodávat auta už přestavěné na lpg,takže něco na tom asi bude. a miluju ty co říkají italské auto nikdy a plyn bych si nikdy do auta nechal ale to už je jejích problém

Naposledy editováno 21.01.2012 00:55:35

(reakce na) nějakej odborník přes auta?(motory)

21.1.2012 v 00:33 | Nahoru | #46
Lion> Uvědom si že je to auto z USA tedy nejvyší povolená rychlost je 90 mil a tam si každej hodně rozmyslí to překročit, takže i auta tam konstruovaný při této rychlosti baští nejmíň takže se rozjedeš ustálíš rychlost, zapneš tempomat motor vypne čtyři kotle a polikáš míle se směšnou spotřebou . Jakmile ťápneš na plyn tak ve zlomku vteřiny zatopí další čtyři kotle a směšná spotřeba se změní ve výr v nádrži Co víc k tomu říct, víc.

(reakce na) nějakej odborník přes auta?(motory)

21.1.2012 v 08:53 | Nahoru | #47
mari>
1,6 benzín-malej krouták/výkon,vyšší spotřeba.
1,5DCi-krouták dobrej,spotřeba žádnej zázrak,náchylný na kvalitu nafty,DPF!,
Podle mě to auto bude vážit tak 1500kg a měl bys naložit 7 lidí o váze 100kg tak jedeš Praha-Brno 110km/h s jazykem na vestě a za 12litrů.
Kdyby se vysrali na tyto malé motory(všichni nejen Renault) a takovej motor 2,0i-2,2i,2,4i bude mít menší nebo stejnou spotřebu jako 1,6i která jede na konci sil. A dnešní diesly-škoda mluvit-nafta na piču,vstřiky se serou,filtry pev.částic. a o spotřebě starýho TDi se už těm novejm motorum jenom zdá.

1 reakcí na tento příspěvek nějakej odborník přes auta?(motory)

21.1.2012 v 09:16 | Nahoru | #48
mě se strašně libi, tohle auto strasne moc ho chci . co myslite ?auto.bazos.cz/inzerat/13172331/Krasne-a-zachovale.php je starsi ale pokud by se sehnalo zachovaly ?porad je to kus auta myt ho jako cisty ,+ to co mam na jezdeni do prace .

Naposledy editováno 21.01.2012 09:21:14

(reakce na) nějakej odborník přes auta?(motory)

21.1.2012 v 13:21 | Nahoru | #49
lukaR1> vyborne...trochu si promluv s lidma co to jezdi a specielne tato A6ka stala nejvice za HOVNO at uz kvalitou tak jizdnima vlastnostma jen naprava hlinikova ti ukaze pruvav v penezence. a 240tis pridej min 100tis km ktomu.

Raďas-Kačka - Dobre info vidim to stejne.

mari> sefe bez si otestovat ted novej motor od renoltu 1.6dci!
Ve srovnavackach je to nej malej diesel.
Chova se jak turbo benzin v tocivosti proste zavodak
Take by ti mohlo pomoct kouknout se na casak SM spesl vydani o dieslech super pocteni.
Focuse 1.4 a 1.6 jim delala Yamaha a proto jedou super to ostatni na to se vyser.

Naposledy editováno 21.01.2012 13:26:23

2 reakcí na tento příspěvek nějakej odborník přes auta?(motory)

21.1.2012 v 14:53 | Nahoru | #50
ta 1,6DCi nevím nevím. Přečti si jak motor funguje a docela bych se toho bál víc než jinýho novýho diesela.

Mari- co třeba Fiat Stilo kombi? nebo mě osobně se zamlouvá tuten inzerát

(reakce na) nějakej odborník přes auta?(motory)

21.1.2012 v 16:59 | Nahoru | #51

Mandela píše: ta 1,6DCi nevím nevím. Přečti si jak motor funguje a docela bych se toho bál víc než jinýho novýho diesela.

Mari- co třeba Fiat Stilo kombi? nebo mě osobně se zamlouvá tuten inzerát



Stilo je nejmíň ,,divnej,, Fiat. Viděl jsem osobně 3 s křivou zadní nápravou, nebyly to teda kombíky ale max 3 roky starý. Lidi byli nešťastní z výměny žárovek v předních světlech. Mě to nevadilo, mám malý ruce a naučil jsem se to Tam se viděl měnit tak akorát cívky a u dieselů tak váha či EGR

(reakce na) nějakej odborník přes auta?(motory)

21.1.2012 v 17:11 | Nahoru | #52
Mandela> to nevypadá zle,ale nic o těhle autech nevim(Chevrolet) ani nevim, jak je to se servisem a spolehlivostí, každopádně jsou to nějaký levný káry...Neni ono to stejný s Daewwo, to je korejec, ne?

edit:je mezi nima nějakej rozdíl?A co to má za motory?

Co fiat Croma?

Naposledy editováno 21.01.2012 17:14:09

nějakej odborník přes auta?(motory)

21.1.2012 v 18:07 | Nahoru | #53
Daewoo(pozdeji Chevrolet Lacetti),ale už za vlády GM tedy Chevroletu. Bylo a bude,že korejsky auto si moc nedrží cenu a proto taková cena. Motory taky GM. Koukni třeba do Kelly na ceny dílů,ale věřím ,že je to stejný jako vše ostatní.
Croma benzínová téměř neexistuje.

zelenáč-to není je Fiat. Třeba táková C.Xsara to je něco šílenýho udělat žárovku na straně u baterky. U Fiesty muselo ven celý světlo.Si nevybereš. Jepka jako jepka.

nějakej odborník přes auta?(motory)

21.1.2012 v 18:16 | Nahoru | #54
oktávku 1,6 -jak už tady pár lidi psalo.ideální auto pokud chceš šetřit-nejen levný provoz,ale i díly za pusu-narozdíl od zmiňovaného forda.

1 reakcí na tento příspěvek nějakej odborník přes auta?(motory)

21.1.2012 v 18:24 | Nahoru | #55
OK, takže asi tu Oktávku i když se mi extra nelíbí a údajně se hodně kradou...

Jsou motory používaný v těch Nubirách vhodný na LPG a věděl by někdo, jestli mají hydroštely?Přímo vstřik to asi nebude, ten je pro LPG naprosto nevhodne, co sem zjistil...

Co spolehlivost a kvalita zpracování?

1 reakcí na tento příspěvek nějakej odborník přes auta?(motory)

21.1.2012 v 18:39 | Nahoru | #56
Radas-Kačka-Hele co víš o těch motorech HEMI ...jsou nějak náročný na servis?
Nejaký specifický problémy?
2 svíčky na válec,
velké množství mot. oleje

nějakej odborník přes auta?(motory)

21.1.2012 v 19:00 | Nahoru | #57
více méně je každej takovej motor vhodněj na přestavbu a hydroštely má určite(16V).Přímovstřik to není,ale i ten jde předělat(FSI),ale stojí to 50000kč a to je o ničom. A ještě ti to přepína na benzín dle zátěže.
Přeju dobrej výběr té Oktávky. Bude problém se vejít do roku,km,peněz aby to mělo cenu přestavovat a jezdit stim nákej pátek.

(reakce na) nějakej odborník přes auta?(motory)

21.1.2012 v 19:46 | Nahoru | #58

Scrappy.Bored píše: Radas-Kačka-Hele co víš o těch motorech HEMI ...jsou nějak náročný na servis?
Nejaký specifický problémy?
2 svíčky na válec,
velké množství mot. oleje


nevím o žádnejch ,koncepčně je ten motor ze sedmdesátejch let, kdy začli amící koketovat se spotřebou a odpojováním válců, a za ty roky to dotáhly do dokonalosti ,pokud by si chtěl přesný info tak mrknu do autodat. U ty zástavby plynu je to náročnější akoráde kvůli tomu odpojování. Jinak pro zajímavost momentálně s tím přišel bentley continental gt v8 jako s horkou novinkou a je v tom motor VW .Tady je aspoň vidět jak jsme v evropě sto let za opicema. Vem jen motorky japonský ,který jdou do usa. Většina z nich má rozvody kolama protože by to tam jinak nikdo moc nekupoval-kvůli životnosti.

1 reakcí na tento příspěvek nějakej odborník přes auta?(motory)

21.1.2012 v 21:41 | Nahoru | #59
Radas-Kačka...jakékoliv info uvítám...díky...

hele ty si stim motorem někdy jel?

Naposledy editováno 21.01.2012 21:42:12

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) nějakej odborník přes auta?(motory)

21.1.2012 v 22:05 | Nahoru | #60

Scrappy.Bored píše: Radas-Kačka...jakékoliv info uvítám...díky...

hele ty si stim motorem někdy jel?


Jo jel a fakt je to bomba hlavně jsem nevěřil že dokáže z modu 4 válce plynule a tak bleskurychle přejít na osm. Prostě to vůbec nepostřehneš, info víc ti pošlu zítra PM. Víš co já jsem takovej technickej pídil a takovýhle věci mě dost zajímaj, jako vtec od hondy, vanos od BMW, proměnná dýlka sání renault, wankl od LADY a pod.
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.


TOPlist