Není to otázka finanční ale taková že já osobně jsem třeba po dvou rokách provozu neviděl kola nastříkaný který nejsou odřený a dobitý od kamínků, narozdíl od komaxitu kterej i to největší prase má pořád v pohodě.....
a co se týče loupání tak jediný loupání komaxitu jsem zažil když velký pan servisák přezouval kolo stylem kterým se přezouval kdysi fichtl, tak to pak ano, měl jsem to omlácený že jsem myslel že mám proužky na ráfkách
No a když jsem naposled viděl kámošovo kola zlatým komaxitem tak už i takováhle barva je hezká zlatá a ne taková ta vyblitá khaki takže ať si to každej stříkne třeba sprejem na kůži....... já mám celkem jasno
ovšem pokud někdo nalakuje kola tak to vypadá fakt peckově to je fakt druhá věc je kdo to dneska stříkne pořádně aby to vydrželo i nárazy kamínků atd. Já osobně jsem to ještě neviděl, čímž nepopírám že to někdo tak nezvládne ale stačí se kouknout kolikrát co udělá kamínek na laku třeba podsedláku
1 reakcí na tento příspěvek komaxit na kola
osiris píše: ...na ráfek se ten kamínek dost těžko při jízdě dostává
No čéče tak to máš špatný info na ráfek se ti dostane dost věcí aniž bys o tom pořádně věděl včetně třeba roz... vos, čmeláka, včely ......
Není to jak si říkal jen o penězích, je spousta lidí který jsou ochotný za to zaplatit ovšem aby to bylo stejně trvanlivý jako ten komaxit a to ti můžu říct že s komaxitovejma kolama tady jsme jezdili všichni....
Navíc to že se komaxit loupe taky není úplně pravda, kámoš měl na R6 kola který mu domrdal stejnej týpek jako mě, tím že mu spadnul při sundavání kola na to kolo třmen, řacha jak kráva, rejha jak kráva ale neloupal se.... jen byl odřenej jako každej lak
Mě asi ve 250kmh ulítlo těžký závažíčko (spíš závaží ) a dalo to dost velkou tečku do boku rámu a byl jen trochu, nepatrně ťuklej
Věř mi že zrovna já jsem puntičkář ať na čistotu tak všechny možný detaily který jiný neřešej a dokonce i krosku pulíruju jak nějakýho choppera a věř mi že kdyby to bylo něco špatnýho tak to na motorku nejde......
1 reakcí na tento příspěvek komaxit na kola
...o tom co a jak ohledně laku na ráfkách má sto lidí každej svoji pravdu, to nemá cenu rozebírat, proto na to nebudu ani reagovat a vířit zbytečnej flame
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) komaxit na kola
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) komaxit na kola
třeba například když jsem tady projel nějakým tím sajrajtem štěrku co dělaj silnice. Známej si takhle nechal lakovat kola přímo od Hondy na repsola a měl to krom debilního přezouvače dodělaný taky takhle.
Nevím jestli se to třeba neodrazí od kyvky, nebo já fakt nevím
Naposledy editováno 22.11.2011 09:10:31
1 reakcí na tento příspěvek komaxit na kola
Pro aplikaci na AL slitiny jsem zásadně proti už jen kvůli základní věci: pečení na 300 stupňů je destruktivní pro vlastnosti materiálu. O tom se hádat nemá smysl
Na ocelovej rám XTčka- ano, na plecháče- ano. Tam bych si to klidně dal také, ale jinam ne.
1 reakcí na tento příspěvek komaxit na kola
Pokud je dobře udělanej - dodržená technologie (zdrsnění povrchu, odmaštění, vypálení), tak není problém - vydrží mnohem více a mnohem déle než podělanej lak. Zrovna na kolech jde obyčejný lak vždycinky za nějaký čas do háje. Komaxit vydrží - je silnější a pružnější.
Lakýra bude tvrdit to a jiný zase ono. Jednu dobu jsem uvažoval alespoň o tom, že bych mohl dát dráty na černou a nebo červenou - na nich je komaxit bezkonkurenční (snad vyjma smršťovací barevné bužírky
A co se týče odstranění chromu chemicky, tak pokud nejsi chemik, se nepouštěj.
Pro amatérské odstranění je jen metoda jej odbrousit, ale pro komaxit by mělo stačit zdrsnění povrchu otryskáním (záměrně neuvádím opískování, protože písek jako abrazivum je už několik let v EU zakázán pro svou karcinogenitu - vzniká silikóza, což je obdoba tubery ).
Chemicky se chrom odstraňuje elektrolýzou v koncentrované kyselině sýrové. Ještě je postup i v hydroxidech, ale ty zase velmi rychle rozpustí vše, co obsahuje hliník.
Na kolo by jsi potřeboval té kyseliny hodně (a co pak s ní?) a pak by jsi potřeboval jako další protipól k elektrolýze olověné pláty, kterými by jsi vanu vyložil.
1 reakcí na tento příspěvek komaxit na kola
treba to co je na barevnejch kolech origo si myslim ze taky neni praskova barva a drzi to dobre. tzn nesmi si clovek pod pojmem nalakovat kola predstavit nastrikat je sprejem...
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) komaxit na kola
assassin píše: no on ve vetsine pripadu ten komaxit je nejakej reaktoplast ala epoxy , polyuretan apod... takze je to vlastne to same co dvouslozkovej lak, lisi se jen zpusob nanaseni a podminky naslednyho vytvrdnuti, takze dobre provedenej 2K lak bude uplne stejne odolnej.
treba to co je na barevnejch kolech origo si myslim ze taky neni praskova barva a drzi to dobre. tzn nesmi si clovek pod pojmem nalakovat kola predstavit nastrikat je sprejem...
...napsals to hezky, je vidět že tu podstatu chápeš ...jako jeden z mála
edit: jasně že kdyby byl lepší, tak ho tam smažej už v prvovýrobě, navíc když je lacinější a míň pracnej; ale na to musej přijít zase až spořivý češi, že je "lepší"
Naposledy editováno 22.11.2011 19:47:45
mm-art-airbrush píše: 10 lidí, 10 názorů. Každý požaduje jiný výsledek a každý má jiné představy o kvalitě. Komaxit je dobrá věc, na určité výrobky jistě bezkonkurenční a taky se na to používá. Pokud by šel výhodně použít i na jiné výrobky, zcela jistě by ho již ve výrobě použili
Pro aplikaci na AL slitiny jsem zásadně proti už jen kvůli základní věci: pečení na 300 stupňů je destruktivní pro vlastnosti materiálu. O tom se hádat nemá smysl
Na ocelovej rám XTčka- ano, na plecháče- ano. Tam bych si to klidně dal také, ale jinam ne.
Argumentovat něco tím že kdyby to tak bylo tak to bude už z výroby je přinejmenším směšná Proč se teda věci opticky hezčí, lepší a nebo lépe fungující nedají už z výroby?! Proč třeba jedna motorka brzdí hůře než druhá ačkoliv je brzdovej systém stejně drahej nebo levnější než na tý který to dobře funguje?!
A když už se teda opřu o to že by to dali už z výroby tak až někdo nalakuje kola s takovou trvanlivostí jako jsou z výroby pak se máme o něčem bavit....
Ukaž mi člověka kterej nalakuje kola tak aby i po deseti, dvaceti letech (pokud je nedomrdá nějaký nemehlo montpákou) budou pořád neomlácený od kamínků a různýho bordelu....
Zatím každej jen mele pantem ale to je asi tak celý....
A to že každej očekává jinou kvalitu laku nevím jak mám chápat. To jakože někomu nevadí dát třeba dvojnásobek za lak než komaxit a za rok znovu přestříkat páč to bude omlácený?!
To je asi trochu blbost ne?!
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) komaxit na kola
osiris píše: ...napsals to hezky, je vidět že tu podstatu chápeš ...jako jeden z mála
edit: jasně že kdyby byl lepší, tak ho tam smažej už v prvovýrobě, navíc když je lacinější a míň pracnej; ale na to musej přijít zase až spořivý češi, že je "lepší"
Hele a proč se teda na motorky nedávaj věci který jsou stejně drahý nebo levnější než to co tam dávaj a přitom fungujou líp a musej si je lidi kupovat zvlášť?
Jako chápu že vás ten komaxit tak rozčiluje jako to že se kamínek dostane do kola ale argumentace tohohle typu je trochu vedle
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) komaxit na kola
GRASSEL píše: Hele a proč se teda na motorky nedávaj věci který jsou stejně drahý nebo levnější než to co tam dávaj a přitom fungujou líp a musej si je lidi kupovat zvlášť?
Jako chápu že vás ten komaxit tak rozčiluje jako to že se kamínek dostane do kola ale argumentace tohohle typu je trochu vedle
...hele to je jeden o koze, druhej o voze
...já už ti odpovím snad jen příměrem kterej by moh vystihnout proč; no proto, že když se chceš třeba napít kafe, tak ho nevaříš z čaje i když se domníváš, že je lepší ...do kafe totiž čaj nepatří a když má "konstruktér" kterej vymejšlí kafe na to kafe určitý požadavky, tak asi ví proč ho vaří z bobů a ne z čajovejch lístků ...já už nevím jak bych ti to nastínil ...zkrátka ten komaxit nevyhovuje tomu co se ty učený lidi domnívali, než jim to vymyslel chasník z čech
edit: jo a který díly prosímtě jsou levnější nebo stejně drahý a fungujou líp než ty oem díly, to je myslím zcestný, protože za lepší kvalitu nebo funkčnost (cena vs. užitná hodnota) zapaltíš víc (dám příklad, myslím že jsi psal i o brzdách, tak třeba si lidi kupujou radiální pumpu na motorky který ji v sérii nemaj; tu radiální pumpu koupěj za nějakou částku, ale ve chvíli kdy by to použila fabrika jako oem díl ve výrobě, tak bude mašina dražší a tu samou pumpu hned lidi daj v nd částku o řád vyšší)
Naposledy editováno 22.11.2011 21:51:33
1 reakcí na tento příspěvek komaxit na kola
jinak miluji chytraky typu "Nikdy jsem to nezkusil ale určitě je to nahovno"
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) komaxit na kola
Takže lépe řečeno neumíte dělat lak na kolech takovej jako z výroby, tudíš je potom celkem logický že se člověk vrhne na komaxit
Tak třeba zvýšený plexi - proč se tam nedává?! Proč ve výrobě každej šáhnul po rozměru pneu 190/50 o kterým každej ví že je úplně nahovno?! Mimochodem teď už ho konečně vyřadili a dávaj 55
A pořád seš nějakej skeptickej k čechům ale komaxit se používá i v americe
a ještě k tomu brzdovýmu systému, bylo to myšleno tak že "proč honda brzdí dobře a suzuki ne"?! Ačkoliv je třeba suzuki brzdovej systém výrobně dražší?! Samozřejmě oboje s radialama.
Naposledy editováno 22.11.2011 22:14:44
1 reakcí na tento příspěvek komaxit na kola
1 reakcí na tento příspěvek komaxit na kola
Ať mi tady nějakej lakýra nalakuje kola, samozřejmě mu za to zaplatím...
Nechám si je na motorce rok a pak další rok komaxit....
Pokud ten lak bude po roce domrdanější (ne od přezutí) než komaxit tak mi vrátí prachy
Jsem ochotnej to na jaře podstoupit a rád.
Nebo nevím, navrhněte nějakej jinej rozstřel
...je to marný, je to marný, je to marný ...kdo chtěl, tak to pochopil, kdo chtěl třeba uvěřil...
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) komaxit na kola
Nick86 píše: ...........jinak miluji chytraky typu "Nikdy jsem to nezkusil ale určitě je to nahovno"
...na tebe snad nemá cenu ani reagovat
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) komaxit na kola
GRASSEL píše: Jinak já bych to udělal takhle.
Ať mi tady nějakej lakýra nalakuje kola, samozřejmě mu za to zaplatím...
Nechám si je na motorce rok a pak další rok komaxit....
Pokud ten lak bude po roce domrdanější (ne od přezutí) než komaxit tak mi vrátí prachy
Jsem ochotnej to na jaře podstoupit a rád.
Nebo nevím, navrhněte nějakej jinej rozstřel
...hele víš ty třeba že existujou keramický laky atd. ...šroubovákem do toho neuděláš rejhu
...jak jsem ale psal, je to marný, je to marný on totiž každej z vás brečí jak želva že je to drahý (keci o tom že mu to stačí jen tak poprášit a radši ten levnější materiál atd.), každej prahne po co nejnižší ceně a chtěl by za to vzducholoď ...dejte mi pánové pokoj
...na ten nápad si najdi jinýho troubu kterýho bys pak vláčel prachem když tě omrzí odstín a chtěl bys jinej a samozřejmě tvrdil: "prachy zpět"
...pánové vím svý (z praxe) o tom i tom materiálu; ještě víc o tom vědí lidi který ty motorky zkonstruovali a řekli budiž barva; tady to ale samozřejmě "vymyslíme" líp a příjdeme na to, že jsou to telata který zplodili píčovinu