globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: komaxit na kola
 
19.11.2011 v 18:59
Zdravim pánové,nechal sem si rozšířit zadní ráfek takže tam je ted vevařený na každé straně pásek.Práci dělal profík takže neni žádný problém,jen ted řešim toto-kolo je chromované,ale moje představa je mít obě kola v černé.Takže poradte,mam to dát do komaxitu,nebo to nastříkat? V případě komax.nevim jestli mam vytahnou ložiska když jo budu je muset asi zničit bo jinak ven nejdou.Za druhé- zda vyšroubovat špice,protože se dotýkají při křížení a jestli tam pak pujdou v poho spátky bo ta vrstva kom.je docela silná.Za třetí-bude to na tom chromu vůbec držet? a co ten přechod po svařování z pásoviny na chrom,nebude se to po opískování loupat? Když bych to stříkal,poradte prosím postup jak a čím. Ještě mam poslední možnost,vyleštit ty pásky do vysokého lesku a přestříkat to bezbarvym lakem,ale do toho se mě moc nechce. Možná se ptam jak blbec,ale dvakrát měř... předem díky tipy Tom.

komaxit na kola

20.11.2011 v 20:11 | Nahoru | #31
Jo nalakovat kolo to mas tak min dva litry komax do 800kc se vejdes.....

komaxit na kola

21.11.2011 v 09:42 | Nahoru | #32
Bude lepší to stříknout mokrou barvou, místo komaxitu.

komaxit na kola

21.11.2011 v 14:57 | Nahoru | #33
Měl jsem komaxit na rámu, kolech..... znám dalších asi 15lidí co maj kola taky komaxitem a každej tady už šáhne na kola asi jen po komaxitu
Není to otázka finanční ale taková že já osobně jsem třeba po dvou rokách provozu neviděl kola nastříkaný který nejsou odřený a dobitý od kamínků, narozdíl od komaxitu kterej i to největší prase má pořád v pohodě.....

a co se týče loupání tak jediný loupání komaxitu jsem zažil když velký pan servisák přezouval kolo stylem kterým se přezouval kdysi fichtl, tak to pak ano, měl jsem to omlácený že jsem myslel že mám proužky na ráfkách

No a když jsem naposled viděl kámošovo kola zlatým komaxitem tak už i takováhle barva je hezká zlatá a ne taková ta vyblitá khaki takže ať si to každej stříkne třeba sprejem na kůži....... já mám celkem jasno

ovšem pokud někdo nalakuje kola tak to vypadá fakt peckově to je fakt druhá věc je kdo to dneska stříkne pořádně aby to vydrželo i nárazy kamínků atd. Já osobně jsem to ještě neviděl, čímž nepopírám že to někdo tak nezvládne ale stačí se kouknout kolikrát co udělá kamínek na laku třeba podsedláku

1 reakcí na tento příspěvek komaxit na kola

21.11.2011 v 16:22 | Nahoru | #34
...na ráfek se ten kamínek dost těžko při jízdě dostává

(reakce na) komaxit na kola

21.11.2011 v 19:59 | Nahoru | #35

osiris píše: ...na ráfek se ten kamínek dost těžko při jízdě dostává



No čéče tak to máš špatný info na ráfek se ti dostane dost věcí aniž bys o tom pořádně věděl včetně třeba roz... vos, čmeláka, včely ......
Není to jak si říkal jen o penězích, je spousta lidí který jsou ochotný za to zaplatit ovšem aby to bylo stejně trvanlivý jako ten komaxit a to ti můžu říct že s komaxitovejma kolama tady jsme jezdili všichni....

Navíc to že se komaxit loupe taky není úplně pravda, kámoš měl na R6 kola který mu domrdal stejnej týpek jako mě, tím že mu spadnul při sundavání kola na to kolo třmen, řacha jak kráva, rejha jak kráva ale neloupal se.... jen byl odřenej jako každej lak

Mě asi ve 250kmh ulítlo těžký závažíčko (spíš závaží ) a dalo to dost velkou tečku do boku rámu a byl jen trochu, nepatrně ťuklej
Věř mi že zrovna já jsem puntičkář ať na čistotu tak všechny možný detaily který jiný neřešej a dokonce i krosku pulíruju jak nějakýho choppera a věř mi že kdyby to bylo něco špatnýho tak to na motorku nejde......

1 reakcí na tento příspěvek komaxit na kola

21.11.2011 v 22:49 | Nahoru | #36
...jen reaguju na to, že vyhozenej kamínek gumou (ať tvojí nebo cizí), ve směru jízdy, nemůže ťukat dovnitř kola jako na zmiňovanej podsedlák
...o tom co a jak ohledně laku na ráfkách má sto lidí každej svoji pravdu, to nemá cenu rozebírat, proto na to nebudu ani reagovat a vířit zbytečnej flame

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) komaxit na kola

22.11.2011 v 07:27 | Nahoru | #37
osiris> No hele já jsem sám pořádně nepochopil jak je to možný nicméně je to tak.... sice to nejde v takový míře jako na podsedlák ale zas to rotuje a viděl jsem už spoustu kol takhle oťukanejch po vyjížďce včetně mejch....

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) komaxit na kola

22.11.2011 v 08:37 | Nahoru | #38
GRASSEL> tak to je buď divný, nemo máš štěstí na anomálie

(reakce na) komaxit na kola

22.11.2011 v 09:03 | Nahoru | #39
osiris> no divný mi to přišlo taky to je bez debat ale je to tak nebo jedině že by to nebylo od kamínků ale třeba od těch vos, čmeláků atd.

třeba například když jsem tady projel nějakým tím sajrajtem štěrku co dělaj silnice. Známej si takhle nechal lakovat kola přímo od Hondy na repsola a měl to krom debilního přezouvače dodělaný taky takhle.

Nevím jestli se to třeba neodrazí od kyvky, nebo já fakt nevím

Naposledy editováno 22.11.2011 09:10:31

komaxit na kola

22.11.2011 v 14:09 | Nahoru | #40
Pár známých má komaxit na kolech moto i auto a životnost je dlouhá a vypadá to fajn. Třeba kamarád dal elektrony do červeného komaxitu a vypadají furt jak nové. Stálo ho to 2000 kč/4kola i s opískováním.

1 reakcí na tento příspěvek komaxit na kola

22.11.2011 v 14:55 | Nahoru | #41
10 lidí, 10 názorů. Každý požaduje jiný výsledek a každý má jiné představy o kvalitě. Komaxit je dobrá věc, na určité výrobky jistě bezkonkurenční a taky se na to používá. Pokud by šel výhodně použít i na jiné výrobky, zcela jistě by ho již ve výrobě použili

Pro aplikaci na AL slitiny jsem zásadně proti už jen kvůli základní věci: pečení na 300 stupňů je destruktivní pro vlastnosti materiálu. O tom se hádat nemá smysl

Na ocelovej rám XTčka- ano, na plecháče- ano. Tam bych si to klidně dal také, ale jinam ne.

1 reakcí na tento příspěvek komaxit na kola

22.11.2011 v 15:02 | Nahoru | #42
jinak teda se mi ve vylestenejch limcich na kolech taky objevuji "zaseky" ktere velikostne sedi tak na kaminky... taky mi prijde jako nesmysl aby se neco do kola dostalo, ale bohuzel po case je ta plocha osekana fest a na tom lestenym je to dost videt.

(reakce na) komaxit na kola

22.11.2011 v 16:00 | Nahoru | #43
Souhlasím s Grasselem a všemi, co se hlásí ke "komaxitu".
Pokud je dobře udělanej - dodržená technologie (zdrsnění povrchu, odmaštění, vypálení), tak není problém - vydrží mnohem více a mnohem déle než podělanej lak. Zrovna na kolech jde obyčejný lak vždycinky za nějaký čas do háje. Komaxit vydrží - je silnější a pružnější.
Lakýra bude tvrdit to a jiný zase ono. Jednu dobu jsem uvažoval alespoň o tom, že bych mohl dát dráty na černou a nebo červenou - na nich je komaxit bezkonkurenční (snad vyjma smršťovací barevné bužírky
A co se týče odstranění chromu chemicky, tak pokud nejsi chemik, se nepouštěj.
Pro amatérské odstranění je jen metoda jej odbrousit, ale pro komaxit by mělo stačit zdrsnění povrchu otryskáním (záměrně neuvádím opískování, protože písek jako abrazivum je už několik let v EU zakázán pro svou karcinogenitu - vzniká silikóza, což je obdoba tubery ).
Chemicky se chrom odstraňuje elektrolýzou v koncentrované kyselině sýrové. Ještě je postup i v hydroxidech, ale ty zase velmi rychle rozpustí vše, co obsahuje hliník.
Na kolo by jsi potřeboval té kyseliny hodně (a co pak s ní?) a pak by jsi potřeboval jako další protipól k elektrolýze olověné pláty, kterými by jsi vanu vyložil.

komaxit na kola

22.11.2011 v 16:32 | Nahoru | #44
Z vlastní zkušenosti můžu komax je a jen doporučit.Žádný loupání,žádný oděrky a i při rovnání mírně promačklého kola vydržel naprosto bez poškození!

1 reakcí na tento příspěvek komaxit na kola

22.11.2011 v 16:40 | Nahoru | #45
no on ve vetsine pripadu ten komaxit je nejakej reaktoplast ala epoxy , polyuretan apod... takze je to vlastne to same co dvouslozkovej lak, lisi se jen zpusob nanaseni a podminky naslednyho vytvrdnuti, takze dobre provedenej 2K lak bude uplne stejne odolnej.

treba to co je na barevnejch kolech origo si myslim ze taky neni praskova barva a drzi to dobre. tzn nesmi si clovek pod pojmem nalakovat kola predstavit nastrikat je sprejem...

komaxit na kola

22.11.2011 v 19:24 | Nahoru | #46
komax neni dvakrat moc pruznej a musi se jednotlivy dily sundat do mrte. v peci by se ti oddelali. nejlepsi je opiskovat. sice to stoji prachy,ale jistota je pak vetsi. preci jenom na chromovany kola bych komax nedaval. prodej svoje chrom.kola a kup nejaky starsi a nebo uz strikany, to je lepsi nez strikat vrstvu kde byl chrom. tot muj nazor. v lakovne pracuji.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) komaxit na kola

22.11.2011 v 19:43 | Nahoru | #47

assassin píše: no on ve vetsine pripadu ten komaxit je nejakej reaktoplast ala epoxy , polyuretan apod... takze je to vlastne to same co dvouslozkovej lak, lisi se jen zpusob nanaseni a podminky naslednyho vytvrdnuti, takze dobre provedenej 2K lak bude uplne stejne odolnej.

treba to co je na barevnejch kolech origo si myslim ze taky neni praskova barva a drzi to dobre. tzn nesmi si clovek pod pojmem nalakovat kola predstavit nastrikat je sprejem...


...napsals to hezky, je vidět že tu podstatu chápeš ...jako jeden z mála
edit: jasně že kdyby byl lepší, tak ho tam smažej už v prvovýrobě, navíc když je lacinější a míň pracnej; ale na to musej přijít zase až spořivý češi, že je "lepší"

Naposledy editováno 22.11.2011 19:47:45

(reakce na) komaxit na kola

22.11.2011 v 21:20 | Nahoru | #48

mm-art-airbrush píše: 10 lidí, 10 názorů. Každý požaduje jiný výsledek a každý má jiné představy o kvalitě. Komaxit je dobrá věc, na určité výrobky jistě bezkonkurenční a taky se na to používá. Pokud by šel výhodně použít i na jiné výrobky, zcela jistě by ho již ve výrobě použili

Pro aplikaci na AL slitiny jsem zásadně proti už jen kvůli základní věci: pečení na 300 stupňů je destruktivní pro vlastnosti materiálu. O tom se hádat nemá smysl

Na ocelovej rám XTčka- ano, na plecháče- ano. Tam bych si to klidně dal také, ale jinam ne.



Argumentovat něco tím že kdyby to tak bylo tak to bude už z výroby je přinejmenším směšná Proč se teda věci opticky hezčí, lepší a nebo lépe fungující nedají už z výroby?! Proč třeba jedna motorka brzdí hůře než druhá ačkoliv je brzdovej systém stejně drahej nebo levnější než na tý který to dobře funguje?!

A když už se teda opřu o to že by to dali už z výroby tak až někdo nalakuje kola s takovou trvanlivostí jako jsou z výroby pak se máme o něčem bavit....
Ukaž mi člověka kterej nalakuje kola tak aby i po deseti, dvaceti letech (pokud je nedomrdá nějaký nemehlo montpákou) budou pořád neomlácený od kamínků a různýho bordelu....
Zatím každej jen mele pantem ale to je asi tak celý....

A to že každej očekává jinou kvalitu laku nevím jak mám chápat. To jakože někomu nevadí dát třeba dvojnásobek za lak než komaxit a za rok znovu přestříkat páč to bude omlácený?!

To je asi trochu blbost ne?!

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) komaxit na kola

22.11.2011 v 21:25 | Nahoru | #49

osiris píše: ...napsals to hezky, je vidět že tu podstatu chápeš ...jako jeden z mála
edit: jasně že kdyby byl lepší, tak ho tam smažej už v prvovýrobě, navíc když je lacinější a míň pracnej; ale na to musej přijít zase až spořivý češi, že je "lepší"



Hele a proč se teda na motorky nedávaj věci který jsou stejně drahý nebo levnější než to co tam dávaj a přitom fungujou líp a musej si je lidi kupovat zvlášť?

Jako chápu že vás ten komaxit tak rozčiluje jako to že se kamínek dostane do kola ale argumentace tohohle typu je trochu vedle

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) komaxit na kola

22.11.2011 v 21:43 | Nahoru | #50

GRASSEL píše: Hele a proč se teda na motorky nedávaj věci který jsou stejně drahý nebo levnější než to co tam dávaj a přitom fungujou líp a musej si je lidi kupovat zvlášť?

Jako chápu že vás ten komaxit tak rozčiluje jako to že se kamínek dostane do kola ale argumentace tohohle typu je trochu vedle


...hele to je jeden o koze, druhej o voze
...já už ti odpovím snad jen příměrem kterej by moh vystihnout proč; no proto, že když se chceš třeba napít kafe, tak ho nevaříš z čaje i když se domníváš, že je lepší ...do kafe totiž čaj nepatří a když má "konstruktér" kterej vymejšlí kafe na to kafe určitý požadavky, tak asi ví proč ho vaří z bobů a ne z čajovejch lístků ...já už nevím jak bych ti to nastínil ...zkrátka ten komaxit nevyhovuje tomu co se ty učený lidi domnívali, než jim to vymyslel chasník z čech
edit: jo a který díly prosímtě jsou levnější nebo stejně drahý a fungujou líp než ty oem díly, to je myslím zcestný, protože za lepší kvalitu nebo funkčnost (cena vs. užitná hodnota) zapaltíš víc (dám příklad, myslím že jsi psal i o brzdách, tak třeba si lidi kupujou radiální pumpu na motorky který ji v sérii nemaj; tu radiální pumpu koupěj za nějakou částku, ale ve chvíli kdy by to použila fabrika jako oem díl ve výrobě, tak bude mašina dražší a tu samou pumpu hned lidi daj v nd částku o řád vyšší)

Naposledy editováno 22.11.2011 21:51:33

1 reakcí na tento příspěvek komaxit na kola

22.11.2011 v 21:59 | Nahoru | #51
Hale at si rika kdo chce co chce ale tohle je Komax.vypada to vybotmě a drži jak hovado.tak se rozhodni sam.a dokonce je i pod lakem (taky komax).vyšlo to na 500 kč.za tu cenu by lakirnik se na kola ani nepodival.

jinak miluji chytraky typu "Nikdy jsem to nezkusil ale určitě je to nahovno"

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) komaxit na kola

22.11.2011 v 22:01 | Nahoru | #52
osiris> Nemyslím si že by to bylo o koze a noze,,,,,, jen myslím že ste ani jeden nedokázal odargumentovat proč teda ne ten komaxit?! Proč ho teda někdo nemůže použít?! Proč radši lak?!

Takže lépe řečeno neumíte dělat lak na kolech takovej jako z výroby, tudíš je potom celkem logický že se člověk vrhne na komaxit

Tak třeba zvýšený plexi - proč se tam nedává?! Proč ve výrobě každej šáhnul po rozměru pneu 190/50 o kterým každej ví že je úplně nahovno?! Mimochodem teď už ho konečně vyřadili a dávaj 55

A pořád seš nějakej skeptickej k čechům ale komaxit se používá i v americe

a ještě k tomu brzdovýmu systému, bylo to myšleno tak že "proč honda brzdí dobře a suzuki ne"?! Ačkoliv je třeba suzuki brzdovej systém výrobně dražší?! Samozřejmě oboje s radialama.

Naposledy editováno 22.11.2011 22:14:44

1 reakcí na tento příspěvek komaxit na kola

22.11.2011 v 22:03 | Nahoru | #53

1 reakcí na tento příspěvek komaxit na kola

22.11.2011 v 22:06 | Nahoru | #54
Jinak já bych to udělal takhle.

Ať mi tady nějakej lakýra nalakuje kola, samozřejmě mu za to zaplatím...
Nechám si je na motorce rok a pak další rok komaxit....
Pokud ten lak bude po roce domrdanější (ne od přezutí) než komaxit tak mi vrátí prachy
Jsem ochotnej to na jaře podstoupit a rád.

Nebo nevím, navrhněte nějakej jinej rozstřel

komaxit na kola

22.11.2011 v 22:07 | Nahoru | #55
hale dobrej napad

(reakce na) komaxit na kola

22.11.2011 v 22:21 | Nahoru | #56
GRASSEL> že já vůl nepoučitelnej jsem se zas nechal vtáhnout do debaty, kde bych zas opakoval věci který jsem už mnohokrát popisoval v různejch diskuzích
...je to marný, je to marný, je to marný ...kdo chtěl, tak to pochopil, kdo chtěl třeba uvěřil...

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) komaxit na kola

22.11.2011 v 22:22 | Nahoru | #57

Nick86 píše: ...........jinak miluji chytraky typu "Nikdy jsem to nezkusil ale určitě je to nahovno"


...na tebe snad nemá cenu ani reagovat

(reakce na) komaxit na kola

22.11.2011 v 22:29 | Nahoru | #58
osiris> náhodou já to s tím kafem a čajem pochopil,teda alespoň myslím že jo.

komaxit na kola

22.11.2011 v 22:29 | Nahoru | #59
výborně, takže myslím že vše potřebné bylo řečeno nebo nebylo ale každopádně každej si teď může vybrat

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) komaxit na kola

22.11.2011 v 22:33 | Nahoru | #60

GRASSEL píše: Jinak já bych to udělal takhle.

Ať mi tady nějakej lakýra nalakuje kola, samozřejmě mu za to zaplatím...
Nechám si je na motorce rok a pak další rok komaxit....
Pokud ten lak bude po roce domrdanější (ne od přezutí) než komaxit tak mi vrátí prachy
Jsem ochotnej to na jaře podstoupit a rád.

Nebo nevím, navrhněte nějakej jinej rozstřel


...hele víš ty třeba že existujou keramický laky atd. ...šroubovákem do toho neuděláš rejhu
...jak jsem ale psal, je to marný, je to marný on totiž každej z vás brečí jak želva že je to drahý (keci o tom že mu to stačí jen tak poprášit a radši ten levnější materiál atd.), každej prahne po co nejnižší ceně a chtěl by za to vzducholoď ...dejte mi pánové pokoj
...na ten nápad si najdi jinýho troubu kterýho bys pak vláčel prachem když tě omrzí odstín a chtěl bys jinej a samozřejmě tvrdil: "prachy zpět"
...pánové vím svý (z praxe) o tom i tom materiálu; ještě víc o tom vědí lidi který ty motorky zkonstruovali a řekli budiž barva; tady to ale samozřejmě "vymyslíme" líp a příjdeme na to, že jsou to telata který zplodili píčovinu
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.


TOPlist